החברים של ג'ורג'

פוגרום? לא בדיוק

תקרית אלימה במיוחד התרחשה במהלך סוף השבוע בהתנחלות ענתות, כאשר פעילי תעאיוש וסולידריות הותקפו על ידי קבוצה גדולה של המתנחלים. האלימות תועדה היטב במצלמות הפעילים. התקרית היתה למעשה כפולה: התקפה של מתנחלים בשעות הבוקר, והתקפה שניה כאשר חזרו הפעילים בשעות הערב.

בין התוקפים בלט הטיפוס הזה:

cop500

(הזכויות לתמונה שייכות ל-Activestills, והתמונה מתפרסמת כאן באישור).

בנסיון להתנער מהטענה שהתוקפים הם מתנחלים, פרסם רוטר הבוקר דיווח שמדובר בחוקר המשטרה יוסי בן ארוש, המתגורר בענתות (תוך שהכותב מתבלבל וחושב שתושבי ענתות אינם מתנחלים). פעילת השמאל מיכל ספיר, שנכחה באירוע, אמרה לי בשיחת טלפון שהיא זיהתה את בן ארוש – משום שהלז חקר אותה בעבר. היא אף קראה לעברו "מה אתה עושה, אתה שוטר." על פניו, נראה שבן ארוש תקף לפחות שניים מן המפגינים: אסף שרון וגיל גוטגליק.

יש לציין שנטען כי רבים מהמתנחלים בענתות הם שוטרים; אנשים שנכחו במקום אמרו לי שחלק מהמתנחלים ניסו לבלום את ההתפרעות של האחרים; ושללא ספק היו מתפרעים גרועים יותר מבן ארוש. ואף על פי כן: שוטרים שמרשים לעצמם לתקוף אזרחים, גם כשהם לא לובשי מדים, הם תופעה פסולה במיוחד, וכשמדובר בשוטר שהוא גם מתנחל שתוקף פלסטינים ופעילי שמאל, אפשר לומר בקלות שלא מדובר בפוגרום. בזה האחרון, אחרי הכל, מן המפורסמות הוא שהמשטרה עומדת מן הצד.

מדוברות מחוז ש"י נמסר בתגובה כי אם תוגש תלונה כנגד בן ארוש, וכי אם יימצאו הוכחות – כגון התמונות לעיל – כי הוא היה מעורב בקטטה, תפתח נגדו חקירה במח"ש, כפי שקורה תמיד במקרים כאלה.

ועוד דבר אחד: מבין המעורבים בפרשת קו 300, שצצה שוב לאחרונה, רק אחד המשתתפים הבולטים עדיין מחזיק בתפקיד בעל השפעה: שמעון פרס, נשיא המדינה, שלאורך כל הפרשה עמד לצד הקושרים נגד הדמוקרטיה ונגד שלטון החוק. פרס מעולם לא ענה על שאלות על תפקידו בפרשה. הוא כנראה יודע למה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

70 תגובות על ”פוגרום? לא בדיוק“

  1. ג'ו הגיב:

    בסרט על קו 300 עלתה הטענה כי השב"כ הבריח סמים מלבנון, מישהו שם לב?

  2. מוטי הגיב:

    יעקב נאמן, האיש שתפר את החנינה, הוא שר המשפטים

  3. עדו הגיב:

    "אפשר לומר בקלות שלא מדובר בפוגרום. בזה האחרון, אחרי הכל, מן המפורסמות הוא שהמשטרה עומדת מן הצד"
    למה? האם באמת לא השתתפה ה'אוכרנה' מעולם בשום פוגרום ביהודים? לא שאני מומחה כל כך גדול אבל מה זה משנה אם המשטרה משתתפת פעילה או 'רק' עומדת מהצד?

  4. גיל גוטגליק הגיב:

    תלונה תוגש

    • שרלוק הגיב:

      ותסגר, כמובן, בעילת חוסר עניין לציבור.
      לא שאני מנסה לומר שלא צריך להגיש. צריך.

  5. אזרח הגיב:

    ולחשוב שהיישוב נקרא על שם ביתו של ירמיהו הנביא… בעצם, גם התושבים בימי ירמיהו לא ממש הצטיינו במוסריותם.

  6. עידו הגיב:

    דווקא פוגרומים ברוסיה היו לרוב בעידוד השלטונות…

    • Alex הגיב:

      הפוגרומים ברוסיה גם היו בלי פרובוקציות של היהודים…

      הפוגרומיסטים ברוסיה לא היו בעצמם מטרה לפוגרומים.

      צריך להבין פשע זה פשע זה פשע!

      • ש.ב הגיב:

        אתה בטוח שמעולם לא היו "פרובוקציות" מצד יהודים? למה, היהודים אינם בני אדם? לא עושים פרובוקציות אף פעם?

        • alex הגיב:

          לא זוכרת
          אשמח אם תאיר את עיניי על פרובוקציות שביצעו יהודים ברוסיה/אוקרינה/פולין שהיוו סיבה לפוגרומים.

          • נירה הגיב:

            אם ב"פרובוקציה" את מתכוונת ל"מעשה שמעצבן או פוגע ברוב האתני או הדתי ומשמש לליבוי גזענות" – אז בוודאי שהיו. למשל: הרבה יהודים בעבר (ואפילו בהווה) האמינו באמת ובתמים שלגיטימי לגבות ריבית נשך מגויים, שנאמר "לַנָּכְרִי תַשִּׁיךְ, וּלְאָחִיךָ לֹא תַשִּׁיךְ". זה לא *מצדיק* פוגרום, בטח שלא בכאלו שלא הלוו זלוטי בחיים שלהם, אבל זה בהחלט סיפק תרוץ ושימש לליבוי גזענות שבאה לידי ביטוי בפוגרום.
            הנקודה היא שבמדינה דמוקרטית מתפקדת אף אחד לא אמור להיות מסוגל לעשות פוגרום באף אחד, גם אם מישהו ממש עיצבן אותו או פגע בו או אפילו ביצע פיגוע טרור. לעצבן זה חוקי, ואלימות אמורה להיות מטופלת במהירות וביעילות ע"י רשויות האכיפה.
            וכששוטרים משתתפים בעצמם בפוגרום זה כבר סימן די ברור שלא מדובר במדינה דמוקרטית מתפקדת, ושאף אחד כבר לא בטוח.

            • Alex הגיב:

              א. את צודקת במקום להחזיר חוב עם ריבית הרבה יותר זול להרוג את נותן ההלואה.

              ב. את צודקת תיאורטית אולם מה שקרה בענתות לא עונה להגדרה שלי לפוגרום כיוון שהיתה פרובקציה בבוקר. ובערב כבר חסמו את היישוב ואת הכביש.
              חלק מהפורעים היו מטיילים שרצו לחזור הביתה…
              נכון אין הדבר מצדיק את ההתנהגות הבהמית של אנשי ענתות וכולי תקוה שייתנו את הדין על כך.
              התנהגות בהמית ועארסית קיימת במדינות דמוקרטיות האהובות עליך כולל בישראל לצערינו.
              אגב אני מכירה מושב קטן לייד אשקלון שאם קבוצת מפגינים היו חוסמים את הגישה למושב,ללא יוצא מן הכלל כולם היו מגיעים לבית חולים!
              דרך אגב אותו תסריט היה קורה בפרברים המזרחיים של לוס אנג'לס או בפרברים הצפון מזרחיים של פאריז

              • חיים ו. הגיב:

                או בכל כפר ערבי בגדה…

              • Alex הגיב:

                אגב
                מי שמבין ובחצי פה מצדיק כל מיני לינצ'ים וכמעט לינץ' שנעשו ע"י ערבים אז:

                א.הוא גזען-מבחינת הם ערבים והם כאלה…

                ב.שלא יתפלא

                כל הכתוב לעיל אינו מצדיק את תגובתם הברברית/בהמית של אנשי ענתות שיכלו לפתור את הבעיה שנוצרה ללא אלימות

              • נירה הגיב:

                א. אמרתי בפירוש שאפילו פיגוע טרור הוא לא עילה לפוגרום, אז קל וחומר הלוואה. שאלת על על "פרובוקציות" שהיוו "סיבה" לפוגרומים – עניתי, ואף טרחתי והבהרתי מה ההגדרה שלי ל"פרובוקציה" ו"סיבה".
                ב. אולי המילה לינץ' יותר מתאימה מפוגרום? ראיתי גם מתנחל עם סכין וגם מתנחל עם סלע. אולי את זאת שמצדיקה אלימות כתגובה לפרובוקציה ולא אני, תוך כדי שאת מתחסדת ומטיפה לי?

                • Alex הגיב:

                  ציטוט של עצמי:"כל הכתוב לעיל אינו מצדיק את תגובתם הברברית/בהמית של אנשי ענתות שיכלו לפתור את הבעיה שנוצרה ללא אלימות"

                  מקווה שזה מספיק ברור!
                  אולם מסתבר שהאירוע בענתות קצת יותר מורכב ממה שתיארו לנו בהתחלה!

                  • ניב הגיב:

                    כמה מורכב זה "אל תיקח את החוק לידיים"? בשום מצב.

                    ונניח שתבוא הטענה "להתחשב במצב שהביא אותם לזה"?

                    האם אני אזכה נאשם מפשע מסויים רק כי חייו הובילו אותו לפשיעה? לא. במקרה הקיצוני ביותר אני אקל בעונשו. אבל הוא עדיין אשם כיוון שהיתה לו הבחירה לא לפשוע.

          • ש.ב הגיב:

            אי אפשר לדעת. אבל הטענה שאף יהודי מעולם לא עשה שום דבר שנתפס כפרובוקציה היא טמטום טהור. ואם עשו, זה לא הצדיק את הפוגרומים ולא גרם להם. כמו בפוגרום הזה, הפרובוקציה היא רק תירוץ שלאחר מעשה.

          • אלי הגיב:

            זה יפה שאת מתייחסת לאנשי ענתות את עושי הפגרום ולעצבן זה חוקי אך עד כמה שידוע לי לחסום כביש זה לא לעצבן זה לעבור על החוק מה גם שלפני כל האירוע נתבקשו החוסמים לפנות את הציר .
            אף אחד לא אמר להם לא להפגין אך לחסום צירים זה לא להרגיז זה לעבור על החוק.
            חסימת צירים זה לא מעשה מעצבן כפי שאת מכנה אותו אלא אקט אלים שיש להביאם לדין.

  7. Shaki הגיב:

    הוא לא מתנחל. כי מתנחל זו הגדרה אידיאולוגית-אתנית ולא גיאוגרפית. כמו שאנחנו מכנים (ובצדק) את ה"גרעינים" הסרוגים שמנסים להשתלט על יפו בכינוי מתנחלים כך ברור ששוטרים שמתגוררים מחוץ לקו הירוק (בירושלים או ענתות או ווטבר) בשל שיקולים כלכליים הוא לא מתנחל אלא פשוט בריון פאשיסטי מטעם הממסד.

    • חיים ו. הגיב:

      זה ש"אתם" מכנים ישראלים שגרים ביפו מתנחלים רק מחזק את הטענה המושמעת לא מעט שמפגין שמאל הוא לא מפגין אלא פשוט פרובוקטור אלים מטעם ממסדים זרים.

      • עדו הגיב:

        לא יודע מי זה 'אתם'. אני מכנה מתנחל כל מי שגר מעבר לקו הירוק. אני גם לא שונא מתנחלים ולא חושב שהם האשמים במצב שנוצר אלא המדינה שמשתמשת בהם כפיונים בלוח שחמט – אבל זה אני.

    • שרלוק הגיב:

      אח, ויכוחים על הגדרות. תמיד יש בהם כל כך הרבה טעם!

  8. אור הגיב:

    מה עם הבבון הזה בגופיה שזורק אבן (סלע) על אחד הפעילים, ונראה תוקף בנסיבות מחמירות עוד שלושה אנשים?
    מישהו מתכוון להגיש נגדו תלונה?

  9. חיים הגיב:

    חברה אולי מספיק להגזים? כמו שכטוב פה למעלה, פרובוקציה היא "מעשה שמעצבן או פוגע ברוב האתני או הדתי ומשמש לליבוי גזענות". אז שוב, לשים דגל פלסטין בתוך יישוב יהודי, זוהי ללא ספק פרובוקציה.

    • נירה הגיב:

      נכון, ולמתנחלים מותר להתעצבן ואפילו להניף דגלי ישראל. מה שאסור להם זה להגיב באלימות.

      • חיים ו. הגיב:

        כלומר נירה, שאם שיירת מתנחלים תעבור מחר בלבו של כפר ערבי בשומרון נושאת דגלי ישראל וקולה נישא בשירת "עוצו עצה ותופר" את לא תטעני שמוצדק או ליתר דיוק(שלא נתבלבל את יודעת) שהם *גרמו* לכך שקיבלו מכות(במקרה הטוב)?

        • נירה הגיב:

          בדיוק כך. כמו שתושבי אותו כפר ערבי אמורים להיות זכאים להפגין עם דגלי פלסטין בהתנחלות בלי לפחד שישברו להם את העצמות. וכנ"ל חילונים שנכנסים לבני-ברק עם קונטרסי דעת-אמת.
          במדינות בהן חופש הביטוי וההפגנה הוא ערך, לא נכנעים לאלימות של אנשים שמה שאתה אומר מעצבן אותם.

          • Alex הגיב:

            כן כן
            ראינו את המצעד של הכהנו-פשיסטים באום אל פאחם…50 איש עם דגלי ישראל (פרובוקציה כמובן) ,המשטרה נאלצה להקצות מאות שוטרים על מנת לממש את הזכות הדמוקרטית לפרובוקציה.
            מחנה הליברלים הצדקניים עמד על הרגלייים!!!!!!

            • ש.ב הגיב:

              המשטרה הגנה על הכהניסטים. על השמאלנים לא. וזה כל הסיפור.

              • Alex הגיב:

                טוב נו
                הם תיאמו את זה במשך חודשים
                המשטרה עשתה הכל על מנת למנוע מהם את מצעד הפרובוקציה,ובית המשפט פסק שהמצעד יצעד.
                איזה ביקורות הם חטפו…

                • ש.ב הגיב:

                  אז חטפו ביקורות. לא חטפו מכות רצח.

                  • Alex הגיב:

                    ואם היו מחליטים לצעוד ספונטנית ללא תיאום משטרה?

                    הרי גם עם מאות שוטרים ויסמניקים היו שם התפרעויות ואבנים עפו…

                    • גיל ב' הגיב:

                      זה לחלוטין לא הנקודה. השאלה היא מה היו עושים כוחות המשטרה במקרה שהמפגינים היו מותקפים? אם הם היו עומדים בצד ומסתכלים אז אפשר היה לטעון שהמקרים דומים.

              • אלי הגיב:

                המשטרה הגנה על הכהנסטים רק בגלל שאלה הפגינו באופן חוקי וקיבלו לפני כן את האישורים המתאימים לכך ופה לא הוגשה כל בקשה להפגנה זו היתה הפגנת כח של השמאל הקיצוני (שלהזכירכם עדיין לא יצא מהחוק אך את הימין הקיצוני כן הוציאו מהחוק)

                • נירה הגיב:

                  "על פי פקודת המשטרה בישראל, אין צורך לקבל אישור או רישיון על מנת לערוך הפגנה. הפגנה טעונה רישיון, רק אם היא מוגדרת כ"תהלוכה" או כ"אסיפה".
                  סעיפים 90-83 לפקודת המשטרה עוסקים בשני סוגים של הפגנות המצריכים רישיון ממשטרת ישראל:
                  "אספה" – חמישים איש או יותר שהתקהלו כדי לשמוע נאום או הרצאה על נושא בעל עניין מדיני או כדי לדון בנושא כזה.
                  "תהלוכה" – חמישים איש או יותר המהלכים יחד, או המתקהלים כדי להלך יחד, ממקום למקום, בין שהם בתנועה ממש ובין אם לאו, בין שהם ערוכים בצורה כלשהי ובין אם לאו."
                  ל"הפגנת הכוח" המדוברת הגיעו 40 פעילים שלא עשו שום דבר כוחני יותר ממפגיני האוהלים.
                  ואת השמאל הקיצוני לא הוציאו מהחוק כי בניגוד לימין הקיצוני זו אינה תנועה גיזענית ואלימה. כפי שאמרתי כבר – לעצבן זה חוקי במדינות דמוקרטיות.

            • אלכס ז. הגיב:

              איזה מחנה ליברלי? הבלוג הזה פרסם פוסט מלא תמיכה בזכות של כ"חניקים להרגיז.
              זה שבשבילך כל מי ששונא דוסים או מתנחלים הוא ליברל, זאת בעיה שלך. אין צורך להשליך את זה כל הליברלים באשר הם.

          • אדם הגיב:

            אם את חושבת שמתנחלים שיעברו בכפר ערבי לא "ייזכו" למטר של אבנים (במקרה הטוב) את מאוד נאיבית, במדינה כמו שלנו שלערבים אין פחד להיכנס לשטחים שמוגדרים יהודיים/ישראלים ואילו ההפך, שיהודים מפחדים להיכנס לכפרים/שטחים ערביים (ואני בטוח שאם אי פעם תיכנסי בעצמך בלי הודעה מראש שאינך באת "לכבוש" אלא לתמוך יהיה בך היסוס ואולי אף את תזכי, בזכות המספר הישראלי שלך/ סטיקרים בעברית על האוטו וכד' לאבן או מכשול כלשהו על הכביש), חופש הביטוי הוא ערך רק בגבולות המדינה (ואני מתכוון למדינת תל-אביב) מכיוון שרק שם "חופש הביטוי" הוא תירוץ לפרובוקציות והתגרות ביודעין בקבוצה חסרת אמצעיים תקשורתיים, שיוכלו, במקרה של "הפגנה" כזאת רק לצאת ולהדוף את "המפגינים" מביתם.

            • נירה הגיב:

              "לערבים אין פחד להיכנס לשטחים שמוגדרים יהודיים/ישראלים"? מוזר, בדיוק פלסטיני שנכנס לאדמה שלו בשטח שמוגדר יהודי/ישראלי גמר בבית חולים.
              והבבונים לא סילקו אנשים מהבית שלהם אלא ממרחב ציבורי.
              הזכות לא-להתעצבן או לא-להעלב או לא לשמוע דעות מנוגדות לשלך היא לא זכות יסוד בדמוקרטיה. חופש הביטוי כן. אם הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון לא יכולה להבטיח את חופש הביטוי והמחאה של אזרחיה, גם המעצבנים מביניהם – אז אולי כדאי למצוא לה שם אחר.

        • ראסול הגיב:

          התגובות האלה תמיד מדהימות אותי,

          תגיד לי אתה באמת חושב שמגיבים פה לאומנים פלסטינים?

        • גיל הגיב:

          מתנחלים ופלסטינים אינם שייכים לאותו עם, המתנחלים מייצגים את המעצמה הכובשת והגוזלת, הפלסטינים הם אלו שזכויותיהם ורכושם נגזלו. נכון יותר להשוות זאת לתהלוכה של סוהרים בתוך תאים של אסירים, או של בעל עבדים ומשפחתו בתוך מכלאות העבדים שלו. ואז, כן, זה טמטום מוחלט. הסימטריה כביכול שאתה מציג היא חסרת היגיון, אין שום התנחלות שאדמותיה נגזלו אט אט לאורך השנים עד שנשארה משפחה יהודית בודדת מוקפת ערבים, עם רבש"צ ערבי שמאפשר לבעל הקרקע היהודי לגשת לאדמתו מדי פעם, אם התעורר על הצד הנכון בבוקר.

          וכן, סוהרים שמכים מכות רצח את אסירים או מבקרים בבית הכלא שלהם בזמן שמנהל הכלא צופה מהצד ומגחך זה יותר חמור מאסירים שמכים סוהרים שנכנסים ללא הגנה לתוך התאים. זה ההבדל בין "פוגרום" שמבצע הצד החזק בגיבוי השלטונות לבין סתם אלימות של עבריינים.

          • ו. חיים הגיב:

            כלומר, פחות חמור לבצע לינץ' ביהודי שנכנס לכפר ערבי מלבצע לינץ' בערבי בהתנחלות. זה נורא יפה איך שקיפלת כל כך הרבה פטרנליזם והתנשאות לתגובה לשתי פסקאות.

            • גיל הגיב:

              הפוך, גוטה, הפוך. הפטרנליזם וההתנשאות כאן הם שלך, ולא כלפי הפלסטינים, אלא כלפי עמך שלך, שלנו, היהודים.
              אם היינו חיים באיראן או בסוריה, היכן ששולטים מוסלמים או ערבים, ושם היו ערבים מבצעים לינץ׳ ביהודים ברשות או בהסכמה בשתיקה של השלטון, היה זה גרוע מאשר לו היו יהודים מבצעים לינץ׳ בערבים. משום שהשלטון שם הוא של ערבים, ולא של יהודים. חומרת האלימות איננה נמצאת בגנים של היהודים ולא בנשמתם של ה״יהודים״, אלא בנסיבות הפוליטיות.
              אלימות מקרב דיסידנטים ועבריינים, אנשי שוליים, היא חריגה מהנורמה. היא מאיימת על פרטים, אולם איננה מאיימת על הצדק עצמו. אלימות ממסדית בלתי חוקית בתמיכת השלטונות נוראית במיוחד משום שהיא מגדירה מחדש את הנורמטיבי. היא מאיימת לא רק על קורבנותיה אלא על מושג הצדק עצמו, משום שהיא הופכת על ראשם את מושגי הטוב והרע. היא הופכת את העוול לנורמטיבי.
              והפטרנליזם וההתנשאות בדבריך מקורם בזה שאתה מסרב להניח ליהודים להיות דבר מה מלבד קורבנות. כאילו עמנו איננו ככלל העמים, וגם כאשר ידנו חזקה והשלטון הוא שלנו איננו דומים לבעלי כוח אחרים במציאות ההיסטורית וקטגוריות פוליטיות וומוסריות לא חלות עלינו. כאילו חומרת האלימות נובעת ישירות מזהותו האתנית של האדם, מנשמתו היהודית או ווטאבר, ולא ממעמד פוליטי וחברתי.
               

          • אלי הגיב:

            גיל היקר (או לא כל כך) הסוהרים כפי שאתה מכנה אותם היו בבתיהם ותכננו את חגם בשקט באו האסירים לדבריך שהם כלל לא נשפטו לבית הסוהר הזה והחליטו לעורר מהומות בבית הסוהר (להזכירך כי מעולם אבל ממש מעולם אותו אסיר שאתה מכנה אותו לא גר במקום , לא עיבד את האדמה עליה הוא טוען לבעלות)והחלו בפרובוקציות כאלה שהסוהרים נאלצו להגיע ולהגיב על מה שהאסירים (שאינם כלל כאלה ) עושים . אם האסיר הזה כל כך חשוב לך ולחבריך למה שלא תארח אותו בחגנו בביתך כך הוא לא יהיה אסיר ואולי גם תתן לו את ביתך לבעלותו הרי אבות אבותיו היו בקרקע שעליו עומד ביתך.
            אף אחד מהסוהרים לא הגיב לשום דבר אותו שיקר והעלה בזדון אותו אסיר בסרטונים ליו טיוב.
            לפני שאתה מעיר או אומר או מדמה נא בדוק את העובדות הנכונות ולא רק דרך זוג משקפיים אחד אלא דרך כל המשקפיים.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אין איזה משהו על המנוח החדש?

  11. אדם הגיב:

    באתם בערב ל"ביקור הזדהות" כאשר ה"חקלאי" הערבי בכלל לא היה שם וידעתם את זה ! אז מדוע באתם? באתם כדי לעורר פרובוקציות. פרובקציה היא "מעשה שמעצבן או פוגע ברוב האתני או הדתי ומשמש לליבוי גזענות" . אז כן, הרמת דגל פלסטין בשטח יישוב יהודי, וקריאה ביוטיוב שתושבי ענתות הם רוצחי ילדים, הם ללא ספק פרובוקציות. תחשבו פעמיים לפני שאתם מאמינים לכל מילה של השמאל הקיצוני חברה. מנסים להרוס את המדינה

    • מני זהבי הגיב:

      WTF? פרובוקציה יכולה להיות מכוונת גם נגד מיעוט, ואפילו, שומו שמיים, נגד אדם יחיד.
      ועדיין, פרובוקציה בלתי-אלימה היא זכות יסוד במשטר דמוקרטי.

  12. אלי הגיב:

    אלה שבאו לענתות אינם שמאל אלא אנשים שהחליטו להתנגד לכל מה שהמדינה מייצגת

  13. יונתם הגיב:

    מתוך תגובה שפרסם אחד ממשתתפי הפרובוקציה, באתר "ארץ האמורי":

    [טקסט תעמולה אנונימי נמחק. – יצ"ג]