החברים של ג'ורג'

תשוחרר הפוליטיקה הישראלית מציפי לבני

שרת המשפטים שלכם יוצאת במיצג ונדליזם ביוון – כי היא יודעת שזה מה שהאספסוף היהודי רוצה, ומקווה נואשות שזה יספיק לה להבחר שוב

ציפי לבני, בעוונותינו שרת המשפטים של ישראל, יצאה לאחרונה לחופשה ביוון. לגיטימי. כנראה גם יותר זול מחופשה בישראל. במסעותיה, נתקלה לבני בשלט שהעלה את חמתה. השלט, כתבה לבני בעמוד הפייסבוק שלה, קרא “תשוחרר פלסטין,” והוא כלל מגן דוד שהקווים החיצוניים שלו צוירו כגדרות תיל, כשבמשולשים של הסמל מופיעות שמות ערים פלסטיניות: ג’נין, שכם, חברון, עזה. לבני הודיעה קוממיות שהיא נרעשת מהחיבור “של סמל שאנחנו כל כך גאים בו עם שנאה ותעמולה אנטי ישראלית,” ואשר על כן היא קרעה את השלט, וגם הקפידה להצטלם כשהיא עושה את זה.

לפני כמה שבועות, יצא משרד המשפטים של לבני בעוד איזה קמפיין בעד סובלנות. אולי הלוגו החדש שלו צריך להיות תמונת שרת המשפטים מפגינה את הסובלנות המפורסמת שלה על כרזה במדינה זרה.

תומכיה של לבני מיהרו לטעון שזהו איננו ונדליזם; הם טענו שהשלט היה בלתי חוקי. קשקוש. קודם כל, אנחנו לא יודעים אם הוא היה חוקי או לא – ואני מעז לומר שלבני לא טרחה לברר. גם אם הצבתו היתה בלתי חוקית, בפעם האחרונה שבדקתי לבני לא היתה פקחית עירונית ביוון. ההשחתה שלה של שלט היא עדיין השחתה, והיא עדיין סתימת פיות. נשאל זאת כך: היה והפקחית החרוצה לבני היתה נתקלת בכיכר עיר יוונית בשלט פרו ישראלי שהוצב שלא כדין, האם היתה ממהרת להסיר אותו? והאם היתה מפרסמת את תמונתה כשהיא מסירה אותו למען האלקטורט היהודי?

לא, אה? אז בואו נרד מהקשקוש הזה.

איכשהו, גסות הרוח וסתימת הפיות הזו נראות לציבור היהודי כמו משהו טבעי לגמרי – וזו הסיבה שלבני פרסמה את התמונה. ליהודים בישראל יש סיפור אהבה עם השחתה של מה שלא נראה להם: לפני כעשור, הפך השגריר בשוודיה צבי מזאל לגיבור לאומי, אחרי שהשחית מיצג אמנותי שנראה לו פרו פלסטיני. לבני מכתירה את ההשחתה שלה כחלק מה”קרב על דעת הקהל העולמית.” אבל איך נראה לה שתראה דעת הקהל העולמית את שרת המשפטים של ישראל, כשזו משתוללת כחוליגנית מן השורה? לא, כמו כל הבולשיט הרגיל על hasbara, אקט הוונדליזם הקטן של לבני היה מיועדת לתצרוכת פנימית.

אז מה קרה פה? נורא פשוט. לבני יודעת שממשלת נתניהו לא תוציא את ימיה, בין השאר משום שכפי שציין עידן לנדו, היא לא תעז להעביר תקציב. ולבני יודעת שאת תרגיל ההונאה שהיא עשתה על הציבור הישראלי אפשר לעשות פעמיים, אבל לא שלוש. בפעם הראשונה, היא גרפה 29 מנדטים; בפעם השניה, רק שש. ועם אחוז החסימה החדש, שהיא סייעה להעביר, היא הולכת הביתה אחרי הבחירות הבאות. אלא אם היא תשכנע מפלגה לאומנית כלשהי – הליכוד? יש עתיד? – לצרף אותה לשורותיה. אז היא צריכה לשפר את המוניטין הלאומני שלה.

ומאחר וללבני יש בעיה עם הסיסמה “תשוחרר פלסטין” – למרות, כמה משונה, שפעמיים היא העמידה את עצמה לבחירה כשהיא מבטיחה להקים מדינה פלסטינית – אז הגיע הזמן שגם אנחנו נאמר שצריך לשחרר את הפוליטיקה הישראלית מציפי לבני. ספק אם נראתה כאן אי פעם פוליטיקאית כושלת כל כך ואופורטוניסטית כל כך.

מאיפה להתחיל? אולי מהחתרנות הבלתי נלאית. קונדליסה רייס כתבה בספר זכרונותיה שלבני הלכה מאחורי גבו של אולמרט והבטיחה לפלסטינים שאם רק יחכו לרגע שבו היא תהיה ראש הממשלה, היא תתן להם הרבה יותר. זה תרגיל שמייצג שרלטנות פוליטית מהסוג שהופגן על ידי פוליטיקאים חסרי מצפון כמו ריצ’רד ניקסון ובעידן רחוק יותר, אלקיביאדס האתונאי. שנתיים לאחר מכן, באמצעות עבריין המין המורשע חיים “הלשון” רמון, ניסתה לבני לבצע תרגיל דומה.

אה, רמון: היועץ הפוליטי של מי שאהבה לקרוא לעצמה “מיסיס קלין”, ושלא בחלה ביועץ פוליטי אחר, עד השקר המורשע עמרי שרון. לבני אוהבת להציג את עצמה גם כתומכת בזכויות אדם – אבל שם הרקורד שלה גרוע אפילו יותר. היא ברחה מההצבעה על חוק הפליטים, חוק כה בזוי שהוא נפסל אחר כך על ידי בג”צ פה אחד; היא מתהדרת בשמירה על זכויות הדת בישראל – אבל מכרה אותן בשקט לנפתלי בנט; וכשאביגדור ליברמן הודיע שמשאת נפשו היא גירושם של ערביי ישראל, ושלא יהיה שלום בלי “חילופי שטחים”, לבני בלטה בשתיקתה.

ואולי טוב שהיא סתמה את הפה, כי מי שעקב אחרי לבני לאורך השנים יכול היה לזכור שכשזה מועיל לה, אין לה בעיה להתחנף לאספסוף. כשהיא חשבה שהיא תצטרך את החרדים, היא לא היססה לומר שהחילונים שכחו מה זה להיות יהודים, ועברה בשתיקה על כך שהכרזות של מפלגתה בבני ברק העלימו את התמונה שלה. כי מה זו קצת הדרת נשים לעומת הסיכוי (הלא קיים, אבל היי – רמון בטח טעה כאן, כהרגלו) שהחרדים ימליצו עליה כראש ממשלה.

האם מישהו יכול להצביע על היצג כלשהו של הפוליטיקאית לבני – להוציא, כמובן, היותה ראש אופוזיציה גרוע יותר משמעון פרס? לא? גם אני חשבתי ככה. אז הגיע הזמן לשחרר את הפוליטיקה הישראלית מקללת הריקנות המתרפסת שנקראת ציפי לבני, ולהבהיר שכל מפלגה שלוקחת אותה, מקבלת נטל ולא נכס.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

20 תגובות על ”תשוחרר הפוליטיקה הישראלית מציפי לבני“

  1. אחת הגיב:

    פגשתי את ציפי לבני מספר פעמים ובמציאות היא רחוקה מלהרשים. יש לה גם אנגלית גרועה. סתמיות היא המילה המתאימה.

    • אמיר ב הגיב:

      לפחות היא הנפיקה את המרגלית הבאה:

      Reporting from Jerusalem — The closed-door negotiating session in the summer of 2008 was congenial, even chatty, until the chief Palestinian representative pressed his Israeli counterpart on the touchy topic of Jerusalem's borders.

      Silence fell over the conference room in Jerusalem's King David Hotel.

      "Houston, we have a problem," quipped Israel's then-Foreign Minister Tzipi Livni, breaking the tension.

  2. נדב כהן הגיב:

    לציפי לבני יש בעיה עיקרית אחת, והיא צצה ועולה בכל פעם שממשלה קמה או נופלת בישראל.

    בראיון שקיימתי איתה חשפתי את הפרצוף האמיתי:
    http://conadav.com/?p=7869

  3. יובל הגיב:

    היא אחראית לחוק נגד פיטום אווזים

  4. יובל הגיב:

    היא אחראית לחוק נגד פיטום אווזים ומול "בולדוזר" כמו ישראל כץ

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אנונימוס והקמפיין שהם דחפו מאז שנות ה-90 בדם וביזע אחראים לזה.

  5. עמית הגיב:

    האמת אף פעם לא חיבבתי את לבני, אבל הפוסט הזה (כמו ההתנהגות הכללית שלה בחודשים האחרונים) קצת העלה את קרנה בעיני. רק קצת.

  6. יפתח הגיב:

    מה ההתרגשות, עוד העמדת פנים של צפורה. בשום אופן לא קורעת – אלא מצטלמת כמחזיקה את החבל הקושר את הכרזה לעץ – יש להניח שלו היתה מתירה את החבל ומורידה את הכרזה, נפתול היה מצלם את זה. כאן היא מצטלמת עם חבל, ואתה אמור לדמיין שהיא קורעת את השלט? בדרכה ליאכטה של נציג הון שלטון כזה או אחר? פחחח

  7. באחור רב אני מגיבה למניעת הטיפול הרפואי.

    המנהל האזרחי חייב לאפשר טיפול רפואי בישראל בכפוף לכך שאין טיפול הולם בגדה. אם האיש "מנוע" השב"כ עושה לו "אבחון" האורך מספר ימים.
    יש לבוא עם כל האישורים הרפואיים למת"ק הישראלי או למקבילו הפלסטיני. במקרה של בעיות אפשר אני חושבת לפנות ל"בריאות" בבית אל, שם האחראית שם הוא דליה בסה.

    לגבי תגובת האדם שחושב שהבעיה היא משטרתית – עצם השהייה בעבודה בישראל ללא אישור היא משטרתית, אך הפציעה הופכת אותו לדעת השב"כ לאדם ממורמר ומסוכן ולכן למנוע שב"כ.

  8. עדו הגיב:

    לא קראתי את מה שכתבה קונדוליסה רייס אבל אם זה נכון היא צריכה להישפט על בגידה, לא פחות. אני לא נחרץ כל כך כי שמועות כאלו היו גם על ליברמן וגם על ראשי מפלגת העבודה בתקופת נתניהו הראשונה.

  9. Jose לך ברח הגיב:

    ציפי? זאת לא ההיא שהנפיקה את התגובה המטומטמת לכיוון העולם בזמן המלחמה "חפשו אותי"?

  10. דניאל הגיב:

    זה לא ונדליזם, זה אידיוטיזם.

    הביטוי אספסוף תמוה בעיניי:

    1. או שאתה יותר גבוה מהאספסוף בפוד צ'יין, ואז אין שום סיבה שתקרא לו אספספוף, כי הוא לא מאיים עליך.

    2. או שאתה יותר נמוך מהאספסוף, ואז אתה יכול לקרוא לו אספסוף, אבל המבחן הוא בפודינג.