החברים של ג'ורג'

פוסט אורח: הקשר האיראני של "אם תרצו"

איתמר שאלתיאל

במסגרת הוונדטה שלהם כנגד ארגוני זכויות אדם, יצאו ב"אם תרצו" בדו"ח שמשים עצמו כחוקר את מקורות המימון של הארגונים הללו. כבר אמרו בעבר שהמחקר כולו התבסס על גוגל ועל ההצהרות הפומביות של ארגוני זכויות האדם עצמם, ואכן – גוגל הוא כלי נהדר לעריכת מחקרים. כך, למשל, גוגל מאפשר לאתר את הקשר של רונן שובל, יו"ר "אם תרצו", לכספים שמגיעים ממדינות אויב.

קורא, שמעדיף להישאר אנונימי, שלח אלי ואל יוסי גורביץ כמה קישורים שמספרים את רוב הסיפור. נתחיל בהתחלה: רונן שובל הוא מנהל אסטרטגיה שיווקית בחברה בשם "Accels", שהמנכ"ל שלה הוא אדוארדו שובל, אביו של הנער. Accels היא ספקית רשת נטולת מגע שמעוניינת "להעשיר את החוויה בנקודות המכירה עבור קהילות של צרכנים וסוחרים".

אדוארדו ורונן שובל בדף החברה. צילום מסך מאתר Accels

והנה, שלשום התפרסמה ידיעה לפיה Accels נכנסת לשותפות עם Fundamo, שמטרתה להגביר את חדירת ה-NFC (טכנולוגיית וויירלס לטווחים קצרים) לשווקים מתפתחים. Fundamo היא חברה מעניינת, מהסוג ש"אם תרצו" היו עושים ממנו מטעמים. החברה מפתחת פלטפורמת שירותי סלולר פיננסיים, ויש לה נוכחות רבה ב"שווקים מתפתחים". איפה למשל? ריצ'רד ביילי, מנהל מוצר ב-Fundamo מסביר: "באפריקה עבדנו קרוב מאוד עם MTN (ספקית רשת – א.ש.), וגם עם תימן, איראן, אפגניסטן וסוריה". האנס ואן רנסבורג, מנכ"ל Fundamo, אמר בראיון עמו כי "אנו עובדים באזורי קרב, מילולית. יש לנו לקוחות באפגניסטן, באיראן, בעיראק, בליבריה וברפובליקה הדמוקרטית של קונגו".

רונן שובל. צילום מסך מאתר Accels

למעשה, בזה כוחה הגדול של Fundamo. היא מתנאה בכך שהיא עובדת עם 40 מדינות, מהן 27 באפריקה ובמזה"ת. Fundamo מתמחה ב"שווקים מתפתחים", כזכור – מטרת השותפות בינה לבין Accels.

בידיעה שמספרת על השותפות החדשה, אומר מנכ"ל Accels, אדוארדו שובל: "אנו מתרגשים במיוחד להביא את יתרונות הרשת נטולת המגע שלנו לשווקים מתפתחים […] הנוכחות החזקה והמבוססת של Fundamo בשווקים הללו הופכת אותה לשותפה אידיאלית עבורנו בהשקת השירותים שלנו". במלים אחרות, Fundamo נבחרה בגלל פריסת השירותים שלה.

רונן שובל ו"אם תרצו" נמנעו שוב ושוב מלספק הסברים למקורות הכספים שלהם. אחת ההשערות שהועלו לגבי הפער בין התקציב של "אם תרצו" לבין עלות הקמפיין שלהם נגד הקרן החדשה גרסה שאת ההפרש שילם אדוארדו שובל, אדם עשיר בזכות עצמו. ועכשיו מסתבר שרונן שובל, ראש וראשון לפטריוטים, מוכן בקלות להכנס לשותפות עם חברה שעושה עסקים במדינות אויב.

זה לא מפתיע, ממי שמוכן לקבל כספים גם מהיטלר. ואם לומר את האמת, אני לא רואה בעיה מיוחדת בפריסה הגלובלית של Fundamo. אבל זו הזדמנות טובה להזכיר שאנו עדיין לא יודעים מאיפה הגיע רוב הכסף לקמפיינים של "אם תרצו". ומלבד זאת, מעטים הדברים המהנים כקול התרסקותם של בתי זכוכית, לא כן?

מאחר שרונן שובל סירב בעקביות להגיב לשאלות "החברים של ג'ורג'" בעבר, לא טרחנו לבקש את תגובתו.

הפוסט פורסם במקביל גם באקטיביזם הוא קוד פתוח

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

124 תגובות על ”פוסט אורח: הקשר האיראני של "אם תרצו"“

  1. אישה הגיב:

    ואעתיק את מה שכתבתי ברשומה המקבילה בבלוג אקטיביזם הוא קוד פתוח:

    דיי להיכנע לשיח הזה ש-"אם תרצו" מכווינים אליו. הוא מימן אותי, אני מימנתי אותו ולמי יש אנטישמי \ רומס זכויות אדם יותר גדול ברשימת המממנים. זהו שיח ימני, שמנציח בסופו של יום את הלגטימיות של וועדת החקירה הדמגוגית והמטופשת הזו, ואם יורשה לי, לעניות דעתי, מדובר גם בשיח פטריאכלי שמנסה להכתיר את זכר האלפא השולט – הגברים של אם תרצו או הגברים של השמאל – מי חכם יותר, מי משתין רחוק יותר.

    את הדה-לגטימציה לתנועת אם תרצו יש לעשות בגלל הרעיונות האנטי-דמוקרטיים שהיא מקדמת ולא בגלל שהחברה של אבא של רונן שובל עושה עסקים באפריקה. על אותו עקרון, הלגיטימציה לאותם ארגונים שרוצים לחקור עולה מהפעילויות שאותם ארגונים מנסים לקדם, פעילויות אשר אינן חורגות ממה שהדמוקרטיה מתירה ועולות בקנה מידה אחד עם ערכי של מוסר וזכויות אדם.

    • יריב הגיב:

      זה ויכוח מטומטם, אבל פטריארכלי? אם יש עימות אז הוא פטריארכלי? לא הגזמנו טיפה?

    • ראסול יהוה הגיב:

      ברוך הבא למציאות בעידן הפוסט-מודרניסטי. אנחנו (שמאלנים, סליחה שאני מכליל) יודעים יפה מאוד שאנחנו נופלים ל"דמגוגיה ימנית" אבל לצערנו אנחנו מבינים את כוחה של הרטוריקה הלאומנית ואנחנו יודעים שאנחנו חייבים לנהל את המלחמות שלנו בצורה שהציבור גם יבין אותה, אם נמשיך לדבר רק על "זכויות אדם" ימשיכו לדבר איתנו על "האויב" ועל "בוגדים", במציאות הישראלית אתה קודם כל צריך להוכיח לאנשים שהאקסיומות שלהם שגויות.

    • ygurvitz הגיב:

      מספיק לשחק שח בזמן ש"אם תרצו" משחקים דמקה. אנחנו נאבקים על דעת הציבור וכאן יש חשיבות עצומה לחשיפת צביעות.

    • גורו יאיא הגיב:

      לא נכון. הויכוח הוא כניעה לדיון מטריאכלי, הקשור בריגשות האשם, של מי שמזין יותר את בן טיפוחיו. הויכוח הוא הנצחה של התפיסה, שחשיבות מקורות ההזנה של הילוד, היא גדולה מהילוד עצמו, המשחורר מתלות באימו.
      בכל מקרה, בין אם הבעיה נובעת משליטה פטריאכלית, או שליטה מטריאכלית, לבעיה שאת מעלה יש שתי תשובות:
      1. אם יושב ראש הועד נגד עינויים, היה אומר "אנחנו מוכנים לקבל כסף גם מהיטלר", אני לא בטוח שאני הייתי מוסיף לתמוך בועד נגד עינויים. תרומה, וודאי בסדר גודל גדול, יוצרת השפעה. היא יוצרת איום מסויים, שהתרומה הבאה לא תבוא. אם היטלר היה נותן תרומה גדולה לועד נגד עינויים, כל דו"ח שדן ביהודים שמענים, היה חשוד שהוא נובע מאינטרס זר, או שהוא שם דגש, היכן שהבעיה היא של יהודים, לא היכן שהבעיה היא גדולה.
      אם, נניח, "אם תרצו" (עניין היפוטטי לחלוטין, כמובן, ללא קשר למציאות), ממומנים ע"י ג'ון הייגי, כל פעם שהם היו חוקרים אירגון שמנסה להביא זכויות אדם למקום, הייתי חושד שהמניע הוא קידומה של מלחמת גוג ומגוג. אבל זה רק אני – כנראה.
      2. לא תמיד אתה בוחר את הקרבות שלך. "אם תרצו", בחרו בקרב הסברתי בנושא מקורות המימון. להתקפה כזו יש שלוש אפשרויות תגובה
      א. להראות שזה לא רלוונטי.
      ב. להראות שזה לא נכון.
      ג. להראות שמי שמתקיף גרוע לא פחות.
      כיוון שאירגוני זכויות האדם מורכבים מגברים ונשים רבים, וכבר למדנו שמדובר בויכוח מטריאכלי בתחילת התגובה, יהיו נשים שתבחרנה באסטרטגיה ג', מתוך נסיון לחזק את התפיסה המטריאכלית בחברה. בכל מקרה, כל האסטרטגיות הן נכונות במקרה זה. אסטרטגיה א' שומרת את הפוקוס של הדיון, אסטרטגיה ב' מבהירה שהטיעון בפני עצמו אינו נכון ואסטרטגיה ג', הופכת את כיוון הקרב, ממגננה להתקפה. היא מראה ש"אם תרצו" טובלים ושרץ בידם.

    • גלעד ב. הגיב:

      כן כניעה לרטוריקה, לא משחק שח או כן פטריאכלי – מה זה משנה. העיקר שזה מצחיק.

    • יריב מ הגיב:

      אחלה תגובה (ובניגוד ליריב הראשון אני מסכים איתך לגמרי

    • מיכאל הגיב:

      אישה אנחנו על סף מלחמת אחים, אם תרצו לא בוחלים בשום אמצעי כנגד השמאל בישראל
      הגיע הזמן להסיר את הכפפות כי בקרוב יחוקק חוק שאומר שאסור להעביר ביקורת על 'אם תרצו'…

    • עודד ישראלי הגיב:

      גם אני אעתיק תגובה שכתבתי ברשימה מקבילה כאן באתר:

      למעשה, התחקיר הזה הרבה הרבה יותר מגוחך מהתחקיר של "אם תרצו".

      "אם תרצו" יכולים לטעון בקלות רבה שהעבודה שעושים "ארגוני זכויות האדם" בישראל היא עבודה שמשרתת ישירות את אויבי ישראל, ושלכן הם זוכים לשפע תרומות ונדבות מארגונים זרים… כלומר, עיקר הטענה של "אם תרצו" זה שהגורמים העוינים משלמים ישירות או בעקיפין לאירגוני זכויות האדם עבור פרסום חומרים שמשרתים את תעמולת האויב בעת מסע הדמוניזציה והדה-לגיטימציה שהוא עורך נגד ישראל בעולם, וכמו כן עבור מאמצי ארגוני הזכויות לשפר את תנאי החקירה והמאסר של מחבלים, ולסרס את יכולתה של ישראל לפעול באופן אפקטיבי נגד מחבלים, ועוד כהנה וכהנה…

      לעומת זאת, לאדם סביר יהיה קשה מאוד לטעון נגד "אם תרצו" שהכסף שהם מקבלים מהאבא של שובל הוא מימון שאחמדינג'אד מנסה להעביר להם כדי שימשיכו בפעילותם הציונית… איכשהו נראה שהעסקים שעושה איראן עם החברה שחתמה חוזה עם האבא של שובל אינם קשורים, ואולי אף מנוגדים בתכלית, למטרות שלשמם מוציאה "אם תרצו" את הכספים שלה בסופו של דבר…

  2. שי הגיב:

    We are definitely not saying that Glenn Beck Raped and Murdered a Girl in 1990

  3. עדו הגיב:

    החלק הבאמת עצוב הוא שזה לא ישנה, לא ל'אם תרצו' ולא לאספסוף המוסת. בזמנו חשבתי שאחרי שיתגלה הבלוף של המצאת מרידור יקומו מצביעי הליכוד המרומים ויתנפלו על הכנסת או לפחות יצביעו נגד בבחירות שלאחר מכן. משום מה חשיפת שקרים וצביעות עובדת רק כשהשקרן שייך למחנה שיש לו בושה מינימלית. זה היה אגב גם נכון לגבי סטאלין ופשעיו שלא הפריעו לחסידיו השוטים בעולם וגם פה בארץ להמשיך להעריץ אותו.

  4. תומסו הגיב:

    רחוק, רחוק מדי…

  5. אוטו פוקוס הגיב:

    הסיסמא החדשה: "רונן שובל עושה הון ממכירת ציוד תקשורת רגיש לאיראן ולסוריה"
    הפיצו בטוקבקים (+קישור לכאן) באתרי התקשורת החביבים עליכם.

  6. נופר הגיב:

    את מאה אלף הדולרים שתרם ג'ון הייגי לאם תרצו גייס אדוארדו שובל, אביו של רונן. בלי אדוארדו שובל אין כסף, אין בוגי יעלון ופוליטיקאים אחרים, ואין רוח גבית לבנו הכושל להמשיך להתעסק בפרובוקציות בלי לעבוד לפרנסתו.
    בקיצור, כמו ההאייטולות באיראן שמציבות את אחמדינג'אד בפרונט ונהנות מאנונימיות יחסית למרות שליטתם המוחלטת בנשיא ובמדינה, כך גם אדוארדו שובל הוא הבוס הגדול עם הסיגר שפניו אינם מוכרות לאיש אך על פיו יישק דבר.

  7. נופר הגיב:

    הנה מאמר שפרסם אדוארדו שובל לפני 6 שנים: פרדיגמה חדשה לציוני בן המאה ה 21
    http://www.h-halev.org/halev.aspx?PageId=339

    המושגים "פוסט ציונות", "מדינה יהודית מול מדינה דמוקרטית" מופיעות בכתביו של שובל האב. הגישה במאמר קוראת לעשייה וקירוב לבבות, שכן שובל האב הוא איש עשייה ולא בן עשירים מפונק כמו בנו רונן, אבל ברור מיהו הסטארטר של אם תרצו, מי חילק את העולם לציונים ופוסט ציונים בשביל רונן, וכמובן, מי משלם לו ולפולטיקאים הסובבים אותו כספים רבים

  8. רם און הגיב:

    המטרה היא בסופו של דבר להילחם על דעת הקהל. לפורר את הלגיטמציה של אם תרצו תנועה פשיסטית. אם יש מידע לפיו הם סוחרים עם איראן – צריך לפרסם אותו.

  9. סמילי הגיב:

    לא הבנתי מה פסול במה שהוא עושה. ההתקפות האישיות האלה לא באמת מקדמות משהו חיובי.

    • ygurvitz הגיב:

      סחר עם מדינות אויב לא נראה לך פסול?

      • סמילי הגיב:

        הוא לא מוכר נשק לסוריה, ולא מקבל כסף מנאסראללה. הוא עובד בחברה שנכנסה לשותפות עם חברה שמשווקת גם למדינות אוייב. מעט עובדים בעולם יכולים להגיד שהם במצב שונה.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          ועל כך נאמר: הפוסל במומו פוסל.

          לצורך העניין ברור כי חברות עסקיות מבצעות סחר עם מדינות שישראל לא בהכרח אוהבת.

          הצביעות הזו היא מה שכל כך אבסורדי: שהרי מהי "חברה שנכנסה לשותפות עם חברה שמשווקת גם למדינות אויב"? עיין בפוסט על הדו"ח של אם תרצו.

        • ygurvitz הגיב:

          הוא שותף לחברה שמוכרת מכשירי הצפנה למדינות אויב. הוא לא היה חייב להיות שותף שלה. קרא שוב את מה שאדוארדו שובל אומר: הם בחרו בשותפות הזו בדיוק בגלל הפריסה של פונדאמו.

          • סמילי הגיב:

            מכשירי הצפנה ל-NFC. אין שום דרך לקחת את המכשירים האלה ולהשתמש בהם לחשוף צפנים (ואם היה, היה אפשר לעשות את זה בעזרת מחשירים אחרים שנמכרים כבר עכשיו באותן מדינות).

            • חנן הגיב:

              צופן נחשב אמצעי לחימה לכל דבר וחלים עליו דיני הפרוליפרציה… (וזה לא כי הוא יכול לשמש לחשיפת צפנים אחרים, אני לא יודע מאיפה הרעיון המוזר הזה)

              • סמילי הגיב:

                לא מכיר את דיני הפרוליפרציה, אבל מכשיר שמסוגל להצפין הוא לא צופן. כל מחשב מסוגל לבצע הצפנה, ותוכנות שמבצעות ומפענחות הצפנה ניתנות להורדה באופן חופשי לגמרי ברחבי הרשת. אם זה אמצעי לחימה אז כל דבר הוא אצעי לחימה.

      • Cm הגיב:

        אני דוקא לא רואה בזה פסול, וזה בדיוק העניין. לשיטתו הוא זה פסול. הרי הקטע של לאומניות הוא שמוסר משתנה לפי הרגל שנועלת את הנעל. לכן בהחלט צריך לפרסם דברים כאלה, כי זו הדרך היחידה בה דבריכם יגיעו לאותו קהל. אחרת הם פשוט לא ישמעו. להיות טהור זה יפה ונחמד, אבל המציאות מצריכה פרגמטיות

        • סמילי הגיב:

          לא ברור לי שלשיטתו זה פסול, אבל למי שקורא לעצמו "חבר של ג'ורג' (אורוול)" צריכה להיות שיטה משל עצמו, והתקפות אישיות (לא מנומקות) על בני משפחתם של יריבים פוליטיים לא יכולה להיות חלק מהשיטה.

          מתברר שלא רק לאומנים משנים את המוסר שלהם לפי הרגל שלובשת את הנעל. פרגמטיות זה גם עקביות ויושר פנימי, סיפורים על מכשירי הצפנה למדינות אוייב אינם כאלה (ושים לב שאף אחד לא השתכנע).

      • עודד ישראלי הגיב:

        אם אני קונה קוקה קולה, או אפילו מוכר לחברת קוקה קולה משהו מהמרכיבים של המשקה שלה (נגיד תרכיז תפוזים או קינמון) רחמנא ליצלן, ומסתבר שקוקה קולה משווקת בסוריה ואיראן, זה אומר שאני סוחר עם מדינות אויב?

        ואם אני לוקח תקציב מארגון "פרו-פלסטיני" שההנהלה שלו יושבת ברמאללה, ומחלק מצלמות לפלסטינים כדי שילכו לזרוק אבנים על חיילים או מתנחלים ואז יצלמו ויפיצו רק את התמונות שבהן נראים החיילים והמתנחלים כשהם מגיבים "לא בצורה ראויה" – מה זה אומר עליי?

  10. סמולן הגיב:

    אני מציע להביט שוב בככרות שבערי הבירה אצל הלקוחות האלו, ולחשוב שוב. לפי הפוסט יש מצב שמשפחת שובל תרמה לדמוקרטיזציה של העולם הערבי יותר מהשמאל הישראלי כולו. זו כמובן לא טענה שמדובר בתרומה חשובה.

  11. zikit הגיב:

    זה היה מהיר. הגיע ל ynet (ללא קרדיט כמובן) או שהכל נעשה בתיאום אתכם?

  12. חירותניק ליברלי הגיב:

    נראה לי שטמקא העתיקו ממך בלי בושה…

  13. ימני בדעותיו הגיב:

    נחשפתי למידע בעקבות הכתבה ב-ynet אבל אני חייב לציין שנדהמתי איך אנשים מדברים כאן על דמגוגיה ימנית כשכל הפוסט הזה כולו מלא סתירות.
    1. אם מקור הכסף של גופי שמאל אינו מעניינו של הציבור למה חשוב לחשוף את מקור הכספים של "אם תרצו"
    2. לפחות ע"פ הכתבה ב-ynet הרי שרונן שובל עבד (לשון עבר) בחברת אקסלס. ורק בשבוע האחרון נחתם הסכם שיתוף ידע עם החברה מדרא"פ. כלומר יכול להיות שאם בעתיד אנשי "אם תרצו" יקחו כסף מאביו של רונן שובל רק אז אפשר יהיה לטעון על מקור הכספים.
    3. אני בטוח שאם יבדקו כמעט כל חברה ישראלית שעובדת בשיתוף פעולה עם חברות בין לאומיות יגלו קשר לאירן. לדוגמא: הקינקט הוא פיתוח ישראלי האם מייקרוסופט אינה עובדת באירן?

    • ירון הגיב:

      מי אמר שמקור הכסף של ארגוני השמאל הוא לא מעניינו של הציבור????
      כל מקורות הכסף המדוברים חשופים באופן פתוח לחלוטין באתרי האינטרנט שלהם.

      • מא הגיב:

        זה שקר שלחזור עליו לא יהפוך אותו לאמת.

        יש ארגונים שמפרסמים תורמים ויש הרבה כאלה שלא. פרס מא למידענות יינתן למי שימצא לי את המממנים במיליונים של מרכז פרס לשלום

        • עדו הגיב:

          ואיזה פרס אתה מציע למי שיעיז לחקור את מרכז פרס לשלום בכנסת? הרי הם לא ילכו על מי שיש לו 'שרירים' אלא על אירגונים שמאלניים באמת כמו 'שוברים שתיקה' וממה שהבנתי אלו אירגונים שדווקא כן מפרסמים את התורמים שלהם.

          • מא הגיב:

            כל מה שאני מנסה לומר הוא שהטיעון "כל מקורות הכסף המדוברים חשופים באופן פתוח לחלוטין באתרי האינטרנט שלהם" הוא שגוי ואני מבקש להפסיק להשתמש בו.

    • עדו הגיב:

      ימני יקר אתה תמים או מיתמם?
      ברור שהפוסט מלא סתירות – אלו הסתירות ש'אם תרצו' הביאו לדיון ומשום שהציבור והתקשורת לא גילגלו אותם מכל המדרגות כנראה שה'סתירות' האלו מקובלות כשהם באות מצד ימין.
      אם תרצו יזמה קמפיין שמצא לו אוזן קשבת בכנסת לבדוק את מקורות המימון של אירגונים שמאלניים ואז גילגו עיניים ושאלו 'מה יש לכם להסתיר אם הכל בסדר?'
      הפוסט הזה בסך הכל משיב להם כגמולם, משום מה כשנחשף שהכומר הייגי תורם ל'אם תרצו' הם ענו שהשאלה היא לא ממי הכסף אלא מה עושים איתו (האמת? טיעון כבד משקל בהחלט) ושגם מהיטלר היו מקבלים כסף, רק את השמאל צריך לחקור, אם היה מתגלה אותו קשר בדיוק בין חברה שסוחרת עם איראן ובין נאמר אירגון 'שוברים שתיקה' הרי שכל הימין היה חוגג על המידע המרשיע.
      אז תחליט ימני יקר, או שהדמגוגיה כאן מטופשת ואז תפנה לחבריך ב'אם תרצו' שהתחילו את המשחק בקקי או שהיא לא ואז אתה צריך לדרוש מהם הסברים.

  14. אייל פאר הגיב:

    בתור שמאלני אדוק, אני חייב להודות שהפוסט הזה מטופש לחלוטין.
    אבל שיהיה בהצלחה במגרש המשחקים השפל אליו ירדתם.

    • עדו הגיב:

      גורביץ אמר שאסור לשחק שח מול יריב שמשחק דמקה, אני אגיד שאתה לא מקיים תחרות בלט בתוך זירת איגרוף.

      • אייל פאר הגיב:

        אם אתה רוצה לנצח במשחק דמקה, תבוא מוכן ומיומן.
        מה שהפוסט הזה עושה זה לרדת לרמת הטיעונים של "אם תרצו", ולהפסיד עקב חוסר נסיון.
        כל קורא בר-דעת, בין אם שמאלני או ימני, ישים לב שהטענות כאן הינן קקיוניות. ובימים אלו (בניגוד לימים כתיקונם) הרי ממילא כל טענה של השמאל מראש מועלית מול קהל עוין וסקפטי שמאס באידיאולוגיה שלנו.
        אז לפחות לעשות זאת בצורה חכמה. לבנות פוסט מבוסס, לוגי, עקבי. לצערי הפוסט הנ"ל is neither of those things. וזה רק מעמיד את הכותב, ואת עדר מאמיניו, באור מגוחך, ומשחק לידי "אם תרצו" ושאר התנועות הפועלות לדה-לגיטימציה של השמאל הישראלי.

      • מצ'לס הגיב:

        אגב, לשיטתכם גם המוסד מספק תכנות בטחוניות לאיראנים: למשל תולעת ה סטוקסנט.

  15. אבישי עברי הגיב:

    יו אר מייקינג איט טו איזי פור אס 🙂
    כשאתם זועמים אתם חמודים, אבל כשאתם "תחקירנים" אתם פתטים וחמודים.

  16. שחר הגיב:

    זו אחת מהידיעות הקיקיוניות. תודה על החשיפה ועל מאות טוקבקים אוהדים באתרי YNET. המשיכו כך! בדיוק כמו החרם על אריאל, שהפך את היכל התרבות למבוקש, כך אתם מעלים את קרנה של "אם תרצו" (אשר התקשורת מנסה לסנן כניסתה לשיח הציבורי, חדשות לבקרים).

    תודה רבה, ונתראה ב"תחקיר" הבא!

  17. שחר הגיב:

    זו אחת מהידיעות הקיקיוניות. תודה על החשיפה ועל מאות טוקבקים אוהדים באתרי YNET. המשיכו כך! בדיוק כמו החרם על אריאל, שהפך את היכל התרבות למבוקש, כך אתם מעלים את קרנה של "אם תרצו" (אשר התקשורת מנסה לסנן כניסתה לשיח הציבורי, חדשות לבקרים).

    תודה רבה, ונתראה ב"תחקיר" הבא!

    • נתאי הגיב:

      מאות טוקבקים אוהדים בווינט זה לא ממש עוזר לכלום, אם הם באים בווריאציות על שלושה נוסחים מטופשים, מחמישה אי פי שונים.
      הם לא מסננים את הטוקבקים, כי זה רק מגביר את העניין בידיעה, ככה שיותר אנשים נחשפים לעובדות.

  18. יובל הגיב:

    פספסתם לגמרי בהעברת הטיעון שלכם. כנראה רציתם להדגיש שתנועת "אם תרצו" ממומנת מכספים שמקורם בעקיפין מאיראן ושאין לכם בעיה עם זה, אבל ל"אם תרצו" עצמם אמורה להיות בעיה עם זה. ההבדלים המהותיים שהכספים פה ניתנים תמורת סחורות ולא כתרומות – מסלול התרומות כביכול לארגוני זכויות האדם מגיע במודע ובמטרה מובהקת מארגונים/ממשלות עוינות. כאשר אינטל ישראל תורמת כסף למטרה כלשהי בארץ, גם חלק מהכסף הזה הגיע עקרונית ממעבדי אינטל שנמכרו לאיראן ולממשלה באיראן – אבל העברת הכספים מאיראן אינה תרומה ומי שרוכש מחשב באיראן לא עושה זאת תוך כוונה לסייע לפרוייקט מחשב לכל ילד בנגב!!!

    אגב, הפוסט מראה כמה אתם מחשיבים את "אם תרצו" לארגון נחות ומטומטם. לא מאמין שאתם מסרבים לראות כמה הפוסט הזה נלעג וטיפשי, אבל אתם מניחים שתומכי "אם תרצו" וטיעוני "אם תרצו" הם באותה הרמה, אז החלטתם לזרום עם הפרסום של זה בשביל לנסות ליצור מבוכה. צר לי לבשר לכם, אבל לשמאל הישראלי אין מונופול על האינטלקטואל.

    • עדו הגיב:

      לשמאל הישראלי אין מנופול על הטיפשות אבל הימין מאד כועס על זה ומנסה בכוח להשתלט על השוק. היה לא מזמן קמפיין להחרמת מקדונלדס בגלל שמקדונלדס באמריקה תרמו כסף לרווחת ילדים בעזה.
      בכנסת מתנהל תהליך שמטרתו הקמת 'וועדה' כדי לחקור את אירגוני השמאל ומקורות המימון שלהם אבל פה אמורים להיות ילדים טובים ולכתוב מאמר נוקב על סיבלם של בדואים בנגב כי את זה אני מניח שאתה מרשה לשמאלנים לעשות (או שלא)

    • עדו הגיב:

      אה כן, אם תרצו הם באמת אירגון נחות ומטומטם ומשום מה הולך להם לא רע עד עכשיו.

      • יובל הגיב:

        אתה יכול להמשיך ולהתלהם, שורה תחתונה אתה מסכים עם מה שכתבתי – הפוסט הזה מטומטם ונלעג, בעיניך בדיוק כמו דרך הפעולה של "אם תרצו". כל יתר הדברים שכתבת הם סתם בלבולי שכל.

        ומאיזה חלק של התגובה שלי בדיוק הבנת שאני לא "מרשה" למישהו לכתוב משהו?

        • עדו הגיב:

          מה לעשות של'בלבולי השכל' כפי שאתה קורא להם – יש שוק מאד רחב בציבור?
          נלעג, מטופש, בלבולי שכל, בעיני זה מטופש שאנשים חושבים שקבר יוסף או קבר רחל אימנו הם מקומות קדושים, הייתי חושב כך גם אם הייתי יודע בוודאות שיוסף ורחל קבורים במקומות שיהודים שוטים עולים אליהם לרגל, מצד שני כשיש לי הוכחה שרחל אימנו בכלל לא קבורה במקום שנחשב 'קבר רחל' אני בעד להפיץ את ההוכחה לכל דיכפין. מה שכתבתי בתגובה הראשונה שלי הוא שכנראה זה באמת לא משנה, לגרעין הקשה של המוסתים האמת לא מזיזה כלום. אבל אלו שבאמצע משתכנעים מטיעונים כאלו והצד השני מאבד נקודות. לכן זה פוסט מצויין שעושה עבודה חיובית ביותר גם אם בעיניך הוא טיפשי, נלעג או כל כינוי גנאי אחר.

          • יובל הגיב:

            אבל איזו אמת? מה הפוסט מוכיח?

            אם היו ניתנות הוכחות ש"אם תרצו" מקבלים ישירות (כתרומה) כספים מאיראן, הייתי מסכים שיש פה מקום מהותי לביקורת. אבל הפוסט פשוט מפספס את הנקודה הזאת, והביקורת לא קשורה בכלל לדעתי הפוליטית. הם לקחו על עצמם את תפקיד החוקר, אני מברך על כך כי סה"כ זה מוכיח שאיכפת להם, אבל לצערי הפעם למרות שלא העלו בחכתם ממצאים מרשיעים כלשהם, החליטו לנסות ולעשות סיבוב על הקוראים.

            כותבי הפוסט מודים לך שאתה מוצא בדברים שלהם הוכחות לפשעים או הוכחות לכך ש"אם תרצו" פועלים באופן שהם פוסלים, גם אם הוא חוקי. אני טוען שגם הם יודעים שאי אפשר להקביל בין שני המקרים.

            • עדו הגיב:

              אני מבין שאם היה מתגלה שחברה שתורמת ל'יש גבול' סוחרת עם איראן אנשי 'אם תרצו' היו מדלגים על המידע הזה כי הוא לא רלוונטי, נכון?

              • יובל הגיב:

                אתה מתכוון אם היו מגלים שחברה שתורמת ל"יש גבול" מוכרת תוצרת שלה בהסכם שיתוף פעולה לחברה שעושה עסקאות של ציוד אזרחי (שלהבנתי בשום צורה אינו נמצא ברשימת הידע שאסור להעביר במסגרת הסנקציות) עם איראן… תדייק בפרטים בבקשה. וחוץ מהסוגריים של הסנקציות לא כתבתי מילה אחת מיותרת או מאריכה.

                ו'אם תרצו' לא טענו טענה כזו, הם טענו למסלול תרומות ישיר (בצורה שלא מערבת סחר/מכר) לארגונים מסויימים. אגב במידה ו'אם תרצו' היו מעוניינים להשתמש בטיעון שכזה, אכן קיים קשר דומה – מדינות אירופה שתורמות כסף לארגונים מבססות את הכנסותיהן על גביית מס מתושבים וחברות שפועלות בתחומם, והרי יש חברות באירופה ש"סוחרות" עם איראן (נוקיה, למשל…), כך שגם פה כתוצאה מסחר מגיע כסף איראני לארגוני שמאל בארץ. אבל גם האנשים ב'אם תרצו' שאכן ממהרים ללחוץ על הדק הפרסומים כשהם מרגישים שיש להם משהו שיגרור מהומה, מבינים שהקשר הזה לא אומר שום כלום.

                אני מבין לפי התגובות האחרות שלך שאתה מרגיש שהגיע הצורך לעימות אגרסיבי עם 'אם תרצו' (ובכלל עם מי שלא חושב כמוך בישראל), אבל במקרה הספציפי הזה אתה משתמש ברמה הרבה יותר נמוכה משל יריבך.

                • אבי הגיב:

                  עזוב בעקיפין, החברה של שובל האב והבן חתמה על שיתוף פעולה ביודעין עם חברה שמוכרת מוצרים למדינות אויב, מתוך העיקרון שדווקא איתה היא יכולה לחדור לשווקים מתפתחים ביניהן מדינות אויב. הסיבה שהם בחרו להגיע עימם לשיתוף פעולה היא כדי שיוכלו למכור למדינות כאלו.

      • yankel הגיב:

        תקן טעות.

        כתבת: "אירגון נחות ומטומטם ומשום מה הולך להם לא רע".
        צ"ל : "אירגון נחות ומטומטם ומשום כך הולך להם לא רע".

  19. די כבר הגיב:

    יודע?
    אם זה נכון – צריך לשים אותו בראש אותו גרם מדרגות חברתי, כמו אלו מבצלם ושאר ארגונים לא אובייקטיביים, ולדחוף.

    אם הוא מאוס, זה לא מכשיר את האחרים. רק מחבר ביניהם

  20. אלי שמעוני הגיב:

    השאלה החשובה עליה לא ירצה לענות כותב הפוסט: הרי מדובר בטענה לעבירה פלילית – מדוע לא הוגשה תלונה?

    התשובה לשאלה תסגיר את מניעיו של כותב הפוסט, לכן אני לא בטוח שתינתן.

    • ygurvitz הגיב:

      קודם כל, כי זה חתיכת כאב ראש. בזבוז של שעות בתחנת משטרה, כשהשוטרים מנסים להתעלם ממך. תאמין לי, ניסיתי. שנית, מי אמר שלא תוגש? תן לנו זמן.

      • אלי שמעוני הגיב:

        לא תוגש, כי קשה לי להאמין שהפעילות לא הייתה בידיעתו של השירות.

        בכל אופן, הפוסט (והכתבות באתרים המרכזיים) מעיד יותר על התיסכול מאשר על הרצון להגיע לחקר האמת.

        במובן מסויים, הייתי רושם נק' לזכות "אם תרצו" בקרב הוירטואלי הזה.

        • עדו הגיב:

          'מעיד יותר על תסכול מאשר על רצון להגיע לחקר האמת'
          הממ.. אני נזכר במעורפל באיזה פתגם על גנבים וכובעים בוערים.

        • גיל ב' הגיב:

          גם הפעילות של מנבר היתה בידיעת השירות

          • אלי שמעוני הגיב:

            יפה. בוא נראה, האם שובל יגמור כמו מנבר. אתה באמת מאמין שזה יקרה?

            • עדו הגיב:

              לא, בדיוק כמו שבכיר בשירות הביטחון שגנב מסמכים סודיים וסחט את המדינה שיפרסם אותם אם לא יתנו לו כסף קיבל כסף ולא את מה שענת קם הולכת לקבל.
              וזה שה'שירות' יודע מהסחר עם איראן לא קשור לנושא. הנושא הוא הקריטריונים הכפולים של מתהלמי הימין, מצד אחד הם דורשים לחקור את המימון של אירגוני השמאל אבל כשזה נוגע אליהם אז אפשר לקבל צ'ק גם מהיטלר.

              • אלי שמעוני הגיב:

                אני נהנה לקרוא את שטף הדמגוגיה (זאת אפילו לא דמגוגיה – סתם משחק ילדים) של הסמולנים. זה פשוט מראה עד כמה הסמול מנותק מהמציאות.

                הנה, תפוס את הכפפה: אני דווקא בעד לחקור את משפ' שובל לעניין קשריה עם איראן. מי מגיש את התלונה? אני מבטיח לבחור בכובע טעים ומתובל 🙂

  21. גלעד הגיב:

    עכשיו גם בעמוד הראשי של הארץ. חבל שאין לינק לכאן…
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1215684.html

  22. עדו הגיב:

    אם אתה רוצה לנצח בתחרות דמקה תבוא מוכן לתחרות דמקה, אתה רוצה להתעקש על משחק דמקה כשאתה נמצא מול ביריון שרוצה לפתוח לך את הראש ולא מתכוון להכריע את הוויכוח ביניכם על לוח המשחק. לכן אתה צריך לשחק את המשחק שמתרחש בפועל ולא זה שהיית רוצה לשחק לפחות כל עוד היריב שלך חזק יותר (ואולי גם כשהוא חלש כדי למנוע ממנו להתחזק)

  23. ronen gefen הגיב:

    על אמינות איתמר שאלתיאל אפשר לקרוא פה:
    http://www.the7eye.org.il/articles/Pages/article4411.aspx

    • Eli הגיב:

      That article have nothing to do with Itamar She'altiel.
      What is your point?

    • aYa הגיב:

      רונן, נכנסתי ללינק שלך מהעין השביעית על פרשת תני גולדשטיין, קראתי עד הסוף ועכשיו אני מחכה שתסביר לי מה הקשר. האם אתה טוען שאיתמר שאלתיאל אמין פחות מכתב בעיתון משום שאין לו עורך על הראש?
      נסה לחשוב על היתרונות של עיתונאי-בלוגר, ששום דדליין לא תלוי מעל ראשו, שלא הכתיבו לו מלמעלה על איזו דמות ציבורית עליו "לחשוף" איזה רפש, שלא כותב במקביל עוד שלושה סיפורים לעיתון של מחר, ושאף משכתב בוגר גל"צ-במחנה-אתר "הארץ" לא משבש את הטקסטים שלו.

      • עלמה הגיב:

        מצטרפת לאיה בתמיהה על הלינק ששמת. זה בעיקר בלבל אותי וכל הזמן חיכיתי להבין האם איתמר מופיע בכתבה (הוא לא) אשמח להבהרה

        • אלכס ז. הגיב:

          הפוסט של שאלתיאל הפך לכתבה בטמקא וחתם עליה אותו תני גולדשטיין.

          הבנת את זה? בהפוך על הפוך על הפוך איתמר מותקף כי על הפוסט שלו לקח קרדיט מישהו לא אמין.

          • מא הגיב:

            הטיעון של "אם תרצו" על תרומות לארגוני שמאל מותקף כי מישהו שאבא שלו סוחר עם איראנים העלה אותו…

          • תני גולדשטיין הגיב:

            אלכס, אני עובד ככתב עיתונות כבר 13 שנה, ומעולם לא הוגשה תביעה בגין כתבה שפרסמתי. בפרשת קלגסבלד פוטרתי מכל העיר בגלל איום בתביעה שקלגסבלד הגיש נגד העיתון, איום שלא נבדק בתביעה שלא הוגשה. הגשתי תלונה חמורה על פיטוריי באותה פרשה למועצת העיתונות שהתקבלה ורשת שוקן ננזפה על כך. הקביעה שלך שאני לא כתב אמין היא כשלעצמה לשון הרע, גם אם היא נכתבה כאן בתום לב ומתוך חוסר ידע.
            ובעניין בלוגים ואמינותם – לבלוגרים לעתים אין זמן וכוח לבדוק את העובדות שוב ושוב ולקחת תגובות. זה חסרונם. ייתרונם הוא שהם חופשיים מלחצים, כמו שציינת כאן. הטענה ההזויה של פעילי הימין היא שהידיעה שלי לא הייתה אמינה בגלל שכביכול הועתקה מבלוג בלא בדיקה. זה קשקוש, כמובן, כי בדקתי את הדברים, ובהתחלה גם לא נתתי קרדיט לבלוגרים כדי שלא יוכלו לטעון שהעתקתי מבלוג בלי לבדוק. אבל עזוב. אנשי ימין קיצוני תמיד צודקים, וכל דבר בעולם הוא תמיד "טיעון מנצח" שמצדיק את צדקתם הנצחית

            • מא הגיב:

              תני יקר!

              אם אתה חושב שהקביעה שאתה כתב לא אמין היא לשון הרע אתה בהחלט מוזמן לתבוע את מי שהעלה אותה = עיתון כל העיר. אלכס לא צד בעניין.

              כמו כן, סתם מסקרנות אישית, חיפשתי ויגעתי (באינטרנט) ולא מצאתי את הנזיפה שמועצת העיתונות נזפה ברשת שוקן בגין פיטוריך. תוכל בבקשה לתת מקור?

              • תני גולדשטיין הגיב:

                אלכס, מא. – טענת עיתון "כל העיר" על "אי-אמינותי", כביכול, היא בבחינת פוסל במומו פוסל, כיוון שאותו עיתון פרסם את הכתבה על קלגסבלד, ושבוע אחר כך – אחרי מסע איומים והפחדות שעורך הדין המיוחס הפעיל על העיתון ועל מו"ל העיתון – התנצל ו"הודה" שהיא "שקרית". לצערי, לא תבעתי את כל העיר, ומעולם גם לא ערערתי בפומבי על ההתנצלות המבישה שלו ועל "הודאתו" בשקרים, כביכול, שפורסמו נגד קלגסבלד באותה כתבה. מדובר בדבר שאירע לפני 8 שנים וברור שלא "אזכר" כעת להגיש תביעה – ולפרסם מחדש, אגב כך, את הפרשה כולה (מה גם שתקופת ההתיישנות הסתיימה). לגבי ההחלטה שקיבלתי אז שלא לתבוע, חשוב על הסיטואציה שנמצאתי בה: מפוטר (עם אשה בהריון שפוטרה גם היא באותו חודש) עם איום בתביעת לשון הרע מצד עורך-דין בכיר, כאשר המערכת שאישרה ופרסמה את הכתבה שכתבתי עליו נטשה אותי ובמקום לתת לי סיוע משפטי – פרסמה התנצלות מביכה על תוכן הכתבה (מבלי שנערכה כל בדיקה מחודשת של העובדות). כל מה שרציתי היה למצוא עבודה חדשה ולהשתיק את הסיפור, והדבר האחרון שעניין אותי היה להגיש תביעות. רק כשהבנתי שכדי למצוא עבודה חדשה עלי להשיב מלחמה שערה, בחרתי בהגשת תלונה למועצת העיתונות. התלונה עסקה אך ורק בצורה שבה פוטרתי ובהחלטה שלא לפטר את מי שהיה העורך שלי, וכך נמנעתי מלהתמודד עם טענותיו של קלגסבלד. בעקבות התלונה, פוטר גם העורך. הנזיפה נעשתה בעל פה ולשמחתי אינה נמצאת ברשת. אין לי כל עניין לנופף בה ואין לי הוכחה שהיא נעשתה. אתה מוזמן להסיק מכך שהיא אינה קיימת ושטענתי שהייתה נזיפה כזאת היא רק חלק ממסכת השקרים, הנוכלות וחוסר האמינות שלי, שהחלה בכתבה על קלגסבלד והסתיימה, לפי שעה, בכתבה על רונן שובל.
                כך או כך, פחות מחצי שנה אחרי פיטוריי מכל העיר התחלתי לעבוד ב-ynet – למרות שעורכי ynet ידעו היטב על פרשת קלגסבלד. כיום, אחרי 8 שנים ככתב בכיר וכעורך באתר עם למעלה ממיליון קוראים ביום, הנסיון להטיל ספק באמינותי בגלל הפרשה ההיא הוא בעיני מגוכך בכל מקרה – אבל זה כבר עניין של טעם.
                כמה שנים אחרי הפרשה פניתי ל"עין השביעית" וביקשתי שיסירו את הכתבה מהאתר שלהם או יימחקו את הטענות בדבר חוסר אמינותי, כביכול, שאינן ניתנות להוכחה ולכן הן בבחינת לשון הרע בכל מקרה – במקביל לאי-דיוקים נוספים שהופיעו בה. "העין השביעית" סירב למחוק את הטענות על חוסר האמינות בטענה (המוצדקת) ש"כל העיר" שהעסיק אותי "הודה" ב"חוסר האמינות" הזה בעצמו. איימתי על "העין השביעית" בתביעה אבל לא הגשתי אותה, כיוון ששוב הגעתי לאותה נקודה – כדי לתבוע את מכפישיי, היה עלי להצהיר שהכתבה על קלגסבלד עצמה לא הייתה שקרית ושהטענות הקשות שצוטטו בה נגד קלגסבלד היו אמיתיות -ובכך להסתכן בתביעה מחודשת שלו. שקלתי לעשות זאת בכל זאת, אך ויתרתי על כך בעצתו של עורך דין – שהסכים לייצג אותי חינם אין כסף והיה משוכנע בצדקתי, אבל המליץ לי בחום שלא לתבוע ולהוציא את הדוב ממערתו אלא לתת לעניין להישכח. במאגר מוסגר מאוד עליי לציין גם שקלגסבלד לא איבד את קשריו הטובים בעולם העיתונות, ודי לחכימא ברמיזה.
                אלכס אכן אינו צד בעניין, ואין לי דבר וחצי דבר נגדו. הבעיה היחידה עם אלכס הייתה שהוא ציטט – בתום לב – את הטענה בדבר חוסר אמינותי, כביכול, כאילו הייתה עובדה.

                כך או כך – כולי תודה למערכת "לאטמה" שהעלתה את הפרשה העגומה ההיא מן האוב, כחלק ממסע ההכפשה שהיא מנהלת נגד כל מי שמטיל דופי ב"אם תרצו". לאטמה, שמסיבות השמורות עמם רגישים מאוד לשמו הטוב של ארגון "אם תרצו", פועל נכון מבחינתו: "אם תרצו" מהלך אימים על ארגוני השמאל בטענות מופרכות על קשריהם העקיפים עם ארגונים אנטי-ישראליים, התקשורת הפכה את אותם טיעונים עצמם נגד שובל בעניין האיראני, ולאטמה מחזיר מלחמה שערה ומעלה מהאוב פרשה מפוקפקת מעברי כדי "להוכיח" שסיפור הקשר האיראני של שובל אינו אמין.

                ויש גם סגירת מעגל אירונית ומצחיקה-עצובה בסיפור האווילי הזה שלי: אחת הטענות (השקריות, כמובן) שציטטתי על עו"ד קלגסבלד באותה כתבה והרגיזה אותו במיוחד הייתה שלקוחו של קלגסבלד וראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, היה מעורב באופן אישי במינויו לתפקיד בורר בין ישראל לאיראן בתיק הבוררות על קצא"ה. כנראה שיש אנשים שלא אוהבים לראות את השם שלהם מתפרסם בסמוך למילה "איראן" באופן שמציג את התנהלותם כצינית ואופורטוניסטית – והם יעשו הרבה כדי להלך אימים על מי שמפרסם אותה.
                מקווה שעניתי לכם,
                תני

                • yedidya הגיב:

                  יש משהו שלא הבנתי – הלא גם אתה עצמך חתום על ההתנצלות. הם התנצלו בשמך בלי אישורך?
                  לגבי לאטמה, תנוח דעתך – הם לא העלו את הפרשה הזו רק רק עכשיו (בגלל אם תרצו) אלא כבר קודם, על כתבה גרועה אחרת שכתבת.

                • אור שחר הגיב:

                  אולי זה מה שמסביר את האופן בו נמנעים העיתונים הגדולים באופן קבוע מלדווח חדשות אמיתיות. שהרי ה"תקשורת החופשית" בישראל חופשית כל עוד היא לא מכעיסה מישהו בעל כוח רב מדי בתעשייה.

                • תני גולדשטיין הגיב:

                  לידידיה – הם החתימו אותי, לאחר שהבהירו לי שאם לא אחתום במקום לא אקבל הגנה משפטית.
                  לגבי לאטמה – הדבר היחיד שמניח את דעתי מאתר ה"סאטירה" הזה, הוא שאף אחד לא לוקח אותו ברצינות. סתם בשביל לדעת, איזו כתבה גרועה?

            • אלכס ז. הגיב:

              תודה, מא.

              תני, אם שמך הטוב כה חשוב לך, הייתי מצפה שתדרוש מכל העיר והעין השביעית (שהכתבה שלה מזכירה לא פעם, לא פעמיים, אלא שלוש פעמים את בעיות האמינות שכביכול יש לך) לפרסם את החלטת מועצת העיתונות עם התנצלות הולמת. עד אז לטעון שדעה שמבוססת על שני כתבי עט ידועים היא כשלעצמה לשון הרע היא טענה לא רצינית.

              אגב, בתגובה המקורית שלי רק ניסיתי להסביר למה רונן גפן (ראה לעיל) כותב על אמינות של איתמר, אבל מביא כתבה עליך שבה איתמר כלל לא מוזכר.

            • yedidya הגיב:

              זאת אומרת, בהתחלה פרסמת בלי לבדוק (ולכן לא נתת קרדיט) ורק אחר כך בדקת ונתת את הקרדיט?

              • אור שחר הגיב:

                אגב, ידידיה, בתגובה קודמת שנעשתה כאן לאחר שפוסט שלי הוסר מקפה-דה מרקר כתבת: "למען הסר ספק, אינני נציגו של שום ארגון", ובתגובה בחרתי להתנצל על האשמותי (שאכן היו משוללות יסוד). ובכן, אני בהחלט אינני נציגו של שום ארגון: אני סטודנט לתואר שני לפילוסופיה, והקשר היחיד שלי עם התקשורת הוא תגובותי בבלוג זה והבלוג חסר הקוראים שאני מנהל בקפה דה מרקר.
                אני גם תורם 60 ש"ח בשנה לאגודה לזכויות האזרח, אם זה מסמן אותי כפעיל טרור.

                על סמך מחקר קצר שערכתי בעקבות תגובתו של ארנון תחתי, לא נותר לי אלא להסיק כי אינך "נציגו של שום ארגון", אלא ידידיה מאיר, עורך "אפעס" ובעל קשר מובהק לאתר לאטמה של אבישי עברי.

                לא שיש בכך דבר מה פסול, אך ראוי לטעמי לא להסתיר את הזהות, גם אם מטרת הבלוגים היא לאפשר זאת, במיוחד כאשר הבלוג של גורביץ' משמש אתכם להתקפות כנגד השמאל.

  24. ארנון הגיב:

    מעט מדי, מאוחר מדי, נמוך מדי.
    לא יעזור שום דבר, לצערי הקרב הזה כבר הוכרע. אם תרצו ולאטמה של אבישי עברי המגיב כאן ניצחו בקרב על דעת הקהל הישראלית. הם פשוט הבינו כי זה מה שהולך במזרח התיכון – לירות נמוך, להפעיל את הבטן, לעורר את פחד ואת שנאת האחר. השמאל המשיך לדבר על מושגים אמורפיים כמו מוסר והתחשבות באחר, ולכן ניגף.
    ומכיוון שכך, נסיון כמו זה הנוכחי לרדת לאותה רמה ישיג את ההיפך מהתוצאה המקווה. העם שטוף הלאומנות כבר סימן את כל השמאלנים כבוגדים, כבר הכתיר את גיבוריו ודובריו (ליברמן, מיכאל בן ארי, בן דרור ימיני, קלמן ליבסקינד, גיא בכור, לאטמה), ולא ישנה לו אם פאינה לא שירתה בצבא, אם ארז תדמור גנב אמל"ח מצה"ל, ולחילופין אם נעמי חזן תרמה למדינה קצת יותר מליברמן.
    אז יאללה, להפסיק עם המלחמות המטופשות עם "אם תרצו", ולהתרכז בחינוך הדור הבא לאור הערכים שאנחנו מאמינים בהם. רק זה אולי אולי יביא את הישועה.

    • אלי שמעוני הגיב:

      מה הקשר בין מיכאל בן ארי לבן דרור ימיני?
      בן דרור בכלל נגד ההתנחלויות ובעד יוזמת ג'נבה (כמסגרת למו"מ) – תקרא את המדור שלו באתר.

      לגבי המסר שלך – אני מסכים.

  25. רני הגיב:

    עברתי ברחוב ופתאום ראיתי. ישראלי שעושה כסף ממכירת אלקטרוניקה לאירן, סוריה תבוא עליו ברכה. האתום המיתוס הדת אומרת עשה הרבה כסף מהר. הסיפור הזה יכול להזיק לשובל רק כי הוא מעורר קנאה "למה הוא כן ואני לא למה גם אני לא יכול לעשות בוכתות כמותו". ברמה השושואיסתית ? החיזבאללה טוען כל הזמן שבכל מחשב שהם קונים יש בג ישראלי שמשדר הכל מייד לקריה. ובכלל אולי אפשר למכור להם גם מלח ים המלח או מי ירדן או סתם, הרי העיקר זה לעשות כסף והרבה. צריך למצוא ספין חדש ללכלך את ששובל. תגידו שהוא מפאיניק. תגידו שהוא שונא את ביתר ירושלים תגידו שיש לו אמא ערביה. אבל זה שהוא עושה כסף מהפרסים? מי שעושה כסף מפרסים הוא גאון פיננסי וכאלו אנחנו אוהבים.

  26. תני גולדשטיין הגיב:

    חבר'ה, רציתי להודות לכם ולשבח אתכם על החשיפה החשובה הזאת. יישר כוח. המשיכו, אל תראו ואל תחתו.
    רציתי גם להתנצל שנתתי לכם קרדיט באיחור – זה לא היה בסדר מצדי! לגבי הקרדיט העצמי: לא נכתב "חשיפה" אלא "בדיקת ynet" כי בדקתי אתכם. גם זה נכתב שלא ביוזמתי ובניגוד לדעתי. אגב, מהבדיקה שלנו עולה שרונן כבר לא עובד בחברה.
    כך או כך – זה לא העיקר. העיקר הוא האומץ והתבונה שהיה לכם לחשוף את צביעותו של רונן שובל, את העובדה שהוא רודף את ארגוני השמאל בקריטריונים מקארתיסטיים שהוא עצמו אינו עומד בהם. הבחור עד עכשיו לא חזר עלי ולא העז לענות לי על השאלה הפשוטה – מה אתה חושב על העסקה של החברה של אבא שלך? האם זאת הייתה טעות? האם אתה, אביר הצדק הציוני, קורא לו לבטל אותה? במקום תשובה, תגובת דובר פחדנית, מבול של טוקבקים-מטעם ו"סאטירה" באתר לאטמה . פחדנים.
    יישר כוח. fear no evil

    • עדו הגיב:

      האומץ במקרה הזה הוא לא החשיפה של רונן שובל, הבלוג הזה כבר יצא נגדו מספיק. האומץ הוא בעצם קיומו של הבלוג וביכולת לחשוב אחרת (או סתם לחשוב) דבר שהופך למצרך נדיר במקומותינו.

      • תני גולדשטיין הגיב:

        יש הבדל גדול בין הטלת ביקורת ובין חשיפה של עובדות. שובל היה יכול לאיים עליכם בתביעה שלא הייתם יוצאים ממנה, ולפעמים תובעים או מאיימים בתביעה גם כשהמידע נכון בדוק ומדוייק. רוב תביעות הדיבה נגמרות בפשרה שעולה סכומים דמיוניים של כסף גם כשהכתבה מוצדקת בבסיסה. כלי תקשורת ממסדיים רבים נכנעים לאיומים כאלה גם כשהם לא מוצדקים ולא מפרסמים מידע מביך על אנשים עם כוח ועוצמה – ושובל הוא כזה. לכן הפרסום שלכם בהחלט היה אמיץ. ודרך אגב, אני ממליץ לכם לתקן את העובדות ולציין ששובל כבר לא עובד בחברה ושהשותפות בין שתי החברות היא "רק" החלפת ידע (ולא שותפות מסחרית מלאה)

    • אדר הגיב:

      כל הכבוד על עבודת הקודש שאתה עושה, ואני לא מתכוונת רק לידיעה הזו אלא לכל כתבות הסופ"ש בערוץ הכלכלה, שמפריכות היטב את הטענות של הליברטריאנים והתאצ'ריסטים. אני משתחווה עכשיו.

  27. צבי גלברד הגיב:

    הרשימה הזו, רק מצדיקה את הטענות של "אם תרצו". התנועה הזו לא הייתה קמה, אם הייתה כאן דמוקרטיה אמיתית.

    רונן שובל צודק ב 100% . אבל גם ועדת החקירה לא תספיק נגד השתלטנות המכוערת של השמאל הקיצוני. ונדרש טיפול עמוק, במסגרת דמוקרטית וחופשית לחלוטין:
    1) דמוקרטיה וחופש ביטוי פירושם גילוי נאות. לפיכך יש לחייב כל ארגון "דמוקרטי" לפרסם דו"ח כספי מלא, כולל מקבלי שכר ונותני תרומות.
    2) אסור שאוניברסיטה תהפוך למפלגה או לספק תשתית "הסברה" של מפלגה או גוף פוליטי. לדוגמא: יש לחייב את אוניברסיטת ת"א לסגור את "הקליניקות המשפטיות" שתומכות במסתננים.
    3) כנ"ל – הרדיו הממלכתי, ייקבע גוף מפקח שיבחר את השדרנים ויפקח עליהם שלא יהיו שופר תעמולה של "הקרן לישראל חדשה".

    • תני גולדשטיין הגיב:

      אתה צודק, בקטנה, רק בסעיף 1. למעשה, אם איזשהוארגון ישראלי היה מקבל כסף מארגוני טרור, חוק איסור ה לבנת ה ון כבר היה עולה על זה, ולכן כל ועדת החקירה הזאת מיותרת. סעיף 2 ו-3 בהצעה שלך הם סכנה לדמוקרטיה. הקליניקות המשפטיות, כפי שציינת בעצמך, עוזרות לבני אדם ולא לגופים פוליטיים, ודווקא איסור לעזור לאנשים מסויימים מסיבות פוליטיות היא פגיעה בזכות הבסיסית לייצוג משפטי. לגבי הקומיסרים, שאתה מציע שיפקחו על שדרני רשות השידור כדי שלא יהיו שמאלנים מדי – אני מניח שאתה יודע בעצמך שהמשמעות היא להיות דומים לטלוויזיה המצרית והאיראנית, אבל כנראה שאלה המודלים שלך לדמוקרטיה

    • עדו הגיב:

      " התנועה הזו לא הייתה קמה, אם הייתה כאן דמוקרטיה אמיתית."
      נכון מאד. אם מדינת ישראל לא הייתה מחזיקה תחת שלטון דיכוי צבאי למעלה משני מליון ערבים הייתה פה (אולי) דמוקרטיה אמיתית ותנועות כמו 'אם תרצו' לא היו קיימות כאן.
      כיום אין כאן דמוקרטיה כי אחוז ענקי מהאנשים שכפופים לשלטון הישראלי אינם בעלי זכות הצבעה לאותו שלטון, אבל איכשהו יש לי הרגשה שזה לא מה שמטריד את אלו שרוצים פה 'דמוקרטיה אמיתית'.
      אני מניח שזה מאד קשה לימין להכיר בעובדה שהוא בשלטון ושהכוח בידיו כי ככה אין יותר תירוצים. לכן מוצאים איזה אירגון שמאל, מרצים באוניברסיטה, בתי המשפט וכמובן 'התשקורת השמאלנית' שהם הם אלו שבאמת אוחזים ברסן השלטון. הרי לא יכול להיות שביבי, ליברמן וכל השאר פשוט לא יודעים מה לעשות עכשיו כשהם בממשלה נכון?

      • אדר הגיב:

        מה שעדו אמר.

      • אפכא מסתברא הגיב:

        עדו, העובדה שבאקדמיה ובתקשורת נושבת הרוח לכוון אחד לא החלה ביום. ובכלל לגבי האקדמיה זה משהו שגם שמעתי ממספר אנשים שלא ממש מזוהים עם ליברמן וביבי (אמנון רובינשטיין לדוגמא למיטב ידעתי לא ממש מזוהה עם השניים האחרונים). לגבי התקשורת, לא איכפת לי מי יושב מאחורי המקלדת או מאחורי המקרופון ומה דעותיו, כל עוד הוא עיתונאי שיביא מידע כמו שהוא בלי לתבל אותו עם האידאולוגיה שלו או לחילופין להסתיר מידע שלא עולה בקנה אחד עם האידיאולוגיה שלו וכרגע זה לא המצב כמעט.
        באשר לבית המשפט- הבעתי מספיק בעבר את דעתי שהגוף הזה צבר כוח רב (מידי אפילו) וקיבל בערך מעמד של מקדש בעיני אחרים- גם שם יש בעיות קשות וכל ניסיון לפתור אותם (הקמת ביהמ"ש לחוקה, הפרדת תפקידי היועמ"ש, חקיקה אודות הסדרת סמכויותיו של בג"צ) נתקל בהתנגדות קשה ומאורגנת תוך צרחות וצעקות לפגיעה בשלטון החוק ואיום קשה על הדמוקרטיה הישראלית (אמיתית או לא) שלא לדבר שביקורת כלשהי על שופטים נתפסת כדבר של ייהרג ובל ייעבור (דורית בייניש לא חוסכת דיבורים על פיקוח הדדי, ושקיפות אבל לא זכור לי שמפרסמים את הפרוטוקולים לועידה לבחירת שופטים שזאת שערוריה בפני עצמה).
        כנראה שבאמת לימין קשה להבין שהוא בשלטון, אבל שוב, אם לציבור יש בעיה איתו הוא בסופם של 4 שנים (בשנים האחרונות בממוצע כל 3) הוא יכול להחליף אותו (גם לזה צריך למצוא פתרון בדמות שינוי שיטת הממשל אבל הדרך עוד ארוכה).

        • yedidya הגיב:

          בנוגע לועדה לבחירת שופטים, לא רק שלא מפרסמים פרוטוקולים, אפילו לא רושמים אותם. רמון החליט לתעד את הדיונים (גם אם לא לפרסמם לציבור). מחליפו שטרית ביטל את ההחלטה זמן קצר אחרי מינויו.

        • אבי הגיב:

          על מה אתה מדבר? היית בחוג להיסטוריה של מזרח תיכון? הם נראים לך שמאלנים? גיא בכור הוא שמאלני? הם ברובם ימנים, סולדים מאדוארד סעיד ומעריצים עיוורים של ברנרד לואיס השמרן, נדיר שיש ביניהם בעלי מחשבה רדיקלית ומהם יוצאים המומחים והיועצים למזרח תיכון ולא מבוגרי היסטוריה כללית, פילוסופיה או ספרות.
          לא לדבר על שטיפת המוח הקפיטליסטית (ימין כלכלי) שעוברים בוגרי כלכלה ומנהל עסקים.
          בקשר לתיקשורת, הרי שהעיתון הנקרא ביותר בארץ הוא ישראל היום האולטרא ימני, שופרו של ביבי, שממומן ע"י שלדון אדלסון חברו האישי של ביבי. לא לשכוח את מעריב הימני שבכיריו הם בן כספית ובן דרור ימיני שעוסקים בהכפשת השמאל.
          עיתון הארץ השמאלני הוא הקטן ביותר בארץ ובכל זאת הימנים בוכים ללא הרף על "אפליה".

  28. צבי גלברד הגיב:

    שימו לב לכותרת של האתר:
    "מעקב אחר קריסתה של ישראל"
    האם בעלי האתר שואפים להרוס את ישראל?
    דומני, שגם אם יכחישו, הרי שזו שאיפתם בלבב פנימה.

    • עדו הגיב:

      היזהרי לך ישראל! בלוגרים קמים עלייך לכלותך, מז שיש את צבי גלברד שילחם בהם אחרת אתר אינטרנט אחד או שניים יכולים להרוס את המדינה כולה.
      טוב אני אפסיק לפני שיאשימו אותי בהאבסת טרולים.

    • עמית הגיב:

      מכיוון שבעלי הבלוג חושבים שישראל היא בתהליך של גסיסה, ובוחרים להלעלות מאמרים ביקורתיים על אלה שלדעתם אשמים בגסיסה, אתה מניח שזאת מטרתם ?

      אתה כותב "דומני, שגם אם יכחישו, הרי שזו שאיפתם בלבב פנימה." – כלומר, אתה כבר יודע שמי שמבקר את הימין רוצה להרוס את המדינה, וכי למה ? אתה פועל מתוך איזשהי אינטואיציה ? האם אתה חסין משגגה ? האם בחרת לקרוא את המאמרים בבלוג שאתה מבקר ?

      דומני שלא. אתה עוד דוגמא לאיש ימין בור שבגלל חוסר ידע, מסתמך על המסקנות שהסיקו בשבילו כדי לגבש דעה שמבוססת על שנאה. 

    • רוזנברג הגיב:

      שימו לב לעמדתו של צבי גלברד: ""מעקב אחרי קריסתה של ישראל""
      האם בלבו פנימה שואף עוקר ההרים וטוחן השמאלנים להרוס את ישראל?
      ברי שגם אם יכחיש, הרי שזו שאיפתו בלבו פנימה. מעשיו יעידו.

  29. יפתח הגיב:

    עדו אתה גדול! אני אוהב לקרוא את התגובות שלך כמעט כמו שאני אוהב לקרוא את הבלוג הזה. ישר כוח.

  30. אוהד הגיב:

    בתור אחד שעוקב אחרי אם תירצו ושובל-היושרה והערכים שלהם הם מהגבוהים ביותר .לא נראה לי שפוסט קויזלנגי כמו החברים של גורג ועלילת הדם שהוא מנפיק יפגע ברונן ובתנועה.אני מעריך שחיזקתם את שובל .

  31. ידידיה הגיב:

    מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח טוען שההאשמות נגד שובל הן מקארתיסטיות

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/214/053.html?hp=1&loc=29

  32. עמיש הגיב:

    חברת Accels נכנסת לשותפות עם Fundamo שקיימה מגעים עם איראן….. so what? תראה לי חברות היי-טק ושירותים מכוונים שלא מקיימת קשרים עם כל העולם! חברת מייקרוסופט למשל מוכרת מחשבים לאיראן, מחשבים שרובם מיוצרים בישראל. רק להסב את תשומת ליבם של קוראיך, גם אתה/אתם והאתר שלכם נהנים מתשומות, מוצרי ושירותים אותן חברות בדיוק.

    לכן הייתי אומר בפסקנות You have no case !!!!!

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention פוסט אורח: הקשר האיראני של "אם תרצו" | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com
  2. שתי הערות על פרשת רונן שובל | החברים של ג'ורג'
  3. במרתפי השב"כ בפתח תקווה | נועם לסטר
  4. ביקורי תלמידים בחברון. במרתפי השב"כ בפתח תקווה « מבט אישי