××—×™× ×™×”×•×“×™× ×”×¦×™×ª×• ×©×œ×©×•× ×ת בית הספר הדו ×œ×©×•× ×™ בירושלי×. הכתובת שצריכה למשוך ×ת תשומת הלב ×©×œ× ×• ×”×™× â€œ×“×™ להתבוללותâ€
×œ× ×‘×¨×•×¨ מה יש ל××—×™× ×”×™×”×•×“×™× ×¢× ×¤×™×’×•×¢×™× ×›× ×’×“ בתי ספר. המחתרת היהודית הר××©×•× ×” ביצעה פיגוע במכללה ×”×יסלמית. מחתרת בת עין × ×™×¡×ª×” לפוצץ בית ספר ×œ×‘× ×•×ª. ×œ×¤× ×™ ×›×©× ×” וחצי, × ×™×¡×• ××—×™× ×™×”×•×“×™× ×œ×”×¦×™×ª גן ×™×œ×“×™× ×©×œ ×¤×œ×™×˜×™× ×‘×“×¨×•× ×ª×œ ×ביב. ×•×©×œ×©×•× (ז’) הציתו ××—×™× ×™×”×•×“×™× ×ת כתת הגן בבית הספר הדו-×œ×©×•× ×™ בירושלי×. ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª של עמיר ×‘× ×™×•×Ÿ, על הערבי שעובד סמוך לגן ×™×œ×“×™× ×•×חר××™ על ×‘×œ×•× ×™ ×”×’×–, הן המצי×ות של ×”××—×™× ×”×™×”×•×“×™×.
התקשורת היהודית ×והבת, בסיוע פעיל של הימין, לבלבל ×ת היוצרות: ×”×™× ×˜×•×¢× ×ª שפעולות תג מחיר הן גרפיטי. בפועל, כפי ש×פשר לר×ות ×›×ן, הגרפיטי בסך הכל × ×œ×•×•×” להצתה, ×©×”×™× ×”×¤×©×¢ העיקרי. ×בל הפע×, ×× ×—× ×• ×™×›×•×œ×™× ×œ×œ×ž×•×“ משהו מהגרפיטי ×©×”×§× ××™× ×”×™×”×•×“×™× ×”×©×ירו בזירת הפיגוע. הכתובות היו â€œ×›×”× × ×¦×“×§,†“×ין דו ×§×™×•× ×¢× ×¡×¨×˜×Ÿ,†וâ€×“×™ להתבוללות.â€
שתי הכתובות ×”××—×¨×•× ×•×ª מבהירות ×œ× ×• מדוע × ×‘×—×¨ ×“×•×•×§× ×‘×™×ª הספר הדו-×œ×©×•× ×™. ×חרי הכל, ×× ×”×ž×˜×¨×” היתה לפגוע ×‘×¤×œ×¡×˜×™× ×™× (â€×›×”× × ×¦×“×§â€), יש די והותר מטרות ×›×לה בירושלי×. “די להתבוללות†וâ€×ין דו ×§×™×•× ×¢× ×¡×¨×˜×Ÿâ€ ×ž×‘×”×™×¨×•×ª ×œ× ×• מדוע × ×‘×—×¨×” ×“×•×•×§× ×”×ž×˜×¨×” הזו.
להתקפה של מוצâ€×© ×”×חרון קדמו שורה של התקפות על בית הספר, ×•×œ×¤× ×™ מספר שבועות ×¤×¨×¡× ×›×ª×‘ הערוץ הר×שון, ×יציק הלפרין, כתבה משמיצה מ×ד עליו, כשבין הש×ר ×”×•× ×˜×•×¢×Ÿ שבבית הספר ×ž×§×“×ž×™× ×˜×¨×•×¨. תלמידי בית הספר הכחישו בתוקף ×ת ×©× ×מר, כשחלק ×ž×”× ×ž××©×™×ž×™× ×ת הלפרין בכך שסילף במכוון ×ת דבריה×. הלפרין ×œ× ×›×œ כך הצליח ×œ×”×ª×’×•× ×Ÿ – שפטו בעצמכ×. × ×ª××™ פרץ ×ž×¦× (הפתעה!) זמן קצר ל×חר ההצתה שהלפרין ×”×•× ×ª×•×ž×š של ×‘× ×¦×™ גופשטיין ומרטין ×›×”× ×. ×–×” ×œ× ×”×™×” צריך להפתיע יותר מדי. מה שמפתיע ×”×•× ×©×”×¢×•×¨×›×™× ×©×œ×• סגרו סביבו שורות. הלפרין ×•×”×¢×•×¨×›×™× ×©×œ×• ×˜×¢× ×•, כמובן, ש×ין קשר בין ההשמצות ×©×œ×”× ×‘×˜×œ×•×•×™×–×™×” הרשמית של ישר×ל ובין ההצתה.
ולגמרי יתכן ×©×”× ×¦×•×“×§×™×. הערוץ הר×שון ×œ× ×–×•×›×” ליותר מדי צופי×, וכ×מור, בית הספר הדו ×œ×©×•× ×™ כבר הותקף בעבר. הערוץ הר×שון, ×× ×›×‘×¨, בסך הכל שחה ×¢× ×”×–×¨×. ×•×”×–×¨× ×”×–×” לגמרי ×œ× ×ž×•×’×‘×œ ×œ×§×™×¦×•× ×™× ×‘×§×¨×‘ חובשי הכיפות: ×”×•× ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×ž×™.
די להתבוללות: ×–×” הסיפור. החשש ש×× ×™×”×•×“×™× ×•×œ× ×™×”×•×“×™× ×™×œ×ž×“×• יחדיו ויהפכו לידידי×, ×”×™×”×•×“×™× ×™×©×™×œ×• ×ת זהות×, ×”×•× ×—×©×© יהודי עמוק ועתיק. ×”×•× ×’× ×ž×•×¦×“×§: היהדות ×›× ×¨××” ייחודית מקרב הדתות בכך שחלק × ×™×›×¨, ×× ×œ× ×¨×•×‘, מ××ž×™× ×™×” × ×˜×©×• ×ותה ל×ורך ההיסטוריה. זו ×ž×”×•×ª× ×©×œ חוקי הכשרות, ×©×ž×˜×¨×ª× ×”×™× ×œ×—×¡×•× ×‘×¤× ×™ היהודי המ×מין ×ת ×”×פשרות ×œ×™×™×©× ×ת הטקס הבסיסי כל כך, ×כילה ×¢× ×חרי×; זו הסיבה ל×יסור הקדו×, ×”×יסור ×©× ×™×ª×Ÿ לר×ות בו ×ת יסוד היהדות, של × ×©×™×ת ל×-×™×”×•×“×™× – ×”×יסור שמופיע ×¢× ×©×™×‘×ª יהודי בבל ועזר×.
זו ×’× ×”×¡×™×‘×” שה×ופציה הישר×לית – התפיסה שכל דרי ×ž×“×™× ×ª ישר×ל ×”× ××–×¨×—×™× ×©×•×•×™× – ×ž×¢×•×œ× ×œ× × × ×§×˜×” ×‘×¨×¦×™× ×•×ª. ×”×יסור ×”×§×“×•× ×¢×œ חילול הד×, ×©×¢×•× ×©×• במידה ×•×”×•× ×¤×•×ž×‘×™ ×”×•× ×¨×¦×— על ידי ×§× ××™× (â€×§× ××™× ×¤×•×’×¢×™× ×‘×•â€) ו×חרת ×“×™× ×• מלקות ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×‘×•×˜×œ. ×‘×©× ×•×ª השלושי×, מפ×â€×™ – לכ×ורה, מפלגה סוצי×ליסטית ש××ž×•× ×” על ×חוות ×¢×ž×™× – סירבה ×œ×”×§×™× ×’×Ÿ מעורב ×œ×™×œ×“×™× ×™×”×•×“×™× ×•×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×‘×—×™×¤×”, מחשש ×œ× ×™×©×•××™ תערובת. ×לו היו, ×›×מור, ילדי גן. מסיבה זו בדיוק, הורה שר ×”×—×™× ×•×š זבולון המר ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×¤×’×©×™× ×‘×™×Ÿ × ×•×¢×¨ יהודי ×•× ×•×¢×¨ ×¤×œ×¡×˜×™× ×™. החוק הישר×לי, כידוע, ×œ× ×ž×פשר ×—×ª×•× ×” בישר×ל בין יהודי ×•×œ× ×™×”×•×“×™, ××œ× ×× ×חד ×ž×”× ×ž×ž×™×¨ ×ת דתו; בחירוק ×©×™× ×™×™×, ×”×•× ×ž×›×™×¨ ×‘× ×™×©×•××™× ×›×לה ×›×שר ×”× ×ž×‘×•×¦×¢×™× ×ž×—×•×¥ להישג ידו של החוק.
די להתבוללות: די ל×פשרות שיהיה ×חרת. די ל×פשרות ×©×™×”×•×“×™× ×•×¢×¨×‘×™× ×™×¡×¨×‘×• להיות ×ויבי×. די ל×פשרות שיהודי ×•×¤×œ×¡×˜×™× ×™×ª ×™×‘×™× ×• ×©×”× ×™×›×•×œ×™× ×œ×—×™×•×ª יחדיו. די ל×פשרות להתגבר על ×”×©× ××”. המגע היחיד בין ×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×•×™×”×•×“×™× ×¦×¨×™×š להיות ×לי×, צריך להיות מבוסס על יחסי ××“× ×•×ª.
יובל בן עמי ציין שבכל ×”×רץ יש בערך ×רבעה בתי ספר דו ×œ×©×•× ×™×™×, ×•×‘×™×¨×•×©×œ×™× ×™×© ×חד. מערכת ×”×—×™× ×•×š הישר×לית מופרדת, ×ו ×‘×ž×•× ×— ×”×מריק××™ המדויק segregated. המטרה ×”×™× ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×”×™×œ×“×™× ×œ×”×›×™×¨ ×–×” ×ת ×–×”, ××œ× ×›×©×חד ×ž×”× ×™×©×¨×ª בכוחות הדיכוי וירדוף ×ת ×”×חר. ×× ×™×›×™×¨×• ×–×” ×ת ×–×”, ×ולי ×œ× ×™×¨×¦×• להרוג ×–×” ×ת ×–×”; ×ולי ×œ× ×™×”×™×” קל כל כך להפוך ×ת ×”×חר לדמון; ×ולי ×™×‘×™× ×• ש×פשר ×חרת.
וזה החשש שמטריף ×ת ×“×¢×ª× ×©×œ ×”×¦×™×•× ×™× – ×”×¦×™×•× ×•×ª ×”×™× ×”×œ××•×ž× ×•×ª היהודית, ו×ין ל××•×ž× ×•×ª יהודית ××œ× ×œ××•×ž× ×•×ª מבוססת טוהר ×“× – מימי ברית ×©×œ×•× ×•×”×œ××”, כשכל מי שמציע דו ×§×™×•× ×ž×ª×•×š שוויון הופך מיד למסוכן שב×ויבי×. כל כך גדול החשש, שיש צורך להפעיל טרור × ×’×“ ×”×‘×•×“×“×™× ×©×ž×ª×¢×§×©×™× ×œ×ª×ž×•×š בחזון ×”×–×”, ולהצית בתי ספר.
×›×›×” ×–×”.
עוד דבר ×חד: חברת ×”×›× ×¡×ª רות “××™×¡×˜×¨× ×‘×œ×’×™× × ×§×™×© קיש קרי׆קלדרון מתעקשת להוכיח ×©×”×™× ×ž×¡×•×’×œ×ª לחקות היטב ×ת ×ž× ×”×™×’ מפלגתה, ולהגיע למחוזות בלתי ×ž×•×›×¨×™× ×©×œ בורות. ל××—×¨×•× ×” ×”×™× ×˜×¢× ×” בלהט שיש ×¢×¨×‘×™× ×©×—×ª×ž×• על מגילת העצמ×ות. כש×מרו לה של×, ×ין, ×”×™× ×”×—×œ×™×˜×” להעמיק ×ת ההתחפרות, ולטעון שמ×יר ×•×™×œ× ×“ ×—×ª× ×‘×©× ×”×—×‘×¨×™× ×”×¢×¨×‘×™× ×©×œ מקâ€×™. ×“× ×¢×§×, ×©×œ× ×”×™×ª×” ××– מקâ€×™; ×•×™×œ× ×¨ ×—×ª× ×‘×©× ×¤×§â€×¤, ×¤×œ×¡×˜×™× ×™×©×¢ ×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™×©×¢ פרטיי. מקâ€×™, שצירפה ×ליה ×—×‘×¨×™× ×¤×œ×¡×˜×™× ×™× – פקâ€×¤, כפי ש×פשר להבין מה×ידיש, ×וכלסה בפועל ×‘×™×”×•×“×™× – הוקמה רק במהלך מלחמת העצמ×ות.
ב×רהâ€×‘, חבר ×§×•× ×’×¨×¡ שהיה טוען שיש ×ž× ×”×™×’×™× ××™× ×“×™×× ×™× ×©×—×ª×ž×• על הכרזת העצמ×ות, ×”×™×” הופך למשל ×•×©× ×™× ×”, משהו בסדר גודל של שרה פיילין. ×–×” צריך להיות היחס לקלדרון.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª: ×‘×™×ž×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×”×ª×§×‘×œ×• מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. ×× ×™ רוצה להודות בז×ת לתורמי×.
(יוסי גורביץ)