החברים של ג'ורג'

כמו דמויות ממחזה של חנוך לוין

רק על עליבות השקרים בנושא המעון שלו, נתניהו חייב לעוף – אבל הציבור אדיש

נתחיל, שוב, מהעיקר: זו לא שרה. הסיפור הזה הוא לא על אשת ראש הממשלה, הוא על ראש הממשלה. לשרה נתניהו כשרה נתניהו אין שום כוח או מעמד. היא שואבת את כוחה מכך שבעלה הוא ראש הממשלה.

מבקר המדינה פרסם היום דו”ח תקיף על ההתנהלות הפרטית של בנימין נתניהו וזוגתו. צריך להזכיר שאם זה היה תלוי ביוסף שפירא, שלפני שמונה לתפקידו עבר אודישן אצל בני הזוג, הדו”ח הזה לא היה מתפרסם לפני הבחירות. הסיבה היחידה שאנחנו יודעים שבנימין נתניהו הוא נוכל קטן שיצא ממחזה של חנוך לוין היא שמה שנותר מהעיתונות החופשית בישראל הפחיד את שפירא, והוא פרסם את הדו”ח שלו חודש לפני הבחירות.

נתניהו פועל במתכונת חירום כבר שבועיים. הוא יודע שהדו”ח הזה מגיע – יש טענות שהבחירות הוקדמו בגלל שנתניהו ידע עליו – והוא מתנהל באופן נואש למדי. כשבוע אחרי שדרש קוממיות שלא נתייחס לאשתו במערכת הבחירות, הוא הציב אותה בתחילת השבוע במרכז התמונה, מול המצלמות, בסרטון של איזה איש עיצוב או פרסום בשם מושיק גלאמין. בסרטון, טענה הגב’ נתניהו שהיא גרה בעצם בחורבה.

הטענה הזו עצמה היא גול עצמי מהדהד: לא מסובך היה לגלות שמעון ראש הממשלה עבר שיפוץ ב-2012. אבל אם השקר המטומטם הזה לא היה מטומטם מספיק, הגיעו עוד. נתניהו סירב להסביר מי שילם על הסרטון – עד שהתברר שבמשך דקות ארוכות ממנו, המצלמה מתעכבת על איזה מוצר שיווקי של גלאמין, והוא אף מדבר עליו עם הגב’ נתניהו.

זה השלב שבו אתה רוצה לזרוק עליהם נעל בית. רבאק ערס, לא יכולתם להוציא כמה אלפי שקלים על סרטון? כל כך זול בעיניכם מוסד ראש הממשלה, שאתם מוכנים לשמש כפרזנטורים של איזה מוכר בולי עץ, כדי לחסוך כמה זלוטס? אין בכם שמץ של בושה? וזה עוד לפני שהסתבר השקר המטומטם עד יאוש: המטבח שצולם בסרטון הוא רק אחד משני המטבחים במעון ראש הממשלה. את המטבח המאובזר הקפידו לא לצלם.

נו, באמת! כמה מטומטמים אתם חושבים שאנחנו? כמה זמן חשבתם שיחזיק השקר הזה? לא היה ברור לכם שהוא ייחשף, ומהר?

היה ברור, ואף על פי כן הם הלכו לשם. למה? כי הדו”ח של שפירא, זה שהוא ניסה למסמס עד אחרי הבחירות, מרשיע. נאסר על נתניהו להעסיק חשמלאי שמקורב אליו, איש הליכוד אבי פחימה; נתניהו העסיק אותו בכל זאת, והעביר לו 50,000 ש”ח. הזיוף היה כל כך רשלני, שאנשיו של ראש הממשלה הוציאו לו חשבוניות כל סוף שבוע, כולל ביום כיפור (!). כנראה היו בטוחים שכל זמן שווינשטיין הוא היועץ המשפטי לממשלה ויוסף שפירא מבקר מדינה, אף אחד לא ישים לב.

הוצאות האירוח של המעון הרשמי הכפילו את עצמן בין 2009 ו-2011: 490,000 לעומת 211,000. היינו צריכים לדעת על זה כבר ב-2012, אבל מבקר המדינה היה שפירא והיועץ המשפטי לממשלה היה וינשטיין. נתניהו שכנע את המדינה לוותר לו על המעבר על היטל הבצורת. נעשו פוילע שטיקים עם התקציבים כדי להעלות את תקציב האיפור של נתניהו פי 2.5. וכמובן, היו הבקבוקים המפורסמים.

אולי הדבר הנתעב ביותר בכל הסיפור הזה הוא הדרישה של נתניהו – כזכור, שרה היא Non-entity, אין לה סמכות משל עצמה – שעובדי משרד ראש הממשלה ישלמו מכיסם עבור הוצאות של בני הזוג נתניהו, הוצאות שלא תמיד הוחזרו. נזכיר שוב שנתניהו הוא מולטימיליונר; נזכיר שוב שאין לו בפועל הוצאות; נזכיר שוב שהשכר שלו הוא עשרות אלפי שקלים. ועדיין, הוא חש צורך לכייס עובדים שמרוויחים הרבה פחות ממנו. זו ערפדות. קשה למצוא מילה אחרת להתנהלות הזו. וכנראה שנתניהו לא רואה מה הבעיה פה. הוא תמיד היה קיים על חשבונם של אחרים.

ומה שמייאש בכל הסיפור הוא שלא נראה שהשחיתות הזו מזיקה לנתניהו. התגובה הציבורית היא בכללותה אדישה. הישראלים אוהבים לומר על עצמם שהם “לא יוצאים פראיירים”, ועדיין על פי הסקרים הם הולכים להחזיר את הנוכלים העלובים למעון ראש הממשלה. מוטו מדויק יותר יהיה אולי “אהבתי את אדוני, לא ארצה לצאת חופשי.”

למה? לא יודע. אבל אי אפשר לנהל מדינה דמוקרטית כאשר הציבור אדיש לשחיתות נבחריו. וגם זה עוד סממן לקריסה המואצת, קריסה שמהותה היא ויתור על משטר דמוקרטי תמורת הבטחה לשמירה על זכויות היתר של מה שיהיה תוך זמן קצר המיעוט היהודי בגבולות פלסטינה המנדטורית. נתניהו אולי שותה את דמנו בקשית, אומר לעצמו חלק ניכר מהעם, אבל לפחות את הפלסטינים הוא דופק יותר, הם יודעים את מקומם.

וכל זמן שהתפיסה הזו לא תשתנה – ונתניהו עשה הכל במהלך שלטונו כדי לקבע אותה – שום דבר לא ישתנה. אי אפשר לקיים מדינה חופשית, כשהאוכלוסיה תופסת את החופש שלה כמתבסס על שליטה באחרים; ושנות שלטונו של נתניהו מראות לנו באיזו מהירות נושלים הסממנים של מדינה חופשית כשהרוב אדיש עד עוין כלפיהם.

הערה מנהלתית: הכתיבה בבלוג הזה נעשית ללא תשלום, והיא מצריכה זמן ומאמץ ניכרים. אם אתם מעריכים את מה שנכתב כאן, אודה לכם אם תוכלו לתרום לקרן הבעת הרצון הטוב והתודה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

53 תגובות על ”כמו דמויות ממחזה של חנוך לוין“

  1. תות ארצ'י הגיב:

    מייאש אותך שהציבור אדיש? זו דמוקרטיה, ידידי, הפיקציה שאתה כ"כ אוהב להטיף. הציבור החליט שהוא לא מתרגש מזה, ולא רק שאפשר לנהל כך "משטר דמוקרטי", אלא שהאדישות של הציבור היא סממן מצוין לכך.

    • נטליה הגיב:

      שטויות ברסק גלידה. אדישות הציבור היא סממן מצוין להדלדלות הדמוקרטיה. קרא למשל את ספרו המצוין של סי.רייט מילס, The Power Elite, שמוכיח איך באמריקה אין, למעשה דמוקרטיה, בין השאר, בשל האדישות הציבורית לדרמה האמתית, שמתרחשת מאחורי הקלעים בין הצבא, התאגידים ואנשי הממשל. בישראל מתרחשות דרמות דומות, אבל לאף אחד לא אכפת באמת.

      • שממיה הגיב:

        שטויות ברסק מיץ לטאות. אדישות הציבור היא סממן מצוין להדלדלות הדמוקרטיה. קרא למשל את ספרו המצוין של דייויד אייק, הפרוטוקולים של זקני קשקש, שמוכיח איך בעולם כולו אין, למעשה דמוקרטיה, בין השאר, בשל האדישות הציבורית לדרמה האמתית, שמתרחשת מאחורי הקלעים בין משפחת רוטשילד, בית המלוכה הבריטי, האפיפיור, הבונים החופשיים, הוליווד וזוחלי ענק ממאדים. בישראל מתרחשות דרמות דומות, אבל לאף אחד לא אכפת באמת.

        • אסף הגיב:

          אין כמו זילזול באדם ובדעתו כדי להוכיח שאתה חכם יותר וצודק. רמה כל כך גבוהה של דיון חייבת להוכיח את הנקודה שלך.

      • תות ארצ'י הגיב:

        שלחת אותי לקרוא ספר מבלי לציין אפילו מילה ממנו (חוץ מהשם המפוצץ), טענת שהוא מספק הוכחה, ושאני מדבר שטויות במיץ גלידה.

        אבל אלו זוטות, אני נחוש להמשיך הלאה. אנא הרחיבי קצת על הדרמות האמיתיות, ואנא ספקי הסבר שלך לכך שלאף אחד לא אכפת.

        • נטליה הגיב:

          סליחה, אבל כתבתי "שמוכיח איך באמריקה אין, למעשה דמוקרטיה, בין השאר, בשל האדישות הציבורית לדרמה האמתית, שמתרחשת מאחורי הקלעים בין הצבא, התאגידים ואנשי הממשל."

          זאת לא מילה, זה למעשה סיכום של הספר. בכל זאת, קצת היצמדות לעובדות.

          http://en.wikipedia.org/wiki/The_Power_Elite

          זה ספר די בסיסי למי שמתהדר בהבנה בנושאי אדישות VS דמוקרטיה, אז אני לא הייתי מתהדרת בבורותי. מה גם שהקביעה שלך, "האדישות של הציבור היא סממן מצוין לכך", לא בדיוק מנומקת מי יודע מה.

          • תות ארצ'י הגיב:

            קראתי את הספר לפני כ 30 שנים.

            זהו סיכום שלך של הספר, ולא ציטטת מילה אחת מתוכו.

            הציבור אדיש כי הוא לא שותף לתחושת הגזל הקטסטרופלי שמוצגת כאן ומאפיינת משטרים טוטליטיריים \ אוליגרכיה.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          +1

    • מני ל הגיב:

      דמוקרטיה שבה המיעוט הציוני בין הירדן לים מונע מהרוב האנטי-ציוני בין הירדן לים לשלוט? זאת לא דמוקרטיה. זה אפרטהייד.

      • תות ארצ'י הגיב:

        אני חושב שאתה המום. אתה יכול לגבות את הנתון לפיו המיעוט ציוני והרוב אנטי-ציוני באיזשהו מסמך?

        • מני ל הגיב:

          כבר עכשיו אין רוב יהודי בין הירדן לים. ראה כתבה להלן. גם אם אתה חושב שעדיין יש, תוסיף לצד האנטי-ציוני כ־100 אלף יהודים שמאלנים אנטי-ציונים (מצביעי מרצ, חד"ש ובל"ד), ומספר דומה של פליטים ומהגרי עבודה. זה מבלי שספרנו חרדים אנטי-ציונים.
          http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1843217

          אבל אם יש רוב ציוני בין הירדן לים, מה הבעיה של המדינה למשל לעשות משאל עם בין כל התושבים לגבי היותה של ישראל מדינה יהודית? זה ישתיק את כל האנטי-ציונים. ממה אתם מפחדים?

          • תות ארצ'י הגיב:

            הטענה שלך לגבי 100 אלף יהודים אנטי-ציונים פנטסטית. כלומר כל היהודים הללו גרים או בעזה, או ביו"ש, או שהם נכספים לעזוב את המדינה מטעמים של אנטי-ציונות, אך לא יכולים להרשות לעצמם את זה.

            אני בעצמי מצביע מרצ, ויש לי מאות חברים מצביעי מרצ וחד"ש. לא שמעתי אפילו אחד מהם מתבטא נגד ישראל כבית הלאומי של היהודים.

            לגבי השאר, סלח לי שאני מתייחס לכתבה הזו באותה מידה שאני מתייחס למספרים שנמסרים ע"י מרכז בגין-סאדאת (אפילו לכותב יש שם את היושרה לומר שהוא עשה שם מריחות בסגנון ג'קסון פולוק, כשהוא אומר למשרד האוצר שהוא מוכן להתחשב במספרים אחרים, אם רק משרד האוצר יעשה כן).

            האזכור של פליטים ומהגרי עבודה הוא בבחינת מן הגורן ומן היקב, וכל זאת בלי שנגעתי בטענה העיקרית שלך – שישנם בישראל, יו"ש ועזה לפחות 6.2 אנשים המתנגדים לזה שישראל היא הבית הלאומי של היהודים.

            • מני ל הגיב:

              נו באמת. אני אנטי-ציוני ומצביע מרצ (אני לא קומוניסט ולכן אף פעם לא הצבעתי חד"ש). להתנגד לציונות זה לא לרצות לעזוב את ישראל לעזה. זה לרצות לשנות את אופיה של ישראל למדינת כל אזרחיה כמו ארה"ב או קנדה. זה אומר ביטול חוק השבות ואימוץ חוקי הגירה כמקובל במערב. אנחנו ממשיכים לגור כאן וחותרים תחת המדינה על מנת להחליף אותה.

              • אסףר הגיב:

                "אימוץ חוקי הגירה כמקובל במערב"

                למיטב זכרוני בכמה וכמה מדינות מערביות יש חוקי רה-פטריאציה לצאצאים של בני העם שעברו למדינות אחרות.

                כמו-כן איני רואה בחוקי ההגירה של "המערב" (המדומיינים קצת, כמובן) מופת מוסרי כלשהו. במיוחד כאשר הם מעניקים אזרחות למי שישקיע כסף במדינה – זה בעל מתאם הדוק למוצא ולמי נולדת לא פחות מאשר מוצא אתני.

                ולעניין זה, הרי עצם העובדה שיש לך אזרחות אוטומטית כי נולדת למדינה או להורים אזרחי המדינה, היא אפליה לפי מוצא ומקום לידה. למה לא עושים RESET לכל דור באזרחות ?

                • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                  חוק ״השבות״ אבל אין לו קשר לרה-פטריאציה.
                  לפי ההיגיון מאחורי חוק ה״שבות״ כולנו זכאים להיות אזרחי אפריקה, כי כנראה שם היא הולדת ההומו ספיאנס.
                  שלא להגיד שאי אפשר בכלל להוכיח שאיזה שהו יהודי באמת הורי הורי הוריו חי אי פעם להרף עין בשטח הנקרא היום ישראל.
                  חוק השבות הוא חוק מסוג החוקים הגזעניים הקלסיים. קביעת זכויות לפי רעיון אבסטרקטי שבסיסו לידה להורים מסוימים.
                  אין מדינה מערבית שיש לה חוקים כאלו.

                  • אסףר הגיב:

                    "קביעת זכויות לפי רעיון אבסטרקטי שבסיסו לידה להורים מסוימים."

                    רעיון אבסרקטי למשל כמו מדינה, עם, לאום, או אזרחות?

                  • אסףר הגיב:

                    כמו-כן, אין לאף אחד זכות מולדת לקבל אזרחות לפי קריטריון באף מדינה אחרת. הטענה שזו גזענות שקובעת זכויות, לא ממש עומדת.

                    זה היה לפני הרבה שנים אבל אני זוכר את שולמית אלוני (אם כבר הפתיל מדבר על מצביעי מרצ) אומרת שאין לה בעיה עם חוק השבות כי הוא אקס-טריטוריאלי.

          • גיגי הגיב:

            "בל אם יש רוב ציוני בין הירדן לים, מה הבעיה של המדינה למשל לעשות משאל עם בין כל התושבים לגבי היותה של ישראל מדינה יהודית? זה ישתיק את כל האנטי-ציונים"

            יכול להיות שעברת באמצע המשפט מרוב ציוני למדינה יהודית, אני מצביע מרץ וציוני ודווקא בשביל לוודא שתהיה פה מדינה שתהווה בית לעם היהודי, אני רוצה שהמדינה לא תהיה יהודית, אלא דמוקרטית. מדינות יהודיות לא נוטות לשרוד הרבה זמן..

    • גזוז חמוץ-מתוק הגיב:

      תות ארצ'י היקר, יוסי גורביץ לא הטיף נגד הדמוקרטיה הישראלית. הוא הביע יאוש מהטימטום הישראלי, המניח לצמד נוכלים-גנבים-קמצנים-פתולוגיים לגנוב אותנו (הציבור) ולהשתין עלינו בקשת. גם זו דמוקרטיה: חופש הביטוי. אני, שחותם על כול מלה בפוסט הזה, אוסיף: הציבור הישראלי המטומטם ראוי להנהגתו — נהנתניהו המדביק (על חשבוננו, בחדר האיפור הסודי) את אניצי שיערו המקליש לפדחתו הקירחת, וקרפדתו הכעורה הזקוקה בדחיפות לטיפול אינטנסיבי במחלקה סגורה.

  2. יובל הגיב:

    טרול מטומטם מהרגיל נמחק.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כתבת:
    ״נו, באמת! כמה מטומטמים אתם חושבים שאנחנו?״
    אנחנו אולי לא, אבל יש מספיק כאלו בישראל עם טמטום אין סופי…
    תראה למשל את התגובה של יובל…

  4. עוז הגיב:

    באמת כמו דמויות ממחזה. אני בטח לא היחיד ששם לב לשם של הנוכל ה"אמין" גלאמין.
    וחוץ מזה יוסי, אתה יודע שהישראלי הממוצע הוא גנב קטן ונוכל שיעשה הכל כדי לא לצאת פרייאר (חפש בזיכרון שלך: מלון+מגבות+ישראלי+תורכיה). ולכן זה בכלל לא מפתיע שהישראלים בוחרים בא ביבי שוב. הם בוחרים במין דמות אב, ארכי-טיפ אם תרצה שמייצג אותם.
    בוז'י? מי זה הלפלף הזה? ציפי? לפלפלפית אשכנזיה עם ז'קט לבן. ביבי הוא גבר מסיירת מטכל, שלא שכח מזהליותיהודי, שלא מפחד מערבים, שיודע לא לצאת פרייאר.
    אני מת על הבלוג שלך, אבל לט'ס פייס איט, אנשים כמוני וכמוך הם מיעוט קטן. מהמיעוט הזה, שבז ללאומיות (ישראלית או לא) לא נשארים הרבה בארץ.

  5. דותן הגיב:

    הסרטון הזה הוא מהלך גאוני של ביבי.
    אתה חושב שכל השקרים שם היו אמורים מלכתחילה לעבוד על מישהו?
    הם ידעו טוב מאוד שכולם כולל כולם יעופו על הסרטון הזה כמוצאי שלל רב ולא יפסיקו לדבר עליו אפילו לשנייה אחת. אין דבר שביבי רוצה יותר – תמשיכו לדבר עלי ועל שרה, כולם גם ככה הבינו שאנחנו די מושחתים כבר מזמן, ואז אם אף אחד לא ידבר על נושאים אחרים הליכוד לא יפסיד מזה אפילו קול אחד.
    זה לא מעצבן את הציבור? אולי כן, אולי לא, אולי במדינות אחרות ראשי המדינות גם כן מוציאים המון כסף, אבל זה שיקול אחד שהוא לא השיקול המרכזי של אף אחד ואם נמשיך לדבר רק עליו, אף מצביע של הליכוד לא יעבור צד.
    לצורך העניין אם היה מתגלה שכל ראשי המפלגות בשמאל היו מושחתים, זה היה גורם לך להצביע ביבי? לא. יש דברים חשובים יותר ומבחינת מצביעי הימין ביבי הוא האופציה היחידה ואנחנו יכולים עד הבחירות לדבר על תקציב הגלידה שלו – הימין בטח לא מפסיד מזה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אולי זה משום שהוא בעצם, אפעס, לא כל כך מושחת.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      לקח כנראה את האסטרטגיה של ג'ורג' בוש (W). הטריק הוא להשאיר את התומכים בלי טיעון נגד ענייני. אם ההתנהלות בעירק נכונה אז קצת דסלקציה זה באמת זוטות. אם המתנגדים היו עוסקים בעירק אז אולי חלק מהתומכים עלול להשתכנע

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      הדוח הזה מעבר לשחיתות חושף גם חוסר מנהיגות ברמה העליונה.
      כאשר המדינה נמצאת במשבר מיים חמור , ומוחלט להטיל על כל אזרחי המדינה "מס בצורת" על מנת להתמודד עם המשבר , מה עושה המנהיג של המדינה? מנסה להתחמק מתשלום המס שהמדינה שהוא עאומד בראשה מטילה על האזרחים. זה מנהיג? זאת הנהגה? זאת דגמה אישית? ככה אמורים להוביל אנשים למשימות קשות, בגישה של בוא נדפוק את המדינה.

  6. עדו הגיב:

    "כל סוף שבוע ביום כיפור (!)."
    המשפט הזה לא ברור. יום כיפור יש פעם בשנה לא בכל סוף שבוע. כנראה התכוונת לכתוב 'על' סוף שבוע…

  7. שירים בווזווזית הגיב:

    טרול נמחק.

  8. נתן הגיב:

    ההגדרה הנכונה להתנהגות חלק מבוחרי הליכוד באופן התיחסותם לשחיתות של משפחת נתניהו ידועה בעולם הפסיכולוגי כ"מנטליות של עבדים".

    מדובר במצב בו אדם סובל מהתעללות של מעביד\מנהיג\בעל שררה אבל הוא מקבל אותה כי הוא בטוח שלא יצליח בחיים בכוחות עצמו בלי עזרתו של אותו מתעלל ולכן הוא מוכן לסבול את זה .
    לעומתו אדם חופשי לא יהיה מוכן לסבול שיתעללו מכיון שהוא בטוח ביכולתו להסתדר גם ללא עזרתו של המעביד\מנהיג\ בעל שררה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      טרול נמחק.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        אולי כדאי פשוט לסגור את הבלוג לתגובות וזהו. ככה כולם ימחקו ובעל האתר יוכל לנוח ממלאכת התחזוקה השוטפת.

  9. מאיה הגיב:

    יש לבוחרי הליכוד עמדה שלבוחרי השמאל קשה להבין. ביבי הוא שלנו. אם בן משפחה שלנו הוא לא כל כך בסדר, נקבל את זה.
    כפי שכתבה מישהי בתגובות על המים "שיהיה לו לבריאות" וכמעט שומעים את ה"כפרה עליו".
    כך, כאשר החינוך לערכים יהודיים מתוקצב במשרד החינוך ב-55 מיליון ואילו החינוך לערכים דמוקרטיים מתוקצב בעשירית הסכום (5.5 מיליון) מה שנשאר הוא בורות וערכי משפחה.
    לגבינו הוא ראש ממשלה מכהן שראוי לביקורת, לגביהם הוא בן משפחה אהוב שאסור לבקר אותו שכן זו בבחינת "תקיפה".
    עד שלא נצליח לעצבן אותם כהוגן בשל מעללי ביבי בבריאות, חינוך ודיור ויוקר המחיה שהוא גורם להם, הם לא יתנכרו לבן משפחתם.
    תפישת אזרחות פרימיטיבית? בטח.
    אבל לך תתווכח עם משפחה.

    • נתן הגיב:

      בעיקרון את צודקת. וגם נתניהו יודע את זה.

      אלה שהרושם שלי שבגלל שהוא יודע את זה הוא מתחיל לעשות טעיות של זחיחות שעלולות להתברר כקריטיות – כמו למשל הניסיון להפיל את הוצאות מעון ראש הממשלה על מני נפתלי.
      נפתלי הוא לא פרופסור לספרות באוניברסיטה העיברית והוא לא שופט מנותק שגר ברחביה אלה הוא מה שנקרא באנגלית "All-American Boy" – בחור שגדל בביית ליכודי , שרת ביחידה מובחרת, שימש מאבטח של ילדי ראש הממשלה , שימש בתפקיד הלא זוהר של אב ביית ועובד היום בעבודה פיסית קשה .
      ההחלטה של משפחת נתניהו הנהנתנית להתנפל דווקא עליו יכולה לעורר אנטגוניזים דווקא בקהל הבוחרים הטיבעי שלו ועלולה להתברר כהסתה אחת יותר מידי.

    • מני זהבי הגיב:

      את מבינה שבהשוואה לתקציב הכולל של משרד החינוך, גם 55 מיליון ש"ח וגם 5.5 מיליון ש"ח זה פרוטות, נכון?
      אני לא מחבב את פוליטיקת הזהויות (ככה זה נקרא), ומעדיף בהחלט שמר נתניהו ייצא סוף סוף לפנסיה, אבל העברה של פוליטיקה למסלול חשבנואות מרגיזה אותי לא פחות. בין היתר, משום שאם תקום פה אי-פעם ממשלת שמאל ראויה לשמה, היא תצטרך לעשות דברים שיעלו למשלמי המסים הרבה כסף (ובצדק).

      • מאיה הגיב:

        הבדל בהשקעה של פי 10 אינו זניח כלל וכלל. הוא מייצר בורות אזרחית שאינה מבינה למשל את תפקידי הגופים השונים המרכיבים את הממשל בישראל.
        היא יוצרת אזרחים שטופי יהדות קיצונית הרואים בעליונות טריוויאליות ואינם מבינים או מפנימים שיח זכויות מיעוטים כלל וכלל.
        התקציבים הללו יממנו סיורי תלמידים בחברון, בהתנחלויות ובאתרי מורשת נבחרים אבל לא יחנכו לחשיבה ביקורתית ולהפיכה לאזרח חושב העומד על זכויותיו וזכויות אחרים ושמבקר את הממשל (כל ממשל) ודורש שקיפות ושירותים אזרחיים.
        אם אינך מבין שההבדל העצום הזה משמעותו ייצור עדר אזרחים בעלי חשיבה דומה, חוששני שהינך מפספס את השינוי המתחולל ממש כעת והמתרגם להצבעה למפלגות גזעניות או למפלגות שבדרך לכך.
        בעבר היו מחלוקות אבל גם דו-שיח, כיום יש צרחות "בוגדים" למשמע כל בדל ביקורת ואם אינך מבין כיצד תקציב מייצר חשיבה מאד מסויימת המשרתת את האינטרסים של הריבון הנוכחי, אתה מתעלם לדעתי מהנתונים.
        בחינת התקציב משמעה בחינת סדרי עדיפויות ואינה חשבונאות ומציאות בה משלמים הרבה כסף כדי ליצור מקום שטוב ומוסרי לחיות בו, זו מציאות כדאית בעיני.

        • מני זהבי הגיב:

          בישראל יש כ-4000 בתי ספר.
          לפי המחקר הזה (http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m03242.pdf), עלות שעת הוראה שבועית בבית ספר בחינוך היסודי נעה בין 5000 ל-7000 ש"ח בערך (בחינוך העל-יסודי, העלויות מן הסתם גבוהות יותר בשל מספר קטן יותר של התלמידים בכיתה).
          לפי ההערהה הנמוכה, 55 מיליון שקל זה 11,000 שעות הוראה שבועיות. כלומר, החינוך לערכים היהודיים מסתכם ב-2.75 שעות הוראה שבועיות בכל בית ספר (בגלל עלות שעה גבוהה יותר בחינוך העל-יסודי זה יהיה כנראה יותר בכיוון של 2.5 שעות שבועיות).
          זה יותר מכלום, אבל לחשוב שזה מה שמייצר "עדר אזרחים בעלי חשיבה דומה" זה די מוגזם, לא?
          דרך אגב, מהניסיון שיש לי עם מערכת החינוך הממלכתית (בתור הורה), לא הייתי אומר שהמערכת פועלת במכוון כדי לייצר עדר אזרחים כנ"ל.
          עליית כוחות גזעניים בישראל היא תהליך שלא התחיל אתמול. איכשהו, סכסוך לאומי ממושך נוטה לתרום לתהליכים מן הסוג הזה. כמובן, זו סיבה טובה לסיים את הסכסוך הזה מהר ככל הניתן. אבל זה כבר עניין שאינו קשור ל-X מיליוני שקלים המועברים למערכת החינוך למטרה מסוימת.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            בדיוק כתבת שחשבונאות מרגיזה אותך… וזה מה שאתה עושה כעת… 🙂
            אני חושב שמיה צודקת. מה שחשוב זה האפקטיביות של הכסף ולאן בדיוק הוא הולך.
            צורת המחשבה הישראלית הסטנדרטית היא כמובן תוצאה של המצב הכללי של ישראל, אבל חלק חשוב הוא בחינוך הגרוע והשטחי, לא רק היום, אלא מאז קום המדינה.
            היום זה התוצאות.
            ויהיה יותר גרוע.

            • מני זהבי הגיב:

              החשבונאות עצמה לא מרגיזה אותי. הפניית הפוליטיקה למסלול של חשבונאות — דווקא כן.
              לגבי האפקטיביות של מערכת החינוך בישראל, אני לא חושב שהיא נמצאת ברמה כזאת שהיא יכולה להפוך את תלמידיה ללאומנים צרי מוחין ב-55 מיליון שקל, ואני גם לא חושב שיש לה מטרה להפוך אותם לכאלה.
              עזבו את מערכת החינוך במנוחה. יש סיבות מהותיות יותר מדוע החברה היהודית בישראל נראית איך שהיא נראית (וככל שאני מבין, החברה הערבית ממש לא נראית טוב יותר).

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          א. האם יש לך מקור לסכומים האלה (55 מול 5.5 מליון)?
          ב. איך חושבו המספרים האלה?
          ג. מדוע את מניחה שה-55 מליון מתקצבים כולם "יהדות קיצונית" ו"סיורי תלמידים בחברון, בהתנחלויות ובאתרי מורשת נבחרים"?

          • מאיה הגיב:

            לגבי המקור, תגגל את הסכום ו"תקציב משרד החינוך" ותגיע לאתר ביקורת הממשל, זהבה גלאון שחשפה ומחתה על הסכומים הללו בתקציב משרד החינוך.
            העדפה בוטה כזו מאפשרת הנחות סבירות כמו גם פרסומים של משרד החינוך לגבי פעילויותיו ולפעמים מחאות הורים הנשמעות בתקשורת בדיוק על פעולות אלו.

  10. מאיה הגיב:

    מסכימה עם הניתוח שלך לגבי מני נפתלי אבל אני פסימית יותר. נראה לי שעד שלא יהיו כאן תורים ארוכים ללחם (ומהבחינה הזו עמותות כ"שובע" ו"לתת" הינן בבחינת עלה התאנה של תוצאות מדיניותו של ביבי) ההמונים ימשיכו לבחור בביבי.
    תיתכן תוצאה גרועה לא פחות, שהמאוכזבים יצביעו לבנט.
    בשלב הזה, אפילו לפיד עדיף על שניהם.

  11. שימי הגיב:

    הקומבינה הגדולה שמתרקמת זה כנראה הדיל בין נתניהו לכחלון, הירקן בשכונה שלי חבר מרכז ליכוד שפתאום מילא את כל החנות בשלטי כחלון ומתגייס לעזור לו, כשדיברתי איתו הוא אמר לי "כחלון זה בעצם ביבי"
    אבל ביבי נמאס כבר על הרבה ליכודניקים
    וכחלון מיועד לתפוס את כל המנדטים של מאוכזבי ביבי כדי למנוע מהם ליפול לידי השמאל, ולהבטיח כי בכל מקרה הממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות ביבי, עם הקמפיין העלוב והמסרים הפייסנים כלפי המחנה הלאומי של בוז'י את לבני, לא נראה לי שיש להם ממה לחשוש

    • חרטא ברטא הגיב:

      בעולם הקפיטליסטי קוראים לזה Spin-Off

      http://goo.gl/IopGVz

      מי אמר שללמוד מנהל עסקים ב MIT לא משתלם?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      זה כאילו ביבי התפצל לשניים, מצד אחד ביבי הבטחוניסט-איראן (שזה ביבי) ומצד שני ביבי האשף הכלכלי הליברל (כחלון).
      הדיבור אגב הוא שכחלון נועד לתפוס מנדטים של אקס-ש"סניקים ולא דווקא של השמאל, שילכו ללפיד אני מניח.