החברים של ג'ורג'

אם תרצו, אין זה מסובך

"אם תרצו", התנועה הפשיסטית-מיליטריסטית העולה – או לפחות עושה המון רעש – לא למדה מלקחי העבר. הדו"ח הקודם שלה, שבו האשימה את הקרן החדשה לישראל בסיוע לאויבי ישראל, היה מחורר לא פחות מהטענות שלה שהיא בעצם תנועת מרכז.

עיון בתכנית הפעילות של "אם תרצו" מעורר שעשוע מוטרד: היא מארגנת "מפגן ציונות" באוניברסיטת חיפה, "ערב שירי לוחמים" באוניברסיטת בן גוריון ערב יום הזכרון, וביולי 2008 ערכה הפגנת מחאה נגד הרצאה של שלמה זנד, משום ש"למי שלא מכיר את הפרטים, זנד טוען כי אין עם יהודי ואנחנו המצאה".

אפשר לשמוע את זעקות השבר של האידיאולוגיה הממוסדת בהתקלה עם העובדה שיותר ויותר אנשים לא קונים אותה. הנחת היסוד של "אם תרצו" היא שכולם, פרט לקומץ חתרנים, מקבלים את הנחות היסוד הללו, ושהיא צריכה להגן על האידיאולוגיה מפני המערערים עליה. נשמע כמו מה שקורה לכל מפגש בין אורתודוקסיה מאובנת – יהודית בעת הנאורות, קתולית עם הרפורמציה ואביב העמים, קומוניסטית לאחר סטאלין והונגריה – ובין המציאות. עצם העובדה שמישהו באמת ובתמים מארגן "מפגן ציונות", שישים שנה לאחר שעצם המילה "ציונות" הפכה לבדיחה ושנינה בקרב לוחמי הפלמ"ח, אומרת משהו על התקפדותה של האידיאולוגיה.

אם מישהו היה זקוק להוכחה נוספת לכך, "אם תרצו" מוציאה דו"ח חדש, שאפשר היה לתמצת אותו במילים "השמאלנים האלה אשכרה שמאלנים". הדו"ח מציין ששורה של טיפוסים לא סימפטיים – שאול "70 הרוגים פלסטינים ביום" מופז, בוגי "הרשנו לעצמנו להרוג את האשה" יעלון, דורון "אל תחקור את המוות הזה" אלמוג, דן "מכה קטנה בכנף" חלוץ, פואד "בנימין" אליעזר, אבי "המטלטל" דיכטר ואחרים – מצאו את עצמם בצרות משפטיות בשנים האחרונות. חלקם נאלצו לנוס בבהלה מלונדון או מקומות אחרים, כשהחוק הבינלאומי בעקבותיהם.

ואבוי! מסתבר שארגונים שמאלניים היו מעורבים בכך. "אם תרצו" מאשימה אותם, שומו שמיים, בשיתוף פעולה עם ה-ACLU, ארגון אפל כלשהו, בלי לדעת שמדובר ב-American Civil Liberties Union, שהוא, איך לומר, ארגון טיפה יתר לגיטימי מנוער הגבעות. היא מאשימה שורה של ארגונים – כמו בצלם, הוועד נגד עינויים, נשים למען השלום, האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם, רבנים למען זכויות אדם (זה אכן נשמע סוטה, בערך כמו ארגון היהודים שוחרי הנשק בארה"ב), ומחסום ווטש – בכך שהם, אההה, טוענים שישראל מבצעת פשעי מלחמה ושצריך להעמיד את הפושעים לדין.

אוקיי, איך להסביר את זה במילים שאפילו ארז תדמור יבין? אז ככה. נעשה את זה בנקודות:

א. הרבה מאד אנשים – למעשה, אפשר לומר שרוב בני האדם המודעים פוליטית בעולם – חושבים שצה"ל מבצע פשעי מלחמה. אני יודע שקשה ל"אם תרצו" להבין את זה, כי הם חושבים שפשעי מלחמה הם משהו שפלסטינים ונאצים עושים, אבל זה המצב. ארגונים כמו "הוועד נגד עינויים" אפילו מאמינים – ומציגים הוכחות – לכך שישראל מענה עצירים ומטייחת את העינויים, למרות שהדבר נאסר על ידי בג"צ.

ב. חובתה החוקית של ממשלת ישראל היא להעמיד פושעי מלחמה לדין.

ג. המדינה מתחמקת מחובתה זו, עד כדי הגנה (באמצעות זרועותיה בחו"ל) על פושעי מלחמה סומלים; וכאשר אין לה ברירה, כאשר הפשע מתועד מדי, היא מעמידה לדין פושעים זוטרים בסעיפים כמו "חריגה מסמכות" ו"התנהגות בלתי הולמת". אם תדמור ושות' סבורים שאילוץ ילד לפתוח תיק החשוד כממולכד איננו פשע מלחמה, אז מש"ל.

ד. מאחר והמדינה לא עושה את חובתה, ומאחר ויש משהו שנקרא חוש צדק – לא, תדמור, לא "צדק יהודי" – פועלים הארגונים להעמדתם לדין של פושעי המלחמה בחו"ל.

אפשר לקרוא לזה חתרנות. זה מה שמדינות טוטליטריות ופאשיסטיות תמיד עשו: הפכו את הסירוב להתייצב לצד כל אמירה של המשטר לבגידה. במדינות אפלות, הצבא – ההתגלמות העליונה של הזקפה הלאומית – תמיד צודק; במדינות דמוקרטיות, הצבא – כמו המשטרה, כמו מס הכנסה – הוא זרוע של הממשלה, הוא כפוף לחוקים ולעקרונות הצדק, וכאשר הוא סוטה מדרכו, מיישרים אותו. ישראלים התומכים בהחזרת שלטון החוק לצה"ל, ובהפסקת המעגל הנצחי שבו מבצע הצבא פשעים ואז מתרץ אותם, לקול מקהלת האספסוף, הם פטריוטים אמיתיים.

פושעי מלחמה – גרמנים, יהודים, קומוניסטים, נאצים, פלסטינים – צריך להביא לדין ורצוי גם להוציא להורג. אנשים שעקרון היסוד שלהם הוא ש"עיקרון הלאומיות הוא עיקרון נכון, צודק ומוסרי אשר על פיו יש לחלק את העולם (במידת האפשר)" כנראה יתקשו להבין זאת, אבל ככה זה. אם וכאשר – חתיכת "אם" – תקום ישראל דמוקרטית, וימי החושך שאנו חיים בהם יתמוגגו, ההיסטוריה תשפוט את "אם תרצו" כתנועה-אחות לתנועות החשוכות שעדיין מתעפשות במזרח אירופה, מנסות להכחיש את ולהגן על הפשעים שביצעו אבותיהם שחיבקו את השטן הנאצי באמונה שיציל אותם מזה הקומוניסטי.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

93 תגובות על ”אם תרצו, אין זה מסובך“

  1. לא למדה מלקחי העבר?
    לצערי אתה טועה, אם תרצו דווקא למדו שחיבור דוח"ות חסרי ביסוס והפצתם דווקא משתלמת מאוד בישראל של 2010. הרי את העם לא מעניינים הפרטים, רק העובדה שהנה מצאנו את הבוגדים.

  2. ג'ו הגיב:

    "פושעי מלחמה – גרמנים, יהודים, קומוניסטים, נאצים, פלסטינים – צריך להביא לדין ורצוי גם להוציא להורג."

    אפשר גם פושעי מלחמה אמריקאים? בהתחשב בכך שבעשור האחרון רוב פושעי המלחמה הם אמריקאים אולי עדיף להוסיף גם אותם לרשימה.

  3. נ' הגיב:

    למה בחרת דווקא, בפסקה האחרונה, בעקרון היסוד של הלאומיות? מה רע בלחשוב ש"עיקרון הלאומיות הוא עיקרון נכון, צודק ומוסרי אשר על פיו יש לחלק את העולם (במידת האפשר)"? אני חושב כך, וזה לא מונע ממני להסכים עם שאר הרשומה שלך, ועם רוב הרשומות האחרות.

    מה רע בלאומיות? רב העולם מעדיף להגדיר את עצמו תחת לאום כזה או אחר, ולחיות עם אנשים אחרים המגדירים עצמם תחת אותו הלאום. אני תומך בלאומיות הפלסטינית ובשאיפתם של הפלסטינים למדינה, אני תומך בלאומיות הצרפתית, ואני תומך גם בלאומיות היהודית, גם אם מסתייג בבחילה מרב מה שנעשה בשמה.

  4. עוז פ הגיב:

    מאמר מתון למדי, אני חושב שזה מספיק מתון כדי שאנשי אם תרצו יקראו אותו, המילים יגיעו למוח שלהם, ואז הם יחטפו שבץ לפני שהם יפענחו את המשמעות.

  5. א. יתמוגגו?

    ב. נ' – רוב הדברים ש"נעשים בשמה של הלאומיות" הם בעייתיים במקרה הטוב ונאלחים במקרה הרע. הלאומיות היא ברירת מחדל שכזו, לא "עיקרון נכון, צודק ומוסרי". מה בעצם מוסרי בלחלק את העולם לפי מוצא? כי זו בעצם הלאומיות. מכיוון שטבע האדם הוא כזה שחלוקה תמיד תהיה, אז הלאומיות היא פחות גרועה מהגזענות הטהורה, אבל היא עדיין "אנחנו והם".

    • נ' הגיב:

      לדידי, מה שהוא לא בלתי-מוסרי, בלתי-צודק ובלתי-נכון, הוא נכון, צודק ומוסרי. זה לא הופך את הלאומיות לקדושה, ובהחלט יש דברים חשובים ממנה (המוסר והצדק עצמם), אבל כשלעצמה היא נראת לי רעיון טוב למדי.
      זה עדיף על אימפריות, למשל, או על חלוקה שרירותית-גיאומטרית של יבשת למדינות (כפי שאמר מני זהבי מעלי).

  6. מני זהבי הגיב:

    רחביה,
    נראה שבני האדם אינם מסוגלים לחיות בלי לחלק את העולם ל"אנחנו והם". השאלה היא, איך עושים את זה. לאומיות היא סיפור מורכב, שהפרמטרים הספציפיים שלו עשויים להשתנות לפי תנאי הזמן והמקום. אבל בכל הנוגע לחלוקה לפי מוצא, סביר להניח שחלק ניכר מצרותיהן של מדינות אפריקה, למשל, היה נחסך אילו הגורמים האחראים לקביעת הגבולות ביניהן (יעני, מעצמות אירופה בשעתן) היו מתחשבים יותר בקריטריונים של זהות אתנית.

  7. אור ברקת הגיב:

    זה נכון שפרקטית, לפחות בעתיד הנראה לעין, תמיד תהייה חלוקה, כרגע היא חלוקה לאומית. אבל הצבת עיקרון כזה כ"מוסרי" היא החלק הבעייתי כאן.

    • מני זהבי הגיב:

      הצבת עיקרון אחיד כלשהו כזה שלפיו "צריך לחלק את העולם" היא קישקוש. אבל זה אינו שולל את העובדה שחלוקה לפי העיקרון הנ"ל עשויה, במקרים מסוימים, לצמצם את מידת סבלם של בני האדם. אם תקרא לזה מוסרי או לא, זה כבר פחות משנה.

    • אסף רזון הגיב:

      נדמה לי שהניסוח שאליו התכוונו הוא "לא סותר את המוסר", כאנתיטזה לאיזו הנחה מהצד השמאלי שהלאומיות היא אינהרנטית לא-מוסרית.

  8. אחד שיודע הגיב:

    ארז תדמור עצמו מכיר לא רע את עניין התביעות – הוא ישב בכלא על גניבת תחמושת בה התכוון להשתמש במקרה של אירוע בטחוני במקום בו הוא גר, שלגמרי במקרה זה בשטחים.

    הוא גם הורד לדרגת רב"ט, מה שלא מפריע לו לחתום על כל מיני עצומות מילואים בתור סמ"ר…

  9. מני ל הגיב:

    מה פשר "300"?

  10. קורא ותיק של האתר הגיב:

    יותר מדי צביעות באתר שאמור להילחם נגד צביעות.
    1. תסכים או לא תסכים אם דרכה של "הקרן החדשה", זכותו של הציבור לדעת במה היא עוסקת וזה מה שעושה ארגון "אם תרצו".
    2. במלחמה בין הטרור לעולם המערבי הראשון מנסה להשתמש במוסדות הדמוקרטיה כדי לפגוע בה עצמה. תביעות משפטיות אינם אלא נשק נוסף שמפעיל הטרור ותומכיו כנגד הקורבנות.
    3. אף ישראלי לא מכוון בכוונה על אזרחים אבל הרג של אזרחים כחלק מפעולה נגד חיילי האוייב היא דבר שקורה בכל מלחמה. זה רע (כי מלחמה זה רע) אבל לקרוא לזה פשע (להבדיל מטבח מכוון כמו של הנאצים או מירי טילים על שדרות שאינה בדיוק בסיס צבאי… ) – זו הצביעות האמיתית.
    3. עוד לא ראיתי אף ארגון זכויות אדם "נייטראלי" שהגיש תביעות נגד החמאס או החיזבאללה, (ולא – מערכת המשפט בלבנון לא בדיוק ממהרת לתבוע את נסראללה על הטילים ששיגר על הבית שלי…). למה אף ארגון שנתמך ע"י הקרן החדשה לא חשב להוציא צו מעצר בחו"ל נגד עראפת שדמם של אלםי אזרחים על ידיו ? בואו ניקח אנלוגיה פשוטה: נניח שהפרקליטות תובעת אך ורק ספרדים ולעולם לא אשכנזים (אלפרון כן, רוזנשטיין לא) ונניח אפילו שכל הנתבעים הם באמת פושעים. עדיין לא היית יוצא חוצץ נגד התופעה?

    4. בעבר האתר הזה התריע גם נגד תופעות של תמיכה באיסלמו-פשיזם בכסות עלה התאנה של "שיח הזכויות" הפוסט מודרניסטי ותופעות אחרות בשמאל שראויות לביקורת. בשנה האחרונה הפכת לסתם עוד שמאלני רדיקלי מן השורה (פלוס התבטאויות קיצוניות נגד היהדות שיבטיחו שלעולם לא תצליח לשכנע אלא רק את המשוכנעים). חבל.

    5. אני לא יודע אם זה קשור לנקודה הקודמת אבל בתקופה האחרונה האתר הזה אוסף מעריצים עוורים בסגנון "ואו, כל הכבוד, מאמר נכון!!! וכו'). כאדם המאמין בחשיבה ביקורתית, אלה צריכים להדאיג אותך הרבה יותר מאותם אנשים שאתה מצנזר היום כ-"טרולים". (למרות הטפיחה הקלה על האגו).

    • תומר הגיב:

      גם ההליכים המשפטיים נגד רודני סרביה וסודאן הם נשק נוסף שמפעיל הטרור נגד קורבנותיו? או שאלה יוצאים מהכלל? ומה לגבי הנתון המדהים שאף ישראלי לא מכוון על אזרחים? אפשר קישור למחקר שעלה על זה? זה יכול לחסוך לנו המון טיסות להאג.

    • ygurvitz הגיב:

      1. הקרן החדשה לישראל מממנת למעלה מ-300 ארגונים הפועלים בישראל. היא עושה המון דברים. "אם תרצו" מסמנת אותה כאויב, בדרכים פסולות.

      2. "תביעות משפטיות אינם אלא נשק נוסף שמפעיל הטרור ותומכיו כנגד הקורבנות". כלומר, אם צה"ל הורג רופא פלסטיני בעל אזרחות אמריקנית, והמשפחה שלו תובעת פיצויים, זה "נשק נוסף של הטרור כנגד קורבנותיו"? אל תצחיק אותי.

      3. "אף ישראלי לא מכוון בכוונה על אזרחים." בולשיט שלא ראוי לתגובה.

      3.1 אני לא חושב שזה עניינם של ארגוני זכויות אדם ישראלים לתבוע את נסראללה ושות'. הם ארגוני ביקורת כלפי מדינתם. אני אשמח מאד כאשר ארגון לבנוני יעשה את זה. עד אז, העובדה שישראלים נוקטים בשיטה הזו ולבנונים לא היא אות כבוד לישראל.

      4. אני לא מנסה לשכנע אף אחד, רק לכתוב את מה שאני חושב.

      5. זה שמשיהו אומר "וואו, יופי של מאמר" עוד לא הופך אותו ל"מעריץ עיוור". אל דאגה, אין לי כוונה להפוך לגורו.

      • סמולן הגיב:

        למה לא תהיה טיפה יותר עובדתי ? באחוזים, כמה ישראלים מכוונים על אזרחים ? ספר, תאר, שתף ונמק.

      • עדו הגיב:

        סמולן הייתי רוצה לספר לך על ישראלי שירה בדם קר בכמה פלשתינאים אבל הוא שוחרר מבלי שהועמד אפילו לדין בגלל סיבות חסויות של השב"כ.

        • אייל הגיב:

          הייתי רוצה לספר לך על ישראלי שלא ירה בפלשטינאים בדר קר .
          מה לא ברור …אחוזים!

          • אלכס ז. הגיב:

            מה קשור עניין האחוזים?
            מספיק שיש כמה ישראלים שירו על פלשתינאים ושלא הואשמו הרצח/כוונה לרצח כדי להגיד שהמדינה שלנו נוהגת בפייסות כלפי רוצחים יהודים.
            אבל אם אתה רוצה אחוזים, אני חושב שמדובר באחוזים גדולים מתותחנים וחי"רניקים. לא בגלל שהם פסיכופטים רצחניים, אלא בגלל שהפקודות שלהם (במיוחד פקודות להרחבת טווחי בארטילריה בעזה ושימוש ברקטות ופגזי מצרר) מתירות ואף גורמות לכך.

          • דניאל ר. הגיב:

            מספיק אחד בשביל לסתור את הטענה ש"אף ישראלי לא מכוון בכוונה על אזרחים". והבחור שהתלונות נגדו הוסרו כדי שלא לתת להגנה חומר סודי עשה בדיוק את זה.

      • אורי הגיב:

        אות כבוד או הכנת אליבי ?

  11. אחד קטן הגיב:

    האנשים שלנו שווים יותר מהאנשים שלהם. תנאי בסיסי לקיום מדינה, המדינה הישראלית – דמוקרטית – יהודית במיוחד.

    ואם מישהו שגר פה לא מבין את זה ולא טוב לו עם זה והוא משתף פעולה עם גורמים שמנסים להביא לדין אנשים כאלו ואחרים מזרועות הממשלה והביטחון בחו"ל, יכול לעזוב. לא מחזיקים פה בכוח אף אחד.

    ואם זה nמש מפריע לו הפשעים האלו, שייגש למבקר המדינה, לבג"ץ, לנציב קבילות החיילים.

    • עכביש הגיב:

      אתה אמיתי?

    • עדו הגיב:

      אחד קטנצ'יק אני די מסכים איתך
      האנשים שלנו שווים יותר – בהחלט, הם חלק מהמדינה והחיזבאללה וחמאס לא. לכן אני דורש מהם דרישות מסויימות שלא אדרוש מאנשים שלא נושאים תעודת זהות ישראלית, אם אני גם מנופף בגאווה בדגל ה'יהדות' אז יש את המוסר היהודי המפורסם כך שאני אמור לדרוש אמות מידה גבוהות יותר מיהודי מאשר נאמר מערבי ישראלי.
      לגבי שיתוף פעולה עם גורמים מחו"ל – אם מתנחלים מקבלים כסף ממיליונר חב"דניק מאוסטרליה כדי לעשות דברים שמסכנים אותי כאזרח המדינה גם הם צריכים לעוף מפה נכון?
      לגבי בג"ץ ונציב קבילות החיילים – מה תגיד על מפקד בכיר בצה"ל שהצהיר בגלוי שהוא מצפצף על הנחיות בג"ץ?
      אני מבין שצריך להעמיד אותו לדין לא?
      נכון, יש לבעל הבלוג הזה דעה על האכלת טרולים אבל אם הוא משאיר את התגובה שלך שישאיר גם את שלי

      • ש.ב הגיב:

        בורות לתפארת.

        לבית הדין הבינ"ל אפשר לגשת רק במקרה שהמדינה לא ממצה הליכים.

        לכן, אין שום אפשרות להגיש תביעה בהאג לפני שניסו בבתי המשפט בישראל, ובטח לא במקום.

        • אלכס ז. הגיב:

          מה זאת אומרת "ניסו"? אזרחים לא יכולים לפתוח בתביעות פליליות במדיתם, רק פרקליטות המדינה והיועמ"ש רשאים לעשות זאת. אם הם לא עשו זאת אז המדינה לא ממצה תהליכים.
          עוד דבר – גם חקירה והעמדה לדין לא מספיקים כדי להגן מפני האג. רק אם החקירה היתה מלאה, האיש או אישים הואשמו בהאשמות המתאימות לחומרת המעשים (לדוגמא, להאשים חייל ומפקד שירו בפלשתיני כפות בהתנהגות אינה הולמת לא תעזור להם בהאג), ורק אם המשפט התנהל ביושר, ללא התערבות חיצונית ופסיסקתו תאמה לנהוג במשפט הבינלאומי – אז ורק אז האיש מוגן מפני תביעה.

  12. עמית ו הגיב:

    אחרי עיון קצר בדו"ח עצמו, אני חושב שאני נאלץ להסכים עם ההצהרה – הדו"ח אכן מחורר וריק מתוכן.
    את כל התשובות לטענות שאתה מעלה קיוויתי למצוא בדו"ח עצמו, אחרי שב"סיכום המנהלים" שלו (איזה מין דו"ח שמכבד את עצמו כותב סיכום "מנהלים"?) מצאתי פסקה שטוענת שהאסטרטגיה הבסיסית של שלל הארגונים הללו היא להגיש תביעות המבוססות על סילוף האמת ועל הטעיות.
    למרבה הצער – הדו"ח עצמו כלל לא מנסה להתעסק בטענה הזו אלא סופר כמה כסף זז לאן ומי השתתף באיזו תביעה.
    למרבה הצער – זה נראה כמו תרגיל שהגיש סטודנט לכלכלה באיזה קורס נידח.
    למה למרבה הצער? כי על בסיס הזיכרון המעומעם שלי מפרסומים בעיתונות אני חושב שחלק ניכר מהארגונים הללו רואה צל הרים כהרים ותוך כדי החיפוש אחרי פשעי מלחמה של ישראל אותם ארגונים קצת הגמישו את ההגדרה שלהם לפשע מלחמה. למרבה הצער – זה לא נמצא בדו"ח.

    • אלכס ז. הגיב:

      "למרבה הצער – זה נראה כמו תרגיל שהגיש סטודנט לכלכלה באיזה קורס נידח."

      כמה נכון! מרגע שראיתי שהם קוראים לדו"ח שלהם "מחקר" הבנתי שיש לנו עסק עם סטודנט שנה א'.

  13. יונתן הגיב:

    שלא לדבר על הפגנה במדים.

    אם כי אני בטוח שרוב האנשים בכלל לא מבינים מה הבעיה בזה, וזו בדיוק הבעיה.

  14. סמולן הגיב:

    אני חושש שיש פה אי הבנה עמוקה את האסטרטגיה של אם תרצו. עד כמה שאני מדמיין אותה… צריך לומר אולי, כהקדמה, שאני לא מת עליהם. אבל מה שהם עושים הוא פשטני ויעיל. הם ממפים את הכסף וממפים את השמאל של הכסף.

    המהלך יעיל היות והוא מחייב את חזן והקרן להשיב שוב ושוב על שאלות נוקבות מאד. למרבית השעשוע – וזה מרכיב מרכזי בהצלחה של הקמפיין של אם תרצו – חזן לא יכולה לומר לתורמים שלה את מה שנאמר כאן באתר.

    (כאן באתר:

    1. יהודים הם צאצאים למסורת רצחנית שדוכאה בצדק גמור על ידי הגויים, אם כי הנאצים הגזימו. דיכויים של יהודי הוא הכרח עולמי מוחלט, דיכויים של חצי יהודים – פחות הכרחי, דיכויים של יהודים שויתרו על יהדותם מיותר. היהודים שויתרו על יהדותם נבחנים, בעיקר, בהצטרפות ותמיכה ביהודים שויתרו עליה במידה פחותה.

    2. המסורת הציונית לדורותיה וישראל היום באופן מוקצן, מבטאים את הרוע היהודי המובנה, בתוספת סוגי רוע אחרים. יש לפרקה מיד את שניהם, ולהחליף אותם במשהו שידכא את היהודים ויפצה כמידת האפשר – אם אפשר – את הקורבנות שהם לכדו להם, הפלסטינים.)

    התורמים לישראל היום עוד לא הגיעו לשלב המתקדם הזה. הם תורמים מתוך אמונה פחות או יותר בהיפך המדויק של שתי העמדות האלו. כדי להתקיים כארגון מגייס תרומות, חזן נדרשת לפמפם משהו אחר לגמרי: שישראל והציונות הם בבסיסם טובים ומשקפים את היהדות, שיש בה טוב גדול. שיש פגמים – כל ארגון מגייס תרומות מדבר על רוע מסוים שהוא נלחם בו, ממש כמו אם תרצו – אבל הם ניתנים לטיפול בעזרת סכומי כסף פעוטים באופן יחסי. כספי תרומה.

    הדיון המתמשך שאם תרצו יוצרים סביב הקרן, בולם את האפשרות שלה לגייס כספים סביב הנארטיב שבו יהודים וישראל הם דבר טוב, ובמקביל להוציא אותו על פעילות שמקורה בנארטיב השלילי, זה שהאתר הזה מציג אותו באופן מוקצן ועקבי להפליא. השילוב הזה הופך לבעייתי לחזן ולקרן, עקב הפעילות של אם תרצו.

    זה הדבר הראשון שהדוחות של אם תרצו עושים. לחץ כלכלי ישיר, בדיוק כמו שחשיפה עיתונאית יוצרת לחצים על פוליטיקאים.

    הדבר השני שאם תרצו מדגימים שוב ושוב, והוא תופעה מדהימה, היא שהאינתיפדה האלקטרונית נגד ישראל אולי התחילה על ידי פלסטינים, אבל היא מנוהלת ומופעלת על ידי ישראלים. הם מתארים את הגופים שמייצרים את הפעילות האפקטיבית במסגרת האינתיפדה האלקטרונית. מסתבר שאלו גופים ישראלים ויהודים. זו טענה עובדתית חשובה שלהם: האינתיפדה האלקטרונית אינה משהו שגויים עושים לישראל, אלא משהו שישראלים עושים לישראל. זו טענה עובדתית שיש בעיה איתה, בגלל שאם תרצו הם חובבנים מוחלטים בענייני עובדות, שלא לומר נוטים להמציא אותן. אבל גם מי שמפקפק בהם ובשיטות שלהם, לא יכול שלא להתרשם – מהפוסט הזה, למשל – שהבסיס העובדתי לא לגמרי שגוי. הפוסט הזה אמנם טוען שהרשת הזו עושה אתה הטוב העליון, אבל הוא לא חולק על קיומה ועל התנהלותה פחות או יותר כפי שאם תרצו מתארים. הפוסט טוען, למעשה, שהקיום וההתנהלות האלו הם לא סקופ. אני לא כל כך שוחה בחוגים האלו, בוודאי לא כמו עיתונאי, ולכן הקיום וההתנהלות הללו די מפליאים אותי. מדהים (אותי, בעיני) שעקבות הפעילות והכסף לא מובילים, נאמר, לדמשק, אלא לתל אביב. אני חושב שלפליאה הזו יש הרבה שותפים, כולל כמובן חלק נכבד מהתורמים של הקרן.

    מכאן העיסוק המתמיד של הקרן בכך שאם תרצו הם פשוט שקרנים אובססיבים, משהו שקיים במדינת ישראל למרות שישראל מקסימה ונהדרת ביסודה. לכן, אני ממליץ להפסיק לטעון שהמצע העובדתי של אם תרצו אפילו קצת קרוב לאמת. הם לא צריכים שתגיד שהם מוסריים, הכח העיקרי שלהם מגיע מטענות עובדתיות.

    טענות שחושפות משהו בעייתי, כאמור: גיוס הכספים של הקרן מבוצע מתוך עולם ערכי שונה מאד מזה של הוצאת הכספים של הקרן. לכל היותר, דרגת הקרבה המקסימלית, כאן יש שמאל פרו-ציוני מתון, ושם שמאל אנטי ציוני מחויב.

    • סמולן הגיב:

      אוף. צ"ל "היהודים שויתרו על יהדותם נבחנים, בעיקר, בהצטרפות אל ותמיכה בדיכוי של יהודים שויתרו עליה במידה פחותה"

    • נועם הגיב:

      אם צה"ל מבצע פשעי מלחמה, חשיפתם אינה אנטי-ציונות.

      דרישה לשיוויון זכויות לערבים תושבי ישראל אינה דיכוי העם היהודי.

    • דניאל ר. הגיב:

      "גיוס הכספים של הקרן מבוצע מתוך עולם ערכי שונה מאד מזה של הוצאת הכספים של הקרן"

      לפחות בנושא הזה "אם תרצו" פוסלת במומה שלה.

    • אחת מהבלוג השני הגיב:

      סמולן, תגובותיך, כרגיל, מפרקות את הנטען (הפוסט במקרה זה) לגורמים ומציגות אותו במערומיו.

  15. מומי הגיב:

    אני לא אהבתי את השימוש ב "להוציא להורג".
    זה פוסל את כל המאמר שלך.

    גם הזעקה על פשעי מלחמה היא קצת צבועה.
    כל קיומה של ישראל בנוי על הצבא שלה. לולא הצבא, הערבים (פלשתינאים, ערבים ישראלים, לבנונים, סורים, מצרים, יו ניים איט) היו מעיפים אותנו תוך דקה. אני יודע כי הם ניסו את זה כבר כמה פעמים ב 30 שנה האחרונות.
    בשביל להסביר לחמאס ולחיזבאללה שלא כדאי שיירו עלינו טילים, אנחנו מגיבים בהרבה כח. אם לא נגיב בכח, לא יהייה לקח לצד השני והמצב יהיה גרוע יותר.
    כן, אני יודע שהם ממשיכים במלחמה נגדנו גם אחרי, אבל הרבה פחות ממה שהיו רוצים.

    כשנלחמים מול אוייב שיורה טילים מבתי ספר, יש החלטות קשות לקבל. לא לירות בכלל לא יכולה להיות אחת מהן, כי אז נמשיך לחטוף טילים.

    כמו שהימין במדינה אף פעם לא מביא אלטרנטיבה לתכנית החלוקה, גם מאמרים כמו שלך לא מביאים אלטרנטיבה למלחמה מול אוכלוסיה אזרחית השבויה בידי שלטון טוטליטרי (שזה בדיוק מה שקורה בעזה).
    לתת לאשדוד ואשקלון ובפעם הבאה תל אביב, לחיות תחת אזעקות היא אופציה שאינה מקובלת על רוב תושבי המדינה.

    אז פעילי זכויות אדם זה חשוב, ומוסר זה חשוב וחיילים ומפקדים אשר מתעללים ומבצעים פשעים יש להעמיד לדין, אבל מכאן ועד תמיכה בהעמדה לדין של גנרלים על עצם ניהול המלחמה היא לשים את הראש בחול.
    כל הקיום שלנו כאן הוא בזכות הכח והצבא. לולא זה היינו נכבשים ע"י סוריה, ירדן, מצרים, עיראק ומי לא.
    לפעמים צריך לזכור את זה

    • ש.ב הגיב:

      אף אחד לא מנסה להעמיד לדין גנרלים על עצם ניהול המלחמה. מי אמר לך את השטות הזאת?

      וגם על עצם קיומם של הרוגים אזרחיים במלחמה לא מעמידים לדין. כן מעמידים לדין על אקט מלחמתי שעלה בחיי הרבה אזרחים כשהיה ניתן להימנע מכך (מה שנקרא "אצבע קלה על ההדק) או על רצח אזרחים.

    • צרי הגיב:

      כמה דברים חשובים:

      – כל קיומה של ישראל בנוי על הרבה דברים. כל הגנתה של ישראל בנויה על מערכת הביטחון, בין השאר הצבא. זהו משפט כוללני בערך כמו להגיד "בלי שלום אין מלחמה" או "כולנו נלחמים בתור בני אדם". נפלא, אבל המציאות מסובכת מזה עשרות מונים.

      – כל שציינת בנוגע לערבים לא רלוונטי יותר מדי או לא מדוייק. בין השאר כי מצרים, הם לא ערבים. בלי להעליב סתם. ב-30 שנים האחרונות הם ניסו? אם כבר נדייק, ומעל ל-62 שנה ישנם נסיונות של גורמים ערביים (נניח למן שנות השלושים) להתנכל לציונים. מאידך, יש לא מעט התנכלויות ציוניות, כאלו ואחרות, מהצד השני. כמו כן, התגרויות ומלחמות, אחרי מלחמת יום כיפור כבר הכל הופך להיות שונה יותר, מאחר ואין כבר מלחמות של אוגדות או צבאות – יש צבא מסודר מול צבאות גרילה, וילדים בני 13 אל מול ילדים בני 20.

      – טיעון כח ההרתעה הוא בין הלא מדוייקים, הן מבחינה אסטרטגית טהורה והן מבחינה מוסרית. אויב שזורק עליך אבנים לא ימות מפחד מזה שאתה מפוצץ אותו בקרקע קרקע או באש מתגלגלת. הוא יצלם בפלאפון וישלח ליוטיוב. ואז, מי שזרק את הטילים יצטרך לתת דין וחשבון שאנחנו לא נותנים. אם היינו משתמשים במשפט הנכון – הלחם באש באש, ולהגביל את צה"ל לפעולות הגרילה המוצלחות שהוא בין כה וכה עושה (מוצלחות יותר מוצלחות פחות), ופעולות חכמות שלא משתמשות בקאליברים גדולים מדי – והתו"ל ישתנה ללו"ז, לוט"ר וכד' מהוקצע ומקצועי, בדגש בהשבת אש קורקטית – וואלה, זה יהיה קצת יותר הגיוני, לא?

      – לולא זה היינו נכבשים וכד' – כיום כבר לא. אין אינטרס לאף אחד להחזיק בפלשתינאים. יש סיבה שהמצרים, לא ערבים, ויתרו די בקלות על רצועת עזה. הפלסטינים הם בעיה , לכולם. גם לירדנים, גם לכולם. אין מה לעשות. עם זאת, לא מדוייק בהכרח.

      – עוד לחימה לא תגרום לרגיעה אמיתית. אולי מדומה, אבל לא אמיתית.

      כל זה, כמובן, בערבון מוגבל ומפיו של אדם לא מוסמך; וקצרה היריעה כאן מהשב כראוי. אבל תהא זו תשובה חלקית לאמיתות השבורות שהצגת.

      דאנקה שיין.

  16. אבי הגיב:

    וואוו סמולן פעם היית מעין מרכז עם ביקורות ל-2 הצדדים (מעין קדימה שכזה), בזמן האחרון הפכת לתואם ביבי. אתה אומר שאתה לא מת על אם תרצו, אבל זה נראה בדיוק הפוך, כאילו שלא רק שאתה כן מת עליהם, אלא שאתה אחד ממעריציהם.
    סתם לזכר "הזמנים הטובים", יש לך גם ביקורת על אם תרצו? אם כן אנא פרט מהי?

    • סמולן הגיב:

      אם תרצו משקרים הרבה פחות ממה שהקרן ולהקת התומכים המאומנת שלה טוענים, אבל הרבה יותר ממה שראוי. בנוסף, אם תרצו לא טורחים להתמודד עם הקרן והלהקה במקום הכי חשוב – וגם הכי מוגן שלהם – הדיון המוסרי.

      לדעתי הפעילות של אם תרצו היא מהלך פוליטי, כלומר כוחני. היא כוחנית במובן הפוליטי המעודן, אבל אין לי ספק שהיא אפקטיבית. הקרן תתקל בבעיות גיוס. לדעתי, מהלך פוליטי נגד מישהו או משהו, שלא מלווה בהרבה מאד דיונים ודיבורים שמנסים להבהיר ולגשר במימדים המוסריים, הוא פסול. אני בטח מעדיף להתווכח ולא לבצע פעולות כאלו, עדיין. בנוסף, מה שמאד חסר בדיון של אם תרצו היא הכרה בדברים החיובים שהקרן בונה ובנתה.

  17. מומי הגיב:

    לפי ההגדרה שלך את "רצח אזרחים" ניתן להעמיד לדין את כל מי שהיה מעורב גם במלחמת לבנון השניה, שכן מתו לא מעט לבנונים אז. בטעות. אבל מתו.

    אם תיתן חלופה לתרחיש הקבוע של ירי מתוך בתי ספר, אולי נהיה חברה טובה יותר אשר אינה הורגת אזרחים. אולי יש דרך ובצבא לא שמעו עליה. אני כאזרח אשמח לשמוע על חלופות.

    אם לא תדעו להבדיל בין מג"ד שנותן פקודה לירות בפלשתינאי כפות לבין מגד שמתקדם עם גדוד טנקים במלחמה, תהפכו לצועקי זאב זאב וקולכם לא יישמע יותר.

    • עדו הגיב:

      מומי אני מסכים לגמרי.
      מג"ד שנותן פקודה להתקדם עם גדוד טנקים הוא אכן חייל שפועל לפי מה שהוא אומן לעשות, אמור לעשות ובהתאם למשימות שהוגדרו לו.
      כל המגמה של השתלחות בקבוצות בחברה הישראלית – צה"ל, המתנחלים, החרדים או כל ציבור אחר היא פסולה בעיניי כי היא מייצגת התנערות מהאחריות של המדינה וזה מה שכתבתי בפוסט הקודם לגבי המתנחלים.
      הצבא לא בוחר לעצמו מטרות, המדינה עושה זאת, עובדה – צה"ל כן פינה אזרחים בגוש קטיף כי זאת היתה ההוראה שקיבל בדיוק כשם שהוא כובש את השטחים כי זו ההוראה שהמדינה נתנה לו כך שלמעשה לא הצבא כובש אלא המדינה.
      אני לא יכול לצבוט לבחורה בישבן ולהגיד שאני מוסרי ורק היד שלי לא, אני לא יכול לבעוט בחסר ישע ולהגיד שאני רחמן ורק הרגל שלי לא. באופן כללי אני לא שולל שימוש בכח צבאי לפתירת בעיה צבאית – לשם כך הצבא קיים. אבל ב'עופרת יצוקה' הרושם שלי הוא שמאות הילדים ההרוגים הם לא תוצאה מצערת של המבצע אלא בעצם מטרת המבצע (להראות לפלשתינאים שהורדנו את הכפפות וילדים הרוגים לא עושים עלינו הרבה רושם). מכיוון שאי אפשר להורות לחייל צה"ל לכוון ולירות בראשו של ילד (לפחות לא בלי שזה ידלוף) עושים משהו אחר – מכניסים כוחות צבא אדירים לתוך מחנות פליטים עמוסים באוכלוסיה אזרחית ונותנים לאינרציה לעשות את השאר. כך שלא הצבא אשם בפשעי מלחמה ב'עופרת יצוקה' אלא המנהיגות שלנו שכיוונה מראש לתוצאה של מאות ילדים הרוגים כדי להעביר מסר לצד השני.

      • מומי הגיב:

        אני כנראה כבר לא אשכח את התמונה של שלושת הילדים הפלסטינים שוכבים מתים זה לצד זה, כשהגדול בן שלוש לכל היותר. גם לא את זעקת הרופא שמשפחתו נמחקה.
        וגם לא את התינוקת מכוסת הדם מהפיגוע באפרופו, ואת נהג האוטובוס המת שמוט הראש מהפיגוע בדיזנגוף סנטר.

        אם היתה לי חלופה להסביר לחמאס להפסיק לירות רקטות על ישראל, הייתי משתמש בה. אם תסתכל על הלחץ הציבורי שהחיזבאללה נתון בו בעקבות המלחמה האחרונה אולי תוכל להבין שלציבור שיודע שהולכת לנחות עליו מכת מוות כואבת יש כח ומשקל בהחלטה של ממשלות או ארגונים להפגיז את ישראל או לשמור על רגיעה.
        החמאס יודע את המחיר עכשיו.

        אף אחד לא רוצה מלחמה.

      • עדו הגיב:

        "אף אחד לא רוצה מלחמה"
        חזק, חזק מאד , התכוונת כמובן ל'אף אחד בצד שלנו' כי ברור שהצד השני הוא האשם.
        זה גם מה שהאמנתי בתור ילד שנולד קצת לפני מלחמת ששת הימים ורץ למקלט במלחמת יום
        כיפור. היה ברור לי שאנחנו שונאים מלחמות בדיוק כפי שהיה ברור לי שאנחנו שונאים ערבים, הרי
        יש כל כך הרבה תמונות של בחורים צעירים ויפים במדים שלנצח לא יזדקנו, ואימהות ממררות בבכי
        על הקבר והלב נשבר ומתמלא גם זעם כלפי המנוולים שכל זה באשמתם וכך היה לי ברור כל ילדותי
        שאנחנו שונאים מלחמות ורק בגלל המנוולים בצד השני יש את טקסי יום הזיכרון האלו שבהם מעלים
        שוב את כל הזיכרונות הכואבים כדי שלא נשכח כמה אנחנו שונאים מלחמות.
        ואז, בערך כשהייתי בן 15 פרצה מלחמת לבנון, בהתחלה שמחתי (אנחנו שונאים ערבים , לא?) כי חשבתי שמדובר במבצע לביעור קיני מחבלים ומחבלים הם מנוולים. הנה היה פיגוע בכביש החוף ופצצות בשוק מחנה יהודה אז ברור שהמחבלים הם מנוולים, כמובן שאם נחשוב על זה אז לא יצאו באותו זמן
        למלחמה, בטח לא בכזה היקף, הרי אמרו לנו שמדובר ב"מבצע" ! 40 קילומטר, 72 שעות וזהו..
        ושוב מתחילים העיתונים להתמלא בתמונות המוכרות של בחורים צעירים ויפים במדים ואימהות בוכות ואז מתחילה להתגנב למוחי בגיל 15 מחשבת כפירה מזעזעת : 'יכול להיות שאנחנו בצורה מזוכיסטית כלשהי נהנים מהקטע ? יכול להיות שיש משהו משכר בפולחן השכול הזה ? יכול להיות שאנחנו דווקא כן רוצים מלחמה ?
        לאאאא, מה פתאום.

    • יובל הגיב:

      מה ההגדרה שלך ל"מתו בטעות"? כל מי שאנחנו הורגים בידיעה או בכונה?

  18. ש.ב הגיב:

    יש לי טלה אחת צריכה תיקון שאני יכול לתת לך במתנה, לי אין סיבה מיוחדת לתקן אותה והיא סתם שוכבת שם. אבל רק בתנאי שתהיה ילד טוב ותכתוב כל יום, ותזכיר לי להביא לך אותה.

  19. רני הגיב:

    כל מה שנבקש זה רשימה מסודרת של מי שקיבל כספים מהקרן ולשם מה. אם זה סוד כמוס שיגידו שזה סוד כמוס. כשנדע נחליט. כרגע זה שני צדדים העוסקים בהשמצה אינטנסיבית. ובחיפוש נמרץ אחרי קללות גידופים וכ"ו. מי שטוען שהקרן היא הכלאה של אמה תרזה ומרטין לוטר קינג (האחרון היה ידוע כטוב בהכלאות) או גנדי ההודי צריך להיות הראשון לדרישה זו. הסיפור על המטיף הנוצרי שתומך בצד השני זו הקדמה למה שצריך לעשות.

  20. איתן לרנר הגיב:

    כרגיל המאמר קולע אבל כרגיל כמעט כמה דברים שאשמח שתבהיר : האם האם הערתך לגבי רבנים לזכויות אדם היתה רצינית ?ז"א התכוונת שהם באמת ארגון בלתי אפשרי בגלל השילוב או שדיברת רק על איך שזה נשמע ?.אני מניח שאתה יודע שהם עושים עבודת קודש בפלסטין וכנגד עוולות ישראל.
    שנית , קריאתך להוציא להורג פושעי מלחמה – האם אתה מאמין בעונשי מוות לכל פושע מלחמה?

    ולבסוף , מה זה מש"ל ?

    איתן

  21. רני הגיב:

    לאור ברקת נכנסתי לבלוג שלהם באנגלית ועברית. אין דרך מסודרת להציא רשימה של מקבלי מענקים וקיצור של הנימוקים בבקשה.
    למה ולאיזה צורך הביטוי דמגוגיה?

    • אור ברקת הגיב:

      לא יודע, אני נתקלתי שם בדוחות די מפורטים.

      דמגוגיה – קבוצה של פאשיסטים קמה ומפרסמת דו"חות מגוחכים. ומיד הקרן צריכה להוכיח שאינה פושעת. אם תרצו טוענת שאין שקיפות, זה הופך מיד לעובדה הנישאת בפני כל.

    • מיכל הגיב:

      הנה לדוגמה
      ארגון : מתוך האתר של nif

      אש דויד
      איזורי פעילות: דרום
      תחומי פעילות: חופש הדת ופלורליזם דתי

      אש דוד

      משרדים: אשדוד

      מטרת הארגון
      לחזק מגמות של התחדשות יהודית ברוח היהדות הפלורליסטית ולסייע לחברי להשתלב בחברה הישראלית.

      רקע
      אש דוד היא קהילה של עולים מברה"מ לשעבר הפועלת באשדוד. היא מיועדת לאנשים אשר הגיעו לישראל עם ידע מועט ביהדות, אמונה ומנהגים יהודים ואשר מעונינים לחזק את זהותם היהודית. הקהילה חברה בתנועה ליהדות מתקדמת ומאות אנשים משתתפים בקביעות בפעילויותיה. הקהילה שותפה גם בקואליציית ארגוני עולים וארגונים ותיקים הפועלים למען חיזוק הזהות היהודית.
      אסטרטגיות פעולה
      ארגון פעילויות בשבתות וחגים; פעילויות לילדים ומבוגרים בימי חול; הרצאות; אולפן ללימוד עברית; סיורים; טיפוח מנהיגות.

      פעילויות והישגים
      • פתיחת קורס מנהיגות יהודית.
      • ניהול קהילה לומדת באשקלון הנפגשת על בסיס חודשי.
      • ארגון סמינר לקראת פסח וליל הסדר.
      • הפעלת תוכנית בר-מצווה.
      • הפקת עלון קהילה בנושאים של יהדות פלורליסטית.
      • ייסוד ספריה בתחום היהדות.

  22. רני הגיב:

    זה דיון מיותר ומבחינתי נגמר כאן. הקרן עומדת תחת התקפה לא אני. דוגמה אינה הוכחה. גם באתר הקרן יש דוגמאות אין רשימה מושלמת. בכל מקרה אני לא מצאתי רשימה נכונה ל 2010 של כל הארגונים הנתמכים. איני בלש איני חוקר ואיני בעל עניין. אין שמות אנשים אין סכומים ואין שום דבר על מנגנון פיקוח. האם כל הארגונים מקבלים אותם סכומים?. אני לא ממשיך להתעסק בזה, כי יש לי דברים אחרים לעשות בזמני. רק לדעתי המיליונרים מחו"ל של עסקי ההימורים שקונים אדמה עם בעלות מפוקפקת ומתנגדיהם מחו"ל שתומכים בארגונים שיש עליהם ויכוח, כמו הקרן, בין יתר הדברים מגדילים כאן את הבעיות החיכוחים והשנאה. ראה את השימוש המיותר במונח פשיסט. לטעמי מי שמביא לכאן כסף מחו"ל בכדי להנדס את החברה הישראלית לפי תכנית זו או אחרת צריך להיות חשוף לחלוטין.

    • מיכל הגיב:

      שלחתי לך קישור עם הרשימה המלאה – תסתכל למעלה.
      כל הארגונים כל הנימוקים כל ההסברים
      כולל הנחיות להגשת בקשה למענק. מה עוד אתה צריך?

    • MuyaMan הגיב:

      זה כמובן היה בהקשר של בניון, אבל המערכת שחשדה בי שוב כספאמר זרקה אותי מהשרשור שם אחרי שהוכחתי שאני חף מפשע…

  23. סתם אחד/האחד הגיב:

    לגבי הנפגעים האזרחים בעופרת יצוקה
    יש לזכור שבנוסף לבנותיו של הרופא נהרגו גם חיילי צהל מירי דו"צ , אז מה נאשים את צה"ל בירי מכוון גם כלפי חייליו שלו?!
    אלא גם במקרה הרופא ובנותיו וגם במקרה החיילים שנהרגו מירי דו"צ ,מדובר בארועים מצערים שוודאי יש לבדוק אותם, אולם אין שום כשל מוסרי יותר מאשר תאונה מצערת .
    אגב בקשר לרופא ישראל הביעה צער ואף הביעה נכונתה לפצות כספית את הרופא .

  24. יובל הגיב:

    הרמטכ"ל לא הצהיר מראש שכוונתו לצרוב את תודעת חייליו, ואיש לא התעלם מהאפשרות שייהרגו חיילים אלא רק מהרג פלסטינים. לכן הצבא אחראי להרג חייליו במחדל – אולי – ולהרג הפלסטנים במעשה ובידיעה.
    מש"ל.
    דרך אגב, אתה באמת מזהה הפצצה בידיעה שייהרגו אזרחים עם טעות שהובילה לירי על חיילינו? או שזה סתם לשם ויכוח?

  25. צרי הגיב:

    הי, רבנים למען זכויות אדם הם ממש בסדר! יש שם לא מעט רבות מסורתיות, שאין להם שום קשר לנונסנס האורתו'!

  26. עמיש הגיב:

    במקום ליילל ראוי שהקרן תמסור הבהרות יסודיות על המדיניות שלה ועל הארגונים שאותם היא מממנת.
    אם יסתבר כי הקרן מממנת ארגונים אנטי ישראליים או אנטי ציוניים במובהק, יש לנו בעיה קשה אפילו אם זה נכון ש"אם תרצו" היא תנועה פשיסטית מצחינה.
    בבכיינות ובנפנופי ידיים לא פותרים בעיות, אני מצפה להצהרות ברורות ומפורטות.
    מי ששולח אותי לאתר הקרן מסייע רק ל"אם תרצו".

    • מני ל הגיב:

      לא, אולי במקום ליילל, ש"אם תרצו" תבהיר עם אילו אירגונים שהקרן מממנת יש לה בעיה. ובכלל, איך מגדירים "אנטי-ישראלי" ו"אנטי ציוני"? שלום עכשיו כאלה? אולי גם "השמאל הלאומי"? הרי גם אירגון ג'יי-סטריט מוחרם על ידי ישראל, כנראה כי זה אירגון יהודי שמעז לסטות טיפה שמאלה מהקו של ישראל ביתנו.

    • ערן הגיב:

      למה הכוונה ב"ארגונים אנטי ישראליים או אנטי ציוניים"?

  27. עמיש הגיב:

    צר לי אבל אני לא מכיר את כל השמות וגם לא רוצה להכנס לויכוח על הגדרות.
    יש ארגונים לאזכרת יום הנכבא, יש ארגונים לשימור שמות ישובים ערביים, לא חסר.
    אני מצפה מהקרן לדווח ישר ואמיתי ולא לבכיינות.

    • ygurvitz הגיב:

      ולמה הבורות שלך מטילה חוב כלשהו על הקרן?

      • עמיש הגיב:

        אני מצטער מר גורביץ' אבל אני לא בור, אני בסך הכל לא יודע את הפרטים בנושא.
        אבל לא זה מה שמחייב את הקרן, מה שמחייב את הקרן הוא דאגה כנה לשמה הטוב ולמטרות שאותן היא רוצה לקדם.
        היא יכולה להמשיך בשתיקה מתנשאת ונעלבת, ולאכול את מה שיקרה כתוצאה מכך והיא יכולה לנסות ולהסביר את עצמה לציבור הישראלי.
        איך אמר הרצל – לא רוצים לא צריך.

        • אילן הגיב:

          וואי, אולי די כבר?הציעו לך רשימה מלאה של הגופים שהקרן תומכת בהם, אמרת שאתה לא רוצה לעיין בזה. מה בדיוק אתה רוצה? שנציג הקרן יגיע אלייך הביתה ויקריא לך את הרשימה?

          החוצפה של אנשים לפעמים!

          • עמיש הגיב:

            אני רוצה שהקרן תצא ותסביר בהרחבה לציבור הישראלי כולו על תפקידיה, מטרותיה, מקורותיה, מדיניותה ומגמותיה.
            אל תתחכם ואל תשלח אותי לקרוא רשימות. אני לא רואה חשבון ולא מבקר המדינה. אני אזרח שתומך בשמאל ומצפה לשמוע שאנשי "אם תרצו" הם שקרנים ושאין קרן ישראלית שתומכת בארגונים החותרים תחת הלגיטימיות של מדינת ישראל.
            ואם זה לא קורה אז יש שתי סיבות אפשריות. או הטפשות והאטימות המתנשאת של הגב' חזן ואנשיה או שהמלעיזים צודקים והקרן אכן תומכת בארגונים אנטי ישראליים.

            • מני זהבי הגיב:

              הגדר "ארגונים החותרים תחת הלגיטימיות של ישראל" (רמז: אירגונים הדורשים בירור משפטי של חשדות להפרת דיני המלחמה בידי קציני צה"ל אינם נכללים בקטגוקיה הנ"ל, בלי קשר לשאלה עד כמה החשדות הספציפיים שהם מעלים מבוססים).

              • עמיש הגיב:

                אני לא רוצה להגרר למלחמת הגדרות, יש דברים הברורים מאליהם ויש דברים אפורים שעליהם ניתן להתווכח.
                אני בסך הכל מציע לקרן להסביר את עצמה בקול רם ובצורה ברורה.
                לא רוצים – לא צריך.

              • ygurvitz הגיב:

                זה לא עובד ככה. יש לך טענה נגד הקרן? נמק אותה ואז תבקש תשובות. טענה של "יש לי כל מיני חשדות לא מבוססים כלפיכם, הפריכו אותם" לא עובדת. אם אתה לא יודע אפילו מה התלונות שלך כנגד הקרן, ואין לך מושג לאלו עמותות אתה בעצם מתנגד, אתה מגיע לדיון מתוך בורות, ואף אחד לא חייב לך שום דבר.

              • עמיש הגיב:

                אתה צודק במאה אחוז.
                אין לי שום טענות, הכל בסדר, הקרן בסדר, כולנו בסדר, לא צריך לעשות כלום, אפשר להמשיך לשבת עם אצבע בתחת ולתת לפשיסטים להשתלט על המדינה, אין טעם לצאת בהסברה, מי שרוצה לדעת את האמת מוזמן לעיין בדוח השנתי של רואה החשבון של רשם העמותות (באנגלית).
                מי שלא רוצה לעשות זאת הוא כמובן בור ועם הארץ, טיפש עם דיפלומה שסתם מזיין את המוח.
                עכשיו אתה מבסוט גורביץ?

              • ygurvitz הגיב:

                אם זה הדיוק המקסימלי שאתה מסוגל להגיע עליו, כנראה שאצטרך להסתפק בזה.

            • אור ברקת הגיב:

              יש גם הסבר שלישי – שהקרן אנשיה ותומכיה הסבירו חזור והסבר מיהם והאספסוף שלא מתעניין ממש בעובדות חוזר כתוכי על נתוני הפאשיסטים המחוררים ועל האשמותיהם המופרכות.

              • מיכל הגיב:

                כן, אבל יש כאן בעיה.
                יש משהו במה שעמיש אומר, טענות כלליות ופשטניות בסגנון אם תרצו אכן קלות וברורות יותר ואנשים נתפסים אליהן בקלות. אנשים לא רוצים להתאמץ ולהבין, וזו אכן בעיה שלנו – (אנחנו אלה שרוצים שאנשים יבינו )

              • עמיש הגיב:

                יש לקרן בעיה חמורה והיא תלך ותחמיר אם היא לא תצא במסע הסברה מקצועי וברור.
                אם כל מני חכמים בעיני עצמם ימשיכו לשלוח את השואלים לעיין באתר הקרן או בכל מני מסמכים מסובכים לא יצא מזה שום דבר.
                הקרן חייבת את זאת לעצמה, לא לי ולא לסבתא שלי, רק לעצמה.

              • אור ברקת הגיב:

                מסמכים מסובכים? ממש טבלה – רשימה מסודרת וברורה. בנוסף דוברים של הקרן הגיבו בתקשורת מספר פעמים והסבירו על פועל הקרן. זה שאתה ודומיך מתעקשים להיות תוכים של פאשיסטים – אין מה לעשות נגד זה.

  28. מיכל הגיב:

    ועל מי מגינה האגודה לזכויות האזרח? (במימון חלקי של הקרן החדשה לישראל )

    http://www.acri.org.il/story.aspx?id=2464

  29. מני זהבי הגיב:

    מילא אולמרט. מה יש ל"אם תרצו" נגד ברק?

    • MuyaMan הגיב:

      אם אתה מדבר על מודעות ה"מבוקשים" – זו לא בעיה של "אם תרצו" איתם. זה נסיון של הארגון להראות איך "הקרן החדשה" וכיוצ"ב שמאלנים הופכים מנהיגים בישראל (ובפרט אלו שהיו בשלטון בזמן עופרת יצוקה) למבוקשים בעולם בגין פשעי מלחמה.

      • מני זהבי הגיב:

        חשבתי על זה. העניין הוא שככל שאני מבין, חלק ניכר מאזרחי ישראל דווקא ישמחו לראות את אולמרט כמבוקש, ולא בגלל "עופרת יצוקה".

  30. אורן הגיב:

    יש כל כך הרבה פחד קיומי בנוגע לביקורת על
    הממסד הביטחוני.
    למרות זאת, חשוב שאותה הזרוע תהיה כפופה לחוק ולשלטון,
    כמו שאר הזרועות הכביכול "פקידותיים".
    נהניתי לקרוא. תודה.