החברים של ג'ורג'

איך חוטפים מדינה, ושתיקת העורלות של בנט ופירון: שתי הערות על ימי דמים

קלטת החטיפה מוכיחה באיזו קלות חטפה הממשלה את המדינה, ומה אומרת השתיקה של בנט ופירון על הקוק יוגנד

חטיפה: עכשיו, אחרי שכולם שמעו את הקלטת של החטיפה, ברור מדוע החזיקה המשטרה את הקלטת תחת צו איסור פרסום כל כך הרבה זמן, והניחה לה להתפרסם – רק אחרי שדלפה, כמובן – רק אחרי שנמצאו גופות החטופים: לא היה טעם להמשיך יותר עם השקר הגדול של “שובו בנים.”

נשחזר. המשטרה מקבלת את ההקלטה באזור 22:30 ביום חמישי. חמש שעות אחר כך, מגיע אביו של אחד החטופים למשטרה ושם קולטים שזה עסק רציני. פה מתחילה האפלה תקשורתית שנמשכת תריסר שעות, גוררת אינספור שמועות, שבסופה מודיע בנימין נתניהו שארגון טרור חטף את השלושה, ותוך זמן קצר מנסים למכור לנו את הלוקש שהמחשב של צה”ל שלף דווקא את השם “שובו בנים” למבצע. מיד לאחר מכן, מתחיל מסע הונאה כלל-ממשלתי, שמיועד לשכנע את הציבור שהשלושה עדיין בחיים ושהמטרה היא השבתם, מתחיל מסע יח”צ של האשתג #bringbackourboys, וכמובן – מתחילות הפשיטות המסיביות על הגדה, שכללו פריצות ללא צווים לעשרות אלפי בתים ועד כה ל-600 מעצרים, שכמעט לאף אחד מהם אין כל קשר לחטיפה עצמה.

רק כשבועיים לאחר החטיפה, כשדובר צה”ל מרשה להם, מתחילים כלי התקשורת הישראלים לדבר בהיסוס על כך שיש מצב שהחטופים לא בחיים; לפני זה, צה”ל, דובריו, הממשלה, חוזרים פעם אחר פעם על השקר ש”הנחת הפעולה היא שהם בחיים.”

שקר – כי בצה”ל מכירים את ההקלטה מהבוקר הראשון. הם שמעו את ה”ראש למטה! ראש למטה!” מקפיא הדם, הם שמעו את היריות. הם יודעים שהסיכוי שמישהו מהחטופים בחיים אפסי. אבל צריך להגן על השקר הלאומי: אחרי הכל, “סתם” רצח של שלושה אנשים שאנחנו לא מכירים לא יחזיק הרבה זמן. חטיפה מפוברקת – או, זה כבר סיפור אחר. זו כבר מסחטה רגשית, שאפשר לרוץ איתה רחוק. גנבת רכוש הציבור שרה נתניהו, שקנתה ריהוט לביתה הפרטי והעבירה ריהוט דומה אך בלוי בתמורה למשרד ראש הממשלה, יכולה להצטלם עם שלט #bringbackourboys בלי שמישהו ישאל האם הרקע שמאחוריה גנוב או ששילמה עליו.

כלי התקשורת, אנוסים על ידי הצנזורה וצווי איסור הפרסום, משתפים פעולה עם ההונאה עד הסוף. גם כשידוע שהגופות נמצאו, הם מקשקשים על “לא יהיו בשורות טובות הלילה” – זאת כשהם יודעים שהשלושה מתים כבר יותר משבועיים. כל זה מתאים כיד לכפפה לאג’נדה של ראש הממשלה, שמשתמש בחטיפה שלא היתה כדי לצאת למלחמה נגד ממשלת האחדות של החמאס; לאג’נדה של הצבא, שמשתמש בה כדי לגלח מהתקציב הציבורי עוד 1.446 מיליארדים; וכמובן, לאג’נדה של הימין הקיצוני.

מה יצא מזה לשקרן ולטמבל שמשחק בתפקיד שר האוצר, כשיצא להגן על המשטרה בטענה שאי אפשר להבין את הקלטת, לא ברור לי – אבל, מנסיון העבר, בהחלט יתכן שזה בסדר, כי גם לו לא ברור.

במשך שלושה שבועות, גנבה הממשלה את דעת הציבור וחטפה אותו. היא, יחד עם הצבא, ביצעה בו את המניפולציה הגסה ביותר: הוליכה אותו שולל בכל מה שקשור ליציאה למלחמה. ציבור שעובר על כך לסדר היום איננו ציבור חופשי, או, לצורך העניין, ציבור בכלל, אלא אספסוף.

ואספסוף קל להסית.

הקוק יוגנד או נוער בנט: יש, כמסתבר, ברנש בשם נועם פרל. הוא משמש כמזכ”ל של תנועת בני עקיבא העולמית. תודו שיכולתם למות טיפשים בלי לדעת את זה.

לפני שלושה ימים, הצליח פרל להזניק את עצמו לתשומת הלב הציבורית. הוא כתב סטטוס נרגש (אני רוצה להודות לדיוויד שין על ההפניה), בו כתב בין השאר

“אומה שלמה ואלפי שנות היסטוריה תובעים נקמה […]

בעל הבית השתגע למראה גופות בניו

ממשלה שתהפוך את צבא המחפשים לחיל נוקמים

חיל שלא יעצר בקו 300 ערלות פלישתים

בדם האויב יכופר הבזיון ולא בדמעותינו!!!”

“300 עורלות פלישתים” מתייחס לאגדה התנ”כית על כך שדוד, מי שממנו אמור לצאת המשיח היהודי, שילם כמוהר עבור מיכל בת שאול ב-200 עורלות פלישתים, שקודם לכן הרג (”ויקום דוד וילך הוא ואנשיו ויך בפלישתים מאתיים איש, ויביא דוד את עורלותיהם וימלאום למלך, להתחתן במלך”), כלומר, במילים גסות יותר, הוא כרת את אברי המין של אויביו אחרי מותם. זה המופת שאותו רוצה מזכ”ל תנועת הנוער “בני עקיבא” לראות בימינו.

פניתי בשאלה לשר נפתלי בנט, ראש “האחים היהודים” ש”בני עקיבא” היא תנועת הנוער שלה, וביקשתי את התייחסותו לדברים של פרל, לאור היחסים ההיסטוריים בין “בני עקיבא” והבית היהודי. לא קיבלתי תגובה כזו. פניתי בשאלה לשר החינוך, שי פירון, בוגר “בני עקיבא” בעצמו, בשאלה האם משרד החינוך, שמממן את “בני עקיבא,” ידרוש את הדחתו של פרל, או, בהנחה שהוא לא יודח, ישקול מחדש את תמיכתו בה ויכריז עליה כתנועת שנאה. גם במקרה הזה, לא התקבלה תשובה.

עד לרגע זה, פרל עדיין מכהן בתפקידו (אם כי הוא היה טמבל מספיק למחוק את הסטטוס שלו, מבלי שהבין שיש צילומי מסך בעולם). נכון לרגע זה, בנט תומך בשתיקה בהצהרות של פרל, ושי פירון ימשיך לממן את התנועה שמונהגת על ידי אדם שקרא לרצוח 300 פלסטינים ולכרות את איברי מינם לאחר מכן.

bnei akiva3

מה היה קורה אם בארץ אחרת היה מנהיג תנועת נוער, שמקושר לשני שרים בכירים, שהיה קורא לרצוח יהודים ולכרות את איברי מינם? כנראה שהיינו מחזירים את השגריר להתייעצות. בישראל, תנועת השנאה של בני עקיבא, שאני מניח שאפשר לתת לה שם ראוי יותר – נוער בנט? – תמשיך להיחשב תנועת מיינסטרים, ותמשיך לקבל מימון ממשרד החינוך.

מצד שני, כשראש הממשלה מצטט שוב ושוב את “נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן,” אבל מעלים את הרישא של המשפט הזה, “ארור האומר נקם”; כשהוא רוקד על הדם, אבל על רצח של נער פלסטיני, מוחמד אבו חדיר, הוא רק אומר ש”אין לקחת את החוק לידיים” – אתם מבינים, רצח של פלסטינים הוא לא משהו חמור כל כך, הוא חריגה מהסדר הטוב והמתוקן, על פיו ההרג מתבצע אך ורק על ידי לובשי מדים מוסמכים – אין כל כך מה לתהות על פרל. מותר גם להניח שהוא לא ייחקר בחשד להפצת שנאה; הפצת השנאה שלו היתה, אחרי הכל – ועורלות הפלישתים יעידו – דתית במהותה.

אחרי הכל, השנאה שהוא מפיץ היא המיינסטרים הישראלי היום.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

44 תגובות על ”איך חוטפים מדינה, ושתיקת העורלות של בנט ופירון: שתי הערות על ימי דמים“

  1. א.ה. הגיב:

    רגע, אתה רציני? בצה"ל טענו שהשם "שובו בנים" נבחר *באקראי*?!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      מילא שהימין כבר שלושה שבועות לא מפסיק לאונן,‏ אבל לאונן על איהרי מין פלסטינים (נימולים דווקא) זה שובר את שיאי ההומוארוטיקה של הציונות הדתית.

  2. C הגיב:

    הפנו היום את תשומת ליבי לכך שבני עקיבא היא תנועה נפרדת לגמרי מבני עקיבא העולמית.
    כך עולה גם מהאתרים שלהם.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      והזרוע הצבאית של חיזבאללה היא לגמרי נפרדת מהזרוע המדינית שלו.

      ודגל קונפדרציה הוא סתם סמל תרבותי תמים של הדרום הרומנטי.

      וצלב קרס הוא סמל בודהיסטי של מזל.

      • מני זהבי הגיב:

        דגל הקונפדרציה מופיע עד היום בדגל של מדינת מיסיסיפי.
        צלב הקרס מופיע בדגל של להק האימונים של חיל האוויר הפיני
        (http://en.wikipedia.org/wiki/Training_Air_Wing,_Finnish_Air_Force)
        לפעמים סמלים הם רק סמלים.

      • מני זהבי הגיב:

        גם הדגל של ג'ורג'יה הוא וריאציה של דגל מוקדם יותר של הקונפדרציה.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          אז רדנק שתולה דגל קונפדרציה בטנדר שלו הוא סתם חובב היסטוריה .

          וגלוח ראש שמרסס צלבי קרס סתם מנסה להסביר לפינים שאולי יעברו שם שהטובים לטיס.

  3. יואב הגיב:

    "ושי פירון ימשיך לממן את התנועה שמונהגת…" אני בספק גדול מאד אם שי פירון מממן את בני עקיבא, הוא לא כל כך עשיר, התנועה ממומנת, בחלקה, על ידי משרד החינוך הישראלי. במילים אחרות: "אתה תמשיך למממן את התנועה שמונהגת…"

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני סבור שהיה כאן משחק מילים שמשלב את "קו 300" ו-300 העורלות.
    שגם זה מראה כמה המנטליות כאן השתנתה, למי שזוכר כמה שהפרשה הזאת זעזעה את הציבור הישראלי בזמנה.

  5. צרי הגיב:

    תשאר עם קוק יוגנד. נקרעתי מצחוק. נוער בנט? נאאא. הבדיחה על נפתלי זה שבסה"כ, זה שזה לא שלנפתלי בנט יש מצפון, אלא שלמצפון יש נפתלי בנט. זה פשוט נורא מצפוני לנקום, ולא לדאוג על לרצוח ערבים, טפו, וגו'.

    אבל לא שמעת את האפולגטיקה של חברים של מר. gotta kill em all, pokearab? "הוא רגיש, הוא כזה, קצת אקצנטרי" ועוד משהו, אני לא מצטט מדוייק, אבל יסלחו לי המטקבקים – כן, זה רגשי, נו, כמו שמלמדים אותם באולפנא ובישיבות, לא הכל צריך מהשכל, לא הכל כמו בגמרא, מחושב לעילא! לא! צריך גם מדי פעם רגש, אמונה, נקמה, לזיין את הצורה אבל לשמור נגיעה!

    וכו'.

    כמויות הזעם שלי על הציבור הדתי לאומי/חרד"לי, ההתנשאות הדוחה שלו וההתיימרות שלו למשהו מעבר לערכים סוציופאתיים, ששוב יובילו לחורבן בית X לא ניתנות לכימות ככל הנראה. ואם לא שלו, ובכן, אז של מספיק ממנו. מספיק ודי, ממנו.

    ברוך ה' שאפשר להיות טוקבקיסט ולהוציא את זה, לא? כן.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      רוצה לשמוע משהו יותר מעצבן? מידת האינטגרציה שלהם עם חו"ל רק הולכת וגדלה. כמויות הפרויקטים של הימין הדתי שמקבלות מימון אמריקאי גדולה משהיתה אי פעם. כשהפצצות יפלו כאן וישראל תהיה סופית מקום שאי אפשר לקיים בו חיים סבירים, הם יפליגו מערבה, על מטלטליהם, טפם, והנראטיב שלהם.

      • צרי הגיב:

        לא מפתיע. לא נורא, יקבלו אותם בזרועות פתוחות, בתור אלה שפישלו להביא את הביאה נוספת של ישוע. לא נורא, הם יפמפמו שזה היה חולשת העם, והעובדה שלא כולם היו באותו מארג רוחני כמו שלהם, שלא היו צנועות מספיק! שלא נכנסו בערבים כמו שצריך!

        אהח.
        זה יכול להמשיך כאן לנצח.

    • An Cat Dubh הגיב:

      I wanna be the very pest, like no-one ever was~
      או, לעילאיים ומתנשאים:
      たとえ 火の中 水の中 壁の側 畑の中 
      土の中 雲の中 パレスチナを消そうさ (きゃ~!)
      וכמובן, כולם מתבכינים שהדורות הקודמים היו יותר טובים.

    • ygurvitz הגיב:

      "לזיין את הצורה אבל לשמור נגיעה" – נהדר.

  6. צבי הגיב:

    שלום יוסי! נדמה לי שכאן קצת הגזמת, או לפחות פספסת. אני מתכוון ל:“סתם” רצח של שלושה אנשים שאנחנו לא מכירים לא יחזיק הרבה זמן." מה פירוש "סתם רצח"? אתה חושב שאם היו מגלים באותו יום ששלושה נערים נרצחו על ידי פלסטינים בעלותם לטרמפ זה לא היה יוצר תהודה ציבורית עצומה?
    גם הביטוי "חטיפה מפוברקת" שגוי. זו היתה חטיפ האמיתית לגמרי, שהובילה לרצח. נתניהו לא המציא את החטיפה.
    עם שאר הדברים שכתבת אני מסכים. ברור שהממשלה רכבה על הגל של החטיפה כדי לעצור מאות פלסתינים ולפרק את "תשתיות חמס". הם הצהירו על כך בגלוי.

    • חופש הגיב:

      אף רצח הוא לא "סתם", כל רצח הוא משה נורא ולכל רצח מתלווה תגובות, הן של הציבור והן מדיניות-צבאיות.
      בשבועיים האחרונים התנהל קמפיין תקשורתי מתוכנן ומתוזמן, שבמרכזו "נערים חטופים", הקמפיין כלל שימוש ברשתות חברתיות, בטלוויזיה ואפילו עצרת המונית, כולם תחת הכותרת "השיבו את הבנים".

      אתה באמת חושב שקמפיין עם הכותרת "החזירו את הגופות" היה יוצר את אותן תגובות?

  7. נתן הגיב:

    זאת לא פעם ראשונה ששירו של ביאליק שנכתב בעקבות הפוגרום הנוראי בקישייניב מצוטט באופן שגוי.

    כפי שציין יוסי בצדק, הביית האחרון דוקא מדבר על האיולת שבנקמה מאחר שאין שום נקמה אפשרית שבני אדם יכולים לבצע, אם יש נקמה כזאת הרי היא מעבר ליכולתו של האדם והיא יכולה להגיע רק בחורבן החברה האנושית.

    אבל השיר הזה מעניין בהקשר הזה דווקא לנוכח גל התפילות והרוח הדתית-אמונית ברוח ישראל סבא (אברי גלעד עם כיפה בתוכנית הבוקר) ששטפה את המדינה בשבועות האחרונים, מאחר
    שאצל ביאליק גרם הרצח הנורא למשבר אמונה בקיומו של האל בכלל וביכולת להתפלל בפרט,כמו גם האופן הציני והמזלזל שהוא מיתייחס למושג אלוהים

    אִם-יֵשׁ בָּכֶם אֵל וְלָאֵל בָּכֶם נָתִיב –
    וַ אֲ נִ י לֹא מְצָאתִיו –
    הִתְפַּלְּלוּ אַתֶּם עָלָי!
    אֲ נִ י – לִבִּי מֵת וְאֵין עוֹד תְּפִלָּה בִּשְׂפָתָי

    • מני זהבי הגיב:

      בזמנו של ביאליק, רוב היהודים האמינו באלוהים, וכשראו שאין ביכולתו להושיע, רבים מהם נטשו את אמונתם.
      בישראל 2014, רוב היהודים אינם מאמינים באלוהים (או מאמינים, אבל לא ממש מתנהגים לפי מצוותיו), וכשהם חושבים שרע להם, הם מנסים לשנות את המציאות ע"י הפנייה אליו, או ע"י אימוץ של דרכי התנהגות דתיות.
      לבני אדם בעולם המודרני קשה להשלים עם העובדה שיש בחיים אסונות שפשוט אין מה לעשות נגדם — למרות שלכל אחד מאתנו מחכה אסון כזה בסוף הדרך.

      • An Cat Dubh הגיב:

        זה מזכיר את הקטע בסרט של הסימפסונים: אנשים יוצאים מהכנסיה ומהפאב ליד, רואים את כיפת הזכוכית ומחליפים מקומות בבהלה.

  8. אור הגיב:

    המנהיגות הכיפסרוגה יצאה מתחפושת המכובדות שהיא מנסה לעטות על עצמה , ועברה לג'יהאד , אידישע ג'יהאד ממש. ראש תנועת נוער קורא לרצוח רצח המוני , ולחלל גופות. מפלצתי.

  9. שני הגיב:

    אחרי שאני קוראת הכתבה נוטפת הארס הציני שלך אני מחשיבה עצמי שמאלנית שפוייה וגאה. רקחת סיפור וקונספירציה ואתה חושב שהיא מייצרת מציאות. מה זאת אומרת “סתם” רצח של שלושה אנשים שאנחנו לא מכירים לא יחזיק הרבה זמן. חטיפה מפוברקת" האם אתה מעלה בדעתך שהידיעה על הירצחם ביום החטיפה הייתה מייצרת הד קלוש יותר?? האם אתה באמת סבור שהיו מפסיקים לחפש כי סברו שהם מתים? שמעתי את ההקלטה אינספור פעמים ואני עדיין לא מזהה יריות וכל זאת כשההקלטה המשודרת היא לאחר שעברה עיבוד ושיפור. אתה עושה נזק נוראי לשמאל השפוי בדיוק כמו שהימין הקיצוני מחרב לנו את המדינה

    • שי בדיחי הגיב:

      אני חותם על מה ששני כותבת. שלושה בחורים נחטפו ונרצחו. נקודה. הבחירה לעשות זאת הייתה בחירתם של טרוריסטים, כאלו שמאמינים שבזריעת אימה הם ישיגו את מטרותיהם. ואין הצדקה לזה. כל ניסיון להעביר את האשמה אל מדינת ישראל , או לטשטש את האשמה של הרוצחים על ידי המצאת גרסאות קונספירציה – רק מפחית את האחריות של הרוצחים למעשיהם. למה בכלל הקונספירציה? לא צריך לחפש מתחת לבלטה את האינטרס הברור של המדינה – לנצל שעת כושר כדי לפגוע באויביה. ארגון החמאס הוא אויב. זה ברור כשמש. אני תמיד נדהם מחדש כיצד אנשים אינטיליגנטיים, כאלו שהמוסר האנושי נר לרגליהם ממהרים כל כך לשנוא את הזולת, עד כדי האשמת הקרבן במותו, עד כדי שנאה תהומית דוחה בהתבטאויותיה הפורנוגרפיות כלפי הקבוצה שממנה הוא בא. התכתובת של התגובות לפוסט הזה גרועה ממש כמו אחרוני הטוקבקיסטים בNRG. וחבל כי דווקא ציפיתי ליותר, בעבר היו פה דיונים מרתקים שלמדתי מהם המון. היום למדתי שהחלקתם על בננה.

      • חנן הגיב:

        אתה ושני צודקים בזה שזאת היתה חטיפה ועוד איך.
        אבל על איזה קונספירציות בדיוק אתה מדבר? איפה בדיוק ראית פה "נסיון להעביר את האשמה אל מדינת ישראל"?

        הנקודה החשובה היא שמדובר במניפולציה מטורפת של השלטון. הם ידעו בוודאות כמעט מוחלטת שהשלושה מתים. הם שמעו יריות, שמעו צעקות ואנקות כאב ומצאו תרמילים וסימני פגיעת קליעים ברכב השרוף. מעבר למניפולציה הגסה בטירוף שהכניסה מדינה שלמה לסחרור אני מוצא את הסיפור שהם סיפרו למשפחות ("יריות סרק מחוץ לחלונות, לא צעקות כאב אמיתיות") מזעזע במיוחד.

        • שביב הגיב:

          חנן, אתה נסחף כל כך בספירלה של דבריך עד שאולי אינך מקשיב לעצמך.
          "יריות+צעקות ואנקות כאב+תרמילים" == "חטופים מתים"? באמת? ו"בוודאות כמעט מוחלטת"?
          זה שיקול הדעת שאתה היית מפעיל אם היית שם? אם כן, אני ממש מקווה שאתה לא ממלא שום תפקיד בגופי ביטחון או הצלה…

          אני יודע שדחוף לך להיות צודק. זה אנושי. אבל בכ"ז.

          • חנן הגיב:

            וואללה, באמת מזל שאני לא "ממלא שום תפקיד בגופי בטחון או הצלה…". בטח אם הייתי במוקד 100 המשטרה עוד הייתה עלולה להתעלם מקריאת המצוקה.

            אני מציע לך לקרוא שוב את דברי.

      • מני זהבי הגיב:

        אויב או לא, מדינת ישראל תצטרך לחיות בעתיד הנראה לעין עם אוכלוסייה שכנה הנשלטת ע"י החמא"ס, בין אם רק ברצועת עזה או, בצורה כזאת או אחרת, גם בגדה המערבית. ישראל ניסתה מספיק פעמים "למגר את תשתית החמא"ס" כדי שיהיה ברור שמדובר במפעל ע"ש סיזיפוס הקדוש.
        כעת, אם החטיפה אכן בוצעה בהוראה של מישהו מהחמא"ס (מה שבינתיים לא פורסמה שום ראיה לגביו), מוצדק לגמרי שאותו מישהו יפגוש את האלוהים באופן אישי בקרוב. ייתכן ויש הצדקה לארגן פגישה דומה גם לכמה אנשים נוספים בארגון (תלוי בנסיבות, בתגובה הצפויה מצד החמא"ס, וכיו"ב). אבל אלה דברים שכשהם קורים, הם מדברים בעד עצמם. אין שום צורך בשואו-אוף הכולל פריצה לבתים של המוני פלסטינים שאין שום קשר בינם לחטיפה, הרג של פלסטינים שאין להם שום קשר לחטיפה, מעצר מתוקשר של משוחררי עסקת שליט (אא"כ יש חשדות ספציפיים הקושרים אותם לחטיפה), ותחרות תקשורתית בין השרים וחברי הכנסת בנושא "איך להראות שבעל הבית השתגע". מי שמחזיק בידו מקל גדול, קל וחומר מי שמשתמש במקל גדול, מוטב לו שידבר בשקט.

      • ygurvitz הגיב:

        שום קונספירציה ושום נעליים. היו כאן שני פשעים:

        1. חטיפה ורצח של שלושה נערים על ידי טרוריסטים לא ידועים.
        2. ניצול ציני, תוך הונאה נרחבת של ציבור הבוחרים שלה, של הפשע הזה על ידי ממשלת ישראל למטרותיה.

        כמו, להבדיל, ש:

        1. הנאצים ועוזריהם רצחו למעלה מחמישה מיליוני יהודים, בין עשרות המיליונים שהם רצחו.
        2. ממשלות ישראל לדורותיהם רכבו על הרצח הזה לצורך רווח פוליטי והסוואת/תירוץ פשעיה של ישראל.

        יש כאן שני מעשים נפרדים: הפשע, והשימוש לרעה בו/בדימוי שלו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      ארס ציני? הציניות האמיתית נמצאת בהתנהלות הממשלה. לא בפוסט ברשת.

    • ygurvitz הגיב:

      האם אתה מעלה בדעתך שהידיעה על הירצחם ביום החטיפה הייתה מייצרת הד קלוש יותר?

      חד משמעית כן. בהתקפה שבה נחטף גלעד שליט, נהרגו שני חמושי צה"ל. בלי לחפש בגוגל: איך קוראים להם? לפני מספר חודשים, חיסל צלף פלסטיני חייל צה"ל. בלי לחפש בגוגל: איך קוראים לו? לפני מסםר חודשים, דקר נער פלסטיני חמוש ישראלי בשנתו באוטובוס. האם מישהו חוץ ממשפחתו וידידיו זוכר את שמו?

      האם אתה באמת סבור שהיו מפסיקים לחפש כי סברו שהם מתים?

      לא, אבל אז הם היו מתקשים לתרץ את מה שהם עושים. אם אתם אומרים "שמעו, אנחנו מחפשים שלוש גופות," יהיה הרבה יותר קשה – ודאי כלפי חוץ – להצדיק החזקת אוכלוסיה של מאות אלפים בכתר/עוצר.

    • שביב הגיב:

      ראיה לאחור היא תמיד 6:6.

  10. איתמר הגיב:

    אז ודאי ציפית שכשתמצא הקלטת יודיע הצבא שעל פי הנשמע סביר להניח שהנערים מתים וראוי לעצור החיפושים והגופות הן סתאם מלבושי נשמה שלא צריך למצוא כי הם מתים.

    צודק

    זה לא כי אתה הולך שמאלה
    זה כי אתה הגיוני

    • מני זהבי הגיב:

      לא. מה שהיה ראוי שיקרה, אחרי שנמצאה המכונית השרופה עם הראיות לרצח החטופים, הוא שמישהו מהממשלה (לא מצה"ל, מהממשלה) ייצא לתקשורת ויאמר: "יש לנו ראיות שלחטופים קרה הנורא מכל. אלה ראיות שאי-אפשר לסמוך עליהן במאה אחוז, ואנחנו נמשיך לקוות שהם חיים עד שנמצא אותם, אבל הסיכוי שהם אכן חיים קטן מאוד".
      כמובן, ראוי היה להבהיר את התמונה הזאת למשפחות הנרצחים זמן-מה לפני ההודעה לתקשורת (כפי שמקובל במקרים של מוות בקרב או בפיגוע). אבל אם החטיפה הפכה לאירוע תקשורתי, אם הממשלה ניצלה אותה ע"מ להפריח איומים נגד החמא"ס (גוף שבהחלט ראוי לאיומים, אם כי נראה שאי-אפשר לממש אותם), הממשלה גם צריכה לקחת את האחריות הנדרשת ע"מ לא להונות את הציבור.

      • עמית הגיב:

        ממש. אני רוצה לראות את האידיוט שיגיד לאמא שהבן שלה כנראה נרצח מבלי שהוא יודע את זה בוודאות.

        בניגוד לקישקושים של גורביץ, ממש לא היה אפשר לדעת – בטח לא בוודאות, וגם לא בסבירות גבוהה – ש(כל) הנערים נרצחו, ושאם הם כן נרצחו גופותיהם לא מוחזקות על ידי החוטפים.

        • מאיה הגיב:

          הנחת העבודה שהחטופים בחיים (חלקם, פצועים)היא ההנחה המוסרית האפשרית היחידה לצבא ולממשלה האחראית לגורל אזרחיה.
          לו מי ממשפחתי היה נחטף, זו הנחת העבודה היחידה שהיתה מקובלת עלי באין גופות או הוכחות חותכות אחרות.
          זו ממש צדקנות שלא לומר כמעט משאלת לב, להניח לאחר משמע הקלטת ובה היריות שאין בין החטופים פצועים ושכולם הרוגים מאחר שברור שלחוטפים היה עדיף מבחינת המחיר להשאיר מי מהם בחיים.
          אבל היי, בוא נניח שכ-ו-ל-ם נהרגו, כך יהיה אפשר לחזור מהר יותר לשגרה.
          פשוט אי אפשר היה לדעת בוודאות, אז למה המהירות הזו בהנחת מותם "הוודאי" של שלושתם?
          (ונכון שלכל הנחה יש גם יתרונות פוליטיים, לשני צידי המפה הפולטית).

          • עמית הגיב:

            בדיוק.

          • מני זהבי הגיב:

            אני לא אמרתי "וודאי". אבל כבר עם גילוי המכונית השרופה היה ברור שהסיכוי שהחטופים בחיים קטן מאוד.
            לא אפסי, ולכן היה ראוי להמשיך לחפש, אבל קטן מספיק כדי:
            א) לא להונות את משפחותיהם;
            ב) לא להונות הציבור הכללי.

            וכן, הפרחת תקוות שווא כאשר קיימת סבירות גבוהה מאוד שהן תקוות שווא זו הונאה. פעם, כשישראל עוד ידעה מלחמות אמיתיות, רבנים מסוימים הוציאו לעצמם שם טוב בכך שהתירו עגונות — כלומר, פסקו, על-סמך ראיות נסיבתיות כאלה ואחרות, שבני הזוג של אותן נשים אינם בחיים, ומותר להן להינשא מחדש. העניים עם שלושת הנערים אינו שונה בהרבה (מלבד העובדה שבגלל השליטה הישראלית בשטח הגדה המערבית, עבר זמן קצר יחסית עד למציאת הגופות, אבל הפוליטיקאים הצליחו לנצל את הזמן הזה לצורכיהם כמו שהם יודעים).

            • מאיה הגיב:

              אני מסכימה איתך שהניצול המעשי וההצהרתי של השבועיים האלו היה מוגזם וכרוך בעוולות רבות.
              (יש פוסט אצל עדן לנדו הממחיש זאת היטב).
              גם ריבוי ההצהרות ש"הנחת העבודה שהנערים בחיים" ובכך יצירת ציפיות מוגזמות היה בו יסוד של רמייה ואולי(ודאי?) נבע ממניעים פוליטיים.
              הדרך בה ניסחת את הדברים בתחילה וה"וודאות" בדבר מותם שהופיעה בלא מעט מקומות, קוממה אותי.

  11. אלכס ז. הגיב:

    אני שונא כשגורביץ מוחק תגובות…