החברים של ג'ורג'

1 במרץ 2013

התנגדות

Filed under: כללי — תגיות: , — yossi @ 18:14

Resistance 2

היום, בבילעין.

(יוסי גורביץ)

26 Comments

  1. תקרא לי בכל כינויי הגנאי שתרצה. אני לא אהיה במקום שבו מיידים אבנים על חיילי צה"ל. הייתי בעצמי חייל כזה ואני עדיין חושב שהתנגדות לא אלימה הייתה משיגה תוצאות טובות בהרבה (למשל אני ושכמותי היינו מצטרפים להפגנה לא אלימה).

    התגובה שלך by עדו — 1 במרץ 2013 @ 18:33

  2. בלי שום כינויי גנאי, אבל בכל זאת שאלה: אתה רואה את ×”×’×– המדמיע, שיורים חיילים שמגינים על אדמות שנגזלו ועליהן נבנתה התנחלות – והאבן היא זו שנחשבת מבחינתך לאלימה? ×”×’×– לא אלים? גזל האדמות איננו אלימות?

    התגובה שלך by ygurvitz — 1 במרץ 2013 @ 18:37

  3. two wrongs don't make a right.

    התגובה שלך by אילן — 1 במרץ 2013 @ 19:07

  4. ?so how you choose between them

    התגובה שלך by נועם א"ס — 1 במרץ 2013 @ 19:46

  5. i dont. they both wrong.
    אבל כשאתה מתייג "התנגדות" בתמונה, מן הראוי שהיא תציג תמונה של התנגדות לא אלימה.

    התגובה שלך by a.c — 4 במרץ 2013 @ 15:05

  6. אין לי בעיה לחזור על עצמי: שירתת בצבא הכיבוש?

    התגובה שלך by נועם א"ס — 4 במרץ 2013 @ 15:08

  7. "נגד אלימות שלטונית יש להפעיל כוח" – נועם חומסקי.
    כוח הוא לא בהכרח אלימות.
    רוב הזמן כוח הוא איפוק, דבר שחיילי צה"ל ובעיקר מפקדיהם שכחו.
    מאבק אלים אינו אפקטיבי ובטח שאינו לא מוסרי. הוא לגיטימי כל עוד הוא מופנה אך ורק נגד חיילים. או אם מישהו תקף אותך קודם (פרטנית). השאלה היא מה אתה בוחר לעשות עם זה.
    כשרוב האנשים רואים את התמונה הזו מה לדעתך הם חושבים?
    שזה לגיטימי שיורים עליהם גז מדמיע כי הם זורקים אבנים.

    ובכל מקרה, אף אחד לא צריך עוד דם בסכסוך הזה.

    התגובה שלך by עומר ×›×¥ — 2 במרץ 2013 @ 4:42

  8. נועם חומסקי, כרגיל, מדבר שטויות.

    התגובה שלך by אילן — 4 במרץ 2013 @ 3:46

  9. יוסי, אני לא יודע מהי מדיניות הסינון בה אתה נוקט, אבל תגובה כזו – לא מנומקת, גסת-רוח, שלא תורמת דבר, אולי כדאי למחוק.
    נראה לי שיש ערך חינוכי בהתעקשות על כך שמי שמגיב יטרח לנמק ולהסביר.

    התגובה שלך by אמת מארץ — 4 במרץ 2013 @ 16:45

  10. גסת-רוח נגד מי, הבלשן-פילוסוף המהולל שלא ממש צריך שיגנו על כבודו בפורום נידח בארץ מזרח-תיכונית? נראה לי מיותר להשקיע בזה זמן. מילא עלבונות כלפי אנשים אמיתיים הנוכחים בדיווח, אבל איש ציבור כזה לא ממש נדרש להגנה מפני ההאשמה הנוראית שהוא "מדבר שטויות".

    זאת פרט לעובדה שדומני שיוסי בעצמו מסכים לעתים קרובות עם הטענה (הלא-מנומקת) הזו. ושדרישה לנימוקים היא נימוס אך לא דרישת-חובה בדיונים כנ"ל.

    התגובה שלך by אסףר — 4 במרץ 2013 @ 21:06

  11. וואו. היית מצטרף? ושכמותך? אבל בלי ציניות, זה לא נשמע מעט חלול בנסיבות?
    בפרט שבאמת עם כל הכבוד לכמה אבנים, מדבור במחאה לא אלימה.

    התגובה שלך by אמת מארץ — 2 במרץ 2013 @ 1:54

  12. לא בטוח שהבנתי. אסור לזרוק אבנים על "חיילי צה"ל" או על חיילים כובשים באשר הם?

    התגובה שלך by Gig_op — 2 במרץ 2013 @ 13:01

  13. אם הייתי חושב שעל חיילי צה"ל יש לזרוק אבנים לא הייתה לי ברירה אלא לעזוב את הארץ. אני לא יכול לשבת כאן, להנות מכל השירותים שהמדינה מציעה ובאותו זמן להסכים עם פגיעה בזרוע אחת של המדינה הזאת. זה בערך כמו להגיד שאני נורא מוסרי אבל היד שלי צובטת לנשים בישבן או שהרגל שלי בועטת בחסרי ישע. אם חיילי צה"ל בשטחים ראויים לרגימה באבנים אז כך גם אני שהייתי חייל ולבשתי את אותם מדים ועלי לקום ולעזוב את המדינה וכך גם כל מי שמסכים עם מיידי האבנים. זו צביעות לטעון שיש לפגוע בזרוע הצבאית של מדינת ישראל אבל להמשיך לחיות כאן.

    התגובה שלך by עדו — 2 במרץ 2013 @ 17:30

  14. למה צריך לבחור? אפשר גם לבקר את מדיונתה הנפשעת של ישראל בשטחים, וגם לבקר את המאבק הפלסטיני, ולשאוף שיהיה לא-אלים.

    התגובה שלך by אילן — 1 במרץ 2013 @ 20:54

  15. לבקר זה שיגעון.
    לסרב לשרת בצבא הכיבוש סירבת?

    התגובה שלך by נועם א"ס — 1 במרץ 2013 @ 21:44

  16. לא. אם הייתי מסרב הייתי ממשיך כבר ועוזב את הארץ. נראה לי צבוע ללכת לבית של טוני סופרנו, לאכול אצלו ולראות טלוויזיה בסלון שלו אבל להרגיש שאני בסדר כי אני לא משתתף בסיורי הפרוטקשן ולא מוכר בשבילו סמים.

    התגובה שלך by עדו — 2 במרץ 2013 @ 12:14

  17. יש לך תפיסת אזרחות מאטד משונה. ראשית, זה גם הבית שלך.
    שנית, זה שנשמע שיש לך אלטרנטיבה סבירה זה מקרי ואישי. אזרחות בדרך כלל כפויה, במידה זו אוחרת.
    והערה צדדית: כלל לא בטוח שלגיטימי מצדך להתנער מאחריותך לעוול ולהגר. לכאורה אפשר לטעון שחובתך (כאזרח) דווקא להיאבק על סיום העוול – כולל באמצעות מרי אזרחי – קודמת לזכותך לרחוץ את ידיך)

    התגובה שלך by אמת מארץ — 2 במרץ 2013 @ 12:36

  18. אני לא נוקט עמדה בויכוח הזה, אבל, גם אזרחות וגם שירות בצה"ל זה בכפיה.

    התגובה שלך by אלון לוי — 3 במרץ 2013 @ 4:36

  19. מה הקשר?
    אם אתה רואה את עצמך בתור אורח פה,
    אז יש לך בעיה רצינית הרבה יותר.

    אני דוקא כן סירבתי לשרת בשטחים ואני לא רואה שום סיבה שאני אעזוב את הארץ. אני לא אורח פה של אף אחד ולא יושב בסלון של מישהו אחר.

    התגובה שלך by נתן — 2 במרץ 2013 @ 12:43

  20. תגובה לעידו כמובן.

    התגובה שלך by נתן — 2 במרץ 2013 @ 12:44

  21. לסרב לשרת 'בשטחים' זה סירוב נקודתי. חייל גם יכול לסרב לנקות שירותים או ללכת לעמדת השמירה. לסרב לשרת בצה"ל זו פסילה של הזרוע הצבאית של כל המדינה. מכיוון שאני לא אורח, מכיוון שהצבא הוא זרוע של המדינה שלי אני נושא באחריות גם אם אני אישית לא נמצא כרגע בשטחים כחייל. אחרת אנחנו לא שונים מממשלת לבנון שאיננה אחראית לחיזבאללה כשנוח לה וכשנוח לה מוחה בתוקף על חדירת מטוסי ישראל למרחב האווירי שלה.

    התגובה שלך by עדו — 2 במרץ 2013 @ 17:33

  22. לפעמים הדבר האחראי לעשות הוא לסרב לשרת בצבא. גם לסרב לשלם מיסים זה "לפסול" את המשטר השורר במדינה, ואת ה"מאמר על מרי אזרחי" של ת'ורו לומדים היום בבתי ספר בארה"ב, ומתגאים בכך שנכנס לכלא על סירובו זה.

    התגובה שלך by אמת מארץ — 2 במרץ 2013 @ 19:50

  23. לסרב ולשבת בכלא זה סוג של שירות.

    התגובה שלך by עדו — 2 במרץ 2013 @ 21:26

  24. עדו, צה"ל הוא מכשיר של המדינה שנשלט ע"י הממשלה והכנסת. המדינה אינה זהה לאזרחיה, ולכן גם אם אתה מתנגד לצה"ל, לכנסת, לממשלה, ולמי שלא יהיה, אין סיבה שלא תמשיך לגור בארץ. אין שום צורך שאתה, כאזרח של מדינה, תזדהה עם הצבא שלה.

    התגובה שלך by anonymous moose — 2 במרץ 2013 @ 18:34

  25. בדיוק. זה מכשיר, מי שמפעיל אותו אחראי הוא לא פועל מעצמו.

    התגובה שלך by עדו — 2 במרץ 2013 @ 21:25

  26. וולטר בנימין אבל בהפוך: האסתיטיזציה של המלחמה. נטו תמונה שמקדשת אלימות.

    התגובה שלך by דדי — 3 במרץ 2013 @ 13:58

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress