החברים של ג'ורג'

שקרנים, שקרנים ארורים, ו-NGO Monitor

לפני כשלושה חודשים פרסם ארגון "יש דין" (גילוי נאות: אני פרילאנסר שלו וכותב עבורו בלוג) דו"ח, "לאקונה" שמו, שעסק בהעדר חקיקה ראויה כנגד פשעי מלחמה בישראל, וציין שורה של מקרים שבהם הועמדו לדין ולעתים הורשעו חיילי צה"ל בפשעים שצריכים היו להיחשב לפשעי מלחמה.

תוך שניות, קפץ הפיוז לארגון ה-Hasbara NGO Monitor, והם מיהרו לפרסם הודעה שבה נטען שהדו"ח הוזמן על ידי האיחוד האירופי. לראיה, הם הצביעו על העובדה – שהופיעה בדו"ח עצמו – שהאיחוד האירופי סייע במימון שלו. אחר כך הם חזרו על הטענה שלהם בעוד כלי תקשורת, בכלל זה הג'רוזלם פוסט, שיצא בזיוני במיוחד. חשוב לציין שכמנהגם של הארגונים המק'ארתיסטיים הישראלים וסייעניהם בתקשורת, הם לא טרחו להתווכח עם הטענות שבדו"ח – ולו משום שלא היו טענות של ממש להעלות נגדו.

אפילו בן דרור ימיני, שבימים כתיקונים הוא שופר של NGO Monitor והתוכי שלו להמונים הישראלים, "אם תרצו", נאלץ לכתוב בחירוק שיניים ש"יש מקום לקבל את המלצות ועדת טירקל, שהן גם המלצות דוח "יש דין", בלי שום קשר לכוונות המחברים. לפעמים, רק לפעמים, גם בעלי כוונות עוינות מעלים טענות נכונות ו/או מגישים המלצות ראויות. קבלת ההמלצות לא תפגע בישראל. להפך." אז מה ניסו אנשי סטיינברג לעשות? לגלגל קצת "אשמה בשל קרבה" (guilt by association): ארגון זכויות אדם אומר את זה, סימן שזה חלק ממזימה עולמית.

הטענה הזו של הקרקס המעופף של ג'ראלד שטיינברג – שהדו"ח הוזמן על ידי האיחוד האירופי – היתה שקרית, ואני מעז לטעון שהם ידעו שהיתה שקרית. הסיבה לכך פשוטה למדי.

אירונית, אפשר להודות על ההוכחה לכך לשותפיהם לדרך של NGO Monitor, אנשי "אם תרצו." מנהיג הארגון רונן שובל – האיש היחיד בישראל שמסתובב עם חותמת של בית המשפט שמעידה שהוא פאשיסט – הודה בחקירתו הנגדית שהוא שלח חוקרים פרטיים להשיג מידע פנימי של "יש דין." מידע שנגנב ממשרדי היועץ המשפטי של "יש דין," מיכאל ספרד, הופיע ב"ישראל היום" בדצמבר 2010. הפרסום כולל חלקים ממסמך פנימי, שנכתב בו כך: "הפרויקט יעודד את הכנסת נושא פשעי המלחמה לתוך השיח המשפטי בישראל ביחס לפעולות של כוחות הביטחון בשטחים הכבושים." מטרת הפרויקט מתוארת כ"חיזוק השיח הציבורי בעניין פשעי מלחמה והכרה בקרב גורמי המדיניות שמדינת ישראל מפגרת באופן חריף אחר הסטנדרטים הבינלאומיים לטיפול בפשעי מלחמה."

כפי שאפשר לראות, מדובר בטיוטה לקראת כתיבת דו"ח פשעי מלחמה שלנו. כפי שאפשר להבין עוד, זהו מסמך פנימי שמתאר פעולה עתידית של "יש דין." כלומר, הוא מתאר את מה שקרה בפועל ולא בהזיות שלמרבה הצער יותר מדי עיתונאים נוהגים לפמפם: ש"יש דין" תכננה פרויקט, דו"ח על העדר חקיקה בפשעי מלחמה ("ישראל מפגרת באופן חריף…"), ואחר כך הלכה ומצאה לו מימון.

וזה לא היה צריך להפתיע אף אחד. כך ארגוני זכויות אדם עובדים: הם בונים הצעות פרוייקט ואז מחפשים מימון. האיחוד האירופי איננו איזה עכביש חורש רעה ששולט על גייס חמישי שמיועד למוטט את מדינת ישראל. כדי להאמין שיהודים מוכרים כך את ארצם לזרים, עבור בצע כסף, צריך כנראה להיות אוטו-אנטישמי מסוגו של ג'ראלד סטיינברג ומסוגם של האנשים העלומים שמממנים אותו.

עכשיו, המסמכים שנגנבו מהמשרדים של "יש דין" הגיעו ל"ישראל היום" דרך "אם תרצו." זו האחרונה מכחישה קשר לפריצה למשרדים. נניח. הקשרים בין "אם תרצו" ונגו"מ הדוקים: הדו"חות של "אם תרצו" הם, בחלק ניכר מהמקרים, גרסה מדוללת להמונים של הדו"חות של נגו"מ. אם מישהו באמת מאמין שבנגו"מ לא ידעו על הפרסום ב"ישראל היום", שהם לא הבינו את ההשלכות שלו על הפרסום שלהם, הוא צריך להגיע לדרגת הניתוק מהמציאות של שופט ישראלי.

ועוד משהו. פעם, מזמן, ישראל התיימרה להיות אור לגויים. פעם, מזמן, משפטנים יהודים עמדו בחזית המאבק בפשעי מלחמה, כשרפאל למקין מתאר את פשע רצח העם (אז הוא קרא לו "ברבריות") עוד קודם למלחמת העולם השניה. פעם, מזמן, ישראל היתה מיוזמות אמנת הפליטים. רבים וטובים בארגוני זכויות האדם בישראל רואים במסורת הזו את התגשמות יהדותם, והם גאים להיות חלק ממסורת ארוכה ומפוארת – במידה רבה לא ישראלית, למרבה הצער – של יהודים ששלחו ידם בתיקון עולם.

על המסורות שמהן יונקים ג'ראלד סטיינברג וחבר מרעיו אולי כדאי שלא נרחיב את הדיבור.

הערה מנהלתית א': בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

הערה מנהלתית ב': אני יוצא לחופשה קצרה. אני מתנצל על מיעוט הפוסטים בשבוע הזה ומקווה לשוב לשידורים סדירים ביום שני.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

26 תגובות על ”שקרנים, שקרנים ארורים, ו-NGO Monitor“

  1. לגבי ההערה האחרונה שלך – אסור להגיב. עוד מעט זה יהיה לא חוקי.

    מעניין לציין שלפני מלחמת ששת הימים מדינת ישראל ראתה את עצמה לוחמת לזכויות אדם – ראה זה פלא – גם מול משטרים אפלים באפריקה.
    זה עבר לנו ב-1967.

  2. איש הגיב:

    לא אהבתי את הדוגמה של השופט לאדם המנותק מהמציאות, במיוחד לא כשזה בא כמה פיסקאות לאחר שנכתב על אישור הפאשיסט שהוציא רונן שובל מבית המשפט.

  3. אמיר הגיב:

    תודה לך על הרמה של הפוסטים שלך, כבר כל כך הרבה זמן.

  4. אולג הגיב:

    חחח אני לא בטוח מה יותר גרוע
    אירגון שמראש פועל בהנחיית מדינה זרה או אירגון שפונה למדינה זרה על מנת שתממן לו את המחקרים.

    • ניר הגיב:

      פוסט שלם מנתח מי אמר מתי למי האם הדו"ח הוזמן, מומן, קיבל השראה או נעים בגב מהאיחוד או לא. למה זה משנה??? האם דו"ח שהוזמן ע"י האיחוד לגיטימי פחות מדו"ח שהוזמן ע"י ארגון ישראלי (גם אם עוכר ישראל)? אם כבר, הייתי אומר להפך.

      רק בחצי משפט מוזכר "לא טרחו להתווכח עם הטענות". ז"א שהטענות לא אוזכרו כלל? מה בכלל הטענות? ומי זה סטיינבג ומי מחליט אם לאיית את שמו ב-ס או ש???

    • מני זהבי הגיב:

      מה אתה אומר. מוסדות המחקר במדינת ישראל דווקא שמחים מאוד שמדינות זרות יממנו את מחקריהם. הנה, למשל:
      http://en.wikipedia.org/wiki/CERN

      שים לב: מדינת ישראל אומנם התקבלה ל-CERN כחברה מן המניין, אבל תרומתה לארגון היא 3.63 מיליון פרנקים שווייצריים בלבד — בערך כמו בולגריה, פחות מרומניה וסלובקיה (!), ובערך פי 3-2.5 פחות מפורטוגל ויוון (!!). אלוהים יודע מי ב-CERN קיבל את ההחלטות הרלוונטיות ומדוע, אבל מדובר, לכל דבר ועניין, במימון זר לפרוייקטים של מחקר ישראלי.

      • אלכס ז. הגיב:

        זה מה שמדהים אותי!

        האיחוד האירופי הוא בעל ברית כלכלי (מרבית הייצוא שלנו הולך לשם), בעל ברית תרבותי (אירוויזיון ואליפויות ספורט), בעל ברית מדעי ולרוב בעל ברית פוליטי ובטחוני (חלק מהציוד המלחמתי שלנו בא מהם גם כן).

        כמה מטורף צריך להיות הימין הישראלי כדי לראות את האיחוד האירופי כשטן כלשהו שמנסה לפורר את ישראל מבפנים?!

        • יוסי הגיב:

          חלקים דומיננטיים בימין הישראלי הם לא רק לאומנים, אלא גם שמרנים, דתיים, פונדמנטליסטים, מיליטנטים.

          הם כמובן לא יודו בזה, אפילו לא בינם לבין עצמם… אבל מבחינה רוחנית/רגשית הם מרגישים בבית עם חמאסניקים, או עם אנשי חיזבאללה ואל קעידה, או אם אנשי משטר האייתולות האיראנים.

          הומניסטים ליברלים כמו השמאל הישראלי הם מבחינתם השטן הקטן, כששאר מדינות המערב – ואירופה בכלל – הם השטן הגדול…

        • אריק1 הגיב:

          הערה חצי שולית: רוב הדברים שציינת הם שותפות סחר, לא ברית.

          • אלכס ז. הגיב:

            כן, אבל אצל מדינות זה פחות או יותר אותו הדבר: ככל שקרובים למדינה כלשהי כך מאפשרים יותר סחר והתעריפים יורדים וככל שלא מרוצים ממדינה כך המסים עולים והיקף הסחר יורד.

      • אולג הגיב:

        כן באמת בוא נשווה בין מחקרים אקדמיים במדעים מדויקים לבין ארגונים
        פוליטיים כי זה לגמרי אותו דבר.

        • גיל ב' הגיב:

          תרשה לי להזכיר לך את רונן שובל שאמר שיקבל כסף גם מהיטלר למימון "אם תרצו". אבל כנראה שהוא התכוון רק לתרומה אישית ולא לתרומה של ממשלת גרמניה.

          • אריק1 הגיב:

            איפה הוא אמר את זה?

            • גיל ב' הגיב:

              זה הופיע באחד הפוסטים הקודמים כאן שדן באם תרצו. זה היה כשרונן שובל נשאל על התרומות שקיבלה "אם תרצו" מהכומר האנטישמי הייגי.

        • חיליק הגיב:

          כן, כי האיחוד האירופי באמת ימשיך לממן מחקרים אקדמיים במדעים מדויקים אם ישראל תאסור עליו לתרום למי שבא לו.

          • אלכס ז. הגיב:

            זאת ממש חוצפה.

            אתה באמת מצפה שכל מדינות העולם יתרמו מכספם וכוחם לישראל בלי שום תמורה? אתה באמת חושב ששותפויות ובריתות צריכות לפעול רק בכיוון אחד?

            • חיליק הגיב:

              נראה לי שמהשו התפספס פה. אולג אמר שמחקרים אקדמיים ופעילות פוליטית זה לא אותו דבר, אני ניסיתי להגיד שאם ייאסר על האיחוד לתרום לתנועות פוליטיות הוא לא יתרום גם למחקרים אקדמיים. כלומר, נדמה לי שאנחנו באותו צד.

    • זיגפריד הגיב:

      אולג, אני לא מבין את העוינות הזו, ובמיוחד אני לא מבין למה אתה קורא לבטאון ישראל היום "ארגון", ולאדלסון "מדינה זרה".

      • מודי תולשששש הגיב:

        LOL

      • אולג הגיב:

        אז יפה גם אתה מבין את ההבדל בין אדם פרטי לבין מדינה זרה.

        • חנן הגיב:

          להיפך, מדינה "זרה" דמוקרטית וידידותית עדיפה עשרות מונים על אדם פרטי על האינטרסים ההזויים או המשיחיים שלו. (ובל נשכח, שההון העצום של הגבירים האלה, שמממן את הימין הישראלי מגיע מפעילויות אסורות בארץ.)

          • אולג הגיב:

            חנן יש לך איזה חוסר הבנה בסיסי לגבי מה זה מדינה מה תפקידה מה היחסים המקובלים בין מדינות גם ידידותיות וכו…

            • חנן הגיב:

              לא, אולג, נראה לי שדווקא לך יש חוסר הבנה בסיסי במהותה של דמוקרטיה מערבית.
              אבל בוא פשוט תנסה להסביר לנו, למה לזרים מסתוריים שעשו את הונם בפעילויות שנחשבות בלתי חוקיות ובלתי מוסריות בישראל, מותר לתמוך בתנועות פשיסטיות ופארא מיליטריסטיות בישראל ובשטחים הכבושים שלה. לעומת זאת, למדינות דמוקרטיות ידידותיות בעלות מדיניות תמיכה בינלאומית שקופה צריך להיות אסור לתמוך בגופים ישראלים שמקדמים ערכים הומאניים. (ואפילו לא אינטרסים קונקרטים ישירים של מדינות אלה)

    • בנימין מור הגיב:

      ומה עם מדינה שלמה שפונה למדינות זרות שיממנו לה מחקרים? למשל, מדינת ישראל, שפנתה בתחנונים לאיחוד האירופי של ימנע את שיתופה ב"הורייזון 2020" לאחר שהאיחוד החליט להשליך את ישראל כול עוד היא כוללת את השטחים הכבושים? ובכלל, מה עם מדינה שקוראים לה ישראל שמיומה הראשון חיה מנדבת ידם של מדינות אחרות ואזרחיהן (ארה"ב בראשן, אך לא רק)?