החברים של ג'ורג'

האחים היהודים שועטים קדימה

בעוד הישראלים מקדישים הרבה תשומת לב לחשש מפני עליית תנועת האחים המוסלמים במצרים, הם מתעלמים בעקביות מעלייתם של האחים היהודים.

המוטו של האחים המוסלמים הוא "האיסלם הוא הפתרון": מול כשלון המודרניזציה בעולם הערבי, הם רוצים חזרה לעבר מדומיין של שלטון איסלמי טהור – סוני, כמובן. לפרשנות הזו יש מעט מאד קשר למציאות של השלטון המוסלמי כפי שהיה בפועל.

האחים היהודים, שמתהדרים בסיסמאות נוסח "יהוה הוא המלך" ו"להחזיר עטרה ליושנה", פונים אל עולם מדומיין הרבה יותר, משום ששלטון יהודי "נקי" לא התקיים אף פעם. בשנים הקצרות מאד של שלטון יהודי עצמאי ביהודה – ימי החשמונאים – התנהלה מזיגה הלניסטית לגמרי של שלטון מלך (שהיה, שוב בתפיסה הלניסטית ורומאית מאד, גם הכהן הגדול) שנעזר במועצה, סנהדרין. לא מעט מהמלכים החשמונאים נשענו דווקא על הצדוקים ולא על הפרושים, שמהם יצאה אחר כך היהדות הרבנית.

זה לא הפריע ליהודים בדורות שלאחר מכן למחוק את החשמונאים המאוסים מההיסטוריה – את כל מה שכותב התלמוד על החשמונאים אפשר להכניס לקונטרס שבת קצר במיוחד – ולדמיין שלטון עצמאי משלהם, עם מלך, אבל מלך שתמיד יהיה בצילם של הרבנים. ומאחר והסימן המייחד של החשיבה היהודית מימי התלמוד והלאה היתה שנאה קנאית של לא יהודים, הממלכה היהודית העתידית היתה אמורה להיות כזו שבה לא יהיו לא יהודים כלל, אלא כמשועבדים או כמי שקיבלו עליהם גרסה של החוקים היהודים ("חוקי בני נוח").

המדינה היהודית שקמה היתה, מבחינתם של יהודים קנאים רבים, כשלון מוחלט. היא היתה פרי מחשבה זרה במוצהר, מחשבה שנעה בין סוציאליזם ובין לאומנות מזרח אירופאית. שתיהן לא היו מעוניינות במיוחד בהלכה היהודית. הלאומנים היו מוכנים לגלות כבוד לסמלים – הם חבשו כיפות, מדי פעם ערכו קידוש – אבל לא היו מוכנים להכיר במלוא המפלצתיות של הקוד ההלכתי כמדריך לחיים.

התוצאה היתה מחתרות חרדיות עד חרד"ליות בימי הראשונים של המדינה, כשהמפורסם שבטרוריסטים הללו הוא כמובן מרדכי אליהו, לימים רב ראשי ואביו של שמואל אליהו, המנוע החשוב ביותר של החרד"ליות הנוכחית. המטרה היתה להפיל את הפסוודו-דמוקרטיה הישראלית של שנות החמישים ולהביא במקומה מדינת הלכה.

זה לא עבד, וכמו במקרה של קיצוני האחים המוסלמים, הימין הדתי אימץ את הטרור כאמצעי להשגת המטרה. טרוריסטים יהודים רצחו בעיקר לא-יהודים, אבל גם יהודים: אמיל גרינצווייג ב-1983; יצחק רבין ב-1995; הנסיון של אוהד ברט – מדריך בבני עקיבא ולימים מועמד מטעם האיחוד הלאומי לכנסת – לרצוח את יוסי שריד ב-1996, חודשיים אחרי רצח רבין; הנסיון של איש חב"ד הארי שפירו לרצוח את שמעון פרס באמצעות פצצה ב-1997 בארה"ב; ושורה של התקפות אחרות, מהשחתה של משרדי ארגוני שמאל וארגוני זכויות אדם או שריפה של מרכזיות בזק על ידי ארגון "דב" (דיכוי בוגדים) המסונף לכ"ך בשנות התשעים.

הטרור לא עבד, ועל כן האחים היהודים התמסדו. הנסיון שלהם למרד בזמן ההתנתקות נכשל. אני עדיין זוכר את הראיון שערכתי עם דובר מועצת יש"ע אחרי כפר מימון. הוא מחה נגד התפיסה שהם היו צריכים לפרוץ את קווי צה"ל. "היו להם שם טנקים ומסוקי קרב. מסוקי קרב! מה ציפית שנעשה מול זה?" כנראה שאם היו שם רק ג'יפים, הדברים נראו אחרת.

בעקבות כשלון המרד, האידיאולוגים של התנועה, בדגש על אליקים לבנון, התחילו לדבר על השתלטות על הממסד: יותר קצינים בצה"ל, יותר "אמוניים" בכל חלק של המשטר. קל מאד לזהות ריאקציונרים דתיים: מבחן הלקמוס הוא היחס לנשים. אליקים לבנון אסר על נשים להצביע בהתנחלות שלו, והזכיר שההלכה אוסרת "הענקת שררה לנשים". מעמדו של לבנון הספיק כדי לאכוף את הפסיקה. זה לא הפריע לאשתו לצאת מהמטבח ולחתום על מכתב הרבניות הידוע לשמצה.

כמו האחים המוסלמים, שהנחת היסוד שלהם היא שהתהליך הראשון לקראת החזרת עטרה ליושנה צריך להיות ניקוי החברה מאלמנטים לא-איסלמיים, האחים היהודים גרסו תמיד שיש להרחיק את הלא יהודים מהחברה. בכך הם נהנו מתמיכה רחבה בחברה היהודית, שתמיד היתה גזענית עד לשד עצמותיה (רוב מוחלט של היהודים האורתודוקסים בישראל רואים בבן משפחה שנישא ללא יהודי חרפה על המשפחה). התהליך הגיע לשיאים חדשים בשנים האחרונות.

לפני שנה, החלה יוזמה בצפת להחתים עובדים לא יהודים על התחייבות לשמור את "מצוות בני נוח", כלומר להכיר בהיותם כפופים למשטר יהודי. צפת, לא במקרה, היא עירו של שמואל אליהו. היא התפשטה לישובים אחרים. אחר כך באה הקריאה של אליהו לא להשכיר דירות לערבים, שהביאה ל"מכתב הרבנים", שעליו חתמו יותר מ-300 רבנים ישראלים. מיד לאחר מכן התחילה היסטריית ה"התבוללות": מכתב הרבניות, הפסיקה של רב ראש העין שאסור להעסיק נשים יהודיות וערבים, העלילה שמכשפות ערביות רוקחות שיקויי פיתוי כנגד צעירות יהודיות, במיוחד דתיות.

בשבועות האחרונים, נכנס המאבק הזה להילוך גבוה: ארגון להב"ה, שמתמקד ב"סכנת ההתבוללות", החל להפיק תעודה של "עסק נקי מערבים", ודווח שיש לה ביקוש ער. במקביל, חברת הכנסת ציפי חוטובלי מתכוונת לערוך דיון בוועדת לקידום האשה של הכנסת (!) בנושא "התבוללות נשים". כלומר, לקדם את העלילה הגזענית השגרתית על פיה "הם" מנסים לכבוש את נשותינו – ותוך מתן גושפנקא של הכנסת לעלילה הזו. אחרי הכל, אם הכנסת דנה בזה, זה כנראה קיים. יצוין שהחוק הישראלי כבר נלחם, בעקיפין, ב"סכנת ההתבוללות": יהודי ולא יהודיה (ולהיפך, כמובן) אינם יכולים להנשא בישראל, שמסרבת בעקשנות לאפשר נישואים אזרחיים ושומרת על המונופול של אנשי הדת בנושא. מי שיעז לפרוץ את גבולות הגזע, ייאלץ להנשא מחוץ לישראל.

ובקרוב, בן זוגו לא יוכל לעבוד עם יהודים, והוא עצמו יקבל נזיפה חמורה מהכנסת על פגיעה בקודשי ישראל. אז, כשחושבים על זה – מי חזק יותר, האחים המוסלמים במצרים או האחים היהודים בישראל?

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

110 תגובות על ”האחים היהודים שועטים קדימה“

  1. נתאי הגיב:

    אם ישראל מוכה בפונדומנטליזם יהודי, זה לא מצדיק שלטון של פונדומנטליזם איסלמי במצריים.

    • mux2000 הגיב:

      זה נכון, אבל גם להפך. הסכנה (הקטנה, אך כנראה אמיתית) של הפיכת מצרים לעוד אירן לא מצדיקה הקמת מדינת הלכה במדינת ישראל. יוסי צודק בכך שהרבה יותר תשומת לב הוענקה בתקשורת לסכנה בסיכוי נמוך במדינה שכנה מאשר לסכנה בסיכוי מאוד גבוה פה בתוך המדינה. אם מדינת דת פונדמנטליסטית וחשוכה זה דבר רע, בואו ננקה את הבית שלנו לפני שאנחנו מבקרים מדינות אחרות.

      • נמרוד הגיב:

        זה דורש מהעיתונות לעסוק בדברים בקונטקסט יותר רחב. ועוד יותר מבעיית ה"טול קורה", העיתונות בישראל פשוט לוקה בשטחיות.

      • הירנוט הגיב:

        למה אתה מתכוון ב"ננקה את הבית שלנו"?

        • vandersister הגיב:

          הירנוט – למשל, נפעל להפרדת הדת מהמדינה? נדאג שלא יעברו חוקים גזעניים בכנסת? נוודא שרשויות החוק יענישו במלוא החומרה אנשים שנוקטים ומעודדים אפליה על בסיס גזעי ומגדרי? רק כמה הצעות.

      • שחר הגיב:

        אתה קורא את זה לא נכון. הסכנה היא שמצרים תהפוך למדינה דמוקרטית. דווקא בעניין הזה, אפשר לראות שיש מאמץ מאוד רציני לדאוג קודם שזה לא יקרה לנו.
        הייתי מוסיף סמיילי, אבל אני לא רואה הצדקה לחיוך

    • ygurvitz הגיב:

      מה שמוקס אמר.

  2. מרטין הגיב:

    אם מישהו כתב מאמר על "האחים היהודים", מעמיק ומעניין, זה לא אומר שהוא מצדיק שלטון פונדמנטליסטי איסלאמי במצריים.

    אדרבא, הוא מזהיר מפני סכנה דומה שרוחשת הרבה יותר קרוב לבית.

  3. TIBERIVS GRACCVS הגיב:

    בעניין הנישואין זה לא לגמרי נכון, בישראל מוכרים רק נישואין דתיים והאסלאם מרשה להתחתן עם לא מוסלמים (ואולי גם כנסיות נוצריות מסויימות ביחס ללא נוצרים).

  4. אתם הסיקריקין אף פעם לא הבנתם מה פירוש להקים מדינה, לא במובן של הכפפת עצמכם למרותה ולא במובן שהקמת מדינה יוצרת דף חדש.

  5. גורו יאיא הגיב:

    TIBERIVS GRACCVS: אני לא בטוח כיצד החוק היה מתייחס לנישואין של מוסלמי ויהודיה (או להפך): האם היה מאפשר להם לבחור בטקס מוסלמי, או שהיה מכריח אותם לעבור דרך שיפוט הרבנות.
    האמת, שהתפלאתי שאף אחד לא עשה תעודת נגד לתעודה של להבה: "עסק נקי מגזענות", עבור עסק בו יש לפחות מועסק אחד שאינו יהודי. ואז נזכרתי שאנחנו בישראל, ותעודה כזו תזכה לפופולאריות בתוך תל אביב בלבד.

    • milligram הגיב:

      בקשר לתעודות נגד, אנא בדוק את העמותה והפורום הבאים:

      http://www.kavmashve.org.il/

      http://www.forumgivun.org.il/

      דרך אגב, לא ברור עד כמה העמותה והפורום הנ"ל פופולרים בתל-אביב.

    • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

      החוק מחייב נישואים דתיים, הוא לא מפרט או כופה את סוג הנישואים הללו (מה שמפריך את הטענה שהמונופול על נישואים היה מכוון למנוע נישואי תערובת).

      וכן בהחלט חלק מהזוגות המעורבים בישראל (אלא שלא בחרו להינשא בחו"ל) נשאו אצל קדאי.

      • סמילי הגיב:

        לא יודע על חוק של איזה מדינה אתה מדבר, חוק שיפוט בתי דין  רבניים  (נישואין  וגירושין) של מדינת ישראל קובע חד משמעית ש:
        "נישואין  וגירושין  של  יהודים  ייערכו  בישראל  על  פי  דין  תורה."

        • הכחשאי הגיב:

          נכון, אבל נישואי תערובת אינם נישואים "של יהודים", כי למיטב הבנתי הדלה החוק חל על זוג יהודים בלבד.

          מוסלמי ושאינה-מוסלמית יכולים להינשא בנישואין דתיים שיערוך קאדי, אשר יכול לרשום את הנישואין. כמדומני כך הוא גם הדין הדתי הנוצרי.

          • סמילי הגיב:

            נו, באמת. סעיף אחד למעלה כתוב:
            "עניני נישואין וגירושין של יהודים בישראל אזרחי המדינה או תושביה יהיו בשיפוטם היהודי של בתי דין רבניים." מוסלמי ונוצריה אולי יכולים להנשא על ידי קאדי, אבל בארץ ישראל על מנת שיהודיה אזרחית המדינה תנשא על ידי קאדי היא צריכה להתאסלם (או אולי להתנצר).

            • ידידיה הגיב:

              זה מה שכתוב, אבל כדי לבדוק מה באמת קורה (זאת אומרת, מה הפרשנות לסעיף הזה) אפשר פשוט לבדוק מה באמת קורה. יש פה עורך דין?

              • ידידיה הגיב:

                מהערת השולים מס' 16 נראה שאתה צודק, אבל הדבר לא נאסר מכוח החוק גופו אלא בהנחית משרד הדתות. מעניין אם ניסו לאתגר את זה בבג"ץ.
                דרך אגב, לגבי גירושין כבר נקבע שאין סמכות לבית הדין הרבני לדון בגירושין בין יהודים ללא-יהודים.

                (סתם משהו מעניין אחר מהמסמך הזה, מסתבר שעל פי הדין המוסלמי, יכול מוסלמי לשאת לא-מוסלמית, אך לא להפך. עד עתה חשבתי שזה רק עניין תרבותי)

                http://www.acri.org.il/story.aspx?id=290#ref16

  6. דורי גיל הגיב:

    האחים היהודיים… שאפו.

  7. אבנר הגיב:

    חבל על זריעת השנאה הזאת מצדך, אני חילוני אתאיסט מוחלט, וממש לא אוהב את פסקי ההלכה הדתיים, אבל שכנינו הם אלה שרוצים להשמידנו ולא הדתיים בתוכנו, שרוצים אולי קצת יותר כח, אבל לא מחפשים את מות ילדיי, אז קצת פרופורציות בבקשה.

    • אתה צריך יותר להשכיל בנוגע להלכות עמלק וערב רב.

    • ygurvitz הגיב:

      זריעת שנאה? משהו לא נכון במה שכתבתי?

      • סמולן הגיב:

        הכל לא נכון. אבל מי"גע לבקר את זה, שלא להזכיר את הצנזורה המקומית.

        • עדו הגיב:

          הכל לא נכון:
          "לפני שנה, החלה יוזמה בצפת להחתים עובדים לא יהודים על התחייבות לשמור את "מצוות בני נוח", כלומר להכיר בהיותם כפופים למשטר יהודי. צפת, לא במקרה, היא עירו של שמואל אליהו. היא התפשטה לישובים אחרים. אחר כך באה הקריאה של אליהו לא להשכיר דירות לערבים, שהביאה ל"מכתב הרבנים", שעליו חתמו יותר מ-300 רבנים ישראלים. מיד לאחר מכן התחילה היסטריית ה"התבוללות": מכתב הרבניות, הפסיקה של רב ראש העין שאסור להעסיק נשים יהודיות וערבים, העלילה שמכשפות ערביות רוקחות שיקויי פיתוי כנגד צעירות יהודיות, במיוחד דתיות."

          נכון, את הכל יוסי דמיין ממוחו הקודח.

          • סמולן הגיב:

            מה לא ברור ב"מי"גע להגיב" ?

            • עדו הגיב:

              שום דבר לא ברור.

              • ידידיה הגיב:

                הנה משהו לא נכון:

                "הנסיון של איש חב"ד הארי שפירו לרצוח את שמעון פרס"

                כפי שכבר כתבתי כאן, שפירו לא ניסה לרצוח את פרס, אלא לאיים ולגרום לביטול ההרצאה. הוא התקשר למשטרה והודיע על הטמנת המטען שלוש שעות קודם לה.

                • ג'ו הגיב:

                  הוא הורשע בניסיון ונשפט ל10 שנים, אם יש לך לינקים תשתף אותנו כי בגוגל מגיעים בעיקר למאמרים שונים של גורביץ.

                • ידידיה הגיב:

                  הוא הודה והורשע בשימוש בחומר נפץ למטרת איומים, לא בניסיון לרצח.

                  http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Shapiro_(criminal)

                • Quercus הגיב:

                  איך ידידה מאושש את הטענה "הכל לא נכון"? הוא מראה משהו אחד שלטענתו הוא לא לגמרי מדויק.

                • ygurvitz הגיב:

                  הוא גם שם מטען. יכול להיות שהוא התחרט אחר כך, אבל מי שרק רוצה להפחיד לא טורח גם לשים את הפצצה.

                • ידידיה הגיב:

                  אני לא מסכים לטענה "הכל לא נכון", ציינתי פרט אחד שאינו נכון (וכבר כתבתי עליו בעבר בבלוג הזה).

                  אולי התחרט, אולי רצה להפחיד באופן שיתן תוקף להפחדה (נדמה לי שהמחתרת האירית נהגה כך אבל אני לא בקי). בכל מקרה, הוא לא ניסה לרצוח את פרס.

    • ג'וני הפרד הגיב:

      אולי לא מחפשים, אבל מגבירים את הסיכוי.

  8. ראסול יהוה הגיב:

    Louis Theroux: The Ultra Zionists
    http://www.youtube.com/watch?v=sTszskhUrd0&feature=player_embedded

    03 February 2011 BBC2

    Louis Theroux spends time with a small and very committed subculture of ultra-nationalist Jewish settlers. He discovers a group of people who consider it their religious and political obligation to populate some of the most sensitive and disputed areas of the West Bank, especially those with a spiritual significance dating back to the Bible.

  9. עדו הגיב:

    ישעיהו ליבוביץ' העלה פעם השערה שבכוונה מנהיגי היהדות בכל הדורות לא רצו שעם ישראל יקים לעצמו מדינה כי הבינו שכל הרעות החולות שהם רואים אצל הגויים יהיו גם במדינה שיהודים יקימו לעצמם.

    • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

      והם, האם הם היו נקיים מרעות חולות?

      אני לא חושב שהיהודים בהיסטוריה (למן הכישלון במרידות בביזנטים עד העת החדשה) היו בסיטואציה שהייתה מאפשרת להם הקמת מדינה אבל מילא. אם התיאור העובדתי שלו בקשר לאי רצונם נכון הייתי אומר שזה קשור לכך שהם הבינו שמדינה תפתח הנהגה חלופית והם יאבדו מכוחם.

  10. שי דשא הגיב:

    Gurvitz used irrelevance – it's super effective!

    אני לא מבין. המציאות שאתה מתאר (גם אם נניח שהיא נכונה) קיימת כבר תקופה ארוכה.
    המהומות במצרים הן אקטואליה ואין שום סיבה שהציבור והתקשורת לא יתייחסו אליהן.
    זאת אפילו לא הבעת דיעה, הפוסט הזה, סתם הסחת דעת.

    • עדו הגיב:

      בוא נראה, אם מישהו מהימין היה אומר שהמאורעות במצריים מוכיחים דבר זה או אחר לגבי הפלשתינאים גם היית שואל אותו מה זה קשור?
      אם כולם מודאגים מפונדמנטליסטים בארץ השכנה אז דווקא מאד רלוונטי להזכיר שגם לנו יש כאלו תוצרת בית.

  11. חיליק הגיב:

    "האיר שפירו איש תנועת חב"ד", קשה לי לכתוב את התגובה כשאצבעותי רועדות מצחוק.
    אכן, באתרי החדשות הישראלים, המעתיקים שטויות והבלים זה מזה, הוא מוגדר כאיש חב"ד, אך מי שמעט מכיר ויודע, (אני למשל), יכול לומר כי אין שום קשר בין הההזוי הנ"ל לתנועת חב"ד.
    אחד מרבניו של שפירו, היה חבדני"ק, לא משהו שהופך אותו בעצמו לכזה. אדרבה, אני מקבל את הרושם שהוא היה מחוגיו של מאיר כהנא, שחלוק אידאולוגית עם חב"ד מן הקצה לקצה.
    מקצועיות, דורשת מעבר לקריאת 'נענע' ו'וואלה'.

  12. אייל הגיב:

    כל מגמה בציבור היהודי היא מול מגמה בציבור הערבי.
    אני מבקש מהכותבים שיתנו לי דוגמא אחת של יהודי שהתחתן עם ערבייה.
    זה פשוט לא יקרה כי הערבייה תרצח מייד על רקע כבוד המשפחה.
    כל אחד צריך לגור עם הקהילה שלו.
    אם יש פתיחות אז היא חייבת להיות ל2 הצדדים.
    אם ערבים רוצים לגור בצפת אז גם יהודים יכולים לגור בכפרים ערביים.
    אני חושב שגם דיויד קמרון מתחיל להבין את זה.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4024057,00.html

    • גיל ב' הגיב:

      שוב חוזר הטיעון האידיוטי הזה? יהודים יכולים לגור בכפרים ערביים. רובם לא ממש רוצה אבל במקומות אטרקטיביים כמו אבו גוש או עוספייה יש תושבים יהודים. אם אני זוכר נכון באבו גוש יש כבר בין 10-15% יהודים. שלא לדבר על יפו…

      • פלג ספיר הגיב:

        חלאס גם עם השטויות. אני אישית מכיר (אולי כי פעיל בחד"ש וטורח אשכרה להיות בקשר עם ערבים בניגוד לכל אלה שמציגים את הטיעון המטופש הזה?) כמה וכמה זוגות מעורבים של יהודיה וערבי ויהודי וערביה. חלאס עם המשפטים המטומטמים הללו שלא עומד מאחוריהם כלום.

        • ידידיה הגיב:

          סתם מסקרנות, אתה מכיר זוגות של יהודי ומוסלמית?

          • פלג ספיר הגיב:

            כן, אפילו כמה

            • ידידיה הגיב:

              מעניין, תודה. אף פעם לא שמעתי על זוג כזה שיוצא בגלוי, והרושם שהיה לי הוא שפעמים רבות מוסלמית שבוחרת בבן זוג יהודי עלולה להעמיד עצמה בסכנה.
              האם ידוע לך איך מקבלות המשפחות של המוסלמיות הללו את הקשר?

              • פלג ספיר הגיב:

                בהתחשב בעובדה שההיכרות שלי עם פלסטינים בישראל (וגם בשטחים) היא כמעט אקסולוסיבית עם אינדיווידואלים חילוניים (והרבה קומוניסטים – בכל זאת, חד"ש וזה) – זה כמו במשפחות יהודיות חילוניות: יחס משתנה בן משפחה למשפחה, אבל אני לא שמעתי על בעיות עדיין.

          • פלג ספיר הגיב:

            וגם יהודי ונוצריה, וגם יהודי ודרוזית.

    • מיקי הגיב:

      נניח שזכויות של ערביות לבחור בגברים יהודיים מקופחות על ידי בני משפחתן. נניח גם שזכויות של יהודים לגור בכפרים ערביים מקופחות על ידי תושבי אותם כפרים.
      עכשיו, אולי תסביר לי: אם שכניי גזענים, זה אומר שגם אני צריך להיות גזען?

  13. ronen gefen הגיב:

    אבו גוש או עוספיה אלה מקומות לא יהודים שבהם התושבים תמיד תמכו במדינת ישראל.
    אום אל פאחם או סכנין או כפר קאסם סגורים ליהודים.
    ליפו באים יהודים למרות הפגנות הנגד.
    כל המטרה של הפוסט הזה הוא להסיט את הדעת מן הסכנה של האחים המוסלמים.
    אין בכלל מקום להשואה בין המעשים הרעים בין המוסלמים ליהודים.
    ועדיין לא שמעתי על יהודים שיוצאים עם מוסלמיות.

    • אסףר הגיב:

      Your logic does not resemble our earth logic.

    • עדו הגיב:

      נו טוף, אחרי שעלית על מזימתו השטנית של יוסי וכולנו יודעים מה רבה הסכנה מצד האחים המוסלמים אולי תגיד לי מה אנחנו בדיוק יכולים לעשות בעניין?
      אני לא שואל מה מדינת ישראל יכולה לעשות בעניין, בעיני זה אידיוטי שנתערב בענייניה הפנימיים של מצריים אבל אני לא מתכוון לתת לך מוצא בוויכוח הצדדי הזה. השאלה היא מה אני, אתה וכל מי שקורא את הפוסט יכול לעשות נגד האחים המוסלמים?
      התשובה היא שלא הרבה אבל נגד הפונדמטליזם היהודי דווקא יש מה לעשות אז הסחת הדעת היא אם כבר בכיוון השני, בדיוק כמו הדאגה הנוראית מהתבוללות במדינה (כשכרגע מספר הזוגות המעורבים הוא אפסי) לעומת הסכנה באנשים שחושבים שהרחם של האישה היהודיה הוא עניינם שזה כבר משהו הרבה יותר נפוץ.

    • פלג ספיר הגיב:

      תבוא לפגישות של חד"ש, או פעילויות שמאל – ותמצא כמה זוגות מעורבים (כולל יהודי וערביה) שתרצה. אתה כנראה לא רוצה, ובטח לא דיברת עם ערבים בחייך, כך תחושתי.

  14. עדו הגיב:

    כלומר היה מטען?

  15. יוסי טיר הגיב:

    תאמין לי שבסתר ליבך אתה מעדיף את האחים היהודים על המוסלמים.
    בשלטון של האחים המוסלמים היית נסקל באבנים ובמילא האתר הזה לא היה קיים.

    • ygurvitz הגיב:

      אני שמח שאתה קורא את מצפונות לבי יותר טוב ממני. כאשר יהיה כאן שלטון של האחים היהודים, יהיו גם יהיו סקילות.

    • גיל ב' הגיב:

      אני סולד משתי האפשרויות, אבל אני לא ממש בטוח שהחיים של יהודים באירן של היום גרועים יותר מהחיים של מישהו כמוני תחת מדינת הלכה יהודית.

  16. אורן שץ הגיב:

    אני מגיב לתגובה האחרונה שלך (7/2 לפנות ערב) כאן כי יש מגבלה טכנית על שרשור כנראה.
    קודם כל לכבוד הוא לי לככב על רקע אדום אצלך בתגובות, חצי שנה אני כאן ופעם ראשונה שאני רואה את זה.

    משום מה בוחרים כאן באופן די גורף להגדיר כל רגש לא נעים כלפי קבוצת השתייכות זרה ממך כגזענות. לא בקיא בספרות המדעית, הסתכלתי בויקיפדיה ונראה לי שהעיקר הוא הדרך שאתה מתייחס לזולת, ולא אמרתי שום דבר על התייחסות פעילה, דיברתי על הרגש שהזר מעורר בך. אני לא טוען שלהיות יהודי זה להיות גזען, אני טוען שלהיות בן-אדם עם השתייכות כלשהי, אם היא מספיק חשובה כדי להרגיש משהו מאוד מהותי, זה להיות גזען. כמובן שזה עיוות מטופש של המושג גזענות. המושג נועד לציין איזושהי מערכת של ערכים והתנהלות חברתית. אבל כמו שאמרתי, יש כאן איזו תגובה פבלובית לאיזה טאבו, שחס ושלום שיהודי ירגיש משהו לא נעים כלפי גוי, חיש קל יישלפו טרקטורי האפרטהייד והפונדמנטליזם וידרסו את הדיון, נכון?

    אם כבר ענית לי שוב לעניין, אתה מוכן להתייחס לאמירה המקורית שלי, שאי אפשר לשייך אידאולוגית אדם על-פי הרגשות שהוא מפגין בסיטואציה מסוימת? (פשוט לא ייאמן כמה צריך לחזור על מלים עד שמתייחסים לתוכן שלהן, ולא למיליון דברים אחרים לא קשורים. וזה אמור להיות מפגש של אנשים שאיכשהו מנסים לדבר לעניין.)

    • אורן שץ הגיב:

      ורק בשביל ההדגמה, אקרא לך גזען אם תרגיש משהו לא נעים אם הילד שלך יחליט שהוא מתחתן עם עז טובת-לב, ערכית, עורכת דין ומתנדבת במרכז לזכויות אדם, לועסת לאט ובשקט ומסבירת פנים לעוברי אורח.

      עכשיו תצעק עליי שמה פתאום גויה היא עז חס ושלום, יא יהודי-שמחובר-לזהות-שלו-גזען שכמוך. ולא, זו הייתה רק הדגמה. כי עז היא משהו מחוץ לקבוצת ההשתייכות שלך. אתה מרגיש איזושהי השתייכות אנושית ועז היא לא אנושית. זו כמובן דוגמה קיצונית, אבל תבדוק מה אומר עבורך להרגיש אנושי ואיך תרגיש אם הנכד שלך יהיה חצי-אדם-חצי-עז, ואל תזרוק עליי את הפרוטוקולים של זקני ציון כי זה רק תרגיל מחשבתי כדי להבהיר את המסר ולא עוד איזה מסר חדש או עיוות של המסר המקורי, ותנסה עכשיו לעשות לזה רדוקציה מעז לגויה. ולא, דת-לאום כמו יהדות היא לא קבוצת השתייכות טכנית בלבד, עבור מישהו מהקבוצה הזו. כמו שאתה מרגיש אנושי, יש יהודי שמרגיש יהודי. ואולי עצמת דפיקת הלב שהוא ירגיש פחותה ממה שאתה תרגיש לו הנכד שלך יהיה חצי-עז, אבל עדיין מדובר באיזשהו עולם ****קצת**** זר לעומת מה שהוא מרגיש קרוב אליו. תרגיל ברדוקציה, נסו את זה מדי פעם.

      • ygurvitz הגיב:

        מ.ש.ל.

        • אורן שץ הגיב:

          בוגר מאוד יוסי, בוגר מאוד.
          אין ספק שאם הייתי אדם נאור כמוך ולא פונדמנטליסט חשוך כמוני, לעולם לא היה עולה בדעתי לנסות להבהיר נקודה באופן מוגזם.
          העיקר שיש כאן דיון לגופו של עניין, ולא אוסף של טאבו-ים ו-PCים טפשיים.

        • אורן שץ הגיב:

          (אני מאחל לך (תיאורטית) לקום יום אחד בבוקר ולגלות שאתה אישה. כיוון שאינך שוביניסט, ודאי תשרוק שיר שמח ותקום לעוד יום בעבודה.)

          • ygurvitz הגיב:

            מ.ש.ל. תמשיך לחפור, זה כיף.

            • אורן שץ הגיב:

              אני מבין שאם אני אשיר את יונתן הקטן אתה גם תגיד מ.ש.ל?
              תראה, זה הבלוג שלך, אתה יכול לעשות מה שבא לך. דיון אני לא רואה שאתה רוצה לנהל, אז עד שלא תענה לעניין משהו שאיכשהו מערב טענות, או שכל באופן כללי, אני סיימתי. תהנה.

              • ygurvitz הגיב:

                דיון מנהלים עם אנשים רציונליים. מי שמשווה בין יציאה מהיהדות ובין הפיכה לחצי עז או שינוי מין פתאומי הוא לא בדיוק בן שיח רציונלי.

                • yankel הגיב:

                  אל תען כסיל כאיוולתו.
                  הבן אדם מתחנן להתייחסות עניינית. בחיית…

                • אורן שץ הגיב:

                  למה זה לא רציונלי בדיוק?
                  כי כל דבר שאיכשהו ידגים חוסר נוחות בהכרח יסתור את האידיליה של מה-זה-משנה-יהדות-או-לא?
                  הרי כל דבר שלא מספיק קיצוני בשביל להבהיר את המסר ייפטר כזוטות כמו להשתמש במשחת-שיניים או אנטיביוטיקה. וכל דבר קיצוני מספיק הוא לא רציונלי או גזעני.
                  לפי גבולות הרציונליות שלך אין שום אפשרות תיאורטית בכלל להדיין איתך על האפשרות שבן-אדם נורמלי ירגיש חוסר נעימות כלפי משהו זר, אתה מגדיר את זה טאוטולוגית כחוסר רציונליות. אז אמור לי, יש בכלל איזושהי דרך לדבר איתך על רגשות באופן רציונלי בלי מיני מ.ש.ל-ים? יש כזו חיה?

                • אורן שץ הגיב:

                  יענקעל, במקום לקרוא לי כסיל אתה מוזמן גם כן להתייחס לעניין. די מדכא כמה אנשים לא מוכנים לזוז לשניה מה-comfort zone שלהם גם כשמציעים להם שיחה נורמלית ולא חלופת מהלומות קולנית.

                • אורן שץ הגיב:

                  הערה אחרונה.
                  "אני לא מקבל את הבולשיט הזה, מצטער, ולא מקבל את החלוקה בין בני אדם ויהודים." זו התגובה הראשונה שלך. דיון מנהלים עם אנשים שמתייחסים למה שאומרים להם, ולומר שיהודים ולא-יהודים זה היינו-הך-בכל-רמה-שהיא זה לכפור בגבולות הדיון, כולל אלה שאתה בעצמך הצבת. באופן עקבי אתה נמנע מלהתייחס למה שאני אומר. אם תרצה להתייחס למה שאני אומר, כתבתי למעלה את המייל שלי. שיהיה לבריאות.

                • yankel הגיב:

                  OK Uri, but I do hope you can read this in English

                  I can only give my own response, which not necessarily has much to do with Yossi's would be response, if he chose to produce one

                  The major difference between discomfort at one's child marrying a non-Jew and discomfort at one's child marrying an ideological racist is the difference between having been born as something (a non-Jew, not at all worse than a Jew) and choosing to follow an evil ideology (Jewish supremacy, in this case) j

    • אורן שץ הגיב:

      אגב2, אף אב שמאלני מעולם לא יחוש שום רגש של בושה/חרפה כשהילד שלו יצביע למשל לליברמן ואף יתגאה בכך בשולחן השבת?

  17. לייזר הגיב:

    רוב הטענות שלך נכונות אבל כהרגלך, כשאתה מגיע לביקורת על דתיים – אתה מגזים ומשקר.
    אליקים לבנון לא אסר על נשים להצביע.

  18. לייזר הגיב:

    רוב הטענות שלך נכונות אבל כהרגלך, כשאתה מגיע לביקורת על דתיים – אתה מגזים ומשקר.
    אליקים לבנון לא אסר על נשים להצביע.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention האחים היהודים שועטים קדימה | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com