החברים של ג'ורג'

מפלגת אני ואפסי עוד

יאיר לפיד רשם השבוע את המפלגה שלו, "יש עתיד – בראשות יאיר לפיד." אתמול (ה') חשף ערוץ 2 גם את התקנון שלה, והתפרסמו שמות מייסדי המפלגה.

במילה אחת: אוי. בשתי מילים: אוי ואבוי. בין מייסדי המפלגה, אפשר למצוא את לפיד עצמו (הגיוני), את בנו (הגיוני, בערך), את אשתו (לא נסחפנו?), את אמו (מה לעזאזל?), נגן שמלווה את לפיד בהופעותיו (WTF?), המאמן האישי של לפיד (!!!1!!), והמאפרת שלו (I don't want to live on the planet anymore). לא ברשימה: המוהל של לפיד והגננת שלו.

בקיצור, נראה שלפיד התקשה מאד לסגור את רשימת 100 מייסדי המפלגה. יכול להיות שאנשים רציניים לא רצו להיות מעורבים במיזם המפוקפק הזה. מותר לתהות עד כמה רציניים המאפרת של לפיד, הנגן שלו והמאמן שלו בכוונותיהם הפוליטיות, וכמה כובד ראש השקיעו לפני שחתמו על הניירת.

וזה עוד כלום לעומת התקנון. לפיד שריין לעצמו את הנהגת המפלגה לשתי קדנציות, עד בחירות 2020. למפלגה שלו לא יהיו פריימריז או בחירות פנימיות בקרב הפעילים, משום שלפיד שומר לעצמו את הזכות לקבוע את רשימת המתמודדים לכנסת של הרשימה. הוא יוכל להכניס לרשימה אנשים שאינם חברי המפלגה, אם כי הוא יצטרך לצמצם את מספרם לכרבע ממספר המועמדים – בקיצור, הוא יוכל להכניס אליה סלבריטאים שלא היה להם כוח לעשות את המינימום הנדרש של התפקדות למפלגה שלו.

לפיד יהיה זה שינהל את המו"מ הקואליציוני מטעם המפלגה, ויקבע מי יהיו השרים מטעמה – אם חשבתם לרגע שיש לו כוונה לשבת באופוזיציה, תשכחו מזה. הוא לא הגיע לפוליטיקה כדי לעבוד קשה. לפיד ישמש גם כיו"ר הנהגת המפלגה, ובכל מקרה של מחלוקת בהנהגה – דעתו היא זו שתכריע.

מה שאנחנו רואים פה הוא לא מפלגה. מפלגה אמורה לייצג את הציבור, ועל כן היא מנסה למשוך אותו אליה ולגרום לו להצטרף אליה ולהשתתף בקביעת עתידה. "יש עתיד" היא רשימה שמנוהלת על ידי יאיר לפיד, שהמקבילות היחידות בפוליטיקה הישראלית אליה הן ש"ס, שמנוהלת על ידי עובדיה יוסף ו"ישראל ביתנו," שמנוהלת על ידי אביגדור ליברמן. הראשונה היא מפלגה תיאוקרטית ששואבת את הסמכות שלה מ"ספר תורה מהלך", והשניה היא מפלגה פוסט-סובייטית שסובלת מהערצת מנהיגים קשה, ושיש בה יותר סמכויות למנהיג משהיו למזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הסובייטית.

יאיר לפיד לא רוצה שהישראלי הממוצע יקבל קול במפלגה שלו. זה לא צריך להפתיע: לפיד, בסופו של דבר, הוא הכל חוץ מהישראלי הממוצע. ספק אם יש דבר המעיד על הניתוק בין לפיד ובין הישראלים כמו הצורך שלו לרשום את הנגן שלו, המאמן שלו, המאפרת ואת בני משפחתו כמייסדי המפלגה; מתגנב החשד שהאיש שמתיימר להיות הישראלי מכולם פשוט לא מכיר הרבה ישראלים.

התקנון של "יש לפיד" נובע מטראומות פוליטיות. לפיד זוכר היטב מה קרה לשינוי, כשהחברים שלה ניסו להשפיע על הכיוון של המפלגה, בסוף ימיו של אביו: היא קרסה ולא שרדה. אפשר גם להרגיש כאן את חותמו של המנטור של לפיד, אהוד אולמרט, ואת זה של אורי שני, הרועץ הפוליטי המיועד שלו: שניהם אנשיו של אריאל שרון, והתקנון הזה מזכיר מאד את התקנון הראשון של קדימה, שנתפר למידותיו של שרון. התקנון ההוא, כזכור, היה אמור למנוע דיונים מעיקים במפלגה ולבנות שלד פוליטי שיאפשר לראש המפלגה להכניס לכנסת ערימה של אנשים שתלויים בו לחלוטין, ושיהיו צייתנים בהתאם.

"יש עתיד" היתה אמורה להיות תחליף נקי לפוליטיקה הישראלית. בפועל, היא הדבר הנפוטיסטי ביותר שקיים בנוף הפוליטי הישראלי (להוציא, אולי, ש"ס – אבל בפעם האחרונה שבדקתי, העוזרים האישיים של יוסף לא היו ברשימת מייסדי המפלגה), והיא מיועדת לשמור על צייתנות מקסימלית כשלפיד ימכור את המפלגה לכל המרבה במחיר אחרי הבחירות – ויש להניח שההעדפה שלו תהיה נתניהו.

"יש עתיד" – כי נפוטיזם זה הכי ישראלי.

ועוד דבר אחד: במכללת הגליל המערבי חששו שהסטודנטים הפלסטינים הישראלים לא יכבדו את טקס יום הזכרון, אז מצאו שם פתרון מקורי ומתחשב ברגשותיהם של 40% מהסטודנטים שלהם: הם עקרו חלק מהספסלים, הרטיבו אחרים, ונעלו את הכיתות והקפיטריה כדי שגם אם מישהו ירצה לשבת, הוא לא יוכל. כלומר, כפו על הסטודנטים הפגנת תמיכה בטקס. לתפארת מדינת כל יהודיה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

76 תגובות על ”מפלגת אני ואפסי עוד“

  1. גרייף הגיב:

    תיקון קטנוני, אומרים "I don't want to live on *this* planet anymore"

  2. ש.ב הגיב:

    אני לא מצוי בפרטים, אבל אני חושב שהחלק המעניין הוא לא מי במפלגה הזאת אלא מי מאחורי המפלגה הזאת.

  3. אלי הגיב:

    "הרועץ הפוליטי"…אהבתי. למרות שאני לא בטוח שזו טעות מכוונת. העיקר ש"יש לפיד".

  4. אלי הגיב:

    לתפארת מדינת כל יהודיה האורתודוקסיים.

    בואו נהיה מדויקים.

  5. אודי הגיב:

    אני מאמץ את הכינוי "יש לפיד"

  6. רן הגיב:

    הדיקטטור הגדול זה לא רק סרט בשחור לבן של צ'רלי צפלין אלה זה מציאות חשוכה של מי שרוצה להוביל את מדינת ישראל למציאות עוד יותר חשוכה של אובדן הליברליות , השלכת השיח הדמוקרטי והחלפתו בכוחניות פוליטית ושלטון.

    יאיר לפיד הוא לא סתם 'נסיך' הוא נסיך השפל שחלק מהעם רוצה להרים אותו להפוך להיות הדיקטטור הגדול, אבסולוטיזים פוליטי אשר כאשר ואם יגיע לשלטון הוא ישנה אותו כך שהוא וקבוצת מיעוט כוחנית ישלטו בכוח המילים המשכרות והמשקרות , הדבר היחיד שהוא טוב בו.

    הוא גם צירף לחבורת הפושעים שלו לא רק את בני משפחתו אלו שחיים ואלו שמתים אלא גם להטוטני לשון כמו רוני סומק אשר יוכל לתרגם את המופרעות החולה של המנהיג 'נסיך השפל' לשפה שהאזרחים מסונוורי המילים יוכלו לאהוב.

    אינני מבין היכן אותם אזרחים הדואגים לדמוקרטיה ולשלטון החוק ? אינני מבין היכן כל אותם אנשי הרוח והאקדמיה שרואים את החשכה המתקרבת אלינו ולא עושים דבר.

    יאיר לפיד עוטף את עצמו עם שחקנים וידוענים מתחום התרבות העברית, רוני סומק, רות קלדרון אלו השתתפו איתו במצגות פופוליסטיות ומכירת 'יהדות לעניים' במחיר מופקע באירועי תרבות יהודית כמו 'תיקון שבועות'.

    אז לפני שחבורת הפשע הזו מדברת על תיקון החברה הישראלית שיתבוננו בעצמם ויעשו תחילה תיקון אצלם.

    יאיר לפיד והחבורה שלו מסוכנים לעתיד הילדים שלנו , לעתיד היהדות ולעתיד הדמוקרטיה בישראל.

    ראו הוזהרתם , מפלגת יאיר לפיד היא דגל אדום לדמוקרטיה ולחברה הישראלית.

    • נירה הגיב:

      אני חושבת שאתה נותן ליאיר לפיד יותר מדי קרדיט. הדיקטטור הגדול? לדעתי הוא לא יותר מאשר ההתגלמות האולטימטיבית של מה שנקרא "אדיוט שימושי". אני לא חושבת שהוא בן אדם רע או שהוא זומם להגיע לעמדת כוח כדי לרסק סופית את הדמוקרטיה בישראל, אבל הוא בהחלט טיפש מספיק בשביל להניח לאנשים מתוחכמים ממנו להשתמש בו בדיוק למטרה הזאת.

      • זהר בסרמן הגיב:

        קיימות לדעתי שתי אפשריות לגביי לפיד:
        החיובית, שמדובר באהבל פוליטי שגם אם יקבל 15 מנדטים, יהיה ילד הכאפות של כרישי הפוליטיקה וייצא לאחר קדנציה אחת, מבויש, אבל וחפוי ראש כתוצאה מחוויה מעצבת שעליה לא ירצה לחזור בשנית.
        האפשרות הגרועה שמדובר, בניגוד לרושם שמצטייר, בצלופח ערמומי שיחבור לממשלת ימין לאומי כלכלי דתי(תוך הדרת הסיעות החרדיות) ויגרום לנזקים קשים לחברה תוך כדי צבירת פופולריות נוספת בהתאמה.

  7. ערן הגיב:

    אני לא חושב שיש אשליות בקרב מצביעיה העתידיים של מפלגת "יש עתיד". לפיד רוצה להנהיג את השינוי, להיות המבוגר האחראי ומבקש מתומכיו לתת בו אמון.

    מי שמצביע ל"יש עתיד" לא רוצה סתם עוד מפלגת מעמד ביניים שמוחאת כנגד העוולות – הוא רוצה לראות את יאיר לפיד מוביל את המאבק. כי הוא כריזמתי, כי הוא יודע לבטא היטב את מצוקותינו, כי הוא מדבר בשם הקונצנזוס החילוני הציוני.

    בסך הכל אני לא מבין מה פסול כאן בעיניך, האם בארה"ב ובמדינות אחרות המיישמות בחירה ישירה לא בוחרים האזרחים את נציגיהם ללא תיווכן של רשימות?

    אם תומכי לפיד לא יהיו מרוצים מהשמות הנכללים ברשימה של לפיד, אם הם לא יהיו מרוצים מתפקודו, התבטאויותיו או עמדותיו או מבחירת השמות ברשימה שלו – הם יתפקדו למפלגה אחרת.

    • עדו הגיב:

      גם מי שמצביע ש"ס רוצה לראות מפלגה שמבטאת את מצוקותיו, מה שהוא מקבל בפועל הוא מפלגה שמנציחה אותן. ברוכים הבאים לש"ס החילונית.

    • אלון לוי הגיב:

      בארה"ב לא סתם יש פריימריז לכמעט כל תפקיד, אלא גם להתפקד למפלגה זה חינם וטריוואלי כדי שכולם יוכלו להשפיע.

      • מני זהבי הגיב:

        ארה"ב ו"כולם יוכלו להשפיע" הם דברים שלא כ"כ הולכים ביחד. הפוליטיקה האמריקאית מחולת מזה כמה עשורים לשתי מפלגות-דינוזאור, שכל ניסיון להיכנס לשדה הפעולה הפוליטי חייב לעבור דרכן, ולא זו בלבד שחונק כל חשיבה רעיונית חדשה אלא דורש מהמתמודד הפוטנציאלי ים של כסף. על שיטת הבחירות האידיוטית שבה 500 מצביעים מפלורידה יכולים לקבוע את זהות הנשיא (מה שלא יכולים לעשות, למשל, 500,000 מצביעים מקליפורניה או טקסס) מיותר להכביר מילים.

        • אלון לוי הגיב:

          בארה"ב בכל-זאת יש איזה 10 מפלגות דינוזאור פחות מבישראל. זה כמובן נכון שיש הרבה יותר השפעה של כסף, וששיטת הבחירות היא מחורבנת, אבל בבחירות לאומיות פוליטיקאים מצליחים בתוך המפלגות שלהם לפי היכולת שלהם לסחוף קבוצה גדולה של מצביעים, ולא רק קבלני קולות. (בבחירות מקומיות לקבלנים יש הרבה יותר השפעה, במיוחד כשיש רק מפלגה אחת שיש לה סיכוי לנצח. כמות השחיתות בפוליטיקה הפנימית של ניו יורק ושיקגו היא ביזיון.)

          • מני זהבי הגיב:

            המפלגות בישראל אינן דינוזאורים. רובן דינמיות למדי, ונדרשות להמציא את עצמן מחדש כל כמה שנים. הליכוד אחרי שרון המציא את עצמו מחדש כמתנגד-התנתקות ומשיב-הכבוד-הלאומי-וכושר-ההרתעה (זה שאני מתנגד לגישה הזאת, זה כבר עניין אחר). העבודה מנסה ממש עכשיו להמציא את עצמה מחדש כמפלגת-צדק-חברתי. קדימה לא הצליחה להמציא את עצמה מחדש והולכת לשלם על זה ביוקר. אפילו ישראל ביתנו מנסה להמציא את עצמה מחדש כיוזמת-השוויון-בגיוס. גם לפיד ג'וניור הוא מישהו שממציא את עצמו מחדש בתור פוליטיקאי. זה שהוא עושה את זה עם חוכמה וטאקט של דיקט, זו כבר בעייה אחרת.

            • אלון לוי הגיב:

              מפלגות ממציאות את עצמן מחדש תמיד. גם פה – בגלל שהפוליטיקה היא כל-כך אישית, כל מועמד חדש לנשיאות משנה את המפלגה קצת. (הנשיא האמריקאי הוא דווקא יחסית חלש, אבל הוא מאוד בולט בקמפיין.) קלינטון המציא מחדש את המפלגה הדומקרטית כמפלגה מרכזנית מתונה עם נטיות פופוליסטיות, גור וקרי המשיכו עם המרכזנות בלי הפופוליזם, אובמה הדגיש מחדש את הקשר האנושי (ביידן המציא את עצמו מחדש כ-"אב חד הורי מהפריפריה", ולא למשל כ-"פוליטיקאי שנמצא בקונגרס מאז תקופת היורה"). בוש הדגיש מסרים דתיים בקמפיינים שלו, מקקיין הלך על פוליטיקה ניצית, רומני הולך על שמרנות כלכלית.

  8. עחבר הגיב:

    חלק מהעקרונות והתנאים שהוא קבע דווקא די מובנים; אי אפשר להקים מפלגה מאפס תוך ארבעה חודשים, במיוחד אם אתה לא פוליטיקאי. ולגבי ה"לא-ישראלי" – אם למאפרת מתאטרון ראש העין (נניח) הייתה אפשרות לקחה חלק בהתארגנויות הפייסבוק שלו ולהפוך לאחת ממקימות המפלגה, אז למה שהמאפרת האישית שלו לא תוכל? חדשות חדשות – מרבית המעורבים בפוליטיקה המפלגתית הם לא בדיוק מלח הארץ.

    ולא, אין סיכוי שאצביע ללפיד.

    לגבי הסטודנטים הערבים: אני לומד בבר אילן, ולפני יום הזיכרון אחת המרצות שלי אמרה בסוף ההרצאה שראוי לכבד את הנופלים משני הצדדים.
    באותה המידה מאד ראוי גם שהסטודנטים הערבים (או בני כל דת אחרת) לא יבטלו את קיומו של הטקס, ואם אין להם כוונה להשתתף בו, שיואילו בטובם להתחפף עד סיומו.
    אישית אני לא מזדהה עם ההנצחה דרך טקסים, ולכן אני טורח לחפף את עצמי משם.
    אין לי שום בעיה עם העובדה שסילקו אותם.

    • גרגר הגיב:

      איך אנשים מצליחים להפוך מצב בו הכריחו אנשים להשתתף בטקס לגירוש אנשים מטקס?
      חסמו את הדרך החוצה ונתנו להם אפשרות לעזוב לתוך מקום שהסתבר שהיה בכלל נעול. זה נקרא – לכלוא אנשים בטקס.

      • עחבר הגיב:

        אני בטוח שהמכללה קצת יותר גדולה מרחבת הטקס, ושהיו מספיק אזורים בתוך המכללה שהיה אפשר ללכת אליהם. נעילת השערים נראית קצת תמוהה – אבל אם הם קרובים לרחבת הטקס והתנועה בהם יכולה למשוך תשומת לב, אני מבין (לא בהכרח מצדיק) את ההחלטה.

        • גרגר הגיב:

          הם עשו בדיוק מה שכתבת, ישבו בצד השני של החצר. ואז ביקשו מהם לעזוב גם את המקום ההוא, אבל הבניין שביקשו מהם לעזוב לתוכו היה נעול.

          אם לא רוצים להפריע לטקס לא צריכים לאלץ אנשים שלא רוצים להשתתף בו. זה רק יפריע יותר לטקס. אם ההנהלה כל כך רוצה שהטקס לא יופרע למה היא הולכת לאנשים בצד השני של החצר ומתיזה עליהם מים? הרי ברור שהם יגידו WTF וזה יוכל להפריע לטקס. מה ההגיון פה?

    • חיליק הגיב:

      א. נורא חבל באמת שאי אפשר להקים מפלגה בארבעה חודשים. אולי לפיד היה צריך להפסיק את המשחק הכפול והמלוכלך שלו קצת קודם (בעצם הוא עדיין משחק: הטור ב-7 ימים). וכן, מרגע ההכרזה ההיא הוא פוליטיקאי, וככזה הוא לא יכול לצפות שיעשו לו הנחות. בכל מקרה, זה בוודאי לא מצדיק את התקנון הטוטליטרי של המפלגה שלו.

      ב. ברור שצריך לכבד את הנופלים משני הצדדים, בגלל זה מקפידים בכל מוסדות הציבור לקיים טקסים רשמיים לציון הנכבה, לא? האם הסטודנטים בבר אילן היו מכבדים את הנופלים משני הצדדים אם חבריהם הערבים היו מארגנים עצרת כזו?

      • עחבר הגיב:

        א. נורא חבל שאתה פונה אלי כאילו אני החבר הכי טוב שלו. אני לא. לא ברור לי על אילו הנחות אתה מדבר – זה המצע, אלה התנאים, ותבחר אתה אם להצביע לו או לא. כל עוד הוא מתנהל בשקיפות עם המתפקדים שלו ("אני עלול להצניח את X למקום Y יומיים לפני הבחירות) הוא רשאי מבחינתי להצניח את אותו X לאותו מקום Y. ליאיר לפיד יש רעיונות מטומטמים, אבל לא נראה לי שהוא ישב בחיבוק ידיים עד עכשיו… מניין לך שהוא לא פעל לגייס סלב-פוליטיקאים?

        ב. לגבי הנכבה ספציפית – הייתה מלחמה, אנחנו ניצחנו והם הפסידו. מותר להם להיות עצובים, ומותר לנו לשמוח. אני גם לא רואה אף טקס ישראלי רשמי המציין את יום הזיכרון לחייל הירדני… או אף טקס פלסטינאי המציין את יום הזיכרון לחייל הישראלי. תסביר לי למה אני צריך לציין את יום הנכבה?

        אני לא חושב שהם היו עושים את זה, בגלל שרובם דתיים מהסוג ה"רע". אם אזרח של מדינה מסוימת לומד / מתראח במדינת-אויב לשעבר, וממש במקרה הוא נוכח בטקס לזכרון לחיילים של אותה מדינה, אז כן, אני מצפה ממנו להשתתף או לעזוב את המקום כדי לא ליצור מראית עין של "עסקים כרגיל". אם הייתי נוכח במדינה שמציינת את יום הנכבה, לא הייתי יושב וקורא ספר בצד.

        • נירה הגיב:

          חשבתי שצריך לכבד את הנופלים משני הצדדים? מה גם שמדובר בצד אחד בלבד – זה הישראלי. ללא מעט מאזרחי ישראל הערבים יש קרובי משפחה שנהרגו בפעולות האיבה. כמה מנציחים את הנופלים האלה בישראל? נראה ששכחת שלא מדובר באורחים לא קרואים או באנשים שאתה עושה להם טובה שאתה נותן להם להסתובב במדינה "שלך", אלא באזרחים כמוך (חייל ירדני? מה הקשר?).
          ולמיטב ידיעתי אין חוק שמחייב אזרח להשתתף בטקס זיכרון או לכבד אותו. אם היית טורח לקרוא את הקישור שיוסי צירף היית יודע שסטודנטים ערבים ישבו בצד בלי להפריע לאף אחד כשכל מיני פטריוטים החליטו לבוא ולאלץ אותם להשתתף בטקס.

        • עדו הגיב:

          זכותו של יאיר לפיד לכתוב איזה תקנון שבא לו וזכותו של גורביץ להגיד מה שהוא רוצה על התקנון הזה.

        • חיליק הגיב:

          כמו שנירה ציינה, הם לא לומדים ולא מתארחים, הם אזרחים ישראלים שקרובים שלהם נהרגו או גורשו. הנקודה היא שבאף מוסד ציבורי בארץ לא היה מתקבל בהבנה ציון, שקט ככל שיהיה, של הנכבה (בדיוק כמו שקרה ערב יום העצמאות האחרון). אז איפה בדיוק שני הצדדים?

    • נירה הגיב:

      לנוחותך הקישור שהובא בפוסט עצמו: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4223999,00.html
      הם אכן אולצו להשתתף ולעמוד בטקס.

  9. עמנואל הגיב:

    מזל שאין לו סוס!

  10. ארז הגיב:

    האיש לא בטוח שפוי (שווה לבדוק),בטוח שהוא נפוליאון,שטחי ובור,קל דעת,קופירייטר של ססמאות אדיוטיות,ומסוכן!!!!! והכי מפחיד ש- 15-12 מנדטים של צופי האח הגדול מוכנים להצביע בשביל הדבר הזה!

  11. סהר הגיב:

    האפיזודה המביכה הזאת מבהירה את הצורך בחוק שיאסור על מפלגה להתמודד אם ראשיה לא נבחרים בבחירות דמוקרטיות. זאת תופעה חריגה בעולם הדמוקרטי ואין לה שום הבט חיובי. כך נגיד מיד שלום למפלגות כמו ישראל ביתנו, עצמאות, ש"ס או יש עתיד – מפלגות שלא יצא מהן שום דבר חיובי. ואתה צודק, זה לא ראוי לקרוא לגופים הללו מפלגות. זה סותר את האופי הלוגי וההיסטורי שבו התפתח מוסד המפלגה לאורך השנים.

    • עדו הגיב:

      זוכר את הוועידה המסדרת של מפא"י?

      • שגיא הגיב:

        על פי הידוע לי, במפא"י ובחירות
        הרשימה שהרכיבה הוועדה המסדרת, הובאה להצבעה במרכז המפלגה.
        מעבר לכך, אכן ישראל לא היתה דמוקרטיה ליברלית אם הקמתה.
        אפשר לומר, שהמהפך ב1977
        היה נקודת מבחן לעמידותה של הדמוקרטיה בישראל.
        מבחן שאותו היא עברה בהצלחה.
        רק חבל שבמועד ב למבחן הזה היא הגיע ב4.11.1995
        מאז אנו מחקים שיחזירו לנו את מחברת הבחינה.
        יוסי, התקנון הזה מראה שלפיד ראשית אכן לא רוצה לרדת מהבימה הפולדת מהבימה הפוליטית כמו אביו.
        הוא גם יודע היטב, שהציבור בעידודה של העיתונות,
        סולד מפוליטיקה פנים מפלגתית וממש לא
        אחפת לו לקבל מנהיג אוטוריטרי.
        יש לי סיסמה המתארת את העתיד הנשקף לדמוקרטיה הישראלית ממפלגות אוטוריטריות:
        יש עתיד שחור לדמוקרטיה וזו לא ש"ס

  12. אוריה בר-מאיר הגיב:

    תקן אותי אם אני טועה, אבל גם למפלגת העצמאות של ברק יש תקנון שאפשר לסכם אותו במילים "אהוד ברק הוא מלך העולם".

    • נמרוד הגיב:

      גם מפלגת זכויות הגבר מפלה נשים. והסיכוי לראות אותם בכנסת הבאה די זהות. חבל לשפוך מילים על ברק והגמדים שלו.

  13. מישהו הגיב:

    אני זוכר ששאלו עיתונאי יהודי ברוסיה האם הוא חושב שהבחירות האחרונות שהיו שם היו הוגנות. הוא אמר שלא- קודם כל בגלל שברוסיה אין מפלגות.
    כלומר, פורמלית יש מפלגות. אבל מעשית, אלו מאין עמודים אנכיים-קבוצה של אנשים שכפופה למנהיג שנותן את הטון. אין בה פריימריז.
    מאבק בירורקטי של בולדוגים מתחת לשטיח יש.
    אבל דיון פתוח וחופשי, כמו שקורה בארה"ב למשל בין רומני לגינגריץ' לא קיים.

    עצוב לי מאוד שגם בישראל יש "מפלגות" כאלה.

  14. פטריוט הגיב:

    למרות הפיתוי לגלגל את לפיד בעוד שכבה של זפת ונוצות אני מניח שרשימת המאה נראית כמו שהיא נראית פשוט כי הוא לא טרח להשקיע בה. אפשר לבקר את הבורות התקשורתית והערכית שלו לגבי הרכבת הרשימה אבל סביר להניח שבמעט מאמץ הוא היה יכול למצוא מספיק שמות שנשמעים רציניים יותר.

    בקשר ל"מפלגה אמורה לייצג את הציבור, ועל כן היא מנסה למשוך אותו אליה ולגרום לו להצטרף אליה ולהשתתף בקביעת עתידה", בדרך כלל כל מיני קומבינטורים נוטים להידחף לפני הציבור שרוצה לקבוע את עתידו של הגוף שבו הוא רוצה להיות מיוצג. לא בטוח שהדרך להימנע מהעסקנים היא הדרך שלפיד בחר אבל סביר שהוא לא בחר בדרך הזו כדי לחסום את הציבור הדמוקרטי התם

  15. חיליק הגיב:

    זה בדיוק העניין, שהוא לא טרח להשקיע בה וגם לא חשב איך זה ייראה. בדיוק כמו שהוא לא טרח לבדוק את השטויות שאמר לפני שאמר אותן, והפך לדן קווייל הישראלי. מה לעשות, יכול להיות שמי שמתיימר להנהיג מפלגה, שלא לומר מדינה, צריך בכל זאת להכין שיעורי בית.

  16. אדולף הגיב:

    יאיר לפיד מעניין כקליפת השום- אותי עניין יותר לשמוע על מה שקרה במכללת הגליל המערבי- זה נשמע לי מטורף! (מה ההמשך? יורידו יתנו בונוס לסטודנטים שבבוקר יצדיעו במועל יד לדגל?)

  17. אזרח הגיב:

    גורביץ, פשוט חסר כל הבנה פוליטית, או לפחות עושה את עצמך כשאתה מצייר את המטרה מסביב לחץ. תבדוק מי נמצא במקומות הלא ריאליים ברשימות לכנסת של המפלגות הגדולות. תגלה בליל של עוזרים, עסקנים וכו', שגם כן לא היית רוצה לראות בכנסת. ומה כל כך טוב בשיטת הפריימריז המהוללת? מפקדי הארגזים בעבודה? השחיתות של נעמי בלומנטל ששיחדה חברי מרכז ליכוד? ההשתלטות של הקיבוצניקים על הפרייריז של מר"צ באופן קבוע?

    ולגבי צפת, בלי קשר לגזענות שיש שם, לגיטימי לחלוטין לסגור את הקפיטריה בעת טקס זכרון. אם אני זוכר טוב מימי כסטודנט, זה היה כך גם באוניבסיטה בה למדתי.

    • נירה הגיב:

      מילא הקפיטריה, אבל הבניין?
      להלן ציטוט של דיקן הסטודנטים ד"ר יהודה בן סימון מתוך הקישור שיוסי הביא: "מניסיון העבר החלטנו, שכל רחבת הטקס ובסמוך לה יהיה שטח סטרילי, כדי שלא יהיו התגודדויות וכדי שלא יטיילו ברחבה בזמן הטקס. לכן, הורינו גם לסגור את שערי המכללה. את הספסלים המקובעים הרטבנו, כדי שלא יישבו עליהם. את האחרים, הלא מקובעים, הפכנו…"

  18. כליל הגיב:

    תתבייש, יוסי, שאתה מבקר את לפיד ככה! מה אתה עשית בשביל מדינה?!
    😉

  19. גיא הגיב:

    ובמקום אחר באינטרנט, הצעירים חולקים לך תהילת עולם:
    http://www.10gag.co.il/gag/5490
    לא רע, לא רע.

  20. הצועד בנעליו הגיב:

    אכן, ריחות קדימה 2006.

  21. ג'ינג'י הגיב:

    לאאאא (במבטא מגזים) כי מה נאמר… בכל שאר המפלגות הפרימריס נערכים באופן דמוקרטים ושקוף לחלוטין, אין שחיתות אין קבלנות קולות ושם כל המערכת תקינה ממש שוויץ.
    חייבים לתת ללפיד אביסל'ה קרדיט, משהו יש לו בקופסא. אני מעדיף שהוא יחליט על מי יהייה במפלגה שלו, מאשר שאנשי מרכז הליכוד יחליטו על מי מנהיג את הליכוד.
    יש בעיה עם המערכת הדמוקרטית- "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם", אבל כשיש מי שמנצל את העובדה הזו עד דק, המצב חמור עוד יותר.

  22. אייל הגיב:

    נראה לי שכבר יש לך אובססיה לגבי יאיר לפיד.
    כל מה שנכתב נכון אבל יאיר הוא לפחות כח חדש שרוצה לשנות.אני אצביע למרצ ולא ללפיד אבל אני מעריך את זה שהוא ויתר על עמדת מגיש ערוץ 2 שמלאה בכסף לטובת רצון לשנות משהו.
    לא יותר כדאי לכתוב על ברק או מופז או כל שאר הכושלים שיש כאן?
    כמובן שזה הבלוג שלך וזכותך לכתוב מה שאתה רוצה.
    לבקשת הקהל:תן לנו על פוליטיקאים כושלים אחרים יותר חומר כמו שנתת בעבר.

    • אלון לוי הגיב:

      מנהיג מפלגה לשעבר זו עמדה שמביאה לאנשים הרבה כסף אחרי שהם עוזבים את הפוליטיקה. תראה כמה מילונים אהוד ברק עשה.

    • עדו הגיב:

      זאת לא אובססיה, בבחירות האחרונות קיבלה קדימה 27 מנדטים שחלק ניכר מהם הגיע ממצביעי שמאל, לפיד הולך לעשות את אותו דבר, הוא לא ייקח קולות מש"ס (נדמה לי) ואולי קצת מליברמן והליכוד אבל את עיקר המנדטים הוא יקבל ממצביעי קדימה המאוכזבים ומכיוון שאיננו באמת איש שמאל יהיה סיבוב שני של שלטון נתניהו ללא מיצרים. לי היה מספיק כבר.

      • נמרוד הגיב:

        נראה לי שיש קבוצה לא קטנה של מצביעי ליכוד מסורתיים מאוכזבי/שונאי ביבי. הקבוצה הזו לא תצביע לעבודה, ולפיד הוא אפשרות הגיונית עבורם. למרות שחייבים להודות שנתניהו העביר קדנציה מוצלחת מבחינתו – בלי פאשלות גדולות, עם מסמוס של תהליך השלום שהעם בכל מקרה לא מאמין בו, עם גלעד שליט ועם לחימה מתונה בעזה ("אנחנו מגיבים על ירי/פיגועים אבל לא נכנסים למבצע רחב היקף"). הבדל של שמיים וארץ מהקדנציה הראשונה שלו.

        ואני מעדיף מנדטים ביד של לפיד מאשר ביד של מופז. עדיף פופוליסט שתופס מעצמו מנהיג מעמד הביניים (למרות שאני חייב להודות שבניגוד לתוכנית הבגרויות המטופשת שלו, תוכנית השירות לכולם שלו לא מתלהמת ועשויה היטב), מאשר בידיים של האיש שהבעיר את האינתיפאדה השניה.

        • עדו הגיב:

          גם אני מעדיף אנגינה על פני שפעת, השאלה היא האם אלו שתי האפשרויות היחידות.

        • אלון לוי הגיב:

          דווקא מופז פחות גרוע מלפיד. אף אחד מהם לא עומד להיות ראש ממשלה, אבל בקואליציה עם שלי, לפיד יכול לעשות הרבה יותר נזק. מופז יקח את הביטחון, יעשה את אותן שטויות שישראל עושה מאז 1948, ויניח לכולם בשקט. לפיד יעשה רפורמות שהוא באמת מאמין בהם ושיגרמו נזק שיקח לישראל הרבה שנים לטפל בו.

          • אלון לוי הגיב:

            "באמת מאמין בהן"

            (דווקא בבית-ספר יסודי הייתי בסדר עם מגדר דקדוקי. זה רק עכשיו שאני לעשות תעויוט דביליים.)

  23. אלי הגיב:

    תקנו אותי אם אני טועה, אבל את מפלגתו של לפיד צריך לחשב בגוש הימין בבחירות הבאות. הסבר: כדי שהשמאל יוכל להרכיב ממשלה הוא צריך להשיג גוש חוסם – לפחות 60 מנדטים.
    מצביעי לפיד אמנם שייכים לגוש המרכז שמאל, רובם לא ממש חסידים של נתניהו ולכן הוא נחשב כחלק מהגוש, אבל לא ניתן לספור אותו בגוש החוסם.
    גם במקרה ש5 מנדטים יעברו מגוש הימין לגוש השמאל, שהליכוד ירד מ30 מנדטים לסביבות ה27 והעבודה תעלה לקצת מעל 20, הליכוד יהיה המפלגה הגדולה ביותר (בסקרים אין אף מפלגה שמתקרבת אליו), לפיד הצהיר שהוא תומך בשינוי שיטת הממשל כך שהמפלגה הגדולה ביותר היא זו שתרכיב את הממשלה, לכן יש להניח שהוא ימליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, ואחרי קצת שטיקים של משא ומתן ימהר להצטרף לממשלתו.

    • נמרוד הגיב:

      לפיד יודע שההצעה הזו היא שטויות. נניח שהיו "מטילים" על לבני את הקמת הקואליציה, האם היא הייתה מצליחה? וכשהייתה נכשלת, האם היו צריכים ללכת לבחירות חדשות כדי לגלות שרוב העם רוצה את ביבי, גם אם הוא מצביע לש"ס או ליברמן?

      בכל מקרה, זה לא משנה את מי לפיד יעדיף. גם בתסריט מאוד אופטימי, שבו יש רוב קטן למפלגות ש"משמאל" לליכוד (כלומר, כולל לפיד וקדימה), על מנת להקים קואליציית שמאל, יהיה צריך או להקים קואליציה שתכרוך יחד את לפיד, קדימה, חד"ש, ובל"ד, או לפתות את ש"ס לקואליציית שמאל. כנראה שלנתניהו יהיה יותר קל לפתות את מופז או לפיד לקואליציה שלו.

      מפחיד לחשוב על זה, אבל מי שיכול להציל את קואליציית ה"שמאל" (או, לפחות, את קואליציית הלא נתניהו) הוא פושע מורשע בשם דרעי, שלפחות על פי נסיון העבר יש לו תפיסה מדינית מתונה יותר משל ש"ס של היום.

  24. אור שחר הגיב:

    ניחוש שלי? בלון תקשורתי שיתפוצץ בבחירות. אם בכל זאת הוא יצליח לגרוף כמה מנדטים, המפלגה תעלם בתוך שנה או שנה וחצי כאשר חבריה יצטרפו למפלגות השונות.

    אני באמת לא מבין בשביל מה העיסוק האובבסיבי הזה בלפיד. לפיד הוא בסך הכל טמבל תורן, בנוסח פנינה רוזנבלום, ענבל גבריאלי או קהלני.

    הרבה יותר מדאיג אותי שלמטורף הגדול יש עדיין 30 מנדטים בסקרים, שאני לא מצליח להבין מאיפה הם מגיעים.

    • אלון לוי הגיב:

      נחכה ונראה. כמו שאני ממשיך להגיד, הזפטות ימשיכו עד שהוא יורד מתחת לאחוז החסימה בסקרים. בינתיים השטויות שהוא אומר לא פוגעות בו (בניגוד, למשל, לשטויות שפרי אמר בפריימריז, שהפכו אותו מהמועמד היחיד עם מספיק תמיכה ממסדית ופופולריות להביס את רומני למועמד אפילו לא משני). שהקולות שלו יעברו כבר לעבודה, שכמה שהיא מגעילה ופסאודו-חברתית היא לפחות מפלגה ולא פולחן אישיות.

    • נתן הגיב:

      אתה לא מצליח להבין מאיפה הם באים?
      כמה שנים לא היית בישראל?

  25. גיא הגיב:

    אני מצטער שאני כל כך קטנוני, אבל לגבי החלק האחרון של הכתבה שלך: 1,100 מתוך 4,500 סטודנטים הם לא 40%. בטח שלא במתמטיקה שאני למדתי. למעשה הם אפילו לא 25%. זה לא מעט, אבל אבל בטח לא 40%.

    וד"א – אני חושב שצריכים לכבד את דעתו של הרוב. אני לא אוהב את הדרך שבה החליט ובחר מנהל המוסד לנקוט, אבל קשה לי לומר שאני לא מבין אותו לחלוטין. פעמיים בשנה יש צפירה בישראל – לזכר השואה ולזכר נופלי כוחות הביטחון. אני חושב שלא היה קורה שום דבר אם סטודנטים לא היו יושבים באופן מופגן בוטה בדיוק באותו הזמן – בדיוק כפי שאני בהחלט לא אוהב לראות חרדים ליטאים הולכים בזמן הצפירה. יש פה עניין בסיסי של מנהגי המקום. ואם במדינות מוסלמיות חלים איסורים קשים בהרבה, 4 הדקות (במצטבר) של 2 הימים הללו, יכולים לזכות בכבוד המגיע להם.

    ולגבי יאיר לפיד – עזוב. האיש כבר לא שווה דיבור יותר. הוא יהיה עוד קוריוז על המפה הפוליטית, איש של קדנציה אחת (ויפה שהוא אפוטימי וחושב שהוא יחזיק שתיים), שיאבד גובה בערך באותה מהירות שבה צונח המטבע האיראני לאחרונה… 🙂

    • נירה הגיב:

      שוב צריך להזכיר שמהות הדמוקרטיה היא לא קיום רצון הרוב אלא שמירה על זכויות המיעוט? אין שום חובה על אזרח להשתתף בטקס זיכרון ממלכתי או אפילו לכבד אותו, ולהכריח אותו לעשות את זה זה מעשה אנטי דמוקרטי. אני מניחה שאם וכאשר יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה ינציח גם את זכר החללים הערבים והנכבה – חלק רחב יותר מהחברה הישראלית ירגיש הזדהות עם היום הזה ויכבד אותו מרצונו החופשי.

    • עדו הגיב:

      החרדים הליטאים זו דוגמה מצויינת. גם אותי זה מקומם ומרגיז אבל זו זכותם המלאה לא לעמוד דום בצפירה.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        נכון, זכותם לא לעמוד, אבל אם היו באים לטקס יום הזיכרון בבית ספר תיכון כלשהו ומסתובבים בין הנוכחים בזמן הצפירה או "סתם" יושבים בצד וקוראים ספר, זה לא היה עובר בשתיקה ובצדק.

        זה בכלל לא קשור ל"רצון הרוב". המכללה החליטה לסגור שטח מסוים לצורך הטקס, ומי שנכנס לשטח הזה צריך למלא כללים מסוימים – מה הבעיה פה? נגיד שמישהו קנה כרטיס קולנוע ונכנס לאולם, והוא מחליט לעמוד במקום לשבת ("מה? אסור כבר לעמוד במדינה הזו?"), זו גם זכותו?

        • גרגר הגיב:

          זהו בידיוק! אם מישהו היה בא לסרט ועושה בלגאן היו מוציאים אותו. לא נועלים אותו בפנים ומונעים ממנו את היציאה. זה מה שמוזר!

    • גרגר הגיב:

      אין שום חוק שמחייב אנשים לעמוד בצפירה. אבל חוק נגד לכלוא אנשים נגד רצונם יש.

      "לא היה קורה שום דבר" זה הטיעון הכי אנטי דמוקרטי שיש. לא יקרה שום דבר אם לא תאכל לחם שבוע, לא יקרה שום דבר אם גבר יעלה על הבמה לקבל את הפרס במקומך, לא יקרה שום דבר אם רק בטקסים ממלכתיים אסור יהיה לנשים לשיר.

      4 הדקות האלה במצטבר לא שוות כלום אם פוגעים בדמוקרטיה בשבילן, הן הופכות לטקס דתי, לדבר קדוש.

      "באופן מופגן ובוטה" – זה כמו להגיד על הפגנה שהיא "מופגנת ובוטה" – זה מה שיש בדמוקרטיה – הפגנות וחופש הביטוי.
      אפשר לא להסכים עם הפגנות ועם ביטויים מסויימים – אפשר להסכים איתם אבל לטעון שזה לא היה הזמן המתאים. אבל להגיד שזה בסדר לכפות על אנשים להפסיק אותם זה לא דמוקרטי.

      ולרצות שיהיו איסורים שמזכירים את מדינות האיסלאם אבל עם אפשרות לטעון שיש פחות מהם זה קצת מוזר…

    • אלון לוי הגיב:

      דמוקרטיה של שלטון הרוב זה טיעון שתמיד משתמשים בו נגד מיעוטים פוליטיים. אף פעם הוא לא באמת מחזיק נגד החזקים. אף אחד לא מציע שלכל בן אדם במאיון העליון יעשו משאל עם, האם מגיע לו להמשיך להחזיק ברכושו או האם המדינה תלאים את כל מה שיש לו ותקיים אותו מקצבאות. זכויות קניין הן דבר מובן מאליו. זה רק חופש הביטוי של בני מיעוטים שפתאום צריך להצביע עליו.

  26. מני זהבי הגיב:

    יש עוד פנינים בין מייסדי מפלגתו של לפיד. למשל:
    "אלינור מילצ'ן – בתו של אחד מבעלי ערוץ 10 ומפיק הסרט "אשה יפה" ארנון מילצ'ן…"

    רגע, רק לי זה נראה סוראליסטי משהו?

  27. אלעד דקר הגיב:

    נו ולמה אתה חושב שהמוהל והגננת של לפיד לא בין המייסדים?
    רק בגלל שהם כנראה כבר נפטרו!!!

  28. רונן מרגלית הגיב:

    תיקון קטן לכותרת:
    "מפלגת אפסי ואפסי עוד" — שהרי מדובר באפס קטן (תרתי משמע), איש הפוזה והזיוף לפיד, שינהל ביד רמה את האפסים פגועי המוח חשוכי המרפא שיצביעו בשבילו.

טראקבקים/פינגבקים

  1. כמה הערות טרם בחירות (2012) « דְּבָרִים בִּבְלוֹגוֹ
  2. ישראל חופשית - הבטחות (לא) צריך לקיים