החברים של ג'ורג'

כן, להחרים את פרטנר

חיים סבן ופרטנר בונים מאחזים בלתי חוקיים. הם לגמרי מטרה לגיטימית לחרם

בימים האחרונים, היתה סערה ציבורית ניכרת סביב ההצהרה של מנכ”ל אורנג’ העולמית – שבינתיים נראה שהוא מנסה לחזור ממנה למחצה, או על כל פנים לומר שהוא לא התכוון להעליב, כי סר אליו מר המוות של הלובי היהודי – שהוא מתכוון לנתק מגע עם החברה הישראלית פרטנר. זו האחרונה, יחד עם האוליגרך חיים סבן שמשמש כבעלים שלה, קרעה את בגדיה, שמה אפר על ראשה, והשמיעה זעקה גדולה ומרה: למה מחרימים אותנו. סבן אף השתתף בסוף השבוע בכנס הסגור של שלדון אדלסון למלחמה ב-BDS, ואמר שהחרם נובע מאנטישמיות גרידא.

רק שיש סיבה טובה מאד להחרים את פרטנר ואת סבן: הם שותפים לעבירה חמורה על המשפט הבינלאומי, והם מסייעים לבניית לפחות מאחז בלתי חוקי אחד, מגרון.

ראו נא את דו”ח טליה ששון, סעיף 5.7.1. הוא מתאר את בנייתו של המאחז הבלתי חוקי מגרון. תחילה, הודיעו המתנחלים למח”ט בנימין שיש צורך דוחק לבנות אנטנה סלולרית על גבעה, כדי “ליצור קשר דחוף עם נפגעים” במקרי פיגוע. האדמה היתה אדמה פלסטינית פרטית, אבל המח”ט אישר את הבניה. המתנחלים הציבו שם אנטנת דמה – לימים יגדיר זאת המח”ט כ”עמוד עם תחפושת.” אחר כך ביקשו לגדר את האנטנה, כדי שלא יפגעו בה. הגיוני.

ואז מגיעה הדרישה לחבר את האנטנה לרשת החשמל. פה אתה מתחיל לחשוד שהמח”ט הוא לא בדיוק הכפית החדה במגירה של צה”ל, או משת”פ שקט של המאחז, כי מה הטעם באנטנה מגודרת אם היא לא מחוברת לחשמל. חברת חשמל חיברה את האנטנה. משהוצבה האנטנה, היה צריך להציב עליה שומר. תוך כמה זמן, הוא קיבל גם הוא חיבור לחשמל. ואז מישהו פרץ דרך אל האנטנה. ותוך כמה זמן, מישהו הציב שם חמישה קרוואנים. המח”ט מתקשר למנהל האזרחי, שם אמרו לו שההצבה של הקרוואנים בלתי חוקית אבל שאין לו אישור לפנות אותם. הפינוי של המסמר בלי ראש הזה הצריך יותר מעשור של הליכים משפטיים. שטיק דומה, של הצבת אנטנה סלולרית (במקור אנטנת דמה) ואחר כך פלישה מלאה לשטח, בוצע גם במאחז פני חבר.

מגרון פונה ב0סטמבר 2012. אבל, כפי שפרסם שבתי בנדט, חברות סלולר – ביניהן פרטנר – עדיין מנהלות הליך נגד המדינה בנסיון עקשני למנוע את פינוי האנטנות שלהן. במאי 2011 הוצא צו הפסקת עבודה לאנטנה של פרטנר, ובתגובה זו בנתה עליה הרחבה של חברת סלקום. ב-2013 הוצאו לאנטנה ולמתקן שלה צווי הריסה, אבל פרטנר כאמור ממשיכה להלחם נגדו. על כך אמר עו”ד מיכאל ספרד ש”אין מגזר של החברה הישראלית שלא הושחת עד העצם מהכיבוש, אבל דומה שקשה לחשוב על ניצול מקומם יותר מזה של חברות סלולר עשירות וחזקות המנצלות את כבשת הרש של חקלאים פלסטינים שמתנחלים גזלו את אדמתם. במקום להסתלק בבושת פנים כשנחשף קלונם, תוך התנצלות ותשלום פיצויים לבעלי הקרקע, בחרו החברות לעשות שימוש בממונם הרב ובמשרדי עורכי הדין המסחריים הנוצצים העומדים לרשותם ולהיאבק על המשך הגזל.”

פרטנר והבעלים שלה סבן, במילים אחרות, מהווים חלק בלתי נפרד מבניה של לפחות מאחז בלתי חוקי אחד. אין לדעת עוד כמה אנטנות של פרטנר נמצאות במאחזים ובהתנחלויות. בניה בהתנחלויות היא עבירה על המשפט הבינלאומי אליבא דכולי עלמא פרט לימין היהודי, ובניה במאחזים בלתי חוקיים היא עבירה גם על פי מדינת ישראל ובג”צ. פרטנר וסבן מצפצפים על כל זה. בניה בהתנחלויות ומאחזים היא סיבה מאין כמוה לחרם על פרטנר וסבן.

שלחתי לפני מספר שעות את הפניה הבאה לדוברת פרטנר:

partner

אם וכאשר תתקבל תגובה, אפרסם אותה. בינתיים, לאותם חלקים בשמאל הציוני שהוזים שהאוליגרך סבן יציל אותם וישמש משקולת-נגד לאוליגרך אדלסון, צריך להזכיר: האיש תומך בבניה של מאחזים בלתי חוקיים – ומרוויח מהם. קשה לחשוב על קנה רצוץ יותר.

תגובת פרטנר: “פרטנר מחויבת לספק תקשורת, על פי רשיונה, גם לשטחי יו”ש לרווחת כל האזרחים המתגוררים באזורים אלו. פרטנר קיבלה רשיון להקמת המתקן האזרחי האמון על התקשורת בשטח זה.”

שתי הערות. קודם כל, פרטנר מאששת את טענת הצורך להחרים אותה: היא פועלת בגדה המערבית בניגוד לחוק הבינלאומי וזה חלק מדרישות הרשיון שלה. שנית, פרטנר – בניגוד לטענתה – לא קיבלה רשיון ואף הוצאו צווי הריסה כנגד המתקן שלה. טרם התקבלה תגובת אורנג’ על הנקודה הזו.

תגובת פרטנר 2: “המדינה מבקשת מבג”צ להותיר את המתקנים עד סוף השנה, מועד בו יוקם מתקן חלופי.” יש לשים לב שהתגובה הזו סותרת את התגובה הקודמת, על פיה פרטנר קיבלה רשיון להקים את המתקן במגרון.

גילוי נאות: כמו מאות אלפי ישראלים אחרים, גם אני נעקצתי על ידי חברת פרטנר וגם את כספי היא גנבה. שיהיה למנהליה ולסבן לתרופות.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

13 תגובות על ”כן, להחרים את פרטנר“

  1. בטטה הגיב:

    נטשתי מזמן את החברה הזאת מכשירים עלובים ומחיר יקר

  2. נתן הגיב:

    יוסי , קבל ישר כוח.

  3. בעז קינן הגיב:

    למרות שאני מסכים מוסרית ופוליטית עם כל מה שכתבת, הטיעון נגד פרטנר מגוחך. חברות הסלולר האחרות (בעלות התשתית) בבוודאי מחזיקות אנטנות בהתנחלויות כאלו ואחרות בדיוק כמו פרטנר, והחברות הצעירות הן חברות בנות של הגדולות ו/או משתמשות בתשתית שלהן. מסקנה – יש להחרים את כל חברות הסלולר, ולעבור לשימוש ברמקולים.

  4. ברנש הגיב:

    "כי סר אליו מר המוות של הלובי היהודי", זה אירוני, מכיוון שההחלטה של אורנג' לצאת מן הארץ באה לאחר לחצים כבדים של הלובי הפרו-פלסטיני ("BDS").
    עוד ניתן לחשוב שלקברניטי אורנג' באופן אישי באמת אכפת אם ישראל בונה בהתנחלויות או לא.

  5. רוצה לשלוח סמס הגיב:

    היי יוסי, מה הטלפון שלך?

    גם אני רוצה לשלוח לך סמס ולפרסם תצלום מסך עם מספר הטלפון…

    • אזרח הארץ הגיב:

      מספר טלפון עסקי? באמת עדיף להימנע, אבל סה"כ סביר. קשה לי להאמין שזה המספר האישי שלה.

  6. Rafi הגיב:

    קיצוני משהו
    קודם כל אם תנאי הרשיון מכתיבים פעילות ביו״ש אז אין לה בעצם ברירה – פרטנר וגם האחרות צריכות להקים אנטנות בשטחי יו״ש שהרי ללא אנטנות אין כיסוי
    לעניין החוק הבין לאומי – להזכירך זה פשוט לא נכון
    אין כאן עבירה על החוק הבין לאומי. השטח מעולם לא היה מדינה כלשהיא למעט ירדן שוויתרה עליו. לעומת ההחלטה שקיבל חבר הלאומים על הקמת הבית הלאומי ליהודים. החלטה קיבלה תוקף של החלטה מחייבת כשהוקם האו״ם

    דבר אחרון, אם יתממש חלומם הרטוב של אלו הקוראים לסגת משטחי יו״ש, חלקם או כולם, הרי שתוך שעות נקבל טילים על המרכז. זאת המטרה?

    • נטליה הגיב:

      אז תשאיר שם רק צבא (זה פשע לדעתי, אבל לשיטתך). למה להתנחל ולסכן אזרחים שלך ולעבור על החוק הבינלאומי? למה? כי הימין לא מסוגל להחזיק טיעון של שתי דקות בזיכרון קצר הטווח שלו. כי הימין הוא כמו חולה אלצהיימר – זוכר מה היה לפני 2000 שנה, אבל לא זוכר טיעון של עצמו יותר מדקה. מזכיר את הראיון של חוטובלי להארץ ביום שישי – באותה שיחה של שתי דקות היא אומרת "העולם היום כבר מבין אותנו" ו"כל העולם כולו נגדנו". אתם בעיקר מביכים. ההיסטוריה תעשה מכם חוכא ואטלולטא, זאת הנחמה היחידה.

    • יואב הגיב:

      בית לאומי ליהודים זה בהכרח בשטח יו"ש? כי האו"ם בזמנו תמך בחלוקת הארץ. לא זכור לי שיו"ש הייתה כלולה במה שהוגדר כחלק של ישראל.
      ויש הבדל בין שטח של מאחז (ששם גם ישראל לא התירה במוצהר בנייה בניגוד לשטחי התנחלויות) ושטח של התנחלויות קיימות.
      דבר אחרון-גם אם נקבל את נקודת המוצא של טילים למרכז הארץ אחרי הסכם (לא נסיגה חד צדדית, הסכם), ולא נזוז מיו"ש: מי אמר שצריך ליישב אותה? למה לא להשאיר השטח כשטח צבאי כבוש עם בסיסי צבא, כמו המצב טרם עליית ההתנחלויות?

    • נתן הגיב:

      אז למה ישראל לא מספחת את השטח?

  7. המורה לעברית הגיב:

    1. "בהנתן ש-"? מה זה??? תרגום עילג של "Given that"????
    2. "לתשובתך אודה"? על תשובתך! וליתר דיוק ובהירות: "אודה לך על תשובתך [בהקדם]."

טראקבקים/פינגבקים

  1. עבודה שחורה » כן, להחרים את פרטנר