החברים של ג'ורג'

שברו את הכלים, לא משחקים

אם למישהו היה עוד ספק למה מיועד חוק החרם – תועמלני הימין טוענים תחת כל עץ רענן שמיועד בחוק למניעת החרמת מדינת ישראל, בהתעלמם מכך שהסעיפים האופרטיביים של פגיעה בתושבי חוץ הוסרו ממנו – בא ח"כ אלכס מילר (ברה"מ ביתנו) ונתן את הדוגמא הסופית. מילר, אחד מיוזמי החוק, הודיע שלשום (ג') כי יגיש תביעה כנגד ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), משום שזה, לדבריו, קרא לפירוקה של אריאל. באם יתברר שחסינותו של טיבי תעמוד לו, אמר מילר, הוא יגיש את התביעה נגד סיעתו של טיבי.

קריאה לפירוקה איננה קריאה להחרמתה של אריאל, או של מוצרים שמיוצרים בה (אלא אם הכוונה היא למובן התנ"כי של המונח "חרם"), . ובכל זאת, מילר – שוב, מיוזמי החוק; מישהו שאי אפשר לומר שהוא אינו יודע מה כוונת החוק – מתכוון להפעיל את חוק החרם נגד טיבי. המשמעות היא, כפי שנאמר מלכתחילה, שמטרת החוק איננה מניעת חרמות; היא רדיפה של יריבים פוליטיים. מלשכת טיבי נמסר בתגובה כי הן טיבי והן סיעתו שבים וקוראים להחרים את ההתנחלויות ותוצריהן, וכי התלונה היא המשך הרדיפה של טיבי ושל מי שחושב אחרת.

מי שנזקק להוכחות נוספות, קיבל אותן אתמול בהתקוטטות הפומבית בין נתניהו וליברמן, כשזה האחרון מבהיר שאם נתניהו יעמוד בדרכן של הצעות החוק של סיעתו, ליברמן ימצא את הדרכים להתעלל בו. כותרת אחרת היום אמרה שבברה"מ ביתנו חוששים שנתניהו מתחיל להלחץ מתגובת הנגד. ספק אם זה המצב: אמש עמד נתניהו מעל בימת הכנסת ולקח אחריות על הצעת החוק, שכזכור הוא לא טרח לבוא ולהצביע עבורה. הוא, הכריז נתניהו ברהב, זה שדאג להעביר אותה. כדי להבהיר עד כמה הוא רציני בנסיונו להוביל את האספסוף, נקט נתניהו בשיטה החריגה לו ושהיתה שמורה עד כה לחברי הכנסת הימניים יותר: הוא שלח את ח"כ זועבי לסוריה. מסתמן שליברמן ונתניהו אימצו שניהם את סיסמת הפורעים של דניקין, בשינוי קל: "הכו בשמאלנים והצילו את ישראל". עכשיו הם רבים על השלל. בינתיים אץ-רץ לו קומישר החינוך, גדעון סער, ופרסם החלטה על כך שמעתה גם תלמידי גן יצטרכו ללמוד את התקווה ולעמוד דום מול הדגל. ואשר לילדי הגנון הערביים? הקומישר עדיין עובד על זה.

תושבי ישראל, שמשוכנעים ברובם שדמוקרטיה היא שלטון מוחלט של מי שזכה בבחירות – קשה להאשים אותם; קודמיו של סער בתפקיד עשו עבודה נהדרת – עוד לא מבינים מה לא בסדר. הכנסת של נתניהו יכולה להעביר איזה חוק שהיא רוצה, ונראה שזה מסחרר אותה.

יש לאתנוקרטיה היהודית שני עלי תאנה: בג"צ והבחירות לכנסת. אולי הגיע הזמן להוריד את שניהם. על בג"צ כבר דיברתי. הגיע הזמן לדבר על השני. אולי הגיע הזמן להפסיק לשחק את המשחק: על כל חברי הכנסת מן השמאל להודיע על פרישתם מהכנסת. שדני דנון, כרמל שאמה לאמה דינג דונג הכהן ושאר נערי נתניהו ישחקו שם לבדם עם חברי הכנסת של קדימה. השיבה לכנסת צריכה להיות מותנית בדבר אחד בלבד: גלילתם לאחור של כל חוקי ה"נאמנות". עד שמסע הרדיפה הרשמי לא יסתיים, צד ב' לא ישחק בתפקיד הקורבן של צד א'. הגיע הזמן לקלקל לברה"מ ביתנו את הגרסה החדשה של המחזה המצליח "משפט ראווה" של הבמאי הידוע אנדריי וישינסקי.

לא שיש לפרוש מן המאבק, אלא שיש להעביר אותו לרחוב: הפגנות, משמרות מחאה, נסיונות לשתק את המדינה (זה עבד לא רע לאחרונה בוויסקונסין) – ולחיסול של הלגיטימציה של המשטר הציוני. בנחמדות נוסח מרצ של חיים אורון לא נגיע לשום מקום, ופסק הזמן הזה מההתמקדות בפעילות פרלמנטרית או משפטית יאפשר לשמאל להתגבש מחדש כמחנה פעיל. יהיה קשה מאד לשווק את ישראל כמדינה דמוקרטית אם נסרב למלא את תפקידנו המוכתב מראש במחזה.

אלא שבשביל זה, כמובן, צריך להפנים שחוק החרם הוא לא עוד חוק – הוא קו פרשת מים. מי שרוצה להעמיד פנים ששום דבר לא קרה, למרות הדוגמא שנתן לנו אלכס מילר, משחק לידיו.

ועוד דבר אחד: חוק החרם מתחיל לשאת תוצאות מבורכות. ג'פרי גולדברג, תומך מושבע של מערכת ה-Hasbara מאסכולת בן דרור ימיני – מתנגד להתנחלויות, אבל מתנגד בעוצמה רבה יותר לכל לחץ על ישראל לפנותן – קורא לעורכי הדין היהודים בארה"ב להחרים את בנימין נתניהו בשל קידום חוק סתימת הפיות. בפרפרזה על לינדון ג’ונסון, אם נתניהו איבד את גולדברג, הוא איבד את היהודים הליברליים. מרצ התנערה גם היא, והתחילה לסמן את מוצרי ההתנחלויות בסופרמרקטים. נאה.

הערה מנהלתית א': בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה בזאת להודות לכל התורמים. אני קורא את מה שאתם כותבים.

הערה מנהלתית ב': מחר תיערך בירושלים צעדת סולדיריות עם הפלסטינים לקראת ההכרזה על מדינה פלסטינית. היא עשויה להסתמן, דווקא על רקע הימים האלה, כהפגנת כוח של המחנה הדמוקרטי בישראל. בואו בהמוניכם.

ולסיום: אני קורא לאזרחי ישראל לצרוך אך ורק מוצרים שנוצרו בתחומי מדינת ישראל.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

52 תגובות על ”שברו את הכלים, לא משחקים“

  1. יואב (לונדון) הגיב:

    אז אתה קורא להחרים אותנו (כשאתה קונה מצלמות אתה קונה מצלמות נוצרו בתחומי ישראל)?

  2. מורה נבוכים הגיב:

    צודק! פוסט מעולה, תודה.

  3. נמרוד הגיב:

    אני לא ממש מסכים. חוק החרם הוא ראשון מבין הרבה חוקים אנטי-דמוקרטיים גרועים ממנו. אלו מעוררים אי נוחות גם בחלק מהימין, וגוש השמאל נחוץ כדי להטות את הכף לכיוון שלילתם. אחרי הממשלה הזאת תבוא אחת אחרת, אולי טובה יותר, וכדאי למזער את נזקיה של הממשלה הזו.

    אגב – למי אתה קורא שמאל בכנסת הזאת? חד"ש ומר"צ הם בהחלט מפלגות שמאל (אם כי יש הבדל גדול בין שמאל ציוני ללא-ציוני). ההגדרה של בל"ד ורע"ם-תע"ל כמפלגות שמאל (מעבר לתמיכתם הברורה בסיום הכיבוש) נראה בעייתי יותר.

  4. עמית הגיב:

    ברור לך שהבאת קישור שסותר את דבריך?
    "Miller to sue MK Ahmed Tibi for calling to "boycott Ariel, take it apart, and send away its residents." "

    "קריאה לפירוקה איננה קריאה להחרמתה של אריאל, או של מוצרים שמיוצרים בה "

    קריאה לפרק את אריאל היא לא קריאה להחרים אותה, הקריאה המפורשת להחרים את אריאל, שאותה טיבי בין השאר צעק, היא כן.
    בכל אופן, בתי המשפט לא יתנו למילר את התענוג. לצערך, ולצערו.

    • ygurvitz הגיב:

      לפי הציוט של הג'יי.פי, זה לא בדיוק מה שאמר טיבי. אבל כן, הוא קרא להחרים התנחלויות.

  5. יריב לביאב הגיב:

    לפני יומיים חזרתי לארץ עם אייר פראנס.
    הטיסה עברה מעל הרי השומרון לפני הנחיתה בנתב"ג.
    מישהו מהפלסטינים אישר להם שימוש במרחב האווירי?
    האם להחרים?
    יש לציין שגם לחברות הסלולר יש אנטנות וממסרים בשטחים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מה זה כרמל שאמה לאמה דינג דונג הכהן לא הבנתי

  7. ל' הגיב:

    מה זה אומר בדיוק לפרוש מהכנסת? לא להגיע לועדות ולמליאה?

  8. עדו הגיב:

    נו באמת, אתה רואה את סיעות השמאל קמות ופורשות מהכנסת? לא שמהלך כזה הוא חיובי במיוחד, הוא רק יאפשר לימין להגיד שבשמאל 'לא מבינים מה זאת דמוקרטיה' או משהו בסיגנון.

  9. Adam הגיב:

    האם יש אתר נכון להיום עם רשימה של מוצרים המיוצרים בהתנחלויות? הייתי שמח לדעת

  10. המשקיף הסובייקטיבי הגיב:

    "הפגנות, משמרות מחאה, נסיונות לשתק את המדינה" : אתה מתכוון למשהו סטייל המחאה הכתומה ב-2005 (זוכר,זו שתוארה כסכנה ברורה ומידית לקיום המדינה והמשטר) ? בכיף. השאלה אם אתה מוכן לחטוף את אותה תגובה שהכתומים חטפו מהיס"מ, בג"צ והתקשורת.

    • אלכס ז. הגיב:

      נסה לעמוד על ההבדל בין נסיון לשתק את המדינה לבין תקיפה פיזית של שוטרים ופיזור שמן ודוקרנים על כבישים.

    • נמרוד הגיב:

      זה שהתקשורת/מדינה היסטרית ודורסנית גם לכיוון ימין זה לא חדש. שרון לא היה ממש דמוקרט גדול, ומשטרת ישראל מרביצה גם לכיוון ימין וגם לכיוון שמאל. גם מול מחאה כתומה לגיטימית הופעל כוח מוגזם, ומי שתיאר אותה כסכנה למדינה הגזים אף הוא.

  11. דרור בל"ד הגיב:

    כדאי לקרוא גם כאן: על הפיקחון – תאמר מסאלחה
    http://www.haokets.org/2010/08/22/%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%97%D7%95%D7%9F-2/

    ב2009, בסמוך לפסילתה הקבועה של בל"ד ע"י חברי הפרלמנט הציוני, אמר זחאלקה שיותר משבל"ד צריכה את הכנסת, הכנסת צריכה את בל"ד. הערכתי שלי (אני מייצג רק את עצמי) היא שאם תעלה הצעה בזוייה זו שוב, בל"ד לא יפנו לבגצ אלא ישתמשו בפסילה כדי לערער על לגיטימיות המשטר הציוני כולו. הכל כמובן לטובת העניין, כך שהשיקולים יהיו טקטיים ולא בהכרח רק אידאולוגיים.

  12. אור שחר הגיב:

    לעזאזל אתך, כתבתי בדיוק את אותו דבר אתמול. אבל כן, כל הכבוד, תומך במאת האחוזים. אנחנו צריכים לשבור את הכלים.

    • Quercus הגיב:

      באמת חשבתי שהוא צריך לתת לך קרדיט, בעיקר בהתחשב בזה ששמת לינק לפוסט המדובר בתגובות לפוסט הקודם שלו 🙂

  13. אורן הגיב:

    הערבים כבר עשור בקושי מצביעים לכנסת ובמזרח ירושלים לא מצביעים לעירייה. לא חושב שזה הפריע מדי למישהו, ואף אחד לא יבכה כשהשמאל יעזוב את הכנסת. אם כבר שוברים את הכלים, לעזוב את ההייטק והאקדמיה, זה כן יורגש. אבל זה גם להקריב משהו מעבר לכסא חם, ולזה אף אחד לא מוכן, המאה ה21- נוחה מדי.

  14. מני זהבי הגיב:

    א-פרו-פו כלים, ייתכן שקומישר מסוים בממשלת ישראל השתמש באלה שיש לו באופן שלא היה מבייש את מיודענו משה קצב:

    http://paraisrael.com/2011/07/syndicated-blogs/israeli-education-minister-gideon-sa%E2%80%99ar-rumored-in-sex-scandal/

    (הפוסט המקורי הוא של ריצ'ארד סילברסטיין, אבל האתר שלו אינו עולה עכשיו משום-מה)

    • תל אביבי הגיב:

      כמה מהפרטים שם נשמעים לי תמוהים. נהגתי לבלות בגילדה באופן די קבוע ואת סער ראיתי שם רק פעם אחת והוא התנהג באופן מאוד סולידי (האמת שזה היה בערב הפריימריס בליכוד, אני חושב שהוא היה עם אשתו וזוג חברים). מהכתבה נשמע כאילו הוא נמצא שם כל ערב…

      דבר שני, קשה להאמין שיתנו לילדה בת 16 (או בת 18 אפילו) להיכנס לגילדה (אני חושב שהגבלת הגיל הרשמית שלהם היא 27, אבל כידוע זה לא תקף לבנות). הכל יכול להיות, אבל נשמע לי פוקס מטורף שבדיוק כשבחורה צעירה מצליחה להיכנס, דווקא אותה סער גורר לשירותים.

      אין לי מושג מה קרה או לא קרה, אבל ההימור שלי שאם כבר קרה משהו, לא מדובר בקטינה (לא שזה הופך אותו לצדיק).

      • מני זהבי הגיב:

        אה, הקטע של הקטינה הוא רק הצד הפלילי של העניין (שהוא כרגע בגדר של אפשרות, לא יותר).
        אין לי חיבה רבה מדי לפוליטיקה האמריקאית, אבל אם יש איזשהו קטע שהייתי רוצה לאמץ מהם זה שפוליטיקאי הנתפס בבגידה באשתו צריך להתנצל בפני המצלמות, ורוב הסיכויים שיעוף מהפוליטיקה על טיל. אני מקווה שמשהו דומה יקרה גם לקומישר המדובר.
        מצד שני, יש לנו ראש ממשלה אמריקנופיל-דה-לה-שמאטע, שלפי אותו הגיון היה צריך מזמן לשוב למכור רהיטים…

        • Quercus הגיב:

          מה הקשר בין נאמנות לאשתך לבין יכולת לנהל את המדינה, במחילה?

          • אסף הגיב:

            אולי יש, ואולי אין, ואת ההחלטה הזאת יעשה הציבור. נבחרי ציבור אינם זכאים לפרטיות בנוגע לדברים כאלה. מה לעשות.

            • אילן הגיב:

              למה לא?

              • אסף הגיב:

                כי בתור בוחר אני מצפה שיעמידו לרשותי את כל המידע בנוגע לנבחרי, כדי שאוכל להחליט בעצמי מה רלוונטי ומה לא.

                סיטואציה שבה מישהו מחליט בשבילי מה אני צריך לדעת ומה לא היא מעט אנטי-דמוקרטית.

                • ארז הוכמן הגיב:

                  אתה מצפה מעובד שיספר לך על סטיותיו המיניות כשאתה מראיין אותו לעבודה אצלך ?

          • מני זהבי הגיב:

            לא הכל מסתכם ביכולת ניהול.
            מה לעשות, מנבחרי ציבור אני דורש גם עמידה בסטנדרטים של נאמנות — לא כזאת המתבטאת בחיפוש אויבים והנוקעתם, אלא ברמה האנושית הבסיסית ביותר. מי שאין לו את זה, סביר שלא יהיה נאמן גם לציבור שהוא אמור לייצג.
            כמו"כ, מנבחרי הציבור בדרגים הגבוהים אני מצפה להקדיש לעבודה את כל מה שיש להם, ברמה כזאת שסטארט-אפיסטים ערב סיום פרוייקט ייראו בליינים לעומתם. מי שיש לו זמן ומשאבים כדי לנהל רומנים, אינו עומד בסטנדרט הזה.

  15. אסף הגיב:

    השמאל (קרי – כל סיעות האופוזיציה למעט האיחוד הלאומי) כבר החרים דיונים בכנסת הנוכחית. זה עורר התרגשות בפעם הראשונה, פיהוקים בפעם השניה, והתעלמות משם והלאה.

    אם יודיעו על פרישה מהכנסת זה יעורר גלים, ולאחר שאלו ישככו – פיהוקים, ואז התעלמות.

    אף אחד בעולם לא ישלח נושאות מטוסים הנה בשביל להגן על זכותה של זהבה גלאון (לדוגמא) להחרים את אריאל. יש המון תמימות (מקסימה, אבל גם נאיבית) במחשבה שמישהו יבוא להצילנו.

  16. גלעד ב. הגיב:

    תגיד יוסי, מה דעתך לספר לחבר'ה שם בשמאל הקיצוני שפעם באה שהם מארגנים צעדה משולבת עם פלסתינים, שזה סך הכל רעיון יפה, שתהיה תחת כותרת כפולה?

    גם הכרה בזכות ההגדרה העצמית של הפלסטינים, וגם הכרה של הפלסטינים בזכות ההגדרה העצמית של היהודים.

    דבר כזה ישרת שתי מטרות, אפילו שלוש:
    א. יוריד מהתחושה הקשה של "אין עם מי לדבר", כי הנה פלסטינים שמכירים בזכותנו להתקיים.
    ב. יפחית את הדה לגיטימציה שהשמאל הקיצוני סובל ממנה במדינה, והוא יראה פחות כמו אדיוט מועיל.
    ג. ימשוך יותר אנשים להפגנה.

    איך הרעיון?

    • רוזנברג הגיב:

      וואו גלעד, רעיון גדול. ואז בספטמבר תוקם גם מדינה ליהודים. אה…

      • גלעד ב. הגיב:

        מבחינתם – כן.
        הרי סלע המחלוקת הוא הזכות של העם היהודי להגדרה עצמית, ומבחינתם אין לנו מדינה, אלא הכל שטח שיש לשחרר.
        (לפחות מבחינת החמאס ומבחינת איך הצד השני נתפס בתודעה הישראלית)

    • ראסול הגיב:

      יפה,

      הפלסטינים עכשיו צריכים להיות ציונים אחרת אין עם מי לדבר

      keep moving them goalposts

      • גלעד ב. הגיב:

        למה אתה אומר? אני לא ציוני ואני מכיר בזכות המה-שלא-יהיה-כאן-שנראה-כמו-עם-יהודי להגדרה עצמית.

        צריך להיות פטריוט הולנדי בשביל להכיר בזכות ההלונדים להכרה עצמית?

        • ראסול הגיב:

          הגדרה עצמית זאת סיסמה אירופאית רומנטית בלי הרבה תוכן.

          מה זה אומר בעצם? האם מותר לי להגדיר שהסלון שלך הוא נחלת האבות שלי? האם זכות ההגדרה העצמית של היהודים מאפשרת להם לדרוש את קיומה של מדינת לאום סטרילית עם חוקים שמפלים בעד לאום מסוים? האם זכות ההגדרה העצמית של היהודים חשובה יותר מזכויותיהם של פליטי 48? האם ההגדרה העצמית היהודית הופכת את הנכבה ללגיטימית?

          ואיך זה בדיוק לא סוגשל ציונות?

          ה"דרישה" היחידה שלי מהפלסטינים היא שיכירו בזכות של היהודים שכבר נמצאים כאן להמשיך לחיות כאן בשלום ובשלווה. אף אחד לא צריך להבטיח לך מדינת רוב יהודי וזכותם של הפליטים להמשיך להילחם על הזכויות שלהם.

          • גלעד ב. הגיב:

            קודם כל, מדינת לאום פרושה בהחלט מדינה בה יש רוב מכריע לבני אותו לאום. דוגמאות לשימוש במילה:

            * יפן היא ביתו של הלאום היפני.

            * אמריקה אינה מדינת לאום.

            * צרפת, בה יש מיעוט הולך וגדל של מוסלמים המסרבים להטמע בלאום הצרפתי על ערכיו הופכת להיות פחות ופחות מדינת הלאום הצרפתי.

            * בצ'כוסלובקיה חיו שני לאומים במדינה אחת, וכעת לכל לאום מדינה משלו.

            דבר שני, מדבריך עולה שאתה נגד כינון מדינה פלסטינית, הבנתי נכון?

            • Rasul הגיב:

              לא דיברנו על זה כבר פעם?

              אני מתנגד ללאומנות, ולכן אני מתנגד למדינות לאום, עם זאת, אי אפשר להתעלם שגם מבין כל מדינות הלאום ישראל יוצאת דופן by the tragic chronology of its foundation.

              אני בעד עקרון של
              one person = one vote
              אם זו מדינה פלסטינאית בגדה או מדינה פלוראליסטית וכו ממש לא מעניין אותי כרגע.

              בכל מקרה, כל הדברים האלה ממש בקושי קשורים לנקודה המקורית שלך.

              • גלעד ב. הגיב:

                הם לא קשורים לנקודה המקורית, הם קשורים לביקורת שלך על הנקודה המקורית שלי, או למעשה לתגובה שלך לתשובה שלי לביקורת שלך.

                חשבתי שככה זה עובד הקטע הזה עם התגובות באינטרנט.

                ואני לא חושב שדיברנו על זה בעבר, ותדע לך שגם אני איתך, בתיאוריה. אין לי רגשות לאומיים חזקים והלוואי שהרגשות האלה אצל אנשים אחרים היו דועכים יותר מהר.

                הבעיה היא שלאנשים אחרים בהחלט יש רגשות כאלה, ובמקום לתעל אותם לאהדה של קבוצות כדורגל הם הולכים על פטריוטיות, ובעולם הזה צריך לפעול, ואת העולם הזה צריך לשפר.

                לתת יעד (עולם ללא לאומים ודתות) בלי להראות שום דרך לכיון היעד הזה (ואין שום דבר אמיתי נראה לעין. אולי משהו ברמת הרטרו-וירוס שמדסבל את החלק הזה במוח), זה חסר תועלת ותוחלת.

                בקיצור – הפגנה משותפת בעד זכות ההגדרה העצמית של כל לאום במדינתו. לכזו הייתי הולך, ואני מדבר כאדם שלא הלך להפגנה אחת כל החיים שלו.

                • Rasul הגיב:

                  האמת היא שבדרך כלל נהוג להגן על הנקודה המקורית שהעלית, אחרת מקבלים קרב nitpicking הדדי שבדרך כלל לא מגלים בו שום דבר חדש. זאת דעתי.

                  בקשר להקץ ללאומנות וכו, אני מסכים שהפתרון לא נראה באופק אבל בכל זאת צריך להכיר בהבדל בין "לאומנות תחת כיבוש" ל"לאומנות כובשת" – אחרת (גודווין בדרך) תגיע למסקנה שלנאצים הייתה זכות לנסות להשמיד את היהודים מתוקף הלאומיות הגרמנית ואדמת גרמניה.

                  לאומנות היא חרב פיפיות, היא גורם מאחד טוב בשביל אנשים תחת דיכוי אבל מצד שני יש לה נטייה to outstay its welcome.

                  זכות הצבעה וייצוג פרלמנטרי לכל בן-אדם תחת השלטון אליו הוא כפוף. יש?

                  • גלעד ב. הגיב:

                    זאת אומרת שאם אני טוען א', אתה אומר ב', ואני משתדל להפריך את ב', אז אני לא מגן על הנקודה המקורית שהעלתי? זה רק מעיד על כך שב' לא הייתה טענה כל כך טובה מלכתחילה, ואיך אומרים – אתה אמרת.

                    וכל עוד ה"לאום תחת כיבוש" מבקש להפוך בעצמו ללאום כובש, רק ההפך, אז תסלח לי אם אני בכל זאת מעדיף להיות חלק מהלאום הכובש כן?

                    הרי המלחמה הפלסטינית היא לא על זכות הצבעה ויצוג פרלמנטרי. אם זה היה מספק אותם אז באמת שלישראל לא היה קשה לתת להם אוטונומיה מפורזת ושינהלו את עניניהם בעצמם (ודיברו על זה עוד בתקופה פרה אוסלו, סוף שנות השמונים תחילת שנות התשעים. קצת אחרי שאתה עברת את שלב הניצוץ בעיני אביך אני מעריך).

                    המלחמה שלהם היא על הגדרה עצמית כמדינה על כל המשתמע ועל כל הסממנים – והיה נחמד לשמוע שאת מה שהם תובעים לעצמם הם מוכנים לתת גם לאחרים.

                    כי בכנות, אני מפקפק מאד במוכנות הזו בצד השני.

                    • רוזנברג הגיב:

                      "הרי"
                      טוב, אם אתה מפקפק אז הכיבוש מטצדק. בוא נבנה עוד התנחלות.

  17. עמית הגיב:

    עורכי דין וחברים. אנא קראו הפרסומת, וחוו דעתכם: האם מבצע שמיועד "לתושבי בנימין והסביבה" אינו החרמה של שאר תושבי הארץ על בסיס מיקומם הגאוגרפי?
    http://2.web1.inn.co.il/leads/view/277

טראקבקים/פינגבקים

  1. את העם הזה כבר אי-אפשר לשנות | כביריזם