החברים של ג'ורג'

שימון מכה שנית, התחרפנות סופית בקרב החרד"לים, הצעה צנועה, ושובה של נתניהו: ארבע הערות (מאוחרות) על המצב ואחת מנהלתית

שובר את כל השיאים: נשיאנו הטרי-ביחס, שמעון פרס, מצליח פעם אחר פעם לשבור את המסורות הקשורות לתפקיד הנשיא. עכשיו, אני כולי בעד ביטול תפקיד הנשיא, אבל אם התולעת טרח, התאמץ, התחנן, שידל, התחנף, צרח, צווח ובסופו של דבר נבחר – שיכבד את התפקיד. ומסורות הן כל מה שיש לבית הנשיא להציע.

הפעם, שימון החליט שלא מתאים לו שמבקר המדינה יערוך ביקורת במשכן. הוא העמיד שני נימוקים להחלטה התקדימית הזו – מבקר המדינה ביקר את משכן הנשיא עד כה ללא תקלות – ושניהם מגוחכים. ראשית, טוען פרס, המבקר לא רשאי למתוח עליו ביקורת, משום שהחוק פוטר את הנשיא "מכל הליך שיפוטי".

על הטמטום שבהעלאת הנימוק הזה, זמן קצר כל כך לאחר שקודמו הנתעב השתמש בו כדי לחפות על עצמו בפרשת אונס, חבל להכביר מילים. נציין רק שהוא פשוט לא נכון: ביקורת איננה "הליך שיפוטי". הלאה.

שנית, פרס – סליחה, מקורביו – לא רוצה את לינדנשטראוס. לינדנשטראוס, אחרי הכל, היה קרוב מאד להמלצה על חקירה כנגד פרס בחשד לקבלת שוחד. המדובר היה בקבלת תרומות גדולות מן המותר בפריימריז 2005 של העבודה; האירוניה היא שפרס הפסיד, כידוע, בפריימריז ההם. נחום ברנע כתב בזמנו שלינדנשטראוס רצה להמליץ על חקירתו של פרס, אך פרס התפרץ בצעקות, ולינדנשטראוס נרתע. כך או כך, לינדנשטראוס הגיש דו"ח חמור בנושא.

ברור, אם כן, מדוע פרס לא רוצה להבדק על ידי לינדנשטראוס. ברור באותה מידה שאם הוא כל כך רוצה לחיות ללא חשש ביקורת, הוא צריך להיות אזרח מן השורה. כדאי לו לנסות את זה פעם.

עולם המראה: מי שזוכר את תקופת ההתנתקות, יזכור בוודאי את הרגע שבו התברר שהכתומים חיים במציאות מקבילה. הדברים רק התדרדרו מאז. השבוע נחצה גבול נוסף לכיוון לה-לה-לנד.

אל"מ הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם-צבאית בהתנחלות יתיר – גם המכינה וגם ההתנחלות עברו, למרבה השמחה, מן העולם – הודיע ש"להערכתי הגירוש מגוש קטיף בא כדי לשבור את הציונות הדתית. הציונות החילונית הרגישה כי יש אצלה וואקום ערכי ופחדה שהציונות הדתית תוכל להוציא את מדינת ישראל מהמשבר". כלומר, החילונים הם כל כך רשעים, שכדי למנוע מהדתיים להציל אותם – ולמרות ידיעתם שהם זקוקים להצלה שכזו- הם מוכנים להחריב את עולמם של הדתיים.

הרב הקולונל נעזר בהוכחה הבאה: "אפילו העיתונאי יאיר לפיד כתב במאמר כי כל השיקולים האחרים היו תירוצים, חורבן גוש קטיף בא כדי לוודא שהציונות הדתית לא תרים ראש". וואלה. לא הרצון לנתק מגע מן הרצועה, שרוב מוחלט של הישראלים תמך בו מאז 1992; לא חוסר התוחלת הצבאי שבשהות שם; לא ההוצאות; לא הסלידה התהומית מן הפלסטינים, מגעילי השועלים; לא כל החיילים שמתו כדי להגן על עגבניות-הדם של בעלי הלטיפונדיות; רק הרצון לדפוק את הדתיים.

הגר קרוב מאד לאמירה מפורשת שהחילונים הם רעים מטבעם, בגדר ערב רב או עמלק. הוא לא עובר את הקו הזה. לא במפורש; אולי הוא נמנע מכך במקום שיש בו תקשורת חילונית. רבים במחנהו חצו אותו מזמן.

הצעה צנועה: הכנסת קיבלה אתמול את הצעת החוק האוסרת על ארגונים גזעניים וניאו נאציים. חופש הדיבור שלנו צומצם עוד קצת. בקנה, אם אני זוכר נכון, יש גם הצעת חוק של ח"כ קולט אביטל (עבודה), שמטרתה לאסור על השימוש בנאצים בוויכוח.

עכשיו, הבה נעשה נסיון קטן. הנה כפפה לעורכי דין המתעסקים בזכויות אדם: תוגש נא תלונה במשטרה כנגד שני ארגונים, קק"ל ובית"ר ירושלים. בואו נראה אם מדינת ישראל חזקה רק על כמה מהגרים אובדי דרך מפתח תקווה, או שהחוק חל בה גם על ארגונים פטריוטים לעילא.

זו שיש לציית לה: שרה נתניהו, האשה והמתנות, הגיחה לפתע מן הקופסה בה קבר אותה בעלה בתשע השנים האחרונות. לפני שבוע, היא הגישה תביעת דיבה כנגד "מעריב", בטענה שהכפיש אותה ואת בעלה פעמיים ביום אחד.

אחד מסעיפי התביעה נשמע הגיוני: לכאורה, כתב "מעריב" שנתניהו מארגנת לעצמה חניה שלא כדין, בעוד שלדבריה הדרישה לחניה הגיעה דווקא ממאבטחי השב"כ. זה משהו שלא מסובך לברר עובדתית: תמציא נא הגב' נתניהו את המכתב מיחידת המאבטחים, והסיפור סגור. זה גם עניינה שלה, ושמה-שלה.

הסעיף השני מוזר. נתניהו טוענת ש"מעריב" הכפיש את בעלה. לדבריה, העיתון כתב שנתניהו – במה שנראה כמו עוד התקף של זכרונו הגמיש במיוחד – טען ששביתת הסטודנטים בימיו הסתיימה תוך ימים, בעוד שבמציאות נמשכה השביתה שבועות. לדברי הגב' נתניהו, בעלה לא אמר את הדברים המיוחסים לו.

יכול להיות. והחוק מאפשר לבן משפחה להגיש תביעת דיבה בשם בן משפחה אחר שנפגע. אבל זה מאד לא מקובל, ואם יורשה – גם מעורר אי נוחות רבה. מדוע נתניהו איננו מגן על שמו בעצמו? מדוע אשתו היא זו המגישה תביעות דיבה בשמו?

וכל זה בא בימים שבהם נטען, בשורה של כלי תקשורת, כי מספר בכירים בלשכתו של נתניהו התפטרו – או התפוטרו – בשל התנגדותם למעורבות-יתר של הגב' נתניהו בעבודת הלשכה. זו נקודה שרצוי לברר באשר למי שנראה, למרבה הצער והאימה, כראש הממשלה הבא – ולפני שנמצא את עצמנו מול בילארי משלנו.

הערה מנהלתית: הוספתי לעמודים הקבועים של הבלוג, משמאל, את "קופת השרצים". במקור, זה היה פרויקט של צוות מערכת בחירות 2006 של נענע (זו היתה מפלצת דו ראשית: ככלל, אני כתבתי, איתמר שאלתיאל ערך). אני רוצה לעדכן את הפרויקט, שנראה לי ראוי, אבל יתכן שזה מעבר לכוחותי בכוחות עצמי. אחרי הכל, אז הקדשתי כמה ימי עבודה בתשלום.

על כן אני מבקש מקוראי הבלוג לסייע לי לעדכן את הפרויקט, עם דגש על הרחבתו לחברי כנסת מהכנסת הנוכחית. אנא שלחו את הצעותיכם לדואל שלי.

ומלבד זאת, יש להפסיק את רצח העם בדארפור.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

4 תגובות על ”שימון מכה שנית, התחרפנות סופית בקרב החרד"לים, הצעה צנועה, ושובה של נתניהו: ארבע הערות (מאוחרות) על המצב ואחת מנהלתית“

  1. אלכס ז. הגיב:

    לינק ה"קשר" בראש הבלוג לא עובד ולא הצלחתי למצוא קישור אחר לדואל שלך. ככה שאני אכתב את העדכונים לפרויקט "קופת השרצים" כאן (מצטער מראש):

    דליה איציק – בימים שבהם נראה היה שהקואליציה עומדת להתפרק והבחירות נראו באופק, היא פינתה את ועדת הבחירות ממשרדה. יש לציין שאם הועדה לא יכולה להתכנס היא לא תוכל לנהל בחירות כהלכה.
    קישור:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/867391.html

    פואד – חיבר ישובים ערביים לרשת החשמל יום לאחר בפריימריס בעבודה. נטען נגדו כי חיבר בעיקר ישובים שתמכו בברק (המועמד שבו תמך פואד), אך לטענתו חוברו גם ישובים שהצביעו נגדו.
    קישור:
    http://news.msn.co.il/news/StatePoliticalMilitary/State/200706/20070607195733.htm

    עזמי בשארה – חשוד בסיוע לאויב בשעת מלחמה, מסירה מידע לאויב ומגע עם סוכן חוץ. עזב את המדינה לפני שהוגש נגדו כתב אישום. בראיון שנערך איתו סירב בהפגנתיות להכחיש את הטענות נגדו ואת הטענה כי קיבל כסף מחיזבאללה (טען כי כל המפלגות מקבלות תרומות מחו"ל)
    קישור: יש קישורים במספר פוסטים שכתבת.

    ענבל גבריאלי – השתמשה בחסינות הפרלמנטרית שלה כדי למנוע חיפוש בבית אביה החשוד בהלבנת הון, העלמת מס וניהול הימורים בלתי חוקיים.
    קישור:
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/138746

    ליברמן – חשוד בשורה ארוכה של עבירות הקשורות בעסקיו בקפריסין (יש כ"כ הרבה שאין לי כח לפרט) עם אנשי עסקים ידועים החשודים בפלילים. חשוד שקיבל מאות אלפי שקלים עבור "שירותי יעוץ" מחברת "יעוץ פיננסי" (שתוך שלוש שנים הוזרמו אליה שבעה מיליון ש"ח) שנמצאת בבעלות בתו. הבת הקימה את החברה המשגשגת כשהייתה בת 21.
    קישור:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/852056.html

    חיים רמון – הורשה פה אחד במעשה מגונה. נקבע שבעבירה שביצע אין קלון.
    קישור: יש מספיק…

    מרציאנו – התקוטט עם מאבטחים במועדון "ריו". התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. התלונה הנגדית (בה מרציאנו האשים בקטטה את המאבטחים) נסגרה מחוסר אשמה.
    קישור:
    http://news.walla.co.il/?w=//1110496

    לסיום:
    לא כתבתי דבר על אולמרט, אבל כשעמד בראש עריית ירושלים הוא העביר שורה ארוכה של חוקים והחלטות ללא דיון בעריית ירושלים ובניגוד גמור לכל הליך תקין (יש לציין שרוב ההחלטות ההן נתפסו כשוחד פוליטי לחברי קואליציה דתיים או כטובות הנאה לחבריו של אולמרט). נכתב עליו רבות בכל דו"ח מבקרת הערייה ופעם-פעמיים לפחות היועץ המשפטי שלו אמר בפומבי כי לא יוכל להגן על החלטותיו בבית המשפט.
    הוא נסע פעמים רבות לחו"ל על חשבון הערייה או חשבון חבריו (כשהיה ראש ערייה הוא בילה כ- 140 ימים או יותר בחו"ל) שם הרבה להפגש עם אנשי עסקים, ביניהם גם אלו החשודים בפלילים.
    כתבות על כך הופיעו כל שבוע ב"כל העיר", אבל למקומון אין אתר.

    נ.ב.
    צריך לעדכן את הביוגרפיות של המעורבים ואת התפקידים שלהם בכנסת הנוכחית.

  2. יואב (לונדון) הגיב:

    מעבר לנסיון להגדיל את הרשימה ולהראות אובייקטיבי, לא ברור מה בדיוק עושים שם בני אלון, טאלב אל סאנע, רוני בר און, מוחמד ברכה, זהבה גלאון, צבי הנדל, אחמד טיבי, עמרם מצנע, ומאיר שטרית.

  3. יהושאפט הגיב:

    חוסר התוחלת הצבאי שבשהות שם? אולי במשימות אבט"ש הצבאיות, אבל על מה ולמה בשהות הצבאית עצמה? זו יכולה היתה למנוע מאיתנו הרבה קסאמים על שדרות.

  4. ינון הגיב:

    למיטב ידיעתי יתיר זה בדרום הר חברון.
    והגבול הזה נחצה מזמן-מזמן, רק חשוב להזכיר את זה מדי פעם