החברים של ג'ורג'

ג'סטין ביבר 1, בנימין נתניהו 0 (או: הפנטזיונר, סדרה בהמשכים)

קצת מביך לכתוב על כל הנושא הזה, אבל הוא מדגים נקודה שתמיד חשוב להדגיש: עד כמה השקר הוא כלי אוטומטי, ראשוני, של נתניהו. אמש הודיעה לשכת נתניהו שהיא מבטלת את הפגישה שנועדה לנתניהו עם ג'סטין ביבר, לאחר שהלז סירב להפגש גם עם ילדי שדרות באותו מעמד. רק שזו כנראה לא האמת.

מה? ובכן, יש איזה אליל-כרוכיות חסר כשרון בשם ג'סטין ביבר. הוא מבקר בימים אלה בארץ ואמור לערוך הופעה מחר. ביום ראשון האחרון דיווח "ידיעות אחרונות", במה שנשמע כמו נוסח היח"צ השגרתי של לשכת ראש הממשלה, כי נתניהו יפגוש את ביבר בביתו ביום רביעי, קרי היום, יחד עם ילדים משדרות. נתניהו טוען כי ביקש להזמין את הילדים משדרות "כדי לחמם להם את הלב וגם ליצור אפקט הסברתי", אבל אמש (ג') הודיעה לשכתו כי מפגש הפסגה בינו ובין הזמר בן ה-17 שלא הצליח למכור יותר מ-15,000 כרטיסים בוטל, וזאת משום ש"ביבר סירב לפגוש את הילדים משדרות".

דא עקא, שההודעה של לשכת נתניהו לא סבירה, בלשון המעטה. אנשיו של ביבר הכחישו בתוקף שנקבעה פגישה כלשהי בין הזמר ובין נתניהו, ואחד מהם אמר ל-ynet בפסקנות ש"זה תרגיל עלוב. לא תוכננה שום פגישה. קיבלנו פניה מלשכת ראש הממשלה להפגש עם ג'סטין ביבר ומיד לאחר מכן פורסם כאילו ביבר פנה בבקשה להפגש עם ראש הממשלה. היום כבר בוטלה הפגישה שמלכתחילה לא אושרה, כי החלטנו שאין מפגשים פוליטיים. רוכבים כאן על גב של ילד בן 17." ynet טרחו להרים כמה טלפונים, והמסקנה שלהם היא שפרט ללשכת נתניהו, אף אחד לא ידע על קיומה של פגישה כזו – כולל הילדים משדרות שנתניהו רצה להשתמש בהם כאביזר Hasbara. במועצת שער הנגב שמעו על הרעיון, אבל רק כפניה לא מחייבת מלשכת נתניהו – שהגיעה יומיים אחרי ההודעה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות". מבדיקה אקראית בגוגל, לא נראה שפוליטיקאים הם כס התה של ביבר – הוא אמנם פגש את אובמה, אבל זה היה בהופעה, הוא לא הוזמן לבית הלבן.

אז מה קרה פה? קודם להודעה של לשכת נתניהו, הפיצו יחצ"נים – ההודעה הגיעה גם אלי, בדרך לא דרך; ראו תמונה – את ההודעה שכמה נדבנים רכשו כרטיסים למופע של ביבר לכ-700 מילדי הדרום. נראה שבלשכת נתניהו ראו את ההודעה והחליטו לגזור עליה קופון, ומיהרו לצאת לתקשורת בהצהרה על פגישה שלא היתה עליה כל הסכמה, מתוך תפיסה שביבר לא יעז לסרב, אחרי שכביכול כבר הוכרז על המוגמר.

bieber_yhz

אבל הוא סירב, ונתניהו שוב יצא ועוגה מרוחה על פרצופו. "אשף ה-Hasbara" לכאורה גרוע יותר מהשר הממונה, יולי אדלשטיין, והמנכ"ל שלו, שזקוק למתורגמן. מכל האירוע הזה, צריך להסיק שתי מסקנות.

קודם כל, שנתניהו היה ונשאר שקרן מובהק, פנטזיונר שאין שני לו. אנחנו מדברים על האיש שפינטז שהיה בנגמ"ש של אריק שרון במלחמת יום הכיפורים, אירוע שאף אחד חוץ ממנו לא זוכר; האיש שסיפר באשכבה איך השר רחבעם זאבי נהג לתת לו עצות – שעה שזאבי מעולם לא היה שר שלו; שהוא, או לשכתו, פרסמו את דבר השטות, לפיו כביכול הוא חזה את אסון המכרה בצ'ילה; שסיפר על פגישה, שהוכחשה בתוקף, בה כביכול הוצע לו תפקיד שר האוצר האיטלקי. ועכשיו הוא משקר על פגישה עם זמר בן 17, שוב דוחף את עצמו אל אור הזרקורים בכל צורה נואשת אפשרית.

שנית, איך נראית ההתנהלות של לשכת נתניהו. שום לשכה סבירה לא היתה נקלעת למצב האידיוטי הזה. אם כך היא מתנהלת בנושאי שוליים, כמו פגישה עם אמן בשנקל, מפחיד לחשוב על האופן שבו היא מתמודדת עם בעיות של ממש. בכל מקום נורמלי, הידיעה על הפרשה היתה מושכת תשומת לב בעיקר בשל קול השריקה העז שהיה משמיע בכיר בלשכה בעת חיכוכו עם האוויר במהלך הטיסה החוצה ממנה. זה לא קרה, כי נתניהו לא מדיח אנשים בגלל כשלונות, אלא מסיבות אחרות. זו לשכה שמסוגלת לספוג גול עצמי בגלל זמר במשקל נוצה.

אם אלו לא היו ראש הממשלה שלי ולשכתו, גם אני הייתי צוחק.

ועוד דבר אחד: ד"ר מור אלטשולר, עאלק-אינטלקטואלית ימנית, תקפה פיזית את מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, שעה ששניהם התכוננו להופיע בתוכנית טלוויזיה. יש לקוות שאף אחד לא יעלה על דעתו יותר להזמין את אלטשולר לתכנית כלשהי; זה יהיה פרס לבריונות פוליטית. לעגו היום לתגובה של אופנהיימר – תלונה במשטרה – משום שלכאורה היא מציגה אותו כסטריאוטיפ השמאלני החלוש, אבל זו היתה התגובה הסבירה והלגיטימית ביותר, והוכיחה שוב מי יודע לשלוט ביצריו ומי לא.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה להודות בזאת לתורמים, ולאחל להם שמעולם לא יצטרכו לנהל שיחת טלפון בלתי מוקלטת עם לשכת נתניהו.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

83 תגובות על ”ג'סטין ביבר 1, בנימין נתניהו 0 (או: הפנטזיונר, סדרה בהמשכים)“

  1. יותם הגיב:

    קישור לסיפור הזה עם אלטשולר יהיה נחמד

      • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

        לקרוא לסטירה "תקיפה" זה קצת הגזמה.

        • ygurvitz הגיב:

          לא, זה לא. זו ההגדרה החוקית.

          • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

            וואלה? אתה לא חושב שאתה מקל יותר מדי? לדעתי ראוי להגדיר את המקרה כניסיון התנקשות.

            • אור ברקת הגיב:

              איך בדיוק פגיעה פיזית באדם היא לא תקיפה? או שיש רף מינימלי של עוצמה בשביל לענות להגדרה? אני מבין של עוד לא נשבר לו האף מבחינתך זו פעילות לגיטימית.

              • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

                בהחלט יש רף מינימלי. זה אולי לא יפה לסטור למישהו אבל מכאן ועד להכתיר את זה כ"תקיפה", כאילו היא הפליא את מכותיה בו בעזרת אלת בייסבול, יש מרחק רב.

                • אלכס ז. הגיב:

                  יאללה יאללה. במדינה שבה קריאות גנאי* נחשבות לתקיפה, סטירה צריכה להיחשב כזאת על אחת כמה וכמה. מה גם שבניגוד לקריאות גנאי היא אשכרה עונה על ההגדרה המשפטית של "תקיפה".**

                  *אני זוכר שהיה מקרה בו אלוף כלשהו הגדיר הפגנות נגדו כתקיפה, אבל זה מה שמצאתי:
                  http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1083169.html

                  **זאת בניגוד ל"חבלה" או "תקיפה מינית" שמוגדרים אחרת בחוק ואכן מדובר במעשים הרבה יותר קשים מסטירה:
                  http://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9F
                  ראה סעיף 378

                • חנן הגיב:

                  אתה רציני? זה לא היה במהלך שיחה או משהו. היא פשוט התנפלה עליו. כשמישהו יבוא אליך משומקום ברחוב ויוריד לך כאפה על חצי פרצוף, נראה אם תרגיש מותקף או לא. (כן, אפילו אם הוא יהיה קטן יותר וחלש יותר או, השם ישמור, אשה.)

                  • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

                    אני מסכים איתך, באמת לא נעים לחטוף סטירה והסוטרת לא נהגה כשורה (למרות שאם מה שהיא אמרה נכון אז יש לה נסיבות מקלות…) אבל מכאן ועד לתאר את זה כתקיפה, לדרוש לשלוח אותה לכלא ולשמוע תיאורים קורעי לב על מצבו הנפשי "השברירי" של הופנהיימר יש מרחק רב.

                    http://img508.imageshack.us/img508/1747/ima222ge1.jpg

                • ש.ב הגיב:

                  סטירה בהחלט עונה להגדרה חוקית של תקיפה, ובקלות. דוגרי, במקומו לא הייתי מטריח את המשטרה בזה, ועוד יותר דוגרי, גם לי בא להחטיף לו כאפה לפעמים (וזה ממש לא עושה אותו מיוחד).

                  הדבר היחיד שמשמעותי בסיפור מבחינתי הוא מאות הטוקבקים שכתוב בהם למה רק סטירה צריך… החל מאגרוף וכלה בכיתת יורים.

                • ygurvitz הגיב:

                  בשנות השמונים, ראש עיריית פתח תקווה דב תבורי סטר לאיזה כ"כניק. הוא נתבע, הורשע ושילם קנס על תקיפה. כן, סטירה היא תקיפה. אני מניח שאם הוא היה משתמש באלת בייסבול, העונש היה חמור יותר כי הנזק האפשרי או המעשי היה חמור יותר, אבל זו עדיין תקיפה.

                  • אורי דויד הגיב:

                    מעניין שכל המשפטנים הגדולים קופצים להגן על יריב אופנהיימר.
                    אז ככה, האיש שלח מתחזים מטעמו לביתה של הגברת על מנת להטריד אותה. זה מעשה חמור מאוד שגובל בפלילים, המעיד לאן התדרדר הארגון "שלום עכשיו".
                    בשעה שהיא פגשה בו היא סטרה בפניו. לא איימה על חייו, לא דקרה אותו, לא חבטה בו באלת בייסבול (למרות הטענה המלומדת: "ואם הייתה חובטת…" וגו').
                    אם הגעת למצב שהטרדת אישה* והיא סטרה בפניך, כנראה שעשית משהו לא בסדר. המעשה הנכון במצב כזה הוא לבקש את סליחתה. אז אני לא דורש מאופנהיימר שיהיה "גבר גבר", רק מצפה ממנו בגילו ובמעמדו שיהיה מענטש.
                    *לפני שקופצים עליי בקריאות "סקסיסט" אציג לשיפוטכם את ההבדלים הפיזיולוגיים בין המעורבים בפרשייה:
                    http://actv.haifa.ac.il/programs/Item.aspx?it=1171
                    לעומת:
                    http://mscwne.walla.co.il/w/w-248/810571-18.jpg

                    • רפי הגיב:

                      התמונות לא מספיקות. תן נתונים מדויקים בבקשה על הבדלי המשקלים, הגובה, מוטת הידיים, מאזן נצחונות והפסדים, כמה בנוקאאוט, כמה בנקודות. מי המאמן של כל צד. שנדע.

                    • נירה הגיב:

                      איפה אתה גר? אני רוצה להוריד לך סטירה. אל תדאג, אני לא חזקה במיוחד.

                    • אורי דויד הגיב:

                      נירה,

                      מעבר לזה שאופי התגובה שלך מעיד משהו עלייך, גם תוכנה לא ענייני. אני תיארתי את ההתרחשויות כפי שאכן אירעו (ככל הידוע לי, אשמח אם מישהו יאיר את עיניי ויאמר אחרת), וכתבתי למה לדעתי התגובה של י. אופנהיימר לא סבירה בעליל. עד כה קיבלתי תגובות הנוגעות ל"אם היה כך וכך…" לי זה נראה מגוחך כל המשחק הזה. גדולתו של האתר היא היומרה לעסוק בעובדות, כי את האקסיומה לגבי "מי שיכול לשלוט ביצריו ומי לא" אפשר לשמוע גם במקומות אחרים.

                      ושלשאלתך אגיב למרות האופן הבוטא והמגעיל שבו פנית אליי (מעניין מאיפה זה בא?)
                      היות ואין לי מושג מי את ואני מניח שגם ההיפך, אם תפלשי לביתי ותסטרי בפני אני מניח שאגיש תלונה רק על הפלישה לביתי. סביר שבכל מקרה המשטרה לא תעשה שום דבר כמו במקרה של אלטשולר.
                      אם לדוגמא, גבר זר יטריד אותך בבוטות ברחוב, ואת תבטאי את מורת רוחך על ידי כך שתסטרי לו, אני לא חושב שתהיה לו עילה מספקת להגיש נגדך תלונה. ושוב, כפי שכתבתי, לא ידוע לי על תקדים של מקרה דומה.

                    • נירה הגיב:

                      אה, אבל אופנהיימר מעולם לא התקרב לגברת, שלא לדבר על "להטריד אותה בבוטות". הוא גם לא מפקד בצבא ששולח אנשים למשימות, ואתה לא יודע של מי היה הרעיון לעשות את הסרט ההוא. אני למשל עושה סירטונים שמקדמים את "דעת אמת", אבל לירון ידען אין שום חלק בהם (למעט "שאלת רב" פה ושם). אם אני ארגיז אותך במהלך הכנת סרטון, אתה תוריד סטירה לירון ידען?
                      ולגופו של עניין: אם גבר יטריד אותי בבוטות אני אפנה למשטרה. במדינה דמוקרטית לאף אזרח אין זכות להרים יד על אף אזרח אחר למעט במקרים של הגנה עצמית. כל הרמת יד של אזרח, גם אם זה אזרח ממין נקבה, זה עניין למשטרה. כך שאופנהיימר עשה את הדבר הנכון היחיד שאפשר היה לעשות בנסיבות ההן.
                      לוותר לה בגלל שהיא בסך הכל אישה קטנה ולא מזיקה זה שוביניסטי ומפלה. בדמוקרטיה לנשים יש זכויות שוות, לא זכויות יתר.

            • מרטין הגיב:

              ס' 378 לחוק העונשין, תשל"ז 1977:

              "תקיפה מהי?

              המכה אדם, נוגע בו, דוחפו או מפעיל על גופו כוח בדרך אחרת, במישרין או בעקיפין, בלא הסכמתו או בהסכמתו שהושגה בתרמית – הרי זו תקיפה; ולענין זה, הפעלת כוח – לרבות הפעלת חום, אור, חשמל, גאז, ריח או כל דבר או חומר אחר, אם הפעילו אותם במידה שיש בה כדי לגרום נזק או אי נוחות"

              • אורי דויד הגיב:

                אתה מכיר תקדים של אדם שהתלונן על תקיפה מצד אישה שסטרה פעם אחת בפניו? כל שכן לאחר שהוא הטריד אותה?

        • אזרח הגיב:

          ממש לא, תקרא את חוק העונשין. סטירה היא תקיפה לכל דבר. אולי לא משהו שמגישים עליו כתב אישום, אבל בהחלט תקיפה. "בריונות פוליטית" זאת באמת קצת הגזמה.

          מה שכן, כניסה לבית תוך תחבולה (כפי שנכתב שעשו הפעילים של אופנהיימר) זו כנראה התפרצות. ניסיונות "הפללה" כאלה של פעילי ימין ממש לא עושים כבוד לשלום עכשיו.

          • ג'ו הגיב:

            מה בדיוק תחבולה? הם לא אמרו שהם טכנאי בזק, הם אמרו שהם עיתונאים ואחכ הם פירסמו את השיחה כך שבמובן הרחב של המונח עיתונאים הם לא שיקרו.

        • הירנוט הגיב:

          למה?

  2. ידין הגיב:

    וכמובן השקר האהוב עלי מכולם, הזיכרון שלו מהחיילים הבריטיים בירושלים

    • אור שחר הגיב:

      על זה עוד לא שמעתי. יש לו גם זכרונות מפרעות קישינב ?

    • דודי הגיב:

      חבל רק שהוא דווקא לא אמר את זה.

      http://www.themarker.com/advertising/1.347051

      • אלכס ז. הגיב:

        זה מסוג התיקונים שמעלים שאלות נוספות: למה מתקנים בריטיים? מה, ילד יתלהב מאיזה מתקן בן 50 שנה לכל היותר? למה לא מתקנים תורכים או חומות העיר עצמה, שקצת יותר מרשימות? ואיך אפשר לבלבל בין שוטרים למתקנים?

        חוץ מזה, הייתי בבקו"ם – האם זה אומר שגם אני ראיתי מתקנים בריטיים?

        עוד בזמנו הסיפור הזה נראה לי חשוד, כאילו חפץ מחפה על נתניהו. אבל יש עוד קטעים עם ביבי: הוא לכאורה קורא ספר מבלי לדעת מי כתב אותו או איך קוראים לו (הוא טעה הן בשם הספר והן בשם החבר).

        • דודי הגיב:

          אני לא רואה פה שום שאלות. בדקו בתמליל, וראו מה אמר נתניהו בדיוק. זה פשוט ביותר.

          לגבי הספר, הוא אכן אמר "סקיוריטי אוף דה סטייט" במקום "סקיורינג דה סטייט". איזה נוכל!

          • אלכס ז. הגיב:

            הוא גם "שכח" את שם המחבר. אבל לא נורא, זה הכל קנונייה נגד ביבי, הוא עצמו ישר כסרגל.

          • אייל הגיב:

            והוא גם אמר שהמחבר הוא איש מודיעין בריטי.
            בעוד שלשכתו פרסמה שהמחבר הוא כריסטופר פ. גיבסון.
            שאם תבדוק תגלה שהוא פוליטיקאי אמריקאי.

  3. אבנר הגיב:

    ככל הנראה לפני מספר שנים "שלום עכשיו" ניסו לעשות תרגיל עוקץ על אלטשולר ולהוכיח שהיא קיצונית, היא לא לקחה את זה טוב…
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4056219,00.html

    • ygurvitz הגיב:

      א. אין שום הוכחה שדבר כזהב אכן קרה. עד שיהיו הוכחות, זו רק טענה של מישהי לפני חקירה פלילית.

      ב. היא סחבה את זה שלוש שנים ואז פתאום התפוצצה? יאללה, יאללה. אל תנניחי שהאינטליגנציה שלנו נחותה כמו שלך.

    • נתי הגיב:

      מישהו מוכן להסביר האם יש איזשהו גרגיר של אמת בסיפור הזה? לא לענין להכניס מילים לפה של אנשים גם אם הם יריבים פוליטיים. מאידך, לא ברור עד כמה הסיפור אמיתי.

      אם יש כאן מישהו שבקיא בפרטים – אשמח להסבר.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ביבי בסה"כ רצה לסדר לבנו הסיסי צילום עם כוכב הבנות שהוא אוסף פוסטרים שלו.

    ולסדר כרטיסים לו ול"מאבטח" האהוב ששומר על יאיר מאחור

    • אזרח הגיב:

      לא לעניין לגמרי!

      • שימי הגיב:

        דווקא לענין, אבל מעבר לרפלקס השקרנות הבלתי מותנה, אני חושב שמדובר יותר ברפלקס הנצלנות המלווה אותו מאז (ואולי לפני) הראיון המפורסם עם דן בן-אמוץ כשעבד בעיתון "חדשות", שבסופה הצליח לחמוק מבית-הקפה ללא תשלום ולהשאיר את המראיין הידוע בקמצנותו עם החשבון.

  5. רונן גפן הגיב:

    אני לא מבין מה יש לאנשים מהביבר הזה
    אומרים שיותר רואים אותו בYOUTUBE מאשר את הביטלס.
    ואתמול באחת החנויות ראיתי שיש לו כבר ביוגרפיה (כולה בן 17)
    אולי זה מה שנקרא:הולך ופוחת הדור.

    • ג'ו הגיב:

      לא כי כשאנחנו היינו ילדים התלהבנו משופנאהואר.

    • תומסו הגיב:

      יש לו שתי ביוגרפיות. אחת לא רשמית 🙂

      • רונן גפן הגיב:

        בתקופה שלי היה מייקל ג'קסון
        בכל זאת אומן גדול שעשה הרבה דברים טובים (וגם רעים)
        היו גם WHAM
        אבל ביוגרפיה בגיל 17?
        מה יהיה עליו בגיל 30 ? בית אבות.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    זה לא בדיוק "אנשים" זה בעיקר ילדות בנות 12. ובכל מקרה, די לעלוב בו. גם אני הופתעתי מעט מהביוגרפיה אבל בתכלס ילד חמוד, לא עושה בלאגנים במלונות או מנתץ גיטרות על ראשי מעריצות.
    חוץ מזה יש לו דווקא קול לא רע בכלל, עם סגנון מוזיקלי שאינו חסר פואנטה לחלוטין הוא היה עשוי אפילו להיות די מוצלח.

  7. האיש הגיב:

    הרבה מאוד בלוגרים (נדמה לי שגם אתה) מציינים לאחרונה כי התמיכה בביבי הולכת וקטנה. אני רוצה כאן ועכשיו להעמיד אתכם , את כולם על הטעות. לצערי העם מאמין לביבי. לא משנים גם התחקירים של דרוקר, הבלוגים שלך ותניח את המספריים , ועוד. העם אוהב את ביבי, ומאמין לו. לדעתי אנחנו נלך בדיוק באותה הדרך גם אחרי הבחירות הבאות (הלוואי ואני טועה, אבל ממש לא נראה לי). אין לי טיפת כבוד למדינה הזאת לאחרונה ולכל אילו העומדים מקדימה ומנהלים אותה, אבל הם פה כדי להישאר. לא נראה לי שיש לנו מה לעשות נגד זה….

    • אור הגיב:

      להזכירך הוא לא בדיוק זכה ב45 מנדטים בבחירות האחרונות. רק קומבינטוריקה קואליציונית מתקדמת אפשרה לשרץ לזחול חזרה לכסא המלכות.

      אבל כן, הסיפור השגור הוא שאם תלך בשווקי הפריפריה (או דרום ת"א), תמיד תשמע את הבסטיונרים צועקים "אין על ביבי", ואז כשאתה שואל אותם מי העלה את המסים, הוריד את הקצבאות, הבטיח ולא קיים, אין להם תשובה.

      • אלי הגיב:

        הכל נכון, חוץ מדבר אחד: בחירות הבאות ליברמן ייקח בהליכה. גם מהכלא.

        • אור הגיב:

          אני עדיין אופטימי – כל מפלגות ה"טרנד" לא הצליחו לשחזר את כוחן. הוא הצליח לרכוב על הגל ולהכניס את כל הקירשנבאומיות למינהן לכנסת, אבל קשה לי להאמין שהוא יוכל לשחזר את זה באותה האפקטיביות. ואל תשכח שהוא לא מילא שום הבטחת מצע מהותית (כאילו, מי כן מילא, אבל הוא קיבל מנדטים על ברית הזוגיות ושאר תופינים למגזר הרוסי, ולא עשה כמעט כלום בעניין).

          מצד שני, יש דברים שעדיף שלא להעמיד למבחן המציאות. 🙂

  8. לייזר הגיב:

    האמת?
    על הבריונות הפוליטית של "שלום עכשיו" נגד מתנגדים שלהם גם מימין אבל בעיקר משמאל – מגיע לאופנהיימר סטירה משולשת. על כך שתרומות שתורמים שפתאים דיים כדי להאמין ששלום עכשיו פועלת למען שלום עכשיו, מנותבים למען הקריירה הפוליטית המדומיינת של אופנהיימר – מגיע לו הרחקה לצמיתות מכל מקום אפשרי ולא רק מאולפני טלוויזיה.

    ובלי קשר – זכותה של של אלטשולר להכניס לו סטירה על הפלישה של הפעילים שלו אליה הביתה.

    • אור הגיב:

      אתה מבולבל (בלי קשר לעובדה ששלום עכשיו, כמו כל ארגון פוליטי בארץ, אינו טלית שכולה תכלת).
      זכותה היחידה בעניין הוא להגיש תלונה במשטרה או לתבוע אותו אזרחית על עוגמת נפש – כמו שאומרים באנגליזית סיי יו אין קורט.
      לאף אחד אין זכות להחטיף שום דבר לאף אחד אלא מתוך הגנה עצמית, אחרת זה תקיפה.

    • דניאל ר הגיב:

      לא יודע על איזה מין זכויות אתה מדבר. לאלטשולר יש זכות לתת סטירות כמו שלמשטרה יש זכות לסדר לה חדר עם שותפה בנווה תירצה.

      אם על הזכויות האלה אנחנו מדברים, סבבה.

      • מיקי הגיב:

        למעשה, אלטשולר עברה על החוק, ואם המשטרה תשכן אותה בנווה תרצה זו לא תהיה, לשם שינוי, עבריינות משטרתית. ככה שלמשטרה יש זכות לשכן אותה בנווה תרצה (אף שזו הגזמה), אבל לאלטשולר אין שום זכות לחלק סטירות על עוולות אמיתיות ומדומיינות.

        • מני זהבי הגיב:

          ואללה. זכות לשכן אותה בנווה תרצה? רק אחרי משפט הוגן ופומבי, ואם בית המשפט יפסוק לה עונש מאסר, היא תהיה באחריות השב"ס ולא המשטרה.
          כמובן, אין שום סיכוי שהפרשה הזאת אכן תסתיים במאסר, ובצדק. בואו לא ניסחף. אם זה יתסיים בקנס של 100 שקל וחודש עבודות שירות, זה יספיק בהחלט.
          דרך אגב, מה שמדהים אותי בכל הסיפור הזה הוא לאו דווקא דעותיה הפוליטיות של אלטשולר (או של אופנהיימר). לעזאזל, הייתי מצפה מאיש או אשת אקדמיה — במיוחד במדעי הרוח — להיות אדם של מילים ולא של סטירות.

          • גלעד ב. הגיב:

            אם זה יסתיים אפילו בעל תנאי כלשהוא אני אהיה מופתע מאד. ההימור שלי – התיק יסגר ולא יוגש כתב אישום.

          • אור הגיב:

            אין לך מה להיות מופתע, משום שמחשבת ישראל ותחומים נושקים לה זה אידיאולוגיה יהודיסטית בשנקל ולא ממש מדע (להבדיל מחקר מקרא, אשורולוגיה, וכו' שהיהדות שקשורה בהם היא לא תמיד במרכז).

            ובכלל זה סוג של פטיש כזה של הימין לענות לכל תחום שנראה "שמאלני מדי" בעיניו בהוספת המילה יהודית או ציונית בסופו: פילוסופיה יהודית/מחשבת ישראל, זכויות אדם ליהודים (של אם תרצו), אמנות ציונית (של לימור לבנת) וכו'.

            • מני זהבי הגיב:

              מה זה "תחומים נושקים לה"? כל תחום שהגדרתו הרשמית מכילה את המילה "יהודי" או מילה נרדפת לה? אם כך, גלה את תובנתך לאיש הזה; אני מניח שהוא יתפלא:

              http://fr.wikipedia.org/wiki/Amnon_Raz-Krakotzkin

              כמו שאמרתי, מה שמפתיע אותי אינו עמדותיה הפוליטיות של אלטשולר, וגם אילו היא הייתה חברה רשומה בחד"ש, זה לא היה מפתיע אותי לכשעצמו. מה שמפתיע אותי הוא המעשה שלה – שזה בערך הדבר האחרון לו הייתי מצפה מאדם, שהעיסוק המוצהר שלו הוא בניתוח טקסטים ובכתיבת מאמרים אקדמיים.

              כג

              • אור הגיב:

                היסטוריה של עם ישראל הייתה צריכה לבוא בסוגריים יחד עם חקר המקרא ואשורולוגיה. מכיוון שהיא לא עוסקת באופן מופגן בתוכן היהדות, אלא בתולדותיה ובמטא-תוכן, ותוך שילוב מקורות חיצוניים ועדויות ארכיאולוגיות, מובן שהיא בהחלט מדע היסטורי בדיוק כמו היסטוריה של צרפת או של ארה"ב.

                אז שוב, אין סיבה להיות מופתע ממעשיו של אדם שהמאמרים שהוא כותב עוסקים בנפלאות הקבלה, החסידות, והמשיחיזם של קוק.

                • מני זהבי הגיב:

                  טוב, תקרא את הערך בוויקי על רז-קרקוצקין (כמובן, יש גם בעברית; הסיבה היחידה שקישרתי לערך בצרפתית היא שיהיה מובן מהלינק עצמו על מיד מדובר, בלי קישקושים של יוניקוד). רז-קרקוצקין עוסק לא מעט בתוכן של מה שיהודים כתבו: בימי הביניים המאוחרים, בזיקה ליחסים שלהם עם הצנזורה הנוצרית, ובראשית הציונות, כאשר הוגים ציוניים תיארו את קורות היהודים בימי הביניים. לפחות בנוגע לימי הביניים המאוחרים, מדובר ככל הנראה בכתיבה יהודית דתית – זה מה שעניין את הכנסייה הקתולית ואת מנגנוני הצנזורה שלה. אז זה לא ממש התחום של אלטשולר, אבל זה די קרוב לשם. נראה לי אפילו קרוב יותר מחקר התלמוד, למשל.
                  כדי לעסוק בקבלה, חסידות או הגות הרב קוק, לא צריך להיות אוהד גדול של אף אחד מהנ"ל.

  9. איל הגיב:

    ואיך שכחת את החיילים הבריטיים בירושלים של ילדותו?

    • דודי הגיב:

      אולי די עם השטוח הזו? הוא לא אמר את זה, העיתון טעה בתמלול הראיון ופרסם התנצלות.

      העובדה שזה עולה שוב ושוב מעידה רק על מתנגדיו של ביבי ולא עליו.

  10. סער הגיב:

    ברור שסטירה היא תקיפה.
    אבל מה לכך ובריונות פוליטית?

    אני לתומי חשבתי שבריונות פוליטית היא ניצול כח לרעה לצרכים פוליטיים.

    אבל גורביץ העמיד אותי על טעותי והבהיר שבריונות פוליטית היא אלימות המופעלת על ידי המחנה הפוליטי היריב…

    ולכן לשיטת גורביץ אם אני קומוניסט וקפיטליסט דוחף אותי בתור במכולת זו בריונות פוליטית.

    טוב לדעת.
    תודה גורביץ!

  11. אסףר הגיב:

    זה מזכיר איך לפני 30 שנה כתבה שולמית הראבן בזעזוע על רה"מ מנחם בגין שלא מצא זמן להפגש עם הפיסיקאי הדגול דיראק שהגיע לבקר בארץ, אבל לא שכח להפגש עם לארי הגמן ("ג'יי אר" בדאלאס) ולהצטלם כשהוא חובש כובע קאובוי.

    מה שמצחיק הוא שהיום תלונה כזאת לא תזכה אפילו במשיכת כתפיים. ברור בדיוק לאיפה ילך רוה"מ.

  12. אורן הגיב:

    עשית עבודה יפה בפרסום כל סיפורי מינכהאוזן של נתניהו, אבל שכחת אחד, שכדאי להוסיף לאוסף: הענקת האזרחות הישראלית לג'ונתן פולארד, שנתניהו ניכס לעצמו, בעוד שממשלתו של שמעון פרס אחראית לכך:

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/528/204.html

  13. ניטפוק הגיב:

    "ולאחל להם שמעולם לא יצטרכו"
    צ"ל לעולם. אוי לבושה.

  14. א.ה. הגיב:

    אגב, הסיפור הזה הגיע גם לאקונומיסט:
    http://www.economist.com/blogs/democracyinamerica/2011/04/israel_and_gaza?fsrc=scn/fb/wl/bl/justinbieber

    היידה ביבי!

  15. Bob הגיב:

    Please translate this Bieber post into English!

  16. אייל הגיב:

    שכחת את הסיפור עם הספר.
    בריאיון של נתניהו ע"י גולשים ב"פגוש את העיתונות" שאלו את ביבי איזה ספר הוא קורא. הוא ענה שהוא קורא את הספר "The Security of the State" שכתב איש מודיעין בריטי.
    כשב"המקור" צחקו על כך שאין כזה ספר לשכת נתניהו פרסמה מיד שזו השמצה גסה, נתניהו התכוון לספר "Securing the State" שכתב כריסטופר פ. גיבסון.
    בדקתי וגיבסון בכלל פוליטיקאי אמריקאי.

  17. שקט אבל הגיב:

    לפחות שתי תגובות הומופוביות-טרנספוביות שמקומן בוואי-נט או בכל מקום אחר שבו לא באמת צריך לקרוא תגובות. חבל שהן עומדות פה, לדראון מקלדת.

    • הלה הגיב:

      מצטרפת להסתייגות מהתגובות ההומופוביות-טרסופוביות לפוסט הנוכחי (תגובה דומה מצויה גם בתגובות לפוסט הקודם).

    • ygurvitz הגיב:

      אחת נמחקה. מהי השניה? משום מה אני לא מקבל את התגובות לתיבת הדואר, אז התגובה שלי איטית יחסית.

      • שקט אבל הגיב:

        אני יודע, אני לא מאשים, רק מיידע 🙂

        אחת התגובות: חפש "הסיסי" בעמוד. יכול להיות שיש עוד, האמת, הפסקתי לחפש.

        • מני זהבי הגיב:

          הומופוביה זה לא טוב, בוודאי. אבל אם יש אמת בשמועות על בנו של נתניהו, זה עשוי להיות נשק פוליטי לא רע. מעניין האם אפשר לאמת את השמועות הנ"ל.

          • ygurvitz הגיב:

            יאיר נתניהו הוא לא בנימין נתניהו והוא לא צריך לשאת בחטאיו של אביו. הרעיון הזה מעורר בחילה.

            • מני זהבי הגיב:

              השאלה היא מה מידת הנזק שתיגרם ליאיר נתניהו מ- outing בצורה כזאת או אחרת. זה לא שאני מציע לקחת אותו בתור בן ערובה או משהו.
              (האמת, בשלב הזה אני גם לא מציע לעשות לו outing, ולו מהסיבה שאינני יודע אם יש על מה לעשות את זה.)

      • נעם הגיב:

        תגובה 4

טראקבקים/פינגבקים

  1. ביבר – 1 ביבי – 0 | העוקץ