החברים של ג'ורג'

מנהלתי, קצר

ערוץ 10 פרסם לפני כשעתיים פרומו לכתבה שלו על המשורר הרדיקלי יצחק לאור, ולדברי כתבתו נסלי ברדה יש ברשותה תלונות של ארבע נשים על "מעשים חמורים" שביצע בהם לאור. תגובתו של לאור: "אני חש שנעשה בי לינץ', אני לא חושב שיש קייס נגדי".

סיווגתי לפני זמן קצר את שני הפוסטים על האנס הרדיקלי תחת "יצחק לאור". עכשיו כבר אפשר.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

37 תגובות על ”מנהלתי, קצר“

  1. טל הגיב:

    אבל למה אתה חושב שאפשר? אם ערוץ 10 מבסס את דבריו על תחקיר ולא על תלונות למשטרה, הרי שחסיון מפני לשון הרע לא עומד להם ואם הם במקרה יתבעו, הם יצטרכו להוכיח שהדברים שהם פרסמו אמיתיים. ואז גם כל מי שחזר על הדברים – חשוף גם כן.
    לא שאני רוצה שהעניין הזה יקבר. אבל מבחינתך ובמחינת הבלוג שלך (מקום אהוב אלי במרחבי הרשת) אתה מסתכן.

  2. מהגג הגיב:

    אגב, ראית את זה http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1149959.html ?

    אני מזועזע, באמת איש שהערכתי…
    אני נזכר בצער בתגובה שלי: "הכיעור והבריונות מתחלקים שווה אצל כל המגזרים. הציפיה שלך שהומניסט יהיה בן אדם היא כמו הציפיה שרב יהיה ירא שמים , שום קשר" חבל לי להתבדות, כל מגזר לא אוהב לראות את מנהיגיו במצב הזה…

    • גרייף הגיב:

      מצחיק שאתה מקשר לזה, ההבדלים צורחים לשמיים… בציבור אחד, כאשר הועלו החשדות, אנשי דעה ועט יצאו בקמפיין שכל מטרתו היא להוביל להגשת תלונה, משפט, ובתקווה, הוצאת האמת לאור. זו הדרך הנכונה. מהצד השני, מנהיגי ציבור פועלים במרץ להשאיר את התלונות, אם יש כאלו, בחושך; איש החינוך פורש לחופי הכנרת, ואת תלמידיו מזהירים "לא להישבר" – לא לשתף פעולה עם שלטון החוק, שמה יוטל כתם באיש חובש כיפה נוסף.

      • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

        מהכתבה:

        "מהתחקיר, שישודר ביום רביעי הקרוב, עולה כי כמה מהמוסדות האקדמיים בהם הועסק איש הרוח היו
        מודעים לתלונות הרבות כנגדו. חלקן סיימו את עבודתו של בעקבות התלונות, אולם הדבר לא מנע ממלאור לעתים לחזור לאותו מקום עבודה או למקום עבודה דומה. במקומות אחרים, למרות הידיעה על התלונות, הוא מועסק עד היום."

        • ג'ו הגיב:

          תלונות? היו תלונות נגדו? אז למה כולם הלכו על קצות האצבעות ולא אמרו את השם?

          הכתבה בערוץ 10 מקוממת במיוחד, מראיינים 'איש אקדמיה בכיר' בעילום שם. והוא מספר על תלונות, באותה מידה יכלו לשאול אותי ולצטט אותי כבכיר בשירותי הביטחון. איזה מנהל מוסד אקדמי מדווח על עובד בעילום שם? אם יש לו מה להגיד שיגיד בגלוי, הוא מחויב לזה.

          ממה כולם מפחדים? אם היו תלונות למה אף אחד לא אומר בפומבי שההתלוננו? אני לא רוצה להיות אפולוגיסט אבל כל העניין הזה תמוה.

          • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

            לפי מה שהם אומרים הכוונה ב"תלונות" היא תלונות לחוג ולא למשטרה.

            למה החוג העדיף להחליק את הדבר ולא להפנות את המתלוננות למשטרה? אני מניח שהם פשוט דאגו לאחד משלהם.

            • מני זהבי הגיב:

              תראה, הטרדה מינית היא דבר נזיל, ולא כל תלונה בעניין צריכה להגיע למשטרה (כלומר, אפשר להתלונן, אבל בחלק גדול מהמקרים תהליך החקירה יפגע נפשית במתלוננת ולא יביא להענשת החשוד, בהעדר ראיות מובהקות לעברה פלילית — כאלה שניתן ללכת אתן לבית משפט). מהטעם הזה, בין היתר, קיימת כיום בכל אוניברסיטה נציבות פנימית לבדיקת תלונות על הטרדה מינית — גוף שיכול לערוך בירור ולנקוט צעדים משמעתיים בלי להזדקק לכללים של הליך פלילי. לכן, אם עולה השאלה מדוע אנשי האקדמיה המעורבים לא הפנו את המתלוננות לגוף כלשהו, השאלה הזאת צריכה להישאל לגבי הנציבות הפנים-אוניברסיטאית. מצד שני, ייתכן ובעת שבה עשה לאור את המיוחס לו, טרם הוקמו נציבויות כאלה.

        • mosh הגיב:

          אני מכיר את יצחק לאור. לא חבר שלו. עבדתי איתו פעם. איש מגעיל באופן נדיר. אבל זה בדיוק העניין: הוא איש גס רוח שכל הזמן אומר זין כוס לזיין זיינתי. ואילו הרב מוטי אלון כמו כל הרבנים כולו מתק שפתיים וצניעות מינית והטפות נגד הומוסקסואליות.
          אז כן. יותר כיף כשתופסים את הצבוע המתחסד. הלעג הוא המחיר הכבד של הצביעות.

          • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

            זה טרפה וזה נבלה.

          • ערן הגיב:

            אדם שמדבר בשם ההומניזם והחמלה (לפלסטינאים) ובזמנו החופשי הוא מבצע את הדברים שנטען שלאור מבצע, אם כי אני כמובן אינני יודע אם ביצע או לא ביצע, הוא צבוע הרבה יותר גרוע מאשר אדם שמטיף לשנאת האחר, ובזמנו החופשי מבצע מעשים כאלה, לעניות דעתי.

      • מהגג הגיב:

        באמת שאני לא מבין מה אתה רוצה להגיד, ואין לי עניין להיכנס למלחמת הכאות על חזה המגזר השני. גם עוד לא ברורים (לפחות לי) עד הסוף הפרטים. בשני המקרים, אגב.

        יכול באמת להיות שיש הבדלים גדולים ביניהם, אבל אותי מעניין הצד הדומה שבו איש שאמור לסמל רעיון יפה נתפס בקלקלתו, או נחשד בכזו.

        אם היו דברים שקרו ולא היו צריכים לקרות מעבר למעשים של החשודים עצמם, כדאי לבדוק ולוודא שהם לא יישנו. אם כשיתגלו פרטים נוספים יוודע שאנשי "תקנה" היו צריכים לעשות משהו אחרת – ראוי להוקיע אותם.

        • מהגג הגיב:

          http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1150176.html

          דווקא נראה שכן פנו ליועמ"ש ודרכו בעקיפין למשטרה.

          הבעיה, כמו עם לאור, היא שבהעדר תלונה אין הליך פלילי ולכן אי אפשר לעשות כלום (גם לא לחשוף את שמו בלי להסתכן בתביעת דיבה), המעט שאפשר לעשות זה להרחיק אותו מתלמידים, וזה אכן מה שנעשה בשני המקרים.

          כל הסיפור הנדוש של מנהיגי ציבור דתיים שמשאירים דברים בחושך כדי לא להתזבות ובעצם מתבזים פי אלף (ומאפשרים פגיעה בתלמידים, אבל מי רואה את זה…) נכון במקרים כואבים אחרים (נתיב מאיר ודרוקמן) אבל כנראה לא במקרה הזה.

          • מאיה הגיב:

            אני (חילונית, אחות לחוזרת בתשובה) מכירה מקרוב את הרב דרוקמן ומשפחתו הרבה שנים ומוצאת אותם צנועים ומסורים למצוות "בין אדם וחברו" (עם עיוורון גדול, כמעט נכות בעיני, לגבי מי שאינו יהודי).
            אשמח אם תפנה אותי לחשדות כל שהן לגבי הטרדה מינית של הרב דרוקמן, אחרת זו הכפשה מכוערת ודוחה במיוחד של אדם מסור והגון.

            • מני זהבי הגיב:

              מאיה, אני מציע לך לגגל "דרוקמן" ו"הטרדה מינית" (בעברית), ולשים לב במיוחד לתוצאה מהוויקיפדיה. עניין של שלוש דקות בערך (רמז: הרב דרוקמן עצמו לא נחשד בהטרדה מינית).

    • ניב הגיב:

      בהתיחס להגדרת הומניסט כמי שפועל לפי ערכים מסוימים, אז בהחלט יש לי ציפייה שהוא יפעל לפי ערכים אלו בכל תחומי החיים. (אם הכוונה להגדרת הומניסט כמי שמתעסק בשפות, ספרות וכו' אז כל העניין לא רלוונטי).

      אם להיות קטנוני:
      רב זה תפקיד (בשונה מהומניסט או דתי), אבל עדיין אני בהחלט משער שיש קורלציה בין התכונה "רב" לבין התכונה "ירא שמים".

  3. עדו הגיב:

    אולי כולנו צריכים להכות על חטא. לאור ידוע כמי שהיכה את מנחם בן שכתב דברים לא מחמיאים על יצירתו. כמו עם דן בן אמוץ גם כאן יש מקרה של מישהו שיש לו רקורד מוכח של אלימות אבל מכיוון שהוא מהמחנה ה'נכון' אז סולחים לו את זה. נו, מסתבר שמי שאלים כלפי מנחם בן יכול להיות גם אלים כלפי מישהו שהוא מטרה פחות 'נכונה' והרי זהו בעצם הבסיס לכל התפישה של השמאל- אם תשתוק כשפוגעים בכאלו שאינך אוהב יום אחד יגיעו גם אליך. מעניין מה היה קורה אם בעקבות הפגיעה במנחם בן לאור היה הופך ל'פרסונה נון גרטה' בכל חוגי השמאל, האם הוא היה מפנים את המסר ?

  4. רן בר-זיק הגיב:

    דווקא הדבר המעניין ביותר הוא לא השיוך של מר לאור למחנה השמאל או למחנה הימין – אלא איך קבוצה של נשים דעתניות ומאד מודעות לזכויות שלהן שאת חלקן אני מכיר (לא אישית, דרך הבלוגים שלהן) ומאד מכבד פשוט שותקות מול התופעה הזו ולא חושפות את המקרים או עוזרות בחשיפה של המקרים.

    חשוב לציין שאני לא מכיר אותו או את פועלו וזו הפעם הראשונה שאני שומע את שמו (אני בור ועם הארץ). ועדיין, גם אם הוא אושייה רצינית ביותר בתחום השירה. אני לא מצליח להבין איך אפשר להטיל אימה על קהל כל כך גדול בלי שמישהו בא ועושה לזה סוף.

    • ygurvitz הגיב:

      ובכן, קבוצה של בלוגריות (ובלוגרים) באו ושמו לזה קץ. מה אתה רוצה?

      • יריב הגיב:

        אני לא יודע מדוע, אבל יש לי תחושה רעה לגבי כל העניין.

        דבר ראשון, אני מוכרח לציין שלמרות שלא הזכירו את שמו עד עתה, היה ברור לי ולדעתי גם להרבה אחרים, מכל מיני תגובות ומיני רמזים במי מדובר.

        שנית, נראה עפ"י הכתבה שהחשדות לגבי ההטרדות המיניות היו ידועים לפחות למוסדות שבהם הועסק.

        אז אולי תסביר לי במה הועילו כל הפוסטים שנכתבו בנושא.

        • אסף רזון הגיב:

          "אז אולי תסביר לי במה הועילו כל הפוסטים שנכתבו בנושא".

          לי נראה שקודם הגיעו הרשומות ("פוסטים") ואח"כ כתבת תחקיר בערוץ 10, אשר טוענת שיש לה עדויות.
          כיוון שכנראה כותבי הרשומות לא ידעו על התחקיר, ההרגשה שלי היא שהם היוו זרז לתחקיר (אלא אם כן היו פה מסלולים נפרדים שלא ידעו זה על זה). אם כן, אז הועילו גם הועילו.

  5. עדו הגיב:

    סתם שאלה:
    בדף הבית של 'ההם' שמארח את הבלוג שלך יש תמונת שער במין נגטיב משונה אבל אפשר לראות די בברור אישה חשופת שדיים . אני מניח שיש פה איזו אמירה אומנותית כלשהי , בסגנון חופש מכבלי הבגדים או מחאה עירומה נגד הצביעות. בכל אופן, אולי כדאי להוריד את התמונה הזאת משם? פשוט כדי שאנשים כמו יצחק לאור לא יתבלבלו לחשוב שלהיות שמאלני רדיקלי ולהפשיט נשים זה הולך ביחד.

  6. עדו הגיב:

    תיקון, מדובר בדף של 'גם שם' שקשור לאותו אתר. עדיין השאלה קיימת אם כי אולי לא צריך להפנות אותה ליוסי גורביץ

    • עכברוש הגיב:

      עדו, מי מת ומינה אותך לצנזור שקובע מה ראוי למחנה השמאל?

      queer as folk — ראוי או לא?

      וה-L word?

      וסצינות הסקס ב-weeds?

      ומרב מיכאלי על השולחן של אהוד ברק?

      ותמונות של פלסטינים מדממים בפריים-טיים?

      חלאס, מה זה השטויות האלה?

      • עדו הגיב:

        עכברוש, אף אחד לא מינה אותי לכלום. מותר בהחלט לשים תמונות של בחורות ערומות איפה שרוצים. מותר גם להזדעזע עד עומק הנשמה כשמישהו מטריד/אונס בחורה. מותר לי לחשוב שזו צביעות.

        • עופר הגיב:

          עדו יש הבדל די גדול בין תמונות עירום של בחורות, אפילו כאלה הרבה יותר וולגריות מזו שאתה דש בה, ואונס. אם הוא לא ברור לך שאל את עצמך אם צפייה בתמונה פוגעת באישה שצולמה.

          • אסף רזון הגיב:

            אז זהו, שלפי חלק נכבד מהתיאוריות הפמיניסטיות – כן.

            • Quercus הגיב:

              כמו שזכותה של אישה לשכב עם מאתיים גברים ביום אם היא רוצה, אבל אין זו זכותם של אותם גברים לכפות עליה את האקט המיניף כך גם זכותה של אישה להצטלם בעירום, חלקי או מלא, ואפילו פורנוגרפי, ולההסכים להצגת התמונות בכל מקום שיעלה על דעתה (כל עוד אין פגיעה באחרים כמובן), אך אין זו זכותם של אנשים אחרים להכריח אותה להצטלם ו/או לפרסם את התמונות.

              הכל נובע מעקרון אחד ויחד, שלא ברור לי איך רוב האנשים עדיין לא מבינים אותו: "מותר לך לעשות מה שאתה רוצה כל עוד אתה לא פוגע באף אחד אחר".

              • Quercus הגיב:

                כמה שגיאות הקלדה…
                "המיניף" = "המיני;"
                "ולההסכים" = "ולהסכים"
                "ויחד" = "ויחיד"
                "רוצה" = "רוצה,"

            • אלכס ז. הגיב:

              אלו אינן תאוריות – במקרה הטוב הן היפותזות ובמקרה הרע סתם זיוני שכל.

            • עופר הגיב:

              שמעתי את התיאוריות האלה. הדעה האישית שלי עליהן היא שמי שניסח(ה?) אותן כנראה השליך את העלבון האישי שלו על מעמד האישה, במקרה הטוב. בנוסף יש תיאוריות פמיניסטיות הפוכות לחלוטין, כך שעד שאחת מהן תגיע עם איזושהי הוכחה אמפירית ניצחת אני מעדיף את השניות, שלא פוגעות באידיאולוגיה הליברלית שלי.

  7. סמולן הגיב:

    שאפו לכל העושים.

  8. מני זהבי הגיב:

    קטעים, קטעים… גם זה:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1150364.html