החברים של ג'ורג'

3 בינואר 2009

אמא, הבטחת לנו קריקטורה לשבת!

65 Comments

  1. אני לא חושב שעם שפע הילדות המדממות בעזה הם צריכים "לשלוח" מישהי לדמם מול המצלמות. גם אם ההתקפה שלנו על עזה צודקת ונחוצה, ללעוג למוות של ילדים במהלכה הוא מעשה מיותר ואכזר. אחד הדברים שהכי מפריעים לי בהתקפה שלנו על עזה, בה אני תומך, אגב, הוא כמויות השמחה לאיד והרשע שהיא מוציאה מהישראלים סביבי. האמת העצובה היא שהעזתים מאוד, מאוד, מאוד אומללים, ובוודאי הרבה יותר מילדי שדרות. אומללות זו היא לא פיקציה, והיא גם יותר פוטוגנית. השטחיות של התקשורת הבינלאומית לא מתבטאת בעצם פרסום התמונות של הקורה בעזה, שהוא מובן מאליו, אלא בכך שהם לא טורחים להזכיר את החמאס במשוואת האחריות לסבל הזה.

    אגב, אני מאמים שאם חס-וחלילה יהיו ילדים הרוגים בשדרות, מדינת ישראל תנסה למצות את המירב מהתמונות שיצולמו באירוע. זה לא שאנחנו נהיה חפים מציניות בניצול המוות לצרכי הסברה, להיפך. פשוט (למזלנו הרב, וטפו-טפו-טפו) עוד לא היתה לנו הזדמנות.

    התגובה שלך by אוטו פוקוס — 3 בינואר 2009 @ 11:19

  2. אני לא חושבת שהקריקטורה לועגת למוות של ילדים…היא לועגת לאותם אנשים שמעדיפים תמונה פוטוגנית של ילדה פצועה/מתה מאשר להגן על אותה ילדה.

    התגובה שלך by לוסי — 3 בינואר 2009 @ 12:59

  3. ומצד שני, סביר להניח שגם אם רצו לשלוח את הילדה הפלשתינית לקרובים בגדה, זה לא ניתן לביצוע כשהרצועה בסגר.

    התגובה שלך by MuyaMan — 3 בינואר 2009 @ 14:47

  4. אני לא חושב שעם שפע הילדות המדממות בעזה הם צריכים ”לשלוח“ מישהי לדמם מול המצלמות.

    אני הייתי נזהר ממסקנות על "שפע". הדיווחים האלה הם דיווחים פלסטינים רשמיים או של כתבים פלסטיניים, וכמו שהפלסטינים הדגימו פעם אחר פעם – "טבח ×’'נין", פרשת מוחמד א דורה – אין להם בעיה לביים סבל.

    נפח ההפצצות אומר שסביר מאד שיש שם נפגעים אזרחיים, אבל לא הייתי ממהר לאמץ את הדיווחים הפלסטיניים בנושא.

    התגובה שלך by ygurvitz — 3 בינואר 2009 @ 19:46

  5. זה לא רק הפלסטינים, זהגם דובר צה"ל וממשלת ישראל מדווחים על אזרחים הרוגים ופצועים במבצע. גם אם הם לא היו מדווחים על כך, עם 400 הרוגים ו-2000 פצועים מהפצצות אווריות בשטח עירוני, צריך להיות מאוד תמים או מאוד אופטימי בשביל לא להבין שיש גם יותר מקומץ אזרחים מדממים, חלקם ילדים. גם אם במהלך השנים הפלסטינים והחיזבאללה לא בחלו בבימוי טבח פה ושם למען הפוטו-אופ, זה לא אומר שלא קטלנו להם די והותר אזרחים וילדים, במלחמות ובשגרה.

    אגב, צה"ל נכנס לרצועה, ויש אפשרות שהתקוות שלך בנוגע לכיבוש הרצועה אכן יתגשמו… לדעתי הכניסה הקרקעית היא הטעות הראשונה של צה"ל בסיפור ×”×–×”, וטוב יעשה אם יגביל אותה למינימום. אני מקווה מאוד שאני טועה, אבל נראה לי שהלילה נכנסנו לבוץ.

    התגובה שלך by אוטו פוקוס — 4 בינואר 2009 @ 1:23

  6. ברור שיהיו נפגעים אזרחיים. השאלה היא המספר שלהם. אני לא רואה סיבה להשען על חמאס כמקור מידע.

    התגובה שלך by ygurvitz — 4 בינואר 2009 @ 9:34

  7. יוסי,
    אתה זוכר להטיל ספק כשמדובר באמינות הפלשתינים (שאכן איננה גבוהה) ומשהה שיפוט.
    אך יכול השיפוט והספקנות שלך איבדו מיוקרתן ברגע שהתחלת לסמוך על צה"ל שפעולותיו מונעות משיקולים ענייניים. כמה פעמים צריך צה"ל צריך לשקר לך עד שתפסיק להאמין לו? פתאום צמאי הכוח שמנהלים את "הבהמה הירוקה" שלך החליטו לחזור למוטב? באיזה מור"ק אתה חושב שאתה נמצא?
    אפשר לראות את הקצף מגיר בין המילים שלך ומסמא את שיקול הדעת שלך.
    כמה עצוב שהמגפה לקחה גם אותך.

    התגובה שלך by עודד נעמן — 4 בינואר 2009 @ 8:38

  8. בשום מקום לא נשענתי על נתוני דובר צה"ל. נשענתי על דיווחים של כתבים זרים – בי.בי.סי., גארדיאן – משם. כשאלה נאלצים לכתוב ש"רוב ההרוגים הם פעילי חמאס, אבל יש גם אזרחים שנהרגו", יש לך אינדיקציה טובה למצב.

    אני לא סומך על צה"ל בשיט. אבל על הפלסטינים אני סומך עוד פחות.

    התגובה שלך by ygurvitz — 4 בינואר 2009 @ 9:40

  9. לא הכל בחיים הוא שחור/לבן. אפשר ללעוג ל"בהמה הירוקה", אבל זה לא אומר שלצבא אין תפקיד במקרים מסויימים.

    התגובה שלך by עדיגי — 4 בינואר 2009 @ 15:00

  10. ומה דעתך, בהמשך ליצירת המופת שלך מאתמול?

    האם את מעוניינת לסייע בהעברת ילדים פלסטינים מעזה לרמאללה?

    התגובה שלך by עופר × . — 5 בינואר 2009 @ 2:08

  11. אוטו פוקוס די קולע למה שאני חושב, אבל בכל זאת עוד כמה מילים:
    הקריקטורה הזו פשוט דוחה. אני מקווה שעדי הקריקטוריסטית, כמו גם יוסי ההמארח, לא חושבים שאין ילדות מדממות בעזה. כי יש.
    ואני גם חושב שיש מידה לא מבוטלת של צביעות בהלעגה שנעשית פה להסברה הפלסטינית. האין ההסברה הישראלית (וכל הסברה דומה בכל מקום אחר בעולם) עושה שימוש מקסימלי גם כן בכלים שעומדים לרשותה- הרוגים, פצועים, סובלים מחרדה ומה שיש עוד?

    התגובה שלך by איתמר — 3 בינואר 2009 @ 15:37

  12. העניין הוא שמי שרוצה להגן על הילדים יכול להרחיק אותם ממקומות שעלולים להיות מופגזים, ועל פניו נראה שיש בפלשתינאים אנשים שבוחרים באופן מופגן להביא את ילדיהם דווקא למקומות שעלולים להיות מופגזים במקום להרחיק אותם משם.

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 3 בינואר 2009 @ 16:54

  13. איפה ראית את זה?

    התגובה שלך by אור ברקת — 3 בינואר 2009 @ 17:03

  14. את מה?

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 3 בינואר 2009 @ 17:07

  15. את זה שפלסטינים שולחים את ילדותיהן או לא עושים די כדי למנוע את פגיעותיהן באופן מכוון?

    אני חושב שזו האשמה הדורשת מקור כל שהוא מעבר ל"נראה לי"

    התגובה שלך by אור ברקת — 3 בינואר 2009 @ 17:22

  16. משם שעד כמה שידוע לי, וזה מה שנאמר באתרי החדשות בכל העולם, כולל כמה שלא ממש ידועים בהיותם ישראל פרנדלי, צה"ל מפזר עלונים על איזורים שעלולים להיות מופגזים. לפי רוייטרס, זה מה שכתוב בהם
    "Because of the terrorist actions carried by some terrorist figures out of the area of residence against the state of Israel, the IDF was forced to immediately respond and act inside your area of residence, For your own safety you are required to leave the area immediately."
    http://africa.reuters.com/wire/news/usnB485081.html

    אם אני, כאבא לילדים, הייתי מקבל מכתב כזה, הייתי דואג שהילדים שלי לא יהיו באיזור, מי שמשאיר את ילדיו באיזור מסוכן כזה אחרי שבוע בו הוכח שלא מדובר באיומים סתמיים, לא עושה די על מנת למנוע את הפגיעה בו.

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 3 בינואר 2009 @ 17:27

  17. האם תבוא באותם טענות אל תושבי שדרות? גם ביניהם יש כאלו שבחרו להישאר בבתיהם, על אף כוונת הארגונים הפלשתינים להפגיז רת האיזורים הללו.

    התגובה שלך by הצופה מצד — 3 בינואר 2009 @ 21:01

  18. כן, ואני אפרט.
    אם החמאס יפציץ שכונות ספציפיות, אתה יכול לקרוא לי צנצנת.
    אם החמאס גם ישלח עלונים לתושבים של אותן שכונות לפני ההפגזה, אתה יכול לקרוא לי צנצנת חמוצים.
    אם תושבי שדרות לא ירחיקו את הילדים שלהם מאותן שכונות אחרי קבלת אותם עלונים, אתה יכול לקרוא לי צנצנת חמוצים מקולקלים.
    בכל מקרה, כרגע, למיטב ידיעתי, תושבי שדרות מקפידים להכנס למקלטים עם ילדיהם כל פעם שנשמעת אזעקה.

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 3 בינואר 2009 @ 21:30

  19. לגבי המשפט האחרון – בצילומי טלוויזיה מאשקלון, שדרות, וכו' בימים האחרונים ראו לא מעט ילדים והורים מטיילים ביחד ברחוב בזמן אזעקה, מחייכים למצלמה, וכו'.

    התגובה שלך by אסף — 4 בינואר 2009 @ 0:43

  20. ואתה היית אומר שאותם הורים "עושים די" למנוע את הפגיעה בילדים שלהם?

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 4 בינואר 2009 @ 11:23

  21. בוודאי שלא. אבל אתה טענת שאין תופעות כאלה בצד הישראלי.

    התגובה שלך by אסף — 4 בינואר 2009 @ 14:08

  22. אני?! איפה?

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 4 בינואר 2009 @ 14:50

  23. לא טענת במפורש אבל בהחלט רמזת שזו תופעה פלשתינית, ואף מכוונת.

    התגובה שלך by אור ברקת — 4 בינואר 2009 @ 15:54

  24. לא נכון. טענתי, והבאתי מראי מקום, שלפי מה שידוע לי זאת תופעה בולטת בחברה הפלשתינאית. זה שהיא קיימת במידה פחותה בחלקים מאד קטנים בחברה הישראלית לא מבטל את הטענה שלי בשום צורה שהיא.

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 4 בינואר 2009 @ 16:27

  25. זה מתיש. כתבת:
    " בכל מקרה, כרגע, למיטב ידיעתי, תושבי שדרות מקפידים להכנס למקלטים עם ילדיהם כל פעם שנשמעת אזעקה. "

    וסיפרתי לך שאתה טועה, ולא הכל מקפידים על כך. האם בעזה מקפידים יותר, או פחות? אין לי מושג.

    אגב, היום פירסמו ברדיו שהתפתחה תופעה בשדרות, וכו', לפיה ילדים רצים אל אתרי הנפילות ואוספים חלקי רקטות (בטרם נבדקו על ידי חבלנים, כמובן, ועוד בזמן שהאזעקה נשמעת).

    האם גם הוריהם הורים טובים? לא חסרים הורים מזוויעים בשני הצדדים.

    התגובה שלך by אסף — 4 בינואר 2009 @ 17:12

  26. כתבתי "למיטב ידיעתי", כי זאת הידיעה שהיתה לי כשכתבתי. תיקנת אותי, ולכן עידכנתי את הידיעה שלי.

    לא חסרים הורים מזוויעים בכלל, אבל כשההורים המזוויעים הם ערבים אנחנו לא יכולים להגיד שהם הורים מזווייעים בגלל שזה לא נכון פוליטית, בגלל שהפלשתינאים הם תמיד הפרא האציל שאף פעם לא טועה ואף פעם לא חוטא, וכל החטאים בעולם הם חטאיו של האדם הלבן.

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 4 בינואר 2009 @ 17:23

  27. כיף לבנות אנשי קש? מתימישהו כאן כתב משהו בכיוון?

    התגובה שלך by אור ברקת — 4 בינואר 2009 @ 19:25

  28. תקרא את מה שכתבתי מתחילת הדיון.

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 4 בינואר 2009 @ 19:32

  29. ×”× ×”

    http://www.liveleak.com/view?i=3a4_1204807029

    התגובה שלך by חרטא ברטא — 4 בינואר 2009 @ 0:55

  30. yטוב לא ממש רואים בסרט אם יש שם ילדים או רק אנשים בוגרים שהגיעו בעצמם להחלטה (טפשית ככל שתהיה)

    התגובה שלך by אור ברקת — 4 בינואר 2009 @ 1:52

  31. אתה עושה את עצמך או שכתבת את זה ברצינות?

    התגובה שלך by ערדי — 4 בינואר 2009 @ 7:34

  32. מה לא רציני? אתה באמת לא רואה הבדל בין אנשים מבוגרים לשימוש בילדים?

    התגובה שלך by אור ברקת — 4 בינואר 2009 @ 8:24

  33. אני מקווה שהתגובה שלי תתפרסם (אני כותבת מהעבודה והמחשב כאן עושה בעיות רבות).

    אכן, יש ילדות מדממות בעזה (ואף יותר, לצערי). אכן, תושבי הרצועה אינם יכולים לברוח (מצור וכדומה). אכן, התקשורת הפלסטינית נוטה לנפנף במתים יותר מזו הישראלית (ולא, התקשורת הישראלית לא מצלמת גופות, ואם כן – דואגים לפקסל היטב כל חלק גלוי). זו המציאות, וזו המלחמה. הילדים הישראלים הולכים לצפון. הילדים הפלסטינים מתים מוות מתוקשר.

    ככה זה (כדברי המדור הקודם שלי בנענע).

    התגובה שלך by עדיגי — 3 בינואר 2009 @ 17:36

  34. מספר הילדים הגרמנים המתים במלה"ע 2 עלה עשרות מונים על מספר הילדים הבריטים המתים.
    נו,למישהו יש בעייה עם זה? מישהו קורא לפתוח את תיקי המלחמה ולהעמיד את "האשמים" לדין? אתמול קראתי בעיתון העיר שמקורות פלסטיניים מדווחים ש 85% מהנפגעים הם אזרחים.נו, באמת.
    השמאל השתגע לגמרי-הוא מייחס אמינות למקורות שחלק מתפקידם במלחמה הוא לשקר.האם יש קשר לסגידתם המוקדמת לתעמולה הקומוניסטית?

    התגובה שלך by רגיש בקצה — 4 בינואר 2009 @ 9:32

  35. קטע וידאו שצולם על ידי פלסטינים בעזה אתמול. אני בטוח שכל המשתתפים שחקנים שמנסים להעביר מסר לקהל הצופים, כפי שנרמז בקריקטורה.

    התגובה שלך by אורי פולגר — 4 בינואר 2009 @ 10:30

  36. אורי,
    למראה הסרט לא ניתן להבין מי הפציץ, איפה הפציץ,מי הופצץ ומתי. .זאת אומרת, ששוב ניתן לסמוך רק על מילתם של הערבים, שאכן זהו סרט אותנטי.סלח לי אם אני לוקח אותה (את מילתם) בערבון מוגבל, בעיקר לאחר הצלחותיהן המסחררות של ההפקות הקודמות בכיכובם של המוחמדים,א-דורה ובכרי.
    דרך אגב,חבל שאינך תומך ביצירה ישראלית מקורית (בשדרות, למשל)

    התגובה שלך by רגיש בקצה — 4 בינואר 2009 @ 11:14

  37. הא? איך הגעת למסקנה שרמזתי שהם שחקנים?

    התגובה שלך by עדיגי — 4 בינואר 2009 @ 11:27

  38. ילדה שנשלחה לדמם מול המצלמות, כאילו זה מבוים? אני לא יודע אם התכוונת לכך, אבל זה מה שאני הבנתי.

    התגובה שלך by אורי פולגר — 4 בינואר 2009 @ 11:31

  39. היא נשלחה כי היא דיממה, מן הסתם. לצייר דם על הבגדים שלה נראה לי יותר מדי פורנוגרפי.

    התגובה שלך by עדיגי — 4 בינואר 2009 @ 12:03

  40. אני מתנצל בפני כולם, נפלתי גם אני בתעמולה השקרית של החמאס.

    הוידאו אליו קישרתי הוא מ-2005, מעצרת של החמאס שבה התפוצצה משאית עם טילי קסאם, ולא קשור להתקפות צה"ל או למלחמה הנוכחית.

    הנה הסבר מפורט.

    התגובה שלך by אורי פולגר — 5 בינואר 2009 @ 9:31

  41. כל הכבוד.

    התגובה שלך by ygurvitz — 5 בינואר 2009 @ 10:19

  42. אני די בטוח שכולם מכירים את הסרטון הזה: http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opys
    אולי גם את זה: http://www.youtube.com/watch?v=VJwWA8DNN2A&feature=related

    התגובה שלך by אבים — 4 בינואר 2009 @ 11:25

  43. יוסי ועדי, אני ברצינות חושב שדווקא הקריקטורות גדולות על הקהל. זו כבר הפעם השניה. תיאור מצב מדויק.

    ולחלק מהמגיבים שלא מבינים מה אנחנו רוצים מהם, הם במצור, הם לא יכולים לברוח צפונה:
    מחבלים בני מוות שיודעים שחייהם בסכנה מנסים להציל את נפשותיהם על ידי היטמעות באוכלוסיה אזרחית. זו עובדה בשטח. בהחלט ייתכן שלטווח הארוך, חייהם של יותר אזרחים יינצלו אם ישראל תתחיל לעשות את שהייתה צריכה לעשות מלכתחילה, ולהודיע בריש גלי שמותם של אזרחים שמחבל מקיף את עצמו בהם הוא על ראשו של אותו מבוקש בלבד. אולי אז, כשהטקטיקה הנלוזה הזו של להתחבא מאחורי עגלות תינוק תפסיק לעבוד, חמאס, חיזבאללה ושכניהם יפסיקו להשתמש במגנים חיים.
    ולפני שמישהו יגיד שמדובר בפשע מלחמה, אני אזכיר שישראל לא אישררה את אמנות ×’'נבה המאוחרות, ולכן לפחות מבחינה פורמלית אינה מחויבת במה שכתוב בהן – גם אם בלחימה הנוכחית היא עושה מאמץ חריג להיענות להן.

    התגובה שלך by נמרוד אבישר — 4 בינואר 2009 @ 13:53

  44. נמרוד,

    באמת תודה על המחמאות לקהל, אבל מניסיוני הבל-יבוטל בתחום האמנות הויזואלית, אם 95% מההקהל לא מבין את המסר של יצירה במדיום ההמונים, הבעיה היא ביצירה, ולא בקהל. לא מדובר כאן בשירה אבסטרקטית. אנא האמן לי, אם לא התקשתי להבין קריקטורות של הטיימס ושל הניו-יורקר, אין שום סיבה שלא אעמוד באופן ברור על כוונתה של קריקטורה בבלוג ישראלי, ועוד פעמיים ברצף. אין פה עניין של "גדול על הקהל", אלא של ניסוח ויזואלי וטקסטואלי לא ברור של הקריקטורה. אולי תוכל אתה לענות לי: מי שלח את הילדה? החמאס או צה"ל? האם הקריקטורה יוצאת כנגד אחד הצדדים? נגד שניהם? נגד אף אחד? האם זה תיאור אקזיסטנציאליסטי של המצב הקיים? האם זו יצירת אבסורד? מה המסר? האם יש בכלל מסר? אם לא, למה?

    אגב, שים לב לידיעות הבאות בנוגע לאזהרות הרבות של צה"ל לאזרחי עזה, באופן ממוקד ומפוזר כאחד:

    "הקש בגג":
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3648839,00.html

    עלוני אזהרה:
    http://africa.reuters.com/wire/news/usnB485081.html

    הודעות מוקלטות בטלפונים אקראיים:
    http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,25197,24855637-15084,00.html

    התגובה שלך by אוטו פוקוס — 4 בינואר 2009 @ 15:09

  45. אוטו פוקוס, ענה לי על שאלה אחת: האם חמאס מנצל את סבל האנשים כדי להרוויח פוליטית? כן או לא, בבקשה. ואם ענית כן, האם אתה חושב שלעדיגי מותח למתוח ביקורת על ההתנהלות שלטון חמאס, או שהוא פטור מביקורת? עם כל הכבוד, מה אתה רוצה?

    התגובה שלך by אלעד-וו — 4 בינואר 2009 @ 15:39

  46. עם כל הכבוד, רצוני הוא קטן וצנוע: שמגיבים ימנעו מיוהרה גסה בסגנון "הקריקטורה גדולה על הקהל".

    כך שכל התגובה שלי עסקה בנושא בהירות המסר בקריקטורה, לא בלגיטימיות תוכן שלה. עם זאת, אם להתייחס לתגובה הקודמת שלי, שעסקה בתוכן עצמו, לא כתבתי שאסור למתוח ביקורת על החמאס. חרה לי רק הצורה בה ×–×” נעשה בקריקטורה ×”× "ל, בה יכול להשתמע כאילו סבל האזרחים בעזה הוא זיוף. אם אתה מאמין שאני סבור שאין מה למתוח ביקורת על החמאס כנראה פספסת את המקום בו כתבתי שאני תומך במתקפה (שאפשר לתייגה כסוג של מתיחת ביקורת, רק באמצעים אלימים…).

    התגובה שלך by אוטו פוקוס — 4 בינואר 2009 @ 16:56

  47. אוטו פוקוס: אין סיבה להתווכח. גם לטעמי הקריקטורה היתה לא ברורה. בד"כ בסדר שקריקטורות יהיו לא ברורות, אבל אולי בתקופה כזאת צריכים להיזהר מדברים כמו לצייר קריקטורה שיכול להשתמע ממנה שהסבל של ילדי עזה מבויים. (אם כי בהתחשב במאיירת, ברור שזה לא המסר). גם אני הרגשתי דיסוננס כשראיתי את הקריקטורה, ואולי באמת היה צריך להבהיר שהילדה אכן פצועה, נניח.

    אם לנטפק, אני חושב שאתה טועה בהודעתך האחרונה. כתבת: "כך שכל התגובה שלי עסקה בנושא בהירות המסר בקריקטורה". אבל כשקוראים את התגובה שלך (לפחות הראשונה, שבה עסקינן) אתה כותב "אני לא חושב שעם שפע הילדות המדממות בעזה הם צריכים ”לשלוח“ מישהי לדמם מול המצלמות." וכו' וכו', וברור שלא הבנת את הקריקטורה. (אזכיר שלדעתי קל מאד לא להבין את הקריקטורה).

    התגובה שלך by אלעד-וו — 4 בינואר 2009 @ 19:07

  48. אוף, עוד אי-הבנה. התייחסתי לתגובה השנייה שלי, ואני מודה ומתוודה שלא הבנתי את הקריקטורה על בוריה. פשוט עצבנה אותי התגובה הבלתי-הולמת של ההוא מעלינו, ×–×” שהקהל קטן עליו. בכל מקרה, לא משנה, יש גבול לכמות אי ההבנות שאפשר להגיע אלין בפוסט אחד 🙂

    התגובה שלך by אוטו פוקוס — 4 בינואר 2009 @ 22:07

  49. אני בעצמי לא הבנתי את הדיון שלכם 🙂

    בכל מקרה, את הקריקטורה כן הבנתם. גם אם נראה לכם שלא. לא לכל שאלה יש תשובה אחת.

    התגובה שלך by עדיגי — 4 בינואר 2009 @ 22:56

  50. לדעתי זו בכלל השאלה מה התפקיד של קריקטורה. האם לתאר מצב קיים או להגיד עליו משהו?

    התגובה שלך by אור ברקת — 4 בינואר 2009 @ 15:42

  51. עצם העובדה שאתה בוחר לתאר מצב מסויים בצורה מסויימת היא כבר אמירה בפני עצמה.

    התגובה שלך by עדיגי — 4 בינואר 2009 @ 17:16

  52. Because of the terrorist actions carried by some terrorist figures out of the area of residence against the state of Israel, the IDF was forced to immediately respond and act inside your area of residence, For your own safety you are required to leave the area immediately.“

    ואו. "immediately respond and act inside your area of residence". טוב שלא כתבו "as a step towards improving our service", ו"kindly pardon our mess".

    ולאדון יואב (לונדון), AKA "צנצנת חמוצים מקולקלים", השאלה היא כמה מתושבי עזה קיבלו את ז. אם פחות מחצי מבתי האב, אז תקרא לי פלפל שיפקה. זה הכל כסת"ח, כרגיל. מה זה עולה לצה"ל לפזר עלונים כאלה בכל מקום בעזה? זו פרופגנדה. צריך גם לקחת בחשבון שלא ברור אם יש מקום בטוח בעזה, ואם כולם יכולים ללכת להצטופף דווקא שם. וגם אם כן, דברים כאלה עולים כסף, ולאנשי עזה אין בדיוק הרבה. למרבה האירוניה, סביר שרוב האנשים שיכולים לשלוח את ילדיהם למקום מבטחים הם עובדי שלטון, כלומר אנשי חמאס.

    התגובה שלך by אלעד-וו — 4 בינואר 2009 @ 15:34

  53. אדון פלפל שיפקה אמרתי שתקרא לי "צנצנת חמוצים מקולקלים" אם ורק אם אם יתקיימו שלוש תנאים, שאף אחד מהם לא מתקיים.

    סתם ככה, חומר תעמולה על החיים מרצועת עזה http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7810334.stm אפילו ממנו ברור לגמרי איזה עולם פנטזיות בנית לעצמך.

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 4 בינואר 2009 @ 16:39

  54. אדון צנצנת חמוצים מקולקלים, אני מאד מקווה שצה"ל באמת מודיע באופן ממוקד למי שבאמת נמצא בסיכון, ושצה"ל יודע מראש מה הוא יתקיף. אני מסופק. מטבע הדברים, פעילי חמאס לא נשארים במקום בו הם עלולים להיות מופצצים, וכפועל יוצא, סיכול ממוקד בסביבה אזרחית יהיה מעצם הגדרתו בקרב אוכלוסיה שלא הוזהרה מראש.

    חוץ מזה, המאמר מעניין ומרגש מאד. תודה! אני לא מבין מה בו תעמולה. הוא מזכיר לי את המכתב של עורך טיים אאוט ביירות שפורסם בתקופת מלחמת לבנון II.

    על החתום, שלך, פ. שיפקה.

    התגובה שלך by אלעד-וו — 4 בינואר 2009 @ 19:00

  55. מר שיפקה, ראית את הסרט שחרא ברטא קישר אליו? ראו שם בבירור שפעילי חמאס נשארים בו הם עלולים להיות מופצצים. אבל, כרגיל, אסור לתת לעובדות להפריע לפנטזיה.

    התגובה שלך by יואב (לונדון) — 4 בינואר 2009 @ 19:08

  56. אלעד,
    בחוצפתך כי רבה אתה קורא לצה"ל לשמור על חיי הפלסטינאים כדי שימשיכו לירות על תושבי הדרום.
    למה שלא ניקח אותך ואת חבר מרעיך, נפרוס אותכם כחגורת הגנה אל מול החמאס, שם תתמודדו בגבורה עם הקסאמים שכאמור,פגיעתם כנשיפת תינוק ובא לציון גואל.
    בד בבד תוכלו לנצל את זמנכם לדבר ולשורר עם החמאס, כי הרי זהו פתרון השמאל האוטומטי לכל קושיה וסוגיה.
    מה אתה אומר? אולי אפילו תזכו בפרס נבל עולמי לשלום,כמו אלילכם חובב הישבנים ערפאת.

    התגובה שלך by רגיש בקצה — 4 בינואר 2009 @ 16:02

  57. כמובן, נפרוש ולא נפרוס (די לאלימות)

    התגובה שלך by רגיש בקצה — 4 בינואר 2009 @ 16:03

  58. יוסי, בחייאת, תכבה את שרשור התגובות. זה קטסטרופה. אי אפשר לראות מי כתב משהו חדש.

    התגובה שלך by אלעד-וו — 4 בינואר 2009 @ 17:02

  59. אישית לא. באופן כללי, אין לי בעיה גם להעביר אותם לצפון, רק חבל שיהיו כמה מחבלים שיתפסו טרמפ (תרתי משמע) על הצעת הסיוע.

    התגובה שלך by עדיגי — 5 בינואר 2009 @ 2:28

  60. זו היתה תגובה לדבריו של עופר נ. עופר, אתה כאן?

    התגובה שלך by עדיגי — 5 בינואר 2009 @ 2:29

  61. אני כאן, ונראה לי שאין לי הרבה להוסיף בנוגע לאיור, פרט למשהו שנשלח אליי ממש היום:

    ———–
    מה עושה ילד בן 10 ברשימת חללי מערכות ישראל (והוא לא הילד היחיד) :

    http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=16502

    ———–

    עדיגי, נראה שהעדפנו לשלוח אותו לדמם במקום לקרובים בצפון.

    התגובה שלך by עופר × . — 5 בינואר 2009 @ 2:53

  62. אהיה תמציתית: מה הקשר?

    התגובה שלך by עדיגי — 5 בינואר 2009 @ 3:20

  63. איזו הפתעה! גם ישראל השתמשה בילדים בזמן מלחמת השחרור שלה. בדיוק כמו שהפלשתינאים משתמשים בילדים במלחמת השחרור שלהם.
    כאן אפשר לחזור לאחד הדברים שיצ"ג טען לא מעט: חייל הוא בן-מוות. ולא משנה אם הוא חייל גיבור בן 18 או חייל-ילד בן 10.5. ברגע שאתה שותף ללחימה, אתה מטרה. הבעיה היא שהעולם לא מוכן לקבל את זה שיש ילדים לוחמים.
    בנוסף, יש גם פגיעה בילדים, או אחרים, שלא השתתפו בלחימה. זה עניין אחר ורע לכשעצמו.

    הערה: התגובה היא לגבי קיומם של ילדים מתים במצבת חללי ישראל ולא לגבי מוות ופציעה של אזרחים כאלו או אחרים.

    התגובה שלך by תומאס — 5 בינואר 2009 @ 11:05

  64. שלום לכולם, חיפשתי הרבה מאד זמן אחרי חנות טבע אמינה וזולה (אני כמו נרקומן עם הגלוקוסמין) ורציתי לחלוק אתכם את המידע:
    מצאתי אצל רון יפה

    (נחלת יצחק תל אביב –אבל הם עושים משלוחים וגם באינטרנט!: ויטמינים כל מה שרצית לדעת על ויטמינים ולא ידעת את מי לשאול, ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו,תוספי תזונה וכו

    ייעוץ מקצועי ומחירים לא רעים בכלל לדוגמא: בריאות
    ויטמין C עכשיו במחיר הכי זול שמצאתי 29.90שח 100 כדורים, שח 79.90 500 כדורי

    התגובה שלך by BeestiAct — 27 במאי 2009 @ 15:57

  65. מעניין, גם הבלוג שאני מנהל זוהם באותה הודעה בדיוק.

    אני מציע לתבוע את החברה המפרסמת.

    התגובה שלך by אסף רזון — 27 במאי 2009 @ 17:22

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress