החברים של ג'ורג'

תמונה: אמבולנס תחת התקפה

 

ambulance under gas attack (b&w)

בילעין, היום. שימו לב לענני הגז משני צידי הרכב.

 

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

22 תגובות על ”תמונה: אמבולנס תחת התקפה“

  1. רפי הגיב:

    מה אתה רוצה להגיד, שהאמבולנס הותקף בגז? הרי ברור שהאמבולנס נכנס לאיזור שמותקף בגז. נגמר לך החומר(לא מה שאתה מעשן, מה שאתה כותב)?.

    • ygurvitz הגיב:

      ראה את התמונה הזו, שצולמה כמה שניות קודם לכן:

      http://www.flickr.com/photos/ygurvitz/5621527339/sizes/o/in/photostream/

      • ygurvitz הגיב:

        יצוין שהגז נורה על האמבולנס שעה שהוא בא לפנות פצוע מאש חיה. ואם זה לא פשע מלחמה, זה מפתיע.

        • רפי הגיב:

          צפיתי בעניין רב בתמונה בפליקר והרושם שלי הוא שהגז נורה על האנשים ולא על האמבולנס (למה בכלל שמישהו יירה גז על אמבולנס?). תשמע גורביץ, אתה כותב מחונן. באמת. תענוג לקרוא אותך. אבל האג'נדה לעיתים קרובות מידי מעבירה אותך על דעתך. גם אמינות צריך. לכתוב טוב יותר מרוב האנשים ברשת זה לא מספיק.

          • מני ל הגיב:

            הגז נורה לעבר האמבולנס. ספרתי 3 או 4 רימוני גז שנורו לעבר האמבולנס בדיוק כשהוא עמד לעזוב את המקום.

            אני מעריך שהחיילים יירו גז על אמבולנס בגלל הדה-הומניזציה שנעשתה לפלסטינים ומפגיני שמאל. להזכירך, חיילים בבילעין כבר ירו בעבר כדור גומי במפגין הישראלי לימור גולדשטיין, ככה סתם, כשהוא עמד רחוק מהחיילים כשגבו מופנה אליהם ולא עשה כלום. וזה צולם בסרטון וידאו מזעזע למדי של הטלוויזיה החברתית. אם אתה לא מאמין אתה יכול לחפש את הסרטון. למה הם עשו את זה? דה-הומניזציה למפגיני שמאל. אין לי הסבר אחר.

            לא היית שם וכנראה שאף פעם לא היית בבילעין. אין לך סיבה לפקפק מראש באמינותו של יוסי. אני מאשש את דבריו וכמוני היו עוד רבים היום שוודאי יוכלו לחזק את גירסתנו אם הם קוראים את זה.

          • ygurvitz הגיב:

            יפה. הסבר את המסלול של רימון הגז.

            • רפי הגיב:

              למה שאני אסביר? נטל ההוכחה הוא עליך. בכל מקרה נראה שמסלול רימון הגז הוא בקוו השביל שלפני האמבולנס. האמבולנס די מרוחק מהשביל. ניתן לראות את זה אם משווים את מיקום אחורי האמבולנס לקוו הגז. החלק הקדמי של האמבולנס, קוו הגז והשביל כבר מתכנסים לתוך אופק התמונה (כי התמונה אינה תלת מימדית) ויוצרים איזו אשליה של קרבה ביניהם.

  2. eyal הגיב:

    קרא היום ראיון עם מח"ט האזור בישראל היום ותבין טוב יותר את התמונה.

    • רוזנברג הגיב:

      קראתי. שוטר-כיבוש חוצפן שמתפרנס מהכיבוש ומעליל על המפגינים שהם באים בשביל כסף. ומתלונן על כך שלא גוזלים לבילעין את כל האדמות. את הראיון צריך לגוזר ולשמור. ולבכות

  3. מני ל הגיב:

    גם אני הייתי שם היום… כרגיל הצבא ירה גז מדמיע על המפגינים מייד כשהגיעו למקום ההפגנה ובכך יצר בלגן וגרר תגובה מצד השבאב.

    והפצוע שפונה באמבולנס הזה נורה באש חיה. הצבא הודה בזה:
    http://news.walla.co.il/?w=%2F%2F1815909

  4. sus הגיב:

    ואם מישהו יגדיר את זהר כפשיסט (כאילו שיש הגדרה מוסכמת) יהיה מותר להרוג אותו?

    כמי שהיה שם פעמים ( 2 פעמים) וזהו זה כי נרתע מהמסחר החגיגי במוות והקרניבלי התקשורתי כמה הערות.
    בדרך כלל יש במקום מספר צלמי וידאו ואולי פילם. צריך לראות את מה שהם מביאים. מהסטילס לא ניתן לומר כלום. למשל יכול להיות שסדר שתי התמונות (קודם ואח"כ) התבלבל.

    כללית, שני הצדדים מתנהגים בערמומיות, משקרים, מעמידים פנים, טוענים טענות היסטריות ושקריות בוטות. לדעתי לא ניתן להאמין לשום מידע שיוצא משם כי הכל מבויים, בידי שני הצדדים, מהתחלה.
    לדוגמה, אני רואה בציניות את הכנסת האמבולנס לשטח לפני שיש בו צורך, אם אכן הוכנס, ונראה לי שייתכן, אולי, מי יודע, שהוכנס לשם כחלק מההצגה הכללית שמתנהלת שם. הנוהל הכתוב והתקדימי של הצל"א במקרים כאלו הנו הרמת דגל לבן, הפסקת כל ירי, כניסת אלונקאים עם דגל לבן לשטח ופינוי הנפגע. אבל בימים אלו מי שם על הצל"א.
    לדעתי המשוחדת והצינית חלק מהמפגינים המקומיים והלא מקומיים עובדים עבור מישהו, למשל ישראל, למשל אירן, למשל סוריה. גם כמו שהמערב מעוניין לדעת מה עושים אזרחיו בפאקיסטאן, תימן ושאר בתי החרושת למטורפים מזיקים אני מניח ששליחיו קופצים מדי פעם להפגנות על החומה.

    די נמאס, קלטנו את המסר. כבר מזמן זו לא הפגנה של פאלחים מסכנים. שישראל תתחיל לבצע את הוראות בג"ץ תפסיק חלק לפחות ורצוי הכל מההנהגויות המתגרות, תפנה כמה ישובים (לא חוקיים גם בעיניה) וששני הצדדים יתחילו לדבר לעניין ישירות. בכל מקרה הולך להיות כאן גיהינום אמיתי בקרוב. ולא רק ישראל מחממת את המצב. חבל על מי שימותו וזה יהיה בקרוב לפי מה שמתחולל בגבול עזה.

    • מני ל הגיב:

      האמבולנס הוכנס רק אחרי שנפצע שם המפגין. האמת היא שהיה שם מחזה סוריאליסטי למדי. הגיע לשם רכב שמכר גלידה, פתאום באמצע ההפגנה. ואז הייתה הפציעה והרכב עם האידיוט עם הגלידה הפריע לאמבולנס לעבור והאמבולנס התעכב איזה דקה עד שהוא זז.

      אני לא רואה יסוד לתיאוריות הקונספירציה שלך על מי שחלק מהמפגינים עובדים עבורו.

      אכן קלטנו את המסר, רק שישראל עוד לא קלטה. חבל, כי אחרי התקדים בבודרוס, היית מצפה שהיא תבין מה צריך לעשות כדי שלא יהיו יותר הפגנות בבילעין…

      • sus הגיב:

        שלום למני
        תודה עבור התגובה. האמבולנס נכנס אחרי הפציעה אבל כדבריך היה שם בלגן נוראי הסתובבו כל מיני אנשים ולא ניתן לדעת מה נמשך או מה הפסיק. אני לא מצדיק כלום בודאי לא את משמר הגבול או מה שלא יהיה מישראל אבל בלגן חוגג קרניבלי כזה הנו מתכון לאסון.

        אין לי שום תיאוריה קונספירטיבית או לא, איני מסביר או מנמק דבר מה על ידי קונספירציה או בדרך אחרת. פשוט הייתי והתרשמתי ולאור מה שראיתי, שמעתי וחשבתי כתבתי, אולי זו שטות אולי אמת. בכל מקרה לפי מה שראיתי ולפי דבריך זה בלגן עם תערובת של כל מיני אנשים שחלקם לא כל כך מבינים מה הולך. מקום שבו בני אדם יכולים להפצע ולמות או להפוך לנכים אינו קרניבל או חגיגה או מקום לילדים או מכוניות גלידה.

  5. ראובן ברדך הגיב:

    לא רוצה לבלבל לך את המוח עם עובדות, אבל יכול להיות שהגז מכוון למפגינים ולא לאמבולנס? יכול להיות שקודם נורה הגז ואח"כ הגיע האמבולנס? כנראה שלעולם לא נדע. אבל זה לא ממש משנה לך, נראה לי

    • ygurvitz הגיב:

      בוא נאמר שבתור מי שהיה שם וראה את זה במו עיניו, אתה מקשקש.

      • רפי הגיב:

        בוא נאמר שמהתגובה שלך לברדך ברור שאתה מודה שמהתמונה שסיפקת אי אפשר לדעת כלום. אגב הגדלתי את התמונה שבפליקר. מה שנראה כספק רימון גז בקצה השובל הוא בסך הכל ידו של המפגין. יתר על כן, איך אתה מסביר את העובדה ששובל הגז הולך ונהיה דליל ככל שהוא מתקרב לאמבולנס?

        • ygurvitz הגיב:

          מי שלא אוטם את עיניו, יכול לראות הכל. מי שעושה מאמצים אקטיביים לא לראות, לא יראה. ואשר להתנהגות הבליסטית של רימון גז, הסילון שלו שהופך לדליל עד לרגע הפגיעה, שבו הוא מתנפח לענן – אני מזמין אותך לבילעין לראות במו עיניך איך זה עובד.