החברים של ג'ורג'

מחול האולפנה

כתריאליבקה כמרקחה. קבוצה של מתנחלים גנבה מזמן אדמות במה שמכונה היום גבעת האולפנה, בהתנחלות בית אל, תוך זיוף מסמכים כמקובל. אחר כך היא מכרה את האדמות האלה למתנחלים אחרים, שכמקובל לא שאלו יותר מדי שאלות. הרבה שנים אחר כך, כל העסק הגיע לבית המשפט והתברר שהאדמות גנובות. זה לא חדש, זה קורה כל הזמן, אבל מאחר ומערכת המשפט בדרך כלל משמשת כמשת"פ של המתנחלים, שום דבר לא קורה. הפעם העוול היה גדול מדי, ובית המשפט אמר שיאללה, צריך לפנות את הפולשים.

בעולם נורמלי, פה זה היה נגמר. המתנחלים שקנו את הדירות היו מגישים תביעות פרטיות נגד הנוכלים שמכרו להם את האדמות הגנובות, שבתורם היו נחקרים על ידי המשטרה, עונים על שאלות מביכות ואולי גם הולכים לכלא.

זה, כמובן, לא מה שקרה. בהתחלה, הממשלה התבזתה בכך שפנתה לבית המשפט כדי שידון שוב בהחלטה שכבר קיבל, בלי שום סיבה טובה פרט לכך שלממשלה ממש לא נעים ליישם את החלטת בית המשפט. זה, מצדו, אולי מתוך שחש שמערערים על מעמדו, לא נתן לממשלה עוד אורכה והורה לה לסיים את הפרשה עד סוף חודש יולי.

כשזה קרה, המערכת הפוליטית הישראלית התחרפנה. מצד אחד, ראש הממשלה הודיע שהוא ישחד את המתנחלים – ודוק, לא רק את המתנחלים שיאבדו את בתיהם הגנובים, אלא את המתנחלים כקבוצת לחץ. הוא יבנה, הבטיח, עשרה בתים על כל בית שייהרס. כלומר, המטרה היא לתת למתנחלים בונוס ובו זמנית להרתיע עותרים נוספים מפני פניה לערכאות בשל גזל אדמות: ההבהרה היא שעל כל שטח שהפלסטינים יצליחו להוציא מבין מלתעות המתנחלים, יהיו פי עשרה מתנחלים.

זה לא הספיק, אז בימים האחרונים נתניהו מדבר על כך שלא רק שיתנו להם עוד בתים, אלא גם ינסרו את הבתים עצמם (!) ויעבירו אותם למקום אחר. העלות מוערכת בכ-100 מיליוני שקלים, בהנחה שזה בכלל אפשרי הנדסית – הנחה שיש החולקים עליה. בסביבתו של נתניהו טענו היום שזה יעלה רק כמה עשרות מיליוני שקלים, כי זה כידוע לא כסף. כשזה מגיע לריצוי המתנחלים, נתניהו מאבד את חסכנותו המפורסמת בשמירה על כספי ציבור. בשביל הבנים היקירים שחיים במדינת הרווחה שהקימה ישראל מחוץ לגבולותיה, יש לו הכל.

ונתניהו עוד נראה שפוי יחסית. שורה של שרים וחברי כנסת הודיעו שהם מתכוונים לקדם את "חוק ההסדרה," שפשוט מודיע שבג"צ לא יפסוק יותר בנושאי התנחלות, ימנע מפלסטינים להתלונן על גזילת קרקעות, ושישנה רטרואקטיבית את החוק כך שלא יהיה צורך לפנות את חמשת הבתים האלה. החוק לא נוגע בזכותם, השמורה להם לרעה, של פלסטינים לעתור לבג"צ כנגד עוולות השלטון הצבאי בגדה – אלה עתירות שבג"צ דוחה כמעט אוטומטית, תוך שהוא שומר על מראית העין שיש לפלסטינים סעד משפטי. זה יישאר, צריך את זה לצרכי Hasbara.

הבוקר דיווח יוסי ורטר ב"הארץ" שמשה פייגלין, שמושך בהרבה יותר מדי חוטים בליכוד, הודיע ששרים שלא יצביעו בעד חוק ההסדרה יכולים לשכוח מהמקום שלהם בפריימריז הבאים. נתניהו, כהרגלו, נלחץ. פייגלין העביר אליו גם את יו"ר הקואליציה היעיל מאד, זאב אלקין. נתניהו יודע שהחוק הזה יחסל חלק ניכר מהעמדת הפנים הלאומית שנמשכת כבר 30 שנה ויותר, כאילו הכיבוש הוא משהו זמני, כאילו ישראל לא מספחת את השטחים מבלי להעניק לתושביהם זכויות אזרח. האפרטהייד ייחשף סופית.

לא בטוח שלחבר הליכוד הממוצע עוד אכפת. אחרי 30 שנה של חינוך ימני, אפשר לומר שחלק ניכר מהציבור הישראלי לא יודע על מה כל הרעש, מה כל ההבדל בין הגדה המערבית לישראל. ואחרי יותר מ-60 שנה של שירה בציבור של "כל העולם נגדנו," נתניהו מגלה כעת שאחרי שכבר הכרזת על כל העולם כאויב, קשה להפחיד את הציבור בכך שאם יעבור עכשיו איזה חוק, העולם יהיה עוין. למעשה, השיטה היעילה ביותר של נתניהו להתמודד ציבורית עם תומכי החוק היא לציין שמירי רגב תומכת בו. זה צפוי לשנות את דעתם של כמה וכמה אנשים.

לפני כשנה יצאו לרחובות יותר מחצי מיליון איש, כדי למחות על השיטה הכלכלית והיעדר הצדק החברתי. הם לא קיבלו כלום והמערכת הפוליטית לא הזדעזעה. עכשיו, הממשלה צריכה להעביר כמה עשרות מתנחלים מבתיהם, ולא רק שהיא מוכנה לשלם סכומים מופרכים, היא גם נמצאת במשבר של ממש. ספק אם יש משהו שידגיש טוב יותר כיצד השתעבדה המערכת הפוליטית שלנו למיעוט קטן ואלים מאשר הסיפור הזה, איך הכיבוש בלע בסופו של דבר את ישראל עצמה.

ועוד דבר אחד: כפי שחלק ממכם ודאי שמתם לב, שני זרזירי עט החליטו לבנות את עצמם על חשבוני. אורטל בן דיין, שכבר התייחסתי אליה, הוסיפה עוד מאמר רווי סילופים והשמצות ב"ארץ האמורי." מתי שמואלוף טרח להפגין את חוסר יכולת הבנת הנקרא שלו כאן. את שהיה לי לומר, כתבתי בפוסט על בן דיין ובתגובות שלי לשני הפוסטים שלהם; אני לא מתכוון להיאבק שוב עם החזירים בבוץ. אתה מתלכלך והם נהנים מזה. אבל אני ממליץ לכם לקרוא ולהגיב.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

54 תגובות על ”מחול האולפנה“

  1. משה הגיב:

    "כתריאליבקה כמרקחה. קבוצה של מתנחלים גנבה מזמן אדמות במה שמכונה היום גבעת האולפנה, בהתנחלות בית אל, תוך זיוף מסמכים כמקובל. אחר כך היא מכרה את האדמות האלה למתנחלים אחרים, שכמקובל לא שאלו יותר מדי שאלות."

    אתה יכול להביא סימוכין?

  2. ניב הגיב:

    אני באמת חושב שכדאי שמישהו יערוך קצת את הערך בויקיפדיה על האולפנה.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%91%D7%A2%D7%AA_%D7%94%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%94

    "סימוכין" שהן טורי דעות… הכללות על פלסטינאים… וזה רק בשורה הראשונה.

    (הסיבה שאני לא עושה את זה היא שאני לא מבין מספיק בנושא)

    • בטטה הגיב:

      חבורת אוכלי החינם והבטלנים המתגוררת בגדה המערבית עשתה השתלטות עויינת מאורגנת היטב על הויקיפדיה העברית וזו מזכירה בכל מה שקשור לישראל,פלסטין והסכסוך את האשפתונים מעליב והביביתון .
      מי שרוצה לקבל מידע מקיף ואמין צריך להיכנס לויקי באנגלית .
      בכלל הויקי העברי עלוב מאוד תת רמה
      אופייני לעארסיידה הישראלית המצוייה

      • שי ל הגיב:

        הצעה. למה לא להרשם גם לויקפדיה ולערוך שם גם? מניסיוני זה מאוד קשה אבל שמביאים סימוכין וכותבים ניטרלי מספיק אפשר לשנות דברים.
        לדוגמא לאחרונה הוספתי רקע שמפרט את המצב באריתראה לערך "הסתננות מאפריקה לישראל" משם הערך אתם יכולים להבין מה הלך הרוח שם. אבל כרגע לפחות יש שם יותר מידע זמין לקורא וקישורים הנוגעים לבעיות בהתנהלות הישראלית בנושא שלא היו שם קודם. גם אם אי אפשר לשנות לגמרי ערכים אפשר לשפר אותם והאדם הממוצע קורא בןיקיפדיה ולומד מכך עלך המצב.
        אם כותבים עובדות ומנסחים ניטרלי זה אפשרי להשפיע לטובה על דעת הקהל.

      • אור שחר הגיב:

        בטטה, אשמח אם תוכל/י להרחיב בנושא.

        לאחרונה נפסלה מודעת גוגל ad-words שלי בשל פוסט שהיה ביקורתי כלפי נתניהו, וראיתי מספר ערכי ויקיפדיה בעברית שהתקשיתי להאמין שהם נכתבו.

        האם ידוע לך על עורכים ספציפיים בויקיפדיה אשר עוסקים בדבר מטעם ארגון כלשהו? האם יש סימוכין לקשר ישיר כזה? אני מנסה לברר מי מעובדי גוגל אחראי לחסימת המודעה שלי, ואשמח להעביר את פרטי העורכים הללו לפחות לויקיפדיה העולמית.

  3. מני זהבי הגיב:

    "ששרים שלא יצביעו נגד חוק ההסדרה יכולים לשכוח מהמקום שלהם בפריימריז הבאים"

    כנראה צ"ל: "שיצביעו נגד חוק ההסדרה".

  4. דרור הגיב:

    תיקון: "מדינת הרווחה שהקימה ישראל מחוץ לגבולותיה" – לישראל גבולות עם מצרים ירדן ולבנון (לפחות על פי הסכמה בין לאומית) וגבול דה-פקטו (זמני, לפחות לכאורה) עם סוריה. בגדה לא הוגדר גבול לישראל, לא בהסכמה בין לאומית, לא על ידי הפלשתינאים ולא על ידי ישראל עצמה.

    • גיל ל הגיב:

      זה אולי נכון משפטית, אבל אפשר גם לראות את זה בצורה פסאודו-מתמטית, הגבול הוא השפה של התחום שבו חל החוק הישראלי.

  5. גיל קדרון הגיב:

    גורביץ, זה נשמע שאתה בדרך להתפקד לליכוד.

  6. אין לי שום כוונה לקרוא שם. די להפנות אותנו לכותבים גרועים, רק כדי שנראה כמה הם כותבים גרועים ולא אחראיים.

    אני לא מבין איך הסתבכת בשטות הזאת, אבל באמת – תתעלם מהם. זה כמו יאיר לפיד שהיה רב עם בלוגרים מעל עמודי העיתון או פרס שנכנס לקרב צעקות עם הקהל ממעל הבמה.

    אם אתה צריך להתכופף עד לסוליות נעליך כדי לנהל איתם דיון, כנראה שאתה והם לא באותו סטטוס.

    • שירלי הגיב:

      קראתי כמה תגובות עם הגישה הזאת,ואני לא באה להטיף, להכנס לבוץ הזה זה באמת מגעיל וגם אני צריכה חופש מדיי פעם, אבל להגיד שזה חסר טעם ומיותר, זה כמו להגיד שפוליטיקה או דיונים פוליטים זה מיותר, כשבפועל, אם אתה לא שם, אתה לא משפיע, ואם אתה לא משפיע, אתה משאיר את הבמה וההשפעה למי שכן שם. יוסי עושה עבורינו עבודה מאוד קשה ומאוד שחורה כבר כמה שנים טובות, באדיקות וביסודיות. הוא לא מוותר לעצמו ואין לי שום צל של ספק שהוא משלם על זה מחיר. נראה לי שהמינימום שאנחנו יכולים לעשות זה לעמוד מאחוריו כשהוא "זוכה" למתקפה כל כך מכוערת ומעוותת ובאופן אירוני, כל כך מנוגדת באופייה לערכים שהוא מחוייב אליהם. בסופו של יום גם יוסי הוא בן אדם ויום אחד גם לא ישבר אם לא תהייה לו תמיכה. אני באמת לא רוצה לחשוב על היום הזה.

  7. שחר הגיב:

    " שני זרזירי עט" חבל שאתה לא עונה באופן ענייני באמת שאני עקבתי אחריך המון זמן והתחלתי קצת להעריך אותך עד הפוסט הנבזה "מכספתים את אורטל בן דיין"

  8. איתן לרנר הגיב:

    הודעת תגובה שלי לפוסט של שמואלוף שמשום מה העוקץ לא מצליח להעלות אותה:

    באמת ממתי לאספסוף יש קונוטציה ישירה ובלעדית למזרחיות. האם על האספסוף הנאסף במיסיסיפי למעשי לינץ' בשנות החמישים או לאספסוף המתולע של ליל הבדולח ניתן לקרוא כך אך כשמדובר במזרחיים זה לא עובר?איכשהו עם כל ההבנה שלי לגזענות שלי ושל כל אחד אחר(ואני מודה שלמדתי מאורטל בן דיין למרות הדמגוגיה שאופפת את הפוסט שלי בנושא)כאן די ברור לי שיש ציפוף שורות מזרחי הרואה בכל אשכנזי הגמון ובכל ביקורת השתלחות גזענית. אולי השימוש במילה תולעים לתיאור בני אדם אינו מוצלח ולא דיפלומטי אך חברים :מזרחי או שבדי או אשכנזי או נאצי. מי שיוצא ללינץ' ומכה הורים המחזיקים את תינוקם ובוזז חנויות הוא תת אדם ולא אכפת לי כלל מה הביא אותו לשם. המוחלשות החברתית המובנית שאיני מתכחש לה קיימת אבל בני אדם מבוגרים אחראיים למעשייהם ולא מקובל עליי שבגלל מזרחיותם של חלקם או כולם ניתן להם להתחמק מלשאת באחריות על מעשייהם. זוהי גזענות באבו אבוהה והתנשאות לא קשנה.

  9. איתן לרנר הגיב:

    צ"ל :התנשאות לא קטנה

  10. רוח קדים הגיב:

    שלום יוסי, אני עוקבת אחך המאמרים שלך מזה שנתיים. בנושאים רבים מצאתי את עמדתך מרעננת, מלאת תובנה ומאירה.
    יחד עם זאת, כשאתה מדבר על "יוצאי ארצות האיסלם", קשה שלא להסכים עם הגב' בן דיין וטענותיה המוצדקות כלפיך. מפנה למאמרך מלפני כשנה וחצי: http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=1961&fb_source=message#comments
    לא פחות מעניינות הן התגובות שלך עצמך לטענות שהועלו בפניך במאמר.
    —בהבחנה בין ימין ושמאל, קשה להתעלם מהדגש המיוחד שאתה מעניק לארץ המוצא של אדם ולא נניח למעמדו הכלכלי או להשכלתו.
    למרות זאת, אמשיך לקרוא את מאמריך וגם לחלוק עליך בעניין הזה.

    • יריב הגיב:

      קראתי שוב את המאמר של יוסי שקישרת אליו, ולא ברור לי על מה את מתלוננת. המאמר עוסק ביוצאי ארצות האיסלאם ועל כן הוא בהחלט תוקף אותם, אבל הוא לא עושה זאת באופן חריג. למשל:
      "הציבור של ש"ס הוא הציבור הגזעני ביותר בישראל, להוציא החרדים האשכנזים".

      באופן כללי, אני לא רואה גזענות בולטת בכתיבתו של יוסי, גם בהקשר זה. כמובן שכאשר אדם מנתח תופעה תרבותית הוא צריך להתייחס להקשרים היסטוריים, ובחברה כמו ישראל זה אומר להתייחס למוצא.

      • רוח קדים הגיב:

        שלום יריב, הערה סמנטית חשובה: המילה 'מתלוננת' שייכת למרחבי משמעות אחרים. ר"ל: אני לא מתלוננת על יוסי ואני לא מתלוננת למאן דהוא. אני לא מתלוננת כלל, אני מעבירה ביקורת.

        אני לא רוצה להיכנס כעת לדיון שערך שם יוסי על ש"ס בפוסט המדובר. אבקש להתייחס לשני משפטים:

        ציטוט ראשון: "[…] ושמאלנים מבולבלים ניסו ללא הצלחה את המיתוס עם העובדה שיהודי ארצות האיסלם הם אחת הקבוצות היותר קסנופוביות בישראל". [לא הושמטה מילה, נוסח במקור].
        — מן הצד של יוסי (ואולי גם שלך יריב) יוצאי ארצות האיסלם הם קסנופוביים ואני לא אטען שלא, אטען רק שבזה הם לא שונים משאר היהודים.
        מן הצד שלי– ישנה גזענות מצד "יהודי ארצות אירופה החילוניים" כלפי בני אדם שבין יתר הדברים שהם הינם, מוצאם מקורו בארצות האיסלם (עדות ממקור ראשון).
        האם יהיה זה מוצדק שאכנה בשל כך את יהודי ארצות אירופה "אחת הקבוצות היותר גזעניות בישראל"? גם תחת הנחה שאפשר שתהיה לאמירה צידוק סטטיסטי, הרי העוול כלפי כל מי שאינו כזה- היא גדולה מאוד. תרבות, הרגלים, ארץ מוצא וכו'- עשויים להשפיע על עמדתו והשקפותיו של אדם אך לא לקבוע אותם, בבחינת הכל צפוי מראש והרשות נתונה. חי נפשי! יש בנמצא מזרחים לא קסנופובים אף אשכנזים לא גזענים.

        ציטוט שני: "וה"מתינות המזרחית"? היא תשאר אגדה לפתיים שמאלנים, שמחפשים אותה לשווא מזה שלושה עשורים."
        —אני מניחה שהפתיים השמאלנים שמדבר עליהם יוסי הם לא: אני למשל, או חברי מקרב "יוצאי ארצות איסלם".

        מצטיירת מהמאמר ההוא, כמו במקומות אחרים תמונה לפיה, השמאלנים הם כולם אשכנזים. בעוד "יהודי ארצות האיסלם" הם כולם קסנופוביים (ע"ע ציטוט ראשון).
        לסיום, גדולתו של השמאל היתה אמורה להיות זו: הוא לא מבקש להפוך שחורים ללבנים. השמאל לא קורא לבני השבט שלו הוא קורא לכל אחד שרוצה להצטרף על בסיס ערכים והשקפת העולם.

        ואם תאמר: את תופסת במילים, הוא לא התכוון, אני לא התכוונתי וכו'. אשיב לך: אני קוראת. אינני בוחנת לב וכליות. אפשר ללמוד הרבה מהאופן שאדם אומר על האופן שאדם מתכוון. על כן, אני לא מתכוונת להיכנס לתחום הערטילאי של ה"כוונות" אלא להיצמד לעובדות הכתובות. מהכרותי עם טקסטים רבים של גורביץ, אותם כאמור אני מעריכה- על האומץ, הידע הרחב והביקורתיות- הוא מתכוון למה שהוא אומר, וכן: כאשר נופלת טעות- הוא שב ומתקן — פה לא נפלה טעות, נעשתה.

  11. אריה הגיב:

    יוסי, ביטויים כמו "להתפלש עם החזירים בבוץ" הם בדיוק מה שגרר אותך לבוץ – למה זה נחוץ? יש פוטנציאל לפולמוס טוב ומעשיר עם עם בן דיין וחבורתה, אך נראה שכולכם מעדיפים את ההתנשאות ההדדית והעקיצות האישיות, וחבל. אני מבין בהחלט שנמאס לך להביא ציטוטים שלה ולהוציא אותה גרוע (כפי שהיא עושה לך), אבל יש עוד דרכים לתקשר.
    איתן – כשהמילה 'אספסוף' נאמרת בהקשר פנים ישראלי, משום מה אני רוא בעיני רוחי המון בעל פנים כהות (חולצות צהובות-שחורות עם סמל המנורה – אפשרי). גם אתה? גם אם אתה צודק במקרה הספיציפי, זו נקודה שכדאי לחשוב עליה.

    • עדו הגיב:

      השאלה היא אם צריך לתקשר.
      בזמנו חשבתי שאנשים כמו גורביץ או עידן לנדו הם לא קיצוניים מדי שמרחיקים חלק גדול מהאוהדים הפוטנציאלים של השמאל בשפה משתלחת ופוגענית ואולי כדאי להיות קצת יותר נחמדים כדי להגיע למכנה משותף רחב יותר.
      אז מסתבר שיש כאלו שלוקחים אותם בגדול בערך כמו שנטורי קרתא מנסים ללמד את החרדים קיצוניות מהי.
      באיזשהו שלב אתה מבין שמדובר בחבורת מתנשאים מנותקים שמדברת לעצמה – וזה עוד בתוך מחנה השמאל המנותק והמתנשא כשלעצמו.

    • גלעד ב. הגיב:

      כשאני שומע אספסוף בהקשר פנים ישראלי עולה בעיני רוחי התמונה של החרדים מההפגנות בכביש בר אילן.

      מוזר, אני אשכנזי טהור מטוהר, אז אמורה להיות לי גזענות נגד מזרחים בילט אין, לא?

    • אלכס ז. הגיב:

      אתה רואה פנים כהות, גלעד רואה חרדים ואני רואה פרחות רוסיות וערסים ערבים שצורחים כל לילה מתחת לחלון שלי. כל אחד רואה את מה שבא לו, מה שמעיד על הקורא ולא על המילה עצמה.

    • אלון לוי הגיב:

      כשאני שומע אספסוף, אני חושב על תיקי דיין. אבל בהקשר הזה אני מתרגם לאנגלית וישר חושב על lynch mob מהדרום לפני תקופת זכויות האזרח.

  12. דמוקרט הגיב:

    אז יש כמה מזרחים שמאלנים שהתמונות המאד קשות מהפוגרום בת"א גרמו להם לכזו שנאה עצמית, שהם היו חייבים להפטר ממנה מול האדם שהציב בפניהם את המראה. גורביץ', באמת אין צורך להתרגש מעוד גילוי של הקניבליזם הפנים שמאלני הזה. כל אחד ובעיותיו האישיות. תמשיך את העבודה החריפה שאתה עושה.

  13. יניב מאיר הגיב:

    נראה שפייגלין עושה לנתניהו מה שנתניהו ניסה לעשות לשרון לפני ההתנתקות – ניסיון פוטש באמצעות הצבעה של שרי הליכוד נגד עמדת הממשלה שלהם ולגרום לכך ששרון לא יוכל לפטר אותם. פייגלין למד מהטוב מכולם איך למרר לרה"מ את החיים.

    כדאי גם לשים לב לשרירים שעושים בעניין ישי וליברמן. שניהם מאיימים להצביע נגד הממשלה, אבל כנראה העניין ייפתר כשיובטחו לשניהם הג'ובות המיוחלות.

    אבל הכי מעניין בתופעה הזו היא העובדה שאף אחד לא שם לב שהצבעה על חוק ההסדרה הוא עניין אידיאולוגי עמוק הנוגע הן לסוגיית השטחים והן לסוגיית שלטון החוק. למה לעזאזל אדם החדור אידיאולוגיה (כי אחרת לא היה נכנס לפוליטיקה) המגיע לעמדת השפעה של שר לא מצביע לפי צו מצפונו אלא לפי לחץ של פייגלינים? טוב, לא באמת צריך לענות, התשובה ברורה כשמש. אבל העובדה שזה כבר הפך לנורמה בפוליטיקה וזה לא נראה מוזר לאף אחד – היא שצריכה להדליק כמה נורות אדומות.

    • מני זהבי הגיב:

      צו מצפונם? איזה פאקינג צו מצפונם?
      העקרון האידאולוגי היחיד שנשאר לימין הישראלי הוא "בואו ננסה להשתלט על כמה שאפשר" (שטחים, משאבים, ג'ובים, דעת קהל בינ"ל, וכיו"ב). מדי פעם, נסיונות השתלטות אינם עולים יפה (לעתים משום שהשתלטות על עוד נתח ממשהו אחד תגרום להפסד בתחום אחר), ואז ניתן לסגת — אבל מהר מאוד האנשים האלה ימצאו עוד משהו להשתלט עליו.

      • יניב מאיר הגיב:

        חוק ההסדרה הוא לא החלטה אידיאולוגית לדעתך (פסולה ככל שתהיה)?
        וחלק מאידיאולוגיה בהחלט יכול להיות לא למתוח מדיי את החבל, כפי שכתבת.
        הנקודה היא שזו החלטה חשובה, ובשביל לקבל החלטות כאלה נכנסים לפוליטיקה, לפחות בתאוריה, לא בשביל להתחנף לפייגלינים.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          למה אתה חושב שהם מתחנפים לפייגלינים, ולא מממשים את שאיפות ההשתלטות שלהם-עצמם?
          לדעתי, הבעיה היא בכך ששאיפות ההשתלטות האלה משותפות לרוב היהודים בישראל. פייגלין זוכה להצלחה (במידה מסוימת) מפני שהוא משדר על אותו גל עם שאיפות ההשתלטות של ההמון "היהודי הגאה".

  14. שי ל הגיב:

    הערה לגבי הפוסט. באחת הכתבות שפורסמה בנושא התברר ש26 מתוך 30 הדירות הן דירות בשכירות. כלומר לא רק מדובר על פיצוי לאנשים שקנו משהו אלא לפיצוי יתר של אנשים שלא קנו כלל את הדירה. הרי פינוי של שוכרים בתוך ישראל הוא מעשה קבוע והממשלה מסרבת להגביל בעלי דירה.

  15. יוחאי הגיב:

    "הודיע ששרים שלא יצביעו נגד חוק ההסדרה יכולים לשכוח מהמקום שלהם בפריימריז הבאים."

    אמור להיות "הודיע ששרים שלא יצביעו בעד חוק ההסדרה יכולים לשכוח מהמקום שלהם בפריימריז הבאים." ?

  16. עדו הגיב:

    יש לא מעט אנשי שמאל שטוענים שחוק ההסדרה הוא דבר טוב . כך מראית העין של "סעד משפטי " לפלשתינאים כבר לא תהיה קיימת

  17. רפי הגיב:

    הוספת המילים "כמקובל", "שכמקובל" לטענותיך בעניין הליך מכירת הקרקעות ו"המתנחלים" בהכללה גסה(בהתאמה), משנה את מעמדך ממבקר אינטלקטואלי שאתה מתיימר להיות ומציבה אותך במערומיך כמה שאתה- עוד מתלהם שמאלני רווי שנאה לקבוצה שאותה אתה מגדיר כ"אחרת" לך. ומאמרך מורד לדרגת עוד קצת לכלוך על המתנחלים כקולקטיב ותו לא. בנוסף, בעולם המתוקן בעל הקרקעות הנגזל היה מפוצה ע"י הגוזל המורווח לא הייתה בשום פנים פסיקה של פינוי הדיירים, יל לכך תקדימים רבים שלשיטתך אני מזמין אותך ללכת ולחפשם. בנוסף, מערכת המשפט משת"פ של המתנחלים? אני מציע לך בחינה מחודשת של ההצהרה הזאת, אתה בדעת מיעוט קשה. בנוסף, "הפעם העוול היה גדול מידי", כן? גם לזה יש סימוכין? במה שונה המקרה הזה מאחרים? יכול להיות שהעתירה נענתה פשוט כי המשיבים לא השיבו? כלומר הדיירים לא זכו להגנה משפטית מינימלית (בהיותם "מתנחלים")

    • חנן הגיב:

      "כמקובל": זאת השיטה והיא ידועה. עטרת כהנים וגרורותיה בשיתוף משרדי הממשלה במזרח ירושלים, גופי ההתיישבות של המתנחלים בשיתוף הדוק עם המנהל והצבע בשטחי יו"ש. לחברים שלך עלה השתן לראש שהם כבר לא ממש מסתירים את זה. (אבל אישית, אני יודע על המונקי ביזנס האלה בירושלים כבר 20 שנה.)

      את ההערה שלך על "העולם המתוקן" נשאיר לדמיון הקודח שלך. גם אם היה מדובר כאן ב"דיירים" שקנו בשוגג דירה גנובה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה בשביל להשאר בה. אבל הקוזאקים הנגזלים האלה הם כל דבר חוץ מ"דיירים" תמימים.
      אין לישראלים שום זכות להתיישב במה שמחוץ לקו הירוק נקודה. גם אם הם מוכי יהוה. מי שעושה את זה הוא פושע ודמעות התנין שלו לא מענינות אותי.

    • גיל ב' הגיב:

      כן, מעולם לא פונה פה אף אחד מביתו ומעולם לא נהרסה כאן שום בניה לא חוקית. אבל ברגע שמדובר במתנחלים כולנו צריכים לעבור לדום. חס וחלילה שמתנחל אחד ייאלץ לעבור דירה 200 מטר מהבית שהוא גר בו במשך שבועיים תמימים!

      אני לא יודע איפה אתה גר. בא נניח שיש לך בית פרטי עם חצר. ובא נניח שנסעת לחודש לחו"ל ובזמן הזה הצבתי קראוון בחצר שלך ועברתי לשם עם משפחתי. אני בטוח שכשתחזור לא תרצה לפנות אותי מאדמתך ותסתפק בפיצוי כספי.

  18. אבידן הגיב:

    קראתי והגבתי אצל שמואלוף:

    "מי שצריך תזכורת היכן גורביץ התחיל, וזה כנראה כולם כולל קוראיו הותיקים ביותר, ימצא אותה בקלות אם יקליק על הלינק "צרת האיסלאם: וגו'" בצידו השמאלי של הבלוג. אז מתגלה הקבלה מעניינת בין האספסוף משכונת התקווה לקיצוני האיסלאם, ובין השמאל הרדיקלי האירופאי לזה המזרחי. פשעם של הראשונים הוא שהם מבינים את המוסלמים ושל האחרונים שהם מבינים את המזרחים.

    הנקודה שבה כושל גורביץ' תמיד היא ההכללה וחלוקת הלבן והשחור שהוא יוצר. בזמנו האשים את השמאל האירופאי שהוא עיוור ליסודות הטרוריסטים שבאיסלאם. כעת הוא מאשים את השמאל המזרחי בעיוורון לאספסוף הגזעני. אלא שאפשר היה לראות זאת גם אחרת: השמאל האירופאי רואה את 99% המוסלמים שאינם טרוריסטים, והשמאל המזרחי את 99% תושבי השכונות שלא השתתפו בהפגנה.

    רק שמזה לא תשמעו מלה מהמזרחי החדש מסוגם של שמואלוף או דיין. הם עסוקים בנסיון למכבסת מילים שעושה סלטות באוויר כדי שלא לקרוא לילד המכוער בשמו. במקום לומר שהאלימות המבחילה בהפגנה ראויה לכל גינוי הם מתעסקים בזוטות, בניתוח טקסטים מתפתל שלא היה מבייש את עורכי הדין של אקסון או של. בבחירה בינם לבין גורביץ' הוא עדיף בעיני עשרות מונים.גורביץ' לפחות יודע לזהות אלימות מכוערת כשהוא נתקל בה פנים אל פנים."

    • אילן הגיב:

      אבל איפה החלק מה99% שיצאו נגד ה1% שכן השתתף בהפגנה? שאני אבין, אתה טוען שההפגנה לא מייצגת הלך רוח נפוץ בשכונת התקווה?

  19. אבידן הגיב:

    אני טוען שלא לך, לא לי ולא לגורביץ כתייר מזדמן יש זכות או יכולת לדבר על "הלך רוח", שהוא בעצמו מונח מכובס ל"מה שאני מדמיין כהלך רוח על סמך הסרט שראיתי ביוטיוב". האם אתה יודע מה "הלך הרוח" בשכונה בה אתה גר?

    ולשאלתך הראשונה: 99% אולי נשארו בבית כי היו להם דברים יותר חשובים לעשות והם לא חשבו שלתת מכות לאנשים אקראים זה פתרון נכון לבעיה. אולי הם מזהים שהבעיה היא הממשלה ואולי הם רק חושבים על זה שהגן הציבורי ליד הבית שלהם שפעם יכלו לטיל בו עם הילד הופקע לטובת מחנה פליטים מאולתר. אל תקפוץ בראש.

  20. דובי הגיב:

    1. להפנות אנשים לדעות השונות מזו שלך ולביקורת על דבריך הוא דבר ראוי מאוד להערבה.

    2. לבקש מהם להגיב שם נראה לי לא הולם. את תגובתך אתה נותן שם ישירות בעצמך ולא ראוי לשסות אנשים אחרים. זה לגיטימי להניח שכל מי שיגיע למאמר של בר דיין (ראה סעיף 1) – אם הוא ירגיש צורך לכתוב תגובית הוא יעשה זאת גם ככה.

    אינני זוכר את בן דרור ימיני קורא לקוראיו לכתוב תגובות אצלך. מה שיש לו להגיד הוא מגיב כאן ישירות.

    • עדו הגיב:

      צודק לגמרי, נכנסתי לארץ האמורי וקיבלתי ייאוש. אם גורביץ רוצה שאני גם אגיב שם שישלם לי על זה.

      • נירה הגיב:

        אני חושבת שראוי להגיב לפוסטים של האנשים האלה. זה לא קשור למלחמות אגו מטופשות, זה קשור לגזענות נגד אשכנזים שהם מלבים. זה שהם מנסים לרכב על הפופולאריות של יוסי זה אכן טיפשי וראוי להתעלמות. אבל זה שהם רוכבים על השד העדתי ומפיצים שנאה ופילוג זה כבר קצת יותר רציני. את הדברים האלה צריך לחסל כשהם קטנים, לפני שהם יוצאים משליטה.

      • ראסול הגיב:

        לא רוצה לצאת היטלר אבל ארץ האמורי זה הדבר הכי אשכנזי שראיתי בחיים שלי.

  21. קובי הגיב:

    שלום יוסי, מה צריך לקרות לדעתך כדי שיוטל חרם בינלאומי כלשהו על ישראל, והאם אישור חוק ההסדרה היה עשוי להוביל לכך?

  22. אליעזר הגיב:

    מהות הציונות היא שיבת העם היהודי לארץ ישראל: בקנית אדמות, תפיסת אדמות פנויות , הפקעות (ללא גירושים)- היכן היא ארץ ישראל – זו מהות המחלוקת