החברים של ג'ורג'

חד"ש מתחמקת, הבהמה משלבת טלפיים עם היודו-נאצים, ברק פאתטי במיוחד: שלוש הערות על המצב והערה מנהלתית-למחצה

שני קולות לשני עמים: ביום שישי האחרון, פורסמה ב"הארץ" כתבה ממנה עולה שמנכ"ל המפלגה הקומוניסטית ובכיר בחד"ש, מוחמד נאפא, אמר כי "אנחנו בעד ההתנגדות בכל מקום". המונח הערבי – דב חנין, הסברים בהמשך, יאמר בציניות שערבים מדברים ערבית – הוא מוקאוומה. המשמעות שלו היא "התנגדות", והוא משמש לעיתים תכופות מאד לתאר את פעולותיהם של ארגונים כמו החמאס והחיזבאללה. כמו כן ציין "הארץ" שחד"ש פרסמה ביום חמישי, בערבית אך לא בעברית, קריאה משותפת להשבת האחדות בעם הפלסטיני יחד עם החזית העממית והחזית הדמוקרטית.

 

שחר עמד, כבר לפני שבועיים, על ההבדלים החדים בין האתרים של חד"ש, זה שבעברית וזה שבערבית. התגובות מעניינות: דובי קננגיסר מציין בהן שהבאנר בראש האתר הערבי מראה רעול פנים חמוש באבן; ירדן השאיר תגובות בנושא באתר העברי, וקיבל מייל מצביקה בשור (גילוי נאות: הח"מ ובשור כותבים שניהם בכלכליסט – יצ"ג), שבו נאמר שהבאנר יוסר בקרוב (מה שאכן קרה), וש"העורך, שלא חשב בדיוק באותו רגע על יהודים שנכנסים לאתר שלו (לא נכנסו יותר מדי כאלו בשנים האחרונות, בטח לא כאלה שאינם דוברי ערבית) שם אותו מעל לאתר". הממ.

 

ביום ראשון נערכה "הרצאת ההם", שבפעם הראשונה, ויש לקוות האחרונה, סיפקה במה לא למרצה אלא לחוג בית, בהשתתפות חבר הכנסת דב חנין ונורית חג'ג', המועמדת ברשימת חד"ש במקום השישי (תמונות ראשוניות אפשר לראות כאן). שאלתי את חנין בנושא. הוא חזר על האמירה ש"מוקאוומה" משמעה "התנגדות" ותו לא, וזרק את הבדיחה על ערבים שמדברים ערבית. הוא לא התייחס לנקודה על השימוש הרווח במונח. הוא אמר עוד שחד"ש פרסמה את הידיעה על גילוי הדעת המשותף עם החזיתות גם בעברית – והשמיט נקודה חשובה, לדעתי: הפרסום בעברית הופיע רק אחרי הפרסום ב"הארץ". הידיעה ב"הארץ" פורסמה ביום שישי, ה-23 בינואר, והיא מתייחסת להודעה שפורסמה ביום חמישי, ה-22; התרגום לעברית פורסם רק ב-24 בחודש.

 

שאלתי את חנין האם חד"ש מתכוונת לנקוט בצעדים משפטיים כנגד "הארץ", במיוחד בהתחשב בהפניה הפרועה במיוחד שהופיעה בעמוד הראשון, שהקשר בינה ובין הידיעה היה רופף, בלשון המעטה. חנין אמר שנשלחה התראה. שאלתי אם תוגש תביעת דיבה עוד קודם לבחירות. הוא ענה, קצת בחוסר סבלנות, ש"יוסי, הליכים משפטיים אורכים הרבה זמן". עניתי שהגשת תביעה דווקא לא, והוא אמר שנדרש זמן כדי להגיש תביעה ערוכה היטב. Dov Henin speaking

 

יצאתי לא מסופק מדו השיח הזה. ההתרשמות שלי, אגב, היא שחנין ידע שהשאלה תעלה והתכונן אליה היטב – ועדיין לא הצליח לומר כמה מילים ברורות: "חד"ש אינה תומכת בהתנגדות אלימה". אולי אינו יכול אחרת, כפי שכתב יפה אורי סבח בתגובה בבלוג של צביקה, ועדיין.

 

 

לא פראייר, פיהרר: כנראה שמצבו של אהוד ברק בסקרים קשה משנהוג לחשוב. אפשר להניח בבטחה שפוגרום "עופרת יצוקה" יעשה לו את מה שמבצע הפגזת האוכלוסיה הקודם, "ענבי זעם", עשה לשמעון פרס: יגרום למצביעים הערבים להשאר בבית או להצביע למישהו אחר. ובלעדיהם, ראש ממשלה הוא לא יהיה.

 

על כן, כמו חד"ש, מדבר ברק בשני קולות. לציבור הישראלי הוא מוכר פרסונה רגועה-אך-נחושה, שרואה לאמת את הלבן בעיניים שניה לפני שהיא משספת את גרונה, מישהו שמתאים להיות הרבש"צ של וילה משוגעת בג'ונגל.

לקהל הרוסי, כמסתבר, הוא מוכר משהו פסיכוטי קצת יותר. "צריך לחסל אותם כשהם על האסלה", מצטט ברק את פוטין. כך. הציבור הרוסי, כידוע, פסיכוטי-ימני יותר מהמקובל במקומותינו, ופושה בו הערצת פוטין. ברק כנראה מקווה שקצת מזה יימרח גם עליו. זה לא סביר, בלשון המעטה, אבל זה מעולם לא מנע ממנהיגי מפלגת העבודה למכור את גאוותם תמורת נזיד עדשים של עליה זמנית בסקר; ע"ע שמעון פרס.   

 

רבנות פולקיסטית: את דעתי על מינויו של אבי רונצקי לתפקיד הרב הראשי של צה"ל כתבתי מיד עם המינוי: שמדובר בעוד כתם על שאריות כבודו של צה"ל. רונצקי הוא יודו-נאצי גאה: הוא כתב פסק הלכה שציין מעיקר הדין, אסור לחייל להעניק טיפול רפואי לחייל אויב פצוע, אך יש לעשות זאת משום שיתכן שהשבוי מחזיק במידע מודיעיני מועיל ומשום שאם ייודע הרצח, יש סכנה לשלומם של שבויים יהודים.

 

עכשיו מסתבר שרונצקי הלך הרבה מעבר לדרשות על "בת בבל השדודה, אשרי מי שינפץ עולליך אל הסלע": מסמכים שהפיצה הרבנות בקרב חיילים קראו להם "שלא לרחם על אכזרים", כללו הטפה פוליטית ימנית, ומסמכים נלווים – לא רשמיים – כללו קריאות שלא לחוס על אוכלוסיה "שאיננה חפה מפשע". אלה, ראוי לציין, מגיעים מהישיבה של יצחק גינצבורג, אולי הרב המסוכן ביותר החי כעת, שכתב את "ברוך הגבר".

  

מי שהולך לישון עם כלבים, שלא יתפלא אם יתעורר עם פרעושים. אלא שמתקבל הרושם שצה"ל לא רק שלא הופתע מפעולותיו של רונצקי, אלא אף מחבק אותם בשתיקה, כחלק מעסקת חבילה עם הצד הכתום של המפה. צה"ל ויתר על השמאל הישראלי, ומשתמש בו רק כשק אגרוף. בדרך נושרת שארית הלגיטימציה שלו – אבל מי שחושב במונחים של לגיטימציה, כנראה שכבר לא רצוי בצה"ל.

 

הערה מנהלתית למחצה: את קריקטורת מוחמד מחליף, עד להודעה חדשה, הבאנר החדש. הוא החמשה של המאמר הזה של קובי ניב. אני מודה לעדי, שציירה את המקור, ולאיתמר, שהפך אותו לבאנר.

 

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

109 תגובות על ”חד"ש מתחמקת, הבהמה משלבת טלפיים עם היודו-נאצים, ברק פאתטי במיוחד: שלוש הערות על המצב והערה מנהלתית-למחצה“

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    חסרה לך המלה "על" בציטוט האסלות

  2. שמרלינג הגיב:

    יפה כתבת ושאלת בעניין חד"ש. בעיני המפלגה הזאת היא תרמית גדולה. השאלה הגדולה בעיני היא מה האנטרס של דב חנין לעצום עיניים במקום לברוח משם. אין לי ספק שהוא מודע לאבסורד בהיותם של היהודים המסכנים במפלגה עלה תאנה רקוב.

    • פלג ספיר הגיב:

      אני מניח, אם כך, שמעולם לא היית בישיבת מועצה של חד"ש? או שנעלמו מעיניך תמר גוז'נסקי, צ'רלי ביטון, אפרים דוידי, מאיר וילנר ועוד?.. כיהודי, וחבר בחד"ש, אני יכול להבטיח לך שאנחנו יודעים טוב מאד מה אנחנו עושים ואנחנו ממש לא "עלה תאנה". במיוחד לא במק"י, אגב (אם אתה ברצינות תוהה למה דב חנין לא "בורח משם").

      • ygurvitz הגיב:

        מאיר וילנר פעל עד שנות השמונים, צ'רלי ביטון במהלך שנות השמונים, גוז'נסקי בשנות התשעים וחנין בשנות האלפיים. דוידי, תקן אותי אם אני טועה, מעולם לא היה חבר כנסת. אני לא רואה איך הפרכת את טענת עלה התאנה.

        • פלג ספיר הגיב:

          דוידי הוא הנציג של חד"ש בהסתדרות וחבר פעיל מאד. מאיר וילנר לא רק שפעל בחד"ש והיה בין מקימיה, הוא גם היה יו"ר חד"ש עד סוף שנות השמונים. הנקודה שלי (בצירוף ההזמנה לחזות במועצת חד"ש ולהיווכח כמה יהודים יש בחד"ש) היא שאנחנו לא עלה תאנה. במיוחד לא במק"י, שחבריה הדומיננטים ביותר הם יהודים – והיא, לטוב ולרע, הגוף הדומיננטי בחד"ש.

  3. חרטא ברטא הגיב:

    לגבי ליברמן ומסמך ה"נאמנות" הביזארי:
    הוא לא המציא כלום.

    כל שצריך לעשות זה לקרוא את מלכוד 22 ולהזכר ב"מסע הפטריוטיות הגדול" של סרן בלאק והתמוטטותו המוחלטת כשרס"ן __ דה-קוברלי נכנס לחדר האוכל סירב לחתום על הצהרת הנאמנות ואמר בפשטות, בלי פומפוזיות מיותרת "Gimme eat".

    האם בישראל יש מספיק __ דה-קוברלי?

    • ליאור הגיב:

      אני מציע לחכות שליברמן יעביר חוק נגד השתמטות ואז לדרוש שיפתחו בחקירה על איך זה שהוא עדיין רב"ט.

  4. חרטא ברטא הגיב:

    ד"א

    דוד מרחב כותב על רק"ח:
    http://notes.co.il/merhav/51693.asp

    ועוד בפוסט אחר בבלוגו:

    "בשנת 1978 פגש איסר הראל בכנסת את שמואל מיקוניס, המזכיר המיתולוגי של המפלגה הקומוניסטית הישראלית, שאיבד את מקומו בכנסת לאחר שהוא וד"ר סנה ננטשו על ידי הלאומנים הערבים וקומץ היהודים האנטי-ציונים במק"י בפילוג הגדול ביוני 1965. כששאל הראל את מיקוניס על התנהגות הקומוניסטים בעת הזאת, הפטיר זה: "אל תקרא להם קומוניסטים. זה רק"ח". "מוסקבה", הסביר מיקוניס, "דיברה עם היהודים והערבים בשתי שפות: בשפה אחת דיברה איתי, ובשנייה – עם תופיק טובי".

    נזכרתי בסיפור הזה כשקראתי הבוקר ב"הארץ" שמנהיג רק"ח, ח"כ לשעבר מוחמד נפאע, התבטא באתר חד"ש בערבית בזכות התנגדות החמאס לישראל ומפלגתו אף יזמה שיתוף פעולה עם ארגוני הטרור הפלשתיניים, החזיתות העממית והדמוקרטית מיסודם של חבש וחוואתמה. לאותם דברים לא היה זכר באתר חד"ש בעברית, אתר בעל חזות תמימה של קומוניסטים שכל מחשבותיהם נתונות לרעיונות הסוציאליזם של מרקס ושות'.

    לא התפלאתי לקרוא את הכתבה בעיתון כי אני מכיר כמעט עשר שנים את הבנדיטים של רק"ח. לפני הפילוג ההיסטורי במק"י, קרא נשיא אלג'יריה, אחמד בן-בלה, לחיסול מדינת ישראל. מיקוניס כתב מאמר חריף נגד התבטאויותיו תחת הכותרת "באוזני אחמד בן-בלה". המאמר התפרסם בעיתונה היומי של מק"י, "קול העם". עורכי העיתון היומי הערבי של המפלגה, "אל-איתיחאד", סירבו לפרסמו.

    רק"ח היתה ונשארה המחתרת הפעילה והמתוחכמת ביותר בישראל. חבריה הערבים תמיד ציפו להזדמנות בו יחזו בנפילתה של ישראל. יזכור מי שמצביע לחד"ש כי בפתק בקלפי הוא מכניס לכנסת את הזיקית האדומה-הירוקה: פעם היא מארקס, פעם היא חמאס."

  5. קורא עוד יותר קבוע הגיב:

    חד"ש תומכת בהתנגדות גם בשפה היהודית – בתמיכה בסרבנות מטעמי מצפון, בעימותים עם כוחות הביטחון בהפגנות ועוד.

    לדעתי זה דבר טוב, אבל אני חד"שניק.

    או כמו שצריך לכתוב בטוקבק – פעם הצבעתי ליברמן והיום אני חד"ש, כי גיליתי שהיהודים האלה הם כולם רוצחים קרי לב.

  6. ג'ו הגיב:

    בניגוד אליך ג'ומס/גלאון/גילאון לא אכלו את המגבעת החמוצה שלהם. ובניגוד לך אילו הם היו מתנגדים היה לכך משקל דרמטי.

    אני לא עוסק בהצדקה אוטומטית של חד"ש אבל אין ספק שהם האופציה הטובה בהרבה על כל האחרים.

    הם התנגדו למחלחמה ב2006 וב2008 לפני התחלתה, בניגד למרצ בשני המקרים.

    יש עוד סיבות רבות השכוחה בינהם והאהובה עלי היא שחד"ש היו המתנגדים היחידים לדו"ח בכר שהגדיל דרמטית את היקף נכסי הפנסיה המושלכים לבורסה. מרצ וכמובן כל השאר תמכו בצעד שהוכיח עצמו כטרגי.

    ברכה, שהוא הסמן הימני, אומר בכל הזדמנות שהוא מתנגד בנחרצות
    לכל תקיפה של אזרחים, וכן הוא תומך, בהתנגדות לכיבוש, האם הוא אישית תומך בהתנגדות מזוינת לכיבוש? אני לא ראיתי שום ציטוט שלו שאומר משהו כזה, ואני מניח שלו היה ציטוט כזה ידיעות/מעריב לא היו נותנים לנו לא לשמוע עליו.

    למעשה אולי תכתוב פוסט "למה בכל זאת להצביע מרצ" זה יהיה יותר מעניין, אני באמת כבר לא מוצא שום הצדקה.

  7. רונן א. הגיב:

    לא הבנתי מה הבעיה אם התנגדות. לכיבוש צריך להתנגד. להתנגד לגזענות. כן גם באלימות. חברינו ג'ורג' נסע לספרד ואחז בנשק להילחם בימין הקיצוני. אם יגיע היום גם פה נצטרך להילחם יחד עם חברינו הערבים בחד"ש.

    • ליאור הגיב:

      הבעיה היא שהחברים המשופמים שלך מפחדים להתנגש עם הזבל הפשיסטי האמיתי, ובוחרים להם מטרות נוחות יותר בדמות השמאל הציוני.

      ובין לבין, ממרקים את סכיני הרוצחים הערבים בשפמם.

    • ygurvitz הגיב:

      כשאורוול הבין שהמאבק בספרד נפל לידי הקומוניסטים, הוא נמלט משם, כשהם מנסים לרצוח אותו. אם חד"ש מעמידה את עצמה בצד הפאשיזם המוסלמי בשם איזו ברית מדוכאים, היא לא רק איבדה אותי, היא גם כנראה עוברת על חוקי מדינת ישראל.

      • ג'ו הגיב:

        ואיך חד"ש עושה זאת בדיוק? אתה מסיק זאת מהטוקבקים בווינט?

        חד"ש לא תומכת בצד האיסלמי כפי שהיא לא תומכת בשלטון הישראלי-אמריקאי (ואם כבר הפשיזם שייך לצד הזה).

        לי אישית לא ברור אם תרבות המוות (המחרידה, אכן ) של הצד האיסלמי יותר גרועה מפרקטיקת המוות של הצד הישראלי-אמריקאי. אבל שני הצדדים גרועים מאד.

        • דוד בוזגלו הגיב:

          "(ואם כבר הפשיזם שייך לצד הזה)."

          אני לא בטוח שאני מבין את ההערה.
          נניח שיש סקאלת פאשיזם, כשבקצה האחד נמצאות מדינות שבהן ישנה מסורת מפוארת של זכויות אזרח, חופש מעריצות וערכים דמוקרטיים מפותחים, ובצד השני ישנה איטליה של מוסוליני וגרמניה הנאצית, אז אתה טוען שהצד האיסלאמי יותר קרוב לקוטב הראשון מהצד הישראלי-אמריקאי?

          • אסף הגיב:

            למה איטליה של מוסוליני? יש משטרים הרבה, הרבה, יותר מזעזעים. לדוגמא – צפון קוריאה.

  8. קורא עוד יותר קבוע הגיב:

    בראכה גם ידוע בציטוט שלו על האיסלאם הפונדמנטליסטי ("תרבות המוות")

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/648/530.html

    ואני באופן אישי שמעתי אותו אומר שהפלסטינים היו כבר משיגים מדינה "אילולא הפיגועים הנפשעים של שנות התשעים".

    בכלל, בחור טוב הבראכה הזה, הוא רק קצת צועק יותר מדי ומזיע יותר מדי.

    • ליאור הגיב:

      הוא אמר את זה בערבית או בעברית?

      • קורא עוד יותר קבוע הגיב:

        בערבית, רק איתמר ענברי הבין

      • ג'ו הגיב:

        בערבית

        • אלעד-וו הגיב:

          אז למה אנחנו לא יודעים את זה? באמא שלי, אין לי מושג מי הברכה הזה, אבל אני עדיין תומך בחד"ש, מהסיבות שג'ו ציין. אבל לא נוח לי עם זה. היה לי הרבה יותר נוח כן לדעת עוד (הרבה) על ברכה. יש לך במקרה את הציטוטים המקוריים + מקורות? למה אני לא שמעתי על זה עד עכשיו? זה צריך להיות בתשדיריהבחירות של צביקה בשור. בחיי. נראה שבשור ושות' (שעושים עבודה חשובה) החליטו להסתיר את העובדה שבחד"ש יש חברים חוץ מחנין (שהוא, אכן, מלך).

  9. ליאור הגיב:

    הנה נושא מעניין לדרישה וחקירה – איך לעזאזל ליברמן השיג לעצמו תדמית של "איש חזק" וביטחוניסט?

    ראבאק – הוא עשה פחות צבא מזהבה גלאון, הפעילות המבצעית היחידה שהוא ראה הייתה לגרש שיכורים מפאבים בתור באונסר, וכשהוא אשכרה נלחם במישהו בשטחים אז "האיש החזק" הזה מצא יריבים ראויים לכוחו – ילדים בני עשר.

    מה שכן, הוא כל הזמן מדבר על עצמו איזה ביטחוניסט ואיש חזק הוא. חזק בדיבורים, אבל מישהו שמע על מעשים שהוא עומד מאחוריהם?

    הצביעו שמאל – כי הימין טיפש.

    • יהושאפט הגיב:

      איזה שמאל?

      יפי הנפש דה-לה-אייפוד מתל-אביב שהטרנד של מרצ התחלף להם בטרנד של הגימלאים בפעם הקודמת?

      או אלו שיודעים שתי השפות – אחת שמית והשניה כוח?

      או אולי השמאל של קדימה-לעבודה?

      לצערי, אני, שהצבעתי לכל מיני סוגים של שמאל במהלך השנים, לא רואה אף שמאל שאני יכול להצביע לו. כאשר ביילין עזב את מרצ שמחתי, כי סוף סוף הייתי יכול להצביע להם בלי לחרוק שיניים – אבל מה יש להם להציע לי היום? "לא מתפשרים"? בחיאת. מתפשרים באבוה. תבחרו בנו כי אחרת זה ביבי-ליברמן-ישי? יופי של אג'נדה.

  10. קונטיב. הגיב:

    למיטב ידיעתי, הציבור הרוסי בארץ לא רק שלא לוקה ב"הערצת פוטין" אלא אפילו קצת ב"דחיית פוטין". מחוץ להפצצות התעמולתיות שהציבור הרוסי ברוסיה סובל על בסיס יום-יומי, הפצצות שגורמות לו ללקות בעיוורון בקשר לפוטין ולממשלתו המושחתת – הציבור בארץ רואה את האמת המרה, שעל הארץ אשר בילו בה את מרבית חיה השתלט טירן תאב-כוח ובצע שלא מעניינת אותו טובת העם. מפה ועד הערצת פוטין המרחק גדול.

    • ג'ו הגיב:

      למיטב ידיעתי המאד דלה דווקא יש הערכה רבה אליו בישראל, אבל אני לא עד כדי כך מבין.

      פוטין נערץ ברוסיה בגלל שכן מעניינת אותו טובת העם, לפחות טובת המעמד הבינוני שהוכה קשות בתקופת גורבצוב ובשנים האחרונות מצבו השתפר דרמטית, לא לחינם הוא כה פופולרי. מה שלא משנה את העובדה שהוא טירן שהחזיר את הסטנדרטים של דמוקרטיה וחופש הביטוי לשנות השבעים (בברה"מ).

      • ygurvitz הגיב:

        אתה באמת חושב שפוטין מעוניין ברצינות ברווחת העם?

        • ג'ו הגיב:

          אני לא ממש יודע מה זה אומר ברצינות. אבל הפופולריות שלו חשובה לו, והיא מגיעה מהשקעה גם ברווחת העם.

  11. MuyaMan הגיב:

    יוסי, מה לגבי זכות שימוש בבאנר? הייתי חושב שתשמחו להפיץ אותו אבל ראוי לציין את זה במפורש מטעמי זכויות יוצרים וכיוצ"ב…

  12. אור ברקת הגיב:

    הינו באותו מקום? כי לי היה די ברור שחנין הביע שם במפורש התנגדות להתנגדות אלימה.

  13. RS הגיב:

    אין דבר פחות שוויוני מאשר יחס שוויוני ללא-שווים.

    אל תחפש שוויוניות בכוח – כי המציאות היא לא שוויונית. הגיוני שחברי חד"ש הערבים יהיו שונים מחברי חד"ש היהודים, כי לא הצניחו אותנו ממאדים או מתוך איזו אידיליה, אלא צמחנו מכאן, ממציאות של כיבוש, מצור, והרג של פלסטינים.

  14. בנימין הגיב:

    והנה, יוסי, בדיוק מה שמפריע לי בכתיבה שלך. עד שיש קול צלול נדיר בהרבה נושאים חשובים כאן, למה אתה חייב לזהם את זה בשטויות לא-מבוססות? הפעם העניין עם "הערצת-פוטין" של הציבור דובר-הרוסית בישראל. בתור בן (קצת מרוחק, צריך להודות) לקהילה הזו, הדבר היחיד שאני שומע על פוטין הוא גנאי בלתי פוסק. הקהילה בישראל, בניגוד לרוב האנשים ברוסיה, יודעים בדיוק מי הוא, יודעים בדיוק להשוות אותו לעריצים רוסים אחרים מהמאה ה-20, ולא נוטים לו שום חיבה. אז מאיפה שלפת את זה פתאום?
    מה שעוד מעציב אותי, הוא שאם לשפוט לפי התגובות שלך בעבר, סביר להניח שלא תענה לי.

    • ygurvitz הגיב:

      אני לא קורא רוסית, אבל אנשים שכן קוראים רוסית אומרים שתופעת הערצת פוטין פושה. חלק מהאנשים האלה אני מכיר, חלק כותבים בעיתונות. אין לי אפשרות להגיע למדיע לא מפולטר, והפילטר שלהם אמין בעיני.

      התחושה שלי – תחושה ולא דעה, כי אין לי מידע – היא שזה עניין גילאי ושאנשים שנולדו בארץ, או שרוסיה מבחינתם היא זכרון מעומעם, חסינים לתופעה הזו הרבה יותר.

      • C.O. הגיב:

        סביר גם שברק לא היה מצטט את פוטין בלי בדיקה (למרות שבמקרה של ברק אני בהחלט יכול לראות איך זה לא קורה)

      • בנימין הגיב:

        אני לא יכול לטעון לצערי שאני מכיר מדגם מייצג של הקהילה דוברת-הרוסית — אני מכיר בעיקר את המשפחה שלי וחבריהם. מה שכן – אלה בדיוק האנשים שזוכרים נהדר את העריצות הסובייטית (כולם חוץ ממני חיו שם שנים ארוכות), וכבר תחת מעטה התעמולה הסובייטית ידעו לזהות את ערימות הבולשיט. עוד בתחילת נשיאותו של פוטין, אבא שלי (לדוגמה) חרץ משפטו עליו במשפט פשוט: "אתה יודע איך היו אומרים אצלנו? אם תלביש תנין בחליפה מהודרת, הוא עדיין אותו תנין". מעולם לא היה ויכוח אצלנו בנוגע לנאלחות שלו.
        מכיוון שהסיבות לכך ברורות למדי, אני נוטה להאמין שאלו הדיעות ברוב הציבור ה"רוסי".

    • יוסי, מההיכרות הרבה שלי עם "המגזר", הבחור צודק, אין אפס. עוד לא שמעתי מילה טובה על פוטין, ואני מסתובב בחברתם של אנשים שאין להם טלוויזיה בעברית.

      • אסף הגיב:

        היתכן שקהל האנשים שאתה מסתובב איתם הוא לא בדיוק מדגם מייצג של הציבור הרוסי?

        אני מנחש, לדוגמא, שרובם לא מצביעים לליברמן, או למפלגות הימין.

      • ygurvitz הגיב:

        כפי שכתב אסף, בהחלט יתכן שהם לא מדגם מייצג. שים לב שברק עשה את השטיק הזה כי הוא חשב שיביא לו קולות. כלומר, יועציו העריכו שציטוט של פוטין יסייע למצבו. החלטות כאלה מתקבלות בדרך כלל אחרי בדיקה.

        • מקס הזועם. הגיב:

          מצד שני, זה ברק, ומתי הוא קיבל החלטה נכונה בפעם האחרונה?

          • ג'ו הגיב:

            בדיעבד ברור למה השטיק היה טוב, ברק ציטט כביכול את פוטין לגבי העניים עם השירותים, ואח"כ פתאום "התברר" לעיתונות (מעניין מי בירר את זה) שפוטין בכלל לקח את המשפט מהפעולה של ברק על הסבנה, שם ברק הרג מישהו בשירותים, מסתבר. נטען כי הפעולה הזו נלמדת בביהס ללוטר של הקגב (השם ישמור מה באמת לומדים שם), ופוטין שכביכול זרק את העניין השתמש בו.

            כך ברק ציטט את פוטין מאזכר פעולה שלו עצמו, ומצא דרך להגיד לכל קוראי העיתונות הרוסית שהוא גיבור על טרוריסטים עד כדי כך שאפילו הקגב למדו ממנו. והכל במקרה.

        • אור ברקת הגיב:

          ושוב כאן, כמו במקרה ההתנגדות בערבית. היוצרות מתהפכות. הקביעה נקבעה וצריך להוכיח את מופרכותה.

          יכול להיות שהציבור הרוסי סוגד לפוטין כאל ויכול להיות ש99 אחוז לא ירצה לנגב ליו את הנעליים. אני חושד שמקורות הידע שלך בעניין אינם טובים יותר משל הצד השני – אבל משום מה השיח כאן נהפך לתוכיחו שלא.

          • ygurvitz הגיב:

            אור, אני מציע שתשפר את הבנת הנקרא שלך. אמרתי שאני נסמך על מידע ממקורות אחרים ושאני לא קורא רוסית. אני לא מבקש מאף אחד "להוכיח שלא", אני אומר שיש טענות אחרות ושהן מגיעות מדוברי רוסית. אם זאת לא טענה לגיטימית, אני כבר לא יודע מה כן.

  15. אה, לגבי הבאנר, מבחינתי – שכפלו בהמונכם.

  16. ליאור הגיב:

    וחברי חד"ש כמובן הרוגים, כבושים ונצורים.

    אולי במקום לייצג את הפלסטינים שלא מצביעים עבורם הם ינסו לייצג ישראלים?

  17. קני הגיב:

    אם אינני טועה, המילה "מוקאוואמה" (למעשה בהטייה, "מוקאוומת") מופיעה בשמה המלא של החיזבאללה או של החמאס – פרח מזכרוני איזו מהן – משהו בסגנון של "תנועת ההתנגדות משהו משהו משהו". אני יודעת שזו תגובה אוורירית-משהו, ובכל זאת.

    • סיון פ הגיב:

      אני די בטוח שאתה צודק, ושה-מ' זה מוקוואמה (הח' הוא מן הסתם ח'יזב, מפלגה, ומה ה-אס' מקצר תנחש לבד).
      השאלה היא, אז מה?

    • אורי סבח הגיב:

      חמאס = ראשי תיבות של חרכת אל-מוקאוומה אל-אסלאמיה, כלומר: תנועת ההתנגדות האיסלאמית.
      חזבאללה = חזב אללה, כלומר: מפלגת האל, או קבוצת נאמני האל.
      אבל גם חזבאללה מתהדרת בשם מוקאוומה או מוקאוומה אסלאמיה. כך למשל האתר הזה – hizbollah.tv – קורא לעצמו אתר ההתנגדות האסלאמית בלבנון (אל-מוקאוומה אל-אסלאמיה). והוא נראה כמו אתר של חזבאללה. באנגלית הוא נקרא Islamic Resistance in Lebanon.

      לדעתי, כשאומרים מוקאוומה באל-ג'זירה, למשל, מתכוונים כמעט תמיד לחזבאללה ולחמאס. אבל צריך לשאול אנשים שצופים באופן קבוע באל-ג'זירה.

      (וזה עדיין לא אומר שמוקאוומה לא יכולה להיות גם התנגדות לא אלימה / לא חמושה. אבל כדאי לציין את זה במפורש).

  18. דנה הגיב:

    חברים הדיון נהיה הזוי. כל ערבי בעולם כולו יודע שחד"ש מבקרים טרור ותומכים במאבק פוליטי עממי. חד"ש זוכה על כך לתומכים אבל גם לביקורת מצד מפלגות לאומניות. למה אנחנו לא יודעים את זה? כי התקשורת בעברית לא מספרת כלום על הפוליטיקה הפנימית ברחוב הערבי. מבחינתם הכל זה החכים הערבים והמפלגות הערביות כאילו אין ימין ושמאל גם אצל ערבים.
    כמו שיש בעברית מאבק על מה זה חברתי, בערבית יש מאבק על מה זה התנגדות (וגם על מה זה חברתי). אגב, בעברית המצב לא יותר טוב – חד"ש (בעברית) בעד מאבק לסיום הכיבוש. גם חמאס וחיזבאללה (אם כי הם – בשיטות פסולות ומזיקות). מה זה אומר על חד"ש ועל הזכות להשתמש במילה העברית מאבק? אם תמשיכו במערכת ההיסקים הזאת תגלו שחד"ש תומכת גם במאבק מזוין להעלאת שכר המינימום. איזה פחד. גם יש להם שפם. הם בטח רוצחים.
    בקיצור – אם אתם יהודים שלא יודעים ערבית ולא מכירים את הזירה הפוליטית הערבית – אני מציעה להוריד קצת הילוך בנבירה בדברי הימים של כל נואם בכל עצרת של חד"ש. תצטרכו פשוט לסמוך על אנשים כמו דב, ברכה ונוספים (או ללמוד ערבית).
    בינתיים יהיה נחמד אם מישהו יחפור אפילו בחצי האינטנסיביות בדברים של הדמויות השונות בעבודה או במרצ כדי לגלות חוסר קוהרנטיות אידיאולוגית, הסתרת פרטים מביכים, ושאר עניינים פיקנטיים. מלאכה הרבה יותר קלה, אני מבטיחה.

    • אלעד-וו הגיב:

      דברים כדורבנות. קיפסטתי אותך אצל שחר. אני מקווה שזה בסדר:
      http://false.blogli.co.il/archives/380

    • עוד אחד הגיב:

      "בקיצור – אם אתם יהודים שלא יודעים ערבית ולא מכירים את הזירה הפוליטית הערבית – אני מציעה להוריד קצת הילוך בנבירה בדברי הימים של כל נואם בכל עצרת של חד“ש. תצטרכו פשוט לסמוך על אנשים כמו דב, ברכה ונוספים (או ללמוד ערבית)" מצחיק מאד. ואם היינו יהודים שלא יודעים רוסית ולא מכירים את הזירה הפוליטית במזרח אז היינו צריכים לסמוך על אנשים כמו אבא של דב (רגע אחד, כאילו, מה, הוא חבר שלנו? חבר הכנסת דב בוריס חנין, הבן של דוד סשה חנין) וחבר הכנסת וילנר שהסבירו לנו כמה טוב בגן העדן הסובייטי בזמן שסטאלין ומאו התחרו על התואר "הרוצח הסדרתי הגדול בהסטוריה האנושית" (מאו ניצח בוק אאוט, אגב)…. תסלחי לי שאני לא סומך על אנשים בעלי אינטרס מובהק כושר שיפוט לקוי ואמינות אפסית, ואני מציע לך לנהוג כמוני ולהתחיל לנבור בכל מה שאת יכולה על מנת לקבל כמה שיותר מקורות מידע בלתי תלויים.

    • יהושאפט הגיב:

      גם "ג'יהאד" זה מאבק.

      אז אני מבין שבפעם הבאה כשאיזה מישהו קורא לג'יהאד (רגע, אולי כדאי מרכאות?) נגד ישראל, אני אמור להניח שמדובר במאבק פוליטי, או כלכלי, או תרבותי, או ספורטיבי. אולי סוג של משיכת חבל.

      אבל אני לא ממש יודע ערבית, אז אני מקווה שהבנתי נכון. מסתבר שאלו ש*כן* מבינים ערבית, לא באמת מבינים נכון יותר ממני, כי הם הולכים לירות טילים על גני ילדים ולהתפוצץ במסעדות. אולי כדאי שמישהו ילמד אותם מה זה "באמת" ג'יהאד.

    • ygurvitz הגיב:

      סליחה, אבל אם אי אפשר להבין את חד"ש בלי לדעת ערבית, ואנחנו צריכים לסמוך רק על הפרשנות של אנשיה, שהם אינטרסנטים במובהק – למה שנצביע להם?

      • דרומי הגיב:

        לא 'אי אפשר להבין את חד"ש'. את חד"ש אפשר להבין יופי בעברית – למשל, באתר האינטרנט העברי שלהם.
        אי אפשר להקים תיאוריות על הפער בין המסר העברי של חד"ש למסר הערבי שלהם, בלי לדעת ערבית. נשמע סביר, לא?
        אתה רוצה לטעון את הטיעון הזה ברצינות? תביא קטע בערבית שבו כתוב שחד"ש תומכת בהתנגדות אלימה. לא מילים שאולי מרמזות, תלוי באיזה ניב של ערבית אתה מדבר. ממש, אמירה מפורשת. אם זו האג'נדה של התנועה, בטח לא תתקשה למצוא כזה.

        • עוד אחד הגיב:

          איך אפשר לפרש אחרת את העובדה שחד"ש בחרה להעמיד את "אסירת החופש" (ככה היא הוגדרה על ידי חד"ש) תגריד סעדי למועצת סכנין?

          • ג'ו הגיב:

            על פי הסטנדרטים המובריים המחמירים שהוצגו במשפט שלה צריך להכניס גם אותי לכלא ידעתי על ההפגזות בעזה ולא עצרתי אותם.

            • עוד אחד הגיב:

              נתעלם לרגע מהדמגוגיה המטופשת. גם אם היא לא היתה צריכה לשבת בכלא, "אסירת חופש" היא לא. לא מרטין לוטר קינג ולא גנדי, לא דזמונ טוטו ולא נתן שרנסקי. ומי ששם אותה כנציג שלו ברשימה לבחירות למועצה מקומית, וגם מתגאה בבחירה שלו, בוחר למעשה לתמוך במעשים שלה, שגם אם אינם פליליים, ברור (לכל אדם סביר, ברור שמעריצי סטאלין, לנין, מאו וקסטרו לא יבינו זאת לעולם) שאינם מוסריים.

              בכל מקרה, דרומי חיפש תמיכה למעשה בהתנגדות אלימה, קשה למצוא תמיכה יותר מפורשת מלשים מסייעת לטרוריסטים ברשימה.

        • ygurvitz הגיב:

          סליחה, אבל לא אני כתבתי את "
          בקיצור – אם אתם יהודים שלא יודעים ערבית ולא מכירים את הזירה הפוליטית הערבית – אני מציעה להוריד קצת הילוך בנבירה בדברי הימים של כל נואם בכל עצרת של חד“ש. תצטרכו פשוט לסמוך על אנשים כמו דב, ברכה ונוספים (או ללמוד ערבית)." דנה כתבה את זה.

  19. אורן הגיב:

    שוב חזרנו לתרבות הדיון מהמלחמה. מתנגד למלחמה=תומך חמאס.
    אם למלשל באתר של הליכוד היה כתוב המשפט "תומכים בכל פעולה נגד הטרור" אנשים היו חושבים שהכוונה היא גם לשימוש באטום כמו שליברמן הציע?
    אני בטוח שיש בעיות בחד"ש והם לא מפלגה מושלמת, אבל למה לפול פעם אחר פעם לפרופגנדה הזולה והמתלהמת הזו?
    חד"ש יצאו מספיק פעמים (גם בערבית) נגד התנגדות אלימה כדי שלא יחשדו בהם כפעילי טרור.
    אולי נזכיר גם שבלוג זה תמך במבצע שהביא למותם של 1300 בני אדם וקרא למתנגדים גיס 5.

  20. באותו עניין הגיב:

    ברכה וחנא סויד ביקרו בשדרות והצהירו על התנגדותם לירי הקסאמים

    להלן (15/11/2006)
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/788342.html

    חברי סיעת חד"ש בכנסת ביקרו אתמול אצל ראש העיר שדרות, אלי מויאל, כדי למסור את תנחומיהם לעיר ולמשפחה השכולה. מחד"ש נמסר שהביקור בא להדגיש את העמדה העקרונית של חד"ש, השוללת כל פגיעה באזרחים, פלשתינאים או ישראלים.

    יו"ר הסיעה מוחמד ברכה, הדגיש שהביטחון של שדרות קשור בביטחון של בית חאנון
    ולהפך. הוא קרא לממשלה להימנע מהסלמה כוחנית ולעברו למו"מ, במקום לשלוח טנקים ומסוקים שימשיכו את מעגל הדמים. ח"כ חנא סוויד הביע את השתתפותו בצער המשפחות. הוא יצא בקריאה להפסקה מידית של פעילות הצבא בעזה וירי הקסאמים על ישראל.

  21. אור ברקת הגיב:

    מסתבר שחדש הם לא היחידים שמציגים שני פנים בשפות שונות. הנה כותרת הידיעה המדוברת בגרסה האנגלית – http://www.haaretz.com/hasen/spages/1057958.html

  22. RS הגיב:

    יוסי גורביץ' הוא גדי טאוב הוא בן דרוד ימיני – יצירים של ההסיטוריה הפונקציונלית של המקום הזה. אנשים כאלה, לפני שאוספים נתונים, קודם כל הם מאמינים ומקבלים החלטה רגשית שקובעת אלו נתונים יהפכו להיות חלק מההבנה שלהם, ואילו לא.

    הם בעצם מנגנון השהייה של הסטאטוס-קוו. זו הסיבה שמישהו כמו טאוב כל הזמן מתעסק בביקורת של המבקרים, ולא בביקורת עצמה, וכך גם יוסי גורביץ'.

    יוסי גורביץ' לעולם לא יוכל להצביע לחד"ש. הוא קיבל החלטה הרבה לפני שהוא חיפש את המידע. לכן החיפוש שלו נקבע מראש. המסלול ידוע.

    זו הסיבה שהוא יתעסק שוב ושוב בקוצו של יוד של האלטרנטיבה היחידה שיש כאן. למרות שאת מר"צ אפשר לבקר בערך פי מיליון מאשר את חד"ש, הוא ימצא את המידע שיאפשר לו לשמר את הסטאטוס-קוו, כדי שהוא לא יצטרך לאתגר את הנחות היסוד שלו.

    זה מן מנגנון הגנה שכזה. העתיד שלו ידוע – אפשר לצפות אותו מראש, כי הוא התמצית של הדאוס-אקס מכינה.

    • אלעד-וו הגיב:

      וזה בניגוד לאנשים אחרים, שבודקים את העובדות, מוודאים אותן, חוככים בדעתם, ומגיעים להסכמה מושכלת? אתה רוצה להצביע על איש אחד כזה, חוץ ממך, כמובן?

      אבל יש משהו במה שאתה אומר. יוסי שבוי בפרהקונספציות, כמו כולנו, אבל בזמן האחרון הן בולטות יותר ויותר. יוסי, אתה מזדקן או משהו. תאזור את האומץ לשנות את דעתך, לא רק בדיעבד.

      אין לנו הרבה אנשים שיכולים לשמש כמתווי-כיוון. אתה אחד מהם. אי אפשר שאחד מהם יתבצר בעמדתו ויסרב להתאים את עצמו לזמנים. אני לא מבקש ממך להיות אנטי-ציוני, אבל לחד"ש לא מגיע היחס שאתה נותן לה, גם אם יש לך (כמו לי, אגב) חשד שהיא מתנהגת באופן דו-פרצופי, צריך גם להכיר בצדדים הטובים שלה.

    • ygurvitz הגיב:

      קודם גל זב גורביץ. דבר שני, שאפו על הדקונסטרוקציה הפסיכואנליטיפוליטית. יש רק בעיה אחת, כמקובל, והיא שהפרשנות שלך מתעלמת מהעובדה שהצבעתי לחד"ש ב-1999. אבל חן חן על הפסקנות ב"לעולם לא יוכל להצביע לחד"ש".

  23. ליאור הגיב:

    מוקאוומה זו רק המילה התנגדות, דגל קונפדרציה בחלון האחורי של טנדר זו הזדהות עם זכויות המדינות הדרומיות, וצלב-קרס זה בסה"כ סמל הודי של מזל טוב.

  24. ליאור הגיב:

    הציונות היא פשע כנגד הלאומיות הערבית, אבל הלאומיות הערבית היא פשע כנגד המין האנושי.

    באופן פרדוקסלי, יותר ערבים נהרגו ע"י ערבים לאומנים מאשר ע"י ציונים.

    האם שווה, מוסרי וראוי היה להחריב את שאיפותיהם הלאומיות של הפלסטינים, להפכם לפליטים ולמחות את כפריהם מהאדמה כדי להקים את מדינת ישראל המשגשגת במקום עוד מדינה איסלאמו-פשיסטית ערבית ומפגרת? בהחלט כן.

    • אלעד-וו הגיב:

      "אבל הלאומיות הערבית היא פשע כנגד המין האנושי."

      תעשה לי טובה, אל תגיב בבלוג שלי, בסדר? אתה יכול להחליט על ניק יותר מזהה, כדי שאזכור שאתה זה אתה? אני צריך להתחיל לשמור רשימה של אנשים שדעתם לא נחשבת לכלום, ולא שווה להתדיין איתם. הנה אני מתחיל, ולאט לאט אוסיף:

      רגיש בקצה
      ליאור
      איתמר (שיאון)

      ועוד כמה. אני אחזיק רשימה כזאת בבלוג שלי, בעדכונים תקופתיים.

      • MuyaMan הגיב:

        היי, זה שאתה תומך (מרחוק) בחד"ש לא אומר שאתה צריך לאמץ את כל הרעיונות של הבולשוויזם…

  25. עדיגי הגיב:

    שאלה לי אליכם חד"שניקים, בתור מי שהלכה לאיבוד במדבר השמאל: למה לי להצביע לחד"ש, בהנחה שאני לא ערבייה, לא קומוניסטית ובהחלט סולדת מהאנשים המעצבנים שהופיעו בתשדיר שלכם? (חוץ מהבחור עם המשקפיים והזקן, הוא נראה דווקא נחמד).

    • אור ברקת הגיב:

      אני מציע חד"ש בגלל שהמצע שלהם קרוב לדעותי, הפרלמנטרים שלהם שאני מכיר (קצת) – ברכה וחנין – פעלו טוב בכנסת הנוכחית

      והאלטרנטיבות אינן נושאות חן בעיני (מרץ תי"מ ודע"מ).

      ומכיוון שלא מצאתי שום טענה רצינית שתגרום לי לפסול הצבעה אליהםד

      להמה לך להצביע חד"ש? לא יודע. עובדת היותך לא ערבייה לא ממש נראית לי קשורה, אני לא ממש רואה בקומוניסטים של ימינו זכר לסאליניזם, ותשדירי בחירות הם לא ממש שיקול רלוונטי לטעמי.

    • אלעד-וו הגיב:

      עדיגי: בגלל שהם פרלמנטרים מצויינים. (חנין הוא פעיל סביבתי מצויין ובאופן כללי איש מצויין). בגלל שהם משמיעים קול מוסרי נגד הכיבוש (אמיתי, לא כמו מרצ) וצריך את זה בכנסת. כי הם מצביעים במקום הנכון. כי הם פעילים ואידאולוגים, גם מהאופוזיציה.

      אני בעד תימ וחד"ש בערך באותה מידה. תימ דם בחירה מצויינת, אם לא נוח לך עם חד"ש. מרצ בלתי נסבלים, נמרוד אבישר הסביר למה.

      • עדיגי הגיב:

        בתימ אני לא אבחר. הדעות המדיניות שלהם די מעורפלות. אני מסכימה שבחד"ש יש פרלמנטרים טובים מאוד, אבל באיזו דרך בדיוק הם משמיעים קול מוסרי נגד הכיבוש? העובדה שהם התנגדו למלחמה בעזה מהרגע הראשון?

        • אסף הגיב:

          תני לי לתת לך דעה נגדית.

          את הממשלה הבאה ירכיב ביבי נתניהו או ציפי לבני. אם ביבי נתניהו ירכיב את הממשלה, גם מר"צ וגם חד"ש תהיינה באופוזיציה. אם ציפי לבני תרכיב את הממשלה, היא תוכל להכניס את מר"צ, אבל לא את חד"ש (מה לעשות, כך עובדת הפוליטיקה שלנו כרגע). כלומר, הגדלת חד"ש (במקום מר"צ) מגדילה את התלות של לבני במפלגות הימין לקואליציה שלה. האם זה מה שאת רוצה?

          זה קר, זה מעיק ולא טהור אידיאולוגית, אבל זה גם נכון. הצבעה לחד"ש היא מותרות של מי שרוצה להצביע למפלגת אופוזיציה. אם את רוצה את הקול שלך מסביב לשולחן הממשלה ובקבינט – זאת לא המפלגה בשבילך.

          • עדיגי הגיב:

            נקודה מעניינת.

            אגב, אני בספק אם גם מרצ תשב בממשלה בבחירות האלה. סביר להניח שביבי ינצח, אבל גם אם לבני תנצח, יכול להיות שתעדיף להקים קואליציה עם ליברמן. זה כבר קרה, בימי אולמרט.

    • קורא עוד יותר קבוע הגיב:

      רק רציתי לומר שהסלידה שלך מהאנשים המעצבנים בתשדיר היא סיבה מעולה לא להצביע חד"ש. גם העובדה שאת לא ערביה.

  26. אורי הגיב:

    לעדי ולכולם:

    הסקרים לחד"ש מצביעים כרגע על 4 מנדטים. הקול שלך יכול להביא את המנדט החמישי. ומי זאת מס' 5?

    עאידה תומא-סולימאן, מנכ"ל ארגון "נשים נגד אלימות" ומקימתו, ארגון שנאבק באלימות כלפי נשים ערביות בישראל ונחשב לארגון הפמיניסטי הערבי המוביל בישראל.

    אם את באמת רוצה לתת את קולך למי שראוי לו, בבקשה כנסי לקישורים מטה והכירי את תומא-סולימאן קצת, ואולי גם תחליטי לעזור לה להכנס לכנסת.

    ראיון עם תומא-סולימאן ב"הארץ" לפני שנתיים http://is.gd/hYRx
    יעל דן מראיינת את תומא-סולימאן http://is.gd/hYSn
    תומא-סולימאן מדברת על הבחירות בכנס חד"ש לפני מספר שבועות http://is.gd/hYSB

    • עוד אחד הגיב:

      הסקרים נותנים לחד"ש בין 3 ל-4 מנדטים, ז"א שמי שיצביע חד"ש אמור להכניס את עפו אגבאריה לכנסת. זה בזמן שבמר"צ אתה יכול להכניס את מספר 6 (אבשלום וילן) ובמפלגת העבודה את מספר 15 (ראלב מג'אדלה)…

      • אורי הגיב:

        אנחנו מדברים על אותו ד"ר עפו אגבאריה שמייד עם תום הלחימה נסע לעזה לסייע לפצועים?

        http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1058226.html

        לדעתי מקומו בכנסת מובטח ולכן הדגשתי את תומא-סולימאן.

        ברשותך אני אתעלם מהמועמדים לכנסת שאתה מציע. אם אתה לא מצאת לנכון לספר עליהם עוד מעבר לשמם בלבד, כנראה שגם אתה מבין שהם לא מציאה גדולה.

        • עוד אחד הגיב:

          כדאי לזכור שהנסיעה שלו "מייד בתום המלחמה" היתה באמצע מערכת הבחירות. מדובר על בן אדם בן 60 שהמעשה הפוליטי היחידי שלו נעשה שבועיים לפני הבחירות, מה שבהחלט מעורר שאלות בנוגע לתרומה שלו.

          לא מצאתי לנכון לספר עליהם, בגלל שהם דמויות שמוכרות לכל אחד שמכיר את הפוליטיקה הישראלית, אם במקרה נולדת אתמול, אז תתכבד ותחפש בוויקיפדיה, עם כל הכבוד, אין מה להשוות.

      • ג'ו הגיב:

        הייתי מעדיף להכניס את אסטרינה טרטמן מליברמן (שזכתה, אגב לציון גבוה מאט"ד, מצד שני אולי זה גם זיוף כמו הבגרות שלה) מאשר את מג'דלה, אבל מילא.

    • עופר לובזנס הגיב:

      סקרים הם נושא בעייתי, ולא רק כי סטטיסטיקה היא השיטה לענות את האמת עד שהיא תגיד מה שנוח לך.אחת הבעיות של של סקרים בימינו היא שפלח לא מצומצם מהאוכלוסיה לא משתמש בטלפונים קויים בכלל(אני אישית משתמש לחליפין בסקייפ וסלולרי), בעיה נוספת היא שמניחים שמאה אחוז מהנשאלים הולכים להצביע- לא ראיתי סקר אחד שכלל אפשרות תשובה של "לא אצביע השנה".

      אני בטוח שיש עוד בעיות, אבל אלה הבעיות שעליתי עליהן ב5 הדקות מחשבה שלי לעניין.

      • עוד אחד הגיב:

        כל הסקרים מכילים את האפשרות של "לא אצביע בבחירות הקרובות".

        • עופר לובזנס הגיב:

          יכול להיות, אבל אף אחד מהם(ועברתי על די הרבה) לא מציג אותם, ובדר"כ לא מציגים באופן גרפי גם את הקולות ה"צפים".אני תוהה איך הם מחשבים את ההשפעה?

          • עוד אחד הגיב:

            תגיד, אתה באמת חושב שהסוקרים מטומטמים?

            ששואלים אותך בסקר "למי אתה שוקל להצביע" תמיד יש את האפשרויות (השונות) "עוד לא החלטתי" (שזה קול צף) ו"אני לא עומד להצביע" (שזה לא קול צף), חוץ מזה שואלים אותך עוד מליון שאלות, בנוגע לזהות שלך (חרדי, חילוני, ערבי, עירוני, צפוני, ספרדי…), לדעות שלך (עונש מוות, הפלות, דת ומדינה, התנחלויות, שלום…) ולמצב הסוציואקונומי שלך (מרוויח מעל הממוצע, גר בבית קטן, בעל שלוש טלוויזיות…) ובסוף משקללים את הכל.

            כחלק מהשיקלול, יש תיקונים לגבי החלק באוכלוסיה שאתה מייצג (ולכן גם אנשים בלי טלפון קוויים מיוצגים, וזאת, אגב, הסיבה העיקרית לפער הגדול בין המכונים השונים, לכל מכון יש הערכות אחרות לגבי הנורמליזציה שצריך לעשות), ומנסים לקבוע את הקולות הצפים והקולות הנמנעים (שכאמור זה ממש לא אותו הדבר) ובסוף להציג את הכל בגרף אחד שתוכל לראות בטלויזיה. התוצר האמיתי של הסקר הוא הרבה יותר מורכב מגרף אחד.

            • עופר הגיב:

              נכון, התוצאה הרבה יותר מורכבת מגרף אחד.אבל הגרף הבודד, אולי עם עוד כמה מילים, הוא מה שמגיע אלי, צרכן המידע.אין לי דרך לבחון את ההערכות של המכונים האלה, שהן לא יותר מניחושים מלומדים, אין לי דרך לבחון את שיטות הנורמליזציה שלהם וכו'.

              • עוד אחד הגיב:

                וזה שונה מכל ידיעה אחרת שאתה קורא בעיתון משום ש…? אתה יכול לבדוק את התוצאות של המכונים השונים במערכות בחירות בעבר, ולהשתכנע שהתוצאה לא כל כך מנותקת מהמציאות.

  27. אסף הגיב:

    ברוך מרזל יהיה יו"ר קלפי באום אל-פחם:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3665247,00.html

    אני תוהה אם המגיבים היו שמחים כל כך בשם הדמוקרטיה אם, לדוגמא, ירון ידען היה מוצב כיו"ר קלפי בבני-ברק.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      לשלוח צלם לתעד את האירוע.
      במשך כל היום.
      מי מרים את הכפפה?

  28. ירדן הגיב:

    יוסי – השמטת את החלק בו הוסבר לי שהקישור של הבאנר מוביל לכתבה הדנה בנושא ההתנגדות והתמונה לא נועדה לעודד אלימות אלא להמחיש. תמונה כזו יכולה להופיע גם בעיתון ידיעות אחרונות בקונטקסט כזה או אחר – כלומר, אי הבנה.
    אפשר לקרוא לזה תירוץ או התחמקות, להגיד שזה לא נכון – אבל אתה בחרת פשוט לא לציין את זה.

  29. אסף רזון הגיב:

    אוקיי, עכשיו זה מתפרסם גם ב"הארץ":

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1061186.html

  30. אייל ניב הגיב:

    כדאי לשוב לחברון בשבוע הבא.
    יש יום-זיכרון ואירועי הנצחה לרצח כהנא.
    לא לפספס. זה אירוע מקומי מרכזי כמו "רצח" גולדשטיין (רצח, כי הוא נרצח, לא טבח).

טראקבקים/פינגבקים

  1. אני רק לשאול שאלה » ארכיון בלוג » עוד שבוע בחירות - כמה הערות
  2. מי פה הגזען? - TheMarker Cafe
  3. מי פה הגזען? | ביבי-ווטש