החברים של ג'ורג'

הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם, גרסה 1,243

עיריית טבריה, לא מהערים העשירות בישראל, השקיעה בשנים האחרונות כ-18 מיליון שקלים בסלילת כביש מיוחד באורך כקילומטר, והיא משקיעה סכום לא ידוע בסלילת כביש מיוחד באורך 400 מטרים. במקביל, היא גם עוקרת עצים עתיקים שנמצאים לצדי הכביש.

למה אני מטריח אתכם בפרויקט ההנדסי הזה? משום שהכבישים הללו הם כבישי וודו. העיריה חופרת את הכביש, ואז מציבה מתחתיו שתי שכבות של קורות בטון, מסודרים בצורת ח' וחלולים, ומתוכם יוצא צינור.

הצינור הזה מאפשר לכוח מיסטי, שמכונה טומאה, להפלט מן הכביש וכך הופך אותו לכשר למעבר כוהנים. הטענה היא שהכבישים הללו בנויים על בית קברות או מקום שבו נקברו אנשים, ולכהנים, כידוע, אסור להכנס לבתי קברות. אז כדי שהם יוכלו לעבור בכביש, צריך לפרק אותו ולסלול אותו מחדש, בעלות מסיבית.

כמובן, מדובר בחומרה של השנים האחרונות. הנחת היסוד ההלכתית היא שכולנו טמאי מתים, משום שמאז חורבן בית המקדש השני לא היה לנו את אפר הפרה האדומה, שהוא הדבר היחיד שיכול לטהר טמאי מתים. לא ברור כמה כהנים הזדעקו על כך שהם אינם יכולים לעבור ברחוב, אבל בהנחה שרוב אוכלוסיית טבריה איננה מורכבת מכהנים שהם בו זמנית אדוקים אך גם לא מבינים את מהות תפקידם, זה נראה כמו בזבוז משווע של כספי ציבור. אני מניח ששלט גדול, בשני צדדי הכביש, בנוסח של "חשש טומאה – כהנים מתבקשים לנסוע בדרך עוקפת", היה עולה לעיריה לכל היותר כמה אלפי שקלים, לא כמה עשרות מיליונים, ולא היה מצריך עקירת עצים.

השטח הארור שאנחנו חיים בו, ששימש משעול מלחמה לכוחות צבא הנעים ממצרים לסוריה ולהיפך כבר באלף השני לפני הספירה, רווי בתי קברות או סתם מקומות שבהם נמצאים שרידי אדם. שהחרדים מעדיפים את המתים על החיים, ואפילו ממהרים לאמץ פגאנים אל חיק היהדות לשם כך, גם כאשר מדובר בסיכון חיים של ממש כמו במקרה בית החולים ברזילי, לא צריך להפתיע אף אחד. שהרשויות מתחילות להכנע לדרישות הוודו האלה, זה קצת יותר מדאיג. ובהתחשב בכך שהארץ מלאה שלדים לא ידועים, סביר להניח שעוד זמן לא כל כך רב, חלק ניכר מתקציבי הבניה שלנו יופנה להגנתם של "כהנים" מפני "טומאה."

מדינה יהודית. ככה זה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

32 תגובות על ”הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם, גרסה 1,243“

  1. א' הגיב:

    זה אולי המיזם הכי מטומטם ששמעתי עליו בחיים, ושמעתי על הרבה מיזמים מטומטמים בחיי. אחרי הכל חייתי בישראל 28 שנה.

  2. גיל ב' הגיב:

    בעיר התחתית בחיפה יש תמרור כזה המזהיר כהנים. תמיד חשבתי שהוא מצחיק, אבל הוא בטח עדיף על האלטרנטיבה הטבריאנית.

  3. יעל ר. הגיב:

    זה הזוי כל כך שקשה להאמין שזה אמיתי וקורה במדינה מערבית (רציתי להוסיף "מתוקנת", אבל על מי אני עובדת).

    • ראסול הגיב:

      על מי את עובדת עם ה"מערבית"? זאת השאלה.

      • ראסול הגיב:

        אני מתחיל לחשוב יותר ויותר שחלק ניכר בצרות "שלנו" (ו"אנחנו" בהקשר הזה הם הישראלים החילוניים ששמים את ה"דמוקרטית" לפני ה"היהודית") הוא שאנחנו לוקים בExceptionalism קיצוני.

        מדינת ישראל כבר ממזמן לא שייכת למועדון המכובד של המדינות שמוגדרות כ"מערביות", מועדון שבדרך כלל מתהדר במסורת פוליטית דמוקרטית ליברלית, לפחות במאתיים השנים האחרונות, מה לנו ולזה? ישראל מעולם לא קידשה את ערכי הליברליזם וההשכלה במישור הפוליטי\אזרחי. אולי לא היה חשוב להרצל, אבל כבר ז'בוטינסקי ובן-גוריון שמו את הציונות מעל התושבים ואת התרבות ה"עברית" (אבסורדיזציה של התרבות היהודית החילונית הגלותית) מעל הדמוקרטיה.

      • א' הגיב:

        תוריד את המ"ם. מדינה ערבית.

  4. גרייף הגיב:

    אולי רק הציבור הטבריאני מטומטם?

    עד לפני שש שנים גרתי בנס ציונה. יש בנס ציונה אוכלוסיה לא קטנה של לובשי כיפות סרוגות, שכונות שלמות שקטות בשבת, בתי כנסת וכו'. יש אפילו בי"ס דתי בנס ציונה.

    בלי קשר, יש בנס ציונה, כל שנה, אירוע צעדה עירוני. מין קטע כזה של חיבה לנוף; לא יודע, לא מתחבר אליו. כמעט תמיד, האירוע היה בשבת. לפני כעשור, היה לחץ על ראש העיר להעביר את הצעדה לשישי כדי שילדים מבי"ס הדתי יוכלו להשתתף. האירוע הוזז. במקום שיגיעו לאירוע אלפי הורים וילדיהם השתתפו בו רק תלמידים משלושה בתי ספר. העיר זעמה. הורים שלא יכלו להשתתף בצעדה כתבו מכתבים זועמים. הצעדה הוזזה חזרה לשבת. השנה ראיתי מכתב למקומון של נס ציונה עם הטיעון "התחשבות ברגשות הדתיים" הידוע לשמצה. שבוע אח"כ היה מכתב תגובה שציין שהאירוע כפי שהוא מתחשב ברגשות החילונים – אוכלוסיה שמבלה את יום שישי בבוקר בבי"ס, בסידורים ובקניות, ודווקא את יום שבת בטיולים והנאה עם הילדים.

    הלקח המעט מייגע הוא שבעוד שברמה הלאומית העם מנותק מצמתי ההחלטה ומוקדי הלחץ, ברמה המוניציפלית הוא דווקא מאוד קרוב אליהם. תושבי טבריה יכלו להתלונן על בזבוז מיליוני שקלים על זבל כדוגמת זה, ולא עשו זאת. לכן במקרה של טבריה, הציבור הטבריאני שמח לשלם.

    • א.ה. הגיב:

      בפעם הבאה שאתה יושב במטוס בנתב"ג ולא נותנים לך לרדת, תזכור גם את זה…
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3768255,00.html

      אף אחד לא שם על הציבור. לא בטבריה, ולא במקום אחר. הם בעיקר לא רוצים להסתבך עם החרדים.

    • אלכס ז. הגיב:

      בירשולים כבר כמה עשורים הציבור מתלונן על בזבוז כספים ומדיניות מפלה אבל זה לא עוזר לנו. לצערי הרב מספיק גרעין חזק של חרדים וחרד"לים כדי כדי לשגע עיר שלמה.

      אשריך שבנס ציונה יש רק סרוגים. חכה, חכה – כשיופיע גרעין חסידי חזק גם נס ציונה תלך קיבינימט.

  5. רונן רוזנר הגיב:

    אתה יודע מה קורה בנתב"ג אם יש ארון מתים במטוס? מחכים עד שהוא יפרק ואז פותחים את השרוול כדי שהטומאה לא תצא לטרמינל..

      • ראסול הגיב:

        אוי זה מצוייייייין.

        מעניין אותי אם ההלכה נתנה את הדעת בנוגע לטומאת מת כתוצאה משריפת גופות, או לדוגמא הפצצה של עיר. אחרי הירושימה סביר להניח שכל המזרח הרחוק, ולכל הפחות כל אוקינואה טמאה לחלוטין. ובטח אחרי דרזדן אז לפחות חלקים נכבדים מגרמניה.

        כמה parts per million של גופה מהווים טומאה? הרי אם האחוז שדולף דרך ארון הקבורה ומזדחל לו דרך השרוול מספיק כדי לטמא טרמינל שלם ל-נצח- אז ודאי שמדובר בסכום נמוך ביותר!

        מישהו יכול להפנות אותי לרב ידידותי שיוכל לענות לשאלות התאולוגיות הדחופות הנ"ל? תודה מראש.

  6. עדו הגיב:

    לא מבין מה החידוש פה. 6 חיילים נהרגו בקבר של שייח' טורקי בגלל שהציבו אותם בניגוד לכל תורת לחימה בסיסית בלב אוכלוסיה עוינת. הצבא שלנו התקפל בפני אנשי הדת ונהג בצורה בלתי צבאית וגרם למותם של שישה חיילים. היית מצפה שילמדו את הלקח? אז זהו שאחרי כן נהרג מדחת יוסף – הופקר למוות כשהרמטכ"ל נמצא קילומטר וחצי ממנו. כלומר חייל דרוזי נהרג בגלל איזה שגעון של כמה סהרוריים יהודים חולי רוח במיוחד.
    אז אם צה"ל שלנו עושה פעולות שעולות בחיי אדם כי ככה רוצים הדתיים אז לבזבז כמה מיליונים זה כבר לא כזה נורא, לפחות אף אחד לא מת.

    • Quercus הגיב:

      אתה מתכוון שאף אחד לא מת *ישירות* עקב הפעולה הזאת. אבל אני באמת צריך לפרט כיצד בזבוז כספי ציבור על שטויות של מטורללים עולה בתשתיות ובשירותים שהיו מצילים חיים לו היו קיימים או משופרים?

  7. אילן הגיב:

    מסכים עם הכתוב, ובזבזו יותר מדי זמן מחיי בגלל אמונות טפלות לא פעם.
    השאלה אם היה באיזור הכביש צמחיה נדירה, או איזה בעח נדיר, ולכן היו מזזיזים את הכביש האם זה מקובל?

  8. גלעד ב. הגיב:

    אני בטוח שאת הקול של היד שלי פוגעת במצח הצליחו לשמוע גם בטבריה.

    הזוי.

  9. גיל הגיב:

    זה אחד העצובים. גם רכבת ישראל התקינה את השטות הזו בקו המחודש לרמלה.

    רק כדי שתבינו את גודל הגיחוך: (זהירות, PDF) בעמוד 6:
    http://www.wolfman-ind.co.il/objects/catalog/20.pdf

  10. אליעזר הגיב:

    הערה הלכתית.
    האיסור של כהנים ללכת על קברים- אינו מהשנים האחרונות.
    שני 'חומרות' התגלו בשנים האחרונות.
    הראשונה- היא האיסור לפנות את הקברים. לעומת ההלכה המפורשת שמפנים קברים מפני 'דרך הרבים' (=כביש)
    השניה- ההתייחסות אל כל עצמות שהתגלו כולל כאלו בנות עשרות אלפי שנים כאל עצמות יהודים

    • רני הגיב:

      אכן כך. ואחרי שהרב שמידל שעשה מזה עסק רבתי לוקח את העצמות הן נזרקות באיזה מקום ואיש לא יודע היכן.

  11. רני הגיב:

    זה הכל כסף ונדל"ן. בפתח תקוה על בתי קברות יהודי ישן, ישן אמרתי לא עתיק, שפונה כלאחר יד בנוי היום שיכון חצי דתי, אני יכול להראות את המקום לכל אחד. על בית הקברות "עבד אל נאבי" על חוף תל-אביב מלונות מפוארים ודתיים חובשי כיפה בהם. עוד דוגמאות? בכל הארץ. בירושלים כל השכונות הדתיות בצפון העיר בנויות על קברי יהודים מימי בית שני ויש עוד ועוד. באר שבע כנ"ל. בתל-אביב ממזרח לבית המדידות היה בית קברות של חיילים הודיים ממלחמת העולם הראשונה. בטבריה הבתים בצד הכביש המטורף הנ"ל בנויים על קברים ובהם גרים חילונים, דתיים, חרדים. מידע אישי מטר אחר מטר חלקים נרחבים מטבריה בנויים על קברים. מי יודע מי סימן. זה הכל בלוף, שקר, כזב, מרמה, עבודה בעיניים.

  12. עדיגי הגיב:

    אולי אפשר לנצל את הפסיכוזה הזאת לדברים טובים, ולאסור על מסעות לאושוויץ.

    • ygurvitz הגיב:

      את הרי יודעת איך זה ייגמר: בכך שישראל תאיים להחזיר את שגרירה מווארשה, אחרי שתאשים את פולין באנטישמיות, אחרי שהפולנים יסרבו לממן את העבודות הנדרשות להפוך את אושוויץ לנקי מטומאה.

  13. זהר בסרמן הגיב:

    אכן כן, עבודת אלילים במיירעה.

  14. בנימין הגיב:

    לא מיותר להזכיר שהכסף שבוזבז הוא לא רק של משלם המסים הטבריאני, שכן כמעט כל העיריות בארץ נמצאות בגרעון תקציבי תמידי ומקבלות "מענקי איזון" בכל שנה ושנה מתקציב המדינה. אני מניח שטבריה היא אחת הערים האלה. כך שכל אחד מאיתנו שילם על זה.

    • עדו הגיב:

      מה שאומר שגם משלם המיסים בטבריה מממן את הטירוף בירושלים, אכן צדק חברתי.

  15. גולן הגיב:

    אין טעם לנסות להילחם בחרדים באמצעות ההלכה.

    על משקל:
    Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you