החברים של ג'ורג'

אפילו לשקר הוא לא יודע

במהלך הבחירות של 1999, היה לי חוסר המזל להפגש עם מספר חב"דניקים, ובמהלך השיחה תהיתי איך הם, אנשים שאמורים להיות מוסריים, מוכנים לתמוך בנתניהו, שעל השקרנות שלו אין חולק. הם קרנו מאושר: הוא שקרן, אמר אחד מהם, אבל הוא השקרן שלנו. אלו היו הימים הטובים של הברית בין חב"ד לנתניהו, לפני שהוא היה צריך להמלט מאסספוף זועם שלהם ב-2005, עקב תמיכתו בהתנתקות.

שקרן שכולם יודעים שהוא שקרן הוא שקרן די גרוע. מי שצריך היה לקבל עוד הוכחות לכך, קיבל אותן ב-72 השעות האחרונות. ביום שישי, בדאבוס, אמר נתניהו שהוא לא מתכוון לפנות אף מתנחל. זמן קצר לאחר האמירה הזו, הוא נלחץ; המשמעות הברורה שלה הוא שלא יהיה שום פינוי בגדה, כלומר היא אומרת לכולם שנתניהו לא באמת מנהל משא ומתן. אז אמש (א'), לשכת נתניהו הפריחה בלון ניסוי חסר תכלית, שבו נאמר שבכוונת נתניהו להשאיר התנחלויות בשטח שבשליטה פלסטינית.

ברור לכל שהרעיון לא מעשי ושהשארת מתנחלים בשטח בשליטה פלסטינית היא הזמנה לטבח – אחרי מה שהמתנחלים האכילו את הפלסטינים בארבעים השנים האחרונות, הפלסטינים יצטרכו להיות מלאכים כדי לא להחזיר קצת נקם ושילם, ויש מחסור ניכר במלאכים בגדה. גם לפלסטינים יש ימין קיצוני משלהם. המתנחלים נוהגים להתרברב שהם יטבחו בפלסטינים במצב כזה, אבל מה שווים הגיבורים הגדולים האלה בלי צבא פעולות התגמול לישראל ראינו בקוסרא. ברור לכולם שההצהרה של לשכת נתניהו היתה מיועדת להרחיק אותו מהדברים שהוא אמר ביום שישי.

נפתלי בנט, שכנראה מריח שהממשלה הזו עומדת להתפרק, מיהר להודיע שההצעה של נתניהו היא "אובדן עשתונות ערכי." פעם, כששמעון פרס היה ראש הממשלה, אריאל שרון כינה אותו "ראש ממשלה מעופף" בכינוי לגלגני כלשהו, ונאלץ להתנצל בפומבי אחרי שפרס שיגר לו מכתב פיטורין. יש דברים, אפילו בישראל, שאתה לא יכול לומר על ראש הממשלה ולהשאר שר.

נתניהו לא פיטר את בנט – כתמיד, הוא מקריב את האינטרס הישראלי על מזבח האינטרס האישי שלו; הוא יודע שפיטורי בנט הם קץ ממשלתו – אבל הוא לא נשאר חייב. לשכת ראש הממשלה האשימה את בנט ב"פגיעה חסרת אחריות לאומית במהלך שמנסה לחשוף את פניה האמיתיות של הרשות הפלסטינית, כדי לקבל כותרת לדקה. […] בנט פוגע בנסיון של ראש הממשלה להוכיח כי סרבנית השלום האמיתית היא הרשות הפלסטינית."

בואו נחשוב על זה רגע. נתניהו אומר בהודעה רשמית שההכרזות שלו לא מיועדות לצרכי משא ומתן אמיתי, אלא מיועדות בסך הכל לשמש כמוקש לרשות הפלסטינית. המשמעות היחידה שאפשר לתת להצהרה הזו היא שנתניהו נושא ונותן בחוסר תום לב; שהוא לא מנסה להגיע להסדר, אלא בסך הכל להפיל את האשמה לכשלון במו"מ על הפלסטינים. לשם כך הוא מגיע עם הצעות מופרכות.

כלומר, נתניהו מצהיר בפומבי שהוא שקרן, מי שמצהיר הצהרות שאין לו כל כוונה לעמוד מאחוריהן. התלונה שלו היא על כך שבנט מפריע לו לשקר. אם הייתי השגריר האמריקאי, הייתי שולח הבוקר מברק בהול וקצר לשר החוץ שלי, ואומר לו שראש הממשלה הישראלי מצהיר בפומבי שהוא מסבן אותו.

או שנתניהו לא מבין את המשמעות של מהלך כזה, ולגמרי יכול להיות שהוא כל כך הסתבך בשקריו שהוא כבר לא מבין, או שפשוט לא אכפת לו ובשביל כמה נקודות בדעת הקהל של הימין הקיצוני הוא מוכן להסתכן במשבר – לא רק עם בנט, אלא עם כל העולם כולו. מי יאמין להצהרות של נתניהו אחרי הפאדיחה הזו? אם הייתי ממתנגדי ישראל, הייתי מצרף את ההצהרה הזו של נתניהו לכל אמירה שלו, מעתה ועד עולם: דעו שיש לכם עסק עם שקרן שאיבד את הצפון וכבר שכח למי הוא אמור לספר איזה שקר.

מילא נתניהו. הוא שקרן פתולוגי, על גבול הפנטזיונריות. השאלה האמיתית היא מה עושה עדיין ציפי לבני בממשלתו של נתניהו; מתי היא תפסיק להעמיד פנים שיורקים עליה ושהיא בסך הכל עלה תאנה שמאפשר לנתניהו להמשיך את הסיפוח הזוחל.

אלא אם, כמובן, לבני פחות טיפשה מכפי שההתנהלות שלה מעידה, וכמו נתניהו, היא מעדיפה לשקר לציבור על מהות תפקידה בממשלה – הכל לצרכי השרדות פוליטית זמנית.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

52 תגובות על ”אפילו לשקר הוא לא יודע“

  1. oren29 הגיב:

    לגבי לבני: נראה שגם היא מריחה את מה שבנט מריח, והיא מתחילה לחתור ל home base שלה בדיוק כמו הצ'ילבה עם המיקרו כיפה.

    העמדה הלוחמנית שלה אתמול בישיבת הממשלה- נגד ההטבות להתנחלויות מבודדות, נגד האשמת כל העולם ב"אנטישמיות" מצד בנט- אולי נראית קצת פתטית, ותלושה, כי בכל זאת- לבני נושאת באחריות (קולקטיבית) לכמה החלטות ממשלה לא פחות מיותרות מההטבות להתנחלויות, והיא סבלה אמירות מטומטמות יותר של שרים ימניים יותר מבנט, אבל צריך להתחיל איפשהו, מתישהו, וכנראה שישיבת הממשלה אתמול היתה התחלה.

    ההבדל בחריפות האמירות/מעשים בין לבני לבנט נעוץ בגודל כל אחת מהסיעות שלהם, וביכולת של בנט להפיל ממשלה ושל לבני לא, אבל צריך לזכור שבסופו של יום, אם הממשלה תיפול על הנושא המדיני מצד ימין (להבדיל מהתפרצות פלסטינית אלימה), לבני תהיה מועמדת לראשות ממשלה, ובנט לא.

    לבני, כיום, היא השרה המדינית הבכירה ביותר בממשלה: שרת חוץ בפועל, ונושאת ונותנת ראשית. היא נמצאת במצב שהיה בו שמעון פרס ב 1987, כששמיר הכשיל את הסכם לונדון. פרס העדיף למחות את הרוק מעל פניו ולאפשר לממשלת האחדות ההיא להשלים את מלוא תקופת כהונתה (הממשלה האחרונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שהשלימה קדנציה מלאה). ישראל שילמה על זה באינתיפאדה, שפיגוע אחד שלה (האוטובוס ביריחו) הרס לפרס את חלום הניצחון בבחירות 1988.

    מה תעשה לבני אם נתניהו "יעשה שמיר"? אני מקווה שהיא למדה מההיסטוריה.

  2. חזי הגיב:

    הייתי מסכם את כל הפרשה הזאת (תרתי משמע) כך: נתניהו שקרן. העולם יודע שנתניהו שקרן. נתניהו יודע שהעולם יודע שהוא שקרן. עד כאן אין חידוש. אבל עכשיו באופן סופי ובלתי ניתן להכחשה העולם יודע שנתניהו יודע שהעולם יודע שנתניהו שקרן.

  3. אלעד הגיב:

    אם היתה לגורביץ ההזדמנות נראה שהיהטובח בעצמו במתנחלים,לא.אלא אם בני משפחתו היו שם.
    "אחרי מה שהמתנחלים האכילו את הפלסטינים בארבעים השנים האחרונות, הפלסטינים יצטרכו להיות מלאכים כדי לא להחזיר קצת נקם ושילם,"

    • מני זהבי הגיב:

      לא יודע מה לגבי גורביץ, אבל אתה מבלבל את מה שאתה חושב שראוי לקרות (הפלסטינים יקבלו את המתנחלים כאזרחים שווי זכויות במדינתם, או משהו) עם מה שצפוי לקרות (הפלסטינים ינקמו ככל הניתן במי שהם רואים — בצדק או לא בצדק — כמי שגזלו את אדמתם והתעמרו בהם במשך דורות). מה לעשות, בני האדם הם די נבלות באופן כללי, ומה שצריך לקרות בדרך כלל אינו קורה.
      לא שאתה יחיד בבלבול הזה. כל תוכנית ההתנתקות של שרון הייתה מבוססת עליו, ויש לומר שהיא די השיגה את מטרתה (שהייתה להקפיא את תהליך המו"מ בין ישראל לפלסטינים עמוק ככל הניתן).

    • נשומה הגיב:

      זאת ראייה מפוכחת, תראה מה קרה ברוב העולם הפוסט אימפריאליסטי ואיך הילידים "החזירו" לקולניאליסטים, למעט מקרים בודדים.

      לא בלתי סביר להניח כי מדובר בספין והמתנחלים, עד האחרון שבהם, יהגרו בחזרה למדינה, ברצון או בכפייה.

  4. סתם מישהו הגיב:

    אבל אין פתרון אחר, מי שמכיר את מפת ההתנחלויות ומי שיודע שבישראל היחיד שהיה מסוגל לפנות התנחלויות מת אחרי שמונה שנות קומה, מי שמכיר את הלהט הדתי של חלק מהמתנחלים צריך לדעת שהם יצטרכו לבחור בין להיות אזרחי פלשתין או לקבל מענקי קליטה ולגור בישראל

    • רז הגיב:

      הוא מת אחרי שמונה שנות תרדמת, וגם 22 שנה אחרי מותו של עוד ראש ממשלה שפינה התנחלויות.
      כשישראל מחליטה לפנות התנחלויות, זה קורה. זה תהליך לא קל, הוא מלווה בהרבה מאוד רעש, אבל גם (בהתייחס לתקדים שתי הפעמים הקודמות) תוך תמיכה גורפת של רוב הציבור. נתניהו יודע את זה – נושא התמיכה הציבורית לא מפריע לו, הוא מודאג יותר (ובצדק) ממה שיעשו לו אנשי מפלגתו שלו.

      • yankel הגיב:

        זה שהיה בדרך לתרדמת הוא שביצע בפועל את הפינוי ההוא עבור רה"מ דאז והמהדרין הניחו שבתמורה קיבל OK עקרוני לטפס בהמשך על אורני הלבנון.

  5. אלעד דקר הגיב:

    אבל אפילו
    "להוכיח כי סרבנית השלום האמיתית היא הרשות הפלסטינית"
    נתניהו אשכרה מצפה שהעולם יראה בדרישה שלו מהרשות הפלסטינית להשאיר מתנחלים בשטחה דבר מוסרי והגיוני ויאשים אותה אם המו"מ יתפוצץ בגלל זה!
    איפה הוא חי לכל הרוחות?

  6. אלעד דקר הגיב:

    התכוונתי כמובן:
    אבל אפילו
    "להוכיח כי סרבנית השלום האמיתית היא הרשות הפלסטינית" הוא לא יודע איך.

  7. מיכאל ג הגיב:

    אני לא חושב שניתן להאשים את נתניהו בתמיכה בהתנתקות. הוא הצביע בעד, כי ידע ששרון יפטר אותו מתפקיד שר האוצר אם לא יעשה זאת (והוא אכן פיטר אחרים שהצביעו נגד). זה בעיקר אומר משהו על סולם הערכים של ביבי: כיסא קודם, עקרונות אחר כך. אבל תומך בהתנתקות הוא אף פעם לא היה.
    ולגבי מה נתניהו קיווה להשיג בזה שיצא נגד ההצהרות נוגדות המו"מ של בנט בהצהרה עוד יותר נוגדת מו"מ משלו, קטונתי מלהבין. יש בי חלק קטן שמשווה שהוא מנסה להרדים את חבורת התג מחיר הקטנה של רגב וחבריה תוך כדי שהוא חותם על הסכם שחותך חזק שמאלה, אבל זה רק כי אני אופטימיסט נצחי. אולי פשוט כבר לא אכפת לו.

    • אורן29 הגיב:

      "חבורת התג מחיר הקטנה של רגב וחבריה" היא רוב סיעת הליכוד בכנסת. אני מזמין אותך לעבור על רשימת חברי הסיעה, ואפילו עם בונוס- הרשימה המשותפת לליכוד ול"ישראל" ביתנו- ולמצוא שישה חברים, לא כולל נתניהו, שיתמכו במהלכי שלום/פשרה מובהקים (צריך לזכור שאחד מהחוקים המטונפים שעברו בכנסת הקודמת מאפשר לשבעה ח"כים להתפצל מסיעתם, גם אם אינם שליש סיעה).

      לאריק שרון היתה כריזמה, והוא הצליח למשוך איתו כמחצית סיעה כשפרש והקים את "קדימה". נתניהו איננו אהוב במיוחד על חברי סיעתו, בלשון המעטה. הוא כלי להישארות בשלטון, לא מנהיג סוחף.

      הימניות האבסולוטית של סיעת הליכוד, אגב, היא אחת התוצאות של פיאסקו "עמוד ענן". את המבצע ההוא הגה, הוביל והנהיג שר הבטחון דאז אהוד ברק, שמיד אחרי שהסתיים פרש מהציבוריות הישראלית. מה איכפת לו, מדינה של אמא שלו?

      • אסףר הגיב:

        מה הקשר בין "הימניות האבסולוטית" לבין "עמוד ענן"? מאיפה הגיעה האבחנה הזאת?

        להגיע לאבחנה מפותלת כזאת ולהתעלם מן העובדה שסיעת "מנהיגות יהודית" פועלת בנחישות ובשקדנות כבר מאז תחילת העשור הקודם לפקוד עוד ועוד אנשים לליכוד ולצבור מוקדי כח הולכים וגדלים, זה לראות זבוב (לא קיים) במקום את הפיל.

        • אורן29 הגיב:

          "מנהיגות יהודית" פועלת, אכן מאז ראשית העשור הקודם לפקוד אנשים לליכוד. 4 מערכות בחירות היו לנו, אם כך- 2003, 2006, 2009 ו 2013. רק ב 2013 הפכה סיעת הליכוד להיות בעלת גוון כל כך ימני.

          כדאי לזכור ולהזכיר, גם לעצמי, שהליכוד מעולם לא היתה מפלגת שמאל. במקסימום אפשר היה למצוא שם גוש גדול של מרכז-ימין. במערכות הקודמות היתה לנתניהו השפעה כלשהי על בוחרי הרשימה, והא ידע לבלום ביעילות את כניסתו של פייגלין לרשימה, וגם לדחוק את הימין היותר קיצוני לשוליים.

          ב 2013 הוא לא הצליח להכניס אף מועמד שלו, ואיבד את המשענת המדינית-ליברלית שהיתה לו (איתן, מרידור, בגין). הסיבה היא לא רק הגוף הבוחר, אלא ההתעסקות שלו בעזה, ובעיקר התוצאה- הפסקת אש שאף אחד לא מאמין בה, צהלות ניצחון של חמאס, והודאה בחוסר היכולת להכריע את המערכה, דרך ההצהרה של אביגדור ליברמן ש"לא תהיה כניסה קרקעית לרצועה" בעיצומו של המבצע.

          אני בספק גדול אם רשימת הליכוד לכנסת היתה נראית כמו שהיא נראית לולא "עמוד ענן". כן, עדיין היו בה חוטובלי ודנון, אבל היו בה יותר אנשים שבזמן אמת היו מגבים מהלכים מדיניים של נתניהו. כיום, כאמור, אין לו אפילו חמישה.

    • עדו הגיב:

      אז הוא לא 'אשם' בתמיכה בהתנתקות אלא רק בהיעדר חוט שדרה מוסרי. איזה יופי.

  8. אור שחר הגיב:

    אתה חייב להודות שיש אלמנט סאטירי בכל העניין הזה: נתניהו "שולף" קלף מטופש ונלעג בכדי להכשיל את המשא ומתן, ובנט "שולף" קלף נגדי כדי להכשיל את הכשלת המשא ומתן. כלומר, את זה שהחלאות הללו אינם מוסריים בעליל ושקרנים פתולוגיים אנחנו יודעים. את זה שהם מוכנים להקריב את האינטרסים של מדינת ישראל בשביל האדיאולוגיה הקנאית שלהם, גם את זה אנחנו יודעים. אבל מתברר שאפילו את האידאולוגיה הקנאית אפשר למכור בנקל בכדי לצאת גבר-גבר, והו, הם כל כך נלעגים.

    לדעתי המהלך החכם ביותר של אבו-מאזן יהיה להגיד "אהלן-וסהלן", ולא זו בלבד, אלא אף שהם מתעקשים שהמתנחלים ישארו בשטחי המדינה הפלשתינית. זה יהיה משעשע מאוד לראות את נתניהו חותם על זה.

    ומבחינת הבשורות הטובות: זהו קיצה של החונטה הזו, זה נראה כבר די ברור. או שיכפה משא ומתן, בנט יפרוש, העבודה תיכנס ונתניהו יחתום, מה שבהתחשב בהסטוריה של הפחדן הלאומי איננו סביר. או שיוטל חרם בינלאומי על ישראל, מה שאפילו את הכלכלב יפיד יאלץ להוציא מהממשלה. או, מה שסביר יותר, כפי שכתבת בשבוע שעבר, שלציבור ימאס סופית, מאחר ועכשיו יפגעו לו בכיס ובטיולים לחו"ל.

    • אור שחר הגיב:

      אגב, שאלה – האם האמירה של נתניהו (בעקבות בנט, על הניסיון להוכיח את הסרבנות הפלשתינית) פורסם בתקשורת הזרה? לא ראיתי על זה כלום בBBC ולא בניו-יורק טיימס, וכדאי שזה יהיה שם.

    • AP הגיב:

      אני חושב שאבו מאזן צריך להסכים לכל הצעה של ביבי. אני גם חושב שהשמאל הישראלי צריך לתמוך בכל הצעה של ביבי. סיפוח הבקעה? יאללה. להשאיר מתנחלים בשטחי הרשות? בכיף. משאל עם על כל פינוי? תרביץ. כל תמיכה בממשלה הזו רק תעזור לחשוף את אפסותה וחוסר האונים שלה.

  9. עדו הגיב:

    "מאסספוף" לתקן

  10. אולג הגיב:

    יש איזה ערך בפוסטים מסוג "בוא ניכנס בביבי" למעט לתת ללהקת המעודדות להוציא קצת קיטור ?

    • עדו הגיב:

      הערך של הפוסטים של גורביץ הוא בכך שהוא אומר אמירה חדה ולא מתנצלת. קורא לדברים בשמם ולא מנסה לטייח את המציאות.
      אם ראש הממשלה שלך הוא פנטזיונר ונוכל צריך לקרוא לו כך. אם הדת היהודית, מעבר לנרות חנוכה וסיפורי צדיקים היא גם חשוכה ואכזרית צריך להגיד את זה. אם הצבא שכולם מעריצים פועל נגד טובת המדינה צריך לשים את זה על השולחן. אולי זה לא ברור אבל אני לא מסכים עם הרבה דברים שגורביץ כותב פה ובכל זאת, מאז שגיליתי את הבלוג הזה הוא כמו אויר לנשימה בשבילי.אחד המקומות הבודדים ברשת שאשכרה אומרים לי שלא רק אני רואה את מה שאני רואה ושומע את מה שאני שומע.

      • אולג הגיב:

        באמת, חסר כותבים נגד ביבי במדינה ?
        טוב נו.

      • אולג הגיב:

        שמת לב שלא דיברתי על סך פוסטים ל גורביץ אלה עלה סוגה מאד מסוימת

        • אלכס ז. הגיב:

          אני שמתי לב שאתה נמנעת מלעלות טיעון נגדי או להתייחס לפוסט עצמו.

          ולי הגיע הזמן שתבין שביבי הוא לא ילד קטן – הוא ראש ממשלה וזה תפקיד שמעורר ביקורת. אם אתה חרד לנפשו העדינה אולי תשלח לו מכתב ותבקש ממנו לחזור לקיסריה ולעשות לביתו?

  11. FN הגיב:

    "לא נשאר חייב" – תמצית הפוליטיקה הישראלית, כלפי חוץ ופנים גם יחד

  12. מיקי הגיב:

    "מתי היא תפסיק להעמיד פנים שיורקים עליה". אתה מתכוון שעושים עליה משהו אחר?

  13. נתן הגיב:

    הכל נכון בפוסט. אבל "אנשי חב"ד אמורים להיות אנשים מוסריים"? מאיפה הבאת את זה?

  14. Alon Levy הגיב:

    תגידו, זה רשע מצידי לאחל לטרול מזל טוב על חברתו לחיים ולאחל לזוג למערכת יחסים ארוכה ומאושרת?

    • An Cat Dubh הגיב:

      מה עשתה לך חברה שלו?

      • Alon Levy הגיב:

        כלום. כנראה שהיא באמת אוהבת אותו. יכול להיות שיש להם כימיה זוגית טובה ביחד שאינה קשורה לפוליטיקה, או אולי גם היא ימנית, מהסוג ששונא ערבים (הימין בנורווגיה לא מת על מהגרים, בלשון המעטה). אני לא באמת יודע. זה שהוא נראה כמו ג'ופרי ברת'און ומחרחר מלחמות כמו ג'ופרי לא אומר שהוא מתייחס לחברות שלו כמו שג'ופרי מתייחס לסנסה.

  15. אריק1 הגיב:

    "אם הייתי ממתנגדי ישראל"
    גורביץ לא מחשיב את עצמו לאחד ממתנגדי ישראל?

  16. מישהו הגיב:

    אולי מישהו יכול להסביר לי
    איך הדרישה להשאיר יהודים בפלסטין היא לא בסדר ומאידך הדרישה להעברת המשולש לריבונות פלסטינית היא גם לא בסדר? הרי מדובר בדיוק בשני הצדדים של אותו מטבע.

    • עדו הגיב:

      לא ממש לא.
      א. אזרחי המשולש הערבים חיים שם מקום המדינה על אדמה שהיא חלק מאדמת מדינת ישראל. המתנחלים עברו לגור באיזור שמעולם לא סופח לישראל ונמצא רשמית מחוץ לגבולותיה. אם הם רוצים להישאר שם עכשיו זו זכותם, אם היינו רוצים לסגת מהמשולש בחודשים הראשונים של 48 זה היה סיפור אחר. עכשיו הערבים הם כבר 64 שנה אזרחי המדינה ואין לך זכות לשלול מהם את האזרחות ולטרנספר אותם אל מחוץ לגבולות המדינה. לגבי המתנחלים זה הרבה יותר פשוט – לא הייתה לנו שום זכות ליישב אותם שם מראש (כאמור האיזור לא שייך למדינה באופן רשמי) ולמעשה בכך שמשאירים אותם שם ולא כופים עליהם להתפנות יש הנצחה מסויימת של העוול.
      ב. הדרישה להשאיר את המתנחלים מופנית לאבו מאזן נציג הפלשתינאים. הוא לא חייב להסכים לה (כאמור זאת הנצחה של עוול ) והוא לא אזרח ישראלי והאינטרסים של אזרחי ישראל לא באחריותו. הדרישה להעביר ערבים אל מחוץ למדינה מופנית כלפי אזרחי המדינה על בסיס גזעני. הם כן חלק מהמדינה ואתה דורש להעביר אותם אל מחוץ לגבולות המדינה לא בגלל משהו שהם עשו (להבדיל מהמתנחלים) אלא בגלל המוצא שלהם.
      ג. לפני כמה שנים אמר גבי גזית שצריך לסגור את החרדים בשכונות שלהם, לנתק להם את החשמל והמים ואם אפשר היה הוא היה שולח אותם לקרובים שלהם בחוץ לארץ. גזית נקנס על זה ב30 אלף שקל. ליברמן החליף חרדים ב'ערבים' וקיבל 15 מנדטים.

      • עדו הגיב:

        התכוונתי 'אם הם רוצים להישאר שם עכשיו זאת "לא" זכותם'

        • Alex_F הגיב:

          אני לא רואה בעיה בהחלפת שטחים כאשר האזרחים שעברו (בעצם נשארו בבתיהם) נשארים אזרחים כמו כל ישראלי המתגורר מחוץ לישראל.

          • Alon Levy הגיב:

            תשאלי כל היספני בקליפורניה האם הוא יסכים לפתרון חילופי שטחים בו המחוזות האמריקאים ליד גבול מקסיקו עם רוב היספני יוחזרו למקסיקו.

            • Alex_F הגיב:

              א.לא נראה לי שממש ישאלו לדעתם במקרה ש…
              ב.כיון שמדובר באזרחים (אזרחות לא נשללת לעולם) הם יכולים לעבור/לחזור לישראל מתי שירצו כמו כל חשראלי המתגורר בחו"ל.