החברים של ג'ורג'

פרוייקט 300: תקרית אנטישמית? לא כל כך מהר

מה קרה בבריסל? אנחנו לא יודעים. זה לא מפריע לנתניהו ולממסד הציוני לצווח על אנטישמיות, ולבטאון של נתניהו להאשים את השמאל

לפני שלושה ימים (ז’), נכנס אדם חמוש, שהקפיד להסתיר את פניו ממצלמות האבטחה, למוזיאון היהודי בבריסל. הוא הוציא מתיק שנשא עמו רובה, ופתח באש. מן האש נהרגו ארבעה אנשים: אזרח בלגי; מחזיקת דרכון צרפתי ששמה היחיד שדווח הוא דומיניק; ושני אזרחים ישראלים. האזרחים הישראלים היו בני הזוג מירית מירה ריבה ובעלה, עמנואל ריבה.

התקשורת הישראלית תיארה את בני הזוג ריבה כחשבים שעבדו במשרד ראש הממשלה, ובעקבות דבריו של ראש הממשלה, תיארה את התקרית כולה כתקרית אנטישמית. יתכן שזו תקרית אנטישמית, אבל ביקורת על הטענה הזו כבר התחילה להופיע בתקשורת הישראלית וגם בתקשורת הבינלאומית, ומיד אתייחס אליה. אבל קודם כל, צריך לזכור: הטענה שמדובר בהתקפה אנטישמית היא רק טענה. היא לא מגובה בעדויות חותכות. ויש רגליים לסברה שהטענה הזו נוחה מאד לממשלת ישראל, ועל כן היא מפמפמת אותה.

למה? כי יש הסבר אחר, לא פחות סביר ומציק יותר. התקשורת הישראלית דיווחה שעמנואל ריבה הוא איש נתיב לשעבר; נתיב הוא ארגון מודיעין ישראלי שהיה אמור לפעול מאחורי מסך הברזל בזמן המלחמה הקרה ושמעמדו מאז מפוקפק. מירה ריבה תוארה כ”עובדת משרד ראש הממשלה,” אבל ריצ’רד סילברסטין מצא שבעמוד של שגרירות ישראל בברלין היא מתוארת כנספחת. חשבית במשרד ראש הממשלה כנספחת בשגרירות חשובה? או שמא הביטוי “עובדת משרד ראש הממשלה” מסתיר את העובדה שמירה ריבה היא אשת מוסד – ארגון שכפוף למשרד ראש הממשלה – ובהתחשב בתפקידה בשגרירות בברלין, אשת מוסד די בכירה? עוד יש לציין שבני הזוג מתוארים כ”עובדי ממשלה לשעבר.” הם היו בתחילת שנות החמישים שלהם. לא בדיוק גיל הפנסיה. הבלוגרית דבורית שרגל מצאה שהמשרד לבטחון פנים פרסם הודעת אבל על מותה של מירה ריבה. למה?

יתר על כן, החיסול נראה מתוחכם מאד, ודאי בהשוואה לכל מה שהתרגלנו לראות מצד ארגונים אנטישמיים באירופה. יתר על כן, ארגונים אנטישמיים בדרך כלל ממהרים לקחת אחריות. עד כה, זה לא קרה.

אם אכן בני הזוג ריבה היו אנשי מודיעין ישראלים, פעילים או לא, אז לדרוש מאיתנו להאמין שלגמרי במקרה הם היו במקום שהותקף על ידי הרוצח האנטישמי היעיל ביותר בהיסטוריה של 20 השנים האחרונות לפחות, זה צירוף מקרים אחד יותר מדי.

אם אכן בני הזוג ריבה זוהו – במדויק או בטעות – כאנשי מודיעין ישראלים, אז התקרית הזו היא לא תקרית אנטישמית. היא עוד חלק ממשחק הצללים ששירותי מודיעין משחקים כל הזמן. המוסד, כידוע, לא בוחל בחיסולים. גם יריביו לא. והמוסד גם לא ימהר להודיע לצד השני שהוא הצליח.

אם אכן זה המצב, ברור למה ראש הממשלה רוצה לדבר על אנטישמיות: זה מסיט ממנו, כאחראי על המוסד, את האחריות למותם של אנשי מוסד. ברור גם למה רוב התקשורת הישראלית מצטרפת לאותה המקהלה: היא לא אוהבת לחשוב לבד ובטח לא לעמוד מול נראטיב שכל הממסד עומד מאחוריו. כי הדחיפה של הנראטיב שהירי בבריסל היה תקרית אנטישמית – כזכור, אין לנו שום הוכחות לזה – קודמה לא רק על ידי נתניהו. היא קודמה גם על ידי שני הרבנים הראשיים במפגש שלהם עם האפיפיור: כל אחד מהם חזר על הטענה שזו תקרית אנטישמית כאילו היתה עובדה מוכחת.

כאן המקום גם להזכיר שלנתניהו יש היסטוריה בתחום הזה, של מניפולציה במודיעין. אם נניח עכשיו לשקרים שלו בפני הקונגרס ב-2002 על תכנית הגרעין העיראקית, ולאיומים שלו על פצצה איראנית שמגיעה או-טו-טו שאנחנו שומעים מאז 1992 (!), עדיין נשאר סיפור הפיגוע בבולגריה. זוכרים אותו? נתניהו טען אז, שעות אחרי הפיגוע, שאיראן עומדת מאחוריו. עד כה לא התקבלה שום הוכחה לטענה הזו, אבל נתניהו כבר ניצל אותה לצרכיו.

היום הגיע שגריר בלגיה לכנסת, שם הוא ננזף על ידי הח”כים על האנטישמיות בארצו – שוב, בלי שום הוכחה לכך שהרצח בבריסל בוצע ממניעים אנטישמיים. הגדיל לעשות דב ליפמן, אידיוט מטעם – ניחשתם – “יש עתיד,” שאמר ש”כרגע יש ביקורת ודה לגיטימציה נגד ישראל ולכן נעשה קישור אוטומטי בין ישראל ליהודים אשר מעלה את האנטישמיות ברחבי העולם. צריך לשים צב [כך במקור – יצ”ג] לטרמינולוגיה שגורמת לפשעי השנאה הללו.”

וואלה. “נעשה קישור אוטומטי בין ישראל ליהודים”? איך זה קרה? יכול להיות שזה בגלל שראש ממשלת ישראל מקפיד, שוב ושוב, לדרוש הכרה בישראל כמדינה יהודית? יכול להיות שזה בגלל שבעת ביקורו בכנסת של ראש ממשלת בריטניה, נתניהו בירך אותו על הגעתו במילים Welcome to the Jewish Knesset?

וכאן אנחנו מגיעים לשלב השלישי של ההיסטריה. הראשון היה טשטוש העובדה שאין לנו מושג למה בוצע הרצח ושל החשד הסביר שבני הזוג ריבה הם אנשי מודיעין הישראלים; השני היה האשמה קולנית ובלתי פוסקת באנטישמיות; והשלישי הוא ההאשמה של… השמאל הישראלי באנטישמיות.

שימו לב למילים “דה לגיטימציה” אצל ליפמן. “דה לגיטימציה” היא שם קוד לביקורת על ישראל ובמיוחד על מדיניות הסיפוח שלה. מתנחל בשם יואב שורק מיהר לצאת בקדצ’קה סוערת על הדם ולקבוע שהסיבה לתקרית האנטישמית לכאורה היא השמאל הישראלי. הכל בישראל בסדר, קבע שורק, אבל הדו”חות של השמאל הישראלי על כך שישראל היא מדינת אפרטהייד גרמו לאנטישמים באירופה להרגיש שהם לא יכולים יותר ושהם חייבים להרוג איזה יהודי. כי, כידוע, חומר הקריאה המועדף על אנטישמים חמושים הוא אנשי שמאל וארגוני זכויות אדם.

לא הייתי נטפל לשורק – החסר משוגעים אנוכי, כי הבאתם גם את זה לרייר עלי? – אלמלא הטענה שלו התחילה להדהד מכיוונים אחרים. מצאתי אותה אצל תיבת התהודה של נתניהו, ח”כ אופיר אקוניס, ומאמר של בטאון לשכת ראש הממשלה, “ישראל היום,” חזר עליה במילים דומות מאד.

אז על בסיס רעוע מאד, ללא הוכחות כלשהן, נתניהו יוצא להאשים את ממשלות אירופה בסובלנות לאנטישמיות – ומחנה הימין היהודי, שהוא מנהיג, מאשים את השמאל באחריות לרצח אנטישמי. פשוט נהדר.

כמובן, אם וכאשר יתברר – עוד כמה חודשים, בעמוד 13, כי התקשורת תקבור את הפאדיחה של ההצטרפות האוטומטית שלה לתזמורת הממשלתית – שבני הזוג ריבה אכן היו אנשי מודיעין, ושהרצח שלהם היה חיסול ולא פיגוע אנטישמי, אף אחד לא יזכור את קמפיין הפצת השנאה הזה, אבל המסרים שלו ימשיכו לחלחל. אף אחד לא יזכור את העובדות, רק את זה שאנשי שמאל מובילים לאנטישמיות שמובילה לרצח.

ככה נתניהו עובד. ככה הוא עבד תמיד. וכמו תמיד, הבעיה היא פחות נתניהו ויותר התקשורת הישראלית, שמשדרת את דבריו ללא ביקורת.

הערה מנהלתית: היום הוא היום ה-16 לפרוייקט 300, שבמסגרתו אני כותב פוסט מדי יום. אם אתם מעריכים את הכתיבה, אודה לכם אם תתרמו. כפתור התרומה של קרן הבעת הרצון הטוב והתודה נמצא כאן.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

64 תגובות על ”פרוייקט 300: תקרית אנטישמית? לא כל כך מהר“

  1. עמרי הגיב:

    בכל זאת אפשר קצת סימפטיה לנרצחים

  2. אחימעץ הגיב:

    שמה היה מירה לא מירית, פרט לכך שאר הפרטים די מדויקים.

  3. אור ברקת הגיב:

    אני מוחה על קרדיט הראשוניות שנתת לרוקד על הדם מנרג. הקרדיט להאשמת השמאל נתון ישירות לראש ממשלתנו ושר החוץ שאמרו את זה יום קודם בתגובתם הראשונה לאירוע

  4. עדו הגיב:

    אליהו גורביץ אכן לא אינספקטור. גם ראש הממשלה לא

  5. נתן הגיב:

    אכן השימוש המידי והאוטמטי של שלטון ממשלת נתניהו על שלל דוברייה באגדת "הסכין בגב" אחת האגדות החביבות על אנשי ימין קיצוני מאז ומעולם מציגה באור קצת מגוחך את הדאגה שהביע אותו שלטון ממש מפני התחזקות "הימין הקיצוני" באירופה (או שבעצם יש כאן הוכחה שישראל היא חלק מאירופה..)

  6. עמית הגיב:

    " כי, כידוע, חומר הקריאה המועדף על אנטישמים חמושים הוא אנשי שמאל וארגוני זכויות אדם. "

    ודאי. אתה יודע כמה פעמים קיבלתי הפניות מאחרוני הניאו-נאצים והאנטישמים ברשת ללכת לקרוא ב"הארץ"? במאה אחוז וללא כל ספק: חומר קריאה מועדף על אנטישמים וניאו-נאצים באירופה כיום זה כל אותם אתרי תוכן של השמאל הרדיקלי, במיוחד הישראלים שבהם, שכל פועלם הוא להצביע עד כמה המדינה היהודית מרושעת. להגיד שהשמאל הרדיקלי מזין אנטישמיות זה לא מופרך; זה כמעט בלתי נמנע. אתם מייצרים תוכן שמצביע על "הפשעים" שאתם חושבים שהמדינה היהודית עושה, וגם לא פעם בלוגרים כמוך מקשר את ה"פשעים" ליהדותם של מבצעיהם, וזה מזין את כל אותם אנשים שמעוניינים לשמוע על פשעיהם של היהודים וגם מאשימים את היהודים בעוד כמה דברים שאיתם לא בהכרח תסכימו. הבחירה המודעת שלכם לנסות לפרסם כמה שיותר מהחומרים שלכם באנגלית רומזת שאתם מודעים לכך ואתם משחקים על זה. כמובן שאתם עושים את זה מהמחשבה שצריך "לחשוף" את ה"פשעים" של ישראל, אך בין אם אתם מעוניינים בכך או לא, תוצאה ישירה של זה, היא הגעת המידע לקוראים אנטישמים שקוראים אותו בעניין ואחר כך מפיצים אותו תוך מסגור מחדש של התוכן לפי השקפתם.

    טבעי שתהיה הזנה הדדית שכזאת. העוינות העיקשת ביותר לישראל באירופה באה לא מהמיינסטרים, אלא בעיקר מהשמאל והשמאל הרדיקלי, מחלקים בימין הרדיקלי, ומהמוסלמים. בלא מעט הפגנות אנטי-ישראליות באירופה בתקופה של מבצעים צבאיים ניתן לראות את זה בא לידי מימוש: מפגינים משלושת הפלגים, אדומים-ירוקים-שחורים מפגינים יחד. הם לא מסכימים על כלום למעט על דבר אחד – שנאת ישראל.

    • עמרי הגיב:

      "אתה יודע כמה פעמים קיבלתי הפניות מאחרוני הניאו-נאצים והאנטישמים ברשת ללכת לקרוא ב"הארץ"?"
      עמית: שמות בבקשה? איזה אנטישמים? איזה ניאו נאצים?

      • עמית הגיב:

        לא אנשים ראויים לציון, סתם טוקבקיסטים ומגיבים אנטישמים מן המניין. אבל אם אתה רוצה דוגמה, כנס לאתר אנטישמי ותערוך חיפוש של שמות אתרי תוכן באנגלית של השמאל הרדיקלי. הנה למשל תוצאות החיפוש "haaretz" באתר Jew Watch:
        http://www.bing.com/search?cp=1252&FORM=FREESS&q=haaretz&q1=site%3Ajewwatch.com

        • גיל הגיב:

          סימן מושלם לדמגוגים: "שימוש" מופרז ב"גרשיים" על "מילים" ש"מופרך" לחלוטין "להכניסן" בגרשיים.
          תוציא את הראש מהחול. שמאל ישראלי או לא, אין מדינה בעולם שחושבת שהנוכחות הישראלית באיו"ש והיחס לאוכלוסיה המקומית שם אינו נפשע.
          ובכלל, את כל התחמושת לשנאת ישראל ושנאת היהודים שמיוצרת היום בעולם- מייצר ביעילות מפעימה הימין הישראלי. התנהלות גזענית ולאומנית בשטחים הכבושים ובתוך ישראל מחד, הפגזת התודעה העולמית בהקבלה ישראל=יהודים מאידך.

    • אביבית הגיב:

      אוייש התרגום הזה לאנגלית.
      תפסת אותם על חם.

      • עמית הגיב:

        לא ניסתי לתפוס אף אחד על חם, אלא להראות שוואלה כן, באופן טבעי, באמת חומר קריאה מועדף על אנטישמים באירופה כיום זה אתרי התוכן של מה שגורביץ מגדיר כ"אנשי שמאל וארגוני זכויות אדם". בהם הארץ, מאמרים רבים מ972+, וודאי אתרים כמו מונדווייס ואלקטרוניק אינתיפאדה.

        • אביבית הגיב:

          אין עיתון בלי מהדורה באנגלית,אבל אצלך לגבי עיתון מסויים זה הוכחה לכוונה מאוד מסויימת..

          ה"ארץ" ואירגוני זכויות מפרסמים מה שח-ו-ב-ה לפרסם.

          מה שדמגוגים אנטישמים עושים עם פרסומים עיתונאיים ישראלים ,כביכול לחזק תיזות מטורללות שלהם, לא שונה בהרבה ממה שאתה עושה.
          הברנש ששמת פה מעוות לצרכיו האנטישמים פרשנויות מטעמו,ומביא כביכול הוכחה "הנה כתוב אפילו בעיתון ראשי בישראל",
          ואתה מעוות בפרשנות דמגוגית "הנה אתר אנטישמי 'מצטט' את הארץ,אז זו הוכחה שהאנטישמי ניזון מהארץ"…

          דמגוגים במעגל סגור.

        • Alon Levy הגיב:

          מונדווייס והאינתיפאדה האלקטרונית די שונאים את 972 בטענה שהם ציונים ליברלים. מונדווייס אכן מפלרטט עם אנטישמים, אבל האינתיפאדה האלקטרונית דואגת מדי פעם לטהר אנשים בעוון אנטישמיות, כמו גלעד עצמון, עליו הם טענו שהאנטישמיות שלו היא סוג של ציונות.

    • אמת מארץ הגיב:

      זה הפשעים והדברים עליהם מדווחים שמזינים, אם בכלל, חלק מהאנטישמיות. הבעייה שלך היא האמת, כרגיל

      • עמית הגיב:

        ודאי שמי שחושב שה"דיווחים" שלו הם רק אמת יכול לנקות את עצמו מכל אשמה. זה לא הוא שמזין את האנטישמיות אלא המעשים של ישראל, והוא רק האמצעי דרכו מתוודעים אליהם. מי שחושב לעומת זאת שיש הרבה הגזמות ועיוותים ב"דיווחים" האלה בהחלט יכול להפיל את האשמה על ה"מדווח". בכל מקרה, בלי קשר לשאלת האשמה, העובדה היא שכן, אתרי התוכן של השמאל הרדיקלי באנגלית המתמקדים בישראל הם באמת חומר קריאה מועדף עבור אנטישמים באירופה.

        • אביבית הגיב:

          אולי תתנחם בעובדה שמאמרי בן דרור ימיני באנגלית ובשאר לשונות העולם, כפי שהיה מקפיד שיופיע בפומפוזיות אופיינית בטורו, מבוקשים ברחבי הגלובוס בתפוצה הרבה יותר תפוצתית …..

        • אמת מארץ הגיב:

          השאלה אינה מה אתה "חושב", אלא מהי האמת.
          ולא, זו אינה עובדה
          ושיאו, מסתבר שהיורה בכלל טרוריסט מוסלמי

    • מירי חלבי הגיב:

      עמית, האם אתה אותו עמית שמגיב על מאמרים שקשורים למזרחיות ב"העוקץ"? אם כן, ממש קשה לי להסביר את התבונה המעוררת כבוד שאתה מפגין שם, אל מול הלאומיות העיוורת עד מייאשת שאתה מפגין כאן. פליז תגיד שזה לא אתה.

      • עדו הגיב:

        במקרה המסוים הזה הוא דווקא העלה טענה ראויה. גורביץ טען שאנטישמים לא ניזונים מחומר שהשמאל מפרסם ועמית טוען שדווקא כן.

        • אמת מארץ הגיב:

          אהמ. לא. הטענה היא שהאנטישמיות ניזונה וג"ו. לא שיש פה ושם איזה גרפומן אזוטרי שמצטט מכל מיני מקומות באופן אובססיבי. גם כאן יש מגיבים כאלה. ביג דיל

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        אני ממש בספק שזה הוא. עמית מהעוקץ פעיל בעמותת שמאל כלשהי (שכחתי איזה בדיוק).

      • שאול סלע הגיב:

        מירי את טועה בקשר לכתיבתו של עמית בהעוקץ

        האג'נדה שלו מבוססת על הצדקת פשעי הציונות האשכנזית שהתבטאה באפליה לטובה בתנאי הקליטה על חשבונם של מזרחים

    • ygurvitz הגיב:

      אוקיי, עמית, כמה פעמים? עם הפניות ומראי מקום, בבקשה.

      • עמית הגיב:

        אממ, הנה למשל סרטון שלך שהצליח יפה. שים לב לכותרת ששמו לו ולתיאור:

        http://trutube.tv/video/9299/Jewish-Supremacy-mindset-explained-by-Jewish-writer-Yossi-Gurvitz

        ושיתפו אותו בפורומים שונים ומשונים:
        http://trutube.tv/video/9299/Jewish-Supremacy-mindset-explained-by-Jewish-writer-Yossi-Gurvitz

        • אביבית הגיב:

          סליחה מכולם על הצפה אבל יש פה איזה פאק שלא מהעולם הזה.

          אם עמית קורא הצפות (!)באתרי ימין ישראלי על איך "יהודי גאה" בארצו שלו צריך לנהוג , הצידוקים וההצעות המעשיות –אין לו בעיה.

          אבל אם ,נניח גורביץ',יקח בדיוק (!)את אותו חומר מאותם האתרים ויעביר הרצאה על המסרים האלה בדיוק אבל בביקורתיות (כמובן ) מצדו–ואז הוידאו ישותף –
          או אז זה יקרא הזנה של הוצאת דיבה..

          • עמית הגיב:

            אני לא חושב שההרצאה של גורביץ מדויקת, אלא דומה למי שמנסים להסביר את האסלאם דרך דוקטרינת דאר אל-אסלאם ודאר אל-חרב. יעני, סתם קשקוש אוריינטליסטי שנותן סיפוק מהיר ומאפשר לשנוא את המוסלמים\היהודים הדתיים בקלות. וההגיגים שלו על התלמוד מתחברים לרעיונות אנטישמיים ותיקים ביותר.

            אבל זה לא העיקר. השאלה פה הייתה האם החומר שמפיץ השמאל הרדיקלי הישראלי, בין אם את חושבת שהוא מדויק וצודק או לא, באמת מזין אנטישמיות; והנה לנו מקרה שבו אפילו סרטון שכוח-אל של גורביץ נלקח, ממוסגר מחדש ומופץ באתרים אנטישמים.

            תנסי לצפות רגע בסירטון במנותק מעצמך כאילו את אירופאי או אמריקאי ממוצע שאין לו מושג על היהדות והיהודים; תגידי לי שלא היית חושבת שהיהודים האלה הם חבורת פסיכופטים רשעים אחרי שהיית מסיימת לצפות בו. וכמו בהרבה מקרים, בשום מקום בסירטון גורביץ אפילו לא מסייג את דבריו, שיהיה מובן שהוא לא מדבר על ה-יהדות וה-יהודים (או שכן?). לכן זה גם לא מפליא שנעשה שימוש בסירטון בידי אנטישמים והוא מוצג ככזה שמסביר את ה-"JEWISH Supremacist mindset of Talmudism really behind International Jewry".

        • ygurvitz הגיב:

          שניה,

          כתבת

          ודאי. אתה יודע כמה פעמים קיבלתי הפניות מאחרוני הניאו-נאצים והאנטישמים ברשת ללכת לקרוא ב"הארץ"?

          אז בבקשה, הראה לנו מקום שבו קיבלת הפניות מניאו נאצים להארץ.

          ושנית, הבאת שתי הפניות זהות. אני עומד מאחורי מה שאמרתי, שמחתי במיוחד לראות את הראשים של ציונים טובים מתפוצצים כשהם לא מצליחים להתמודד עם טקסט, ורבאק ערס – מה שאתה אומר הוא שאם יש לך ביקורת, סתום את הפה כי יכול להיות שאיזה אנטישמי ישמע אותך. ובאותה הזדמנות, גם נקבור את הביקורת שלך.

          זה לא עבד אף פעם, זה לא עבד בעידן שלפני הדפוס, כשיהודים הופתעו פעם אחר פעם לגלות שהשכנים שלהם יודעים בדיוק מה הם חושבים עליהם, וזה ודאי לא עובד בעידן הנוכחי. רוצה שיפסיקו לומר שהיהדות היא דת אכולת שנאה? הפוך אותה לדת שאיננה אכולת שנאה.

          במילים אחרות, התמודד עם המציאות, לא עם הדיווחים עליה.

    • נתן הגיב:

      גם אני מקבל המון פניות מאנטישמים וניאו נאצים להעביר להעביר להם את הדוחות של מבקר המדינה שחושף את הכמויות האדירות של שחיתות ,רשלנות,פשיעה , זלזול בחיי אדם, גנביות וטיפשות שיש במדינת היהודים.
      אני באמת מתפלא שעוד לא עצרו את האיש המסוכן הזה. מירי לטיפולך…

  7. עמרי הגיב:

    עמית, האתר ששמת לינק אליו, האתר האנטישמי, מלחיץ ביותר! אבל הוא לאו דווקא דוגמה לזה שהארץ מזין אנטישמים, כי יש שם אין ספור הפניות לאין ספור עיתונים שונים כולל ג'רוזלם פוסט וושינגטון פוסט.
    ראה מה יש למנהל האתר להגיד על המקורות שלו:
    "I am not the evil doer in this deadly game of world wide control. I am only an innocent librarian of existing information. I only archive the information printed in many honest and scholarly documents including State Department documents, Almanacs, Encyclopedias, New York Times, BBC, Washington Post, Jerusalem Post, Haaretz, ABC, NBC, CBS, CNN, FOX, history books, letters, and related documents."

    לינק: http://www.jewwatch.com/jew-history-jewwatch-frank-weltner-personal.html

  8. אביבית הגיב:

    באותה מידה אתה יכול לטעון שאנטישמים ניזונים מדו"ח מבקר המדינה או מראשי מדינה בישראל שנשפטים על מה שנשפטים

  9. גורי הגיב:

    אגב עיתונים שחשודים ברצח יהודים: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stuermer1934.gif

    רק עם יותר הוכחות!

  10. גרייף הגיב:

    למה לשחק את המשחק של הצד השני? "אנטישמים קוראים הארץ ולכן השמאל אשם ברצח". זה מה שכולכם דנים בו עכשיו עם העמית'וש הזה. הוא מראה לכם שאנטישמים אכן קוראים הארץ, ומכאן, השמאל אכן אשם ברצח.

    בואו נחזור למעלה: המשפט הזה מהפוסט של גורביץ, הוא הומור; הוא לא אומר "אנטישמים לא קוראים הארץ", הוא אומר "אנטישמים לא קוראים הארץ ואז יוצאים לרצוח יהודים".

  11. הדב הגיב:

    מה בדיוק מתוחכם באופן שבו בוצע הרצח ? ההתנהלות של הרוצח לא מעידה על היותו מחסל מקצועי.אילו הוא היה כזה הוא היה משתמש באקדח עם משתיק קול ולא מבצע ירי על אוטומט והורג גם את מי שלא היו אמורים להיות יעד לחיסול.
    זה פסק דין משנת 2010 ובו הנתבע הוא עמנואל ריווה,חשב ״נתיב״ במשך כעשור.
    http://www.fridmanwork.com/lawyers7330.html
    האם הרצח שבוצע בבית ספר יסודי בטולוז לא היה על רקע אנטישמי ? האם באידיאולוגיה של חיזבאללה,חמאס,ג׳יהאד איסלמי לא מוטמעת אנטישמיות חריפה שמכשירה את רצח היהודים ? האם הרוצחים הפלסטינים שכונו בשפה המכובסת ״מחבלים מתאבדים״ לא יצאו למשימה הרצחנית שלהם לאחר שעברו שטיפת מוח במסגדים ושמעו בין השאר שהיהודים הם בני קופים וחזירים ? האם הצלחת הימין הקיצוני,חלקו ניאו נאצי,בבחירות לפרלמנט האירופי אינה מצריכה התבוננות מודאגת אל הנעשה באירופה ?
    צריך להפריד בין הטענות המוצדקות כנגד נתניהו,ליברמן ושאר החבורה הצדקנית של שרים וחברי כנסת שמיהרו לרקוד על הדם וניסו כהרגלם לשלול כל ביקורת לגיטימית על הכיבוש בטענה שמדובר באנטישמיות ובין הניסיון להצדיק או לפחות לקבל בהבנה רצח של ישראלים בחו״ל בעקבות חשיפת פרטים על עברם.ברגע הזה נמצאים ברחבי העולם עשרות אלפי ישראלים ששירתו בצבא ובזרועות מודיעין שונות ואני מקווה שגורביץ׳ לא סבור שעברם הצבאי והביטחוני הופך אותם למטרות ראויות לחיסול.

    • גבריאל הגיב:

      אתה ראית את הסרטים שצילם הרוצח מטולוז לפני הרצח? הנ"ל היה באטרף של מעשי רצח, שכללו גם חיילים צרפתים… לגמרי הפוך מהפעולה השקטה, המיקצוענית והמהירה של הרוצח מבריסל.

  12. גבריאל הגיב:

    נתניהו היה ונשאר תמיד איש של הסתה, בגלל זה הוא מנסה לקדם כל מיני "חוקי עמותות" למינהם, שאין להם שום סיכוי לעבור בקריאה שלישית, אבל צורבים את התודעה של הציבור דבר המשוואה של "שמאל = בוגדים".
    אני מתקשה להבין את המגיב פה בשם עמית. האם אתה טוען ש "הארץ" ואירגוני השמאל מפרסמים שקרים?
    גורביץ צודק כשאמר שהאירוע בבריסל נראה הרבה יותר כמו חיסול "ממוקד" מאשר פעולה של גלוח ראש חמום ושטוף מוח. אבל חייבים להדגיש שמדיניותה של ישראל בשטחים לא מעמידה בסכנה רק את היהודים שחיי פה אלא גם את חיי היהודים בניכר. ומה שמסכן אותם זה מעשיה ומדיניותה של ממשלת ישראל, שהם נתפסים כתומכיה/מייצגיה ולא עיתון הארץ.

  13. מיכאל הגיב:

    עוד מחשבה מטרידה, אם הסיפור הזה נכון…האם המוזיאון היהודי שימש מקום כיסוי/מפשג לסוכני מוסד ישראלים תוך כדי סיכון הנוכחים במקום?

  14. ארנון הגיב:

    מה חדש, עמית? עד מתי תמשיכו להיטפל לשליח?
    לו אני אנטישמי הרוצה להפיץ את בשורתי, לא הייתי שולח את המועמדים לקרוא את "הארץ". הייתי מעניק להם רשימת קריאה הכוללת את הפוסטים היומיומיים של חבריך – טל גלעד, יותם זמרי ושות' ברשת, איילת שקד אופיר אקוניס ושות' בפוליטיקה – ותוך שניה הם מבינים את הלך הרוח הלאומני-גזעני-קסנופובי בישראל והופכים אנטישמים.

    אתה #חלק# משנאת הזרים, ומאשים את מי ש#מדווח# אודותיה.

  15. הירנוט הגיב:

    האשמה של השמאל בכך שמשתמשים במאמרים שלהם ניאונצים ושאר חולירות כסיבה לאיזו קונספירציה של הסמאל מקבילה להאשמה של אנטישמים על כך שבמדיה יש הרבה יהודים בעמדות מפתח ושליטה כהוכחה לקונספירציה יהודית עולמית.

    הנתונים נכונים, המסקנה הקונספירטיבית מטופשת.

  16. אמיר הגיב:

    שלום יוסי,

    אולי זה נראה כהיטפלות לזוטות אך בכל זאת,

    התייחסת לטור של יואב שורק אותו כינית "מתנחל אחד" ולאחר מכן בעקיפין כ"משוגע"

    ובכן אני לא יודע עם אתה מודע לכך אך יואב שורק הוא לא איזה נער גבעות מתלהם מסוג אלו שאתה אוהב להיכנס בהם מדובר בפובלציסט די מוכר ובעל מחשבות לא שגרתיות ובשיח האינטלקטואלי הישראלי הוא תופס מקום מכובד והוא ודאי לא איזה דובר של הימין הרדיקאלי -מי שמכיר את דיעותיו יודע שהוא ממש לא כזה.

    לכן זה היה קצת צורם לראות שאתה מתייחס אליו כאילו היה אחרון הטוקבקיסטים

    בכל זאת קצת רספקט לא?

    • עדו הגיב:

      גרמת לי לקרוא את הטור של יואב שורק. אני מתקשה לסלוח לך על זה.

    • שלמה הגיב:

      שמישהו יגיד לשורק שהכרזה שהוא מביא בטור שלו היא לא "כרזת חרם אנטי-ישראלית" אלא כרזה מארוע hasbara ציוני בעליל.

  17. אסף הגיב:

    בלי להתייחס למניפסט הפוליטי של הכותב. אני חושב שזה שהם אנשי מוסד, ברור לגמרי. הידיעה הוצנעה מאוד לאחר הירי, באופן לא שגרתי, לא אופייני ולא מוכר בעבר (נאמר, בהשוואה לפיגוע בבולגריה). השמות פורסמו רק אחר יומיים, בידיעה די צנועה. ניכר שהתקשורת קיבלה הנחיות ברורות, מה לעשות.

    • בטטה הגיב:

      אגב היום פרסם המכון הביולוגי מודעת אבל השתתפות בצערו של עובד המכון ד"ר אבי צנעני שהוא אחיה של הישראלית שנהרגה בבריסל .
      בקיצור מדובר במשפחה מעורבת חזק בעסקי השושו של ישראל.

  18. מיקי הגיב:

    ההרוגה הצרפתייה היא דומיניק סברייה (או סברייר), מתנדבת בת 66 במוזיאון, וההרוג הבלגי הוא אלכסנדר סטרנס, גם הוא עובד המוזיאון.

  19. מישהו הגיב:

    כמי שגדל במושב, ועבד אדמתו לפני עידן המגה משקים עם צבא של תאילנדים, הבכיינות של הימין חורה לי. מעם חילוני ליברלי גאה וזקוף קומה, הפכנו לאומת השתו לי אכלו לי בלעו לי. מקומם במיוחד שכל אותם בכיינים מציגים עצמם כפטריוטים ומדביקים את הכינוי בוגד לכל מי שלא מוכן לראות עצמו קורבן..אפילו גיבורי ישראל שעמדו בראש צה״ל שב״ק או מוסד. להקיא מכל האפסים שכתבו טוקבקים מתלהמים על הסרט שומרי הסף וזו רק דוגמא אחת..כולנו מכירים עוד מיליון.
    כתבתי כאן בעבר על השינאה המפעפעת לשכנים הבדווים , או לתושבי עזה יו״ש ערביי ישראל, ואפילו חברי כנסת לגיטמיים כמו ד״ר טיבי או חנין זועבי.
    לשמחתי ככל הנראה נקבל את רובי ריבלין כנשיא מדינה, כך שהממלכתיות והכבוד לתקנון יזכו לקצת עדנה, אחרי מחולות הטירוף שראינו בכנסת ישראל.
    יוסי תמשיך לכתוב ! הימין התבוסתן ורודף הגובים והקמבינות מעולם לא העריך ריח של שדה חרוש אחרי גשם ראשון .. הימין ״קורבן״ של הנסיבות וכך תמיד יראה את עצמו. כבוד עצמי וגדלות נפש קונים במעשים. הלוואי עלינו עוד יוסי גורביצים ועוד עמירה הס ועוד גידעון לוי..מי שמפחד מקולות בודדים הוא פראנואיד.
    תחי מדינת ישראל בתקווה שתחזור לשפיות .

    • אין לי שם הגיב:

      מה שאתה מתאר, זה לא חדש לצערי.
      זה חלק מהיהודי הגלותי, כפי שעמוס עוז ואחרים התייחסו לזה.
      אנשים שמבחינה מנטאלית עדיין חיים בצלו של הקוזאק הגוזל.
      לא מוכנים להבין שהם אחראים על גורלם ולא אף אחד אחר.
      מחכים למשיח, במקום לבנות ולעשות.

  20. An Cat Dubh הגיב:

    אפשר לתת דוגמת נגד לחשיבות לכאורה שטוענים שאנטישמים מיחסים לטענות השמאל הישראלי: דווח בארץ (במאקו ובאתר של ערוץ 7) שאנדרס ברינג ברייויק גנה את עתון הארץ. לא מצאתי תימוכין לטענה הזו באנגלית, ולמעשה עתון הארץ מצוטט במניפסט בן 1,500 העמודים שלו רק פעמים, כתמוכין לטענות שלו בגנות ה"אסלאמיזציה" של אירופה:
    http://unitednations.ispnw.org/archives/breivik-manifesto-2011.pdf

  21. שקטימאן הגיב:

    אוי, מי יצאו שוב דבילים?

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4525897,00.html

    • ygurvitz הגיב:

      דגש על "חשוד." בוא נחכה ונראה מה היה במצלמה, ובוא נשמע את ההסבר שלו (אם הוא אכן עשה את זה,)

      • שקטימאן הגיב:

        החשדות נגדו כנראה יותר רציניים מהעובדות שהועלו פה

      • אופיר הגיב:

        מתוך הכתבה:

        "…עבריין סדרתי שהורשע בעבר בעבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, נהיגה ללא רישיון ושוד אלים…"

        לא בדיוק פרופיל של אדם שייבחר לביצוע חיסול על ידיי ארגון ביון אה?

        פשוט תודה שבתוך השצף קצף של השמאל הקיצוני נסחפת ודיברת קצת שטויות.

        • אמת מארץ הגיב:

          אז זו אינה תקרית אנטישמית, נכון? כלומר, דיברו על איזה בלגי שהוסת ע"י השמאל הישראלי, ובסוף מקבלים אל-קעידה….

          • שקטימאן הגיב:

            אף אחד לא דיבר על בלגי. לכל מי שעיניו בראשו היה ברור מלכתחילה
            שמדובר באירופאי ממוצא ערבי.

            • אמת מארץ הגיב:

              שטויות – העיקר הוא שזה מותג כפשע שנאה של חוליגן – מוסלמי או לא, ולא אל-קעידה
              או שאתה סבור שהשמאל גם מסית אל אל-קעידה?

              • שקטימאן הגיב:

                אני סבור שהזמן שלי יקר מכדי להתדיין בתגובות אצל גורביץ. אם הייתי רוצה לנהל דיון קצת יותר רציונלי הייתי כבר מגיב ברוטר

  22. משה הגיב:

    אז איך אתם אוהבים את הכובע שלכם?
    עם רוטב או בלי?

    אתם צריכים להיפטר מהריפלקס המובנה הזה. זה פשוט מבחיל.

  23. ניקסי הגיב:

    תמוה בעיניי שאדם ביקורתי כמוך מקבל כמובן מאליו שסרטון האבטחה, ודמות המחבל הנראית בסרטון- הם אותנטיים.
    לי הדבר איננו ברור.
    למעשה, עדיין לא ראיתי שום הוכחה, וגם לא בדל של הוכחה, שמישהו מקורבנות ה"פיגוע", היה נוכח במקום שפורסם ( המוזיאון היהודי בריסל ), ובמועד שפורסם.
    למעשה, גם לא נתקלתי בשום הוכחה לפינוי הפצועים או ההרוגים.