בטקס רב רוש×, ×ישר שר ×”×וצר של ×’×בון ×œ×©× ×™ רופ××™ ×”×ליל ×”×‘×›×™×¨×™× ×‘×רצו – ×”×©× ×™×™× ×ž×—×–×™×§×™× ×‘×ª×¤×§×™×“ רשמי ×•×ž×§×‘×œ×™× ×ž×©×›×•×¨×ª ממשלתית – למכור ל××“× ×–×¨ ×ת מל××™ הבקר של ×”×ž×“×™× ×” לתקופה של כעשרה ימי×, ×”×™×ž×™× ×©×‘×”× ×¢×œ פי המסורת המקומית × ×ž× ×¢ ×”×ליל מל×כול בשר. ×‘×™×ž×™× ×לו, על פי חוק ×©× ×•×™ במחלוקת – ×ž×©×•× ×©×¨×•×‘ ×”×ª×•×©×‘×™× ×¡×‘×•×¨×™× ×›×™ ××™× ×• מחמיר מספיק – ×™×™×סר על ×ž×•×›×¨×™× ×œ×”×¦×™×’ בשר בקר לר×ווה, ×ו למכור ×ž×•×¦×¨×™× ××—×¨×™× ×”× ×•×‘×¢×™× ×ž×ž× ×•, כגון חגורות.
טוב, ×œ× ×‘×“×™×•×§. ×בל דומה עד כדי להרתיע.
*Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â *Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â *Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â *Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â *
×”×ž×“×”×™× ×‘×›×œ ההיסטריה שסביב מכירת ×”×œ×—× ×‘×©×‘×•×¢×•×ª ×”××—×¨×•× ×™× ×”×™× ×“×¢×™×›×ª×” של ×”×—×™×œ×•× ×•×ª הישר×לית. ×חרי הכל, הפרת הסטטוס קוו היתה ×‘×¢×¦× ×”×’×©×ª כתבי ×”××™×©×•× ×›× ×’×“ ×”×ž×•×›×¨×™× ×‘×™×¨×•×©×œ×™×. ב-22 ×”×©× ×™× ×ž××– חוקק חוק החמץ, ×œ× ×”×•×’×©×• כתבי ×”×ישו×, ×•×”×¤×§×—×™× ×”×¡×ª×¤×§×• בברירת ×§× ×¡.
×•×’× ×‘×¨×™×¨×ª ×”×§× ×¡, כפי שקבע השבוע מזוז, היתה חריגה. חוק החמץ ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×סר על מכירת חמץ: ×”×•× ×סר על הצגה פומבית לצורך מכירה. כל זמן שהמוכר ×œ× ×”×¦×™×‘ דוכן בשוק, ×ו הציג ×œ×—×ž× ×™×•×ª בחלון ר×ווה, ×”×•× ×™×›×•×œ למכור ×ותו כהרגלו. מטרתו היחידה היתה ×—× ×•×¤×” לדתיי×, ×©×¨×’×©×•×ª×™×”× ×”×¢×“×™× ×™× ×œ× ×™×¢×ž×“×• במר××” של כיכר ×œ×—× ×—×©×•×¤×” בציבור. לציבור ×”×—×™×œ×•× ×™, כידוע, ×ין רגשות – ×•×’× ×œ× ×¦×¨×›×™×. ×—×™×œ×•× ×™× ×©×ž×ª×’×•×¨×¨×™× ×ž×—×•×¥ לתל ×ביב יחוו בשבוע הקרוב הפרעה קשה בשגרת יומ×. מצד ×©× ×™, ×œ× ×‘×˜×•×— שהקבוצה "×—×™×œ×•× ×™× ×©×ž×ª×’×•×¨×¨×™× ×ž×—×•×¥ לתל ×ביב" ×”×™× ×§×‘×•×¦×” בעלת משקל.
חוק החמץ מוכיח, למי שעוד ×”×™×” זקוק להוכחה, שישר×ל ×”×™× ×ª×™×וקרטיה ×•×œ× ×“×ž×•×§×¨×˜×™×”. מדובר בחוק ×ž×¢× ×™×™×Ÿ מ×ד: ×”×•× ×—×œ רק על ×זרחי ישר×ל היהודי×, ×•×œ× ×¢×œ ×זרחיה ×”× ×•×¦×¨×™× ×ו המוסלמי×. ×”×× ×©×™× ×”×¦×¤×•×™×™× ×œ×”×™×¢× ×© ×‘×’×™× ×• – ×‘×§× ×¡ – ×ž×•×¤×œ×™× ×œ×¨×¢×” בשל מוצ××, ×•× ×¤×’×¢×ª ×™×›×•×œ×ª× ×œ×¢×¡×•×§ ×‘×ž×§×¦×•×¢× ×“×•×•×§× ×‘×©×‘×•×¢ שבו ×”×•× ×¢×©×•×™ להיות רווחי במיוחד. ××ž× ×, פגיעה זו מחווירה לעומת הפגיעה הקבועה והיומיומית ב×זרחי ישר×ל ש××™× × ×ž×•×’×“×¨×™× ×›×™×”×•×“×™×, ובכל ×–×ת. ×–×” ××™× ×• החוק היחיד המבדיל בין ××–×¨×—×™× ×¢×œ פי דת×: חוק החזיר, ×”×וסר על גידול חזירי×, חל ×‘×™×©×•×‘×™× ×™×”×•×“×™×™× ×•×ž×•×¡×œ×ž×™×™× ×‘×œ×‘×“.
ומעבר ×œ×¡× ×§×¦×™×” החוקית יש ×’× ×¡× ×§×¦×™×” חברתית. שיעור ×ž×“×”×™× ×©×œ 81% מהיהודי×, ×™×”×•×“×™× ×—×™×œ×•× ×™× ×‘×›×œ×œ ×–×”, ×מרו ×©×”× "×œ× ×™×§× ×• חמץ" בפסח, ×•×¨×‘×™× ×ž×”× ×”×•×“×™×¢×• ×›×™ יחרימו ×—× ×•×™×•×ª שימכרו. מי שעקב ×חר ×”×”×–× ×—×” המתמשכת של לימודי ×”×זרחות, וד××™ ×œ× ×™×•×¤×ª×¢ לשמוע שרוב ×”××–×¨×—×™× ××™× × ×ž×‘×“×™×œ×™× ×¢×•×“ בין חוק ×”×ž×“×™× ×” וחוק הדת: רוב התגובות על החלטת מזוז היו התרעמות, ×•×˜×¢× ×” שמזוז ×ž×ª× ×’×“ לצוויו של ×”×ל עצמו.
× × ×™×— עכשיו לבורות רחבת ×”×”×™×§×£ שסבורה ×©×”×ª× "ך ×•×¤×¨×©× ×™×• ×”×-×”× ×¤×™×• של ×”×ל. ×חרי הכל, כפי שציין יפה ספי רכלבסקי בספרו ×”×חרון – "×ין גבול" – ×”× ×•×©× ×”×™×—×™×“ שבתי הספר הישר××œ×™×™× ×ž×œ×ž×“×™× ×›×¨×וי ×”×•× "×—×’×™ ישר×ל". השיעור ×¢×œ×™×”× ×—×•×–×¨ מדי ×©× ×”, ×•×ª×œ×ž×™×“×™× ×ž×‘×™×ª ×—×™×œ×•× ×™ × ××œ×¦×™× ×œ×©×ž×•×¢, במוסד ממלכתי לכ×ורה ומסורתי בפועל, על צוויו של ×”×ל.
×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×œ×ž×“×• מהו חוק, וגרוע מכך – ×œ× ×œ×ž×“×• מהי ×¨×™×‘×•× ×•×ª. ×ין ×œ×”× ×ž×•×©×’ מה משמעותה, ב×ילו ×“×ž×™× ×•×ž××ž×¦×™× × ×§× ×ª×”, וכמה ×רוך ×”×™×” המ×בק להשתחררות מעולה של הדת. ×ין ×œ×”× ×ž×•×©×’ על ×”×¢×§×¨×•× ×•×ª ×”×¢×•×ž×“×™× ×ž×חורי קיומה של ×”×›× ×¡×ª, ומהי משמעות החלטותיה.
×”× ××™× × ×™×•×“×¢×™× ×©×œ×›× ×¡×ª ×ין ×©×•× ×¡×ž×›×•×ª, ×ו על כל ×¤× ×™× ×œ× ×¦×¨×™×›×” להיות לה, להתערב ×‘×¢× ×™×™× ×™ דת. ×”× ××™× × ×™×•×“×¢×™× ×©×”×—×œ×˜×ª×• של מזוז ××™× × ×” ×ומרת דבר על ×¡×ž×›×•×ª× ×©×œ ×”×¨×‘× ×™×, ×ו על החלטה ×ישית של ××“× ×œ×”×ž× ×¢ ממכירה ×ו רכישה של חמץ; ×”×™× ×ž×¤×¨×©×ª בסך הכל ×ת החוק, ×©×”×•× × ×¤×¨×“ מן הדת. ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×œ× ×”×‘×™× ×•, והיה מי שרצה ×©×œ× ×™×‘×™× ×•, שהחוק צריך להיות ×דיש לדת; לימדו ××•×ª× ×©"פה ×–×” ×ž×“×™× ×” יהודית", ×•×”× ×§× ××™× ×œ×” הרבה יותר מן הדתיי×. ×“×•×•×§× ×ž×©×” פייגלין יכול להצהיר, ולשיטתו בצדק, שרצוי שחוק החמץ יבוטל – ×ž×©×•× ×©×”×“×ª ×ž×ž×™×œ× ×ž×©×ª×œ×˜×ª על הרחוב ושהכפיה הדתית ×”×™× ×›×œ×™ ×—×–×§ × ×’×“×”.
×בל דתיי-הלייט ×©×œ× ×•, ש"זהות×" החלולה ×”×™× ×¢×™×§×¨× â€“ ו×× ×™ מוכן ×œ×©×™× ×›×¡×£ טוב ×©×”× ×œ× ×™×•×›×œ×• להצביע על עשר דמויות דתיות ל×ורך ההיסטוריה – ×¨×•×¦×™× ×“×ª הצהרתית. ומי יכול לה××©×™× ×ות×, כששרת החוץ ×œ×‘× ×™ רוצה להרחיב ×ת תחולת החוק? "×“×•×•×§× ×ž×©×•× ×©××™× ×™ ××“× ×“×ª×™, ×× ×™ רוצה לשמר ×’× ×‘×ª×œ ×ביב משהו בהקשר ציבורי ש××™× × ×• כופה דבר על הפרט בביתו," כותבת ×œ×‘× ×™. ×‘× ×™ ברק, ×”×™× ×ומרת, ×ž×ž×™×œ× ××™× × ×” זקוקה לחוק ×›×–×” – ועל פי ×”××™-גיון שלה, יש לכפות ×ותו ×“×•×•×§× ×¢×œ מי ש××™× × ×• רוצה בו, ×‘×©× ××™×–×” "צביון ל×ומי" מעורפל, ור××” ×–×” ×¤×œ× â€“ הצביון הל×ומי של ×œ×‘× ×™ ×”×•× ×‘×¢×¦× ×יסור דתי. ×× ×ž×™×©×”×• בצרפת ×”×™×” מציע, ×‘×©× "הצביון הל×ומי", ל×סור ×כילת בשר בפומבי בימי שישי – ×יסור שחל על הקתולי×, ×©×”× ×—×œ×§ × ×™×›×¨ מ×ד מ×וכלוסיית ×”×ž×“×™× ×” – היו ×ž×’×œ×’×œ×™× ×ותו מכל המדרגות.
×œ×‘× ×™ עוד יחסית רגועה. רפי פויירשטיין, רב ×ž×•×“×¨× ×™ כביכול, טוען ש×כילת חמץ ×”×™× ×œ×ž×¢×©×” הכחשת שו××” – ומבצע הכחשת שו××” בעצמו. לשיטתו, ×”×ירוע המיתולוגי של רצח ×”×™×œ×“×™× ×”×™×”×•×“×™× ×¢×œ ידי פרעה, ש××™× × ×• מתועד ×‘×©×•× ×ž×§×•×¨ היסטורי, ×”×•× ×©×•×•×” ערך ×ž×‘×—×™× ×ª ××ž×™× ×•×ª×• לשו××” ×”× ×צית, המתועדת ×‘×ž×™×œ×™×•× ×™ מסמכי×, ×¨×•×‘× ×©×œ ×”×¨×•×¦×—×™× ×¢×¦×ž×. כלומר, כדי ×œ×§×“× ×ת המיתוס שלו, פויירשטיין מוריד ×ת ×”×מת המתועדת למדרגת מיתוס. ב×יזשהו מקו×, דיוויד ××™×¨×•×•×™× ×’ ×ž×•×—× ×›×£ בהתלהבות.Â
ו××£ ×חד ×œ× ×ומר ×ת ×–×”. הדמגוגיה הזולה של פויירשטיין מתפרסמת ב×תר חדשות גדול, ו××£ עורך ×œ× ×¢×•×¦×¨ לחשוב על ×–×”. ××ž× ×, השטות הזו חביבה מ×ד על ××—×™× ×• ×‘× ×™ עדות העוזי והדובון – וצריך ×¤×¢× ×œ×‘×¨×¨ מה יש לה×, לחובשי הכיפה, ×©×”× ×ž×ž×”×¨×™× ×œ×”×¤×•×š ×ת הכחשת השו××” לטיעון הר×שון במעלה שלה×, × ×•×¡×— "×× ××™× ×š מ×מין בהר ×¡×™× ×™, מדוע ×תה מ×מין ב×ושוויץ" הרווח כל כך; התשובה ×›× ×¨××” ×œ× ×¡×™×ž×¤×˜×™×ª – ×•×”× ×—×•×–×¨×™× ×¢×œ×™×” שוב ושוב, ×בל ×œ× ×‘×¨×•×¨ ×יך התשובה הפשוטה (מיתוס מול מצי×ות) כלל ×œ× ×¢×•×œ×”.
לישר××œ×™× ×ין ×—×™× ×•×š היסטורי. הדבר ידוע. ×’× ×ž×•×©×’ ברור על חוק, חוקה ו×זרחות ×ין לה×. ×•×œ×ž×§×•× ×©×‘×• ×ין עובדה, ×•×œ× ×™×•×“×¢×™× ×›×™×¦×“ להבדיל בין עובדה לבדיון, זוחל המיתוס. מיתוס ×”×•× â€“ ×”×™×™× ×•, שקר – שבמגילת העצמ×ות מוגדרת ישר×ל ×›"×ž×“×™× ×” יהודית ודמוקרטית"; מיתוס ×”×•× â€“ ×”×™×™× ×•, שקר – שבישר×ל "תמיד" ×”×™×” חוק חמץ – ×”×•× ×‘×Ÿ 22 בלבד; מיתוס ×”×•× â€“ ×”×™×™× ×•, שקר – שמגילת העצמ×ות מבטיחה צביון יהודי ×œ×ž×“×™× ×”; ×”×™× ×ž×‘×˜×™×—×” ×“×•×•×§× ×—×•×¤×© מצפון, וחובשי הכיפות היו ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×™×בק קשות בבן גוריון כדי ×©×™×›× ×™×¡ ×¤× ×™×ž×” ×ת "מתוך בטחון בצור ישר×ל".
והתוצ××” של כל ×”×ž×™×ª×•×¡×™× ×”×œ×œ×•, ×©×”×•×œ×›×™× ×™×“ ביד ×¢× ×’×œ ×”× ×™×• ××™×™×’' המטביע ×ת התרבות, ×”×™× ×©×ž×” ×©× ×ª×¤×¡ ×›× ×•×¨×ž×” – ×—×™×œ×•× ×™×•×ª – רק ×œ×¤× ×™ ×©× ×™ עשורי×, × ×—×©×‘ ×”×™×•× ×œ×¡×˜×™×”. ×”××™×¨×•× ×™×” ההיסטורית ×”×™× ×©×œ×ž×“×™× ×” יהודית – ×”×™×™× ×•, בורה, × ×‘×¢×¨×ª, משתלבת במרחב ו×לימה – ×ין כל סיכוי שיור במזרח התיכון; והמעבר ×ž×—×™×œ×•× ×™×•×ª ליהדות ×”×•× ×חד ×”×’×•×¨×ž×™× ×©×™×‘×™×ו על ×”×ž×“×™× ×” ×ת סופה.
Â
ומלבד ×–×ת, יש להפסיק ×ת רצח ×”×¢× ×‘×“×רפור.
(יוסי גורביץ)
השוו×ות היסטוריות ×”× ×¤×©×•×˜ דבר משעמ×. ולדעתי ×œ× × ×—×•×¥ – יש מספיק גועל ×’×–×¢× ×™ בהלכה היהודית – ×–×” עומד ×‘×¤× ×™ עצמו, ×•×œ× ×¦×¨×™×š ×ת הקל×ן לעזרה.
הויכוח על הקל×ן ×ž×“×’×™× ×–×ת. ×œ× × ×¨××” לי שיוסי ×מר שהיהדות *×”×™×* הקל×ן ××œ× ×©×™×© ×‘×”× ×§×•×•×™ דמיון ××•×ª× ×”×•× ×”×‘×™×, מולו הבי×ו קווי ×©×•× ×™. ו×× ×œ×”×“×¨×“×¨ לתוך הויכוח ×”×–×” ××– ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ש×חד ×”×˜×™×¢×•× ×™× ×ותו מבי××” ×“×•×‘×©× ×™×ª ×”×•× ×“×•×•×§× ×¤×¡×™×§×ª הרב הר×שי (×ו של הרבבודיה) – ×”×•× ×›×œ כך הת×מץ ×œ×©× ×•×ª ×ת הטקסט ×”×’×–×¢× ×™ עד ×©×”×•×¦×™× ×¤×¡×§ ×’×–×¢× ×™! מרשי×.
ו×ציב ×”×’× ×” ×¦×™× ×™×ª משהו על התקפת הדבש הקרבה, ×ו שיעור ×‘×”×ª× ×”×’×•×ª, ×× ×ª×¨×¦×• (×”×כלת טרול ×× ×ž×ž×© תתעקשו): ×× ×ת ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×”, ×× ×, ×‘× ×™×’×•×“ ×œ×¤×¢×ž×™× ×§×•×“×ž×•×ª, הו×ילי בטובך ×œ×”× ×™×— ש*כן* ×”×‘× ×ª×™ ×ת דבריך. ×‘× ×™×’×•×“ לתפיסתך יש ×›×לה ×©×™×›×•×œ×™× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×•×œ× ×œ×”×¡×›×™×. תודה.
התגובה שלך by ×ור ברקת — 23 באפריל 2008 @ 0:33
××”, ×“×•×‘×©× ×™×ª × ×¨××” לי שפספסת ×ת ×”××‘×—× ×” בין ×”×˜×¢× ×” "היהדות ×’×–×¢× ×™×ª" – שזה מה שלפי ×”×‘× ×ª×™ יוסי טוען לבין ×”×˜×¢× ×” "×”×™×”×•×“×™× ×’×™×–×¢× ×™×".
התגובה שלך by ×ור ברקת — 23 באפריל 2008 @ 1:54
ציטוט:
"השוו×ות היסטוריות ×”× ×¤×©×•×˜ דבר משעמ×. ולדעתי ×œ× × ×—×•×¥ – יש מספיק גועל ×’×–×¢× ×™ בהלכה היהודית – ×–×” עומד ×‘×¤× ×™ עצמו, ×•×œ× ×¦×¨×™×š ×ת הקל×ן לעזרה.
הויכוח על הקל×ן ×ž×“×’×™× ×–×ת. ×œ× × ×¨××” לי שיוסי ×מר שהיהדות *×”×™×* הקל×ן ××œ× ×©×™×© ×‘×”× ×§×•×•×™ דמיון ××•×ª× ×”×•× ×”×‘×™×, מולו הבי×ו קווי ×©×•× ×™."
—
תגיד לי, מי טען שקווי ×”×©×•× ×™ ×œ× ×ž×¡×¤×™×§×™×, וביקש מלכתחילה ×ת ההשוו××” שעכשיו "משעממת ×ותך" כביכול?
רמז:
—
"להזכירך, הדיון התחיל בהשוו××” בין ×”×ידי×ולוגיה היהודית ל×ידי×ולוגיה הקל×× ×™×ª. ×תה ×•×“×•×‘×©× ×™×ª ×ž×¡×¤×§×™× ×”×ž×•×Ÿ ×ª×™×¨×•×¦×™× ×œ×“×ž×™×•×Ÿ ×”×–×”, ו××ª× ××•×ž×¨×™× ×©××ž× × ×”×ידי×ולוגיה ש×, ×בל צריך להבין ×©×”×™× ×—×œ×§ ממשהו גדול יותר – ודבר ×חד ××ª× ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×¢×©×•×ª: להפריך ×ת ההשוו××”"
—
ועוד ×חד:
—
"×”×× ×תה עדיין טוען שההשוו××” בין הקו קלוקס קל×ן ליהדות ×”×™× ×ž×•×¤×¨×›×ª? (להזכירך, ×–×” התחיל ×ת כל הבלג×ן?) ×× ×›×Ÿ, × ×ž×§, פרט והרחב.
לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ, ×× × ×”×ª×ž×§×“ ×œ× ×‘×ª× ××™× ×”×”×™×¡×˜×•×¨×™×™× ×©×œ התפתחות ×”×ידי×ולוגיות, ××œ× ×‘×Ÿ עצמן."
—
ולכן "×”× ×™×ž×•×§ הפרוט וההרחבה" × ×™×ª× ×•, ×’× ×× ×”× ×מת שקשה לסו-קולד ×œ×™×‘×¨×œ×™× ×œ×¢×›×œ.
×§×•×“× ×–×” ×”×™×” "עסוק ו×ין לו זמן לקרו×", עכשיו ×”×”×•× "משועמ×", והספורט הפופולרי במטה המפלגה ×”×•× ×יתור ×˜×¨×•×œ×™× ×•×ויבי משטר ×”×ž×¢×–×™× ×œ×—×œ×•×§ על הקו ×”×ידי×ולוגי (וזה כבר המקרה השלישי) –
× ×•, ×—×–×¨× ×• לימי מפ×"×™ העליזי×.
התגובה שלך by ×“×•×‘×©× ×™×ª עגומה — 23 באפריל 2008 @ 2:15
ציטוט:
××”, ×“×•×‘×©× ×™×ª × ×¨××” לי שפספסת ×ת ×”××‘×—× ×” בין ×”×˜×¢× ×” â€×”יהדות ×’×–×¢× ×™×ªâ€œ – שזה מה שלפי ×”×‘× ×ª×™ יוסי טוען לבין ×”×˜×¢× ×” â€×”×™×”×•×“×™× ×’×™×–×¢× ×™×"."
—
כד××™ ×©×ª×§×¨× ×ת הטקסט, גורביץ טוען ×ת שתי ×”×˜×¢× ×•×ª – ×’× × ×’×“ היהדות, ×’× × ×’×“ ×”×™×”×•×“×™× ×”××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×¢×¦×ž×:
ציטוטי×:
"×©×™× ×œ×‘ שלגבי כל ×‘× ×ד×, הש×לה הזו בכלל ×œ× ×”×™×ª×” עולה; × ×©×‘×¢×ª שבועת היפוקרטס ו×תה פועל לפיה. ×× ×”×©×לה הזו עולה ×צלך, ×תה ×œ× ×¨×וי להיות רופ×. ×צל ×™×”×•×“×™× ××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×”×©×לה עולה."
—
"שלילי ×‘×–× â€œ×˜, לפחות ×× ×‘â€œ×“×ª×™â€œ מדובר ×‘×™×”×•×“×™× ××•×¨×ª×•×“×§×¡×™× (מה ×©× ×¨××” סביר). ×× ×—× ×• ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×× ×©×™× ×©×¡×‘×•×¨×™× ×©×›×œ מי ×©×œ× × ×•×œ×“ ל×× ×™×”×•×“×™×” ×”×•× ×‘×”×’×“×¨×” × ×—×•×ª."
התגובה שלך by ×“×•×‘×©× ×™×ª עגומה — 23 באפריל 2008 @ 2:44
×“×•×‘×©× ×™×ª – כבר הודיתי ש×× ×™ מתקיף ×ותך ×ישית – ×ין לי ×©×•× ×›×‘×•×“ לגסי רוח טרוליסטיי×. שימי לב ש×ת ×’× ×›×ž×¢×˜ היחידה שמוצי××” ×ž×ž× ×™ התקפות ×ישיות ×›×לה (הכמעט ×›×ן לצורח כסת"×— 🙂 ). ×בל ×ל תמצי××™ התקפות ×©×œ× ×”×™×•. ×œ× ×˜×¢× ×ª×™ ש×ת ×שמה בהשוו××” ×ו שיש ×שמה בכלל לחלק. ו×× ×™×•×¡×™ התחיל ×ת ההשוו××” ×–×” ×ומר ש×× ×™ מייד ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×”×™× ×ž×©×¢×ž×ž×ª?
כמו כן *×× ×™*, שימי לב, ×¤× ×™×ª×™ רק לטרול ×חד ×•×œ× ×œ×©×•×¨×” של טרולי×. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×¢× ×œ×™×ורה היתה טרול ×ו ל×, ×•×’× ×ת יועד ×œ× *×× ×™* ×”×שמתי ×‘×˜×¨×•×œ×™×–× (למרות שתגובתו ×‘×ž×§×•× ×–×” ×œ× ×ž×ž×© הייתה ×¢× ×™×™× ×™×ª). על תערבבי. ×גב, מי ש×מר ×©×”×•× ×œ× ×§×•×¨× ×ותך ×”×™×” ×’× ×”×•× ×™×•×¡×™, ×•×œ× ×× ×™. ×œ× ×©×× ×™ מ××©×™× ×ותו.
רוצה ×× ×™ ×œ× ×ž×©×•×¢×ž× ×ž×ž×š – ×˜×¨×•×œ×™× ×”× ×¢× ×™×™×Ÿ מרתק, ב×מת. ולזכותך ×™×™×מר ש×ת עושה ×ת העבודה × ××ž× ×” – כל ×”×˜×¨×™×§×™× ×”×¨×˜×•×¨×™×™× ×”×™×“×•×¢×™× ×œ××“× ×”×ž×•×¡×•×•×™× ×‘×ª×•×š גבב של ×ž×™×œ×™× ×©×œ×¢×™×ª×™× × ×™×ª×Ÿ ×œ×”×•×¦×™× ×ž×ž× ×• משפט ×חד בעל משמעות.
התגובה שלך by ×ור ברקת — 23 באפריל 2008 @ 3:05
ולגבי התגובה ×”×©× ×™×”. ×œ× ×פרש ×ת יוסי בשמו, ×בל × ×¨××” לי שמי שמפגין ×”×¤×¢× ×—×•×¡×¨ קליטה ×”×•× ×“×•×•×§× ×ת.
התגובה שלך by ×ור ברקת — 23 באפריל 2008 @ 3:10
🙂 ,
תמשיך, למה ל×, ×תה מבהיר יותר טוב ×ž×ž× ×™ מה ×תה בדיוק, ומה התגובות שלך שוות.
התגובה שלך by ×“×•×‘×©× ×™×ª עגומה — 23 באפריל 2008 @ 4:25
×ž× ×¡×” שוב: ר×שית ×× ×™ חייב לפרט ×ת × ×§×•×“×ª ×”×ž×•×¦× ×©×œ×™. ×× ×™ בפירוש ×’××” בהיותי יהודי, ×œ× ×¨×•××” בה דת × ×ª×¢×‘×ª ×•×œ× × ×ž×©×š לזהות ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×™×ª. ×× ×™ חלוק עליך על היכולת להחליף דתות (×ו זהות בכלל) בכז×ת קלות וסובר ש××“× ×™×›×•×œ לחמוק מזהותו ככל שיחפוץ, ×”×™× ×ª×ž×™×“ תרדוף ×ותו. הזהות טבועה ×‘×—×™× ×•×š שקיבל ××“× ×ž×”×•×¨×™×• ×•×”× ×ž×”×•×¨×™×”×, בסביבת גידולו, ב××™×•×ž×™× ×”×”×©×¨×“×•×ª×™×™× ×”×¡×¤×¦×™×¤×™×™× ×¢×ž× ×¢×œ×™×• להתמודד ועוד.
×× ×™ מבין ×ת הכעס הרב ש×תה חש עקב היותך מזוהה ×¢× ×“×ª ש×תה ×œ× ×ž×¡×›×™× ×¢× ×”×¤×¨×§×˜×™×§×” שלה. תתפל×, ×בל ×× ×™ חש ×ותו תסכול כמוך. ×ין ×‘×™× ×™ ובין ×”×ž×ª× ×—×œ×™×, למשל, קווי דמיון רבי×. הייתי רוצה לר×ות ×ותן × ×¢×œ×ž×•×ª ו×ת מחולליהן × ×¢× ×©×™×. מ×ידך, ×ין ×œ×¨×‘× ×•×ª ×”×ורתודוקסית ×ו ×œ×ž×ª× ×—×œ×™× ×©×•× ×™×›×•×œ×ª לקבוע לי מי ×× ×™ ומהי יהדותי ולכן ×× ×™ ×œ× ×ž×¨×’×™×© צורך ×œ×”×ª× ×¦×œ על היותי יהודי ×’××” ולפרש ×ת היהדות כר×ות ×¢×™× ×™. יש בכך סתירה מסויימת לטיעון שלי על פיו ×’× ×”×™×˜×œ×¨ מגדיר ×ותי, ×בל ×× ×™ בהחלט חושב ש××“× ×‘×™×Ÿ היתר מוגדר על ידי ×”××™×•×ž×™× ×¢×œ×™×•. ×× ×™ ×œ× ×¦×¨×™×š להזכיר לך מה ×”×™×” גורלה של יהדות ההשכלה ×”×ירופית ×שר ×”×ª× ×¢×¨×” מדתה ×•× ×™×¡×ª×” להשתלב במרחב המשכיל-×—×™×œ×•× ×™. ×”×™× ×¤×©×•×˜ הושמדה ב×קט ×”××œ×™× ×‘×™×•×ª×¨ בהיסטוריה ×”×× ×•×©×™×ª.
ב×שר לקו קלוקס קל×ן וכו', בין עמי ×× ×™ ×—×™ ו×ין קשר בין הסביבה שלי לקו קלוקס קל×ן. הרופ××™× ×”×™×”×•×“×™× ×©×× ×™ מכיר ×ž×˜×¤×œ×™× ×‘×›×œ חולה ×œ×œ× ×§×©×¨ לדתו ובמסירות ×©×œ× ×”×™×™×ª×” מביישת רופ××™× ×ž×›×œ דת שהי×. ××£ יהודי ש×× ×™ מכיר ×œ× ×ž×—×–×™×§ ×¢×‘×“×™× ×•×œ× ×ž×ª×›× ×Ÿ להחזיק ×¢×‘×“×™× ×‘×§×¨×•×‘. מרבית הציבור הישר×לי-יהודי הוכיח ×œ× ×¤×¢× ×חת ×©×”×•× ×ž×¡×•×’×œ בסופו של דבר ×œ×§×™×™× ×ž×¡×’×¨×ª פלורליסטית מתקדמת שיש הרבה מה להתג×ות בה, ולר××™×” הויכוח ×©×œ× ×•. ×מת, בדומה למצביעי לה-פן בצרפת ×ו להבדיל לקו קלוקס קל×ן יש ×¤×œ×’×™× ××œ×™×ž×™× ×‘×—×‘×¨×” היהודית ×”× ×©×¢× ×™× ×¢×œ ×¦×™×“×•×§×™× ×“×ª×™×™×. ×× ×™ ×ž×ª× ×’×“ ×œ×”× ×‘×›×œ תוקף ×בל ×œ× × ×•×ª×Ÿ ×œ×”× ×ž× ×“×˜ לקבוע ×ת מהות הזהות הל×ומית שלי ×•×œ× ×ž×ª× ×¢×¨ ×ž×ž× ×” על ×ž× ×ª ×œ×”×ª× ×¢×¨ מדרכ×. × ×”×¤×•×š הו×, ×× ×™ × ×œ×—× ×¢×œ ×ž× ×ª להפוך ×ת תפישת עולמי ×œ×“×•×ž×™× × ×˜×™×ª יותר. כך, ×× ×™ סבור, מתפתחות חברות ויוצ×ות מתפישות ×¢×•×œ× ×ž×™×•×©× ×•×ª וכפי ×©×¦×™×™× ×ª בצדק, ×לימות. כך ×”×™×” ב×רה"ב של העבדות, ב×× ×’×œ×™×” הפי×ודלית ובעוד דוגמ×ות רבות ש×תה מכיר מן ×”×¡×ª× ×™×•×ª×¨ טוב ×ž×ž× ×™.
×× ×™ כן סבור שיש בך ×©× ××” עצמית ×œ× ×ž×•×¦×“×§×ª. ×× ×™ ×ž× ×—×© ×©×”×™× ×ª×•×¦××” של כר הגידול הספציפי שלך ×©×œ×œ× ×¡×¤×§ כלל × ×•×¤×š דתי כפייתי ×©×’×¨× ×œ×š סבל. ההשכלה שרכשת גרמה לך להבין שמרבית ×”×™×”×•×“×™× ×—×™×™× ×‘×¢×•×œ× ×¢×ª×™×¨ דעות קדומות ××ª× ×•-×¦× ×˜×¨×™×¡×˜×™×•×ª ×ך ×תה שוגה במחשבה שיש ×›×ן ×יזשהי ×ª×›×•× ×” יהודית מיוחדת. הפרו×× ×™×ª שמ××ž×™× ×” שהילדה ×©× ×•×œ×“×” ×¢× ×¢×•×“ עין ×”×•× ×¦××¦× ×©×œ ישו ×œ× ×©×•× ×” ×ž×”×”×•×“×™× ×‘×›×¤×¨ ×”× ×™×“×— ×©×ž×©×•×›× ×¢×™× ×©×”×™×œ×“ ×¢× ×©× ×™ ×”××¤×™× ×”×•× ×¦××¦× ×©×œ שיב×. ××ž×•× ×•×ª טפלות ו×לימות על רקע דתי קיימות בכל מקו×. בורות ובערות הן × ×—×œ×ª הרוב תמיד, ×•×”×ž×©×›×™×œ×™× × ×™×“×•× ×• לתסכול כמעט טבעי.
ולבסוף, ביקשת ש×תמקד ב×ידי×ולוגיות עצמן. ××™× × ×™ יכול להפריד ×ת ×”×ורתודוקסיה הפר×ית ×ו החרד"לית ×ž×”×–×¨×ž×™× ×”×™×¤×™× ×•×”× ××•×¨×™× ×‘×™×”×“×•×ª. קבלת הכוח יצרה השחתה מוסרית, ×œ×œ× ×¡×¤×§. ××™ ההפרדה בין דת ×•×ž×“×™× ×” יצרה פתח לתועבה הב××” לידי ביטוי בעיקר ביחס ×”××“× ×•×ª החשוך ×œ×–×¨×™× ×•×œ×ª×¤×™×©×” מעוותת של תרופת ×”× ×’×“ לבעיית ההשרדות היהודית. התפילות הן ×œ× ×”×‘×¢×™×” ××œ× ×”×¡×‘×™×‘×” הגידולית. הדת ××™× ×” הבעיה ××œ× ×”×¢×“×¨ חשיפה להשכלה. ×”×”× ×”×’×” הדתית לקחה לעצמה תפקיד ×œ× ×œ×” ו×ת ×–×” יש להוקיע בכל תוקף.
התגובה שלך by ×¢× ×¨ — 23 באפריל 2008 @ 6:22
×“×•×‘×©× ×™×ª
לכל ×˜×¢× ×” יש ×”× ×ž×§×•×ª לוגיות ×‘× ×•×™×•×ª לתפ×רת.
×בל.. ובלי לבדוק
בישר×ל 2008 יש לדעתי ולתפיסתי ל×ור × ×™×¡×™×•× ×™ הבלתי מבוסס קשר ישיר בין ×¡×•×œ× ×”×¢×¨×›×™× ×”×ž×¡×•×¨×ª×™ היהודי ובין ×’×–×¢× ×•×ª.
ככל שישר×לי "יהודי" יגדיר עצמו כמסורתי יותר ×”×•× ×™×”×™×” ×’× ×’×–×¢× ×™ יותר.
×”×× ? ולמה?
התגובה שלך by ב×ותו ×¢× ×™×Ÿ — 23 באפריל 2008 @ 8:21
ציטוט:
"בישר×ל 2008 יש לדעתי ולתפיסתי ל×ור × ×™×¡×™×•× ×™ הבלתי מבוסס קשר ישיר בין ×¡×•×œ× ×”×¢×¨×›×™× ×”×ž×¡×•×¨×ª×™ היהודי ובין ×’×–×¢× ×•×ª.
ככל שישר×לי â€×™×”ודי“ יגדיר עצמו כמסורתי יותר ×”×•× ×™×”×™×” ×’× ×’×–×¢× ×™ יותר.
×”×× ? ולמה?"
—
×‘×ª×•× ×œ×‘ לדעתי, ×בל הרגע ש×לת ×ת השקול של תי×וריה ×’×–×¢× ×™×ª ששמעתי ×œ× ×¤×—×•×ª פעמי×, ×•×”×™× ×‘××” ×œ× ×ž×¤× ××˜×™× ×“×ª×™×™× ××œ× ×“×•×•×§× ×ž"×—×™×œ×•× ×™× ×‘×¢×œ×™ ××•×¤×§×™× ×¨×—×‘×™× ×•×ž×•×— ×× ×œ×™×˜×™ ×‘×¢×™× ×™ עצמ×" –
ו×לה הצביעו על הקשר הסטטיסטי כביכול בין ×וכלוסיית בתי ×”×›×œ× ×œ×ž×–×¨×—×™×•×ª "××•×ª× ×˜×™×ª", וש×לו כמוך ×× ×ין בכך ××™× ×“×™×§×¦×™×” ×œ× ×˜×™×” ×¢×‘×¨×™×™× ×™×ª ×צל מזרחיי×, על רקע "התרבות", "המזג" ×ו "קשיי הסתגלות ×œ×¡×˜× ×“×¨×˜×™× ×ž×¢×¨×‘×™×™×" ×¢×-לק.
×”×“×‘×¨×™× ×¢×•×‘×“×™× ×’× ×‘×›×™×•×•×Ÿ ההפוך –
×¢×™× ×™×š הרו×ות שיש ×’×–×¢× ×™× "×™×”×•×“×™× ×“×ª×™×™×", ×בל ×œ× ×—×¡×¨ ×œ× ×’×–×¢× ×™× "×™×”×•×“×™× ×—×™×œ×•× ×™×™×", ×•×œ× ×’×–×¢× ×™× "×œ× ×™×”×•×“×™× ×—×™×œ×•× ×™×™×".
×’× ×’×–×¢× ×™× ×—×™×™×‘×™× ×œ×‘×¡×¡ ×œ×¢×¦×ž× ×ת התי×וריה: חלק ×ž×”× ×¢×•×‘×“×™× ×§×©×” על תי×וריות ×§×•× ×¡×¤×™×¨×¦×™×” על ממשלת ×”×¦×œ×œ×™× ×©×œ ×”××©×›× ×–×™×, ×—×œ×§× ×¢×œ ערביות המזרחיי×, ×—×œ×§× ×¢×œ ×ž×•×¦× ×›×•×–×¨×™, ×—×œ×§× ×¢×œ המזימה ×”×¦×™×•× ×™×ª, ×—×œ×§× ×¢×œ גירס×ות ×ž×•×“×¨× ×™×•×ª של ×”×¤×¨×•×˜×•×§×•×œ×™× ×©×œ ×–×§× ×™ ציון, ×•×—×œ×§× ×ž×“×œ×’×™× ×ž×¢×œ שלב ×”×”× ×ž×§×” ×•×§×¤×¦×™× ×™×©×¨ ישר לרשיון גורף מ×לוהי×.
לכן ככל ש××“× *כלשהו* גזען יותר, כך יטען ×œ×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª המקורות ×©× ×•×ª× ×™× ×œ×’×™×˜×™×ž×¦×™×” ×œ×’×–×¢× ×•×ª×•, במיוחד ×× ×”×™× ×ž× ×•×’×“×ª למוסכמות החברה ×•×”×ž×“×™× ×” בה ×”×•× ×—×™ –
ככל ×©×”×—×™×œ×•× ×™ גזען יותר כך ×™×מץ מקורות ×¡×œ×§×˜×™×‘×™×™× ×›×ž×• ×ž×—×§×¨×™× ×”×–×•×™×™× ×•×ž×’×ž×ª×™×™× ×•×ž×¡×ž×›×™× ×ž×”×™×¡×˜×•×¨×™×” סלקטיבית, ×•×™×ª×¢×œ× ×ו ידחה ×ת המקורות ×”×¡×•×ª×¨×™× ××•×ª× ×‘×˜×¢× ×ª "×ž×’×•×™×¡×™× / ×œ× ×¨×œ×•×•× ×˜×™×™× / ×ž×¡×•×‘×›×™× / ×œ× ×¢×“×›× ×™×™×/ ×ž×©×•×—×“×™× ×ª×¨×‘×•×ª×™×ª" ×ו ×”××•×¤× ×” ×”××—×¨×•× ×” של השמ×ל החדש – "×ž×“×•×ž×™×™× ×™×":
http://en.wikipedia.org/wiki/One-Dimensional_Man
"×”×”×ž×•× ×™× ×”× ×—×“-מימדיי×" ולכן ×œ× ×¨×•××™× ×©×”×¦×¨×›×™× ×©×œ×”× ×–×•×™×¤×• ×¢"×™ "×”×ליטות הכלכליות" – ולכן החופש ×©×œ×”× ×œ×ž×¢×©×” "מדומיין", הקהילות עצמן "×ž×“×•×ž×™×™× ×•×ª", הל××•× "מדומיין", "כל מה שסותר ×ת התי×וריה מדומיין" – ורק ×”×”×•×’×™× ×©×œ השטות הזו ותומכיה ×”× "רב-מימדיי×" ולכן רק ×”× "רו××™× ×ת ×”×ור", ולכן ×”× ×¦×•×“×§×™× ×•×”××—×¨×™× ×œ×.
××™ ×פשר ×œ×§×¨×•× ×œ×ª×•×¨×” הזו "×’×–×¢× ×™×ª" מ×חר ×•×”×™× ×œ× ×ž×¦×™×™× ×ª השתייכות ספציפית ××œ× "×›×•×œ× ×—×•×¥ ×ž×ž× ×™" – ×בל יש בה ×ת כל תסביך ×”×¢×œ×™×•× ×•×ª, דה-הלגיטימציה של ×”×חר, ×•×”×”× ×ž×§×” ×”×קסיומתית והסהרורית ש×תה מייחס לדת: ×‘×ž×§×•× "××œ×•×”×™× ×מר, ×•×”×•× ×¦×•×“×§ ×קסיומתית" – "×× ×™ ×מרתי, ו×× ×™ צודק ×קסיומתית" –
×–×” מספיק קרוב ל××¤×™×•× ×™ הדת "המד××™×’×™×", ולכן ×’× ×¢×œ ×”×—×™×œ×•× ×™× ×•×× ×™ ×‘×ª×•×›× ×œ×™×˜×•×œ קורה.
וכמו ×”×—×™×œ×•× ×™, ×’× "ככל שדתי גזען יותר", כך יקפוץ ×’× ×”×•× ×•×™×—×‘×§ ×ת ×”×˜×§×¡×˜×™× ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™×™× ×™×•×ª×¨ –
×ך מ×חר ×•×”×•× ×ž×•×•×ª×¨ על ×”× ×ž×§×” פס×ודו-מדעית פתלתלה וקופץ ישר ל×קסיומה של "××œ×•×”×™× ×מר", ×”×•× *בולט לעין* יותר, מ×ובחן ביתר קלות מהגזען ×”×—×™×œ×•× ×™ ו*פגיע יותר* לה×שמה ×‘×’×–×¢× ×•×ª, בגלל ×”×שמה ב"חוסר פתיחות ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לית" ×©× ×•×‘×¢ מ×ופיה ×”×קסיומטי של ×”×”× ×ž×§×” של *כל הקהילה שלו*, ×•×”×©×ž×¨× ×•×ª ×”×ž×•×‘× ×™×ª שלה.
×בל חוסר פתיחות ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לית ×•×©×ž×¨× ×•×ª ××™× ×Ÿ ×’×–×¢× ×•×ª, ×•×”× ×¡×™×•×Ÿ מלמד ×©×“×•×•×§× ×¤×ª×™×—×•×ª ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לית ×•×—×“×©× ×•×ª ×¢×לק היוו ×’× ×”× ×ž×¦×¢ פורה מ×ד ×œ×’×–×¢× ×•×ª –
ולכן ×œ× ×›×œ ×”×“×ª×™×™× ×’×–×¢× ×™×, ×בל ×”×’×–×¢× ×™× ×©×‘×”× ×™×—×¤×©×• ×ת ×”×”× ×ž×§×” בטקסט, ×•×”×˜×§×¡×˜×™× ×”×ž×‘×•×§×©×™× (×•×œ× ×¨×§ ×œ×’×–×¢× ×•×ª, ×’× ×œ× ×™×¦×•×œ) ×ž×˜×‘×¢× ×§×“×ž×•× ×™×™× ×™×•×ª×¨ ×•×ž×¤×•×¨×©×™× ×חרת ×¢"×™ ×”×ž×•×“×¨× ×™× – ולכן טבעי שהגזען יחתור ×œ×ž×™×§×•× ×‘×§×‘×•×¦×” "×§×“×ž×•× ×™×ª" יותר, "שורשית" יותר, "מסורתית" יותר וכו',
ומ×חר והקבוצה מוגבלת ×‘×¨×™×¡×•× ×• בגלל לגיטימיות "הטקסט כמכלול" ×•×”×©×ž×¨× ×•×ª ×”×ž×§×•×‘×œ×™× ×‘×”, קל לו יותר להטיף ×’×–×¢× ×•×ª בגלוי – ולכן ×”×•× × ×—×©×£ לעין יותר בקלות, ובתהליך חושף ×ת כל הקבוצה להתקפות דומות:
ולכן ×ולי ×”×ורתודוקסיה מהווה ×ž×§×•× × ×•×— לגזען "הפשוט" לפעול בו, ×ולי טבעה הסגור וההטפה ×©×œ× ×œ×¤×§×¤×§ בסמכות ×ž×§×œ×™× ×¢×œ ×ž× ×”×™×’ גזען ×œ×”× ×—×™×œ ×’×–×¢× ×•×ª –
×בל בהחלט ×ין ×–×” ×ומר שכל ×”××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×’×–×¢× ×™×, וש×ין הרבה ×’×–×¢× ×™× ×‘×§×‘×•×¦×•×ª ×©×ž×¨× ×™×•×ª פחות עד ×œ×—×™×œ×•× ×•×ª עצמה: יש די והותר בלי עין הרע ו×תה יכול לקבל חופן ×ž×”× ×‘×¢×•×“×£ מבזוקה –
××œ× ×©×”× ×ž×•×¡×•×•×™× ×˜×•×‘ יותר, ×ž×•×’×‘×œ×™× ×™×•×ª×¨ בהתבט××•×™×•×ª×™×”× ×¢"×™ סביבת×, "פוליטיקלי קורקט" ולכן ×ž×ª×•×—×›×ž×™× ×™×•×ª×¨ – ולכן ×œ× ×™×˜×™×¤×• ×’×–×¢× ×•×ª ב×ופן בוטה הגלוי ×œ×¢×™× ×™×š ××œ× ×‘×ž×œ×œ פס×ודו-מדעי המכסה על ×”×–×¨× ×”×“×§×™×§ בדרכו ×ל מי השתיה, ×–×” הכל.
ולכן ×”×¨×•×©× ×”×ž×ª×§×‘×œ ×œ×¢×™× ×™×š ×›×ילו "כל ×”×’×–×¢× ×™× ×”×“×ª×™×™× ×”× ×”×ž×¡×•×¨×ª×™×™× ×™×•×ª×¨" – ×”×’×–×¢× ×™× ×‘×§×¨×‘ קבוצה זו פשוט ×ž×¢×™×“×™× ×¢×œ ×¢×¦×ž× ×•×œ×›×Ÿ יותר ×’×œ×•×™×™× ×œ×¢×™× ×™×š, בשעה ש×ת ×”×’×–×¢× ×™× ×ž×§×‘×•×¦×•×ª ×חרות יש ל×בחן.
יש הגדרה ×œ× ×¨×¢×” ×œ×’×–×¢× ×•×ª, ×•× ×™×ª×Ÿ לזהות תסביכי ×¢×œ×™×•× ×•×ª, שלילת לגיטימיות ×”×חר ו×קסיומתיות ×’× ×‘×—×‘×¨×” ×”×—×™×œ×•× ×™×ª בלי עין הרע –
כד××™ יותר להשתמש ב×לה ל×בחון ×’×–×¢× ×•×ª, ×‘×ž×§×•× ×‘"לדעתי ולתפיסתי ל×ור × ×™×¡×™×•× ×™ הבלתי מבוסס".
התגובה שלך by ×“×•×‘×©× ×™×ª עגומה — 23 באפריל 2008 @ 12:56
טוב × ×•, עכשיו ×× ×™ ×’×–×¢× ×™×ª? ×ולי קצת. ×בל ×× ×™ מסתירה ×ת ×–×” די טוב.
×× ×™ חושבת שסטטיסטית ×פשר ×œ×ž×¦×•× ×§×•×¨×œ×¦×™×” בין × ×˜×™×” מסורתית ×•×’×–×¢× ×•×ª.
×œ× ×מרתי ש"כל ×”×“×ª×™×™× ×’×–×¢× ×™O"
כל ×”×”×¡×‘×¨×™× ×©×œ×š ×‘× ×•×’×¢ לתי×וריות פוסט משהו ×•×—×™×œ×•× ×™× ×¢× ×¨×’×©×™ ×¢×œ×™×•× ×•×ª ×”× ×“×™×‘×•×¨×™ סרק ×•×ž×¨×•×§× ×™× ×ת הדיון ממשמעות.
×œ× ×˜×¢× ×ª×™ ×©×œ×—×™×œ×•× ×™× ×ין מגרעות ×›×לו ×ו ×חרות, וש×ין ×—×™×œ×•× ×™× ×’×–×¢× ×™×.
×‘×”×–×“×ž× ×•×ª ×× ×™ ×חפש לך ×ž×—×§×¨×™× ×•×§×•×¨×œ×¦×™×•×ª וסטטיסטיקות – ×‘×™× ×ª×™×™× ×§×—×™ ×ת ×–×” בתור השערה מחקרית –
יש מת×× ×—×™×•×‘×™ בין תפיסת ×¢×•×œ× ×™×”×•×“×™×ª מסורתית ×•×’×–×¢× ×•×ª.
ד.×. ×ת ×ומרת –
"…ולכן ×ולי ×”×ורתודוקסיה מהווה ×ž×§×•× × ×•×— לגזען â€×”פשוט“ לפעול בו, ×ולי טבעה הסגור וההטפה ×©×œ× ×œ×¤×§×¤×§ בסמכות ×ž×§×œ×™× ×¢×œ ×ž× ×”×™×’ גזען ×œ×”× ×—×™×œ ×’×–×¢× ×•×ª …"
×ת למעשה ×ומרת שהחברה הדתית ×¡×•×‘×œ× ×™×ª יותר ×œ×ž× ×”×™×’×™× ×’×–×¢× ×™× ×•××£ × ×•×˜×” ×חריה×. מ.ש.ל?
התגובה שלך by ב×ותו ×¢× ×™×Ÿ — 23 באפריל 2008 @ 18:27
ציטוט: "טוב × ×•, עכשיו ×× ×™ ×’×–×¢× ×™×ª? ×ולי קצת. ×בל ×× ×™ מסתירה ×ת ×–×” די טוב."
הרי כתבתי לך שלדעתי ×מרת מה ש×מרת *×‘×ª×•× ×œ×‘*, ועוד על המשפט הר×שון – ×× ×ת מתעקשת ×œ×”×ª×¢×œ× ×•×œ×”×‘×™×Ÿ ×ת ההפך, ×›× ×¨××” ש×ת מכירה ×ת עצמך.
—
ציטוט: "×× ×™ חושבת שסטטיסטית ×פשר ×œ×ž×¦×•× ×§×•×¨×œ×¦×™×” בין × ×˜×™×” מסורתית ×•×’×–×¢× ×•×ª."
לחשוב ×–×” חוקי, על מה ×ת מבססת ×ת ×”×”× ×—×•×ª שלך זו תעלומה.
—
ציטוט: "×œ× ×מרתי ש“כל ×”×“×ª×™×™× ×’×–×¢× ×™O“"
והמשפט "×œ× ×›×œ ×”×“×ª×™×™× ×’×–×¢× ×™×" ×œ× ×‘× ×‘×ª×’×•×‘×” למה ש×מרת ×ו ×œ× ×›×‘×™×›×•×œ –
המשפט "×œ× ×›×œ ×”×“×ª×™×™× ×’×–×¢× ×™×" ×‘× ×›×“×™ לבסס ×§×•×“× ×›×œ ×ת העובדה שמספר ×”×’×–×¢× ×™× ×”×•× ×—×œ×§×™ ×•×œ× ×›×œ הקבוצה, ו××– ×œ× ×ª×— ×ת יחס ×”×’×–×¢× ×™× ×œ×©××™× × ×›×לה ל×ור הקלות ×©×œ×”× ×œ×”×ª×‘×˜× ×‘×§×‘×•×¦×” – בקיצור, ×œ× ×˜×¢× ×ª×™ ש×מרת ×ת ×–×”.
—
ציטוט: "כל ×”×”×¡×‘×¨×™× ×©×œ×š ×‘× ×•×’×¢ לתי×וריות פוסט משהו ×•×—×™×œ×•× ×™× ×¢× ×¨×’×©×™ ×¢×œ×™×•× ×•×ª ×”× ×“×™×‘×•×¨×™ סרק ×•×ž×¨×•×§× ×™× ×ת הדיון ממשמעות."
×•×œ×¦×™×•× ×™× ×©×ת ×ž× ×¡×” לחלק בלי לבסס ×ת ×˜×¢× ×ª×š ×ין משמעות מלכתחילה –
× ×˜×¢×Ÿ ×›× ×’×“ ×”××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×©×”× ×¨×•××™× ××—×¨×™× ×›× ×—×•×ª×™× ×ž×”×, ועל בסיס ×–×” יוחסה ×œ×”× ×”×’×–×¢× ×•×ª.
לכן העובדה ×©× ×™×ª×Ÿ להצביע על קבוצות ×—×™×œ×•× ×™×•×ª ×¢× ××•×ª× ××¤×™×•× ×™× ×›×ž×• של הקבוצות הדתיות, ×ך ×לו ×œ× ×ž×’×•× ×™× ×¢"×™ ×לה ש"× ×¨××” לה×" – ×”×™× *מ×ד* ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª לטיעון.
×× ×¢×“×™×™×Ÿ ×œ× ×”×‘× ×ª למה ×ת יכולה לדלג על הקטע, תודה.
—
ציטוט: "×œ× ×˜×¢× ×ª×™ ×©×œ×—×™×œ×•× ×™× ×ין מגרעות ×›×לו ×ו ×חרות, וש×ין ×—×™×œ×•× ×™× ×’×–×¢× ×™×."
×ת מחמיצה ×ת הטיעון.
הטיעון ×”×•× ×©×ת ×”×’×–×¢× ×™× ×§×œ לך יותר לזהות ככל ×©×”× ×™×•×ª×¨ ×ורתודוקסי×, מ×חר ×•×ž×ž×™×œ× ×ת מודדת לפי "מה ×©× ×¨××” לך" ×•×œ× ×‘×”×ª×‘×¡×¡ על עובדות, ומ×חר ×•×ž×ž×™×œ× ×ת מזהה ×’×–×¢× ×•×ª ×¢× ×ורתודוקסיה על פי הוד×תך –
בגלל ×”×¤×¨×ž×˜×¨×™× ×©×œ×š ×ת ×”×’×–×¢× ×™× ×”×—×™×œ×•× ×™×™× ×ת מזהה פחות – ולכן, הקורולציה ש×ת ×˜×•×¢× ×ª על בסיס "× ×¨××” לך" בין מסורתיות ×œ×’×–×¢× ×•×ª ×”×™× ×‘×מת רק "× ×¨×ית לך" ו××™× ×” קיימת במצי×ות.
לפי התגובות ×•×”×”×‘×—× ×•×ª שלך עד עכשיו, הסברה הזו מת×מתת.
—
ציטוט: "×‘×”×–×“×ž× ×•×ª ×× ×™ ×חפש לך ×ž×—×§×¨×™× ×•×§×•×¨×œ×¦×™×•×ª וסטטיסטיקות – ×‘×™× ×ª×™×™× ×§×—×™ ×ת ×–×” בתור השערה מחקרית –
יש מת×× ×—×™×•×‘×™ בין תפיסת ×¢×•×œ× ×™×”×•×“×™×ª מסורתית ×•×’×–×¢× ×•×ª."
×ולי כד××™ שתלמדי ×ת ההבדל בין השערה מחקרית ×•×¤× ×˜×–×™×”.
×¤× ×˜×–×™×” ×–×” מה ×©×˜×¢× ×ª למעלה.
השערה מחקרית ×ž×¢×œ×™× ×›×—×œ×§ ×ž×ª×•×›× ×™×ª מחקר, ויש להר×ות ב×ילו ×“×¨×›×™× *בדיוק* ×”×•×œ×›×™× ×œ×שר ×ותה, ×ילו תוצ×ות *בדיוק* יהוו ×ישור ההשערה ו×ילו יצביעו על פסילתה.
×ת × ×©×ž×¢×ª כמו ×”×—×•×§×¨×™× ×”×¡×”×¨×•×¨×™×™× ×ž×”×ž×—×œ×§×” לסוציולוגיה ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” העברית, ש×ישרו מחקר שקבע שחיילי צהל ×”× ×’×–×¢× ×™× ×ž×›×™×•×•×Ÿ ש××™× × ××•× ×¡×™× ×¤×œ×¡×˜×™× ×™×•×ª.
http://forum.bgu.co.il/lofiversion/index.php?t160095.html
—
ציטוט:
""ד.×. ×ת ×ומרת –
â€â€¦×•לכן ×ולי ×”×ורתודוקסיה מהווה ×ž×§×•× × ×•×— לגזען â€×”פשוט“ לפעול בו, ×ולי טבעה הסגור וההטפה ×©×œ× ×œ×¤×§×¤×§ בסמכות ×ž×§×œ×™× ×¢×œ ×ž× ×”×™×’ גזען ×œ×”× ×—×™×œ ×’×–×¢× ×•×ª …“
×ת למעשה ×ומרת שהחברה הדתית ×¡×•×‘×œ× ×™×ª יותר ×œ×ž× ×”×™×’×™× ×’×–×¢× ×™× ×•××£ × ×•×˜×” ×חריה×. מ.ש.ל?"
שמות התו×ר "×¡×•×‘×œ× ×™×ª" ו"× ×•×˜×”" מת××¨×™× ×מפטיה, ולכן ×”× ×©×’×•×™×™×.
×”× ×™×¡×•×— ×”× ×›×•×Ÿ ×”×•× "לחברה הדתית קשה יותר לרסן התבט×ויות של ×ž× ×”×™×’×™× ×’×–×¢× ×™×™×, מ×חר ו×ין לה ×ת ×ž× ×’× ×•× ×™ ×”×”×’× ×” של החברה ×”×—×™×œ×•× ×™×ª מצד ×חד ומ×חר ו"הטקסט כמכלול" עומד כחרב על צוו×רה מצד ×©× ×™.
לכן ×œ× ×ž.ש.ל. במחילה, רחוק מזה.
התגובה שלך by ×“×•×‘×©× ×™×ª עגומה — 23 באפריל 2008 @ 20:32