החברים של ג'ורג'

מיליטריזם נטול חשיבה


נתקלתי לראשונה בשמו של בועז טופורובסקי אתמול, כמי שכתב טור תמוה ומבולבל בנרג. באותו ערב, הוא הופיע בהקשר שלילי הרבה יותר: טופורובסקי, כמסתבר, הוא אפרטצ'יק בכיר באיזה ארגון סטודנטים ארצי, והוא הורה מרום מעמדו לכפופים לו "להרחיק לאלתר פעילי אגודות שהשתתפו בהפגנות נגד צה"ל", וכתב ש"בשעה זו על כולנו לעשות מעשה. אני קורא לך לפעול במהירות ונחרצות כנגד אותם גורמים עוינים, המהווים גיס חמישי בתוך המדינה". לא פחות.

 

למרבה אומללותה של ישראל, טופורובסקי רואה עצמו כמועמד ראוי לשמש חבר כנסת מטעם גוף שמכונה צב"ר, או מפלגת הצעירים הישראלית. בשיחה שערכתי עמו, הוא נשמע בעיקר כמיליטריסט עילג. לא מדובר בכפית החדה ביותר במגירה: כשנשאל לכמה מנדטים מצפה מפלגתו, הוא אמר "אנחנו רוצים כמה שיותר מנדטים, כמו כולם". (באשר למפלגת צבר, כדאי לקרוא את הפוסט המעניין הזה של עידו קינן).

 

הוא לא הצליח להסביר למה התכוון כשאמר שהוא רוצה שפעילי סטודנטים שהפגינו נגד צה"ל "יורחקו לאלתר"; הוא אמר שמחאה היא כמובן "דבר לגיטימי", אבל "יש דברים שאסור לתת להם יד, אסור לתת יד לאנשים שבשעה כזו מפגינים נגד מדינת ישראל". מתקבל הרושם שהוא חושב שאגודות הסטודנטים מימנו הפגנות נגד הפצצות עזה – לא ראיתי שום ראיה לכך שאכן זה המצב. מתגנב הרושם שהמנשר הביסמארקי ששלח טופורובסקי לעמיתיו נטול כל משמעות ממשית, ושכל כוונתו היא לגרוף קצת רווח פוליטי באמצעות דה לגיטימציה של קבוצה קטנה של יריבים פוליטיים שנקטו בעמדה לא אהודה בעליל.

 

טופורובסקי – בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה – אמר עוד כמה דברים מעניינים. למשל, ש"לא יכול להיות שאגודת סטודנטים תתן יד לאנשים שמדברים נגד המדינה, נגד צה"ל, צה"ל עושה את שלו; התפקיד של צה"ל הוא לא להיות מותקף על ידי אזרחי המדינה (כך! – יצ"ג). אם יש להם תלונות, שיבואו לממשלה, לנבחרי הציבור. לא יכול להיות בדווקא בתקופה של מלחמה יבואו בתלונות לצבא". אני עומד נפעם מול ההגיון הזה, שאומר שביקורת על הבהמה הירוקה צריך להשמיע רק כשהיא לא עושה כלום.

 

ולא סיימנו. במקרים קיצוניים, אומר טופורובסקי, "של אנשים שפועלים במודע כנגד מדינת ישראל, הם לא צריכים להיות חברים באגודת סטודנטים בתוך מדינת ישראל". יצוין כי למרבה השמחה, עסקני הסטודנטים התקדמו מאז שנות השמונים, כאשר המשפטנים שביניהם הצליחו למנוע מסרבן הגיוס גדי אלגזי ללמוד משפטים (ואנחנו הרווחנו היסטוריון ומרצה מצוין); טופורבוסקי שלל לחלוטין את האפשרות שהוא וחבר העסקנים שלו ינסו למנוע ממישהו ללמוד באוניברסיטה בגלל דעותיו. התקדמות נאה ב-25 שנה, לא? ועדיין, המראה של עסקנונצ'יק סטודנטים שיוצא נגד סטודנטים אחרים בגלל נושא פוליטי שאיננו קשור לעסקנות סטודנטיאלית קצת מעורר תמיהה.

 

הממשלה לא רק צריכה למנוע מצה"ל האומלל מלשאת בעול תלונות הציבור – היא גם חייבת הכל לחיילים הגיבורים. לדברי טופורובסקי, "הממשלה צריכה לעשות הכל כדי שחיילים יילחמו, הם צריכים להיות בטוחים שאם יחטפו אותם הם לא יהיו כמו גלעד שליט… אני חושב שחייל שנחטף צריך לשחרר בכל מחיר; הבעיה היא לא המחיר, הבעיה היא עצם זה שהוא נחטף. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חייל בשבי, ודאי וודאי אם הוא חי (הדגשה שלי – יצ"ג), לא יכול להיות כזה דבר".

 

כלומר, המשפטן שחושב שהוא ראוי להיות חבר כנסת עדיין לא הצליח להבין שהצבא הוא חלק מהזרוע המבצעת, ושהוא מושא לביקורת כמו כל שירות אחר. אני מניח שאם מישהו היה מתלונן, נניח, על איכות השירות שהוא מקבל במזכירות האוניברסיטה, טופורובסקי לא היה שולח אותו להפגין מול משרד החינוך. אבל לא; הצבא הוא גוף אחר, מעל למחלוקת – במיוחד כשהוא אשכרה עושה משהו. מתיחת ביקורת על הצבא היא מעשה אנטי פטריוטי, כפי שטענו כבר האנטי-דרייפוסארים ואנשי "אגודת הצי" של גרמניה הקיסרית. לא יתכן שאנשים כאלה יבואו בקהל מהוגן; יש, איכשהו, להוקיע אותם – ובאופן הבומבסטי ביותר שבאפשר.

 

תפקידם של החיילים איננו להיות זרוע הביצוע של הממשלה הנבחרת; להיפך. תפקידה של הממשלה הוא לשרת את החיילים, במיוחד כשהם כושלים ונופלים בשבי. אין שום מחיר גבוה מדי לחייהם של חיילים, והממשלה היא האחראית – היא ולא מפקדיהם, כפי שכתב בטורו – שהם "מסתובבים אבודים בין בתים ממולכדים". בכלל, הממשלה והפוליטיקאים הם משהו מטונף כזה, שבעיקר עסוק בהכשלת החיילים הטהורים. לא ברור, אם כן, מדוע טופורובסקי רוצה לרוץ לכנסת ולא לשמש כקצין בקבע. למה לו הלכלוך הזה?

 

הבעיה היא שטופורבסקי לא לבד. ברחבי הארץ ערכו היום סטודנטים "הפגנות למען צה"ל", תחת הסיסמה – שהם חייבים לדעת שהיא שקרית – "כולנו חיילים". ראוי לשים לב: עד כה לא נהרג אף חייל צה"ל. הצבא לא הצליח להפסיק את ירי הרקטות. אוכלוסיה רחבה יותר ויותר חוטפת אש – והסטודנטים עסוקים בהזדהות דווקא עם הצבא. אחד מהם, ראוי לציין, הגיע להפגנה "באישור מיוחד" של הצבא, למרות שגויס למילואים בעזה. הממ. נראה שצה"ל לא רק שלא התייאש מנסיונות צריבת התודעה של הציבור הישראלי, הוא אפילו עלה מדרגה. מעניין מה היה עולה בגורלו של מילואימניק שהיה חושב שכדאי לו להפגין נגד כניסתו לעזה, והיה מבקש שחרור מיוחד לשם כך.

 

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

45 תגובות על ”מיליטריזם נטול חשיבה“

  1. אור ברקת הגיב:

    טופרובסקי היה עוד עסקן מגעי ואטי דמורקי עוד כשהיה באגודת הסטודנאטים של תל אביב (לא שגיל גולדנברג יור טוב…).

  2. אור ברקת הגיב:

    תקולל המקלדת שלי – עסקן מגעיל ואנטי דמוקרטי

  3. ערדי הגיב:

    1. בלי להכיר את טופרובסקי, רק מקריאת "טור הדעה" שלו אתמול בנרג' (אגב הם באמת נותנים לכל דביל לכתוב שמה, אה?) ברור שהוא ילד אדיוט. לא מבין למה להתייחס אליו בכלל.

    2. הפגנות הסטודנטים, עד כמה שאני מבין, התארגנו כתגובה להפגנות סטודנטים קודמות נגד המלחמה. לא ממש חובב הפגנות, אבל לגיטימי סה"כ גם לחשוב שצה"ל לא "בהמה ירוקה".

    3. ה"אשור מיוחד" היה סיפור אם זו היתה תופעה. כרגע אני מנחש שזה סטודנט שבקש להתייצב יום מאוחר יותר וקבל אשור מהמ"פ שלו (מלואמניק גם הוא), משהו שהיה קורה גם אם היה מבקש ללכת לבת מצווה של אחייניתו. מכאן ועד לצבא ששולח את החיילים שלו להפגין, אה…

    חומר לטוקבקים עצבניים יש כאן, אבל ספור אמיתי קשה לי לראות.

    • ygurvitz הגיב:

      1. כי הוא מועמד לכנסת ואפרטצ'יק של משהו לא ברור אבל כלל ארצי?

      2. לגיטימי.

      3. לבת מצווה כנראה שכן, אבל להפגנה של חד"ש? אני בספק, וזה בדיוק ההבדל.

      • אסף הגיב:

        לגבי 3:

        *אתה* בספק, אבל אין לך דרך לדעת למה המ"פ שלו היה משחרר אותו, או לא משחרר אותו. מקובל ביחידות לא מעטות שהקצין המפקד משחרר מילואימניקים לחופשות קצרות לפי שיקול דעתו ובנדיבות רבה למדי (אומרים תודה למי שבא, ולא מקשים יותר מדי אם החייל רוצה לצאת קצת פה ושם).

        הדיבור על מדיניות צה"לית בהקשר הזה מעט מוקדם בהיעדר הוכחות או פרטים אודות המקרה.

        ובאופן כללי:

        טופרובסקי, כמובן, הוא דביל מושלם. ויו"ר התאחדות הסטודנטים (עוד הוכחה שאין אלוהים).

      • efrat הגיב:

        שמאלנים!!!!!!!!!!!!!11 הביייייייייתה נמאסתם צבועים

    • 2. ההבדל הוא שההפגנות הקודמות אורגנו על ידי תאים פוליטיים ו/או פעילים עצמאיים, ואילו ההפגנות של אתמול אורגנו על ידי אגודות הסטודנטים עצמן.

  4. אורי הגיב:

    ראוי לשים לב: עד כה לא נהרג אף חייל צה“ל.

    לא נכון:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3646991,00.html

  5. אסף הגיב:

    מה שמדהים הוא שמדובר ב:
    א) יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל.
    ב) סטודנט לתואר שני במשפטים.
    ג) בעל תואר ראשון במשפטים.

    כל אחד מהשלושה היה מחשיד אדם, בעיני לפחות, כמי שיש לו בכל זאת תודעה דמוקרטית כלשהי. מסתבר שטעיתי.

  6. דרומי הגיב:

    אני עם ערדי. המטרה העיקרית של טופרובסקי, בכתיבת הטור הזה ובחיים בכלל, הוא שכמה שיותר אנשים יזכרו אותו. למה לעזור לו בזה?
    הרי טורים פשיסטיים ופרוטו-פשיסטיים אפשר למצוא בנרג' בשניים בשקל.

  7. יוסי,
    אני לא מצליח להבין: באופן עקרוני, אתה בעד ההתקפה הישראלית בעזה, או נגדה?
    במידה ולא, אשמח לקרוא על האלטרטיבה לפעולה (במיוחד בהתחשב בכך שהחמאס הוא זה שמסרב להמשיך את הפסקת האש ללא תנאים, דה-יורה ודה-פקטו כאחד). במידה ואתה תומך, אך עם הסתייגויות, אשמח לקרוא את ההסתייגויות.
    כרגע לא ברורה עמדתך. הספקת להתקיף הן את התומכים הקולניים בפעולה והן את המתנגדים הקולניים לה (גם אלה וגם אלה בצדק), אך בין ההתקפות, לא ממש ברור מה אתה סבור שצריך לעשות לאור ההתקפות הרקטיות על אזרחי ישראל.

    • אסף הגיב:

      אני לא מבין מה לא עקבי בעמדה שגורסת דבר מה, אבל שבאותו הזמן מתעקשת על זכותם של אנשים לטעון אחרת. קוראים לזה תודעה דמוקרטית, וליו"ר התאחדות הסטודנטים, מסתבר, אין את זה.

      יוסי לא תקף את טופורובסקי על כך שהוא תומך בפעולה. יוסי תקף אותו על כך שהוא יוצא כנגד זכותם של אנשים לחשוב אחרת ממנו.

    • ygurvitz הגיב:

      כיבוש הרצועה בפעולה קרקעית. עם קצת מזל, ארחיב מאוחר יותר היום (אני חולה).

    • טעות, גם לישראל יש תנאים להפסקת אש:

      התנאים הישראלים להפסקת אש: מנגנון פיקוח בינלאומי והפסקה של ההברחות לרצועה –
      http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1051832.html

  8. מקס הזועם. הגיב:

    באופן כללי, עסקני אגודות סטודנטים נמצאים איפה שהוא בין אמבה לתולעת. ואיכשהו, גם זה שהאפסוס החליט ללמוד דווקא משפטים וכלכלה לא מפתיע אותי.

  9. טל הגיב:

    דרומי, ערדי,
    ברור שלא כדאי לעזור לו אבל הבעיה היא שקולות הנגעלים שהלכו בפעם הקודמת לגימלאים צריכים ללכת לאיזה מפלגה קיקיונית אחרת ויש סכנה אמיתית שמפלגתו המגוחכת של טופורובסקי תקבל את חלקם.
    כדי שכל אלו שחשבו שהם בוחרים בפעם הקודמת רשימה של סבאים חמודים וקיבלו את רפי איתן לא יוכלו להגיד שלא ידעו, כדאי לדבר עליו.
    חוץ מזה, אני לא מבין מה אתם מתלוננים. רב אלו שהגיעו לפוליטיקה מאגודת הסטודנטים היו פרלמנטרים מצוינים וישרי כפיים: ליברמן , צחי הנגבי, לימור לבנת, חיים רמון, גילה גמליאלי. רשימה מכובדת לכל הדעות. חלקם אפילו משפטנים שהאתיקה מדברת מגרונם. למה שהעסקן העילג התורן יהיה שונה.

  10. יהושאפט הגיב:

    "הצבא לא הצליח להפסיק לשתק את ירי הרקטות"?

    אני חושב שיש פה מילה מיותרת אחת לפחות.

  11. מתן הגיב:

    טל – אפשר להוסיף לרשימה המכובדת שלך את סילבן שלום וישראל כץ. למה לא? עוד קצת כבוד.

  12. ygurvitz הגיב:

    הודעה של "רגיש בקצה", שקראה לתקיפה של סטודנטים, נמחקה.

    • רגיש בקצה הגיב:

      סליחה,נפלה טעות בהודעה שלי-במקום "ערבים" צריך להיות "מתנחלים", כמובן.

  13. באותו ענין הגיב:

    וזו הסיבה שראוי להפגין נגד המלחמה הזו וקודמותיה. כשיש מלחמה ומבצע כלשהו, גם אם יש לו סיבה מוצדקת.
    באווירה המתלהמת הנכחית במדינה ובצבא, גם הפעולה הצבאית המינורית והמוצדקת ביותר מתדרדרת במהירות לוירוס מפלצתי וקטלני.

  14. אלכס ז. הגיב:

    מה שמפחיד זה לא שאיזה פשיסט צעצוע דורש נאמנות מוחלט לצבא, אלא שדעות כאלו נשמעות גם מפי עיתונאים מכובדים:

    http://israblog.nana10.co.il/tblogread.asp?blog=394281&blogcode=10342375

    • רגיש בקצה הגיב:

      בואנה אלכס,
      נכנסתי ללינק ולא מצאתי הזדהות מוחלטת של דרוקר עם הצבא.סור מייד לאדוניך הערבים לקבלת תדרוך מוקדק יותר.

    • ygurvitz הגיב:

      לא כך הבנתי את מה שדרוקר כתב.

      • אלכס ז. הגיב:

        "להשתדל לא לפגוע במוראל הלאומי… האם לשדר ביקורת על הממשלה/צה"ל?… ביקורת לא צריכה לבוא תוך ציון האדם הנושא באחריות, בניגוד גמור למה שאני עושה בימים רגילים." (סעיף 3.)

        לדעתי מדובר במדרון חלקלק, כי אחת הבעיות של מלחמת לבנון 2 היתה חוסר ביקורת על כשלים בפעילות הצבאית. עצם זה שדרוקר חושב שאחד הלקחים מהמלחמה ההיא צריך להיות הנמכת הביקורת מעיד על בעיה מסוימת.

  15. mosh הגיב:

    יוסי,
    בזמן שאתה משחית מלים על ילד טיפש ועילג, ארי שביט ממשיך לרסס את הרעל שלו:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1051790.html
    והוא ממש גירסה מתוחכמת של אדונו ביבי
    הסתה במסווה של הגיון
    לאומנות מתנשאת במסווה של לאומיות ליברלית
    איזה עיוות אסתטי מחליא – כתיבה שקולה והגיונית כאשר התוכן הוא השמצות וקללות קולקטיביות
    נסיך אופל אמיתי, אם היה גרמני בשנות ה30 היה זוכה להיזכר כאחד מאלה שהעמיסו את הרכבות באמצעות מכונת הכתיבה שלהם

    שימו לב: הרי את הצורך בפעולה צבאית בפינה שאנחנו נמצאים בה, – לא קשה להבין ולא צריך לנמק באריכות
    אבל – כדי "להוכיח" שכביכול הצד השני, ולא אנחנו, הוא זה שאשם במצב הנוכחי לאורך כל הדרך – כדי "להוכיח" את השקרים האלה, אין לארי שביט ברירה – הוא חייב לקרוא לאנשים אחרים "שונאי ישראל", שהרי אחרת – מישהו עוד עלול להקשיב להם ולקלוט את העובדה, שאנחנו דחקנו את עצמנו ואת כל האזור לפינה הזאת

    • רגיש בקצה הגיב:

      mosh אתה גאון.
      לא רק שאת עצמנו דחקנו לפינה הזו,אלא גם את האזור כולו
      על כל 300 מיליוני הערבים לוחמי החופש, אותם אנו מדכאים כבר 60 שנה (אופס,התכוונתי 41 שנה)
      אדוניך הערבים גאים בך, אולי אפילו תוצא לקורס קב"חים (קצינים בני חסות)

      • mosh הגיב:

        רגיש בקצה? שם הולם בחרת לך, גזען, "אדוניך הערבים", זה מה שיש לך להגיד? בדיוק החשיבה הזאת, על אדונים ונשלטים, היא הטעות שהביאתנו עד הלום. לא 60 שנה, 120 שנה מסתובבים פה יהודים כמוך, שמתעקשים לשמר את הציונות כקולוניזציה, ומסרבים להתנהג כמי שבאמת שייכים לפה, ממשיכים להתנהג כמו אדונים, לזלזל בילידים ולשנוא את אלה שרוצים לחיות כמו בני אדם בכבוד הדדי

    • ygurvitz הגיב:

      אתה חושב שהחמאס לא אשם במצב?

      • mosh הגיב:

        החמאס אשם במצב מאז שהוא בשלטון – אנחנו אשמים בכך שהוא הגיע לשלטון: הקמנו וטיפחנו את החמאס בשנות ה80, חיזקנו אותו בכך שהתנחלנו בחסות אוסלו בשנות ה90, ונתנו לו את הרצועה במתנה כאשר סירבנו לתאם את הנסיגה ממנה מול הרשות-אש"ף. במקום לנטרל ולבודד את החמאס ואת דרכו – חיזקנו אותם

        ובאופן כללי יותר, נראה לי שתסכים אתי, שמדיניות ביטול וטשטוש הגבולות – מדיניות ציונית עקבית והרסנית – לא רק חיסלה את סיכויי השלום, אלא גם שחקה וביטלה כל אפשרות של הרתעה, כי הרתעה יכולה להתקיים רק כאשר הריבונות מוגדרת היטב. הטרגדיה היא שייתכן שהצד השני אינו מסוגל לקיים ריבונות – אבל כאשר גם בצד שלנו הריבונות נזילה, אין סיכוי אפילו ליחסים צבאיים ברורים, ואין הזדמנות לצד השני אפילו לנסות לקיים ריבונות יציבה

        • ygurvitz הגיב:

          עצור שניה. אנחנו לא עוסקים בשיעור היסטוריה, אנחנו עוסקים בהווה. ישראל יצאה מרצועת עזה לפני שלוש שנים. החמאס נבחר בפברואר 2006, חצי שנה אחרי הנסיגה, עוד קודם לכן, לאחר השהיה קצרה, החלו קבוצות פלסטיניות לירות רקטות מהרצועה לישראל.

          זו ההסיטוריה הרלוונטית. אם אתה הולך אחורה, ומתחיל לדבר על הכיבוש שהיה ברצועה עד 2005, אתה בעצם אומר שמגיע לישראל לכפר על חטאיה באש פלסטינית. אם כן, תהיה הגון ותאמר את זה. אני לא מכיר אף עם שהושיט את הלחי השניה באופן כזה.

          • mosh הגיב:

            גם אם אתה מכיר עם שהושיט את הלחי השנייה אין סיבה שגם אנחנו נעשה כך, ואני לא חושב שאנחנו צריכים לכפר. שיעור ההיסטוריה רלוונטי בעיקר לוויכוח שהתפתח כאן: מאז ספטמבר 2000 מתגשם פה הסיוט שליווה אותי שנים כתומך שמאל – כישלון של תהליך שלום שסורס בידי הימין מוביל למלחמה; אז יש פה מבחינתי במה לפריקת תסכולים היסטוריים
            ולעצם העניין: אנו מסובכים בכיבוש, ולכן הצורך בהגנה עצמית הופך לסוגייה שנויה במחלוקת. הקטסטרופה הביטחונית היא השתקפות של חוסר יציבות המשטר והקנאות שמכרסמת בו

            • ערדי הגיב:

              "תהליך שלום שסורס בידי הימין"? להזכירך, החמאס, בהסכמה שבשתיקה (ולפעמים הסכמה מפורשת) מצד פתח, פוצץ אוטובוסים בתל אביב עוד כשהעבודה היתה בשלטון. אם תהליך השלום לא היה מלווה בגל טרור כזה (או אפילו, לא נעים להגיד, אם הטרור היה מוגבל לשטחים – כמו שהמליץ בזמנו פרופ' שטרנהל) הרי שהימין לא היה מגיע כלל לשלטון.

  16. ניצן הגיב:

    בועז טופרובסקי האפס הזה היה גם אחד מהמובילים של הכישלון המכונה גם "שביתת הסטודנטים" שהייתה פה לפני שנתיים. אפס שבחר להתעלם מהאפשרות לסייע לסטודנטים ורק פגע בהם יותר.

  17. רגיש בקצה הגיב:

    mosh,
    אם רצונך לחיות כבן-חסות אצל אדוניך הערבים, אנא עשה זאת.מדוע אתה כופה את רצונך עליי?
    ועל שאר עם-ישראל?
    טול את מטלטליך ומעט כסף (לג'יזיה-אל תדאג, כבר יסבירו לך)ופנה אל ארצות ערב.
    אני בטוח שתזכה לקבלת-פנים ים-תיכונית חמה

    • מני זהבי הגיב:

      נו שוין, בגלל אנשים בעלי תפיסות כאלה אנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים…
      מה זה הדיכוטומיה הזאת: או לשלוט על אחרים, או להישלט על-ידיהם? אי-אפשר סתם לקיים מדינה נייטרלית (במובן האמיתי, לא רק פורמלי, של המונח), שמבטיחה זכויות אדם ואזרח בסיסיות ושוות לכל אזרחיה, ואינה יוצאת לשנות בכוח הזרוע את המציאות האזורית כל פעם שזו לא נראית לה? אגב, בהינתן העובדה שרוב אזרחי ישראל הנם יהודים (ויהיו כאלה בעתיד הנראה לעין), הדמות הציבורית של מדינה כזאת תהיה ממילא יהודית

  18. רגיש בקצה הגיב:

    מני, אנא הכוון אותי ואת שאר הקוראים למדינה בה מניחים ערבים מוסלמים לקבוצות אוכלוסייה אחרות לחיות כשווים בין שווים, על מנת שנוכל להתרשם מהפלא.
    כהמציאות האיזורית תכלול טילים הנוחתים במרפסתך שלך,או אז תוכל לבחור בדרכים לשנות אותה
    ולסיום,מה מזכיר לכם הקול הבא:

    היש עם בעמים אשר בניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם,
    כל יצירתו וכל יסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם,
    כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות ?…
    וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו… עד כדי כך שיראה את הגאולה
    בנאצים הפלשתינאים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית
    של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח.
    כל עוד ילד יהודי… יכול לבוא לארץ ישראל ולהידבק כאו בחיידק השנאה העצמית…
    אל דומי למצפוננו.

    ברל כצנלסון – דבר 01-05-1936

    • אז זה שהם לא בסדר זה אומר שגם אנחנו צריכים להיות לא בסדר?

      ואם הם יקפצו מהגג, תקפוץ גם, כי זה מה שכולם עושים?

      אני מניח שלא עצרת לרגע לחשוב שאולי יש תועלת בשיוויון זכויות? למשל שהוא גורם לתחושת שייכות למדינה במקום אפליה שיוצרת ניכור מהמדינה?

      • רגיש בקצה הגיב:

        שוויון זכויות? אין בישראל שוויון זכויות.
        אני עשיתי צבא ועושה מילואים,ומה קיבלתי? מה קיבלתי מהמדינה הזו,חוץ מ"הזכות" למות למענה?
        אה כן,אני נדרש לממן את הערבים (והחרדים),כי הרי נעשה להם עוול נורא-
        השמאל החריב את בתיהם וגירש אותם מארצם ולכן העוול רובץ על מצפוני.

  19. עודד נעמן הגיב:

    הנה מעט שכל ישר שאבד לבלוג באופן זמני:
    http://www.notes.co.il/idanl/51130.asp

    למלא את המלאי עד שההיגיון הבריא יחזור מחופשה

  20. בנימין הגיב:

    על הנושא המקורי של הפוסט:
    שאלתי את הנהלת אגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט), שחברה בהתאחדות הסטודנטים הארצית, ובה אני חבר, מה עמדתם בעניין הזה.
    http://forums.asat.org.il/viewtopic.php?f=4&t=189478&start=0&st=0&sk=t&sd=a

    את תשובתו המפורטת של יו"ר אס"ט ניתן לראות כאן:
    http://forums.asat.org.il/viewtopic.php?p=2363055#p2363055
    בקצרה, הוא טוען שטופורובוסקי נמצא בחופשה ללא תשלום (בגלל ריצתו לכנסת) ואין שום תוקף לשום "הוראה" שהוא נותן.

  21. אסף הגיב:

    גלעד ארדן דורש: לסגור הערוצים הערביים בארץ.

    פנה ליו"ר מועצת הכבלים והלווין וטען: התחנות דוגמת אל-ג'זירה משדרות הודעות שקריות שמפיץ החמאס, וגורמות לדמורליזציה.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/835/687.html?hp=0&loc=4&tmp=1140

    תודעה דמוקרטית, כנראה, זה פשוט לא קטע חזק אצלם.