החברים של ג'ורג'

עוד מנשרים מחזית מלחמת התרבות

חמושי חמאס פרצו לספריית ימק"א ברצועת עזה, ופוצצו אותה. אלפי ספרים הושמדו. בארבעים השנים האחרונות, נפוצים שרידי הקהילות הנוצריות במזרח התיכון לכל עבר; הנה עוד דוגמא למה. בעזה חיים חיי שפלות כ-3,500 נוצרים; כנראה שמבחינת החמאס הם לא מושפלים דיים. המשפט הנפתל בידיעת "הארץ" – 'שני אנשי הבטחון במקום לא היו יכולים לעצור את החמושים שפרצו למקום. השניים הועברו לצפון הרצועה ושוחררו שם' – זוכה במועמדות לפרס ניוספיק לתקשורת העברית לשנת 2008. אבל, חזרו אחרי: האיסלם הוא דת סובלנית, במיוחד לבני עמי הספר. (תודה לאיתמר שאלתיאל שהפנה את תשומת לבי לידיעה הזו).

הנה ידיעה שלא תשמעו עליה, ולמרבה הפלא היא מופיעה דווקא בגארדיאן. בשנת 2006, הורה טוני בלייר להפסיק חקירת שחיתות הקשורה לסחר בנשק עם ערב הסעודית. עכשיו אנחנו גם יודעים למה: הסעודים – ספציפית הנסיך בנדר בן סולטן, החשוד בקבלה של כמיליארד (!) שטרלינג כדמי שוחד – איימו כי אם תמשך החקירה, הם יפסיקו העברת מודיעין על טרוריסטים מוסלמים לבריטניה. החוקרים אוימו כי אם תמשך החקירה, הם יהיו אחראים ל"עוד 7.7". סביר להניח שבנדר, שאשתו היתה מעורבת בהעברת כספים לאל קאעדה, ידע על מה הוא מדבר.

ואם אנחנו כבר בבריטניה, מחקר של המשטרה מעלה כי מספר הנשים הנופלות קורבן לאלימות – עד כדי רצח – על רקע 'כבוד המשפחה' עומד על כ-17,000 מדי שנה. הנתון הזה גבוה פי 35 ממה שהיה נהוג לחשוב עד כה. מאות ילדות, חלקן בנות 11 בלבד, מוברחות מבריטניה ונישאות בכפיה בחו"ל. למשטרה יש יחידה מיוחדת לנישואי כפיה, ולדבריה היא מחלצת שלוש נערות מדי שבוע מאונס חוקי באיסלמבד – וזה קצה הקרחון.

הנתון הזה מגיע בדיוק בזמן, משום שאם תתקבל הצעתו של הארכידרואיד מקנטרברי להכניס את חוקי השריעה לבריטניה, כפי שציין יפה כריסטופר היצ'נס, תמנע מן הילדות הללו הגנת המשטרה; זה יהיה חוקי לחלוטין. השריעה, למי שאינו יודע, מכירה בנישואים מגיל תשע שנים (וזהו גיל הנישואין החוקי באיראן, למשל), משום שזה היה הגיל שבו כפה עצמו מוחמד על עיישה. לזכור ולשמור, בפעם הבאה שיאמרו לכם שהטענה שמוחמד היה פדופיל היא 'איסלמופובית'.

אגב הארכידרואיד, אפילו הוא הביע התנגדות להקמתה של מערכת כריזה במסגד באוקספורד, שתשמיע חמש פעמים ביום את הקריאה לתפילה. רוב המתגוררים באזור המסגד אינם מוסלמים. כפי שיעיד מסגד המריבה המאפיל על כנסיית המולד, וכפי שיעידו קריאות המואזין הנשמעות בווליום גבוה במיוחד בכנסיית הקבר, זה לא מקרה.

משטרת דנמרק נחלה הצלחה השבוע, ועצרה שלושה מוסלמים שתכננו התנקשות בחייו של אחד ממאיירי קריקטורות מוחמד (כן, ההן מלפני שנתיים). כאקט של סולידריות עם קולגה מאוים, חזרו העיתונים הדנים ופרסמו אותן. התוצאה היא חמישה ימים של מהומות ברובעי מהגרים – ויאטנמים, יש להניח – בקופנהאגן. מישהו שמע על זה? אין מה לראות פה, עברו הלאה.

קל ללגלג על האיסור הסעודי על מכירת ורדים אדומים, שמא יחטאו תושבי החסודים של הממלכה הקסומה בפולחן זר של הקדוש ולנטינוס, אבל הסיפור הבא מצחיק פחות. אשה סעודית בשם פאוזה פליח נעצרה בחשד… לכישוף. היא צפויה להוצאה להורג. היא אושפזה בעקבות עינויים בידי המשטרה הדתית, המוטאווה. סביר להניח שכמו רוב החשודות בכישוף, היא גם הודתה. המערב התקדם קמעא מאז המאה ה-17; ערש האיסלם – לא כל כך.

וזו, כמובן, אשמת המערב. מי עוד יכול להיות אשם?

ומלבד זאת, יש להפסיק את רצח העם בדארפור.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

22 תגובות על ”עוד מנשרים מחזית מלחמת התרבות“

  1. שמרלינג הגיב:

    פוסט מעניין ומושחז.
    נוטים אצלנו לעתים לזלזל בסקנדינביים ולקרוא להם נאיבים. העמידה הקולגיאלית הדי אמיצה של העיתונים בדנמרק לא היתה יכולה לקרות בהרבה מדינות 'כוחניות' אחרות.

  2. כרגיל, הגמל אינו רואה את דבשתו. בדיוק כמו החמאס אצלם כך גם החרדים אצלנו, והתקפות של חרדים על אנשי דת נוצריים בירושלים הן עניין שכיח למדי (חיפוש מהיר בגוגל עם המילים "נוצרים" ו"חרדים" יעלה תוצאות מעניינות למדי שגם עליהן כנראה שלא שמעת). אתה צודק בביקורתך כלפי המוסלמים הקיצוניים, אבל משום מה היא תמיד נשמעת מעט יותר חריפה ונלהבת מביקורתך כלפי תאומיהם היהודים מההתנחלויות והמאחזים ומאה שערים. נראה שאתה, כמו הרבה אחרים מהעיתונות הישראלית, תמיד מוכן להוסיף עוד תרוץ לארסנל התירוצים של הכיבוש: "הם לא מוכנים לעצמאות" (התירוף הקולניאלי הישן), "אין הנהגה" (כי חיסלנו אותה), "הם מושחתים" (ואנחנו כמובן לא) , "הם מתעללים בנוצרים" (ואנחנו מקבלים אותם בזרועות פתוחות), "הם לא דמוקרטים" (לעומתנו שמחזיקים 2 מיליון איש בלא זכויות) וכדומה. שוב, יש בהם אמת, אבל אני בהחלט חושב שאנחנו האחרונים שיכולים להטיף לדמוקרטיה או ליושר, ובאשר להתעללות בנוצרים, האמן לי, שהכיבוש שם בכיס הקטן כל שריפת ספריה של ימקא. למעשה, זו הסיבה העיקרית לכך שהנוצרים מהגרים בהמוניהם מהשטחים.

  3. אגב מה מפליא כל כך בעובדה שהידיעה התפרסמה בגרדיאן? אם כבר, מפליא שאתה מפרסם את הידיעה הזו תחת הכותרת "מחזית מלחמת התרבות". איזה מלחמת תרבות יש בדיוק בעובדה שתעשיות נשק מערביות משחדות לקוחות פוטנציאליים בסכומי עתק? אגלה לך סוד: תעשיות נשק וגם תעשיות רבות אחרות (סלולר, תחנות כוח, תחבורה ציבורית) משחדות אנשים בכל מקום בעולם השלישי (וגם בארץ מדי פעם) כדי לקבל חוזים שמנים מממשלות מושחתות. לא פעם, הן גם מפעילות לחץ כבד על ממשלות המערב, שיקבלו את אותם מושחתים בשטיחים אדומים. כך זה עובד, וזה מתאים למדי לעיתון בעל קו שמאלי שחושף מדי פעם קשרים בין הון ושלטון.

  4. דודי קינג הגיב:

    אבידן,
    אני ממש לא מסכים. יש הבדל עצום בין החרדים לחמאס כי בעוד הראשונים מקשקשים הרבה בקומקום (וגם לא כולם), אבל לא הרבה מעבר לכך, האחרונים ידועים בשיסוף גרונות, הוצאות להורג פומביות, זריקת אנשים מבניינים, האשמת נאמנסות בניאוף (וכמובן, הענשתן בהתאם), וכו'.

    הכיבוש הוא אכן עוולה לא קטנה, אבל למה לערב שמחה בשמחה? זה נבלה, וזו טריפה. יותר מזה, הנבלה האיסלמית-פונדנטליסטית היא מסריחה הרבה יותר מטריפת הכיבוש. את הכיבוש לפחות מדינת ישראל מראה נכונות לסיים.

  5. שני הגיב:

    יוסי, חבל שאתה מתעלם מהנקודה החיובית כאן – בנדר אישר _לאישתו_ להעביר כספים לאל קעידה. ממש מהפכה פמיניסטית בערב הסעודית!

    😉

  6. לדודי,
    ובין המתנחלים, נאמר אנשי תפוח וקרית ארבע, לחמאס גם יש הבדל? אני מניח שלכל אחד טעמו האישי, אבל לטעמי שניהם גרועים באותה המידה. אחד משתמש בטרור, שני משתמש בצה"ל. אחד משתלט על אדמות ושני שורף ספריות.

    באשר לנבלת הכיבוש וטרפת האיסלאם, גם כאן, עניין של טעם וריח. מה שהופך את הכיבוש לחמור יותר בעיני זה שגם אני וגם אתה שותפים לו. על ההטפות של יוסי, שלך ושל ישראלים אחרים למוסלמים קיצוניים נאמר כבר:

    let him who is without sin throw the first stone

    כלומר, לפני שאנחנו מרחרחים אצל השכנים בוא נבדוק אם כבר הורדנו את הזבל בעצמנו, לא? לדעתי אנחנו כמעט האחרונים שיכולים להטיף למישהו מוסר.

  7. דודי קינג הגיב:

    אבידן,
    במקור כתבת "חרדים", לא "מתנחלי קרית ארבע ותפוח", ואגב, גם בין אלו לבין החמאס יש הבדלים רבים לרעת החמאס.
    בנושא ציון מעשי הנבלה של החמאס: מאחר ואנחנו אכן לא מלאכים, באמת אפשר לטמון את הראש בחול בבושה. מנגד, אולי עדיף לנסות ולהכיר ולהבין את האויב שלנו כמה שיותר טוב. קשה לי לחשוב איך נדע מה הדרך הטובה ביותר להגיע אתו לדו-קיום בשלום יחסי (או להלחם בו באפקטיביות, במידת הצורך), אם לא נכיר את ערכיו ואת צורת מחשבתו. זה נכון גם לצדדים האנושיים שבו, וגם לצדדים המכוערים שבו. למרבה הצער, ומעטים יכחישו זאת, לחמאס יש הרבה יותר צדדים מכוערים שחובה עלינו להכיר. וזה נכון באותה המידה לפונדמנטליזם האיסלאמי העולמי, בדגש על הפונדמנטליזם – אני ממש לא תומך בדעה שמיליארד מוסלמים הם דמוניים מטבעם.

  8. ygurvitz הגיב:

    "כרגיל, הגמל אינו רואה את דבשתו. בדיוק כמו החמאס אצלם כך גם החרדים אצלנו, והתקפות של חרדים על אנשי דת נוצריים בירושלים הן עניין שכיח למדי (חיפוש מהיר בגוגל עם המילים ”נוצרים“ ו“חרדים“ יעלה תוצאות מעניינות למדי שגם עליהן כנראה שלא שמעת)". אתה בטוח שאתה קורא את הבלוג הזה?

    "אבל משום מה היא תמיד נשמעת מעט יותר חריפה ונלהבת מביקורתך כלפי תאומיהם היהודים מההתנחלויות והמאחזים ומאה שערים". פיגועי התאבדות, מה לעשות, הם מעשה קצת יותר חריף מהמקובל בהתנחלויות ובמאה שערים.

    "נראה שאתה, כמו הרבה אחרים מהעיתונות הישראלית, תמיד מוכן להוסיף עוד תרוץ לארסנל התירוצים של הכיבוש". עד לפני שנתיים התנגדתי לכיבוש. עכשיו הוא נראה כטוב שבכל העולמות האפשריים.

    "”הם לא מוכנים לעצמאות“ (התירוף הקולניאלי הישן)". התירוץ הקולוניאלי הישן הוכיח את עצמו די טוב, למעשה. בדוק מה קרה ברוב המדינות שהשתחררו מעול הקולוניאליזם וחזור אלי. מה גורם לך לחשוב שהפלסטינים מוכנים לעצמאות?

    "”אין הנהגה“ (כי חיסלנו אותה)". בולשיט. להוציא שורה קטנה של חריגים בולטים, החיסולים היו צבאיים ולא פוליטיים. לפלסטינים אין הנהגה, כי המנהיגים לא מעיזים לומר לאספסוף שלהם את האמת: שהם לא יחזרו ליפו, חיפה ועכו. זאת אחרי שבמשך עשורים הם פמפמו להם את הפנטזיה של השיבה.

    "”הם מושחתים“ (ואנחנו כמובן לא)". בכל שלטון יש שחיתות. היה צריך להמציא את הפתח כדי להשחית ארגון פסוודו-מהפכני עוד לפני שהגיע לשלטון. יש שחיתות בפוליטיקה הישראלית; זו הפלסטינית מושחתת יותר לאין שיעור.

    "”הם מתעללים בנוצרים“ (ואנחנו מקבלים אותם בזרועות פתוחות)" המיעוט הנוצרי בישראל נשאר פחות או יותר בגודלו הזהה. חלק משמעותי מהנוצרים תחת השלטון הפלסטיני כבר ברחו. בישראל, שריפת ספריה נוצרית היא פשע; בעזה, היא מעשה הראוי לשבח.

    "”הם לא דמוקרטים“ (לעומתנו שמחזיקים 2 מיליון איש בלא זכויות)". שני המיליון הללו אינם אזרחים ואינם זכאים לזכויות אזרח. רצוי לציין שהדמוקרטיה הפלסטינית כה פורחת, עד שהומוסקסואלים פלסטינים מעדיפים להמלט אל חיק האויב הישראלי, והערבים הישראלים המקוננים על גורלם לא מוכנים בשום פנים ואופן לשמוע על העברתם לפלסטין וקבלת זכויות מלאות בה. הם מעדיפים אפליה בישראל על שוויון בפלסטין; הם יודעים למה.

    "למעשה, זו הסיבה העיקרית לכך שהנוצרים מהגרים בהמוניהם מהשטחים.". בזזזזט! ההגירה הנוצרית מהשטחים התחילה אחרי שחלק ניכר מהם הועבר לשלטון פלסטיני. נוצרים נמלטים בהמוניהם גם מסוריה, לבנון, טורקיה ושאר ארצות נוצריות שאוסלמו בכוח. הם יודעים למה.

  9. ygurvitz הגיב:

    "אגב מה מפליא כל כך בעובדה שהידיעה התפרסמה בגרדיאן?". הגארדיאן ידוע באפולוגטיקה שלו כלפי הטרור האיסלמי.

  10. אילן בכר אבנטור הגיב:

    דודי,
    אף אחד לא טוען שמיליארד מוסלמים הם דמוניים מטבעם. לטבע אין עניין כאן.

    מי שטוען טוען, לכל היותר, שהם דמונים מבחירה.

    או בניסוח מדוייק יותר – שהאיסלאם היא אמונה (אמוונה, ולא טבע או מתת שמיים מלידה)
    בסל שלם של ערכים, ורבים מהערכים האלה פסולים בעיני מי שחושב שכל בני האדם נולדו שווים.

    אלו מאיתנו שזכויותיהם של בני אדם פרטיים חשובים להם יותר מזכויותיהן של קהילות, לא יכולים שלא להזדעזע מכמה מהערכים ששלובים בתוך האיסלאם.

  11. נמרוד ברנע הגיב:

    יוסי,
    אני לא חושב שיש בר דעת אשר לא יסכים עם הטענה שיש בעיתיות רבה בכיוונים שהפונדמנטליזם האיסלאמי הולך אליו בשנים האחרונות ועליית קרנו והשפעתו בכלל.
    הוויכוח הוא על הדרך לפיתרון הבעיה, ולקרוא הפשוט בבלוג, נדמה לעיתים שהתפיסה הליברלית-שמאלנית שלך נעצרת כשזה מגיע לאיסלאם ואתה מתחיל לאמץ את התיאוריה של הנטיגנטון.

    ועוד נושא ששווה לעלות את המודעות אליו בנוגע לאיסלאם הוא מילת נשים, שלא ברור לי כמה זה נפוץ ברשות הפלשתינאית ובקרב ערביי ישראל, אבל במצרים ואצל הבדווים זה פשוט מזעזע.

  12. ליוסי,

    "שני המיליון הללו אינם אזרחים ואינם זכאים לזכויות אזרח"

    זו הצהרת תמיכה באפרטהייד או מה? עם כל הכבוד, מי שמך לקבוע מי זכאי ומי לא זכאי לזכויות אזרח? או שזה מתבסס על הפלפלנות המשפטית של אותה בהמה ירוקה שאתה אוהב לבקר כאן כל כך?

  13. אילן בכר אבנטור הגיב:

    לאבידן,
    הגדרה עצמית היא לא התפלפלות צבאית. לא לדעת הפלסטינים ולא לדעת הישראלים – האוכלוסייה הפלסטינית היא לא חלק מישראל. זה שאנחנו מונעים מהם את מדינתם (על כל האחריות שלנו לכך, ועל כל האחריות שלהם למצב), זהו עוול אחד. אבל בכך שאין להם זכויות אזרח – הרי אין בכך שום עיוות, שים לב שלרוב רובה של אוכלוסיית העולם אין אזרחות ישראלית. הם לא ישראלים, הם לא גרים בישראל, הם לא חלק מישראל – והפשע שאתה מתייחס אליו הוא הכיבוש של ארצם, לא שלילת זכויותיהם.

    ולגבי כיבוש ארצם, יש לזכור שהאחריות לא כולה שלנו.

  14. אוי, אתה בכלל יודע משהו על משטר האפרטהייד? אם משהו, האפרטהייד ניסה (בין השאר) לקחת אזרחיה של מדינה ולתת להם אזרחות של מדינה אחרת – בנטוסטנים, ליתר דיוק. יש בישראל את "חוק המוסר", שאוסר על יהודים לקיים יחסי מין עם לא יהודים? בישראל, ששלוש מארבע הערים הגדולו בה הן מעורבות, קיים "חוק אזורי הקבוצות"? יש לנו "חוק עידוד שלטון עצמי פלשתיני", כדוגמת "חוק עידוד שלטון עצמי שחור" הדרא"פי?
    די לשימוש דמגוגי במושגים שאין לך מושג מה הם אומרים. האפרטהייד שלל זכויות אזרח (ואזרחות) מאזרחים תוך ניסיון לכפיית אוטונומיה- הוא לא מנע זכויות אזרח מאלה שאינם אזרחים, לא היו אזרחים ולא רצו להיות אזרחים.

  15. ygurvitz הגיב:

    "זו הצהרת תמיכה באפרטהייד או מה?". אני חושש שאתה לא יודע אפרטהייד מהו.

    "עם כל הכבוד, מי שמך לקבוע מי זכאי ומי לא זכאי לזכויות אזרח?". אה, זה מאד פשוט: האנשים היחידים הזכאים לזכויות אזרח בישראל הם אזרחים ישראלים. רצוי שתברר גם מה משמעות המילים "אזרח" ו"זכויות".

    ולא ענית על טענה מרכזית שלי. אחזור עליה: "הערבים הישראלים המקוננים על גורלם לא מוכנים בשום פנים ואופן לשמוע על העברתם לפלסטין וקבלת זכויות מלאות בה. הם מעדיפים אפליה בישראל על שוויון בפלסטין; הם יודעים למה." לידיעתך/טיפולך.

  16. ג'ניה הגיב:

    "הם מתעללים בנוצרים“ (ואנחנו מקבלים אותם בזרועות פתוחות)"
    עם ניסתכל על כלל האוכלוסיה הנוצרית בארץ ( שוכללת מהגרי עבודה , אנשים מברית המועצות לשעבר ונוצרים החיים או הנוצרים הנציגים של כנסיות העולם שמנהלים פה מוסדות דתיים ) אז כן אנחנו יחסית מקבלים אותם בזרועות פתוחות .לא זכור לי כנסיות בזוזות בירושליים לא מוכרים לי לינצ'ים במהגרי עבודה שחוגגרים את הכריסמס . אתב יכל לחיות כנוצרי בישראל מבלי שהדבר יפגע בחייך או אפילו בלי פגיע גדולה בחופש שלך .

  17. לעניין הנוצרים בישראל, עוד תוספת חשובה. לפני כשנתיים הקק"ל איבדה תורם גדול למדי. התורם שמע על המנהג של קק"ל לכרות עצים ולמסור (לא למכור, למסור) אותם לידי נוצרים החיים בישראל לקראת חג המולד, והודיע לראשי הקרן שלא ימשיך לתרום אם המנהג לא ייפסק. אנשי הקק"ל היו נחרצים מאד – המנהג יימשך, כי הוא הגיוני. הוא מונע (או מפחית) כריתה פיראטית של עצים.
    מר אפודי, תן לי שם של מדינה מוסלמית אחת שמחלקת עצים לנוצרים בחד המולד.

  18. אני חושב שהבעיה שיש לי,ושיש אולי לקוראים אחרים, עם הכתיבה שלך בפוסטים בנושא האיסלם היא שאתה שולל את האיסלם מכל וכל. המשוואה הפשוטה שהכתיבה שלך מעלה היא איסלם=רע, וכל מי שאמר אחרת הוא רב תרבותי פוסט מודרני נטול מוסר ובעל העדפה לטיעונים פופוליסטים.
    אני חושב שבאיסלם, כמו בכל דת אחרת, יש בסיס מסויים שהוא לכל הפחות מעניין אם לא טוב. אני חושב שהנסיבות החברתיות (שגם למערב יש חלק מסויים בהן) הפכו אותו לדבר נוראי. באותה מידה הנסיבות הפכו את היהדות לדבר נוראי בימי הלאומניות הדתית של המרידות היהודיות ברומא, ושהפכו את הנצרות לדבר נוראי בהזדמנויות רבות מני ספור.
    האם מכאן ראוי שנכתוב שיהודות=רע ושנצרות=רע, ושכל מי שאומר אחרת הוא רב תרבותי נטול מוסר וכו' וכו'?
    אני מסכים איתך שכיום האיסלם והתרבות הערבית מדשדשת במקומות שהתרבות המערבית הצליחה להשאיר מאחוריה (באופן חלקי לכל הפחות) אי אז בימי הביניים. אבל באותו אופן שהתרבות המערבית-נוצרית הצליחה להוליד אחרי התקופה ההיא את הרנסנס ולאחר מכן את המודרניזם, הרומנטיות וכן הלאה (שהכל שואב, מתפלמס, ונולד מתוך הנצרות הימי ביניימית) אני מאמין שהאיסלם גם יכול להוליד מתוכו את המקבילות שלו.
    מה שצריך עכשיו זה רק לנסות ולראות איך אפשר לזרז את התהליך שלהם מחוץ לימי הביניים שלהם.

  19. אורן, האיסלאם הפך לגוש צחנה הרבה לפני שהמערב כבש את ארצותיו. די כבר עם האשמת המערב בכל דבר. הווהביזם נולד תחת שלטון מוסלמי לחלוטין.

    אני לא אומר שלנוכחות המערבית במזה"ת לא היתה השפעה מקצינה, אבל הבסיס היה שם בלי קשר.

  20. אני לא אומר שלא היה משהו מסריח בארצות ערב לפני בוא המערב, אני רק אומר שהיה משהו מסריח גם בזמן שהותנו שם וגם לאחר מכן, ושיתכן שהמשהו המסריח הזה אינו בסיסו של האיסלאם אלא מוץ שדבק בו מכבר.

  21. ג'ניה הגיב:

    אורן
    אז ניתן לרוצחים לרצוח כמה שהם ירצו בטענה שהם יכלים בעתיד גם לא לרצוח אנשים ?
    אילו היתה לנו היכלת להציל את קורבנות האינקויזיציה היתה מוטלת אלינו גם החובה לעשות את זה בלי שום קשר לכיוון אליו יכלה להיתפחת הנצרות באותה תקופה , מכיוון שאין לנו מכונת זמן אלינו לטפל בקורבנות של היום שהם מה לעשות קורבנות האיסלם .

    האיסלם יכל להפוך לדת של שלום ( בתנאי שיפסיק ההרג הסיטונאי של כל מי שמעז לקרוא לשינוי ולו הקטן ביותר , כמו לדוגמא אכילת פאלפל ) אבל היום אינו כזה . זואת העובדה כיום וצריך להיתיחס אליה ולא להפקיר אנישים על מזבח האולי עתיד טוב יותר

טראקבקים/פינגבקים

  1. The Daily Dolly 18/02/2008 at The Daily Dolly