החברים של ג'ורג'

משבר דיור? מי ידע, מי שמע?

ראש ממשלתנו היקר, בנימין נתניהו, נתן היום (א') את ההצגה הקבועה שלו במצבי משבר: הוא הרים את קולו, דפק על השולחן, נזף בשרים והודיע שהוא ראה את משבר הדיור מגיע מקילומטרים. מי שלא מאמין לו, נמנע מלומר, יכול לקרוא את זה, שחור על גבי פנטזיה, בספרו על הטרור. או אולי בההוא על מקום מתחת לשמש. זה שהוא ראה את זה, כמובן, לא אומר שהוא עשה משהו בנידון. לא בשביל זה הוא מקבל משכורת. הוא זרק הבוקר את התיק על אריאל שרון, שזה תמיד הכי קל: האיש, קודם כל, לא היה בסביבה כבר חמש שנים, אז מי זוכר מה הלך שם; ושנית, הוא בקומה ולא יכול להגן על עצמו. נתניהו, כמובן, סומך על כך שאנשים לא יזכרו מי היה שר האוצר של שרון. שטיק נוסף של נתניהו היה להודיע שהוא ייפגש בקרוב עם מנהיגי המחאה – רק שהם לא שמעו על זה. כנראה שבלשכת נתניהו לא הפיקו לקחים מפרשת ג'סטין ביבר.

השופר של נתניהו, ישראל היום, עשה הבוקר כל מאמץ לגמד את ההפגנה שהיתה אתמול. הוא כתב שהיו בה 20,000 איש, וזאת למרות שכמעט כל מי שנשאל העריך שהיו הרבה יותר. הוא דחק את הכותרת למעלה, הקטין אותה, והוסיף לה את תגובת ראש הממשלה. הכותרת העיקרית שלו היתה התקפת הטרור של חובב ישראל בנורווגיה, כמובן תוך השמטת העובדה שהוא היה חובב ישראל. רק זה היה חסר ל-Hasbara.

תומכיו העיקריים של ראש הממשלה, מעבר לכתבלבים חסרי המצפון של ישראל ביתנו, מגיעים, כפי שכתבתי אתמול, מההתנחלויות. הם הובילו את הקו שטען שמדובר במפונקים שלא רוצים לגור בפריפריה. המתנחל קלמן ליבסקינד העריך ביום שישי בזלזול שמספר המפגינים יגיע ל-600; מכרה כבר תהתה על מידת החיבור הרגילה שלו למציאות, אם זו ההערכה שלו. התשובה לשאלה מדוע אנשים לא רוצים לגור בפריפריה טמונה בגוף השאלה, ויש משהו מגונה מאד באנשים שחיים בשכונת וילות מסובסדת – שלום, חנוך דאום! – ושולחים אנשים אחרים לחיות בלוד.

מסובסדת? אכן. בעצתה של ידידה טובה העפתי מבט זריז על הדירות להשכרה באזור השומרון ביד2. מה אני אגיד לכם? גן עדן. ניקח, למשל, את ההתנחלות עופרים. אפשר למצוא שם דירת גן להשכרה, בת חמישה חדרים ומרחב של 120 מ"ר ועוד 300 מ"ר של גינה, עם מזגן, מחסן, ומרפסת. כל זה, תמורת 3,200 ₪ בחודש בלבד.

House_ofarim

בהתנחלות סמוכה, בית אריה – אותה מועצה מקומית – המחירים גבוהים מעט יותר. קוטג' בן חמישה חדרים, ששטחו כ-160 מ"ר, ממוזג אבל ללא מחסן או מרפסת, יעלה לכם 3,750 ₪. מצד שני, הארנונה תעלה לכם רק שקל אחד לחודשיים. לא תקחו?

house_beit_aryeh

מצד שני, דירת חמישה חדרים זו באמת הארץ המובטחת. רוב האנשים השפויים שמשפחתם קטנה מתלבטים בין שניים וחצי חדרים לשלושה. ובכן, בקדומים תוכלו לשכור דירת גן בת שלושה חדרים, 70 מ"ר לדירה ועוד כ-200 לגינה, תמורת 1,700 ₪ בלבד. אמנם, היא לא ממוזגת, אבל במחיר כזה שווה לכם להתקין מזגן בעצמכם. ואם אתם זקוקים לבית כנסת או מכולת, אז היא ממש קרובה. אם תהיו ברי מזל עד למאד, תוכלו למצוא דירה דומה בתל אביב – בלי גינה, כמובן – תמורת 6,000 ₪. כלומר, יותר מפי שלושה.

house_kdumim

במעלה אפרים תוכלו למצוא דירה דומה – שלושה חדרים עם גינה, מרפסת והפעם גם מזגן אגרסיבי, שעושה רוח כמעט כמו שר החוץ – תמורת 1,500 ₪ בלבד. כלומר, כרבע ממחירה בתל אביב.  house_,maale efraim

ויש עוד. יש לא מעט. כל דלפון ייתי וייקח. כל טוב ארץ זרה פרוש בפנינו. את הילידים לא רואים. את הפתיל הרוחש לא שומעים. אז, באמת, כשכל כך טוב, למה לא? אי אפשר לומר שלממשלת ישראל אין מדיניות דיור: יש לה. היא, פשוט, לא מיועדת לסייע לאנשים שבחרו להתעלם מהפרויקט הלאומי הגדול ולהמשיך לגור בישראל.

ועוד דבר אחד: באחד התרגילים המסריחים ביותר שנראו כאן בשנים האחרונות, אחינו חובשי הכיפות הסרוגות מציעים מסלול "אדי לדתיים" – כזה שיעניק להם קדימות בקבלת איברים ומושתלים ובו זמנית יאפשר להם להתחמק מלתרום איברים בעצמים, הכל תוך רמיזה גסה שאת האברים שלהם אין לדחוף לגוף טמא של גוי. שלי שלי, שלך שלי – זו, כידוע, מידת רשעים. כנראה שהכלל הזה לא חל על בני האליטה בעיני עצמה של העם הנבחר בעיני עצמו.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

82 תגובות על ”משבר דיור? מי ידע, מי שמע?“

  1. א.ה. הגיב:

    כל נושא כרטיסי תרומת האיברים (כן, גם כרטיס אדי) הוא תרמית אחת גדולה. ולמה?

    כי בסופו של יום לחתימה על כרטיס אדי אין משקל חוקי. מי שקובע האם ילקחו איברים להשתלה היא משפחת הנפטר, גם במקרה בו הייתה חתימה על כרטיס אדי.

    ההנחה היא שהמשפחה תכבד את רצון הנפטר, אבל מתרחשים מקרים בה המשפחה אומרת לא. במקרים אלו לא נלקחים איברים.

    עכשיו – ברגע שחתימה על הכרטיס הופכת לתנאי לקדימות בהשתלה, כל מה שצריך לעשות מי שאינו מעוניין לתרום אך עדיין מעוניין להיתרם (נגיד – מויישה גרוס) הוא לחתום על הכרטיס, ובמקביל להגיד לאשתו "רבקלה, אם במקרה אני נפטר אל תשכחי להגיד לא לתרומה", וחסל.

    התפיסה כאילו לחתימה על הכרטיס יש משמעות חוקית שגויה.

  2. גלעד ב. הגיב:

    "שלממשלת ישראל יש מדיניות דיור: יש לה" – היש הראשון צריך להיות אין.

  3. בוב גה"ז הגיב:

    בשביל להשלים את המחקר הבאמת מענין הזה, ראוי לתת שכ"ד של דירות מאזורים קרובים, אך שאינם התנחלויות (כפר-סבא, חדרה, עמק יזרעאל, מודיעין).

    • שירה הגיב:

      בדיקה זריזה, לפי העמוד הראשון של יד2:

      מודיעין –
      5 חדרים: 5000 עד 7000
      3 חדרים: 3000 עד 4000

      כפר-סבא –
      5 חדרים: 4900-7000
      3 חדרים: 3000-4500

      חדרה –
      5 חדרים: 3500-6500 (נראה לי שהדירה של ה-3500 היא חירבה)
      3 חדרים: 2000-3000 (הזול ביותר בינתיים)

      עמק יזראל לא היה ניתן לבדיקה כי הסתננו פנימה דירות מתנחלות.

  4. איתי קנדר הגיב:

    אני חושב שיהיה מעניין לבדוק את הארנונה בכמה מהמודעות האלו. להרים טלפון ולשאול. כבר ידוע שהאבטלה היא כמעט אפסית בהתנחלויות. זה יכול להיות מעניין.

  5. נועם הגיב:

    אם אפשר רק להעיר, זה שהמחיר נמוך לא אומר שהדירה מסובסדת. סיבסוד לא עושה מחיר נמוך. פיקוח על מחיר עושה מחיר נמוך (לפעמים), וכך גם תחרות גבוהה.

    • אוטו פוקוס הגיב:

      באופן עקרוני סבסוד בהחלט מוריד מחירים. הרווח בסבסוד אמנם מתחלק בין המוכר לקונה, אבל הקונה עדיין מרוויח.

      לדוגמא: אם טלוויזה שווה 4,000 ש"ח, והממשלה תסבסד אותה ב-500 ש"ח, אז המחיר עשוי לרדת ל-3,750 ש"ח. ה-500 ש"ח שאותה הממשלה מעניקה למוכר מתחלקים בין הקונה למוכר (שמוריד את המחיר כי הוא בתחרות עם מוכרים אחרים שמקבלים סובסידיה זהה), ושני הצדדים מרוויחים. החלוקה כמובן לא חייבת להיות 50%-50%, והאחוז המדוייק תלוי בעוד כמה גורמים כלכליים.

      יש יוצאי דופן לכלל, אבל באופן עקרוני, זה מה שסבסוד עושה למחירים בשוק חופשי.

    • עדיגי הגיב:

      הדירה לא מסובסדת. פשוט בהתנחלויות בנו ואילו במרכז – לא. אז שם יש מבחר. שלא לדבר על הטבות "אזורי העדיפות הלאומית" הרבות שהתושבים מקבלים.

      • שונרא הגיב:

        הבנייה בהתנחלויות (גניבת האדמות, בניית התשתיות, תחזוקה, שמירה ע"י חיילי-כפייה) היא חתיכת סבסוד ענק, גם אם הבעלות רשומה על שמו של קבלן או בעל-בית.

        • Alex הגיב:

          שונרא.אני מבינה שבתחומי הקו הירוק האזרחים משלמים על התשתיות ועל הביטחון?
          הייתכן נושא שבו לא ישורבבו בו הכבוש,התנחלויות הרי רק היצע וביקוש משפיע על מחירי הדירות ביו"ש בנוסף להגדרתם כאיזור עדיפות…אגב גם שם המחירים מטפסים…

  6. חירותניק ליברלי הגיב:

    פספסתי או שמדינת ישראל התחילה לסבסד גם משכירי בתים? השכ"ד הנמוך נובע מביקוש נמוך, לא מסבסוד. יש הרבה יותר אנשים שרוצים לגור בתל-אביב מאשר במעלה אפרים. א"ב של כלכלה.

    אני מתאר לעצמי שיש מספיק סבסוד בתחומים אחרים שהולך להתנחלויות, לא צריך להמציא עוד.

    • אזרח הגיב:

      קראת את החלק של "שקל ארנונה לחודשיים"? כשאני משכיר דירה, אני מסתכל על הסכום הכולל, לא אכפת לי לאן הולך הכסף. חוץ מזה, שכירות היא גם פונקציה של עלות הדירה. אתה בטוח שאין סבסוד גם לבניה? בטוח יש סבסוד על הקרקע, שלא לדבר על ההקלות במס שאתה מקבל בתור אחד שגר באזור עדיפות לאומית/קו העימות/חרטא אחרת שהמציאו כדי לצ'פר אותם. בקיצור, אם כבר בנית בית בהתנחלות, הרבה יותר זול לך להוסיף עוד יחידת דיור או לקנות את דירת הגן שמתחתיך בתור השקעה ולהשכיר, ולכן אתה יכול להרשות לעצמך להשכיר אותה בהרבה פחות כסף.

      • גיא הגיב:

        דווקא לחלק הזה לא הייתי באמת מתייחס בגלל שזה נראה כאילו בזמן מילוי המודעה מילאו ברצינות את החלק של המחיר לחודש ולא את החלק של הארנונה. ייתכן שהיא זניחה או שהמשכיר לא זכר בדיוק, אבל זה לא בדיוק שקל (גם לא הרבה, אני מניח – אבל לא שקל אחד בדיוק). זאת רק מודעה באינטרנט… זה כמו שיש דירות שמפורסמות במחיר של שקל כדי שבמיון לפי מחיר הן תופענה ראשונה.

  7. דרור הגיב:

    מחיר נמוך גם לא בהכרח אומר פיקוח. לפעמים זה סתם חוסר ביקוש.
    וכאשר במודעה מופיעה ארנונה של שקל בחודש זה אומר לרוב שכותב המודעה לא יודע כמה הארנונה (או לא היה לו כח לבדוק לפני פרסום המודעה). זה די נפוץ במודעות באזור הדרום.

    ובדיקה נוספת ביד 2:
    3-4 חדרים באזור בית שמש: 2400-300 ש"ח
    באר שבע: 1700-3000

    גם זה מסובסד?

    • אבל למה אתה משווה לבית שמש או לבאר שבע? ההשוואה הראויה לשטחים היא זו שנעשתה – מודיעין וכפר סבא.

      • דודי הגיב:

        למה?

        מעלה אפרים למשל זה חתיכת חור, באמצע בקעת הירדן. גם קדומים רחוקה איזה 15 ק"מ בקו אווירי מכפ"ס, ופירוש הדבר שהיא אטרקטיבית פחות למגורים בלי קשר להיותה התנחלות.

  8. milligram הגיב:

    נו נו, I tent to agree.

    ועל נסיון המחטף של שנלר: זה לא ההוא שיזם את החוק "מוות-מוחי נשימתי," שיש הטוענים שהביא — אולי לא בכוונה — לירידה דרמטית בכמות תורמי האברים (המתים מוחית)?

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3919732,00.html

  9. תומר הגיב:

    האנטי של המתנחלים למחאה הזו רק ממחיש כמה הם מנותקים מהחברה הישראלית.

    חצוף במיוחד הניסיון להדביק את שיטות העבודה של ישראל שלי ואם תרצו לקרן החדשה ולטעון שהמאהל הוא ארגון קש ממומן.

    חוצמזה נראה שמה שמטריף במיוחד במחאה הזו שאי אפשר לנפנף אותה בשטיקים הרגילים, בכל מיני מבחני נאמנות ופטריוטיות זולים – למרות שהם מנסים.

  10. תום הגיב:

    אם כבר עמדותיו הפרו ישראליות של הטבח הנורבגי, חובה לציין (לא בלי אירוניה) את הספרים החביבים עליו: "הנסיך" של ניקולו מקיאבלי ו… "1984" מאת ג'ורג' אורוול(!)
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=1235848

    • milligram הגיב:

      מישהו יודע מהי אותה עמדה "פרו-ישראלית" עליה מדובר?

        • milligram הגיב:

          תודה. אם אנסה לסכם, נראה שרוצח ההמונים רואה בציונות ובליברמן כבעלי ברית שלו בהקשר של מלחמה כלשהי נגד האיסלאם ונגד הרב-תרבותיות. הייתי רוצה לומר שלא מדובר בעמדה פרו-ישראלית, אבל בהנתן אלמנטים מסויימים בממשלה הנוכחית, אני פשוט לא מסוגל לעשות זאת. יחד עם זאת, הייתי רוצה לציין שההרגשה שלי היא שמה שעומד מאחורי העמדה הנ"ל של רוצח ההמונים הוא לא "אהבת ישראל" אלא "שנאת ישמעל,” וזה לא שיש משהו מיוחד ב"ישמעל,” פשוט הוא זה ש"מאיים" על מרחב המחייה של הרוצח.

          • שונרא הגיב:

            לא בדיוק. הוא מציע להרוג (בשיטות נאציות) (לא כהיפרבולה; במלים האלה) 75% מיהודי ארה"ב ומערב אירופה. הוא תומך בציונות, משום שזו אינה היהדות הליברלית הבעייתית בעיניו.

            תיאור כללי של עמדותיו של הנבל הוא ראיית עולם צלבנית (אם כי הוא מתנגד מאוד לנצרות הפרוטסטנטית, שלדעתו לא התגוננה מספיק מפני עיוות התרבות, לשיטתו) ומשום כך הוא רואה ביהודים (הציונים) עוגן שימושי במזה"ת מלא-המוסלמים.

            מבחיל.

            • milligram הגיב:

              אני מודה שלא קראתי לעומק את כתביו ואת מה שכתבו על כתביו, ובפרט לא ניסיתי לתת פירוש כללי של עמדותיו. מה שכתבתי למעלה היה נסיון, אולי מוצלח ואולי לא, לסכם את אותה עמדה "פרו-ישראלית" מדוברת, מתוך נסיון להבין מה עומד מאחוריה. אני משוכנע שהפירוש שלך של הדברים יותר מדויק משלי. יחד עם זאת, נראה לי שבהקשר הישראלי רוח הדברים של שני הפירשונים דומה פחות או יותר: עמדתו ה"פרו-ישראלית" היא פרקטית (כך למשל הוא רואה ביהודים הציונים עוגן שימושי וכו') ואינה נובעת מ"אהבת ישראל" אלא מ"שנאת ישמעאל.”

              • מורה נבוכים הגיב:

                כשהוא כותב על ציונות, הוא מוסיף בכל מקום בסוגריים שהוא מתכוון ל"לאומנות ישראלית"… הוא בטח תומך נלהב של רונן שובל ותנועת הלא-ימין שלו.

              • רוזנברג הגיב:

                הימין הקסנפובי האירופי לא מתייחס לישראל רק כ"אויב של אויבי" – מה שהיה מטריד מספיק, אלא מתבטאת בהערכה רבה לפרקטיקות והאידאולוגיות הנלוזות ביותר שלנו. נראה (אבל אני לא בדקתי שוב) שהטרוריסט הנורווגי למשל מאד מתרשם ממדיניות הדרת הפלסטינים (האזרחים) מקרקעות, או ממניעת איחוד משפחות.

                • milligram הגיב:

                  קראתי מעט מאוד ממה שרוצח ההמונים כתב, אבל ממה שקראתי אני בקלות יכול להאמין לך כשאתה אומר שנראה שהוא מתרשם ממדיניות ממשלת ישראל הנ"ל. אני אפילו אגדיל ואומר שאני בטוח שהוא מתרשם ממדיניות ממשלת ישראל הנ"ל. יחד עם זאת, שוב, לא נראה לי שהתרשמותו זאת נובעת מ"אהבת ישראל," אלא מ"שנאת ישמעאל." במילים אחרות, נראה לי שאם לאותו רוצח המונים לא היתה בעיה עם האיסלאם/רב-תרבותיות בארצו ובאירופה, הוא לא היה מתרשם כל כך ממדיניות ממשלת ישראל הנ"ל. כל זאת כמובן לא "מזכה" את ממשלת ישראל. אותה ממשלה חייבת לשאול את עצמה אילו חוגים בעולם מתרשמים לטובה ממדיניותה, למה זה כך, והאם זה צריך להיות כך. ויפה שעה אחת קודם.

                  • רוזנברג הגיב:

                    זה לא נראה לי נושא כ"כ חשוב, ולכן דווקא אני מוכרח לשאול: אני פשוט לא מבין את ההבחנה שלך. אתה מציין שהוא לא פילושמי כמו אורד וינגייט? שהוא אוהב ישראל כמו, נניח, ניקסון? או קצת יותר – רייגן נגיד – שותפות באינטרסים ודומי בערכים?
                    שנית, למה אתה מתעקש על כך. כלומר, מה חשוב לך – מה קשה למיליגרם?

                    • milligram הגיב:

                      אני לחלוטין לא מתעקש על עמדתי: אולי אני טועה, אולי עמדותיו הפרו-ישראליות לא קשורות למלחמתו במי-שזה-לא-יהיה-באירופה; פשוט ניסיתי להגיד (כנראה בעילגות מסויימת) שלא שכנעת אותי שאני טועה. בכל אופן אתה צודק שהסיבה לעמדותיו הפרו-ישראליות לא ממש חשובה. מה שכן חשוב, וכנראה לא הדגשתי את זה מספיק כשכתבתי את זה, זה ההכרה בכך שמדיניות ממשלת ישראל מרשימה טרוריסטים כמוהו, וחיזוק ההבנה שמשהו צריך להשתנות.

                    • רוזנברג הגיב:

                      הבנתי ש"לא שכנעתי אותך", לא הבנתי במה. מה לדעתך שתי העמדות? למה אתה מייחס הרעיון שהערצת ישראל לא קשורה לשנאת מוסלמים? אני באמת לא מבין.

                    • milligram הגיב:

                      בקשר לשאלה הראשונה, אני מניח שאתה מדבר על העמדות שלי ושלך; אם כן, אז עמדתי (ואולי יהיה נכון יותר לשוב ולהגיד הרגשתי) היא שהערצת ישראל של הטרוריסט קשורה לשנאת מוסלמים; קשה לי יותר להסביר במדויק את עמדתך, אבל בגדול הבנתי שאתה חושב אחרת ממני. בקשר לשאלה השניה, התשובה שלי היא שאני לא יודע "למה [אני] מייחס הרעיון שהערצת ישראל לא קשורה לשנאת מוסלמים," כי זה לא מה שאני עושה.

                    • רוזנברג הגיב:

                      ברור שהוא מעריץ את ישראל כאות ומופת לטיפול במוסלמים. אלא?

                    • milligram הגיב:

                      נו, אם זה ברור לך אז אנחנו מסכימים.

              • רוזנברג הגיב:

                לפי הבי.בי.סי הוא גנב (פלגיאט) פסקאות שלמות מ….ממלאני פיליפס.

          • איתי קנדר הגיב:

            צריך לזכור את הטיול של איוב קרא, ואת הביקור של האנטישמי האוסטרי ביד ושם… כדי להבין ששום דבר לא מנותק.

      • רוזנברג הגיב:

        ומניעיו אכן זוכים לתגובה סימפטטית עד אוהדת ממש מפי טוקבקטיסטים אינספור, ואפילו כמה שיש להם בלוג ותואר:
        http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=1411

        וגם:

        http://benhateva.wordpress.com/2011/07/24/71135/

        אזהרה: טקסטים מעוררי בחילה!

        • תום הגיב:

          אכן מצמרר…
          ציטוט אחד מהדוקטור – הסיומת:
          "אין בסיפור הזה מנצחים או מנוצחים, צודקים יותר או פחות. רק שלב נוסף בהדרדרות האיטית של אירופה לעבר האימה".
          ר"ל, ברייויק צודק באותה מידה כמו קורבנותיו הצעירים.

          • מני זהבי הגיב:

            אני מחכה בקוצר רוח לתרגום הטקסט הנ"ל לאנגלית. אחר-כך הייתי רוצה לראות את מר בכור מראה את פרצופו בנורווגיה…

          • אסףר הגיב:

            המשפט הזה אומלל, אבל לא נראה לי שהוא התכוון לאיזושהי תמיכה בניאו-נאצי הזה.

            מה שכן, הניתוח שלו של הרצח כעונש במימדים תנ"כיים שפונה אל העבר והעתיד כאחד הוא מרתק.

            • רוזנברג הגיב:

              למה בדיוק לא נראה לך? על סמך מה? היה נחמד אם היית מנמק. נגיד, אתה מתבסס על גישתו הסובלנית האוהדת והמחבקת בדרך כלל של הדוקטור? רתיעתו המפורסמת מהפעלת אלימות בכל מצב? מה בדיוק?

              • אסףר הגיב:

                זה פשוט לא מסתדר לי. האיש אומנם לוחמני אבל לא ממש נתפס אצלי כתומך ברצח המוני של ילדים כמטרה למשהו. נראה לי סביר יותר שזו טעות בניסוח.

                • מני זהבי הגיב:

                  האיש חושב משום מה שאירופה צריכה להילחם באסלאם. אני לא רואה סיבה לחבב מחרחרי מלחמה.

                  • אסףר הגיב:

                    יופי של טיעון סיבובי הקרצת פה.

                    • מני זהבי הגיב:

                      מה סיבובי? האיש מחרחר מלחמה מאז שפתח את הבלוג שלו. המאמר שלו על הטבח בנורווגיה זו פשוט הקצנה של הקו שהוא מוביל כבר מספר שנים. אני, כאמור, מחקה בקוצר רוח לתרגום לאנגלית.

                    • אסףר הגיב:

                      אני לא צריך לאהוב אותו כדי להניח שהוא לא תומך ברצח ילדים.

                      אני לא חושב שהוא מחרחר מלחמה.

                      וגם אם הוא סוג של ימין "ריאליסטי", ניאו-קוני, עדיין אני לא חושב שזה הופך אותו לרוצח ילדים בפוטנציה.

                      המסקנות שלך מוגזמות ומשקפות את דעתך עליו יותר מאשר משהו קונקרטי.

                    • מני זהבי הגיב:

                      הוא תומך פחות או יותר בכל מי שמתנגד לאסלאם באיזושהי צורה. אני מניח שמכאן גם הקושי שלו לגנות את ברייוויק (הגם שגינוי כזה לא היה פוגע בתזה הכללית של המאמר שלו).
                      אני מוכן להמר על סכום די גבוה, שאילו מבצע הפיגוע היה מוסלמי, בכור היה יודע בדיוק מי אשם.
                      אה, והוא גם פולט כמה שטויות נוספות במאמר, אבל זה נושא נפרד.

                    • אסףר הגיב:

                      מה העסק שלו לגנות את ברייויק? זה כמו שדורשים מכל שמאלני לגנות פיגועים רק כי אנחנו "אוהבי ערבים". עצם הדרישה הזאת חוצפנית.

                    • מני זהבי הגיב:

                      דרישה? אני לא דורש כלום. זכותו של בכור לומר או לא לומר כל דבר שעולה על דעתו.
                      מה שכן, הייתי מצפה מבן אדם שטרם איבד את האנושיות הפשוטה והבנאלית לומר משהו כמו "ברור שהמעשה הוא פשע מתועב, ולכן/אבל (הכנס טיעון לפי רצונך)". העובדה שבכור אינו עושה זאת מלמדת דבר-מ על אופיו ועל השקפותיו. בעצם, גם העובדה שהוא רואה את חוסר-הידיעה אודות מספרם המדויק של המוסלמים החיים על אדמת נורווגיה כפועל יוצא של איזושהי קונספירציה.

                    • אסףר הגיב:

                      זו התחמקות. אתה מצפה ממנו להבהיר את המובן-מאליו רק בגלל דעותיו ששונות מדעתך, זו תמונת מראה של ה"דרישה לגינוי" מכל ח"כ ערבי או שמאלני.

                      לגבי הסטטיסטיקות של מס' מוסלמים – דומני שבצרפת גם-כן מסרבים לפרסם סטטיסטיקות כאלה מסיבות של פוליטיקלי-קורקט. ועדיין, לא אומר עליו הרבה.

                    • מני זהבי הגיב:

                      הוא כתב מאמר שלם כדי לטעון שהמובן-מאליו הוא לא לגמרי נכון. לגיטימי, אבל במצב כזה סביר שהטוען יציין מה מהמובן-מאליו הוא כן מקבל. זה שהוא נמנע מלעשות זאת, מלמד עליו לא מעט.
                      לגבי הסטטיסטיקה של הגירת מוסלמים — נו באמת… בכניסה לארצות אירופה, איש אינו שואל את הנכנסים מה דתם. אולי שאלות כאלה נשאלות כאשר בני אדם מבקשים לקבל מעמד רשמי של מהגר/פליט, אבל ההגירה הבלתי-רשמית היא, ובכן, בלתי-רשמית. אנשים פשוט נכנסים למדינה מסוימת באשרת תייר (ברוב המקרים) או מבריחים את הגבול (לעתים נדירות) ומנסים להישאר במקום החדש ולשרוד. איש אינו יודע כמה כאלה יש, קל וחומר לא מהי דתם. אין כאן שום קונספירציה ושום תקינות פוליטית.

                    • Alon Levy הגיב:

                      "לגבי הסטטיסטיקות של מס' מוסלמים – דומני שבצרפת גם-כן מסרבים לפרסם סטטיסטיקות כאלה מסיבות של פוליטיקלי-קורקט. ועדיין, לא אומר עליו הרבה."

                      In France it's illegal to publish or keep any statistics about ethnicity or religion because in the French conception of citizenship, everyone is equally French. It's not really political correctness – it predates Muslim immigration, and the main function of it today is to make it hard to tell which employers are engaging in discrimination against Arabs and which aren't.

        • איתי קנדר הגיב:

          הטוקבקים היו מאוד סימפטים לרוצח. אחד כתב 'אני יודע שהוא רוצח נתעב, אבל בכל זאת אני ממש מבין אותו'.

          בהתחלה הטוקבקים שמחו שערבי רצח אירופאים, ועכשיו הם שמחים שימני רצח שמאלנים. במשחק הזה אתה אף פעם לא מפסיד. גם אם זה היה ימני שרצח ערבים, או שמאלני שרצח ימנים, מכל אופציה הם היו מוציאים את המיטב: מלחמת תרבות אין ברירה וכו וכו.

          • שלווה הגיב:

            גם לפורום תפוז ישראלים באירופה באו כמה חכמים כדי להביע שמחה. או יותר נכון, סירוב להזדהות עם האבל. מדוע? מפני שהנורווגים בכלל ונוער מפלגת העבודה בפרט רוצים בהשמדת ישראל, מגנים את ישראל על פעילותה בשטחים וכו' וכו'.
            אין תקווה. האנשים האלה כל כך מעוותים שאפילו כאב פשוט על רצח מבעית הם לא יכולים לחוש.

            • Alex הגיב:

              ובאתרי "זכויות האדם הלא יהודי" כבר בטוחים שהרוצח הוא שליח המוסד…שהגיע לנורבגיה לפוצץ את כנס הבי.די.אס
              הפרוטוקולים הישנים והזכורים לטובה בגירסת 2011

              • שלווה הגיב:

                כן, זה ממש אותו הדבר, את צודקת. פשוט חייבים למצוא סימטריה בכל עניין.

  11. בהפגנה הערב בירושלים הסתובבו גם כמה טיפוסים עם שלטים ״הפתרון: דירות בשומרון״. אמרנו להם: הפתרון הסופי, אולי.

  12. דודי הגיב:

    מאיפה הבאת שקלמן ליבסקינד מתנחל? הוא גר במושב גמזו – ליד לוד.

    http://cafe.themarker.com/topic/2107329/

    והוא עיתונאי מקצועי ורציני, דרך אגב. החשיפה על פרשת ביתו של יואב גלנט, למשל, היא שלו.

  13. משה הגיב:

    לכולם כבר ברור, גם לחלק ממובילי המחאה, הדיור הוא רק סימפטום לבעיה עמוקה יותר – למעמד הביניים (ובעצם לכל מי שהוא חלק מהעשירון ה-8 ומטה) קשה לגמור את החודש. אפילו באתר החדשות הגדול במדינה כבר מדברים על זה.
    הבעיה היא בעצם שחיקה, או נכון יותר לומר מחיקה, של מדינת הרווחה. זה לא התחיל מהיום. כל מי שהנהיג את המדינה בעשרים השנים האחרונות יושב פה על ספסל הנאשמים.

  14. דורצח הגיב:

    הערה קטנונית: גם ידיעות אמרו שמספר המפגינים היה "מעל 20 אלף", במעריב הלכו על 30 אלף. כך שישראל היום אולי הלכו עם ההערכות הנמוכות יותר, אבל לא זרקו מספר.

  15. דניאל הגיב:

    דרך אגב, אתמול שמתי לב שארגון הטוקבקיסטים של מועצת יש"ע ("ישראל שלי" או גדודי הבולשיט) שם לב שלמאבק יש גרעין פוליטי ופרסם את הפוסט הזה בפייסבוק: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=244524345566100&set=a.120657114619491.16094.116311335054069&type=1&theater.
    אחרי שהם "משכו" כמה אלפי תל-אביבים "אוהבי ארץ ישראל" (אבל דיירי מדינת תל-אביב) הם מפנים להם עורף במלוא הכוח עם הטענה שיש מבחר מקומות טובים לגור "רק 20 דקות מתל-אביב" (בעצם 20 דקות משכם, אבל מי מבדיל?)

  16. בר דלס הגיב:

    סחתיין על התחקיר. בשלב הבא אני מקוה שעוד יתפרסם תחקיר שיגלה שבדרום סודן (אשר ליד התחנה המרכזית) יותר זול מאשר באפקה.

    תראה איזה מעולה התחקיר שלי ביד 2:
    במצפה רמון תוכל לרכוש קוטג' ! ב 570 אלף, אם תדבר על המחיר ירדו איתך

    זאת עוד, התחקיר שלי גילה שקוטג 5 חדרים במצפה רמון 96 מנטר בנוי ועוד 100 מטר גינה תוכל לשכור ב 2400 ש"ח.

    בירוחם תוכל לשכור קוטג' של 5 חדרים ו 146 מטר ב 2700 ש"ח.

    אז מה אתה אומר? בא לך להסית את קצת נגדם? אולי לגור שם בזול? הבנתי.

    • אזרח הגיב:

      בר דלף, אתה מוזמן להשוות את הבית שתקבל במצפה לבית שתקבל בבית אריה באותו מחיר. לא רק מבחינת מטרז', אלא מבחינת הקרבה למקומות תעסוקה, השירותים החברתיים שתקבל מהמועצה המקומית, הקירבה למוסדות תרבות (הקולנוע הכי קרוב למצפה נמצא 85 קילומטר צפונה)… על אותו כסף אתה מקבל בהתנחלויות הרבה, הרבה יותר. אתה יכול לקרוא למה שכתבתי הסתה, אני קורא לזה סבסוד.

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    הודעת חירום – עולים לכנסת עכשיו
    נתניהו מנסה עכשיו לעשות מחטף ולהעביר את חוק הוד"לים בקריאה שנייה ושלישית
    נתניהו מנסה עכשיו !! לעשות מחטף
    להעביר את חוק הוד"לים בקריאה שניה ושלישית !!
    עולים לכנסת עכשיו !! ויוצרים טבעת אנושית סביב הכנסת.
    אוטובוסים יצאו בסביבות השעה 13:30 מכל המאהלים.
    כולם חייבים לבוא ולהעביר את המסר במהירות !!!
    מתי: 25.07, 13:30-17:00

    היכן: בכנסת – הסעות מכל המאהלים

    פרטים נוספים: http://www.facebook.com/event.php?eid=223836597657882

  18. נעה הגיב:

    בכל מקום כזה יש מיסים לישוב ומיסים למועצה שהם בדרך כלל יקרים מאוד (הרבה יותר מארנונה ממוצעת), וקשה לדבר על שכר דירה בלי לדעת מה הסכום שלהם.גם הוצאות התחבורה הרבה יותר יקרות כשיש מעט מאוד אוטובוסים מסודרים, וקשה עד בלתי אפשרי לחיות בלי אוטו כשלכל מקום אתה צריך לנסוע.
    גם כשמדובר בחישוב כלכלי טהור לא בהחלט משתלם לגור בהתנחלויות (מעבר לשאלת הנוחות במגורים "בחור").

    • נעה הגיב:

      ואגב, חבל שלא בדקת כמה עולות דירות באלון שבות (איפה שחנוך דאום גר), אולי תופתע לגלות עד כמה הדירות שם ובכלל בגוש עציון יקרות (והאמת היא שהרבה מהישובים שמקיפים את ירושלים) – מאוד הוגן לתת כדוגמא דווקא שמות של התנחלויות מאוד מנותקות ורחוקות מכל מקום ישוב, במקרה הזה מדובר פשוט בביקוש ובהיצע.

  19. ליוסי גורביץ הגיב:

    הרבה טרמפיסטים ישנ ם למאבק המלואים. יחצנים וכדומה. האמת: היו שם הרוב חברה שחזרו מרוגזים מלבנון. והורים שכולים. גרוש לא היגע מהלכוד שתופשים טרמפים שקריים על מחאות

טראקבקים/פינגבקים

  1. אסכולת הכורסא » מטרות המאהל ורשימת ההצעות לפתרון