החברים של ג'ורג'

1 באפריל 2012

כשראש הממשלה משקר לך בפרצוף

זה היה בוקר רע לבנימין נתניהו. ימים ספורים אחרי שדו"ח של בנק ישראל קיבע במסמרות ברזל את מה שכבר הרגשנו כולנו – שמדיניותו של נתניהו היא האחראית להרחבת הפערים החברתיים ולחלוקה מחדש של ההון כך שיזרום יותר אל המאיון העליון – הוא קם בבוקר לביקורות שליליות מכל הכיוונים על העלאת מחירי הדלק. ואם זה לא היה מספיק, אז הישג שהוא וסנצ'ו פנשה שלו במשרד האוצר נופפו בו שוב ושוב בשבועות האחרונים, הירידה לכאורה במספר המובטלים, קרס בקול רעם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודתה הבוקר בשפל רוח שהחישובים שלה היו מוטעים – מי היה מעלה על הדעת שהמנעות מדגימת ישובים מוכי אבטלה תשפיע על חישוב שיעור האבטלה? – ושבפועל יש בישראל כ-20% מובטלים יותר ממה שנתניהו ושטייניץ מכרו לנו.

אופס.

על כן, מיהר נתניהו לעשות מה שהוא יודע לעשות טוב מכל אדם אחר: לנפנף בסדין אדום, כדי להטעות את הצופה. כן, הוא אמר לנו, אתם משלמים יותר מסים, אבל המסים האלה מממנים את כיפת ברזל. הוא אמר את זה פעמיים.

עכשיו, התגובה האינסטינקטיבית שלי היתה שאם נתניהו דווקא רוצה להעלות מסים, אני לגמרי בעד, אבל שיעלה את המסים הישירים ולא את העקיפים: שיחזיר את מסי החברות ואת מס ההכנסה על המאיון העליון למה שהם היו לפני ה"רפורמה" שלו מלפני עשור. וכתגובה אינסטינקטיבית, היא היתה נכונה. אבל היא נפלה קורבן לסדין המתנופף של נתניהו. זה בכלל לא הדיון.

המסים של תושבי מדינת ישראל כמעט ולא מממנים את כיפת ברזל. היא ממומנת בעיקרה על ידי הממשל האמריקאי, שהשקיע 205 מיליונים בשנה הקודמת בארבע סוללות כיפת ברזל. בימים האחרונים הודיע הפנטגון שהוא פונה לקונגרס להקצות עוד כספים לשם כך, בעקבות הצלחתה של המערכת בסיבוב האחרון מול עזה. הידיעה לא נקבה בסכומים, אבל מקורות אמרו לפוקס ניוז שמדובר בכחצי מיליארד דולרים – עשר סוללות במחיר כ-50 מיליונים כל אחת. הסכום הזה נפרד מהתמיכה הצבאית הרגילה של ארה"ב בישראל, בשווי כשלושה מיליארדי דולרים כל שנה. המימון של האמריקאים כל כך מרכזי, שכשצה"ל ניסה לאחרונה לעשות את אחד התרגילים הקבועים שלו מדי עונת תקציב – רוצים לקצץ בתקציב שלנו? תמותו – והודיע שלמרבה הצער, הוא נאלץ לתעדף את הפנסיה של אנשיו בגיל 42 על פני רכישות סוללות כיפת ברזל, הוא אמר ש"הכסף האמריקאי לא עונה על כל הדרישה." בכירים בפנטגון הבהירו אז לצה"ל שאת התרגילים שלו בלוחמה פסיכולוגית, מוטב שיגביל לציבור הישראלי ושלא יגרור אותם לסכסוך.

עכשיו משתמש נתניהו באותה לוחמה פסיכולוגית של צה"ל: המסים גבוהים? הם בשביל כיפת ברזל. הוא סומך על האילוף של הציבור הישראלי, שעצם הנפנוף בפרת הבטחון הקדושה יגרום לו להסתדר בשלשות, להצדיע, ולשלם בחרי אף עוד מסים, לקבל משכורת נמוכה יותר מהמקובל במדינות ה-OECD ולשלם מחירים גבוהים יותר מהמקובל שם. האילוף, משוכנע נתניהו, מספיק טוב כדי שאף אחד לא ינסה לברר את הנתונים האמיתיים. בקצרה, הוא חושב שאנחנו מטומטמים.

נתניהו הוא קריקטורה קומוניסטית ישנה שקמה לתחיה: הוא מנפנף בתירוצים בטחוניים כדי להסתיר את העובדה שהוא מעביר את כספי האזרחים אל המאיון העליון. זכרו את התרגיל המהיר הזה, בפעם הבאה שנתניהו ינסה למכור לכם משהו.

הגיע הזמן להפסיק את הבדיחה הזו על חשבוננו; היא יקרה מדי. יוצאים לרחובות, ומפילים את תשלובת נתניהו-תשובה-דנקנר.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים תמכו מספר קוראים בבלוג באמצעות קרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות להם ולאחל להם שיזכו לראות במהרה בימינו את נתניהו מחפש ג'וב חדש – אולי כשר אוצר באיטליה. במחשבה שניה, האיטלקים סבלו מספיק.

(יוסי גורביץ)

55 Comments

  1. 'מסמרות ברזלס' צריך להיות 'מסמרות ברזל'

    התגובה שלך by עדו — 1 באפריל 2012 @ 16:23

  2. תוקן, תודה.

    התגובה שלך by ygurvitz — 1 באפריל 2012 @ 16:25

  3. כמו כן " משוכנע נתניהו, מספיק טוב כדי שאף אחד לא ינסה לברר את הנתונים האמיתיים. בקצרה, הוא חושב שאנחנו מטומטמים."
    נו? הוא לא צודק?

    התגובה שלך by עדו — 1 באפריל 2012 @ 16:25

  4. אני חולק עליך. העם לא מטומטם.
    עקב ריבוי מערכות בחירות בעשור וחצי האחרונים, ועקב זה שכל הפוליטיקאים מכל המפלגות הקואליציוניות משקרים, ולא רק ביבי, ועקב זה שברוב המפלגות הפוליטיקאים הותיקים לא מוחלפים, העם ברובו מצביע ברגליים. מאז 2001 יש 60 אחוז הצבעה, כשלפני זה תמיד גירדנו את ה-80.

    כשתהיה אלטרנטיבה אמינה ואיכותית (כלומר, לא הטרמפיסטים הרגילים ולא היאיר לפידים), אני מאמין שהוא/היא י/תצליח לסחוף את אלו שנשארים בבית, ואולי זה יעשה את ההבדל.

    התגובה שלך by יניב מאיר — 1 באפריל 2012 @ 22:43

  5. אותי יותר מעניין מי הם אותם "גורמים בכירים" בפנטגון ש"הבהירו אז לצה"ל שאת התרגילים שלו בלוחמה פסיכולוגית, מוטב שיגביל לציבור הישראלי ושלא יגרור אותם לסכסוך".

    כי במאמר שמקושר לכך לא כתובה אפילו חצי מילה על עמדת הפנטגון הרשמית או אפילו הלא רשמית.
    לא המילים "גורמים בכירים בפנטגון" ובטח לא שהם "הזהירו את ישראל".

    מה שכתוב שם ש "ההודעה הזו מטרידה מאוד רבים מאלה שעוקבים אחר מערכת היחסים הביטחונית בין ארצות הברית לישראל".
    נו א-שוין. גם אני עוקב.

    מילא לקחת את מה שעיתון הארץ כותב כאמת. נניח.
    אבל לייחס לכתבה דברים שלא נכתבו שם בכלל ועוד לקשר למקור…..

    אין בעיה לכתוב דעה או מאמר ניתוח, אבל איך אמר דניאל מוינהן?

    “Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts.”

    התגובה שלך by חרטא ברטא — 1 באפריל 2012 @ 16:51

  6. "ההודעה הזו מטרידה מאוד רבים מאלה שעוקבים אחר מערכת היחסים הביטחונית בין ארצות הברית לישראל. ישראל פשוט אינה יכולה להכריז על מהלך כזה באופן חד צדדי, בתקופה שבה היא תלויה במיוחד בסיוע הביטחוני האמריקאי. אי אפשר, מצד אחד, לשכנע את הנשיא והקונגרס להגדיל את הסיוע בדחיפות (בתקופה של משבר חמור פי כמה בכלכלה האמריקאית) ומצד שני, כעבור כמה חודשים, לזלזל בתרומתם ולהקפיא את הכסף, עקב מחלוקת ישראלית פנימית."

    התגובה שלך by עדו — 1 באפריל 2012 @ 18:04

  7. כן, אבל מי אמר את זה? גורמים בפנטגון? באייפק? בקונגרס? בעיתון הארץ? במערה החשמלית?
    בטח לא נכתב שם
    ש""גורמים בכירים" בפנטגון ש"הבהירו אז לצה"ל".

    ולא, זו לא תרומה. את הטכנולוגיה לירוט טילים ארה"ב מקבלת בכמעט חינם (205 מיליון זה לא כסף במונחים אמריקאים), שלא לדבר על שליטה ביצוא עתידי של הטכנולוגיה הזו (כלומר שליטה במתחרה פוטנציאלי).

    אם אתה רוצה לראות איך מתנהלת ארה"ב מבחינת תקציב פיתוח בטחוני אין צורך ללכת רחוק יותר מפרוייקט ה F-35 וה F-22.
    למשל, לF-35 ממשלת ארה"ב שילמה 3 מיליארד דולר כדי לפתח גרסא חלופית למנוע (לא שיש למנוע המקורי בעיות, חס וחלילה. פשוט לGE היו לוביסטים לא פחות טובים מפראט אנד וויטני). לא עזר במיוחד אחרי שGE הפסיקה את הפיתוח כשהנסיון לסחוט עוד 2 מיליארד דולר לא עלה יפה וכל זה בשביל מנוע אלטרנטיבי לפרוייקט שכבר נמצא עם תקציב סופר מנופח. רק על ה 63 מטוסים ראשונים (שלא היו זולים מלכתחילה) ממשלת ארה"ב תשלם כמיליארד דולר יותר מהצפוי.

    התגובה שלך by חרטא ברטא — 1 באפריל 2012 @ 18:32

  8. אה,זה שהארץ לא הביאו אסמכתאות זה נכון. אבל מה שגורביץ כתב בהחלט משתמע מהכתבה.

    התגובה שלך by עדו — 1 באפריל 2012 @ 19:06

  9. מה שאתה חושב שמשתמע זה מה שאתה ויוסי רוצים שישתמע.
    זה לא מפתיע. כל אחד רוצה להבין מכל כתבה רק מה שיחזק את הדעה הקדומה שלו וההבנה שלו את המצב.

    יש הבדל אדיר בין "גורמים בפנטגון" ל"גורמים שעוקבים".

    לכן אם מגישת התה במחלקה לחקר המזרח התיכון באוניברסיטה אומרת שנראה לה שהמצב בזבל, וזה מה שכתב הארץ רוצה לדווח אז היא הופכת לגורם בכיר שעוקב אחרי היחסים בין ארה"ב לישראל.

    התגובה שלך by חרטא ברטא — 1 באפריל 2012 @ 21:01

  10. כמו שאני רואה את ×–×”, מה שמסתמן הוא שגורביץ שקרן לא פחות מנתניהו…
    ×—"ב ניסח את ×–×” יופי – כל אחד קורא מה שהוא רוצה לקרוא, אבל בין "משתמע" לבין קביעת עובדות כשבאים לקטלג מישהו כשקרן יש מרחק מאד גדול.

    גם הקשקוש על אחוז המובטלים ועל כך ש"יש 20% מובטלים יותר ממה שנתניהו ושטייניץ מכרו לנו" רלוונטי באותה המידה. הרי את השיטה בה חישבו בלמ"ס את אחוז המובטלים עד היום לא המציאו נתניהו ושטייניץ, ככה שלמעשה "שיקרו" לנו כל אלו שקדמו להם.
    בסופו של דבר היינו רואים מספרים עוד יותר גדולים אם היינו מסתכלים על נתוני העבר בשיטה החדשה ולכן זה לא כל כך משנה. הדבר היחיד שזה מוכיח הוא שכשזה מגיע לסטטיסטיקה, כל אחד יכול להמציא לעצמו מתודולוגיה ולהגיע לאיזו תוצאה שהוא רוצה (גם בשיטה הנוכחית למשל סטודנטים לא נספרים כמובטלים, גם אם עבדו במהלך התואר ואז פוטרו).

    יותר מזה, בתור אזרח ישראלי לא ברור לי איזה כספים שלי נתניהו העביר למאיון העליון. כשאני מסתכל על כמות המס שאני משלם (שאפסית אגב לעומת מה שמשלמים במאיון העליון) ובודק כיצד הכסף מתחלק בין משרדי הממשלה, אני מגלה שרובו המוחלט הולך דווקא להמון גורמים שאינם המאיון העליון.

    התגובה שלך by איתי — 1 באפריל 2012 @ 22:29

  11. בסופו של דבר היינו רואים מספרים עוד יותר גדולים אם היינו מסתכלים על נתוני העבר בשיטה החדשה ולכן זה לא כל כך משנה.

    ובכל זאת, במשרדי ולשכות הסטטיסטיקה של העולם, הנטייה של הפולוטיקאים היא ללחוץ על הפקידים לשנות את הגדרת האבטלה כדי להוריד את כמות המובטלים. תחת מרגרט ת'אצ'ר, הגדרת האבטלה בבריטניה שונתה מספר דו-ספרתי של פעמים, ורק פעם אחת מכולן השינוי הוליך לעליה באבטלה.

    התגובה שלך by אלון לוי — 2 באפריל 2012 @ 8:20

  12. הדבר היחידי שלא הבנתי (אבל לא עיינתי כל כך בלינקים, אז ישמצב שאני מפספס) – העובדה שארה"ב נותנת מימון לכיפת ברזל לא אומרת שהמימון כולל, יש סיכוי טוב שחלק מהכסף כן בא מהתקציב הישראלי.

    התגובה שלך by יוחאי — 1 באפריל 2012 @ 18:21

  13. 1. אין יום יותר נכון לכתוב על שקרים מאשר אחד באפריל.

    2. ראש הממשלה לא משקר, הוא עושה מניפולציות על הציבור ועושה שימוש במנגנוני הפחדה ומתעל את הפחד של הציבור 'פחד מוות קיומי' עבור המשך תשלומי מיסים של הציבור במקום טיפול פסיכולוגי לאזרחים.

    3. הוא לא שיקר , חלק מהמערכת משולמת ע"י ארה"ב וחלק באמצעות תקציב המדינה הנכנס ממיסים, על כן הכותרת 'ראש הממשלה משקר' זוהי לא הכותרת הכי אינטליגנטית בעולם, היא כן כותרת מניפולטיבית בדיוק כמו שעושה ראש הממשלה לאזרחי ישראל עם המיסים.

    4. צריך בהחלט לקצץ בתקציב הביטחון ולפרק את מדינת צה"ל לפני שזו תפרק את מדינת ישראל, את זה בינתיים אף מועמד לראשות הממשלה לא יעלה על שפתיו , עד שהעם יבין כמה חורבן והרס גורם תקציב הביטחון למדינה לחברה האזרחית ולו אישית , אבל כפי שגם אתה יודע הבחירות וקבלת החלטות הנו מעשה רגשי ולא אינטלקטואלי ואפילו לא רציונלי

    התגובה שלך by רן — 1 באפריל 2012 @ 18:24

  14. "המסים של תושבי מדינת ישראל כמעט ולא מממנים את כיפת ברזל" – כמעט. נכון, המיסים של התושבים כן מממנים חלק מהפרוייקט ×”×–×”, אבל הרבה מאוד דברים יקוצצו (על חשבון רווחת הציבור כמובן, וחלילה לא על חשבון בטחונו) לפני שלא תהיה ברירה אלא לשקול מחדש את פרוייקט כיפת ברזל.
    רוצה לקרוא לזה מניפולציה ולא שקר? או קיי, אבל אני הולכת בקטע הזה עם ניקולא סרקוזי ועם יוסי גורביץ: ראש הממשלה משקר לי בפרצוף.

    התגובה שלך by נירה — 1 באפריל 2012 @ 18:56

  15. למרבה הצער נתניהו צודק לחלוטין כשהוא חושב כשציבור הנתינים הדמתקרא "ישראלים" הם מטומטמים.
    ומדוע שלא יחשוב כך אם מזה 35 שנה ציבור הנתינים בוחר בו ובחבר מרעיו שוב ושוב ?
    העניין הוא שנתניהו לפחות בז בגלוי לציבור .כל מי שקרא את ספרו של אלכס אנסקי "מכירת הליכוד" יודע שבליכוד התייחסו בבוז לציבור הבוחרים שלהם כבר ב-1977 כשכלל לא היו בטוחים בנצחונם. למה שכיום כששלטון הימין מזכיר את ימי מפא"י בשיאה מבחינת השחצנות,הדורסנות וזחיחות הדעת ,יחשבו אחרת?

    התגובה שלך by בטטה — 1 באפריל 2012 @ 18:27

  16. ×–×” ממש לא יפה שבסוף הפוסט אתה מאחל שנתניהו ×™×”×™×” שר האוצר באיטליה. אני צריך לגור פה שבע שנים – בחייאת, קצת רחמים!
    האבנט דה ג'ואיש פיפל סאפרד אינף?

    התגובה שלך by MatanJ — 1 באפריל 2012 @ 20:49

  17. לא שנתניהו דובר אמת או עושה טוב למדינה חס וחלילה, אבל לא הבנתי למה "הכסף האמריקאי לא עונה על כל הדרישה." סותר את "על פי הסיכומים עם ארצות הברית, ישראל התחייבה להקציב כספים משלה במקביל לדולרים האמריקאיים, כדי לקדם את רכש הסוללות וגם את פיתוח המערכות האחרות. כעת מודיעה מערכת הביטחון, בצער, כי לא תעמוד בסיכום." מהכתבה בהארץ שציטטת.

    התגובה שלך by אורן — 1 באפריל 2012 @ 20:58

  18. יוסי, יש פה כבר לא מעט קוראים! לדעתי הגיע הזמן להתחיל לפעול למען שינוי אמיתי במדינה הזו. נראה לי שלכולנו כבר נמאס מנתניהו והספינולוגים, מרבני החושך ומהמפלצת הירוקה שאוכלת לנו את הנשמה.

    יש לך רעיונות איך לנצל את הספוטלייט והקוראים לקצת צדק חברתי?

    אני איתך במאת האחוזים.

    התגובה שלך by אריאל — 1 באפריל 2012 @ 23:10

  19. לא כל כך הבנתי על מה יצא הקצף.
    נתניהו ניסה לומר שיש כאן משחק סכום אפס, תסבסד כאן, תפגע שם.
    אז הוא דוגמא , אחת שלו מתוך כמה, לא היתה מוצלחת.נו טוף.

    התגובה שלך by דתי לאומי מודאג — 2 באפריל 2012 @ 2:41

  20. נכון, הוא נתן דוגמה, מתוך המון דוגמאות שהוא היה יכול לתת, ובמקרה יצאה לו דוגמה לא טובה.

    למשל, הוא היה יכול לתת דוגמה אחרת, ש"אתם משלמים יותר מסים, אבל המסים האלה מממנים הקלות מיים לדנקנר", שגם אז האזרחים היו מתחננים לשלם יותר מיסים, רק לא לפגוע בדנקנר. כנ"ל מועצות דתיות, וכו'.

    אבל ברצינות, מעניין מה קרה לתירוץ הרגיל שאם לא נוריד את המיסים על עשירים הם יברחו מהארץ עם המפעלים שלהם. אולי ביבי גילה שהתירוץ הזה כבר לא עובד?

    התגובה שלך by anonymous moose — 2 באפריל 2012 @ 3:11

  21. כנראה לא ראית את הציטוט המלא של דבריו, והבנת בטעות מתוך הבלוג שהוא דיבר רק על כיפת ברזל. הוא נתן כמה וכמה דוגמאות, הציטוט המלא מופיע למשל כאן: http://www.haaretz.co.il/news/politi/1.1676735

    ""אנחנו צריכים את המסים כדי לקנות עוד 'כיפות ברזל', כדי להשלים את סלילת הגדר, כדי לממן חינוך חינם לילדים, כדי לסלול כבישים ורכבות, כדי לעזור לקשישים ולנזקקים, מה שאגב גרם לכך שבשנתיים האחרונות, אחרי שנים ארוכות, מדד העוני התחיל לרדת."

    התגובה שלך by דודי — 2 באפריל 2012 @ 10:28

  22. ביבי מנסה להלך אימים על הציבור עם כל הרשימה הזו (שכפי שאנונימוס ציין, משום מה לא כוללת הטבות לטייקונים שהיה אפשר לקצץ בהן). אבל ×–×” שהוא הכניס את כיפת ברזל לרשימה – ×–×” כבר פשוט דמגוגיה שקופה. מה, לדעתך, מתוך הרשימה הזו יקוצץ בפועל במקרה שבאמת ייחסרו תקציבים לממשלה? ומה לא יקוצץ, אלא כבר עכשיו גוזל תקציבים משאר הדברים ברשימה? כמה מליארדים, מעבר לתקציב שאושר בכנסת, כבר נבלעו בפועל בבור ללא תחתית הקרוי "תקציב הביטחון"? ועל חשבון מה?
    ביבי משקר לעם ישראל בפרצוף כדי שיישבו בשקט וייתנו לו ולחברים שלו להמשיך לעשוק אותם.

    התגובה שלך by נירה — 2 באפריל 2012 @ 17:58

  23. האם גם אתה נפלת במתיחת אחד באפריל של גלובס? הסיפור עם הלמס והחישוב של האבטלה הוא בדיחה של גלובס, ואתה בלעת את זה ועוד פרסמת.
    צק צק צק, גורביץ' – ממך ציפיתי לבדוק את מה שאתה מפרסם..

    התגובה שלך by אסף — 2 באפריל 2012 @ 7:55

  24. אתה בטוח?
    בכל אופן הייתה כבר מתיחה של אחד באפריל בצבא – הודיעו לחיילי הסט"ילים שהם צריכים להתכונן לתמרון שלא ×”×™×” ולא נברא והם ביטלו חופשות בשביל ×–×”.
    לדעתי צריך להדיח את מפקד חיל הים ו/או להכריז מרד כללי בסט"ילים (כן, תעמידו אותי לדין אם בא לכם)
    אבל לא נראה לי שמשהו מהדברים האלו יקרה.

    התגובה שלך by עדו — 2 באפריל 2012 @ 8:32

  25. לא מתיחה. אלא אם גם כלכליסט חלק ממנה:
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3567016,00.html

    התגובה שלך by ygurvitz — 2 באפריל 2012 @ 8:38

  26. אם זו מתיחה, משתתפים בה כלכליסט, גלובס ודה מרקר, ודה מרקר עוד הגדילו לעשות ופרסמו את זה בעשרים ותשע למרץ. מישהו צריך להסביר להם את הקטע של אחד באפריל.

    התגובה שלך by מיקי לטוביצקי — 2 באפריל 2012 @ 8:46

  27. אולי זה דווקא טוב שיהיו פחות כיפות ברזל כי זה יחייב את הצבא לחשוב טוב טוב לפני שהוא לוחץ על ההדק במבצעי חיסול מיותרים כמו החיסול האחרון של קייסי שנועד כיבכול למנוע פיגוע למרות שהוא בעצמו(החיסול) יוצר אוטומטית מאות פיגועים בדמותם של רקטות טילי גראד ופצצות מרגמה שנורות לעבר ישראל ואשר כל אחד מהם יכול להוות פיגוע בפני עצמו שלא לדבר על ביטול הלימודים המסחר והשבתת מקומות העבודה.

    אני משוכנע( טוב בואו נסתפק במקווה) שלישראל יש שיטות יותר מתוחכמות ואינטיליגנטיות למנוע פיגועים , אבל כשיש כלים כמו כיפת ברזל למה להפעיל את המוח.

    ועל כך אמרו ×—×–"ל : שלא לשמה נעשה לשמה…".

    התגובה שלך by נתן. — 2 באפריל 2012 @ 8:28

  28. למה שלצבא יהיה אכפת? הוא כבר הבהיר, פעם אחר פעם, שביטחון האזרחים משני עבורו.

    התגובה שלך by יותם — 2 באפריל 2012 @ 10:36

  29. בינתיים גם גדעון עשת ואלכס פישמן מידיעות הצטרפו לדעתך.

    התגובה שלך by עדו — 2 באפריל 2012 @ 8:33

  30. אתה יכול לצרף צילומים?

    התגובה שלך by ygurvitz — 2 באפריל 2012 @ 8:34

  31. לא, אלא אם יש לך פקס. בכל אופן זה בעמוד 6 של ידיעות היום (הכותרת 'דמגוגיה מברזל')

    התגובה שלך by עדו — 2 באפריל 2012 @ 9:33

  32. אני לא מבין איך יכול להיות שמעל 50% תומכים בו… איך איך???

    התגובה שלך by ×–×™×§×™ — 2 באפריל 2012 @ 9:00

  33. אלא במי יתמכו?
    להצביע עכשיו מר"צ ×–×” קיצוני מדי בשביל מי שהצביע ליכוד. קדימה התגלתה במערומיה ומתפוררת בהתאם. מפלגת העבודה – נו, אהוד ברק הצליח להרוס אותה כמעט לגמרי. אז מה נשאר? מפלגת הגמלאים?

    התגובה שלך by עדו — 2 באפריל 2012 @ 9:22

  34. יוסי גורביץ, אתה מטעה.

    "…אבל שיעלה את המסים הישירים ולא את העקיפים: שיחזיר את מסי החברות ואת מס ההכנסה על המאיון העליון למה שהם היו לפני ×”"רפורמה" שלו מלפני עשור"

    קורא תמים מבין מזה שהמס הישיר ירד רק למאיון העליון. המציאות כמובן שונה. מס הכנסה ירד גם בדרגי הביניים, והוטל לראשונה מס על רווחים מהבורסה.

    חוץ מזה, ובניגוד למשתמע מדבריך, אין כלל כוונה להעלות את המסים העקיפים. דבריו של נתניהו נועדו להסביר למה אינו יכול להוריד את המס העקיף על דלק.

    התגובה שלך by דודי — 2 באפריל 2012 @ 10:48

  35. להוריד מיסים למעמד הביניים המתכווץ כדי שאולי יפסיק להתכווץ – ×–×” מעולה. אבל למה להוריד למאיון העליון? מה, הם מתקשים לגמור את החודש בגלל נטל המיסים הכבד שלהם, המסכנים? אם ×–×” לא שבור, למה לתקן את ×–×”? ×›×™ מי שקנו לביבי את ראשות הממשלה רוצים עוד כמה מליארדים מכספי הציבור? יוסי צודק לגמרי, שיוריד את המיסים העקיפים ויילך למסות את החברים המולטי מליארדרים שלו.

    התגובה שלך by נירה — 2 באפריל 2012 @ 17:45

  36. יוסי לא צודק לגמרי, כי מדבריו מבינים שלא ירדו בכלל מסים מלבד למאיון העליון, ברפורמה במס.

    התגובה שלך by דודי — 2 באפריל 2012 @ 19:51

  37. מאילו דברים של יוסי מבינים את זה?

    התגובה שלך by נירה — 2 באפריל 2012 @ 21:15

  38. התגובה הזו מזכירה לי את אלה ששלחו את דפני ליף ללכת לגור בדימונה אם השכירות בתל אביב יקרה לה. הקריטריון שלך הוא רק שאנשים יוכלו לגמור את החודש? כל דבר מעבר לזה הוא מותרות?

    גם אנשים במאיון העליון (אני לא ביניהם אם תהית) עובדים עבור כספם וזכותם להשתמש בו כרצונם.

    אולי הם יצטרכו אותו איזה יום כדי לחלץ בן משפחה מצרה? או שהם רוצים לעשות יותר ילדים ולהיות מסוגלים לתמוך בהם כלכלית? זו החלטה טריוויאלית בעינייך להגיד לאדם שעליו להשתמש במשאבים שלו כדי לכלכל אנשים אחרים ולא את ילדיו? (אפילו אם האחרים במצב יותר גרוע.) אז אנחנו חייבים לעשות את זה במידה מסוימת, ברור, ואני לא נגד מערכת מס פרוגרסיבית, אבל השאיפה צריכה להיות שאדם יוכל להשתמש בפירות עבודתו וברכושו כרצונו. אז אם הממשלה צריכה פחות כסף מהאזרחים, זה בסדר גמור לקחת פחות כסף מכולם, כולל העשירים.

    התגובה שלך by יוחממוף — 3 באפריל 2012 @ 0:03

  39. 1. כל מי שחי במדינה שבה משלמים מיסים נאלץ להשתמש במשאבים שלו כדי לכלכל אנשים אחרים ולא את ילדיו.
    2. מאיון עליון זה אנשים שיש להם יותר כסף ממה שהם יוכלו להוציא על עשרים ילדים ומאתיים נכדים גם אם כולם יצטרכו השתלת איברים בשוק השחור.
    3. הממשלה לא צריכה פחות כסף מהאזרחים אלא יותר, ובמקום לקחת ממי שיש לו בלי סוף ביבי לוקח ממי שלא מצליחים לגמור את החודש, הן בתל אביב והן בדימונה.

    התגובה שלך by נירה — 3 באפריל 2012 @ 2:16

  40. […] בפוסט שממש הריח לי רע. בבלוג שנקרא החברים של ×’'ורג', נכתב טקסט שלם המתעסק, איך לא, במדיניותו הכלכלית של ראש ממשלת ישראל, […]

    פינגבאק by | הבלוגיההבלוגיה — 2 באפריל 2012 @ 12:02

  41. הגבתי לך גם בבלוג שלי.
    לא רק שאתה מטעה, אתה ממשיך בכתיבת השגרתית השמאלנית, כזו שלא מתיימרת להביא שינוי אלא להתלונן בלבד על המצב הקיים.

    התגובה שלך by יותם אלאלוף — 2 באפריל 2012 @ 12:11

  42. ואני הגבתי לך, אבל בגלל שאני לא סומך עליך שלא תמחוק אותי אז הנה התגובה שלי :
    א. לא השמאל צריך להבין שהימין בשלטון אלא הימין. עכשיו כשגרוניס החליף את דורית בייניש יש לימין בעיה גדולה: מה התירוץ הפעם? הרי במשך שנים שמענו את ההבטחה שיום יבוא והימין יהיה בשלטון ואז אוי אז…
    נו, אז השמאל מרוסק לגמרי , על הקרשים והימין עסוק בעשייה קדחתנית: בניית גדר גבול (הפרדה, כן שמענו) בין ישראל לשטחים, אולמרט הרויזיוניסט מודיע שכל הזמן נלחם על הרעיון הלא נכון. נתניהו מדבר על 2 מדינות ל2 עמים (מה הוא אורי אבנרי?) והדובדבן שבקצפת , שרון – המובהק שבאנשי הימין – מפנה את גוש קטיף. אבל השמאלנים האלו.. אי אי אי איזה הוזים וסהרוריים הם.
    ב. אה כן, "דמוקרטיה" היא לא טכניקה לבחירת שלטון וגם אם הייתה אין פה דמוקרטיה. תחשוב על חבורת פושעים שיש לה בן ערובה והם דנים ביניהם באופן " דמוקרטי" האם להרוג אותו, לחתוך לו אצבע או לשחרר אותו כפי שמציע השמאלני מביניהם. כל עוד הפלשתינאים נמצאים תחת שלטון ישראל מחד ואינם אזרחים מאידך אין פה דמוקרטיה."
    ואחר כך הוספתי :
    "אה כן.
    " אולי הם יכבדו שם את רצון הרוב ויתנו לממשלת ישראל לעבוד בשקט ובהמשכיות"
    כל כך הרבה כשלים במשפט אחד לא ראיתי מזמן.
    א. הימין אכן נתן לממשלת רבין לעבוד וחוץ מטבח קטן במערת המכפלה, נסיון לרצח של יוסי שריד, הצגת רבין במדי אס אס ורציחתו כשזה לא עזר הוא נהג בשקט ובאיפוק וקיבל את הדין.
    ב. מה בדיוק אמור פובליציסט של השמאל לעשות? לא לכתוב את דעתו?
    הוא לא זורק אבנים על חיילים (את זה עושים המתנחלים מהימין) הוא לא מפריע בשום דרך וצורה לימין ובכנסת אין לשמאל מספיק מנדטים כדי לדגדג אפילו את הימין (ראה תגובתי הקודמת) אז מה פירוש 'לא להפריע'?
    ג. כשבגין היה ראש האופוזיציה גם הוא, פסקודניאק שכמוהו, 'לא קיבל את תוצאות הבחירות', או שזה היה בדיוק תפקידו להיות א-ו-פ-ו-ז-י-צ-י-ה לממשלה הנבחרת ?
    ד. להשלים את תגובתי הקודמת – מה הקטע שלך בדיוק? הרי במצב בו הימין נמצא כרגע בכנסת הימין אמור לחגוג. או יותר נכון להפשיל שרוולים ו'להתחיל לעבוד' כפי שהבטחתם שתעשו.
    כשחומייני עלה לשלטון גם הוא היה אמור 'להתחיל לעבוד' ולהקים מדינה איסלאמית צודקת וטהורה אבל הדבר הראשון שקרה היה משבר בני הערובה עם ארה"ב. כלומר במקום להתחיל במלאכה התחילו האיראנים סכסוך עם מדינה מעבר לים כי… ? למה בעצם? אולי כי הם חיפשו תירוצים? כי ידעו בתוך תוכם שהניצחון שלהם היה הטעות הגדולה ועכשיו כולם יראו את ערוותם? הימין בארץ, כמו החמאס בעזה וחיזבאללה בלבנון עשה טעות איומה כשניצח. עכשיו כולם רואים איזה חדלי אישים אתם (לא באופן אישי, האידאולוגיה שאין לכם היא שיוצרת את המצב הזה) ואתם מחפשים את מי להאשים כמו תמיד.
    ובכן נמצא האשם, כל בעיות ישראל נעוצות באיזה בלוגר שמאלני שיושב ליד המקלדת ומפריע לעבוד. אם רק יוסי גורביץ יפסיק להקליד , וואי וואי מה שיהיה פה.."

    התגובה שלך by עדו — 2 באפריל 2012 @ 13:00

  43. עדו……בראבו !

    התגובה שלך by שימי — 2 באפריל 2012 @ 16:57

  44. לגבי סעיף ג'..פסקודניאק
    זה מ
    http://www.youtube.com/watch?v=5Y0z4su9cCg&feature=related

    ?

    התגובה שלך by שימי — 2 באפריל 2012 @ 17:02

  45. דווקא חשבתי יותר על המערכון עם גספודין חורש אבל גם את זה אני מכיר.

    התגובה שלך by עדו — 2 באפריל 2012 @ 20:58

  46. עדו, אני רוצה לשאול אותך משהו ובאמת שאני לא מעוניין לפגוע או משהו. אבל, אני רואה אותך מגיב בכל בלוג אפשרי, ורואים שיש לך דברים לומר.
    למה אתה לא פותח בלוג משלך?

    התגובה שלך by גדי — 3 באפריל 2012 @ 8:17

  47. מאותה סיבה שבגללה אני לא חותם בשמי המלא (עדו סוקולובסקי, אם אתה מעוניין לדעת), יש לי קרובי משפחה חרדיים שאני לא רוצה לפגוע בהם.

    התגובה שלך by עדו — 3 באפריל 2012 @ 9:46

  48. סתם מחשבה: מה עם בלוג בשם בדוי?

    התגובה שלך by Quercus — 3 באפריל 2012 @ 15:42

  49. התגובה שלך בבלוג עוד יותר תמוהה מהפוסט המקורי של גורביץ…
    מעבר להסבר הטריוויאלי שעדו סיפק לך על חוסר הבנתך את המונח "דמוקרטיה", יש כמה דברים שקופצים לעין:
    "הציבור מבין שלפעמים צריך לתת מהמיקרו לטובת המאקרו" – איזה מיקרו ואיזה מקרו תגיד לי? לדבר על מקרו ×–×” פיקציה. כשאתה לוקח כסף בכח ממישהו אחד ונותן אותו למישהו אחר, ×–×” תמיד ברמת המיקרו למיקרו.

    "חוק הממיר הדיגיטאלי שיזם ח"כ אופיר אקוניס ביחד עם שר התקשורת משה כחלון, עשוי לחסוך מאות שקלים בחודש למשפחות שמשלמות את הסכומים האלה רק כי אין ברירה"
    אין ברירה? למשפחות האלו אין ברירה!? הנה ברירה: לא לשלם ולהישאר עם חמישה ערוצים בסיסיים. כאילו אנשים משלמים היום לכבלים וללווין בשביל ערוצים 23 ו-24 שיתווספו עכשיו לשידור הציבורי.
    אתה יודע מה? הנה עוד ברירה: לא לשלם בכלל ולוותר על מקלט טלוויזיה, כי גם ככה הכל בערוצים האלו זה זבל. ככה גם תחסוך את האגרה, ואם תרצה ממש לראות משהו אז גם ככה כל הרשתות מעלות את התכנים שלהן לאינטרנט (ועם הרבה פחות פרסומות מעיקות).
    ההגזמה הזו כאילו כל מיני דברים בשוק חופשי נכפים באיומי אקדח על אנשים מסכנים שאין להם שום אלטרנטיבה היא דווקא רטוריקה נפוצה של השמאל. מצחיק לראות שדווקא מישהו שמזהה את עצמו בצד הימני של המפה מאמץ אותה…

    אגב: אם משרד התקשורת היה מקיים מכרז על הזכות הבלעדית לשידורים משולבי פרסומות במסגרת עידן+ אז אולי היית מקבל ערוצים קצת יותר איכותיים, ואולי הכסף שהמשרד היה מרוויח על המכרז זה היה מקזז חלק מעליית מחיר הדלק. החוק שאתה מציין כל כך לטובה נותן לכל מיני בעלי ערוצים פריבילגיות במתנה ובלי שום מכרז תקין, ככה שבפועל הוא דוגמא נוספת לכך שהכל בסופו של דבר נמצא במיקרו ולא במקרו.

    התגובה שלך by איתי — 2 באפריל 2012 @ 13:33

  50. מה אתם מופתעים לעזעזל??? אני כבר מזמן מנסה לבנות בסיס במקום אחר אין לנו מה לעשות עוד 30 שנה מעכשיו אז למה לחכות?????

    התגובה שלך by yariv — 2 באפריל 2012 @ 15:02

  51. יש הצעות עבודה בניו-זילנד, ועבודה במכרות באוסטרליה, אני נרשם.

    התגובה שלך by שימי — 2 באפריל 2012 @ 17:20

  52. I agree that Bibi is a liar and generally bad for the economy, society and peace in the middle east (which I have no doubt that he is not interested in)
    However, when I read an article I would like to get the facts that help me see the whole picture.
    In this particular case, in order to know if Bibi is lying I would like to know how much each kipat barzel system (solela) cost including firing costs.
    Again, I hate the fact that Bibi is my prime minister and I don't think that our extra taxes are going to Kipat barzel but having a lot of my friends (that I deeply respect) spreading what might be as unreliable information as Bibi sells every day is irresponsible and serving the wrong cause and even low.

    התגובה שלך by Ella — 2 באפריל 2012 @ 18:18

  53. […] אחד: לטענת הסרטון, שיעור האבטלה בישראל עומד על 5.4%. כפי שציינתי שלשום, הלמ"ס הודיע שהוא טעה והעלה את שיעור האבטלה בכ-20%. היא […]

    פינגבאק by אז למה מרצ | החברים של ×’'ורג' — 3 באפריל 2012 @ 18:39

  54. […] בכלל על דירה?). למה? ×›×™ מחירי הדלק והחשמל עולים (בגלל כיפת ברזל, אלא מה). לא צריך להיות כלכלן כדי להבין שכשהכל × ×”×™×” יקר יותר […]

    פינגבאק by כשראש הממשלה ×—×™ בסרט | לא מזיק ברובו — 4 באפריל 2012 @ 0:56

  55. יוסי , מתי נשמע ממך על החקירה שלך בעיניין הסתה ?מסקרן וחשוב לדעת בימים אלה מה נחשב להסתה וכיצד ניתן להתגונן מפני אישומים מעין אלה
    חג שמח

    התגובה שלך by איתן לרנר — 5 באפריל 2012 @ 20:20

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress