החברים של ג'ורג'

איך הוליכה לשכת נתניהו שולל את הציבור הישראלי

במוסף "7 ימים" היום (ו') כותב שחר גינוסר כתבה מפורטת על התרומות לפריימריז של נתניהו ב-2007, בהתבסס על מסמך מקורי של נתניהו: רשימת תורמים מודפסת שהוא תיקן בכתב ידו. תקציר חלקי פורסם ב-ynet; הידיעה כולה שווה קריאה.

יש שם כמה נתונים מעניינים מאד. אחת הטענות המקובלות של הימין בישראל, מימי רוני מילוא ו"שלום עכשיו הם סוכני CIA" שלו לפני עשרים שנה, היא שהשמאל הישראלי הוא בעצם סוכן זר. המספרים מספרים סיפור אחר.

בדרך כלל, מגלה המאמר, כספים זרים מהווים כ-10% מכלל התרומות שמגיעות לחברי כנסת. זה שונה כשהדברים מגיעים למנהיגי מפלגות. 40% מהתרומות שקיבלה ציפי לבני הגיעו מחוץ לישראל; השיעור אצל יריבה, שאול מופז, מוערך כגבוה יותר (אך אין מידע מדויק). כשאנחנו מגיעים לימין, שיעור התרומות מחו"ל ממריא: משה פייגלין, הפולקיסט שמנסה להשתלט על הליכוד בשיטת המועמד ממנצ'וריה, קיבל 80% מהתרומות שלו מחו"ל; אצל ח"כ דני דנון הלאומן מאד השיעור הוא 90%; ובנימין נתניהו מחזיק בשיא – 98%.

לשכתו הוליכה שולל את הציבור. מה הוא ידע? נתניהו

יש לא מעט דברים שצריך לומר על ראש ממשלה ישראלי שרק 2% מהתרומות שלו מגיעות מישראל. למשל, על האופן שבו הוא תופס את עצמו, על יחסו לציבור הבוחרים הישראלי, על יחסו לישראל בכלל. חלק מהתרומות שקיבל נתניהו הגיעו מעבריינים; בארה"ב, מקובל שבמקרה של אי נעימות כזה המועמד מוותר על התרומה. את הנימוס האמריקני הזה נתניהו לא אימץ.

אבל לא על זה אני רוצה לכתוב. גם לא על הלקח העגום שמי שמתייחס לעוזריו ככלבים יגלה שיום אחד הם ינשכו חזרה (מאחורי הרשימה הזו מ-2007 עומד, אחרי הכל, מדליף כלשהו). יש כאן סיפור אפל יותר. "גורם המקורב ללשכה" אמר לגינוסר ש"למשל, ב-2007, אנחנו בלשכה חיברנו תורמים זרים שהזרימו כספים למאבק המילואימניקים. המטרה היתה ברורה: להפיל את ראש הממשלה [אהוד אולמרט – יצ"ג]. השפענו גם על השימוש בכספי הזרים, ובעצם על האסטרטגיה של המאבק. כל זה, כשלמילואימניקים בכלל לא היה מושג מי עומד מאחורי הדברים".

כלומר, לשכת נתניהו לקחה כספים של אזרחים זרים והזרימה אותם כדי לנווט לצרכיה מאבק שהתחיל כמאבק עממי, ניכסה אותו והפכה אותו למאבק נגד ראש הממשלה המכהן – כשהיא נשארת מאחורי הקלעים ומוליכה שולל את המשתתפים בו, הכל תוך הטעיית הציבור. לשכת נתניהו לא הכחישה; היא טענה ש"גיוס כספים על ידי גורמים בלתי פוליטיים לצורך המאבק הציבורי שלאחר מלחמת לבנון הוא לגיטימי". אבל אין שום דבר לא פוליטי במנהיג מפלגה אחת שמנהל מאבק נגד מנהיג מפלגה אחרת. במיוחד כאשר המאבק הזה מתואר שוב ושוב כ"לא פוליטי".

תנועה פוליטית אחת בכל זאת צמחה ממאבק המילואימניקים: תנועה אנטי-דמוקרטית בשם "אם תרצו", שמייצגת את הימין הקיצוני תוך שהיא מתחפשת לתנועת מרכז. כלומר, ממשיכה את אותה ההסוואה של "מרד המילואימניקים" מלפני שלוש שנים. לתנועה הזו קוראים "אם תרצו", וכפי שכבר ראינו היא נשענת לצרכי התקציב שלה כמעט לחלוטין על מימון של גורמים זרים מחו"ל; אירונית, היא משכה תשומת לב רבה במיוחד כאשר טענה שתנועות שמאל ממומנות על ידי גורמים מחו"ל.

"אם תרצו" פועלת באמצעות היחצ"ן משה קלוגהפט, שההתמחות שלו היא חשאיות ופעולה באפלה, ושאחראי לכמה מהקמפיינים היותר ארסיים שנעשו בישראל. היא גם מקושרת ל"מכון לאסטרטגיה ציונית", גוף לכאורה נייטרלי שבראשו עומד אידיאולוג ההתנחלויות ישראל הראל. זכור גם הסרחון של "קמפיין הגז", שקבוצת-הקקיון הישראלית שהיתה אמורה להוות חזית-קש שלו נבהלה מעצמה, אבל הקמפיין שלה – שלדברי אנשיה מומן על ידי "יהודים טובים מחו"ל" – נמשך, ובעלות של מיליונים. הקמפיין הזה התנהל על פי אותה שיטה בדיוק שבה ניהלה לשכת נתניהו את קמפיין המילואימניקים.

בין השנים 2004-2008, כלומר בתקופה שבה התנהל קמפיין המילואימניקים, דוברו של נתניהו היה ברנש בשם אופיר אקוניס. הלז שימש גם כדי-ג'יי במסיבה המפורסמת של "אם תרצו" ונחשב לתומך שלהם, והוא חזר מעל בימת הכנסת על הסיסמאות של "קמפיין הגז" נגד הקרן החדשה לישראל. אקוניס נחשב לנאמנו של נתניהו ולעושה דברו.

על כן השאלה המתבקשת היא האם ללשכת נתניהו, כיום, יש קשר לקמפיינים חשאיים, ממומנים על ידי אזרחים זרים, כנגד ארגונים ישראליים, והאם "אם תרצו" והארגונים הקיקיוניים האחרים מקבלים הנחיות, במישרין או בעקיפין, מלשכת נתניהו או משלוחיה. תשובות עדיין אין, אבל בקצב שבו נחשפים הפרטים, אולי נקבל אותן בקרוב. על כל פנים, לשכת נתניהו כבר הודתה שהיא היתה מעורבת בהולכת שולל של הציבור הישראלי ב-2007. צריך לזכור ולהזכיר את הנקודה הזו.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות, חלקן מלוות בהערות שקראתי בעניין, בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

17 תגובות על ”איך הוליכה לשכת נתניהו שולל את הציבור הישראלי“

  1. יאיר הגיב:

    תיקון: אני מניח שהתקבלו בקרן תרומות ולא "תגובות". תגובות תמיד מלוות בהערות, ולא הולכים איתן למכולת 🙂

  2. איתן לרנר הגיב:

    יוסי ,

    תיקון חשוב , אתה מבדל ואומר הימין … לאחר האיזכור של ליבני. ליבני וקדימה הם אנשי ימין ומהגרועים ביותר.הם טוענים לנאורות אבל היא ודומיה עמדו מאחורי עופרת יצוקה ולבנון השנייה.

    דבר אחר לגמרי , אני מדביק קישור לסרטון מזעזע כנראה מהאינתיפאדה הראשונה בה אני שירתתי , משהו שהועבר אליינו ביש גבול. מישהו אצלנו מכיר את אחד הנבלות בתקיפה המצולמת בשדה . האם מישהו יודע כיצד להרים את הכפפה ולרדוף את החלאות?
    http://www.youtube.com/watch?v=Qpg2CLT9Fno

    • אלון הגיב:

      למה שלא תפרסמו את שם של הזבל הזה בתור התחלה?

      • איתן לרנר הגיב:

        עדיין לא אמרו לי את שמו.
        יוסי ,לא הגבת לדבריי על הפוסט ולגבי הסרטון.האם תוכל לפרסם פוסט ןלאזכר את השם של הבחור אם אוכל להשיגו ?
        איתן

        • ygurvitz הגיב:

          אם תשיג, אני אפרסם. למצוא מישהו אחרי 20 שנה, עם סרטון באיכות כזו, נראה לי בעייתי, אבל בהצלחה.

          • אריאל הגיב:

            יוסי, נדמה לי שזהו הסרטון שהצית את משפט גבעתי ב' הידוע של האינתיפאדה הראשונה. הנאשמים במשפט היו החיילים המופיעים בסרטון, יחד עם המג"ד שלהם רס"ן יצחק לויט הם טענו שהם קיבלו פקודות מסוג זה ממח"ט גבעתי באותו הזמן אפי איתם ומאלוף הפיקוד איציק מרדכי. הנאשמים הורשעו אך בית המשפט קיבל את טענתו של איתם שהוא "לא זוכר".

            אפי איתם מעולם לא היה חזק בלקחת אחריות על מעשיו, אחרי פרישתו הוא הודה שבהיותו קצין במדים הוא נהג לייעץ ואף להוביל את ראשוני המתנחלים כך שלא יתקלו בכוחות צה"ל בדרך להתנחלות. חבר שלי ששירת בגבעתי בתקופה המדוברת אישר באזני שאפי איתם דרש מחייליו לבצע פשעים מסוג זה ושאין לו ספק שהוא אמנם נתן את הפקודות בזמנו. הבעיה היא שהוא לא מוכן להעיד על כך היום, ובהתחשב באווירה הציבורית כיום זה בטח גם לא ירגש אף אחד.

    • עדו הגיב:

      נו באמת, אם אני לא טועה הסרט הזה שודר בכל רשתות הטלוויזיה בזמנו, ה'נבלה' שעליו אתם מדברים רואיין כבר כמה פעמים כולל לסרט 'עדויות'. גם אם התבלבלתי וזה לא אותו סרט אז עצם הדמיון מראה שדברים כאלו קרו כל הזמן בשטחים.

  3. TIBERIVS GRACCVS הגיב:

    בהשוואה מהו האחוז של התרומות מחו"ל שמקבלים ארגוני/מפלגות השמאל?

  4. דוד הגיב:

    המאמר מעניין, אבל הפסקה האחרונה היא תיאורית קונספירציה מופרכת שאין שום הוכחה על מנת לגבותה אותה (וספק אם אפשר בכלל להביא כזאת). מזכיר את הטקטיקה הבולשביקית של השמצת יריבך בתור "סוכני האימפריאליזם" או "עושי דברם של וושינגטון". במילים אחרות, זה ה"אם תרצו" של השמאל.

    • ygurvitz הגיב:

      לשכת נתניהו הודתה שהיא הפעילה קמפיין פוליטי חשאי וניווטה אותו באמצעות כספים של תורמים מחו"ל. היורשת הציבורית של אותו קמפיין היא תנועת אם תרצו, שאנחנו יודעים היום שרוב מוחלט של הכספים שלה מגיעים מחו"ל. לאם תרצו יש קשרים עם ארגונים שהוקמו על ידי מקורביו של בנימין נתניהו והיא נהנית מתמיכה ציבורית של מקורבים ללשכה. בהתחשב בכל זה, השאלה האם הקשרים שנוצרו ב-2007 בין לשכת נתניהו ובין מה שיהיה "אם תרצו" רחוקה מלהיות קונספירציה. אין לנו שום ראיה שהקשרים האלה נותקו. למעשה, לשכת נתניהו טוענת כיום שהקשרים הללו היו לגיטימיים.

  5. עדו הגיב:

    כשנתניהו נבחר לראשונה שאלו בשמאל איך ייתכן שאדם שבילה את רוב חייו הבוגרים מחוץ לגבולות המדינה נהיה כאן ראש ממשלה. אני מניח שבהסתכלות לאחור היינו די נאיביים.

  6. גיל ב' הגיב:

    שכחת להזכיר שלפי רוני מילוא "שלןם עכשיו" קיבלו גם מימון מסעודיה. אף פעם לא הצלחתי להבין איך ה"שמאלנים" התל-אביבים בחרו בחלאה מושחתת (ע"ע SEA AND SUN) כמוהו. במיוחד כשמולו רץ איש נקי כפיים ומוכשר כמו מרדכי ורשובסקי.

  7. תומר הגיב:

    פרט חשוב לגבי משה קלוגהפט, שלצערי על מקצועיותו אין ספק: בכתבות עליו צויין שהוא ניהל את מאבק המילואימניקים נגד אולמרט. מה שסוגר עכשיו את כל התמונה. הנה קישור לדוגמא http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/943656.html

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention איך הוליכה לשכת נתניהו שולל את הציבור הישראלי | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com
  2. יהונתן קלינגר | מסמך נתניהו: מי שלא שומר על סודותיו, האם ראוי שיטפל בגרעין האיראני? ‏ :: Intellect or Insanity‏
  3. כוח מרכזי – תיעוד עלייתה של "אם תרצו" « מאסף