החברים של ג'ורג'

הכנה לטבח

שלושת העיתונים והביביתון דיווחו אתמול בבוקר, בנשימה עצורה, על כך שמשתתפי המשט שעומד לצאת לרצועת עזה עומדים לתקוף את חיילי צה"ל בנשק כימי. הכותרת של ידיעות, במרכאות ציטוט, היתה "פעילי המשט יוצאים להרוג", ושל מעריב היתה "חומצה קטלנית על אוניות המשט". על פי הדיווח ב"הארץ", החומר האימתני היה גופרית, שאמורה היתה להצית את החיילים, ועל פי "מעריב" המדובר היה דווקא בחומצה גופרתית. על פי כל הדיווחים, המקור היה "מקור צבאי", ומאחר והוא תדרך את כל העולם ואשתו, זו הודעה חצי רשמית, מהסוג שדובר צה"ל לא רוצה לעמוד מאחוריה מחשש לפאדיחת-ענק. maaliv

אף אחד לא עצר לשאול, קודם לפרסום, מה לעזאזל מתכוונים הפעילים לעשות בחומרים הללו, במידה והם אכן על הסיפון. אני מניח שאפשר להצית גופרית, אם אתה באמת התאבדותי, אבל באותה מידה אפשר להצית גם בנזין, והוא הרבה פחות חשוד.

אשר לחומצה גופרתית – אוי. עבדכם הנאמן עבד כמה שנים במפעל כימיקלים באחד מאזורי התעשיה הפחות סימפטיים באזור פתח תקווה, והחומר הזה הוא בנזונה שהפחיד גם את העובדים המנוסים. לאלו מכם שיש להם הכרות מינימלית עם מאגיה ואלכימיה של ראשית העת החדשה, חומצה גופרתית היא ה-vitriol הידועה לשמצה. התועבה מעכלת בשר אדם בלי יותר מדי מאמץ, והיא פחות או יותר אחד החומרים המסוכנים ביותר, משום שהיא ומים ממש לא מסתדרים. נסיון לשטוף כוויה של חומצה גופרתית – הטיפול הראשוני המקובל – רק יגרום עוד נזק לקורבן. צריך להשתמש בכפפות ומסכות כשמטפלים בחומצה גופרתית, כי ממש לא מומלץ לנשום את האדים שלה. לא מומלץ להחזיק אותו במיכלי פלסטיק, כי הוא מגיב לרוב סוגי הפלסטיק. כשחומצה גופרתית מגיעה למגע עם פלדה – חומר מקובל, אומרים לי, לבניית סיפונים – היא משחררת אדים רעילים. כלומר, אם מישהו היה מחפש חומר פחות יציב, הוא כנראה היה צריך להסתפק בניטרוגליצרין.

עכשיו, אני מניח שאפשר לבנות איזה מזלף מזכוכית שישפריץ חומצה גופרתית, שוב בהנחה שאתה התאבדותי – האדים מהמגע עם סיפון הפלדה בהחלט יכולים לגרום לך לשמוט את המזלף, שלא לדבר על מה שהם יעשו לאנשים שבצד שלך – אבל אם יש כזה, אני רוצה לראות הוכחות מוצקות. yed2

אלא שכמובן אין כאלה. הבוקר התפוצצה ההפחדה הזו בפרצופו של צה"ל, כששרים האשימו את צה"ל (ואת נתניהו) בכך שהוא מבצע ספין "בנסיון להשפיע על דימויו [ של המשט – יצ"ג] ולציירו כמשט אלים". הפרשן הצבאי של ידיעות, אלכס פישמן, הטיל הבוקר ספק בכל הסיפור של החומצה, ואמר שמדובר בחומר דישון ותו לא. חבל רק שהספקות לא הגיעו קודם לפרסום הראשוני. כפי שיודע כל ספינר, המידע הראשוני הוא מה שחשוב. ה-Hasbara, שהיא בראש ובראשונה מלחמה פסיכולוגית נגד הציבור הישראלי, כבר נטעה במוחו של הישראלי הממוצע את דמותם של משתתפי המשט כמחבלים החמושים בנשק כימי. זו היתה המטרה של התרגיל הזה: את ההכחשות הבוקר אף אחד לא יזכור. 

המטרה היתה להכשיר את הציבור להרג של משתתפי המשט, וזה היה קל להפליא. הכותרת הזחוחה של ידיעות הבוקר היא "חבלה מסתורית", רמז גס לכך שהקומנדו הימי הישראלי הוא זה שחיבל באחת מספינות המשט. על כך יש לומר שני דברים: קודם כל, שאחרי המשט הקודם נשבעו קציני חיל הים בכל היקר להם שהם לא מכירים דרך לשתק מנוע של ספינה, שלא תביא להטבעת הספינה. מסתבר שדווקא יש. כן, הפעם הספינה לא בתנועה, אבל קשה להאמין שירי של צלצל – למשל – לא ישבש תנועה של מדחף באופן שייאלץ ספינה לעצור. yed1

שנית, מסתבר שאנחנו עומדים בפני אפוקליפסת הסברה ששיבשה סופית את דעתם של הקברניטים, אחרת קשה להבין את הסיכון המטורף שלקח מי שאישר פעולה כזו במימיה הטריטוריאליים של יוון. מה היה קורה אם המקבילה של עומר גרשון מהקומנדו הימי היה נתפס מנסר ציר של מדחף במימי פיראוס על ידי שני שוטרים משועממים, קל למדי לנחש; ההתנקשות הכושלת בחאלד משעל היא הדוגמא הראשונה שעולה בדמיון. ובכל זאת, היה מי שאישר את הפעולה הזו כנגד ספינה לא חמושה, במימי מדינה נייטרלית שישראל מנסה לחזק איתה את היחסים. כזו היסטריה לא נראתה פה מאז שהמוסד פוצץ את "ספינת השיבה" ב-1988. מה שמזכיר לנו שוב את האמת הכאובה: שום עימות צבאי לא מפחיד את הממסד הבטחוני הישראלי כפי שמפחידה אותו התנגדות לא אלימה.

לחיי הספינות שבדרך; מי יתן והפעם זה יסתיים ללא קדושים מעונים.

ועוד דבר אחד: בעולמו של קומישר החינוך גדעון סער אין כנראה תלמידים מוסלמים. משרד החינוך קבע את בחינת הבגרות בכימיה דווקא בחג מוסלמי חשוב, לציון עלייתו של מוחמד השמימה. עכשיו מתעקשים שם שאי אפשר להזיז את התאריך. נסו לתאר את המהומה שהיתה מתרחשת אם משרד החינוך היה קובע בחינת בגרות בשבועות. לא יכולים לתאר בכלל את המצב הזה, הא? ברוכים הבאים למדינה הדמוקרטית ליהודיה ויהודית לכל השאר.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

85 תגובות על ”הכנה לטבח“

  1. עדו הגיב:

    אני דווקא בעד שעומר גרשון ימלא פיו מים.

  2. אלון הגיב:

    לא יכולים לדמיין? זה קרה כבר: משרד בחינוך קבע בחינת בגרות כלשהיא יומיים לפני ל"ג בעומר ופרצה מהומה.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1226965.html

    לפי גוגל, משרד החינוך ניצח

    • ygurvitz הגיב:

      לא דומה. שם הרבנים רצו להזיז את החג (ובסופו של דבר אף אחד לא התייחס אליהם, גם לא הציבור שלהם).

  3. מיכל הגיב:

    מדינה דמוקרטית ליהודים הגברים האשכנזים במרכז הארז ובשטחים הכבושים, אתה מתכוון

  4. אזרח הגיב:

    אם אפילו השרים של ביבי יצאו נגדו, והסיפור כל כך בלתי אמין (הצד של הגופרית, שימוש בחומרים לא סימפטיים אחרים זכור אפילו מימי ההתנתקות), החיצים צריכים להיות מופנים דווקא כלפי העיתונות. אגב, לא מן הנמנע שיהיו על הספינות פעילים אלימים, ולא מן הנמנע שיהיו אנשים שיהיו מוכנים לחרף את נפשם על מנת למות "מות קדושים".

    • ygurvitz הגיב:

      גם כלפי העיתונות, ועשיתי את זה. אבל קודם כל במי שמפיץ את השקרים.

      לא מן הנמנע שיהיו פעילים אלימים על הסיפון. לטעון שיש, ושהם נערכים לאלימות – זו עלילה, אלא אם יש הוכחות.

      • תוהה הגיב:

        לא מן הנמנע שיש בצה"ל תכניות לאלימות כלפי המשט.

        לטעון שצה"ל מתכונן לבצע טבח זו עלילה אלא אם יש הוכחות.

        • ג'ו הגיב:

          צהל כבר ביצע טבח פעם קודמת

          • תוהה הגיב:

            מתי ההגדרה של טבח הפכה ל"כינוי להפעלה חוקית של כח – אם הוא מבוצע ע"י ישראלים"?

            • אילן הגיב:

              מתי ההגדרה להפעלה חוקית של כוח הפכה ל"הפעלה של כוח על-ידי ישראלים"?

              • תוהה הגיב:

                מאז שועדת הבדיקה של האו"ם קבעה שהכוח הופעל בצורה חוקית

                למקרה שאתה סובל מגורביציזם: שים לב לפסקה הזו:

                טיוטת הדו"ח שהועברה לישראל ולטורקיה לפני כחודש וחצי קיבלה באופן כמעט מלא את טענותיה של ישראל לגבי אירועי המשט. הוועדה קבעה כי הסגר הימי על עזה חוקי בהתאם לדין הבינלאומי ולפיכך גם הפעולה לאכיפת הסגר ולעצירת המשט היתה חוקית.

                  • תוהה הגיב:

                    אתה מוזמן לחכות איתי לדו"ח הסופי ולראות אם הוא יהיה שונה מהטיוטה או לא.

                    בינתיים אתה ויוסי מוזמנים לחפש מתכונים לכובעים שתאכלו בודאי עם סיום החקירה.

                    בינתיים בטורקיה, מבקש שר החוץ דבונטוגלו מראש האופוזיציה שלא להשמיע טענות שמחלישות את עמדתם בפרשה כל עוד החקירה נמשכת.

                    http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=224027

                    • רועי.. הגיב:

                      שום דבר שיהיה רשום שם בנוגע לסגר הימי על עזה לא ישנה את דעותי בנוגע למצור..
                      לא משנה מה תגיד, העובדה היא שהמצור על עזה לא צודק וגם לא חכם.. המטרה של המצור הייתה למנוע הברחות אמל"ח (כאילו שלפני המצור על עזה ישראל נתנה להבריח אמל"ח לרצועה), ולגרום למצב שבו האוכלוסיה העזתית תסבול מספיק כדי להפעיל לחץ על החמא"ס (התקווה הייתה שמשטרו ייפול, ולחילופין, החמא"ס יהיה מוכן להגמיש את תנאי עסקת החלפת גלעד שליט). בשורה התחתונה, כל המטרות לא הושגו (מלבד התעללות קשה בבני אדם), ואף השיגו את ההפך המוחלט – החמא"ס לא הגמיש ולא במעט את תנאיו, ואף הארגון רק התחזק – האוכלוסיה נהייתה תלויה בו לחלוטין – מקור ההכנסה המשמעותי היחיד ברצועה (הרי ענף החקלאות והתעשייה קרס לחלוטין עם איסור הייצוא), וכמו כן, החמא"ס השתלט על כל המנהרות, ומרוויח על זה לא מעט (מלבד הכסף שמגיע מאיראן..)..

                      בנוגע להברחות אמל"ח? בוא נגיד את זה ככה – גם לפני המצור על עזה היה סגר ימי (הסגר מוסדר לפי הסכמי אוסלו, בגדול..למרות שיש שם התחיבות שישראל תסייע בהקמת נמל עזה – מה שלא כל כך קרה..), ופעם אחרונה שבדקתי כוסברה היא לא אמל"ח וייצוא תותים זה לא ייבוא טילים..

                      וזה מבלי לדבר על העובדה שיש ברצועה כבר טילי נ"ט די מתקדמים דוגמת ה"קורנט" ומי יודע מה עוד..

                      אז חוץ מיח"צ גרוע להחריד, מה לכל הרוחות יצא לישראל מהמצור הזה???

                    • תוהה הגיב:

                      הוועדה דנה בחוקיות ולגיטימיות, לא במה לדעת רועי צודק ומה חכם.

                      באמת לא משנה מה אני אגיד, משנה מה קורה במציאות. בפעם הבאה שתבדוק, תגלה שתותים וכוסברה אפשר לייבא לרצועה. כמו כן, תגלה שהחמאס הוא זה שבלחץ ומבקש הסכמי הפסקת אש מעמדת חולשה, תגלה שהפלשתינאים שגרים ביו"ש ורואים מה קורה בעזה לא יוצאים לרחובות להפגין בעד החמאס (למרות שהוא זכה בבחירות לרוב גם ביו"ש) אלא מוכנים לקבל את השלטון של הפת"ח. ושלבחירה במדיניות התנגדות אלימה יש מחיר כבד.
                      כך צריך להיות עד שהממשלה בעזה תסכים לשבת למו"מ עם ישראל על הפסקת אש ועל הכרה הדדית.

        • עמית הגיב:

          אתה חדש פה, אה?
          עוד תלמד, ביקורתיות וספקנות – רק כלפי אחד.

          יכלת גם לתהות (נו, תוהה) מה גורם לפקפק בסיפור על חומצה גופרית, אבל שורה מתחת לקבל באופן מלא סיפור לא-הגיוני בהרבה בנוגע לחבלה באיזה יאכטה אומללה (מתוך 9 ספינות) בשטח של מדינה ידידותית שממילא כבר עושה כל שבכוחה בשביל לעצור את הספינות.

          • אלכס ז. הגיב:

            "מה גורם לפקפק בסיפור על חומצה גופרית"

            הפוך, גוטה, הפוך. טענות חדשות יש לבסס, וכל עוד הן אינן מבוססות יש להתייחס אליהן בחשדנות.
            מה גם שצה"ל נתפס משקר כ"כ הרבה פעמים שברירת המחדל צריכה להיות שהוא אינו דובר אמת.

            • עמית הגיב:

              תן לי לנחש, לא קראת עד הסוף.
              "טענות יש לבסס" זו הטענה שלי. בבלוג בוחרים לעמוד בכל הזה לפעמים (טענות ישראליות) ולפעמים לא (טענות אנטי-ישראליות).

              אה כן, ועל פי ההגיון שלך לגבי דובר צה"ל לא צריך להאמין למילה שיוצאת מפיהם של ממארגני המשט או הפלסטינים.

              • אלכס ז. הגיב:

                קראתי עד הסוף. אני פשוט לא חושב שיש קשר בין הרגעים הקונספירטיביים של גורביץ לזה שצה"ל אכן מנסה לכסת"ח מבעוד מועד. שני דברים שונים, אבל רק אחד מהם עומד במרכז הפוסט.

                באשר לסיפא, מארגני המשט לא נתפסו בשקרנות כרונית. פלסטינים זה סיפור אחר והם לא אמינים בדיוק כמו דובר צה"ל (וזאת סיבה טובה לא להתייחס ברצינות לכל שטות שכותב גדעון לוי).

            • תוהה הגיב:

              אתה חושב שהם יספיקו לתקוף את המשט רחוק מספיק מהחוף כדי שהנשורת הגרעינית לא תיפול עלינו?

  5. אור שחר הגיב:

    הייתי כותב על זה שזה פתטי ומעורר בחילה, אבל כבר עשיתי את זה בתגובה לפוסט הקודם, וזה שלפניו, וזה שלפניו. אני חושב שכדאי שתתחיל למצוא סקופים כאשר תגלה מקרים בהם "בכירים פוליטיים" או דובר צה"ל או לשכת ראש הממשלה אינם משקרים.

  6. גיל הגיב:

    לייק:
    שום עימות צבאי לא מפחיד את הממסד הבטחוני הישראלי כפי שמפחידה אותו התנגדות לא אלימה.

    לייק:
    ברוכים הבאים למדינה הדמוקרטית ליהודיה ויהודית לכל השאר.

  7. רועי ב הגיב:

    http://www.democracynow.org/2011/6/29/headlines

    דקה רביעית, בכירת צה"ל מספרת את המעשייה על הגופרית

    • ג'יזה הגיב:

      מדובר באחראית על התקשורת הבינלאומית, סא"ל אביטל ליבוביץ'. או שהיא משקרת, או שדובר צה"ל משקר, או שהרמטכ"ל משקר. לחילופין, ייתכן והספין הגיע מהפוליטיקה?

  8. תוהה הגיב:

    כידוע לך 1) חומצת גופרית היא אחד מהרכיבים של העיקריים של חומרי נפץ.

    כידוע לך 2) המטרה המוצהרת של המשט היא לפרוץ את המצור על עזה.

    כידוע לך 3) אין שום מצור על עזה למעט על חומרים שמיועדים לייצור תחמושת.

    את הסקת המקנות מהאמור לעיל אשאיר לקורא הנבון.

    • רועי.. הגיב:

      1)לא, חומצת גופרתית היא ממש לא חומר "מרכזי" בהכנת חומר נפץ.. נכון, זה שימוש אפשרי שלה (ממש לא נפוץ, מאוד מסוכן ומאוד לא הגיוני), אבל אני בהחלט מאמין שלאדם שינסה להרכיב פצצה מחומר מסוכן זה (כנראה ללא ציוד מתאים) בעודו בבטן ספינה (!) בלב ים (!!) יש ביצים מפלדה..

      למה? כיוון שבכל מקרה זה נחשב חומר מסוכן ושאי אפשר להשיג אותו "בבית המרקחת הטיפוסי"..לכן אם אתה כבר מעלה חומרים מסוכנים ובלתי חוקיים לכלי השיט – למה לא פשוט רימון או אולי חומר נפץ תקני אחר? בכל מקרה, זה לא הגיוני בעליל.

      2) לפרוץ את הסגר הימי על עזה.

      3) פעם אחרונה שבדקתי מלט זה לא רכיב עיקרי בייצור תחמושת..

  9. רועי.. הגיב:

    יוסי, כמה הערות בנוגע לפוסט..

    1. לעצור ספינה זו לא משימה כל כך קשה – הבעיה היא גם לדאוג שהספינה לא תטבע במהלך. יש שיטות לעצור כלי שיט בתנועה (לא הקטע של הצלצל), אבל ככל שהכלי גדול יותר (דוגמת המרמרה) הסיכון שכלי השיט ייטבע במהלך גדול יותר.. תאמין לי שזו אופציה שישראל תנסה להימנע ממנו.
    2. קשה לי להאמין שחיל הים אישר מבצע של השייטת לנמל זר ידידותי רק בשביל לחבל בצורה גרועה במנוע של כלי השיט (אני בטוח שאם הם היו עושים את זה, הם היו עושים עבודה יותר טובה). לדעתי סביר באותה המידה שיש "מושתל" חביב על גבי כלי השיט שביצע זאת..אני בספק אם מארגני המשט עשו בדיקת רקע ראויה על כל אחד מהמשתתפים..

  10. נמרוד הגיב:

    או בהמשך למה שרועי אמר – למה לא מאמין (ואכן לא צריך להאמין) בדיווחי העיתונות על החומצה המסוכנת, וכן מוכן להאמין לכך שחיל הים/המוסד חיבל בספינה ביוון? שני הדברים נראים לי באותה רמת סבירות (נמוכה להפליא). שים לב לכך שאותם סיפורי "חבלה" עלו גם במשט הקודם:

    http://tbk.mako.co.il/article/868257

    בסופו של דבר, נראה לי שאם העיתונות הייתה מורידה קצת את הטונים בדיווחים ההיסטריים על המשט, אולי אפילו ממשלת נתניהו הייתה מצליחה ללמוד מהטעויות ולעבור את המשט הזה בשלום. לא שזה מוריד את האחריות של הממשלה על התוצאות.

    • שונרא הגיב:

      עדכון: חיבלו גם באנייה של המשלחת האירית, שעגנה בטורקיה.

    • ygurvitz הגיב:

      בהתחשב בהיסטוריה – פיצוץ ספינת השיבה של אש"ף – חבלה בספינה מצד חיל הים נשמעת לי הרבה יותר הגיונית משימוש מרושע בחומצה גופרתית, שעוד לא הוסבר לי איך בדיוק יקרה.

  11. vandersister הגיב:

    תוהה יקר,

    1. כן, אז? הטענה שפורסמה בעיתונים לא היתה שהספינות נושאות חומר נפץ, אלא שהפעילים מתכוונים לצרוב את החיילים בחומצה. תחליט מה הגירסה שלך. בכל מקרה, יוסי הוכיח בפוסט שזה גובל בבלתי אפשרי. בנוסף, לא נמצא שביב של ראיה לכך. באותה מידה הם היו יכולים לטעון שעל הספינות יש אבקת דרדסים.

    2. להפסיק את המצור על עזה כן, לא להמיס את הספינות במשט בחומצה.

    3. בולשיט. כשצה"ל קובע שיש סוגים של תבלינים (!!) שאסור להכניס לעזה, זה פשוט בולשיט. עם כל הכבוד לכוסברה, אי אפשר לייצר ממנה חומר נפץ.

    קרא שוב את הפוסט. או משהו.

    • תוהה הגיב:

      באמת שאין לי שום מושג מה יש על הספינות, אין לי שום גירסה למה יש שם או אין שם. כל מה שכתבתי היה תשובה ליוסי למה יש בכל זאת הגיון בייבוא חומצת גפרית לעזה.
      האם זה נכון? כנראה שנדע בקרוב.

      ה"דיווחים" כאילו נוסעי המשט מתכננים התקפה כימית על החיילים נשמעים לי היסטרים בדיוק כמו הטענה שהחיילים מתכננים טבח.

      התרחיש הסביר הרבה יותר משעמם: כנראה שזה ייגמר בבקשה מנומסת לעגון בנמל אחר ללא אף דחיפה.

    • חרטא ברטא הגיב:

      "אלא שהפעילים מתכוונים לצרוב את החיילים בחומצה. תחליט מה הגירסה שלך. בכל מקרה, יוסי הוכיח בפוסט שזה גובל בבלתי אפשרי."

      למה בלתי אפשרי? חומצה גפרתית בריכוז 10% לא תמיס סיפון פלדה כל כך מהר, אבל שפריץ לפנים יכול לגרום לכוויות חמורות ועיוורון.

      תוכלי לבדוק איך נראית אמנה בראמי אחרי שהותקפה ע"י מחזר מאוכזב (כנראה שהוא לא הבין כל כך בכימיה וכמה זה לא אפשרי).
      לבעלי קיבה חזקה:
      http://legalservices.bizandlegis.com/2011/06/iran-acid-attack/

      זה לא בעיה להשיג מספר גדול של בקבוקים (מפלסטיק) המכילים חומצה גפרתית בריכוז כזה נמוך. שתי שניות בגוגל יגלו לך כמה חברות מוכנות לשלוח לך כמויות של החומר הזה.

      יוסי משום מה יצא מתוך הנחה שמדובר על חומצה בריכוז גבוה מאד, למרות שבשום מקום לא הובא מידע בנושא.

      • ג'ו הגיב:

        רק שצהל דיבר על שקים של מה שזה לא יהיה

        • חרטא ברטא הגיב:

          הארץ מדווח על שקים, מעריב מדווח על חומצה (כנראה לא מאוכסנת בשקים) ומן הסתם צה"ל היה המקור לשתי הידיעות.

          בכל מקרה יוסי הקדיש שתי פסקאות שלמות לחומצה, וואנדר חזרה על הטענה כמה זה בלתי אפשרי שיתקפו את חיילי צה"ל בחומצה.

          אי לכך ובהתאם לזאת….

    • עדו הגיב:

      התבלבלת, אבקת דרדסים זה מה שהפוליטיקאים שלנו לוקחים בבוקר.

    • אנונימיT הגיב:

      עמוס הראל בהארץ טוען שהספין של צה"ל ( שקים של גופרית, לא חומצה מהולה בבקבוקים) הוא נשק הגנתי כנגד מבקר המדינה ולא כנגד המשט.
      יש סדרי עדיפויות – הכסת"ח בעדיפות ראשונה.
      http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1233073.html?more=1
      מה שנשמע לי סביר – הטבח גם במקרה הקודם לא היה מתוכנן

  12. אמיר הגיב:

    הערה לכל הלא כימאים שביננו. הסיכון מחומצה או בסיס כלשהם תלו בריכוז שלהם. כל טיפש יכול להכין בקלות חומצה גופרתית בריכוז שיצרוב מבלי לגרום לכוויות או ישאיר סימנים ובטוח שלא יהרוג. הכותב היה בעל שתי ידיים שמאליות וסבל מזה בעת מעבדה בכימיה אנליטית, שיעור 5 בערך. יחד עם זאת אין סימנים ואין כוויה טפו טפו. אני יכול להגיד שזה צרב מאוג 🙁

  13. רועי.. הגיב:

    אני לא ממש מסכים איתך.. אני לא אומר שזה בלתי אפשרי שבאמת ניסו לחבל (בצורה חובבנית משהו) בכלי השיט..אנחנו הרי כן יודעים איזה מקום של כבוד זוכה לו המשט מצד כוחות הביטחון (וספציפית חיל הים), ולכן בהחלט סביר שמנסים לפעול נגדו.. אמנם אני פשוט לא חושב שדווקא השייטת הם אלה שעשו זאת..

    • נמרוד הגיב:

      זאת הייתה תגובה אלי? אז פשוט אין לי סיבה להאמין לדיווחים לא מאומתים של עיתונים ישראליים על נושא שהם חייבים לדווח עליו בהיסטריה גם אם אין אף פירור של מידע חדש. בכל מקרה, כמה שנהוג לזלזל פה בגופי הבטחון והמודיעין של ישראל, הם בדרך כלל גוף ביצועי מוצלח ומאוזן. גם אם אני לא מסכים עם מדיניות הממשלה (נניח, שצריך להפעיל סגר על עזה ולא משנה מה המחיר המדיני שלו), עדיין היכולת של הצבא לקיים את המדיניות הזו היא בהחלט סבירה. ואני מאמין שהוא יודע שכדי למנוע כניסה של משט אזרחי חיל הים מספיק – לא צריך מבצעים נועזים בשטח האויב…

  14. עמית הגיב:

    ההערה בסוף בנוגע למשרד החינך היא חסרת בסיס. המועד של חג האיסרא נקבע רק שלוש שבועות מראש, בעוד מועדי בגרויות נקבעים על ידי משרד החינוך חודשים מראש. כך שלא, הבגרות בכימיה לא נקבעה "דווקא" על חג מוסלמי, אלא חג מוסלמי נקבע על הבגרות בכימיה.

    יהודית ודמוקרטית לאזרחיה, ובעייתית עם מועדיה (לפחות עם אלה שלא נקבעים שנה מראש).

  15. Rasul הגיב:

    האם זה אופטימי מדי לחשוב שהמאמץ ההסברתי הוא בעצם חלק מניסיון להפחיד את המשתתפים במשט בתקווה שחלק מהם יבחרו לא לעלות לסיפון ושהאחרים ידעו שצה"ל -מינז ביזנס- וימנעו מלהפגין כל סוג של התנגדות?

    כנראה שכן…

  16. שונרא הגיב:

    אציין ששיחתו של מקס בלומנטל עם פקידה חסרת-מזל ממשרדי דו"צ מאששת מאוד כל טענה נגד הצבא. לא, אין להם הוכחות. כן, הם מצפים להכתיב ושכולם יכתבו בלי לשאול שאלות.

    http://maxblumenthal.com/2011/06/israeli-army-has-no-evidence-for-claim-of-flotillas-violent-plans-story-unravels/

    • עמית הגיב:

      ארגון ביטחוני לא מוכן לחשוף בפניך מודיעין משמע שאין לו כזה? אחלה הגיון. כנראה שארגוני המודיעין שלנו ממש גרועים אם כך, שכן הם כמעט שלא חושפים דבר.

      עיתונאי סביר, כשגורם ביטחוני מעביר לו מידע שכזה, יכתוב כתבה לגבי – "צה"ל חושש", "גורמים בצה"ל מזהירים", "בישראל חוששים" או כל ניסוח אחר בסגנון, בדיוק כפי שהופיעו בכל עיתוני ישראל.

      • רוזנברג הגיב:

        לא נכון. עיתונאי זהיר לא יסיק מהתדריך הזה ש"צה"ל חושש" ואפילו לא ש"צה"ל סבור שאכן יש על האוניה". זה מקרה מובהק בו עדיף לא להסיק דבר זולת "בכיר בצה"ל טען בתדריך לעיתונאים ש…". וגם את זה יש לפרסם עם אזהרות מתבקשות על ספין.
        ועורך זהיר יחשוב פעמיים עם זה מצדיק פרסום בעמוד ראשון. כלומר אם אלו באמת חדשות, או סתם ספין.

      • ygurvitz הגיב:

        ארגון בטחוני מתבקש לא לשחק בריקוד שבעת הצעיפים. אם אתה אומר שיש לך מודיעין, תהיה ערוך לחשוף אותו. אם אתה לא רוצה לחשוף אותו, סתום את הפה. להגיד שיש לך מודיעין אבל לא תחשוף אותו, זה בדיוק כמו לומר שיש לך רשימה של 283 קומוניסטים במשרד החוץ, אבל אתה לא מוכן לחשוף אותה.

        • גיל ב' הגיב:

          זה מזכיר לי את ג'ון סטיוארט צוחק על שרה פיילין שטענה שיש לה פיתרון למשבר הכלכלי אבל היא לא מוכנה לגלות מהו…

        • דוד הגיב:

          אני לא מבין, אז כשהמוסד מדבר על הכורים באיראן הוא צריך לנקוב בשמות כל אחד מהסוכנים שלו המושתלים בטהראן?

          יוסי, לפעמים אתה אומר דברי טעם, אבל לפעמים אתה פשוט מקשקש בקומקום.

          • ygurvitz הגיב:

            בדיוק. אם המוסד רוצה לדבר בפומבי על מה שקורה באיראן, אז הוא צריך להיות ערוך לחשוף מודיעין, בדיוק כמו כל גוף אחר. התפקיד של המוסד, אגב, הוא לא לחשוף חומר לתקשורת, אלא לספק אותו לממשלה. אם הוא מתחיל לדבר לתקשורת, אז סימן שיש כאן קמפיין ציבורי – ואם זה קמפיין ציבורי, אז ראיות בבקשה. אם אין לכם ראיות שאתם מוכנים לחשוף, אז אנא חזרו לתפקיד המקורי שלכם – אספקת מידע לקברניטים ולא עיסוי דעת הקהל.

            על אחת כמה וכמה, כשעאלק-מודיעין הזה – מי אמר לנו שהוא לא מפוברק? – מיופיע באמצע קמפיין פומבי מאין כמוהו. העלתם טענה כלפי גוף? האשמתם אותו בתכנון אלימות כשהוא במוצהר לא אלים? הוכחות, בבקשה. אין הוכחות? יש הוכחות, אבל אתם לא מוכנים להציג אותן מחשש לפגיעה במקורות/שיטות איסוף? סתמו את הפה, במטותא. מידע שאי אפשר לערער עליו לא צריך להיות חלק מדיון ציבורי.

            • עדו הגיב:

              או כפי שנכתב היום בידיעות – אם יש למודיעין הישראלי מידע על נשק שהאוייב מתכוון להפעיל נגד חיילים והוא מפיץ את המידע הזה מדובר בשערורייה – זה הרי סוד צבאי!

  17. יהושאפט הגיב:

    א. ברור שה"חבלה" בספינה בעצם נועדה להסיט את תשומת הלב מזה שישראל השתילה חומצה גופרתית בתוך המטען ההומניטרי.

    ב. לא מן הנמנע שישראל תנסה לעצור את המשט לעזה, כולל עליה על ספינות אם יש צורך בכך. לומר שישראל מתכננת טבח, זו עלילה אלא אם כן יש הוכחות.

  18. גיל ב' הגיב:

    אתמול היתה התייחסות לנושא אצל רזי ברקאי והמרואיין (מדעו שאינני זוכר את שמו) הטיל ספק בכל העניין וטען שימיוש בחומצה נגד החיילים יהיה יותר מסוכן למשתתפי נמשט מאשר לחיילים. איך זה שגלי צה"ל יכלו למצוא מומחה כזה בהתרעה קצרה אבל העיתונים לא?

    • א.ב. הגיב:

      מילא העיתונים, מה עם המקורות הצבאיים…

      • גיל ב' הגיב:

        המקורות הצבאיים הם אינטרסנטים, העיתונים אמורים לגלות יותר ספקנות וחשדנות. רזי ברקאי הוא לא בדיוק עמירה הס או גדעון לוי ובכל זאת הוא יודע להפעיל שיקול דעת מקצועי וחסר פניות.

  19. אייל הגיב:

    בריאיון עם גלי צה"ל אחת ממשתתפות המשט אמרה שהיה יכול להיגרם אסון אם החבלה לא היתה מתגלה עד שהיו מגיעים ללב ים.

    • הירנוט הגיב:

      "בריאיון עם גלי צה"ל אחת ממשתתפות המשט אמרה שהיה יכול להיגרם אסון אם החבלה לא היתה מתגלה עד שהיו מגיעים ללב ים."

      ברור שהיה מתקיים אסון, הם לא היו מגיעים ליעד.

  20. sus הגיב:

    1. היות והחגיגה נמשכת הנה כמה הערות. כללית כמות האי ידיעה מכל הצדדים כולל צה"ל וכאן בבלוג מפחידה. ראה הדיונים המשונים על ח. גפריתנית (ח"ג).
    2. חומרי נפץ, אין צורך בח"ג לייצר חומרי נפץ והדף ואיש לא מייצר חומרים כאלו ברצועה אחרי נסיגת ישראל. למה? לאיזה צורך? אין מספיק? סתם איזה מטומטם במערכת הביטחון, המלאה כסילים מפטפטים שהשתן עלה לראשם, דיבר שטויות ושוטים חורשי רע כבלומנטל חגגו. לא הייתה ח"ג על כלי השייט, אני בטוח. לרסס חילים בח"ג מדוללת? שטות, ראה בהמשך.
    3. נושא שלא נידון כלל. יש רשימה ארוכה של חמ"ס ובאיזה תנאים, אם בכלל, מעמיסים אותם על כלי שייט. ח"ג מועמסת על כ"ש בתנאים מיוחדים קשים ומוגדרים היטב. לא סביר שרב חובל יעמיס ח"ג על יכטה נושאת אזרחים מבולבלים, או בכלל כ"ש נושא נוסעים, זה לא חוקי וזה פשוט מסוכן, טכנית וביורוקראטית.
    4. בכדי להוציא אוניה להפלגה צריך ים של ניירת. בין הניירות צ"ל נמל יעד מוכר. בהסכמי הרש"פ וישראל ישראל אמונה על מכס וכ"ו. זה תמיד כולל בתי מכס מוגדרים. עזה אינו נמל פריקה מוגדר ע"י ישראל והרש"פ או בכלל. אם כל אחד יכול לפרוק כל כלי שייט (כ"ש) בכל נקודה בחופים תחת שלטון ישראל, קו ירוק או כיבוש, מחר ג'יסר זרקה הופך לנמל החשיש הגדול בעולם.
    4. הסובלנות והסבלנות הישראלית השחיתה תופעות כשפירא. כל אוניה היוצאת מכל נמל מסודר בכל מקום בעולם יוצאת באישור שלטונות המדינה והנמל. זה למשל מונע סחר עבדים, סחר בזונות, הברחת סמים וכ"ו. אף ימאי מסודר לא מתעמת עם שלטונות נמל ולא מנהל עמם דיונים. עצם הבריחה מהנמל היא עבירה ועבירה קשה. השיטה הישראלית שבה רבנים, פילוסופים, שמאלנים, מתנחלים, נשים צדקניות ובלוגרים מנהלים בכל נושא חוקי משא ומתן עם נציגי החוק לא עובדת בחו"ל. היום יוותרו לשפירא ומחר כ"ש יבריחו פושעים מיון לחו"ל.
    5. אף מדינה בעולם לא רוצה שאוסף של שמאלנים מגיל 18 עד 100 יפליגו בים התיכון יפרקו ויטענו בכל מקום בים התיכון בכל תירוץ אידיאליסטי או לא. היום עזה מחר מיליוני אפריקאים בחופי צפון הים התיכון. תירוצים אידיאליסטים, צדק חברתי ואלוהי, יש בשפע. כמו לקיחת פלשתיניות לים, מחר זה יהיה אוקראיניות למצרים.
    6. הצי היווני אף פעם לא התפעל מאוסף של מאואיסטים, פלשתינאים, יהודים מחורפנים, שמאלנים שוודים מדברי עברית ושאר כאלו. יש להם מספיק לוחמי שלום מסדרי עולם והורסי הקפיטליזם מתוצרת יון.
    7. מכל מיני סיבות חלקן לעיל לכל כלי שייט מלחמתי מותר לעצור בלב ים כל כלי שייט ולבקש פרטים. זה גם מה שיהיה בועדת האו"ם על המרמרה. כלי שייט שיצאו מיון ללא אישור הם כלי שייט פושעים.
    8. כל העסק הופך לקרקס. נקווה שאוסף המטורפים, הבורים והשרלטנים מהקריה ועד קנדה ואירלנד לא יגרום אסון.

    • מני זהבי הגיב:

      עזה אינה נמל מוכר? יכול להיות. אבל נדמה לי שלפני שנה כמה כלי שיט יצאו בהפלגה לעזה, כולל מנמלי יוון, ואיש לא עצר אותם בטענה שנמל היעד שלהם אינו מוכר.
      כמו"כ, נחמד שאתה מזדהה עם הצי היווני נגד "לוחמי שלום מסדרי עולם והורסי הקפיטליזם מתוצרת יון". אני מציע לך לומר זאת לעובד יווני מצוי. לא, עדיף לסטודנט יווני מצוי.

  21. אלעד הגיב:

    גורביץ, כמה קל לדווח על חבלות כביכול ע"י צה"ל בסירות של אנשי המשט,
    וכמה קשה לדווח אמת !

    תקרא, ותתנצל, הטורקים מדווחים שלא היה ולא נברא, לא מעשה מכוון, לא במיים טורקיים ולא בנמל טורקי, אה וגם לא חבלה.

    ביוון לא הוגשה תלונה כך ששום דבר לא נבדק, אז מה יש לנו ? כמו שאמר פעם מישהו כשאמירת אמת נחשבת מעשה מהפכני…..

    http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=initial-inspection-says-no-sabotage-to-irish-ship-to-gaza-within-turkish-territorial-waters-2011-07-01

    שכחתי, העיתון הטורקי הוא Hasbara

    • ygurvitz הגיב:

      מה אתה קופייץ? מתי בכלל התייחסתי לסיפור הטורקי? על מה אני צריך להתנצל?

      • אלעד הגיב:

        מר גורביץ, הנה העובדות :
        אתה דיווחת על סיפור ביוון, תלונה לא הוגשה למשטרה.
        סיפור דומה בטורקיה נחקר ונמצא לא נכון, הווה אומר החברים שלך מהמשט לא ממש מקצועיים לא ממש יודעים מה הם עושים, וכשלא הולך להם מאשימים את מדינת ישראל.
        אתה זה שקופייץ אתה זה שהשאשים את מדינת ישראל בפעילות במיים טריטוריאלים יוונים, ולאור הסיפור הטורקי ולאור העובדה שלא הוגשה תלונה במשטרה היוונית, אתה פשוט משמש כפה ולשון לחבורת שקרנים.
        כמו שאמר לנין, אידיוט שימושי מהמערב.

        • גלעד ב. הגיב:

          אז בזן שכתבתי אהתגובה הסתבר שאתה לא מתבלבל, פשוט לא ברור.

          יוסי גם לא בתייחס לפרשה הזו ספציפית, וגם ביחס לספינה שכן התייחס אליה – הוא פעל לפי המידע שהיה זמין והיה אם לומר על האמת ברור לכולנו.

          על מה הוא צריך להתנצל בדיוק?

      • גלעד ב. הגיב:

        אני חושב שהוא מתבלבל בין שני דברים. היו שתי תקלות, זו שהתייחסת אליה בפוסט הזה, ועוד אחת בספינה אירית.

        מארגני המשט האשימו את ישראל בשתיהן, ואף טענו שהחבלה בספינה האירית נועדה להחמיר עם הזמן ואם לא היו מגלים אותה היו נתקעים בלב ים ומסכנים את חיי הצוות וכו'.

        החקירה הטורקית העלתה שבספינה האירית לא הייתה חבלה, וקשה לחשוד במשטרה הטוריקית שהם לטובת ישראל במיוחד.

        • אלעד הגיב:

          דווקא יקיר העדר סילברשטיין מפרסם שטורקיה היא סוכן של מדינת ישראל.
          בקיצור חבורת הזויים.

    • אסףר הגיב:

      לפני שאתה דורש התנצלויות- האם קראת את הכתבה במלואה?

      כתוב שם שטענת הרשויות היא:
      א. *יתכן* שזו לא היתה חבלה מכוונת.
      ב. זה לא קרה בתוך טורקיה.

      אז כן, אמירת אמת. הגעת מ"יתכן" ל"לא היה ולא נברא".

      • אלעד הגיב:

        ידידי, אתה קצת לוקה בהבנת הנקרא.
        אז ככה:
        1. לא קרה בתוך טורקיה = לא חבלה מכוונת ע"י צוללן שנועדה להשבית את הספינה האירית בשעת ההפלגה (טענת החברים ההזויים ממשט השוטים שתיים)
        2. *יתכן* – אין להם דרך לדעת בודאות, אבל ראה סעיף 1, אם סעיף אחד לא התרחש סביר להניח שסעיף 2 נגרם בגלל : עיפות חומר ותחזוקה לקויה.
        וחצמזה הניסוח הוא ע"י דיפלומט טורקי, וגם הם דיפלומטים להפליא.

        • אסףר הגיב:

          כלומר יוסי צריך לחזות את העתיד, אבל לך מותר לקרוא מבעד לערפילי הניסוח הדיפלומטי את הדרש שמאחורי הפשט?

        • אסףר הגיב:

          כמו-כן: לא קרה בתוך טורקיה, אבל בתוך הכתבה הפעילים מתלוננים שזו "חבלה" שנועדה לפרוץ זמן רב אחרי שקרתה כשהם בלב ים.

  22. שחר הגיב:

    סתם הערה בקטנה…
    במשט המרמרה, אחד הדברים שהיו ידועים למערכת הביטחון וכן במשרד רה"מ זה שהספינה עצמה, קרי המרמרה, לא יכולה פיזית להיכנס לנמל של עזה… מה שמראה שבעצם היו יכולים לתת לה להפליג עד איפה שהיא תתקע, ומשם בכל אופן היה צורך להוציא את האנשים והציוד עם ספינות קטנות יותר.

    אם רק היו מקדישים עוד רגע של מחשבה – כל סיפור המרמרה היה נגמר אחרת לגמרי.

    אבל כשישראל רוצה להראות שהיא יכולה לעשות הכל, כי היא בעצם "רק מגיבה לפרובוקציות" – היא בעצם מאוד מוצלחת בלייצר אותם.

    בסופו של דבר גם אם על הספינות יהיו רק פרחים ושוקולד – ישראל תמצא את הדרך להפוך אותם למסוכנים – הכל על מנת להראות שיש לנו זרוע ואנחנו יודעים איך להשתמש בה…

    לפעמים נדמה שישראל פשוט נהנת לעשות שרירי מדי פעם, ככה, בשביל הכייף.