החברים של ג'ורג'

להתראות, סודאנים!

בסרט "רשימת שינדלר" רואים בשלב מסוים את היהודים המגורשים מבתיהם לגטו, כאשר הם סופגים אבנים מהשכנים שלהם, וילדה קטנה צורחת בעונג "להתראות, יהודים!" כמובן, אף אחד לא ידע, ב-1939, מה תהיה תחנתה האחרונה של הרכבת; התכניות עוד לא נרקמו; אייכמן עסק במרץ בתכנון מדינונת יהודית בלב פולין, ופקידים אחרים במשרדי הרייך השונים דיברו על הגירה כפויה למדגסקר (תמונת ראי אפלה לתכנית אוגנדה?); האיינזצגרופן עוד לא הוקמו; הנצחונות המסחררים של יוני-אוגוסט 1941, שאפשרו את הרצח הסיטוני של יהודי פולין המזרחית וברה"מ, עוד לא עלו במוחם של הטקטיקנים של הוורמאכט; מכוניות המוות של תכנית T4, מכוניות ההרעלה והגז שאספו בשקט ילדים מפגרים וחולי רוח, והוציאו אותם לנסיעה אחרונה ביער, אמנם החלו כבר את המסע שלהן שיגיע בסופו של דבר לחלמנו ובלזץ, אבל אין להניח שמה שהיה סוד כמוס הגיע לאוזניה של ילדה פולנית.

לא, היא לא ידעה מה יקרה; שפילברג שם אותה שם משום שאנחנו דווקא יודעים. אבל היא ידעה שהאנשים השנואים עליה הולכים לסבול, שהם הולכים למקום רע משמעותית יותר מהמקום שבו הם כעת, והיא התענגה על כך. אולי גם ידעה שמשפחתה עומדת לרשת רכוש ששוב לא ישוב לבעליו.

נזכרתי בה בשבוע שעבר, כשהגיעו דיווחים על כך שכאשר קלגסי יחידות עוז והפרשים פושטים על נווה שאנן לציד שחורי עור, יהודים עמדו בצד והשמיעו קריאות שמחה, מלוות בקריאות שמזכירות קופים. איך שגלגלים מתהפכים.

* * *

שלשום (ו') קם גבר יהודי ודקר תינוקת אריתראית בדרום תל אביב. הוא חטף אותה מזרועות אמה ונעץ סכין בעינה. מצבה קשה. שימו לב לדיווח הזה: שימו לב לעובדה שהוא משמיט את זהותו האתנית של הדוקר (ורק אומר לנו שהוא "אינו נמנה על קהילת העובדים הזרים"). שימו לב לתירוצים שמספקת הידיעה מראש (הדוקר היה לחילופיו "שיכור", או "מעורער בנפשו"); שימו לב ללשון הפסיבית – "תינוקת נדקרה" ולא "יהודי דקר." במילים אחרות, התקשורת הממוסדת הישראלית, שהמצב הקבוע שלה בעשרים השנה האחרונות הוא מרכז-עד-מרכז-קיצוני, מתחילה להפעיל את הנוהל הקבוע של "משוגע תורן", כלומר טרוריסט שפועל על רקע אידיאולוגי שלתקשורת מאד לא נוח איתו. אז אומרים שהוא היה שיכור, או משוגע. שיכור או משוגע? לא חשוב, העיקר להוריד את האירוע המביך מהכותרות, ומהר, לפני שמישהו יבחן אותו.

כי אם היינו בוחנים אותו, היינו צריכים לשאול את עצמנו למה שיכור – או משוגע – יהודי מחליט לדקור (במספרים גדולים, לא בדיוק משהו שאדם נושא עליו סתם כך) דווקא פעוטה אריתראית, לעיני הוריה. אם היינו שואלים את השאלה הלא נעימה הזו, היו קורים כמה דברים. קודם כל, היתה עפה מהחלון המנטרה המיתממת שאומרת ש"יהודים לא יכולים לעשות דבר כזה," כמו להרוג ילדים, שזו נחלתם של פלסטינים ושאר דמונים בלבד; אחר כך היתה עולה השאלה מה חלקם של אישי ציבור יהודים בהסתה – שהרי "המשוגע התורן" מונע כמעט תמיד על ידי הסתה שמגיעה מלמעלה (תוך שלעתים קרובות היא מתחזה לדרישה שמגיעה מלמטה); ומאליה היתה עולה השאלה מה חלקה של התקשורת בהסתה הזאת. ואף עורך משנה לא רוצה להתעמת עם העובדה שכאשר חזר במשך שלוש שנים כתוכי אחרי התואר "מסתננים" שהגיע בדפי המסרים של משרד הפנים, כאשר הבליט כל מקרה של פשיעה שבוצעה על ידי מבקש מקלט, הוא היה שותף למאמץ הסתה ממשלתי ממוקד; שמשהו מדמה של התינוקת שלהב בוקע מעינה נמצא גם על מקלדתו-שלו.

כדי להבין לעומק את תפקידה של התקשורת הישראלית במסע ההסתה הממוסד, צריך לשאול שאלה פשוטה: מה היה קורה אם התקרית היתה הפוכה, אם התינוקת היתה יהודיה ואם הדוקר היה אריתראי. אז, זה לא היה נגמר במבזק; זו היתה כותרת ראשית. אף אחד לא היה מנסה להסוות את זהותם האתנית של הדוקר והקורבן, להיפך. אף אחד לא היה מנסה לתרץ את הפשע; היינו רואים קריאות לפוגרום.

* * *

ופוגרום, נזכיר, כבר היה. במאי 2012 יצאו תושבי השכונות לפוגרום בפליטים, אחרי הסתה שתודלקה על ידי חברת הכנסת מירי "לא התכוונתי לומר שהם בני אדם" רגב, דני דנון ואחרים. היו גם הצתות ופיגועים ואינספור תקיפות זעירות והתנכלויות, שחלק ניכר מהן התבצע על ידי הרשויות.

בשבועות האחרונים, אחרי שהממשלה הפרה את החלטת בג"צ שהורתה לשחרר את כל הכלואים ללא משפט והעבירה חוק-אוון, הגבירה המדינה היהודית את רדיפתה כנגד מבקשי המקלט. כאן יש לציין, כהערת אגב, שמאחר וחלקים ניכרים מדי בשמאל הישראלי נוטים להשען על בית המשפ העליון, הגיע הזמן לשים לב שמדובר במשענת קנה רצוץ; בג"צ, שפסל את החוק של הכנסת שאיפשר מעצר של שלוש שנים ללא משפט והורה על שחרור העצורים, לא הסכים אפילו להוציא צו על תנאי כנגד יישום החוק החדש, שהוא בפועל אותו החוק, רק לתקופת מעצר של שנה (עם אפשרות הארכה בלתי מוגבלת), וזאת למרות שאותו בית המשפט נזף במדינה שבועיים קודם לכן על כך שהיא לא שחררה עדיין את העצורים.

בשבועות האחרונים, החל מסע ציד של אפריקאים בדרום תל אביב, תוך קריעת משפחות; משרד הפנים – בניהולו של האיש בעל דמות הפקיד האפרורי, חביב התקשורת גדעון סער, אולי המוח הארסי ביותר מבין גזעני "מדינת כל יהודיה" – החל לעצור פליטים כשאלה מגיעים להאריך את אשרת השהיה שלהם. כתוצאה מכך, התכנסו אמש (ז') אלפי מבקשי מקלט בגינת לווינסקי והכריזו על שביתת מחאה, שתמשך שלושה ימים. למעלה מעשרת אלפים פליטים התכנסו היום (א') לעצרת מחאה בכיכר רבין, שהתנהלה בסדר מופתי – דווח שחלק מהמפגינים נשאו דגלי ישראל, והם ניקו את הכיכר כשסיימו. אפשר לעקוב אחרי מהלכי המאבק הצפויים ביומיים הקרובים כאן.

מיד, צצה העלילה הקלאנית המפורסמת, זו שמשרתת את הימין היהודי כבר שני דורות: זו שאומרת ש"הם" (השחורים, הפלסטינים) דווקא בסדר, והבעיה היחידה היא בליברלים תלושים שמתסיסים אותם – כשבו זמנית, הפליטים מתוארים כחיות אדם. איילת שקד, התוכי של נפתלי בנט, כתבה היום כך:

"כאשר יגורנו בא. הפגנה גדולה של המסתננים בת"א. ארגוני "הסיוע" מסיתים את המסתננים נגד מדינת ישראל , דורשים זכויות ולבסוף ידרשו אזרחות. מדינות אירופה מזרימות כספים לארגונים אלה על מנת להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה ולהסיט את גל ההגירה מאפריקה לאירופה , לישראל.

אני מחזקת את שר הפנים שימשיך לדבוק במדיניות הממשלה ולפעול להרחתם ממרכזי הערים. אם הם שובתים ולא באים לעבודה טוב יעשו המעסיקים שיחזרו לימי 2006 , לפני גל ההגירה. אז העסיקו ישראלים ופלסטינים."

"אשר יגורנו בא": אנשים מעזים לעמוד על זכויותיהם ולהתאגד באופן שלו כנגד מעצר שרירותי, ללא עילה פרט ללא מוצאם. זה מה שמפחיד את שקד. אחר כך מגיעה העלילה ההזויה: חברת כנסת בישראל מייצרת עלילת דם, שכמובן היא לא מסוגלת לנמק. האפשרות שאנשים עומדים על זכויותיהם הרי לא תעלה על הדעת, שהרי אלה כלל אינם בני אדם. על הצביעות של הקריאה של שקד להעסיק פלסטינים אני אפילו לא רוצה להרחיב את הדיבור.

והיתה, כמובן, מירי רגב. זו כתבה כך:

"המסתננים ממשיכים להפגין ולעשות מהומות בסיוע השמאל. החוק לגבי המסתננים יצא ולא יעלה על הדעת שהשמאל יצא נגדו. השמאל צריך לזכור שדמוקרטיה זה לא אנרכיה."

בדרך כלל אני לא רוצה לתת ביטוי לבהמה הלאומית, כי כמו הטרומבונים של וואגנר, היא רק מתעודדת מזה; אבל נראה, בהתחשב בכך שרגב עובדת קשה על קבלת התפקיד של יוליוס שטרייכר במחזה, שאין ברירה. נתחיל מכך שלא היו שום "מהומות"; היתה הפגנה שלווה. אבל מסתבר שעבור רגב, אם אתה מתנגד לה, עצם ההפגנה היא "מהומה."

אני כבר לא מדבר על "לא יעלה על הדעת לצאת נגד חוק." בינתיים זו מדינה דמוקרטית-למחצה, רגב, עדיין לא דיקטטורה. העובדה שחוקקת חוק – חוק שדומה מאד לחוק שנפסל על ידי בית המשפט העליון פה אחד, נזכיר – לא אומרת שבזה הסתיים הדיון. אחרי הכל, כשהמפלגה שלך נתקלה בחוק שקבע שיש להעביר 8,000 מתנחלים דירה ולתת להם פיצויים גדולים הרבה יותר מדי, כשליש מחברי המפלגה לא היסס להודיע שהוא נאמן לעקרונותיו יותר מאשר לחוק ושהוא לא מכיר בחוק. נזכיר גם שהקשר בין חוק ומוסר הוא מקרי, ושהעולם מלא בחוקי עוול. חוקים כאלה יש להפר – או, לעתים, להתעקש על קיומם כדי להביא אותם לידי אבסורד ולהבהיר לכל מי שעינו עדיין פקוחה שמדובר בעוול.

עוד 20 שנים, אם יישאר כאן משהו, הילדים שלכם ישאלו אתכם איפה הייתם כשגירשו אנשים למחנה ריכוז רק בגלל צבע העור שלהם, כשהאספסוף הריע; איפה הייתם כשפוליטיקאים הסיתו ו"משוגעים תורנים" דקרו ילדים. אתם יכולים עדיין לקנות, בשעה אחת, את עולמכם ואת זכותכם לומר בגאווה שלא הייתם חלק מהאספסוף, וגם לא מן ההמון שהסיט את מבטו.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלה תרומה גדולה מאד בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

83 תגובות על ”להתראות, סודאנים!“

  1. איתמר הגיב:

    אני לא בטוח לגבי התיאוריה שבנית על דוקר התינוקת. במבזק באתר המשטרה (http://www.police.gov.il/AllNewsMarquee.aspx צריך לחפש מבזק מה-3.1.14, 21:42) המשטרה מציינת מפורשות שהיא עצרה "נתין זר". מי שאינו "עובד זר" והינו "נתין זר" יכול להיות יהודי שאינו אזרח, יכול להיות תייר וישנן בטח אפשרויות נוספות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ביבתון דווקא ציין את מוצא החשוד
    http://www.israelhayom.co.il/article/146565

  3. AP הגיב:

    לא רק שמירי רגב לא ראויה להיות נבחרת ציבור, אני בספק אם היא ראויה להיות אזרחית.

    • בנימין מור הגיב:

      אני בספק אם היא ראויה לתואר אדם. בעצם, אני מוצא עצמי נאלץ למחות בשם הבהמות על הכינוי שהדביק לה יוסי גורביץ: "הבהמה הלאומית." אין בהמה בעולם הראויה לעלבון הנורא הזה. התואר המתאים למרים רגב הוא: כינה.

      • An Cat Dubh הגיב:

        גם כינה לא מתאים. כינה מוצצת דם כדי לשרוד. הכנוי הכי מתאים למירי רגב הוא מירי רגב.

        • אסףר הגיב:

          אני לא אוהב את כינויי החיות ממין נקבה האלה (למרות שלא הייתי חף מהאסוציאציה הבהמתית).

          מי שקרא את איתן הבר וזכרונותיו מהקריירה של מירי רגב אתמול, כנראה יזדהה עם הכינוי הכי מדוייק: אופורטוניסטית חסרת מעצורים ומסוכנת.

  4. מיואש הגיב:

    כרגיל. אדם שהוא לא ישראלי ולא יהודי (מרוסיה) ניסה לרצוח ילדה שאינה ישראלית ואינה יהודיה (מאריתריאה). מסקנה – היהודים הישראלים גזענים.

  5. תל אביבי הגיב:

    אז זה בסדר שסבתא שלי גרה בדירת שני חדרים בבנין בן ארבע קומות, בדירה ממולה גרים כ20 עד 30 איש תלוי ביום, בשתי הדירות מתחת גרים עד כמה עשרות אנשים. בנוסף על כך בשתי הקומות הראשונות שהיו חנויות ומפעלים זעירים הקונים פיצלו את החללים למי יודע כמה חדרים ומופעל שם מה שהוא לכל דבר ועניין מלון וכנראה גם בית בושת לעת מצוא. בחצר הבניין שהיתה פעם מתחם מסחרי כעת גרים אנשים. המדרגות הם שירותים ציבוריים, אשה(פיליפינית) הותקפה בחדר המדרגות, שיכורים מסתובבים בבניין, ולפחות פעמיים ניסו לפתוח את הדלת בלילה, היא עצמה לא יוצאת מהבית מהרגע שמחשיך כיוון שהיא פוחדת עד מוות.

    אבל בטח אתם ישנים טוב בלילה ומספרים לעצמכם שהיא כנראה גזענית מסריחה ואינה ראויה לחיים בכבוד או בבטחון. שהרי אתם לא גזענים מסריחים, ועובדה אצלכם בבניין לא יתנו לאכלס עשרות אנשים בדירה, אצלכם בבניין לא יתנו לפצל דירות בסיטונות, אצלכם בבניין לא יתנו לתשתיות לקרוס, אצלכם לא גרים המוני שיכורים ברחובות, אצלכם הגינות לא הפכו לבתי תמחוי.

    כלכך עדיף להיות לא גזען, תומך בפליטים, שמאלן, איזה בעסה שנולדנו מקולקלים וגזענים ולא כמותכם.

    • יואב הגיב:

      מה הרלוונטיות של מה שתיארת למה שיוסי כתב? המצב בדרום ת"א בעניין זה מזעזע. הוא מזעזע בין היתר על רקע מדיניות שהנחתה (בעקיפין או במישרין) לא להעסיק את האריתראים והסודנים, וניתבה אותם בקביעות לדרום ת"א. אף אחד לא בדק מעמדם בצורה מסודרת ואף אחד לא הציע להם חלופות במידה ומגיעות להם כפליטים, ואף אחד לא ניסה באופן מסודר לטפל בבעייה כשנוצרה. למעשה במשך שנים אף אחד לא דאג לגבול מסודר עם מצרים. ואגב- לטעמי אם היית משכן אזרחים ישראלים, מלח הארץ, באותם תנאים ובאותה צורה, היית עלול לראות מחזות דומים. בזמנו היה בפלורנטין קטע של מסיבת רחוב בפורים, ומאות ישראלים ציונים טובים מן השורה באו לחגוג בצפיפות ובמחנק, ובדרך רקדו על גגות מכוניות, השתינו בחצרות בתים והרעישו עד דלא ידע. מסתבר שזה לא מנהג מסורתי אריתראי להתנהג בצורה גסה בתת תנאים.

      • תל אביב הגיב:

        אני תמה מה הקשר בין מה שאתה כתבת למה שאני תיארתי.
        מדוע החוק לא נאכף בדרום תל אביב? מדוע הוא כן נאכף בצפון?
        מדוע מותר לנצל מצוקה של אנשים בדרום העיר ולהרוויח על שיכון אנשים כחזירים בדירים ואסור בצפון? מדוע מותר לפתוח עסקים לא חוקיים בעשרות ובמאות בדרום ולא בצפון?

        • ygurvitz הגיב:

          שאלות טובות. איך הן קשורות לפליטים? בפעם האחרונה שבדקתי, לא יוצאי אריתריאה הם אלה שחילקו תעודות עסק, ולא פליטי דארפור היו אחראים על אכיפת חוקי הבניה.

    • אמת מארץ הגיב:

      אולי במקום לקרוא לשלוח אנשים לעינויים והרג תקום מהכסא שלך ותעשה משהו למען הסבתא שלך סופסוף, חתיכת אפס?

      בכלל, כמות האנשים שמצדיקים הסגרת אנ/פליטים לידי רופדרודפיהם בשם הסבתא שלהם בדרום ת"א מעלה חשש כבד שלכל קשישה באזור יש כמה עשרות נכדים שמזניחים ומפקירים אותה

      • תל אביב הגיב:

        איזה כיף שתמיד מגיע אחד וחושף את הלבנונית.
        סבתא שלי היא אדם עצמאי, היא גרה בדירתה כבר 35 שנים ומעולם לא שקלה לעזוב, מה לעשות לא כולם כמוך, חסרי שורשים הנסחפים אחרי כל אפנה חולפת.

        עכשיו נניח שהיא גרה שם, איך עוזרים? הולכים לעירייה? הלכנו
        למשטרה? הלכנו.
        מדברים עם השכנים, ניסינו, עשרות פעמים, בתגובה חירבנו לה מול הדלת.

        קדימה גאון של אמא, איך עוזרים?

        • אמת מארץ הגיב:

          תנקה לה את הדלת
          כמה ילדים אתה מוכן להרוג כי מישהו חירבן לסבתא שלך על הדלת? זוהי השאלה על הפרק. לא שאלה אחרת. לא פחות בכך מדובר. חתיכת נאד קשקשן. ואם לסבתא שלך מפחיד לצאת מהבית אז לך תלווה אותה, צדקן קשקשן

          • תל אביבי הגיב:

            הבנתי, אני אנקה חרה מהדלת כדי שהמצפון שלך יהיה נקי, אחלה סידור עבודה אדון. מה אאחל לך, שגם אותך יצטרכו ללוות מהבית כל פעם שתרצה לקנות חלב.

            אגב, אם תכתוב – להרוג לאנוס לרצוח ואז לאנוס שוב, זה יהיה יותר אפקטיבי, אם כבר להזות כמוכה כלבת, לך עם זה עד הסוף, אל תעצר, אל תפחד לתת ברגע האמת.

        • אסףר הגיב:

          שלא לדבר על המשפט המתנשא "לא כולם כמוך, חסרי שורשים הנסחפים אחרי כל אפנה חולפת". מאיפה הגיעה השטות הזאת? אתה יודע משהו עליו שאנחנו לא יודעים? תרצה לחלוק עם שאר הכיתה? או שפשוט התעצלנו לחשוב אז הלכנו על סטריאוטיפ מבית 'מקור ראשון'.

          • אמת מארץ הגיב:

            כן – די מפליא האמת
            מה שמקומם הוא כמובן המסגרת: מדוע מותר לגרש אנשים לעינויים ומוות? כי הם סובלים מעוני וקשיים – בעיקר בשל רדיפתם וחוסר הההכרה בהם.
            בכלל, משונה מאד שמי ש"אמורים" לדאוג לכל הצרות בדרום העיר הם מי שמתנגדים לגירוש הפליטים. כאילו, כל הגזענים קיבלו פטור כי הם בעד כל-מיני זוועות?

          • תל אביבי הגיב:

            כן המורה, ארצה.
            מי שכותב פוסטים בסגנון, עומק ויכולת התנסחות של בן טיפש-עשרה חזקה עליו שהוא אכן בן טיפש-עשרה וטרם העמיק בסיבות לדעותיו והוא אוחז בהן משום שדעתו קלה להסחב. מנוסח לטעמך מורתי, או פחות וריאציה סגנונית?

            על האופציה שמדובר באדם בוגר אני מוותר ולו משום המבוכה שתגרם לי.

    • יואב הגיב:

      אגב- וזה לא שהמצב בדרום ת"א היה מוצלח לפני הגעת הסודנים. לא זכור לי שאיזור שכונת שפירא והתחנה המרכזית היה צהלה של דרום תל אביב בשנות השבעים או השמונים או התשעים. רק מה? עכשיו סופסוף יש כתובת יותר ברורה להאשים

      • אלכס ז. הגיב:

        יפה אמרת!

        אני פעם גרתי בבן עטר ואני זוכר שהמשטרה הגיע כמעט כל לילה. היה סחר בסמים, היו סרסורים – הכל היה, אבל לא היו אריתראים.

        • 451 צלזיוס הגיב:

          ומדוע המצב של לא השתפר בשנים האחרונות(כמו חולון ,בת ים ,הרצליה הישנה וכו')כיוון שהנהלת העיר מעדיפה להשקיע את מירב המשאבים בצפונה של העיר ולפתח "הומניות" בדרומה של העיר.

          • אלכס ז. הגיב:

            לול! באמת?!

            אתה אשכרה חושב ש"הומניות" זו המילה שמתארת את יחסה של עיריית תל-אביב? נראה לי שתואר מתאים יותר זה "שנאה מעורבת עם תיעוב" כי זה מה שגורם לבעלי הכוח לזרוק את כל אלו שהם לא רוצים לראות לידם לשם:
            פעם אלו היו מזרחים, אחר כך קצת רוסים ואתיופים ועכשיו זה עובדים זרים.

            יש כאן רק ניסיון ציני להסית אוכלוסייה נחלשת כלפי אוכלוסיה נחלשת עוד יותר רק כדי לשמור על הונם וכוחם של בעלי השררה.

      • תל אביב הגיב:

        אה, כמו שעון, יש פס יצור ממנו אתם יוצאים?
        אני גדלתי בדרום תל אביב לא הייתי תייר עוני כמו אלכס ז.
        ההזנחה הייתה באמת פושעת, איך זה תירוץ?
        רק אצל אדם מאד מיוחד הזנחה פושעת של תושבי הדרום מצדיקה את הפיכת חייהם לגיהנום של אכלוס יתר, מחנות פליטים בבניינים, בתי תמחוי בגינות ציבוריות, משתנות ומחראות בחצרות. ואתה יקירי מאד מיוחד.

        • אלכס ז. הגיב:

          מתוקי, אני ומשפחתי יודעים על עוני יותר משאתה אי פעם תלמד. אם תוציא לרגע את הראש שלך מהתחת תראה שלא רק אתה סובל, יש צרות הרבה יותר גדולות משלך והנה הקטע המצחיק: הצרות של כולנו קשורות!

          אני נדפקתי לפני כך וכל שנים בדיוק מאותה סיבה שאתה וסבתך נדפקו לפני עשרות שנים והפליטים נדפקים היום. ומי שדופק אותנו לא חי בצפיפות בבניינים קורסים, אלא בגורדי שחקים ומחייך כשהוא שומע איך אנחנו – ה"אנשים הקטנים" – רבים בינינו על עוד מטר ועוד פרוסת לחם.

          בקיצור, אתה רוצה לשנות? אז תרגע ותתחיל להקשיב. יואב כבר סיכם את הצעדים העיקריים לפתרון הבעייה ואחרים כתבו על כך הרבה יותר.

          • תל אביבי הגיב:

            מה זאת אומרת ״יש צרות יותר גדולות משלך״ למי?
            ואם יש, למה רק אני משלם עליהן? אצלך בשכונה אני מניח במתיקות אופיינית, אין אריתראים, נכון?

            איכשהוא כל המגיבים לי הניחו על אוטומט שיש לי משהו אישי נגד אפריקאים, פרוייד היה עושה מזה מטעמים.

            בוא נניח שאי האכיפה בדרום העיר היא על פיצולי דירות בהם מתאכסנים מבקרים ממאדים? על איכלוס יתר של הוביטים, על עסקים לא חוקיים של קלינגונס. אז זה בסדר שאני מתלונן על אי אכיפה סלקטיבית של החוק שאתם מסייעים לה בפועלכם? אי אכיפה שהופכת את חייהם של אנשים מכל הצבעים, המינים והפלנטות לגהינום עלי אדמות, גהינום שאתה מכחיש(היה חרא בדרום תל אביב, גרתי שם פעם). אי אכיפה מכוערת הנגועה בצביעות גזענית גם מצדכם המופנית לחלשים שבאזרחי המדינה שלכם, אי אכיפה שאתם מתעלמים ממנה לחלוטין בכל הדיונים הנרגשים שלכם על זכויות הפליטים והשואה וסיפורי הגבורה לנכדים המדומיינים שלכם.

            תושבי הדרום סובלים ראשית כל מהתעמרות של העיריה, התעמרות שתושבי הצפון יכלו לסייע בהתנגדות לה, במלחמה בה, בחשיפה שלה. אבל אתם לא. למה לא בעצם?

            • אמת מארץ הגיב:

              השאלה היא גירוש אנשים למוות ועינויים, ואתה מאשים את המנתגדים לכך בזה שחירבנו לסבתך על הדלת

              ואז אתה תמה שמתייחסים אליך כאל גזען הזוי ודפוק שלא סופר אנשים ממטר ומוכן שהם ימותו ומתעב כל מי שנאבק בכך כי הוא לא מתייצב לנקות לסבתך את הדלת

              (בניגוד לכל שאר העם, שמתייצב כל יום כמובן)

    • אלכס ז. הגיב:

      לא, זה לא בסדר. גם הם צריכים לגור בדירת שני חדרים והתשתיות שלהם לא צריכות לקרוס.

      עכשיו תענה לי, למה אנשים שעובדים קשה יותר מכל אחד במדינה נאלצים לחיות בתת תנאים, ללא שיטור או כל שירות אחר?

      בעצם, כבר ענית: כי אתה ומרבית העם נולדו "מקולקלים וגזענים". הורדתם אנשים לדרגת חיות ועכשיו אתם מתלוננים שקשה לחיות לידם.

      • FN הגיב:

        לא נולדים גזענים. נעשים גזענים, תודות למאמצים של החברה שסביבך. לומדים להיות גזענים, בבית, בבית ספר, בהקשבה ובתשומת לב. לומדים שזה בסדר להיות גזענים, אם רק תלמדו לתרץ את זה במיני דרכים "הגיוניות", באנקדוטות כאלה ואחרות, בסטטיסטיקות מוטות ומאמרים "מדעיים" כאלו ואחרים. כמו הילדה ההיא, שעליה מדובר פה. היא שונאת כי עשו לה משהו רע? היא שונאת כי היא "נולדה מקולקלת"? או אולי היא שונאת כי הכלכלה והשכנים ותרבות הדיור ומקומות העבודה והאבטלה? או שהיא שונאת כי אבא שונא ואמא צוהלת וכולם ברחוב הולכים עם דגלים יפים ואומרים שאנחנו הכי טובים ושהכל יהיה טוב אם רק ניפטר מהאנשים הרעים שבעצם שונאים אותנו?

        • תל אביב הגיב:

          מעניין, אז קח עד אנקדוטה.
          אצלי בשכונה חיו, עולים מתימן, מרוקו, בולגריה, פעלים מרומניה וסין, פיליפיניות באלפים, אתיופים, ערבים, אפריקאים, תאילנדים ואפילו תיירי עוני מצפון העיר, את כולם קלטנו, עם כולם הסתדרנו מי פחות מי יותר. אצלך בשכונה אני מנחש כולם מאותו צבע.
          ההבדל ביני לבין כל שאר המגיבים הצבועים מהשורש שענו לי שטויות בחרוזי זכוכית, הוא שאני גדלתי בפועל בשכונה רב תרבותית, אני חייתי בפועל בישראל השנייה והשלישית. אתם רק מדברים גבוהה על חשבון סבל של אחרים. פלסטינים, אריתראים לא חשוב מי המסכן התורן, כל עד הוא לא עני ישראלי. העיקר שיש תירוץ להתנשא על כולם, להרגיש טוב עם עצמכם ולירוק על כל השאר. אתם חבורה מוצלחת אין ספק. הקאתי קצת בפה.

          • FN הגיב:

            אתה לא מנחש כל כך טוב. מאיזושהיא סיבה אתה מניח שמי שגר באזור רב תרבותי, או לחילופין, אני אגיד את זה בפשטות, מי שעני, לא יכול להיות מה-שאתה-קורא-בבוז-"הומני". שזו בעיה שלך, לא שלי, ולא של אנשים אחרים שאין להם ולכן הם עצבניים על העיריה, ולא על הקבוצות האחרות שהעיריה דופקת גם. כמו כן, אם בא מישהו מבחוץ ואומר שאכפת לו מהקבוצה האחרת, "אנחנו" לא מניחים ככה סתם שזה אומר בהכרח שלא אכפת לו מאיתנו – מי שאתה קורא "עני ישראלי". אם יצא לך להקיא בגלל שאמרתי שזה שמישהו עני לא מצדיק את זה שהוא חרא – אני מצטער בשבילך. ואל תנחש עליי ועל ילדותי. זה שאני לא רוצה לספר על סבתא שלי, לא אומר שיש לך מושג מי היא היתה ואיך היא חיה.

            • תל אביבי הגיב:

              לא הבנת, אני בא בטענות לעירייה שמסתתרת מצדה מאחרי תירוצי ״פליטים, אנחנו לא יכולים״. וזה עובד להם.

              זה בעיקר עובד להם משום שאתה וחבריך ה״הומאנים״ מתעלמים לחלוטין מהפשע שמתבצע כנגד תושבי הדרום, אתם מחלקים מרק בגן הציבורי שלי על חשבוני, לכו לגינת מאיר תחלקו מרק שם, כולה קילומטר. אתם מגנים על זכותם של אנשים לגור בגן ציבורי(אני התווכחתי באופן אישי עם פעילים), אתם מונעים את הפינוי של אנשים שחיים בתת-תנאים במה שהופך במהירות למחנה פליטים אורבני מהסוג הנורא ביותר למחנות פליטים שהמדינה הקימה, מחנות בהם לא יחיו עשרות אנשים בחדר של 50 מטר רבוע, בהם יקבלו יותר ממרק דלוח מהסיר השרוף כחתולי רחוב ויונים.

              הרי אפילו את שוכני הרחוב האריתראים הישנים בחצרות לא תסכימו שיפנו ל״חולות״ למה? האם עדיף לשון בלוינסקי מאחרי הפח? למה בכלל דרום תל אביב זה אתר הקליטה של פליטי חרב מאפריקה? מה הקטע שלכם?

              • עדו הגיב:

                רק הערה אחת, אני מסכים לגמרי שהנטל על שכונות העוני הוא בלתי נסבל. אם למשל תשלח את הסודאנים לעבוד בחקלאות במקום תאילנדים ורומנים זה די יוריד מהנטל לא?

      • תל אביב הגיב:

        אז למה העירייה לא קונסת בעלי בתים? לא סוגרת עסקים? מאפשרת מגורים של 49 איש בדירה? ולמה אתה מר ז. מסייע לנצלנים, למפצחי הדירות, למאכסני האנשים בדירים? לדוחסי האדם? מדוע אתה לא תומך בפינוי חלק משמעותי מהפליטים המסכנים שחיים בתנאים מחפירים והופכים את חיי שכניהם, ישראלים, פיליפינים, פועלים מרומניה, אריתראים וסודאנים לגיהנום עלי אדמות?

        רמז, לא באמת אכפת לך, זה עניין אופנתי ואתה חובב אופנה. שיטחיות היא מפלטו האחרון של הנבל.

        • אלכס ז. הגיב:

          אני מסייע? איך? למי?

          כמו שכבר כתבתי למעלה: אני נגד תנאי המגורים שלהם ואשמח מאוד אם הם יתפזרו ברחבי הארץ וגם הם ישמחו – הם לא בדיוק מתמוגגים מתנאי המחייה שלהם.
          ההבדל בינינו הוא שאני יודע שכדי שזה יקרה הם צריכים למצוא עבודה או לקבל תמיכה כלשהי וזה לא יקרה בגלל מדיניות ממשלתית שמונעת מהם עבודה.

          איך שאתה לא מסתכל על זה, הטענות אינן כלפי או כלפי גורביץ (אגב, אין לי מושג למה אתה חושב שכולם כאן עשירים מופלגים, חלקנו חיים על שכר מינימום, ועד כמה שאני זוכר זה כולל גם את גורביץ) אלא כלפי הממשלה.

  6. עדו הגיב:

    "המשפ " צריך להיות "המשפט"

  7. משה משה הגיב:

    לא יודע אם זה חשוב או משמעותי אבל זה היה הרושם שלי : לאחר סיום ההפגנה יצא לי ללכת בתל אביב במסלול שכנגד כיוון תנועת המפגינים, כלומר מאיזור צומת מעריב ועד אבן גבירול.

    הרחובות היו מלאים בטור ארוך ארוך של צועדים. ממש ברציפות כל הדרך. הסדר היה מופתי. בצמתים המרומזרים היו סדרנים עם אפודים זוהרים שוידאו שכולם עוצרים באדום ועוברים בירוק ושום הפרעה לא נגרמת לתנועה.
    (בחור אחד עבר באדום וזכה לקריאות מחאה)

    כאמור, אני צעדתי בניגוד לכיוון התנועה, ולמרות שידעתי שיהיה קשה לנווט בתוך המון האדם החלטתי דווקא כן להתערבב עם הקהל (אולי גם בגלל הנוסטלגיה להפגנות של 2011). זה אומנם לקח לי הרבה יותר זמן להגיע לאבן גבירול אבל כך יכלתי להרגיש את האוירה מבפנים.

    אני לא סתם מציין את הפגנות המחאה החברתית כי משהו מזה היה שם – סוג של חגיגיות והתעלות. גאווה אפילו. כולם היו מאוד מנומסים, במופגן. לא מעט זוגות עם עגלות תינוקות שהרגישו בטוחים לחלוטין ללכת בקצב שלהם בתוך ההמון, בלי פחד מהצפיפות. ממש ממש הזכיר לי את ההפגנות ההן.

    שוב, אני לא מביע דיעה לגבי מה צריך לעשות ומה צריך לקרות. נדמה לי שזה נושא קצת יותר מורכב ממה שנוטים להציג. ברור שיש בקהל הזה פליטים, וברור שיש בו גם מסתננים ומחפשי עבודה. סביר שיש בו אנשים עדיני נפש והגיוני שיש בו גם אנשים אלימים.
    אבל דבר אחד אני יכול לומר בודאות – לפחות בקהל שאני פגשתי, לא היו שום מארגנים חיצוניים שהדריכו אותם או גררו אותם. זה היה הכל שלהם. כל הסדרנים, המארגנים והמשתתפים היו אפריקאים. והקהל ידע בדיוק מה הוא עושה שם ומה הוא רוצה.

    אותי אישית זה ריגש לראות אותם זוקפים גב ועומדים על דעתם ועל זכויותיהם. זה ממש לא מובן מאליו, בטח אצל אוכלוסיה שיש לה כל כך מעט הגנות ופריבילגיות.
    בסוף, כשהגעתי לסוף טור האנשים העצום הזה (שעוד המשיך להתנחשל לכיוון צפון אבן גבירול). לפני שפניתי לדרכי לא התאפקתי וצעקתי לעברם "חג שמח".

  8. אושר הגיב:

    טקסט מיותר במקרה הטוב,
    ובמקרה הרע הוא סתם ריק מתוכן ושואל שאלות לא נכונות.

    ראשית,
    מה בדיוק הוא היה רוצה שתיהיה הכותרת בעיתונים ?

    יהודי ישראלי דקר תינוקית סודנית ?
    בסדר, יכול להיות שזו צריכה להיות הכותרת.
    אבל בטח שהיו עושים כותרת גדולה אם אדם לא מוזמן, פליט או מסתנן או מהגר או אורח דקר מקומי, במקסיקו או בארה"ב או בצרפת או בישראל.

    שנית, קצת קשה לדעת מבין כל ה'חדשות' מה באמת קורה כאן.
    מה שאני יודע זה שיועצו של שר הפנים הקודם, אלי ישי מונה ע"י אסופת קבלנים, בעלת אינטרס לכוח אדם זר ומוזל.

    שלישית,
    ברור לי שמי שמשלם את המחיר הוא אנחנו, ולמעשה כל מי שגר בדרום ת"א טרם התרכזות המגרים/פליטים/מסתננים באזור.

    כמובן שיש מי שרוכב על הגל הזה, כי קל להתסיס ולשלהב את הרוחות,
    אבל בואי נודה שתושבי דרום ת"א משלמים כאן מחיר כבד, הם מרגישים שהפקיעו את מקום מגוריהם מהם והפקירו אותם לעזאזל.

    אז מה בדיוק מציע מר ג'ורג',
    לסלק את תושבי דרום ת"א ולהשכין בשלווה מהגרים אפריקאים במקומם ?

    • יואב הגיב:

      לדעתי יוסי ענה על זה בפוסטים אחרים אם כי לא במרוכז.
      הנחה שלי?
      1. לעשות בדיקה מסודרת מבין מבקשי המקלט מי מהם פליט וזכאי להגנה ומי מהגר עבודה לא חוקי, ולא זכאי לכך
      2. אלו שפליטים יקבלו זכות לתושבות או כל מה שמגיע למי שמוגדר כפליט לפי אמנת ז'נבה
      3. אלו שלא, ובכן יש 2 אופציות: גירוש חזרה לארצם, או החלטה שאם הם כבר פה והתאקלמו אולי כדאי להשאירם ע"ח הבאת עובדים זרים חדשים (לגבי זה אני לא בטוח מה עדיף)
      4. הפליטים יפוזרו בהתאם ליכולת ליישבם ולצרכי ידיים עובדות בכל הארץ
      5. יושקעו משאבים לתשתית, חינוך וביטחון בדרום ת"א- מה שהיה צריך לעשות מאז פרוייקט שיקום שכונות שעזר אך חלקית אי שם בסוף שנות השבעים, ללא קשר להימצאותם או העדרם של מבקשי מקלט בדרום ת"א

      • מודי תולשששש הגיב:

        את המשאבים לתשתית בשכונות יקחו מהכסף שיחסך על כלא ותחזוקתו.

  9. נתן הגיב:

    ההשואה של כל מה שקורה במדינת ישראל לנאצים (כמעט הספורט הלאומי של השמאל) היא גול עצמי משולש.

    היא גם עושה הנחה עצומה(כעט רהבליטציה) לנאצים ולמשתפי הפעולה שלהם ,היא גם סותמת את האוזנים מלשמוע טיעונים רציניים בנושא מכיון שליד ההשואה המופרכת הזאת הכל נהייה אידיוטי, והיא גם כבר לא באמת מצליחה לזעזע אף אחד(שזאת בעצם המטרה העיקרית) כשהיא נשמעת בפעם המאה אלף.

    אבל שמחתי לשמוע שאיילת שקד קוראת להעסיק פלשתינאים בישראל….

    • אדיר הגיב:

      אני שמח שעוד מישהו חולק אתי את הדעה האקזוטית לפיה השמת מהגרי עבודה בלתי חוקיים במחנה פליטים, אינה דומה להמתה שיטתית של 6,000,000 גבר אשה וטף בבורות ירי ותאי חנק.

      • ygurvitz הגיב:

        למד לקרוא, זה יעזור לך בחיים, באמת. "כמובן, אף אחד לא ידע, ב-1939, מה תהיה תחנתה האחרונה של הרכבת; התכניות עוד לא נרקמו; אייכמן עסק במרץ בתכנון מדינונת יהודית בלב פולין, ופקידים אחרים במשרדי הרייך השונים דיברו על הגירה כפויה למדגסקר (תמונת ראי אפלה לתכנית אוגנדה?); האיינזצגרופן עוד לא הוקמו; הנצחונות המסחררים של יוני-אוגוסט 1941, שאפשרו את הרצח הסיטוני של יהודי פולין המזרחית וברה"מ, עוד לא עלו במוחם של הטקטיקנים של הוורמאכט; מכוניות המוות של תכנית T4, מכוניות ההרעלה והגז שאספו בשקט ילדים מפגרים וחולי רוח, והוציאו אותם לנסיעה אחרונה ביער, אמנם החלו כבר את המסע שלהן שיגיע בסופו של דבר לחלמנו ובלזץ, אבל אין להניח שמה שהיה סוד כמוס הגיע לאוזניה של ילדה פולנית.

        לא, היא לא ידעה מה יקרה; שפילברג שם אותה שם משום שאנחנו דווקא יודעים. אבל היא ידעה שהאנשים השנואים עליה הולכים לסבול, שהם הולכים למקום רע משמעותית יותר מהמקום שבו הם כעת, והיא התענגה על כך. אולי גם ידעה שמשפחתה עומדת לרשת רכוש ששוב לא ישוב לבעליו."

        • נתן הגיב:

          יוסי.

          הדברים שאשתה כותב על הדת היהודית דומים מאד לדברים שכתבו הנאצים, האם זה אומר שאתה נאצי?(אני לא מתכוון להשמדה אלה רק ליחס לדת).

          כשאתה נזקק להשוואות כאלה אתה בעצם מצהיר שאין לך באמת טיעון עיניני ורציני ולכן אתה נזקק לדמגוגיה – במיוחד אם נתייחס לכך שמבחינת השמאל הכל בעצם זה כמו הנאצים( האשכנזים למזרחיים, אוכלי הבשר לחיות, המתנחלים לפלשתינאים, המשטרה למפגינים, מדינת ישראל למסתננים , ויויו גם).

          כל אחד מהמגיבים צריך לשאול את עמו מה הוא היה עושה אם היה בא לביתו ומוצא שם 10 איש שפלשו לדירה כי אין להם לאן ללכת, אם הוא יסכים לארח אותם, אני מוריד בפניו את הכובע, אבל אם הוא יקרא למשטרה( מה שסביר שיקרה) , על מנת שתגרש אותם הוא צריך לשאול את עצמו למה המדינה אמורה לנהוג באופן שונה?

          • אלכס ז. הגיב:

            "הדברים שאשתה כותב על הדת היהודית דומים מאד לדברים שכתבו הנאצים, האם זה אומר שאתה נאצי?(אני לא מתכוון להשמדה אלה רק ליחס לדת)."

            אהה… הנאצים לא כתבו הרבה על הדת היהודית, זה די מנוגד לאידאולוגיה שלהם. הם כתבו על הגזע היהודי, על המראה היהודי, על הגנטיקה היהודית, אבל הדת הייתה עניין משני ביותר.

            "למה המדינה אמורה לנהוג באופן שונה?"

            כי מדינה איננה אדם!!
            מבחינת המדינה, כל מדינה, כוח עבודה זול הוא דבר טוב, לא רע! מבחינת כלכלה עוד צרכנים זה דבר טוב!

          • אמת מארץ הגיב:

            ראשית, אם אין להם לאן ללכת באמת (וזה לא ממש כאשר יש מדינה ומוסדות וכל-זה) אז אכלת אותה. שנית, לא זוהי הצדקת הציונות? שהיו כאן אנשים, אבל לא היה "לנו" איפה להיות?
            שלישית, מה הקשר בין הפקעת רכוש פרטי בצדק או לא בצדק לכניסת מבקשי מקלט למדינה כפי שהן החוק והן הצדק תובעים לאפשר? הימין המפגר כ"כ "מת" על אנלוגיית הדירה (יש פלסיטני בשירותים, סודני בסלון, הצילו!!!!!!!!!!!!)

            • אלכס ז. הגיב:

              זאת מוטציה של האנלוגיה הנאו-קפיטליסטית: מדינה היא כמו משפחה וכש"אין כסף" צריך להקטין הוצאות. כרגיל, אידאולוגיה ימנית במקרה אחד משפיעה על אידאולוגיה ימנית במקרה אחר.

            • אריק1 הגיב:

              אמת מארץ-

              הצדקת הציונות היא שא"י היא ארצנו אפילו אם עזבנו אותה לזמן מה.

              הראיה לכך היא ההתנגדות הנרחבת לרעיון ההתיישבות באוגנדה שהיה יכול להיות מועיל יותר באותו זמן (כשהיה שלטון עותומאני בארץ) אם העניין היה הצלת יהודים בלבד.

              בכל מקרה גם מי שטוען את הטיעון הזה שלא היה לנו איפה לחיות (אני לא יודע אם מישהו טען את זה בזמנו) לא טען אותו כנגד הערבים אלא רק כהצדקה עבורנו (תוך הצדקת המלחמה שפתחו הערבים נגדנו).

    • אריק1 הגיב:

      השאלה היא למי זה מיועד.
      יתכן שגורביץ' לא רואה את מטרתו בשכנוע המשוכנעים אלא בהלהטת בעלי הדעות הדומות לו

      • אמת מארץ הגיב:

        חכמולוגים.
        ההשוואה היא בין גירוש פליטים לגירוש פליטים, ובין הצהלה על גירושם לגורל מר לבין צהלה על גירושם לגורל מר

    • חנן הגיב:

      בעיה מסוימת בהבנת הנקרא יש לך: אין כאן השוואה להשמדה, אלא למה שהוביל אליה. לשלבים הראשונים, כשאף אחד עוד לא חשב על להשמיד יהודים.

      ובנוסף, בתור אזרח המדינה שמינפה את השואה וההתקרבנות לנכסים מניבים עד זרא אבל לא טרחה להפיק את הלקחים ההומניסטים המתבקשים והמקובלים ברוב העולם התרבותי (אלא, כמו שטיולי אושוויץ והמטסים האויליים מראים, למדה ומלמדת את הלקחים הלא נכונים), וראשיה העלובים צווחים השכם והערב ש"הקו הירוק זה גבולות אושוויץ" ושאיראן זה גרמניה של 1938 -זה מגוחך לחלוטין להאשים דווקא את השמאל בזילות השואה.

      בנוסף, כשיהודי מתנהג כמו נאצי, מותר להגיד לו את זה.

  10. אושר הגיב:

    אגב,
    לא ממש הצלחתי להבין את הקשר בין רשימת שינדלר לבין מה שקורה כאן היום,
    ז"א,
    עם כל הכבוד ההשוואה הזו נראית לי דמגוגית וזולה.

    באירופה חיו מהגרים חסרי בית במשך מאות שנים, עד שהחליטו להרעיל אותם בתאי גזים,
    האם זו המציאות שמכוננת ממשלת ישראל היום ?

    • אמת מארץ הגיב:

      אולי אם היית קורא היית מבין: האנלוגיה אינה בין כליאת אנשים לא משפט לזמן בלתי מוגבל לבין תאי גזים.

      האנלוגיה היא בראש וראושנה בין מי שגירשו פליטים אז לגורל לא יודע לבין מי שמבקשים לגרש פליטים היום (לגורל ידוע, למרבה הזוועה).

  11. Alex_F הגיב:

    פוגרום?
    אם לאירועים המבישים בשכונת התקוה
    אתה קורא "פוגרום" כיצד תכנה את אירועי כפר מנדא? "טיהור אתני" אולי?
    http://www.mako.co.il/news-israel/local/Article-88ec763f4fbe731018.htm

    • אלכס ז. הגיב:

      אני רואה שאתה עוסק בעבודה החשובה של הסטת הדיון. תמיד צריך להצביע על האחר ולהגיד לעצמנו כמה אנחנו טהורים וצחים כי האחרים (ערבים, זה תמיד ערבים) גרועים מעט יותר מאתנו.

      מה לא עושים כדי להתעלם מבעיית הגזענות.

      • Alex_F הגיב:

        שום הסטת דיון.
        הצבעתי על רטוריקה מחליאה,קצת פרופורציות זה הכל.

      • אוי הגיב:

        אוי, בהסטת דיונים היא אלופה בזה. היא טרול שכל מטרתו איסלמופוביה ואנטישמיות קיצונית כלפי ערבים.

        איכשהו בגולה הרחוקה, זה מחמם את ליבה הקר וגורם לה להרגיש "פטריוטית" לשנייה על שהיא "נותנת בראש" לשמאלנים ופעם אחר פעם יוצאת גזענית כלפי הערבים. רק חבל שזה כה עלוב.

        • אלמוני הגיב:

          מה זה ״איסלמופוביה״ ומה זה אנטישמיות נגד ערבים?

          • ראובן הגיב:

            איסלמופוביה היא שנאת מוסלמים והאיסלאם, שלרוב נובעת מפחד.
            http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A1%D7%9C%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%91%D7%99%D7%94

            אנטישמיות היא שנאת שמיים ובמובנה הרחב – שנאת ערבים, והדבר רלבנטי כי הטרולית מסיטה את הדיון אל עבר שנאת ערבים פעם אחר פעם דרך הכללות גסות בצורה שמזכירה אנטישמים, כשזה נגד יהודים.

            • אלמוני הגיב:

              אין דבר כזה איסלאמופוביה, חדל קשקשת.
              כל הזרמים, הן באסלאם הסוני והן בשיעי מצדיקים את הג׳האד ואת חיסול היהודים באשר הם שם כפי שכתוב בשני החדיתים הכי אותנטים באסלאם הסוני, צחיחי אלבחארי ואלמסלם, כך שזה בהחלט רציונלי לחשוש ולהצר את צעדיהם של מי שמגדירים את עצם מוסלמים. מעבר לכך, אני רק מזכיר שהאסלאם, מאז ה-11 בספטמבר עומד מאחורי למעלה מ-22 אלף פיגועים, ממוצע של -5 ביום וזה רק מה שתועד ( כשכולם מוצדקים על בסיס הקוראן והחדית) . אי לכך ובהתאם לזאת, החשש הוא בהחלט רציונלי. לגבי המונח אנטישמיות, אתה מוזמן לקרוא את מאמרו של ברנרד לואיס בנדון, מה לעשות שלאנטישמיות יש הגדרה מאוד ברורה וחד משמעית, ומדובר על יהודים גרידא.

              • Alex_F הגיב:

                כתבתי לעניין רטוריקת השואה/נאצים שבפוסט ובתמורה קיבלתי התלהמויות אד הומינם של צבועים אנונימים-לוזרים!

  12. יש לשקול את הפתרון הבא לבעיית המסתננים: http://wp.me/p3A2Ei-5r
    אולם שיחה שהייתה לי עם שר הבטחון שללה את היתכנותו.
    בברכה,
    גורי גולדמן

  13. א.פ.י הגיב:

    תראו אתכם, מתפלשים בהנאה בארס שנשפך פה כמו חזירים בבוץ… אם אני מדפדף בין בלוג ימני קיצוני לבין זה, אני כבר לא מצליח למצוא כל הבדל.
    נותר לי רק לצפות בכם הקיצונים הפסיכים קורעים את הארץ לגזרים 🙁
    מה אני יכול לעשות, אני שתומך בזכויות גאים, אך מתנגד ל2 מדינות ל2 עמים, אני שמתנגד בתוקף לתאוקרטיה יהודית אך חושב מצד שני שהסודנים והאריתראים לא כל כך תמימים ולא בטוח שמקומם פה.
    אבל לפחות אתנחם בעובדה שאת דעותיי גיבשתי בעצמי, לא שפכו אותי לשבלונה של "סמולני" או "קלגס ימני" כי אתם חברים, פשוט קריקטורה.
    יום טוב.

    • ארז הוכמן הגיב:

      אשמח לדעת מה לדעתך קיצוני בפוסט שקראת, קראתי אותו שלוש פעמים והוא נשמע לי הגיוני וסביר.

    • אוי הגיב:

      אתה צריך להיות מרוצה. זה שם אותך במקומך האהוב, ב"מרכז הרדיקלי". אתה תמיד צודק ומתון, כולם סביבך קיצונים. זה שהם צודקים זה לא רלבנטי. תמשיך להתבוסס במה שהאכילו אותך מגיל 0. י

  14. רוני יפרח הגיב:

    ככה זה כשמתלהמים מימין ומשמאל מלמעלה ומלמטה. אתה שולח מסר חשוב והורס אותו בהשתלחות בלתי מבוקרת וצעקנית לא פחות מהימין הקיצוני.
    אני חושב כמוך שמדינת ישראל מתנהגת בצורה מבישה עם מהגרי העבודה ושעם ישראל הוא העם הכי גזעני בהיסטוריה האנושית ושהימין הקיצוני מוביל אותנו בבטחה לאובדן, אבל השמאל הקיצוני אף הוא נעדר פתרונות ריאליים ואף הוא מעמיד אידאלים (נעלים בעיניו) מעל לקדושת החיים והחובה להגן עליהם.
    רק דוגמא פעוטה – האמריקאים סגרו במלחמת העולם השנייה את כל האזרחים שלהם ממוצא יפני במחנות ריכוז על אדמת ארה"ב. רק על שום מוצאם. מעשה מביש. האם זה אומר שהם היו מסוגלים לעשות את הצעד הבא ולפתוח בהשמדה שיטתית של אותם יפנים? אין לי ספק שלעולם לא. ומכאן תוכל להסיק בעצמך עד כמה השימוש בהשוואה בין השואה לחרפה שמתרחשת עכשיו במקומותינו הוא נואל ומזיק לעניין.

  15. עמית הגיב:

    אבל מה עשתה התינוקת לפני??? את זה לא הראו!

  16. a.c הגיב:

    ההשוואה לנאציזם היא גול עצמי.
    זה לא שהנאצים היו בעלי מצפון שונה בהרבה מהימין של מדינת ישראל, אבל ההשוואה מזכירה מדי את ההשוואות שעושה הימין הישראלי למצבנו מול איראן. אז, כפי שבעצמך טענת גורביץ, המצב לא באמת דומה. לאיראן אין את הכוח שהיה לגרמניה הנאצית ואנחנו לא ממש אותו עם חסר כל יכולת כפי שהיינו.
    אך באופן דומה אפשר לומר כי אין להשוות את המצב לגרמניה של 1939. לישראל, גם אם תרצה, אין שום יכולת לבצע פשעים בסדר גודל דומה מבלי להסתכן בהשמדתה.
    אז נכון שאין הבדל משמעותי בין מצפון גרמני, מוסלמי או יהודי, אבל יש כנראה הבדל בין הסחף והתנאים המתאימים. אבל אתה לא יכול ביד אחת ללגלג על ההשוואות שעושה נתניהו באופן מגוחך ובשנייה לטעון טיעונים כה דומים.

    • חנן הגיב:

      "זה לא שהנאצים היו בעלי מצפון שונה בהרבה מהימין של מדינת ישראל" – זה לא שהטענה שלך שונה בהרבה מהטענה של גורביץ…

      • a.c הגיב:

        לרגע לא אמרתי שהיא שונה, אבל אי אפשר לקטול אותה מצד אחד ולנקוט בה באחרת.
        ובאופן אישי, אני לא חושב שהמצפון של הנאצים היה דפוק יותר משל רוב אוכלוסיית העולם. הכל עניין ל תזמון, מנהיגות ויכולת.

  17. אלון פלג הגיב:

    בסוריה יש 4 מליון פליטים אמיתים. אתה רוצה את כולם בסלון ביתך?

  18. thehorror הגיב:

    מה שאנשים רושמים פה בתגובות זה לא פחות ממבחיל. זה מבחיל במיוחד כי זה הבלוג הזה ספציפית, שמושך אליו קהל אינטלגנטי שיודע להתנסח היטב – היה הרבה פחות מגעיל לקרוא את זה בווינט.

    לעצם העניין, מה שרוצים לבצע כאן – בין אם כליאה בגטאות של אנשים בלא עוול בכפם, או גירושם לארצות המוצא שם מחכה להם מוות ודאי – זה דבר שהוא מנוגד לכללי המוסר האנושי. המוסר האנושי הוא זה שצריך להנחות בצורה הברורה ביותר והחזקה ביותר כל מי שתופס מעצמו אדם ולא חיה. חיות מונעות על ידי אינסטינקטים. חיות מקשקשות על סבתא שלהם שמפחדת לצאת בלילה ומוצאות צידוקים כאלו ואחרים למעשים לא אנושיים. זה מבחיל אותי אבל לא מפתיע אותי במדינה שמנסה לשמור על "הציביון היהודי". תל אביבי, אתה הקאת בפה? אני הקאתי על הרצפה.

    כפי שאמר ניימולר . תשלימו לבד .

  19. עמית הגיב:

    אין ספק, מחנות מעצר למבקשי מקלט זה דבר שאף מדינה מתורבתת לא תעשה
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nauru_detention_centre
    ובטח שאף מדינה מתורבתת לא תעלה על דעתה
    http://www.haaretz.co.il/misc/1.880364
    מי יכול אפילו להעלות על הדעת את השם של מחנה מסוגר שבו מרכזים פליטים?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Refugee_camp
    אני בטוח שילדינו יתלוננו על זה שנהגנו לא מספיק יפה עם המסתננים. אין מצב שהם יתלוננו מהכיוון ההפוך, שבחוסר הפעולה המספקת שלנו כיום הורשנו להם בעיה שידענו שתתפרץ להם בפנים.
    https://en.wikipedia.org/wiki/2005_riots_in_France

    אגב, חתיכת facepalm היה כאן. הניסיון הבזוי לנסות לייחס דקירת תינוקת לכל מי שמתנגד שארצנו הקטנטונת תקלוט אוכלוסיית מהגרים זרה וענייה נגמר באופן פתטי יותר מאשר הוא התחיל; כמה מהר "האזרח היהודי" שדקר את התינוקת התגלה כלא-אזרח ולא-יהודי.

  20. שאלה הסטורית הגיב:

    האם היהודים שפונו מבתיהם היו פליטים? או שמה מדובר ביהודים פולנים מזה מאות שנים, פולנים לפחות כמו שכניהם?