החברים של ג'ורג'

מצורעים המתכסים בגלימות אחרים

לפני כמה ימים צץ ברשת סרטון של ברנש שמכנה את עצמו מארק, שמסביר שהוא פעיל זכויות הומוסקסואלים שהחליט להרחיב את אופקיו בתחום זכויות האדם, ולהצטרף למשט המיועד לרצועת עזה, בשם קבוצת זכויות הומוסקוסאלים עמה הוא נמנה. הוא שלח, לדבריו, מייל למארגני המשט, ולאחר זמן רב זכה לתגובה שלילית. כאן חווה מארק חברנו את הגרסה שלו של הדרך לדמשק, עיניו נפקחו, והוא הבין שהמשט מאורגן על ידי איסלמיסטים תומכי חמאס שהם כולם חברים טובים של איסמעיל הנייה.

המדובר, כמובן, בסרטון Hasbara מקצועי. "מארק" נמנע מלהציג את הפצצה שהוא מחזיק, קרי המייל שלכאורה קיבל מאנשי המשט. זה לא מקרה: כפי שגילה במהירות מקס בלומנטל – מי שחשף את הסרטונים המפוברקים של דובר צה"ל אחרי המשט הקודם – הסרטון הועלה לרשת על ידי מישהו בשם ניל לזרוס, איש Hasbara מוכר. הסרטון קודם בטוויטר, מצא בלומנטל, על ידי לשכת העיתונות הממשלתית, שציטטה ברנש בשם גיא סימן מלשכת ראש הממשלה כמקור שלה. הציוץ עם ההפניה לסרטון היה הציוץ היחיד של סימן.

אמש חשף ה-Electronic Intifada ש"מארק" הוא בעצם עומר גרשון, מיקרו סלב בשנקל מתל אביב. הדבר חושף, אם זה עוד לא היה מובן, את השקריות של הסרטון כולו. כישראלי, כל הנאיביות של "מארק" קודם שראה את האור מגוחכת במיוחד.

עכשיו, אין לי בעיה מיוחדת עם גרשון. הוא שחקן; הוא קיבל, יש להניח, תשלום עבור משחק של דמות; אלה כללי המשחק. עם משרד ראש הממשלה, שמוציא תעמולה מגושמת כל כך, בהחלט יש בעיה.

התרגיל לא צריך להפתיע אותנו: משרד החוץ החליט כבר לפני שנה שיש לבצע מיקור-חוץ ל-Hasbara, משום שהגופים הישראליים הרשמיים נחשבים למורעלים ובלתי אמינים. בערך כמו מועצת יש"ע, שמשתמשת בגוף הדמה "ישראל שלי" למבצעים המלוכלכים באמת שלה – הפצת תמונות זוועה, ניהול קמפיין נגד גל"צ שאסור שתיראה שהיא מאחוריו – ישראל מנהלת מערכה מלוכלכת כנגד המשט תוך הפצת שקרים באמצעות אנשים כביכול לא קשורים.

בנסיון לגרום לעולם המערבי להתעלם מהעובדה שהיא כובשת מיליוני אנשים חסרי זכויות ומפעילה גטו ברצועת עזה, ישראל מנסה לנופף ברקורד היחסית-חיובי שלה בתחום זכויות הגאים. כדי לעשות את זה, היא מתמקדת בהומופוביה של החברה המוסלמית המסורתית, מתוך תקווה שאף אחד לא יתייחס להומופוביה של החברה היהודית המסורתית ותוך תפילה חרישית שאף אחד לא ישים לב שהומופוביה היא הדבר היחיד בערך שמשלב בין הרבנים ובין האמאמים, או שיבחין בכך שהרבנים הראשיים שלה – בהווה ובעבר – מסיתים בעקביות נגד הומוסקסואלים, הכל כמובן תוך הגנה מחקירה ותוך קבלת משכורת מן המדינה.

בדרך, כתוצאת לוואי, מושחת ישראל את הקבוצות הגאות במזרח התיכון כמשת"פיות שלה. גם כך מועלות טענות כנגדן שהן פרו-ציוניות, והאמת היא שזה לא צריך להפתיע. כשהמשטר שלך מדכא אותך, האויב שלו מתחיל להיראות חיובי למדי. נגד זוכה פרס נובל לשלום האחרון, ליו שיאובו, העלו כמה קבוצות קומוניסטיות (קרי כלבלבים של מוסקווה, בין אם היא סטליניסטית או פוטיניסטית) טענה שהוא פרו-אימפריאליסט, משום שהוא תמך בצד האמריקני במלחמת קוריאה. אלא שלדיסידנט סיני הגיוני מאד להתנגד למלחמה שבה המשטר המדכא אותו הרג כמיליון מאזרחיו, הכל כדי לקיים את משטר הזוועות הצפון קוריאני.

אבל השימוש הישראלי בקבוצות גאים ככלי תעמולה יאפשר לרשויות בשאר מדינות המזרח התיכון לסמן קבוצות של גאים – שמצבם גם כך לא טוב – כסייענים ישראלים, ולהשתמש בתירוץ הזה כדי לרדוף אותם. פרדוקסלית, הנפנוף של ישראל בזכויות הגאים בה מקדם את רדיפתם של אחרים.

אבל מה זה חשוב. כולה גויים, ועוד הומואים. העיקר שהכנסנו להם בקרב ה-Hasbara. בפעם הבאה לא יתפסו אותנו. אולי.

ועוד דבר אחד: סערה זוטא נרשמה לאחרונה באוניברסיטת חיפה, לאחר שבטקס הסיום של בוגרי הפקולטה למשפטים לא שרו את ההמנון היהודי, "התקווה". ממייל שהגיע אלי עולה שאוניברסיטת חיפה הודיעה שהיא רואה את הנושא "בחומרה", וזאת משום ש" אוניברסיטת חיפה היא אוניברסיטה ציונית במדינה יהודית דמוקרטית, ולכן ברור כי כפי שעד היום הושמע ההמנון הלאומי בטקסים הרשמיים של האוניברסיטה". דא עקא, בנוסח האנגלי לא היתה האוניברסיטה גאה כל כך בציוניותה: שם היא אמרה רק ש" It is the policy of the University of Haifa, as a university in the Jewish democratic State of Israel, to play the national anthem of Hatikvah at all its official ceremonies". ההדגשות שלי. האם האוניברסיטה מדברת בשני קולות, אחד ל"אם תרצו" וקומישר החינוך, והאחר לתורמים שלה, כאלה שעשויים להרים גבה למראה אוניברסיטה שמודיעה בהתלהמות שהיא מחויבת לאידיאולוגיה שמדירה את הסטודנטים הערבים שלה – עמדה שאף עשויה להצדיק חרם אקדמי נגדה?

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

67 תגובות על ”מצורעים המתכסים בגלימות אחרים“

  1. אחת הגיב:

    נדמה לי שבמשפט האחרון התכוונת לכתוב מדירה את הסטודנטים הערבים שלה, ולא היהודים.

  2. מרמיט הגיב:

    אחלה פוסט על אחלה חשיפה. תיארת יפה את הנלעגות, ואת ההשלכות שלה.

    רק משפט אחרון: צ"ל "הסטודנטים *הערבים* שלה", לא?

  3. רועי ב הגיב:

    למה אין לך בעיה עם משת"פ של מחלקת התעמולה?
    הוא נקי מחטא כי הוא רק סייע למרמה?

  4. תומר הגיב:

    יוסי, תודה על הפוסט, משהו בכל זאת לא מסתדר לי בכל הסיפור הזה. למה שיקחו סלב טיים אאוט, עם פרצוף ומבטא ישראלי, למעשה ההונאה הזה?

    • אור ב הגיב:

      כי הוא שחקן תפרן שמוכן לשקר במחיר זעום, בעוד שזר ידרוש עבור זה תשלום גדול יותר? לחבר הדמיוני הפתרונים.

      • איתי הגיב:

        דיר תומר

        איי דונט קנואו ואט דו יו הב אגיינסט היז אקסנט. הי סרטנלי טולקס לייק א פיין קולג' אדג'וקייטד פללואו סו, האו כן יו טל זט הי יז יזראלי?

        ריספקטפולי יורז

        זה גאי הו פרוגרמד זה טלפרומפטר

  5. יהושאפט הגיב:

    המעשה אמנם מטופש, אבל העובדות מאחוריו די נכונות. והמשטרים האיסלאמיים לא באמת מחפשים תירוץ של "שיתוף פעולה עם האויב" כדי לרדוף הומוסקסואלים.

    וכן, אין מה לעשות אבל מצעד גאווה לא יתרחש מחר בעזה. גאים פלסטינאים צועדים בתל-אביב, מנהלים מערכות יחסים עם גאים ישראלים – האם זה עושה אותם משת"פים של המשטר הציוני בעיני מישהו?

    • ygurvitz הגיב:

      לא, העובדות *לא* נכונות! אין שום סיבה להניח שמארגני המשט סירבו לקבל נציגות גאה עליו. עד שיוכח אחרת, זו עלילה.

      • אור ב הגיב:

        וגם אם כן יוכח שהם סירבו, זה לא רלוונטי במיוחד בעיני ללב סוגיית המשט ומעללי ה-HASBARA האחרים. ישראל עדיין מנצלת באופן ציני את יתרונותיה היחסיים שאינם סותרים את היותה עבריינית סדרתית, רק שבעניית זכויות להטב"ק, בניגוד לצעקות "יה, תראו איזה הייטק/ פניני תרבות/ שכיות חמדה תנ"כיות יש לנו", נעשה פה ניצול ציני של המצב בשמו של מיעוט שמחוץ למדינת ת"א הוא עדיין נדכא למדי.
        ואני בתור הומו ובתור אזרח, לא אוהב את זה בכלל.

        • שרלוק הגיב:

          ואותי, בתור הומו, זה ממש מעליב. אחרי שישראל גייסה אותי בניגוד לרצוני למשך שלוש שנים לצבא כובש, היא מגייסת אותי עכשיו בניגוד לרצוני לפרופוגנדה הנלעגת שלה. כל עוד הצעת תיקון חוק יסוד: ירושלים שתאסור על מצעדי גאווה בעיר הבירה עודנה עומדת (והיא עודנה עומדת, מעוכבת רק בזכותו של יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט לשעבר מנחם בן-ששון שאמנם היה מקדימה אך יש לו והיתה לו תודעה דמוקרטית אמיתית) אני מבקש ממדינת ישראל שלא תשתמש באהבה שלי כדי להתעלל בעם שלם.

          • אור ב הגיב:

            +1

          • אור ב הגיב:

            שלחתי מייל לניצן הורוביץ בנושא, עד כמה שזה שווה…

          • יהושאפט הגיב:

            צר לי, אבל אם לא היית רוצה להתגייס, היית מוצא דרך. פשוט כנראה לא היית מוכן לשלם את המחיר. זו בחירתך.

            הצעת תיקון חוק יסוד אולי עומדת, אך היא *הצעה* ואינה החוק. יש עוד הרבה הצעות שכאלה שאולי תתקבלנה ואולי לא, שאני לא מסכים עמן, אבל עובדתית היום מותר לצעוד בירושלים.

            • עמית הגיב:

              זו הצעה וגם לא הצעה ממשלתית, סתם הצעה של איזה דוס זוטר. באותה מידה ח"כ ערבי יכול להגיש הצעה "תיקון חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", לשינוי מ-"יהודית ודמוקרטית" ל-"ערבית ואסלאמית". המעמד של שתי ההצעות הוא אותו מעמד.

              • שרלוק הגיב:

                יהושאפט- העובדה שיש מחיר (גבוה) לסירוב להתגייס אומרת שהמדינה כופה עלי להתגייס. זה מאוד פשוט. נכון שהייתי יכול להתחמק ביותר מדרך אחת, אבל החוק כן כופה על אנשים להתגייס, גם אם הוא לא מאיים בעונש מוות על המסרבים.

                לגבי זה שמדובר בהצעת חוק- ההצעה עברה בקריאה טרומית, היה דיון בועדת חוקה, חוק ומשפט ומאז זה מתעכב. אני משוכנע שלולא הטבח באוגוסט לפני שנתיים, ההצעה היתה חוזרת ועולה (אבל אחרי מה שקרה בבר-נוער לא נעים). נכון שלא ברור אם הן היו עוברות, אבל זו לא בדיוק ההצעה להגדיר את ישראל כמדינה "ערבית ואסלאמית" בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו.

      • עדו הגיב:

        פינת אבשלום קור, אין דבר כזה 'עובדה לא נכונה' עובדה, מעצם הגדרתה היא נכונה תמיד.

      • יהושאפט הגיב:

        צודק. האירוע עצמו די בוודאות מפוברק. אבל אני חושב שאתה וכולם כאן מבינים לאילו עובדות התייחסתי.

      • מרמיט הגיב:

        "אין שום סיבה להניח שמארגני המשט סירבו לקבל נציגות גאה עליו. עד שיוכח אחרת, זו עלילה."

        לא רק ש"לא הוכח אחרת", אלא יש (לכאורה) הוכחה ישירה שזאת עלילה: לפי טענות חוזרות ונשנות בתיקון עולם ובאינתיפאדה האלקטרונית, במשט המתבשל משתתפים קווירים מוצהרים.

  6. פטריוט הגיב:

    "הומופוביה היא הדבר היחיד בערך שמשלב בין הרבנים ובין האמאמים"? אופטימי

  7. אור שחר הגיב:

    אלוהים, כמה פתטי ומעורר בחילה.
    שוב, כל הכבוד. מדהים לגלות איך
    הפך הבלוג הזה לאחד מן המקומות היחידים בישראל בהם ניתן לקרוא חדשות.

  8. גלעד ב. הגיב:

    לא חושב שמה האונ' חיפה עשתה זה דאבל-טוק ממש. יותר הייתי אומר שזו "בחירת המתרגם". המילה "ציוני" בעברית לא מתרגמת ל"zionist" בכל סיטואציה, לא באמת.

    אם היית מוסיף זיוניסט היית משנה את רוח המשפט באנגלית כך שהיה רחוק יותר מהמשפט בעברית ממה שהוא כרגע. תרגום שומר משלב כאן היה אולי שימוש במילה "national", או "patriotic" (פטריוטיק קצת נפוח אולי האמת), שכן די ברור שבמשפט בעברית התכוונו לציונית במובן "נאמנה ללאום" ולא במובן "בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל על חשבון כל אתנוס אחר".

    • אור ב הגיב:

      יש לשאוף להימנע משימוש במונח "ציוני" גם בעברית, לא רק בגלל שהמונח העברי שרוף אלא שזה פח סמנטי.
      נדמה לי ששלום ב. כתב באיזה פוסט שמערך המשמעויות השונות ולעתים האישיות למדי, שכתובות תחת המילה "ציוני" במילון המנטלי שלנו, הופך את המונח למועד לפורענות או לכל הפחות ללא מועיל במיוחד.

    • . הגיב:

      "נאמנות ללאום" הינה פטריוטיות, אין במילה או בפרושה התייחסות ללאום ספציפי.

      ציונות הינה הלאומיות היהודית-ארץ-ישראלית באופן ספציפי. הגדרת אדם כציוני משולה להגדרתו כתומך בלאומיות היהודית-ארץ-ישראלית.

      לאומיות בהכרח רואה בעם אותה היא מייצגת כחשוב מכל עם אחר, ובגיאוגרפיה המשוייכת עמה כייחודית וכמתאימה לאותו עם יותר מכל מקום אחר.

      לכן המושג "ציונות" בהחלט מתייחס ל"בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל (אף אם על חשבון כל אתנוס אחר)". זאת גם משום שציונות (קריא: לאומיות יהודית) מייחסת לעם היהודי ייחודיות וחשיבות העולה על עמים אחרים, וגם משום שהציונות מייחסת לארץ ישראל חשיבות ייחודית לעם היהודי.
      אין אפשרות להיות ציוני ובה-בעת לשים את העם היהודי כשני לכל עם אחר, ו/או לראות בארץ-ישראל כמקום שלא נועד מראשית לעם היהודי.

      אתה מוזמן להאיר את עיני אחרת, אבל זה יהיה קשה.

      • עמית הגיב:

        אתה מתבלבל בין לאומיות ללאומנות.

      • רוזנברג הגיב:

        "לאומיות בהכרח"….
        אה…
        חחח

      • גלעד ב. הגיב:

        בהקשר הזה, ברור כשמש ששימוש במילה "לאומי" היה מתייחס ללאום הישראלי (עד כמה שאפשר לדבר על אחד כזה) ולא ללאום כלשהוא בלתי מוגדר.

        בעברית בגדול כשאתה אומר ציוני אתה מתכוון פטריוטי (או לאומי) ולמילה מיוחסות קונוטציות חיוביות. כשאתה אומר זיוניסט באנגלית זה בדרך כלל לגנאי במובן של לאומני דווקא ולא לאומי.

        המבחן הקובע בעיני הוא כמו שאמרתי קודם: תוספת המילה זיוניסט לנוסח האנגלי הייתה משנה את משפט למשמעות רחוקה יותר לאוזניים דוברות אנגלית מאשר של המשפט בעברית לאוזניים דוברות עברית.

        • . הגיב:

          אין מילה כזו "לאומני". "לאומנות" הינה הטעיה שמקורה נסיון להציג את הלאומיות של האחר כ'רעה', ואת הלאומיות של האני כ'טובה'. לשתיהן אותן מאפיינים כי שתיהן הן אותו מושג.
          זה נכון שקיימים ביטויים לא-יפים של לאומיות, אבל גם האני הרואה עצמו כנעלה על האחר מבטא את אותם ביטויים לא-יפים של לאומיות.

          ציונות הינה לאומיות, ומכילה את המאפיינים של לאומיות. גם בעברית וגם בלועזית. כשם שיש גויים שיראו בביטוי רק את הקונוטציות השליליות שבו, כך יש גם ישראלים שיראו רק את הקונוטציות השליליות שבו. הדבר נכון גם לגבי קונוטציות חיוביות.

          • רוזנברג הגיב:

            הצעה:
            לאומיות= הכרה\הקניית ערך ללאום, כערך אחד מני כמה.

            לאומנות=מתן ערך ראשוני או ייחודי ללאום.

            וופס, הנה זה לא אותו דבר. מה רע בהצעה?

  9. גיל הגיב:

    לפרוטוקול יש לציין שבמשט הנוכחי תשתתף הסופרת האפרואמריקאית אליס ווקר שהיא ביסקסואלית מוצהרת. היא כתבה טור דעה לאתר של סי.אן.אן על השתתפותה.

    • ערן ר הגיב:

      ייתכן (ואני אומר את זה בזהירות, מתוך חוסר היכרות עם החומר שלא למדתי) שהבעיה של הדת והדתיים עם הומוסקסואליות, נוגעת בעיקר למשכב זכר, ופחות למשכב אישה, כך שאליס ווקר פחות משנה מהומוסקסואל מוצהר.

      • גלעד ב. הגיב:

        ביהדות זה בטוח. נשים סוללות זו בזו זה לא נורא. אין איסור על זה בתורה, וגמרא רק פוסקים שהן אסורות בנישואין לכהן, שזה פרקטיקלי להתיר.

        אבל גברים זה מוגדר "תועבה", יש על זה עונש מוות, ויותר מזה, זו הסיבה שאנחנו לא מצליחים לממש את הזכות שלנו על הארץ או משהו בסגנון.

      • bidyke הגיב:

        בהחלט לא מדויק. אמנם הדת מזכירה רק אקט מיני בין שני גברים, אבל הסנקציות על נשים אינן מועטות כלל וכלל. יצוין שגם דת אינה הפקטור היחיד בתוך סביבה אנושית, גם אם יש לו השפעה חזקה.

        תנוח דעתך, נשים ביסקסואליות, לסביות וטרנסג'נדריות זוכות ללא פחות להט"בופוביה מאשר הומואים (למעשה, לעתים אף יותר, מעצם היותן נשים).

  10. זאזא הגיב:

    ולפעילי השמאל מי משלם ומממן(<–כנארה פעם ראשונה שאני מקלידה את המילה הזו) נסיעות? זה כבר לא אמור להיות סוד (יש אתר להשכרת מפגינים) שהכל הצגה -בולשיט במקום להתפס כמו נמלים על כל טיפת דבש צרעות הגיע הזמן לגלות השקפה קצת גדולה יותר – שתכלס ידועה לרובנו -הממשלות ואנשי ההון צמאים למערבולות המתוכננות הללו מסיבה פשוטה מאוד-כסף. המון כסף אתה תריב על זכות השיבה, חיילים חטופים, מחיר ולגיטמצית הגמבה- דבר שייכול לגרום לדעה ומשם לבחירת אחד הצדדים -אלו אניו שמתפלגים בעוד הם ניהיים חזקים ומי הם הם? קומץ מתושבי הכדור שבעוד אנו מתחלשים הם כאמור מתחזקים בכל צורה הצלחת גדלה ונקודות הגישה מצומצמות מרכס צדק ובטח יושב איפהשהוא צוחק ומלטף לעצמו את הבטן

  11. דובי הגיב:

    מה שאני לא מבין בתגובה של אונ' חיפה היא למה לא להכריז פשוט "אונ' חיפה היא אוניברסיטה ישראלית, וככזו דורשת לשיר את המנון מדינת ישראל בטקסים רשמיים"? למה צריך להכניס את ה"היהודית ודמוקרטית" הזו לכל מקום?

    • אלכס ז. הגיב:

      ישראליות זה מסוכן. ישראליות זה לאומיות, בניגוד לסגרגציה דתית שהיא האידאולוגיה הרשמית. בשביל מה צריך את החתרנות הזאת? עדיף להיות יהודי ציוני וקצת דמוקרטי.

    • אור ב הגיב:

      כי כמו כל השבעה מיסטית יהודית שמכבדת את עצמה, "יהודית ודמוקרטית" מוכרחה להיות כתובה ומדוברת ללא הרף ובכל הזדמנות כדי שתוכל לשרוד למרות היותה אוקסימורון.

    • א.ב. הגיב:

      השאלה האמתית היא בשביל מה צריך לשיר את ההמנון בכלל?

      • תוהה הגיב:

        השאלה העוד יותר אמיתית היא למה צריך עוד בוגרי בי"ס למשפטים ועל מה כל המסיבה.

        אבל מסתבר שככה זה, אנשים משום מה אוהבים טקסים.

    • גיל הגיב:

      אפילו לתעודת הזהות לא הצליחו להכניס את המילה ״ישראלי״, מתקרב היום שבו לרמוז בכלל על אדם שהוא ישראלי מבלי לציין את המוצא האתני שלו יהיה מעשה שמאלני ואנטי-ציוני. אז באוניברסיטת חיפה?
       

  12. גרייף הגיב:

    למה נזכרים להגיד שהממסד בישראל הומופובי רק כאשר אפשר לחבר את זה לנגיחה בישראל על הכיבוש? הממסדר בישראל הומופובי גם ביום אביבי בעזה, והוא יישאר הומופובי גם כאשר תקום מדינה פלסתינית, או לחלופין, נכבוש את השטחים ונקים מדינה גאה לכל העמים שחיים כאן.

    • עדו הגיב:

      נזכרים להגיד את זה כשהמשטר נזכר להגיד שהמשטרים הערבים הומופובים.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    פשרה: בטקס הבא ישירו את התיקווה בשביל הישראלים, את "צ'יז'יק פיז'יק איפה היית" בשביל הלאומנים הרוסים שמתחזים לישראלים ואת "מי שמאונן לא מפחד" בשביל הדתיים הלאומיים.

    בשביל הפלסטינים הישראלים תוקם ועדה שתבחר האם השיר המייצג יהיה "בילאדי בילאדי", "צבא הנביא מתקרב" או "תחזיק את הכיבשה עד שאני מתפשט".

  14. עמית הגיב:

    ומה עם קצת הכאה על חטא?
    ועדת האו"ם שהוקמה על ידי מזכ"ל האו"ם בלחץ טורקי, ובשיתוף פעולה עם ישראל, הגישה את טיוטות הדו"ח שלה. על פי "הארץ", הועדה קבעה שהמצור הימי על עזה חוקי למהדרין על פי הדין הבינלאומי, וכך גם ההשתלטות על המשט. לעומת זאת היא ביקרה את הפעלת הכוח של השייטת על הספינות עצמן. היא גם ביקרה את טורקיה בצורה חמורה, עד כדי כך שהטורקים מבקשים מישראל להסכים לרכך את הדו"ח.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1232559.html

    ההשתלטות על המשט הקודם הייתה מוצדקת, וכך גם ההשתלטות על המשט הבא, וזה נכון בין אם הוא דוחה-הומואים או לא. בין כה וכה יושביה הם אלה שילחצו בשמחה את ידיהם של רוצחי-הומואים אם יצליחו להגיע לחוף ולשבור את המצור הימי החוקי על עזה.

    • יובל הגיב:

      פה לא תמצא הכאה על חטא.
      אולי הדרה שלו.

    • א.ב. הגיב:

      אם המצור חוקי, צריך לשנות את החוק!

      • גלעד ב. הגיב:

        אתה מתכוון לשנות את החוק כך שתוכל להכריז מלחמה בלי לשאת בתוצאות של הפעולה הזו? או אולי לשנות את החוק כך שהצד שנגדו אתה נלחם יהיה חייב לאפשר לך להצטייד בתחמושת ונשק למלחמה שלך נגדו? באמת? לשנות את החוק? אתה בטוח מאה אחוז שאתה מבין מה אתה מבקש?

        אני ממליץ לך להתחיל מלקרוא בכלל את החוק שאתה מבקש לשנות. בבקשה:
        http://www.icrc.org/ihl.nsf/385ec082b509e76c41256739003e636d/7694fe2016f347e1c125641f002d49ce
        סעיפים 93 עד 108.

        • א.ב. הגיב:

          אתה טועה כמובן לגמרי בתגובה שלך. היא גם לא ממש לוגית.

          קודם כל מה שדרשתי זה לשנות את החוק, לא לבטל אותו. ואם החוק מאפשר למנוע כניסה של מזון לאזרחים לאזור מסוים, הרי זה חוק רע וצריך לשנות אותו.

          הטעות השנייה שלך היא בלהפנות אותי לקריאת החוק. אני לא משפטן ולא רוצה להיות כזה. למרות זאת הרי זכותי הבסיסית, וזו אחת מהמהויות של החברה החופשית המודרנית, היא לא להיות משפטן, ולא להבין בחוקים, ובכל זאת לדרוש את שינויים.

          הטעות השלישית היא בהבנה הכללית של פעולה פוליטית בכלל או במקרה הזה- "שמאלנית". זו גם הטעות העקבית של, למשל,  נעמה כרמי. אני כ"שמאלני" לא מתעניין בכלל ב"שמירה על החוק" זה בתנאים נורמליים מובן מאליו, ובתנאים לא נרמלים דבר שלא יעשה. הפעילות שלי היא אבל, לשנות את החוקים כדי שיתאימו למערך הערכים שלי, לנקודת המבט שלי וכו' וכו'.

          בדרך כלל, מה שצריך לקרות זה שהשמאל לא יוצא להפגין כדי שישמרו על החוקים, הוא מפגין כדי שישנו את החוקים.

          וזה כולה מה שאמרתי…

          • תוהה הגיב:

            אני חושב שאתה טועה בעובדות.
            אין שום מניעה בהכנסת אוכל לרצועת עזה.

            נכון שיש בעיה להכניס חומרי דשן שעלולים לשמש להכנת תחמושת אבל עם ייבוא אוכל אין מגבלות.

          • גלעד ב. הגיב:

            א. אין חוק שמאפשר מניעת מזון בסיסי מהאזרחים, ואף אחד לא מונע מהעזתים לייבא איזה אוכל שבא להם, גם דרך מעברים ישראליים.

            ב. אכן, זכותך המלאה לא להבין ובכל זאת לדרוש דרישות בקשר למה שאתה לא מבין בו, אבל אז נשללת זכותך להתפלא כשאתה יוצא אחר כך אדיוט.

            ג. אני לא טענתי טענות בקשר לפעילות פוליטית של אף אחד. רק הפנתי את תשומת ליבך לכך שאתה בור (לא כעלבון, אלא כעובדה. עובדה שאתה אף מתהדר בה!).

            ובלי קשר ישיר, באופן כללי העץ שה"שמאל" (לא חושב שיש הרבה משמעות להגדרה הזו, אבל ניחא. מסתבר שאתה כזה לטענתך) אוהב להתלות בו הוא החוק הבינ"ל.
            אבל במקרה שהחוק הבינ"ל לא מתאים ל"מערך הערכים" הפרטי אז צריך לשנות אותו. וואלה יופי.

            • גיל ב' הגיב:

              הדרישה לשינוי החוק הבינלאומי היא אכן לא חכמה במיוחד או מציאותית. אבל זה לא רלבנטי כאן. החוק הבינלאומי מאפשר להטיל סגר בתנאים מסויימים, הוא לא מחייב להטיל סגר. השאלה אם צריך להטיל סגר ועד כמה זה חכם היא שאלה פנימית ישראלית. אני יכול לחשוב שזו פעולה טיפשית, לא מוסרית ולא אפקטיבית גם אם היא חוקית.

              החוק הבינלאומי גם מאפשר לישראל להכריז מחר מלחמה של ארה"ב ולתקוף אותה בטילים. עדיין אני יכול לחשוב שזו פעולה לא מוסרית ומטומטמת.

              • גלעד ב. הגיב:

                מסכים לגמרי, חוץ מלמה שלא אמרת מפורשות – שהפעולה לא מוסרית.
                על מטומטמת או לא עוד אפשר להתווכח, אבל להזיק למאמצי הלוגיסטיקה של אגרטור זה מוסרי בעיני כמעט ללא תלות בפעולה שמזיקה ללוגיסטיקה שלו (כמעט – חוץ ממקרים קיצוניים).

                חוץ מזה שהגור שנכנס לחצר של הגדולים היה צריך מכה קטנה באף. התגובה שלי לא לוגית … *גרמבל ממבל* …

    • תוהה הגיב:

      <a href="http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2446&cpage=1#comment-42057"<פה תוכל למצוא את תוצאות הקריאה הסלטיבית של יוסי את הכתבה הזאת.

      תופתע או לא, הוא הצליח רק לקרוא את המשפט הביקורתי כלפי צה"ל ואילו את העובדה שטיוטת ועדת החקירה קיבלה כמעט את כל טענות ישראל הוא איכשהו פספס.

  15. אנחנו ההומואים מכנים את המדיניות הזו pink wash. רחיצת הידיים מהדם הפלסטיני באמצעות שימוש בזכויות ללהט"ב.

    בכל אופן, מומלץ גם לזכור כי השב"כ עושה שימוש קבוע בגייז פלסטינים כמשתפי פעולה, תוך איום שאם יסרבו הם יחשפו את נטייתם המינית. זהו אמצעי לחץ פסול שהקהילה הגאה בישראל מעדיפה להתעלם ממנו לטובת עוד מסיבה מטופשת. הומואים אחרים משלמים את מחיר הלאומנות שלנו.

  16. bidyke הגיב:

    יוזכר, שלא רק הדת והדתיים אחראים ללהט"בופוביה בארץ, אלא הממשלה, הכנסת והציבור כולו. השלכה של אשמת הלהט"בופוביה על הציבור הדתי מריחה מאנטישמיות, אינה מדויקת ואינה נעימה. מן הסתם, מידת ההשפעה של מדיניות ממשלתית, כיסוי תקשורתי או שיח ציבורי דומיננטי היא גדולה פי עשרות מונים ממידת ההשפעה של הציבור הדתי, שגם הוא ציבור מדוכא בעצמו.

    חלק מהאפקט של pinkwash הוא לא רק שימוש בקהילת הלהט"ב על מנת לשווק את מדינת ישראל על גבינו, אלא גם הסתרה של להט"בופוביה, דיכוי ואלימות כלפי להט"ב בתוך הארץ כלפי להט"ב יהודיות/ים (כולל בתוך תל אביב). אמנם ישנה בארץ קבלה יחסית – ומצומצמת למדי – של הומואים ולסביות (בלבד – ללא ביסקסואליות/ים, טרנסג'נדרים/ות ואחרות/ים), אבל זה לא משנה את העובדה שהחברה הישראלית דכאנית כלפי להט"ב לא פחות מאשר כל מקום אחר.

    בכך משרד החוץ משיג שתי מטרות במכה אחת: גם לשכנע את חו"ל שישראל היא מדינה "ליברלית" ו"מתקדמת" על מנת להסיט את תשומת הלב הבינלאומית מהכיבוש, וגם לשכנע את קהילת הלהט"ב בארץ שהמאבק שלנו נגמר ועכשיו נותר לנו רק לשבת על זרי הדפנה ולהצטרף בשמחה לחדוות הכיבוש. הרי הממשלה היא בעדנו, לא?…

  17. סטודנט למשפטים הגיב:

    מעניין שתגובת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה שונה בתוכן, בטון, ובמהות:

    "יובהר כי האוניברסיטה אינה מוסד ממלכתי, וככזו אין כל חובה שטקסי הסיום של בוגריה יסתיימו בשירת ההמנון הלאומי כפי שלא משמיעים את ההמנון הלאומי בפתיחת שבוע הספר העברי או בטקסי בוגרים של אוניברסיטאות מכובדות באירופה ובארה'ב".

    http://bit.ly/kWpro0