צמד ×”×›×•×ª×‘×™× ×©×œ "תורת המלך", המדריך לרציחת ל×- ×™×”×•×“×™× ×©× ×—×©×£ ×תמול (ב'), ×œ× × ×©×רו חייבי×. בתגובה שפורסמה במעריב, ×”× ××•×ž×¨×™× ×©"×× ×• × ×ž×¦××™× ×‘×¢×™×“×Ÿ חופש המידע, וברוך ×”' × ×™×ª×Ÿ ×›×™×•× ×œ×”×•×¦×™× ×¡×¤×¨×™ קודש מבלי להזדקק לרישיון ×”×¦× ×–×•×¨ כמו שהיה ×‘×ž×©×˜×¨×™× ××¤×œ×™× ×‘×¢×‘×¨, כגון בשלטון הצ×ר הרוסי. ×חד ×”×ª×—×•×ž×™× ×©×‘×¢×‘×¨ ×”×™×” מוסתר ×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×•×ª מ×ימת ×”×¦× ×–×•×¨×”, ×”×•× ×”× ×•×©× ×©×œ בחירת ×¢× ×™×©×¨×ל."
כל הפרשה הזו מועילה מ×ד. ×”×™× ×ž×•×¦×™××” ×ž×”×¤×™× ×•×ª החשוכות של הישיבות ×ת מה ×©× ×œ×—×© ×©× ×›×©×ין זרי×, ×”×™× ×—×•×©×¤×ª ×ת ×¢×¨×•×•×ª× ×©×œ ×¨×‘× ×™× "×ž×ª×•× ×™×" לכ×ורה – ר×וי להזכיר שב×מצע ×©× ×•×ª ×”×©×ž×•× ×™×, ×חרי ×©×›×”× × ×¤×¨×¡× ×ת ספריו ×”×”×œ×›×ª×™×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ, ×יתגר עמוס ×§×™× ×Ÿ ×ת ×”×¨×‘× ×™× ×”×¨×שון להפריך ×ת ×”×¡×¤×¨×™× ×‘×¡×¤×¨×™× ×ž×©×œ×”×; הדממה היתה מרשימה, כמו ×”×™×•× â€“ ×•×”×™× ×ž×פשרת ×œ× ×• להעריך מחדש ×ת ההיסטוריה.
הגירסה הרשמית של ההיסטוריה היהודית ×ומרת שהיה ×¢× ×§×˜×Ÿ ושוחר שלו×, מוקף ×‘×¢×ž×™× ×¢×•×™× ×™×, ×בל מ×חר ×•×œ× ×”×™×• לו דרו××™×“×™× ×•×ž×©×§×ות קס×, ×”×•× × ×›×‘×© ×’× × ×›×‘×© וקורקס ×’× ×§×•×¨×§×¡. ×”×¢× ×”×–×”, כמובן, ×”×™×” צחור כשלג ×•×ž×¢×•×œ× ×œ× ×¢×©×” ×©×•× ×“×‘×¨ שלילי.
×המ. ל×ורך כל ההיסטוריה ×”×¤×’×™× ×• ×”×™×”×•×“×™× ×©× ××” ×¢×–×” כלפי ×”×¢×ž×™× ×©×‘×§×¨×‘× ×™×©×‘×•. יהודי ××©×›× ×– ×”×¦×˜×™×™× ×• בכך במיוחד – ישר×ל יובל ×ž× ×” 77 ××–×›×•×¨×™× ×œ×©×¤×™×›×ª ×“× ×‘×ž×–×ž×•×¨ × ×§×ž×” ×חד – ×בל ×”× ×œ× ×”×™×• לבד. ×”×©× ××” היתה ×§×™×¦×•× ×™×ª, ×ž×©×•× ×©×”×¢×•×œ× ×œ× ×”×ª× ×”×œ כפי שצריך ×œ×”×ª× ×”×œ: ×”×™×”×•×“×™× ××ž×•×¨×™× ×”×™×• להיות ×”×¢× ×”× ×‘×—×¨, ובפועל המקדש ×©×œ×”× × ×‘×–×– ×•× ×©×¨×£ הרבה מעבר למקובל, כל משיח התגלה כמשיח שקר גרוע מקודמו, ×•×”× ×”×™×• למשל ×•×œ×©× ×™× ×” כבר ×‘×¢×•×œ× ×”×¢×ª×™×§. ×”×©× ××” חדרה עמוק לליטורגיקה (קללת ×”×ž×™× ×™×, ×”×ž×›×•×•× ×ª ×›× ×’×“ ×”× ×•×¦×¨×™×, ש×ומר היהודי ×”×ורתודוקסי שלוש ×¤×¢×ž×™× ×‘×™×•×; "×¢×œ×™× ×• לשבח"; "ברוך ×©×œ× ×¢×©× ×™ גוי") ולהלכה, ×•×”×“×‘×¨×™× ×™×“×•×¢×™× ×•× ×›×ª×‘×• פה לעייפה.
עכשיו, ×™×”×•×“×™× ×ª×ž×™×“ חשבו של×-×™×”×•×“×™× ×”× ×©×•×˜×™× â€“ "ר×ש של גוי" ×”×™× ×§×œ×œ×” ×ידית מוכרת – ויש לציין שבמשך תקופה ×רוכה, כל ימי ×”×‘×™× ×™×™× ×‘×¢×¨×š, רמת ×”××•×¨×™×™× ×•×ª של ×”×™×”×•×“×™× ×¢×œ×ª×” לעין שיעור על זו של ×”×¢×ž×™× ×©×‘×§×¨×‘× ×—×™×•. ×¢× ×–×ת, הל×-×™×”×•×“×™× ×œ× ×”×™×• לגמרי מטומטמי×. ×”× ×™×“×¢×• מה ×”×™×”×•×“×™× ×—×•×©×‘×™× ×¢×œ×™×”×, והחזירו ×‘×©× ××” בריבית דריבית. ולהבדיל ×ž×”×™×”×•×“×™× â€“ ×œ×”×•×¦×™× ×™×”×•×“×™× ×”×ª××‘×“×•×ª×™×™× â€“ ×œ×©× ××” ×©×œ×”× ×”×™×” כוח פיזי, ×œ× ×ž×˜×פיזי.
×”× ×•×¦×¨×™×, למשל, ידעו בדיוק מה ×—×•×©×‘×™× ×¢×œ×™×”× ×”×™×”×•×“×™×. הידע, כמובן, עבר דרך ×ž×¡× × ×ª בורות ו××™ הכרה, ×בל ×”× ×™×“×¢×• ×©×”×™×”×•×“×™× ×ž×§×œ×œ×™× ××•×ª× ×‘×ª×¤×™×œ×•×ª×™×”× ×•×™×“×¢×• ×©×™×”×•×“×™× ×”×¨×©×• ×œ×¢×¦×ž× ×œ×¨×ž×•×ª ×ות×, כמו ×’× ×œ×”×¢×™×“ שקר. ×¦× ×–×•×¨×”, ומעיכת ×˜×§×¡×™× ×™×”×•×“×™×™× ×¢×•×™× ×™×, היתה חלק ×ž×”×¢× ×™×™×Ÿ. חוק ×‘×™×–× ×˜×™ מהמ××” החמישית ×וסר על ×”×™×”×•×“×™× ×œ×¦×™×™×Ÿ ×ת ×¤×•×¨×™× ×‘×ª×”×œ×•×›×” שבה מוצג המן ×›××“× ×¦×œ×•×‘. הרמז, כמסתבר, ×”×™×” עבה מספיק כדי ×©×’× ×ž×™ ש××™× × ×• בן ×œ×¢× ×”× ×‘×—×¨ יבין ×ותו – והעובדה ×©×”×™×”×•×“×™× ×ž×¡×ª×‘×›×™× ×‘×ª×”×œ×•×›×•×ª דומות, למרות התוצ××” הידועה מר×ש, ×’× ×לף ×©× ×™× ×חר כך מ×לצת ××•×ª× ×• לתהות מי ×”×™×” ×”× ×‘×•×Ÿ ומי ×”×ידיוט.
×¦× ×–×•×¨×” של ×›×ª×‘×™× ×™×”×•×“×™×™× ×¢×œ ידי ×”× ×•×¦×¨×™× ×ž×ª×—×™×œ×” ×“×•×•×§× ×‘×™×•×–×ž×” של ×™×”×•×“×™× ×§× ××™×, שהסגירו ב-1232 ל××™× ×§×•×•×™×–×™×¦×™×” ×ת כתביו ×”×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™×™× ×©×œ הרמב"×. שוב, ×תה תוהה מי בדיוק ×™×¦× ×”×ידיוט ×›×ן. ×©×ž×•× ×” ×©× ×™× ×œ×חר מכן מגיע השבר הגדול ביחסי ×”× ×¦×¨×•×ª המערבית והיהדות – פולמוס פ×ריס. ×”×¤×¨× ×¦×™×¡×§× ×™ הטרי והיהודי לשעבר × ×™×§×•×œ×ס ×“× ×™×Ÿ קורע כדג ×ת רבה של יהדות צרפת, ×™×—×™×ל מפ×ריס, והתוצ××” ×”×™× ×”×•×¨××” על שריפת התלמוד.
בין ×”× ×§×•×“×•×ª שמצליח ×“×•× ×™×Ÿ, במ×מץ קל, להוכיח ×”×•× ×©×œ× ×¨×§ ×©×”×™×”×•×“×™× ×›×ª×‘×• שורה של דברי תועבה ×›× ×’×“ ישוע ומ×ריה, ××œ× ×©×”×•× ×ž×‘×™× ×‘×¤× ×™ ×”×‘×™×©×•×¤×™× ×ת "טוב ×©×‘×’×•×™×™× ×”×¨×•×’" – ×× ×›×™ ×‘×ª×¨×’×•× ×¢×•×™×Ÿ, ×›"טוב ×©×‘× ×•×¦×¨×™× ×”×¨×•×’". ×™×—×™×ל משקר בגסות ×•×ž× ×¡×” לטעון ×©×”×™×”×•×“×™× ×‘×›×œ×œ ×œ× ×©×•× ××™× ×ת ×”× ×•×¦×¨×™×, ×•×œ× ×ž×©×›× ×¢ ×פילו ×ת עצמו. התוצ××” ×”×™× ×”×ª×—×œ×ª ×”×¦× ×–×•×¨×” במערב, ו×יסור על פרסומן של הלכות מסוימות – בדיוק הלכות ×©× ×ת ורצח גויי×. ×לה יורדות למחתרת, משתמשות ×‘×›×™× ×•×™×™× ×¨×•×ž×–× ×™×™×, × ×œ×—×©×•×ª מפה לפה. כוח פיזי ×œ× ×”×™×”; קולמוס ×©× ××” ×”×™×” ×’× ×”×™×”.
ועכשיו ×ין ×¦× ×–×•×¨×”, עכשיו התמוטטה הגדר של "×ž×¤× ×™ דרכי שלו×" ו"חשש ×יבה"; שוב יש מי ששומע ×ת "דפיקות פעמי משיח", שוב יש מי שחושב ש×× ×”×•× ×™×ª×’×¨×” ×‘×’×•×™×™× ×”×•× ×™×–×›×” לסיוע ×לוהי. והלכות רציחת ×’×•×™×™× ×—×•×–×¨×•×ª ××œ×™× ×• בדפוס ×’××”, שחצן, בלתי ×ž×¦×•× ×–×¨, מסריחות כמו דבר ×©× ×“×—×£ למרתף מחשבתי טחוב במשך 800 ×©× ×™×.
וצריך לזכור: הן ר×ו ×ור ×™×•× ×¢×›×©×™×•, ×בל הן תמיד היו ש×. הן × ×œ×—×©×• ×•×œ× × ×מרו בגלוי, ×בל היו ש×. ×”× ×•×¦×¨×™× ×™×“×¢×• ×–×ת. ×©× ×ת ×”×™×”×•×“×™× ×©×œ×”× ×œ× ×”×™×ª×” חסרת בסיס ×•×œ× × ×•×¦×¨×” בוו×קו×; ×”×™× ×”×ª×‘×¡×¡×” על העובדה ×©×©× ×ת ×”×™×”×•×“×™× ×œ×©×ר ×‘× ×™ ×”××“× ×¢×ª×™×§×” כימיה של היהדות. ×ין בכך, כמובן, כדי להצדיק ×ת רציחת×, ×‘×–×™×–×ª× ×•×”×©×¤×œ×ª× ×©×œ ×‘× ×™ ××“× ×©×œ× ×¢×©×• רעה, לכל היותר ×¤×™× ×˜×–×• על כך; ×בל הידיעה ×©×”×©× ××”, ×× ×’× ×œ× ×‘×™×˜×•×™×” הפיזי, היתה דו צדדית – ×”×™× ×ž×©×”×• שצריך ×œ×”×‘×™× ×ותו בחשבון, ×›×©×“× ×™× ×‘×”×™×¡×˜×•×¨×™×” רבת הדמעות של היהודי×. ×ž×™×¢×•×˜×™× × ×•×˜×™× ×œ×©× ×•×, במיוחד ×›×©×”× ×¡×•×‘×œ×™× ×ž×”×–×™×•×ª גדלות.
סביר ×œ×”× ×™×— ×©×”×¤×¨×•×˜×•×§×•×œ×™× ×©×œ ×ž×–×•×§× ×™ ציון, שכבר תורגמו ל×× ×’×œ×™×ª, ×œ× ×™×’×¨×¨×• פוגרומי×. ×בל ×–×” × ×•×‘×¢ מכך ש×× ×—× ×• ×—×™×™× ×‘×ª×§×•×¤×” מתורבתת. ×œ×¤× ×™ מ××” ומ××ª×™×™× ×©× ×”, ×‘×—×œ×§×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×©×œ העול×, ×”×˜×§×¡×˜×™× ×”×לה היו ×’×•×¨×¨×™× ×’× ×’×•×¨×¨×™×. זו הסיבה ×©×”× ×”×•×¨×“×• למחתרת. וה×מת, ×”×˜×§×¡×˜×™× ×”×לה, ×× ×כן היו ×ž×§×•×‘×œ×™× ×‘×¤×•×¢×œ ×•×œ× × ×©××¨×™× ×ª×™×ורטיי×, היו סיבה ×”×’×™×•× ×™×ª לגמרי ל×× ×˜×™×©×ž×™×•×ª ברי××”. ×חרי הכל, הטקסט ×œ× ×ž×¤×œ×™×’ עד כדי שחיטת ×™×œ×“×™× × ×•×¦×¨×™× ×œ×¦×¨×›×™ מצה, ×בל בהחלט ×ומר שמותר להרוג ××•×ª× "×× ×”× ×ž×•×—×–×§×™× ×œ×’×“×•×œ להיות ×¨×©×¢×™× ×›×ž×• הוריה×".
××– ×”× ×” עוד תודה על כך ש×ין ×¦× ×–×•×¨×”: הדבר מ×פשר ×œ× ×• לבחון ×ת ההיסטוריה של יחסי ×™×”×•×“×™× ×•×©×›× ×™×”× ×œ× ×¨×§ דרך הפריזמה של ×”×§×•×¨×‘× ×•×ª, ××œ× ×’× ×“×¨×š הפריזמה של ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª ×©×œ×”× â€“ ×©×¨×•×“×¤×™×”× ×”×™×• ×ž×•×“×¢×™× ×œ×”×Ÿ. והיהדות ×”×ורתודוקסית בישר×ל, מהי ×× ×œ× ×ž×™×ž×•×©×Ÿ של ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª שהיו כלו×ות זמן ×›×” רב? מהי ×× ×œ× ×ž×¡×¢ × ×§×ž×” ×›× ×’×“ ההיסטוריה, × ×¡×™×•×Ÿ להחזיר על ×›× ×• ×ת הסדר ×”×לוהי, שעל פיו ימות המשיח ×”× "ימי שיעבוד מלכויות" במהופך? ההלכה הזו, שכל ×”×’×•×™×™× ×—×©×•×“×™× ×¢×œ רצח יהודי×, שהלכה שעשו ×©×•× × ×œ×™×¢×§×‘ – ×”×× ×ין ×”×™× ×”×§×¨× ×” של ×¨×¦×•× × ×”×›×‘×•×œ של כותבי ההלכה? ×”×× ×ין זו סיבת ×”×’×™×¨×ª× ×©×œ ×™×”×•×“×™× ××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×œ× ×ž×¢×˜×™× ×ž×”×¢×•×œ× ×œ×”×ª× ×—×œ×•×™×•×ª – היכולת ×œ× ×¡×•×ª ולממש ×©× ×ת ×”×¤× ×˜×–×™×” של ×¢× ××“×•× ×™×?
(יוסי גורביץ)
על צמד ×”×¨×‘× ×™× ×”× "ל × ×™×ª×Ÿ הבחלט להחיל ×ת מ×מר ×—×–"ל: "הכל יודעין כלה למה × ×›× ×¡×” לחופה ××œ× ×›×œ ×”×ž× ×‘×œ פיו ×פילו חותמין עליו גזר דין של ×©×‘×¢×™× ×©× ×” לטובה הופכין עליו לרעה" (בבלי, שבת, לג ×¢"×).
יש ×“×‘×¨×™× ×©×× ×©×™× × ×•×¨×ž×˜×™×‘×™×™× ×¤×©×•×˜ ××™× × ××•×ž×¨×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨.
כן, ×”×“×™× ×™× ×”×œ×œ×• קיימי×. ×”× ×ž×”×•×•×™× ×—×œ×§ ×–×¢×•× ×ž×›×œ×œ ×“×™× ×™ ההלכה היהודית, ×•× ×™×ª×Ÿ הבחלט לר×ות ××•×ª× ×›×ª×’×•×‘×” על ×”××¡×•× ×•×ª ×©× ×’×¨×ž×• ×œ×™×”×•×“×™× ×‘×©×ª×™ המ×ות הר××©×•× ×•×ª לספירה (ב××©×ž×ª× ×©×œ מי ב×ו ×”××¡×•× ×•×ª ×”×לה, זו כבר ש×לה ×חרת, ×©×œ× ×¦×¤×•×™×” לגביה הסכמה בעתיד ×”× ×¨××” לעין וספק ×× ×™×© לה בכלל משמעות).
היהדות למדה היטב להדחיק ×ת ×”×“×™× ×™× ×”×לה; ×–×” המירב ×©×”×™× ×™×›×œ×” לעשות ל×חר ×©×”× × ×›×ª×‘×•. ×•×’× ×ž× ×•×•×œ×™ יצהר ×œ× ×”×™×• ×©×©×™× ×œ×¤×¨×¡× ×ת ×—×™×‘×•×¨× ××œ×ž×œ× ×—×©×• "רוח גבית" מצדו של ×”×¢× ×”×™×•×©×‘ בציון, שרובו ×“×•×•×§× ××™× ×• מחזיק ב××ž×•× ×” דתית עמוקה ודש מצוות קלות כחמורות (כולל ×ולי חלק משבע מצוות ×‘× ×™ × ×—) בעקביו. ×בל ×”×¢× ×”×–×” סובל ×ž×©×›× ×™×• (×× ×›×™ מדובר בסבל מגוחך ×‘×§× ×”-מידה היסטורי) ורוצה × ×™×¦×—×•×Ÿ בכל מחיר. ××– ×‘×™× ×ª×™×™× ×”×•× ×ž×§×‘×œ "היתרי × ×™×¦×—×•×Ÿ" מן הסוג ×”×–×”. ולכן, מה שדרוש ×”×•× ×œ× ×¢×•×“ דיון ×‘×“×™× ×™ הריגת גויי×: לרוב הציבור ×”×“×™× ×™× ×”×לה ×œ× ×™×–×™×–×• מ×ומה, ×•×œ×ž×•×ž×—×™× ×‘×ª×—×•× ×”× ×™×“×•×¢×™× ×–×” מכבר (×× ×›×™ ×’× ×‘×™×Ÿ ×”×ž×•×ž×—×™× ×™×© ×œ× ×ž×¢×˜ ×פולוגטי×, ×בל ×œ× ×ž×”× ×ª×¦×ž×— ×”×¡×›× ×” ×œ×©×œ×•× ××–×•×¨× ×•). מה שדרוש ×”×•× ×יש ציבור ישר×לי כריזמטי, דתי ×ו ל×, ×©×™×§×•× ×•×™×’×™×“ בקול ברור: ××™× × ×• ×ž×¢×•× ×™×™× ×™× ×‘× ×™×¦×—×•×Ÿ בכל מחיר, על ××£ ×חד. יש ×ž×—×™×¨×™× ×©××•×ª× ×œ× × ×¡×›×™× ×œ×©×œ× ×ª×ž×•×¨×ª ×©×•× × ×™×¦×—×•×Ÿ, צב××™ ×ו ×ž×“×™× ×™, ×™×”×™×” מזהיר ככל שיהיה.
×× ×•×›×שר הכרזה ×›×–×ת ×ª×™× ×ª×Ÿ, ××•×ª× ×¨×‘× ×™× ×”× ×”× ×™× ×œ×¤×¨×˜ ×œ×©× ×ž×” בדיוק × ×›× ×¡×ª הכלה לחופתה יסכרו ×ת ×¤×™×”× ×œ×¢×•×“ הרבה זמן. ×× ×”×›×¨×–×” ×›×–×ת ×œ× ×ª×™× ×ª×Ÿ בעתיד ×”× ×¨××” לעין, דברי הבלע ×©×œ×”× ×œ× ×™×©× ×• הרבה.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 11 בנובמבר 2009 @ 0:03
×מרת, ×ž× ×™, "היהדות למדה היטב להדחיק ×ת ×”×“×™× ×™× ×”×לה; ×–×” המירב ×©×”×™× ×™×›×œ×” לעשות ל×חר ×©×”× × ×›×ª×‘×•" – ו×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×”.
היהדות השתמשה הרבה מ×וד ×‘× ×©×§ ההדרה כדי ×œ×”×•×¦×™× ×ž×ª×•×›×” ×ת ×”×’×•×¨×ž×™× ×©×œ× ×—×¤×¦×” בה×. ×בל × ×§×•×“×” פעוטה כמו ×§×¡× ×•×¡×™×“×™×•×ª מוטרפת ×œ× × ×¨×תה לקובעי ×”×ž×“×™× ×™×•×ª היהודית חשובה כמו, למשל, ההבדל בין קר××™×, ×©×•×ž×¨×•× ×™×, ומ××ž×™× ×™ התורה שבע"פ. ×ו, למשל, זהות שהוגדרה על פי לידה.
כל ××“× ×©×¨×•××” ×¨×‘× ×™× ×›×לה, על ספרי הזוועה שלה×, ו×ומר ×©×”×•× ×‘×Ÿ ×ותה ××ž×•× ×” – ×§× ×” ×ת חלקו ב×סון ×©×”× ×§×•× ×™× ×‘×ž×—×™×¨×™ סוף ×¢×•× ×” עבור כולכ×.
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 11 בנובמבר 2009 @ 0:15
×©×•× ×¨×,
×חרי התבוסה שהיהדות ספגה במ×ות הר××©×•× ×•×ª לספירה, ×ž× ×”×™×’×™×” ×œ× ×©×©×• ×œ×”×•×¦×™× ×ž×§×¨×‘× ×ž×™×©×”×•, כל עוד ×”×•× ×œ× ×¡×™×›×Ÿ ×ת ×ž×¢×ž×“× ×•×ת ×”× ×•×¨×ž×•×ª הבסיסיות שהתקבעו עד ל×ותה תקופה במסורת היהודית.
הש×לה "מיהו יהודי" ×”×™× ×©×לה בסיסית ×œ× ×™×”×•×œ ×—×™×™×” של קהילה המגדירה ×ת עצמה כיהודית. לכן, צפוי שחילוקי דעות בש×לה ×”×–×ת יגרמו לפילוג בקהילה, ×× ×™×”×™×• מספיק ×‘× ×™ ××“× ×©×™×—×–×™×§×• בכל ×חת מהדעות היריבות. הש×לה, ×”×× ×•×‘×לו ×ª× ××™× ×ž×•×ª×¨ להרוג ×’×•×™×™× — ובכן, בעול×, שבו תוחלת ×”×—×™×™× ×”×ž×ž×•×¦×¢×ª הייתה ××™-×©× ×¡×‘×™×‘ 35 ×©× ×” ו×× ×©×™× ×ž×ª×• כמו ×–×‘×•×‘×™× ×‘×ž×œ×—×ž×•×ª ובמגפות, ×œ× ×”×™×” סביר ×©×“×•×•×§× ×”×©×לה ×”×–×ת (ועוד כש×ין לה השלכות מעשיות) תעמוד במרכז של מחלוקת רחבת-×”×™×§×£ ×ו ×ª×‘×™× ×œ×§×‘×œ×ª החלטות מרחיקות-לכת.
×ת יודעת מה? בו××™ × ×¤×¢×™×œ קצת ×ת הדמיון. × × ×™×— ש×ת רב חשוב ××™-×©× ×‘×‘×’×“×ד של המ××” ×”-7 לספירה. ההלכות הקובעות ×ת היחס ×œ×’×•×™×™× (לרבות היתר ×”×¨×™×’×ª× ×ו ××™-הצלת ×—×™×™×”× ×‘× ×¡×™×‘×•×ª מסוימות) כבר התקבלו במסורת היהודית, והן כתובות שחור על-גבי לבן ×‘×ž×©× ×” ובתלמוד (עריכתו של התלמוד הבבלי הושלמה שלושה-×רבעה דורות ×œ×¤× ×™ ×–×ž× ×š). מה ×ת יכולה לעשות?
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 11 בנובמבר 2009 @ 9:06
ככל ש×× ×™ ×ž×‘×™× ×”, היהדות מגדירה היטב (עד ×¢×¦× ×”×™×•× ×”×–×”) ×ž×™×”× ×”×ž×©×ª×™×™×›×™× ×ליה ומי ל×.
×”×× ×× ×™ טועה בהערכה זו?
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 11 בנובמבר 2009 @ 9:31
×יך ×–×” קשור לתרגיל המחשבתי שהצעתי?
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 11 בנובמבר 2009 @ 9:47
×”× ×” התשובה שלי לתרגיל המחשבתי:
×ותו רב יכול לכתוב ספר שמצהיר שהלכות ×לו היו × ×›×•× ×•×ª ×œ×–×ž× ×Ÿ, ו××™× ×Ÿ ×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª יותר. היהדות ×“×•×•×§× ×ž×ª×ž×—×” ×‘×œ×•×œ×™×™× ×•×ª משפטית שכזו.
הלל הזקן, למשל, תיקן ×ת הפרוזבול, והפך על פיה מצווה על שמיטת כספי×, בגלל ×©×”×™× ×›×‘×¨ היתה בלתי ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª למצי×ות הכלכלית של בית ×©× ×™. ×¨×‘× ×• ×’×¨×©×•× ×™×¦×¨ ×—×¨× ×¢×œ פוליגמיה שהחזיק מעמד יותר מ-1,000 ×©× ×™×, למרות ×©× ×™×ª×Ÿ לומר ×©×”×•× × ×•×’×“ ×ת המצווה הר××©×•× ×” בתורה, פרו ורבו. הרמב"× ×”×¤×š ×ת כל ×”×גדות התלמודיות מסיפורי מצי×ות ש×סור לערער ×¢×œ×™×”× ×œ×ž×©×œ×™× ×›×œ×œ×™×™×, ותו ל×. יש עוד ×¤×•×¡×§×™× ×¨×‘×™× ×•×™×“×•×¢×™× ×©×”×¤×›×• מהפכות ביהדות.
בקיצור, ×× ×”×™×”×•×“×™× ×”×ž××ž×™× ×™× ×”×™×• ב×מת ×¨×•×¦×™× ×‘×–×ת, × ×™×ª×Ÿ ×”×™×” לבטל ×ת המצוות ×”×’×–×¢× ×™×•×ª ו×ת ×©× ×ת ×”×–×¨×™× ×‘×™×”×“×•×ª, ×•×’× ×”×™×” מופיע הפוסק הדגול שהיה ×ž×•×¦× ×ת הדרך לעשות ×–×ת. היהדות ×”×™× ×›×œ דבר פרט לבלתי-×ž×©×ª× ×”. הבעיה שמרבית ×”×™×”×•×“×™× ×”×ž××ž×™× ×™× ×ž×ž×© ×œ× ×¨×•×¦×™× ×œ×¢×©×•×ª ×–×ת, וז×ת ×›×™ כמו כל ×”×’×–×¢× ×™×, ×”× ×ž×ª×¢× ×’×™× ×¢×œ התחושה ×©×”× ×˜×•×‘×™× ×ž×›×œ היתר ב×ופן מולד. הדבר היחיד ×©×”× ×ž×•×›× ×™× ×œ×§×‘×œ ×”×•× "דרכי שלו×".
התגובה שלך by ×וטו פוקוס — 11 בנובמבר 2009 @ 17:07
תתפל×, ×בל הרעיון של "דרכי שלו×" (×©× ×™×ª×Ÿ בהחלט לפרש ×ותו כעיקרון חיובי, ×‘×©×•× ×” ×ž×”×”×™×ž× ×¢×•×ª ×ž×ž×¢×©×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× "×ž×©×•× ×יבה" ×©×”×™× ×¢×™×§×¨×•×Ÿ שלילי — ×œ× ×‘×ž×•×‘×Ÿ המוסרי ××œ× ×‘×ž×•×‘×Ÿ של הפעולה המתחייבת ×ž×ž× ×•) ×ומר בדיוק ×ת ×–×” ×©×‘×–×ž× × ×•, כלומר עד לבי×ת המשיח פחות ×ו יותר, ×”×“×™× ×™× ×”×ž×‘×˜××™× ×©× ×ת ×’×•×™×™× ××™× × ×ª×§×¤×™×.
לגבי הלל הזקן, ובכן, ×”×•× ×¤×¢×œ במצי×ות שבה לחכמי ×”×™×”×•×“×™× ×”×™×” הרבה יותר חופש פעולה ממה שהיה ×œ×”× ×חרי ×—×ª×™×ž×ª× ×©×œ ×”×ž×©× ×” והתלמודי×. ×”× ×•×©× ×©×œ ×—×¨× ×“×¨×‘× ×• ×’×¨×©×•× ××™× ×• בר השוו××” ×œ×¢× ×™×™×Ÿ ×©×œ× ×•, ולו ×ž×©×•× ×©×”×—×¨×ž×ª× ×”×ž×•×¦×¨×”×ª מעתה ועד ×¢×•×œ× ×©×œ מי ×©×¤×•×¢×œ×™× ×œ×¤×™ ×”×“×™× ×™× ×”×ž×‘×˜××™× ×©× ×ת ×’×•×™×™× ×”×™×™×ª×” רק מוסיפה פומביות ×œ×“×™× ×™× ×”×œ×œ×•, ×•×œ×™×”×•×“×™× ×”×™×™×ª×” סיבה טובה ×©×œ× ×œ×¨×¦×•×ª בכך.
לגבי היחס ל×גדות ×—×–"ל, כלל ×œ× ×‘×¨×•×¨ ×©×œ×¤× ×™ ימיו של הרמב"× ×”×Ÿ היו בגדר "סיפורי מצי×ות ש×סור לערער עליה×". עד כמה ש×× ×™ זוכר, בקרב ×”×’××•× ×™× (חכמי המ×ות ×”-7-10 לספירה בערך) היו ×›×לה ×©× ×§×˜×• גישה דומה לזו של הרמב"×.
כללו של דבר: ×תה, ×©×•× ×¨× ×•×¢×•×“ ×¨×‘×™× ××—×¨×™× ×ž× ×™×—×™× ×©×‘×ž×©×š רוב ההיסטוריה של ×”×¢× ×”×™×”×•×“×™, יכלו × ×¦×™×’×™×• ×œ×”×ª×›× ×¡ ב×יזשהו מקו×, וב×ווירה של דיון פתוח ל×ור ×¢×§×¨×•× ×•×ª ×ž×•×¤×©×˜×™× ×•×ž×•×¡×›×ž×™× ×œ×§×‘×œ החלטות השמות ל×ל חלק × ×™×›×¨ מ×ורח חייו ו××ž×•× ×•×ª×™×• של ×”×¢× ×©×”×™×• מקובלות עד ל×ותה עת. ×‘×ž×™×œ×™× ×חרות, ××ª× ×ž×¦×¤×™× ×ž×—×›×ž×™ ישר×ל ×œ× ×”×•×’ כמו ×”×סיפה הל×ומית הצרפתית של 1789, פחות ×ו יותר. ×ין צורך לומר ×©×ž×‘×—×™× ×” היסטורית מדובר בשטות גמורה.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 11 בנובמבר 2009 @ 18:08
×ž× ×™, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ×©×”× "מצפי×" למשהו. ×”× ×‘×¡×š הכל ×ž×¦×‘×™×¢×™× ×¢×œ התוצ××” של ×”×ª×”×œ×™×›×™× ×”×”×™×¡×˜×•×¨×™×™× ×”×œ×œ×•. ×œ× ×¦×¨×™×š להצביע על ××©×ž×™× ×‘×¢×‘×¨, שהיו ×™×›×•×œ×™× ×œ×ž× ×•×¢ הכל, כדי להגיע ×œ×ž×¡×§× ×” שהדת היהודית ×”×ורתודוקסית כיו×, ×‘×ž×“×™× ×ª ישר×ל, × ×ž×¦×ת במצב מוסרי ירוד ביותר ב×ופן כללי. בעיקר ביחס ×œ× ×©×™×, לל×-יהודי×, ולקהילה הלהט"בית. ×¢× ×”×—×™×œ×•× ×™×, לדוגמה, היהדות ×”×ורתודוקסית הסתדרה בצורה מסוימת ב×מצעות הכלי של "×ª×™× ×•×§ ×©× ×©×‘×”". ×× ×™ שוב תחת ההרגשה שהכלי ההלכתי ×”×–×” × ×•×¦×œ למטרה זו רק מכיוון שהיהדות ×”×—×™×œ×•× ×™×ª היתה ×—×–×§×” מדי, פוליטית, מכדי להתייחס ×ליה לפי ההלכה המפורשת. בדומה ליחס לל×-×™×”×•×“×™× ×ž×¦×“ קהילות יהודיות בגולה – ×¤×ª×¨×•× ×•×ª ×”×œ×›×ª×™×™× × ×©×œ×¤×• כדי לעדן ×ת הגישה ×”×× ×˜×™-גויית ×•×œ×©×™× ×œ×” סייגי×.
×בל כשהיהדות ×”×ורתודוקסית פת××•× × ×ž×¦×ת בעמדת ×›×—, כגון × ×’×“ ל×-×™×”×•×“×™× ×ו × ×©×™× ×ו הומו××™×, ××– כל ×”×¡×™×™×’×™× ×§×•×¨×¡×™×.
זו תוצ××” היסטורית ש×פשר להבין ×ותה ×בל מותר ×’× ×œ×”×¨×ª×¢ ×ž×ž× ×” כיו×. ×œ× ×¦×¨×™×š לצייר תסריט היסטורי ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×™ ×מין כדי להרתע ×ž×”×˜×§×¡×˜×™× ×©×œ ×¨×‘×™× ×ž×”×¨×‘× ×™× ×”××•×¨×ª×•×“×•×§×¡×™× ×›×™×•×.
התגובה שלך by יובל — 11 בנובמבר 2009 @ 18:36
תר××”, על כך ×× ×™ מדבר כל הזמן. בדת היהודית, כמו בכל מערכת שמכתיבה במידה זו ×ו ×חרת ×ת ×”×—×™×™× ×©×œ מספר רב של ×× ×©×™×, יש הרבה פוליטיקה, והרבה ש×לות תלויות ביחסי כוחות בין ×’×•×¨×ž×™× ×©×•× ×™×. לכן ×× ×™ טוען שכתב ×”×©×˜× ×” של ×©× ×™ ×”×¨×‘× ×™× ×ž×™×¦×”×¨ מלמד על הלכי הרוח בחברה היהודית בישר×ל בכלל (ובל × ×©×œ×” ×ת ×¢×¦×ž× ×•, ×œ× ×ž×“×•×‘×¨ רק בחברה הדתית ×ו זו של ×”×ž×ª× ×—×œ×™×) הרבה יותר משהו מלמד על ×ופיה של הדת היהודית לכשעצמה.
מישהו צריך להסביר ×œ×¢× ×™×©×¨×ל שהמקורות ×”×ž×›×•× × ×™× ×©×œ×• ×œ× × ×›×ª×‘×• כדי שכל ×ž×™× ×™ ×¤×œ×•×¦×™× ×™× ×¦×œ×• ××•×ª× ×œ×¢×™×“×•×“ של מסע × ×§×ž×•×ª ×‘×’×•×™×™× (כן, ×’× ×œ× ×‘×¤×œ×¡×˜×™× ×™×), ×•×’× ×× ×—×œ×§ מכותבי ××•×ª× ×ž×§×•×¨×•×ª ×”×ª×›×•×•× ×• לכך, ×”×¢× ×”×™×”×•×“×™ ×”×™×” מספיק ×—×›× ×›×“×™ להדחיק ×ת ×”×›×•×•× ×•×ª ×”×לה ×œ×ž×¨×ª×¤×™× ×¢×‘×©×™×, ×©× ×”×Ÿ צריכות להיש×ר (×œ×”×•×¦×™× ×“×™×•×Ÿ ×קדמי).
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 11 בנובמבר 2009 @ 20:12
"×¦× ×–×•×¨×” של ×›×ª×‘×™× ×™×”×•×“×™×™× ×¢×œ ידי ×”× ×•×¦×¨×™× ×ž×ª×—×™×œ×” ×“×•×•×§× ×‘×™×•×–×ž×” של ×™×”×•×“×™× ×§× ××™×, שהסגירו ב-1232 ל××™× ×§×•×•×™×–×™×¦×™×” ×ת כתביו ×”×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™×™× ×©×œ הרמב"×. שוב, ×תה תוהה מי בדיוק ×™×¦× ×”×ידיוט ×›×ן."
×תה יכול לפרט יותר ×ו ×œ×”×¤× ×•×ª למשהו?
××– למעשה יש ×œ×™×”×•×“×™× ××ž×•× ×” ×œ× ×—×‘×¨×•×ª×™×ª ×•×œ× "תו×מת" תרבות גלובלית שגורמת ×œ×”× (×¢"×™ ×”×ž×¢×©×™× ×”× ×“×¨×©×™× ×ž×”×ž×מין, ×©×ž×–×ž×™× ×™× ×™×—×¡ חוזר שלילי) להבין כל ×¤×¢× ×ž×—×“×© ×©×”× ×¦×•×“×§×™×* וכך ×œ× ×œ×©×§×•×œ ×ת ×”×פשרות שהתרבות ×©×œ×”× ×¤×©×•×˜ ×œ× ×ž×ª×ימה ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×¡×‘×™×‘×” כזו, ×©×ž×ª× ×’×“×ª ×ליה כל ×¤×¢× ×ž×—×“×©.
×”×¢×§×©× ×•×ª של ×”×™×”×•×“×™× ×œ×©×ž×•×¨ על היהדות כמשהו ×©×•× ×” כל כך מהסביבה על ידי ×©× ××”, ×”×¢×§×©× ×•×ª שעזרה ×œ×”× ×œ×©×¨×•×“ במשך כל כך הרבה זמן, ×”×™× ×‘×¢×¦× ×–×• שיצרה ויוצרת ×ת הבעיה המקורית (×ו לפחות ×חרי כמה השמדות התחלתיות). ××™ ×פשר ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘××£ סביבה, ×‘×©×•× ×ª× ××™, במין בועה × ×¤×¨×“×ª למשך זמן. בעיה דומה ל"וילה בג'×•× ×’×œ" ×©×œ× ×• …
חבל ×©×”× ×™×¡×™×•×Ÿ להפוך ×ת היהדות לעוד דת ×”×•×ž× ×™×ª ×ž×•×“×¨× ×™×ª (רפורמית) ×œ× ×”×¦×œ×™×— ×•×‘×ž×§×•× ×–×” ×§×™×‘×œ× ×• עוד סיבוב של ×¤×¡×™×›×™× ×¢× × ×˜×™×” להשמדה עצמית. ×ולי ×‘×¤×¢× ×”×‘××” יהיו מספיק ×™×”×•×“×™× ×ž×©×›×™×œ×™× ×™×•×ª×¨ (×•×‘× ×™ ××“× ×‘×›×œ×œ) כדי להבין ×יך ×œ× ×œ×—×–×•×¨ על הטעויות ×”×לה. ו×ולי יש ×’× ×”×¤×¢×?
*http://en.wikipedia.org/wiki/True-believer_syndrome
התגובה שלך by דור — 11 בנובמבר 2009 @ 1:24
"… an example of this syndrome is evidenced by an event in 1988, when James Randi, at the request of an Australian news program, coached stage performer José Alvarez to pretend he was channelling a two-thousand-year-old spirit named "Carlos". Even after it was revealed to be a fictional character created by himself and Alvarez, people continued to believe that "Carlos" was real.[5] Randi commented: "no amount of evidence, no matter how good it is or how much there is of it, is ever going to convince the true believer to the contrary."[9]"
התגובה שלך by דור — 11 בנובמבר 2009 @ 1:26
לול, ×–×” מזכיר ×ת הפרק של ס×ות'פ×רק שבו סטן × ×™×¡×” ×œ×©×›× ×¢ ×× ×©×™× ×‘×¨×—×•×‘ שג'ון סטיו×רט ×”×•× ×–×™×•×£, ו××– בטעות ×©×™×›× ×¢ ××•×ª× ×©×”×•× ×¢×¦×ž×• מתקשר ×¢× ×”×ž×ª×™×.
התגובה שלך by Quercus — 12 בנובמבר 2009 @ 9:29
×’'ון ×דו×רד!
http://www.southparkstudios.com/guide/615/
התגובה שלך by דור — 12 בנובמבר 2009 @ 12:15
הבעיה העיקרית ×¢× ×”×¨×¤×•×¨×ž×™× ×”×™×™×ª×” ×©×”× × ×™×¡×• ×œ×”×ž×¦×™× ×œ×¢×¦×ž× ×ª×•×•×™×ª חדשה. ×–×” דן ××•×ª× ×ž×¨×ש לכישלון בקרב ×—×œ×§×™× × ×¨×—×‘×™× ×ž×Ÿ ×”×¢× ×”×™×”×•×“×™.
יש בדיחה מצרית ×™×©× ×” על ×× ×•×•×ר ס×ד×ת, ×©× ×¡×¢ ברחובות ×§×היר ברכב השרד שלו זמן קצר ל×חר שהפך ×œ× ×©×™×. בהגיע ×”×ž×›×•× ×™×ª ל×יזשהו צומת, ש×ל ×ותו ×”× ×”×’: "ל×ן ××“×•× ×™ רוצה ×œ×¤× ×•×ª?" על כך השיב ס×ד×ת בש×לה: "ל×ן ×”×™×” × ×צר ×¤×•× ×” בצומת ×”×–×”?" "×™×ž×™× ×”", ×¢× ×” ×”× ×”×’. " "×× ×›×š", ×מר ס×ד×ת, "×ותת ×™×ž×™× ×” ×•×¤× ×” שמ×לה".
יש ×ª×—×•×ž×™× ×©×‘×”× ×›×“××™ לפעול בדרך ×”×–×ת; ×ולי בפוליטיקה המצרית (×–×” × ×•×©× ×‘×¤× ×™ עצמו ש×ין לי ×©×•× ×¨×¦×•×Ÿ ×œ×”×™×›× ×¡ ×ליו עכשיו), ווד××™ בתי×ולוגיה יהודית.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 11 בנובמבר 2009 @ 10:43
×”×–×ž× ×” לעיין מחדש בקביעותיך המופרכות
יוסי יקירי, ×× ×™ מחכה לפוסט שלך על ת×"ל צ'יקו תמיר בעקבות העובדה ×›×™ בית הדין ×œ×¢×¨×¢×•×¨×™× ×‘×™×˜×œ ×”×™×•× ×ת הורדתו בדרגה.
מדווח "×”×רץ":
"צ'יקו תמיר ×œ× ×™×•×¨×“ לדרגת ×לוף-×ž×©× ×”, כך החליט ×”×™×•× (שלישי) בית הדין הצב××™ לערעורי×, בתגובה לערעורו של תת-×לוף משה (צ'יקו) תמיר.
שופטי בית הדין ×œ×¢×¨×¢×•×¨×™× ×ž×ª×—×• ביקורת על בית הדין המיוחד ×©×”×ª×¢×œ× ×ž×”×¢×•×‘×“×” ×©×¤×¨×˜×™× ×ž×©×ž×¢×•×ª×™×™× × ×ž×—×§×• מכתב ×”××™×©×•× ×”×ž×ª×•×§×Ÿ ×©×”×•×¡×›× ×¢×œ ×”×¦×“×“×™× ×•×›×Ÿ מכך שתמיר דיווח למפקד המשטרה הצב×ית הפיקודי דיווח ×ž×œ× ×¢×œ × ×¡×™×‘×•×ª הת××•× ×” כמה ×™×ž×™× ×œ×חר ש×ירעה."
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1127191.html
התגובה שלך by ×™×§×™ — 11 בנובמבר 2009 @ 1:34
×”× ×” התגובה שלי: בית הדין ×œ×¢×¨×¢×•×¨×™× ×¤×¢×œ ×›×—×‘×¨×™× ×‘×—×•× ×˜×” והש×יר בתפקידו קצין ×©×’× ×”×•× ×§×‘×¢ ש"כשל בהפרת ערכי היסוד של דמות המפקד ודמות הקצין". תמיר ×”×•× ×©×§×¨×Ÿ וזייפן ×’× ×× ×”×©×§×¨×™× ×•×”×–×™×•×¤×™× ×©×œ×• ×œ× × ×›× ×¡×• ל"כתב ×”××™×©×•× ×”×ž×ª×•×§×Ÿ", וצה"ל הוכיח שוב ש××™ ×פשר לסמוך עליו שיחקור ×ת עצמו.
התגובה שלך by ygurvitz — 11 בנובמבר 2009 @ 7:00
בית הדין ×œ×¢×¨×¢×•×¨×™× ×¤×¢×œ כמו שצריך ×”×™×” לפעול
מי שצריך ×”×™×” להחליט על ×”×¢×•× ×© לתמיר ×”×•× ×”×¨×ž×˜×›"ל ×•×œ× ×‘×™×ª משפט,ועכשיו הרמטכ"ל ×™×™×לץ להחליט מה לעשות ×”×× ×œ×”×©×יר קצין מוכשר ×‘×¦×‘× ×•×œ×—×˜×•×£ ×ש ×ž×”×§×¦×™× ×™× ×”×“×¨×•×–×™× ×©×›×•×¢×¡×™× ×¢×œ ××™ השוויון ×‘×™× ×• פ×רס לתמיר ×ו לסלק ×ותו ולהפסיד ×ת מי שלדעת ×¨×‘×™× ×”×•× ×חד ×”×§×¦×™× ×™× ×”×›×™ ×ž×•×›×©×¨×™× ×©×œ× ×•
התגובה שלך by מקל×וד — 11 בנובמבר 2009 @ 21:25
למה המערכת המשפטית הצב×ית ×œ× ×”×™×ª×” זו שצריכה להחליט על ×”×¢×•× ×©? מי העביר ×ת הסמכות הזו לרמטכל?
התגובה שלך by ×ור ברקת — 11 בנובמבר 2009 @ 22:08
הסמכות על עבירות משמעת ×”×™× ×‘×“×¨×š כלל של המפקד הישיר ×•×œ× ×©×œ בית הדין הצב××™
התגובה שלך by מקל×וד — 11 בנובמבר 2009 @ 22:18
×גב, ×הבתי ×ת ×”× ×™×¡×•×— של ×לוף במיל' כלשהו בגלי צה"ל, ש×מר שטוב שתמיר זוכה, ×בל עכשיו ×”×•× ×¦×¨×™×š לפרוש – ×›×™ ×”×•× ×¤×’×¢ בערכי צה"ל ובדוגמה ×ישית. ×ו, במילותיו:
"צה"ל צריך להיות ×”× ×¨ ×©×œ×¤× ×™ ×”×ž×—× ×”".
×כן. כל מילה – בחצץ.
התגובה שלך by ××“× ×§×œ×™×Ÿ ×ורון — 12 בנובמבר 2009 @ 9:16
×× ×™ חייב ×œ×”×¡×›×™× ×¢× ×ž×©×”×• ×©×ž× ×™ כתב, שהטריד ×’× ×ותי בסדרת ×”×¤×•×¡×˜×™× ×”×–×•: ×¨×•×‘× ×©×œ ×זרחיה ×”×™×”×•×“×™× ×©×œ ×”×ž×“×™× ×” ×œ× ×ž×›×™×¨×™× ×ת ההלכה הזו ×•×œ× ×כפת ×œ×”× ×ž×ž× ×”. היתר הילכתי לרצוח ×’×•×™×™× ×œ× ×™×’×¨×•× ×œ×”× ×œ×¨×¦×•×— יותר ×ו פחות; ×”×’×–×¢× ×•×ª השיטתית בישר×ל, השירות ×”×ž×˜×ž×˜× ×‘×¦×‘×, ×”×¡×›× ×” ×‘×¤×™×’×•×¢×™× ×•×ª×—×•×©×ª ×”×¡×›× ×” והרדיפה (×מיתיות ×ו מדומות) ×”× ×©×ž×¢×•×“×“×™× ×ת ×”×לימות × ×’×“ ×זרחי ישר×ל ל×-×™×”×•×“×™×™× ×•× ×’×“ ×©×›× ×™× ×•.
מה ×‘×¢×¦× ×˜×¢× ×ª הבסיס ×›×ן? שהיהדות דת ×’×–×¢× ×™×ª? ×יך ×–×” × ×™×¦×•×œ טוב של הבמה הציבורית × ×’×“ הצביעות של השמ×ל?
התגובה שלך by גרייף — 11 בנובמבר 2009 @ 3:13
×œ× ×”×‘× ×ª×™ מה הבעיה שלך ×¢× ×”×¤×•×¡×˜ ×”×–×”. כן, ×˜×¢× ×ª הבסיס ×”×™× ×©×”×™×”×“×•×ª ×”×™× ×“×ª ×’×–×¢× ×™×ª ושכל התפיסה ×©×”×™× ×“×ª ×והבת ××“× ×ž×‘×•×¡×¡×ª על שקרי×. יתר על כן, ×× ×™ חושב שרוב ×”×וכלוסיה ×”×ורתודוקסית מודע, במעומע×, לקיומן של ההלכות ×”×לה, והתפיסה של היהדות ×›"דת ש×כלו לה, שתו לה" מקשה על המלחמה בהן.
התגובה שלך by ygurvitz — 11 בנובמבר 2009 @ 9:17
×× ×™ ×שמח לדעת מה ×–×ת הדת היהודית ש×פשר לקבוע קביעות לגביה, ×”×× ×”×©×ª×˜×—×•×ª על ×§×‘×¨×™× ×”×™× ×™×”×“×•×ª? ×”×× ×”×§×‘×œ×” שיש בה יסודות ××œ×™×œ×™×™× ×ž×•×‘×”×§×™×?
למה חב"ד שיש ×œ×”× ×ž×©×™×— בשר ×•×“× × ×§×¨××™× ×™×”×•×“×™× ×•×”× ×•×¦×¨×™× ×œ×? ומה משותף בין חסידי תולדות ×הרון ×©×ª×•×ž×›×™× ×‘×¤×œ×©×ª×™× ××™× ×•×‘×™×Ÿ ×”×ž×ª× ×—×œ×™× ×ž×”×¡×•×’ של כותבי הספר המדובר ? (חוץ מהכיפה והזקן כמובן?)
הדבר היחיד שמשותף לכל הכתות ×”×לו ×”×•× ×©×›×•×œ× ×ž×ª×™×™×ž×¨×™× ×œ×“×‘×¨ ×‘×©× ×”×™×”×“×•×ª ×”'×מיתית' ש×ין בילתה וה×מת כולה × ×ž×¦×ת ×‘×›×™×¡× , ××– מה עוד חדש? בגלל ×–×” ×× ×™ מתגעגע לליבוביץ' יהודי דתי ×¤× ×ט ×•×§×™×¦×•× ×™ שהיה שופך ×ש וגופרית על כותבי הספר כפי שעשה בעבר כל כך הרבה ×¤×¢×ž×™× ×‘×œ×™ להיות פחות 'יהודי' מה×
התגובה שלך by עדו — 11 בנובמבר 2009 @ 12:42
יש לך ×וסף של ×˜×§×¡×˜×™× ×§×× ×•× ×™×™× ×©×ž×©×•×ª×¤×™× ×œ×›×œ ×”×–×¨×ž×™× ×‘×™×”×“×•×ª, ו××£ ×חד ×œ× ×ž×ª×•×•×›×— ××™×ª× ×ו טוען ×©×”× ×©×§×¨×™×™×. כל ×ž×™× ×™ ×–×¨×ž×™× ×ž×¤×¨×©×™× ××•×ª× ×חרת, ×בל העובדה ×”×™× ×©×—×•×ž×¨ ×”×’×œ× ×ž×ž× ×• קורצה היהדות מכיל הרבה רשעות ×•×©× ×ת ×ד×, ותמיד ×™×ž×¦× ×ž×™ ×©×™× ×¦×œ ×ת ×”×”×™×‘×˜×™× ×”×לה ויהפוך ××•×ª× ×œ××’'× ×“×” מרכזית.
הציבור בישר×ל ×œ× ×ž×—×•×¡×Ÿ ×ž×¤× ×™ הוירוס היהודי, ולכן תקח כל ×–×¨× ×יזוטרי ×©×§×•×¨× ×œ×¢×¦×ž×• "יהדות" שמורכב מחובשי כיפות, ושמצליח לקלוע לרטוריקה ×”× ×ציסטית של הציבור הישר×לי ×—×™×œ×•× ×™, וקיבלת תערובת ×§×˜×œ× ×™×ª של ×יד×ולוגיה × ×ציסטית שמגובה בהכשר וסמכות ×לוהיי×.
מה ×’× ×©×”×–×¨×ž×™× ×”××œ×™×ž×™× ×©×ž×¤×¨×©×™× ×ת הדת היהודית בתור קרי××” לג'×™×”×ד ×”× ×”×‘×¢×™×” ×›×™ ×ž×”× ×ž×’×™×¢ כל ×”× ×–×§, ×•×”× ×–×§ מתפשט ×’× ×ל הציבור ×”×—×™×œ×•× ×™. והש×לה ×”×× ×”× ×ž×¤×¨×©×™× ×ת היהדות × ×›×•×Ÿ ×ו ל×, ממש ×œ× ×—×©×•×‘×” ×›×ן. הדבר החשוב ×›×ן ×”×•× ×œ×”×¨×ות ×•×œ×”×“×’×™× ×©×œ× ×›×œ מה ×©× ×§×¨× "יהדות" ×”×•× ×˜×•×‘ ב×ופן ×וטומטי ×›×™ "×× ×—× ×• יהודי×". ×בל הרוב פשוט ×œ× ×ž×¡×•×’×œ לזרוק ×ת היהדות לזבל ולהגיד ×‘×¤× ×ž×œ× ×©×–×ת השקפת ×¢×•×œ× ×¤×¨×™×ž×™×˜×™×‘×™×ª ×ž×™×•×©× ×ª ×ž×¡×•×›× ×ª שסותרת כל ערך ×”×•×ž× ×™×¡×˜×™ בסיסי שמקובל כבר מ×ות ×©× ×™×, ולכן עדיף פשוט להפטר ×ž×ž× ×”.
התגובה שלך by משתמש אנונימי (לא מזוהה) — 11 בנובמבר 2009 @ 22:39
כן, יש בק×× ×•×Ÿ היהודי ×˜×§×¡×˜×™× ×’×–×¢× ×™×™×. וכן, תמיד יש ×›×לה ×©×—×•×©×‘×™× ×©×”× ×¢×“×™×™×Ÿ במ××” השלישית לספירה. ×בל לדעתי רוב היהודי×, ×’× ×לו ×”×ורתודוקסי×, ×ž×‘×™× ×™× ×©×–×• תפיסה ×œ× ×¢×“×›× ×™×ª ×•×œ× ×ž×•×¡×¨×™×ª.
×× ×™ מבין ש×תה חושב ×חרת, ×בל ×× ×™ ×œ× ×”×©×ª×›× ×¢×ª×™ מדבריך שבמקרה ×”×–×” ×”×¢×©×‘×™× ×”×©×•×˜×™× ×›×‘×¨ כילו ×ת ×”×חו.
התגובה שלך by ×™×•× ×™ — 12 בנובמבר 2009 @ 9:48
גרייף
×תה ×ž×ª×¢×œ× ×©×–×”×• חלק מה"עגלה המל××”".
התגובה שלך by ×יציק — 11 בנובמבר 2009 @ 5:12
כבודו ×ž×ª×¨×©× ×ž×מירות רהב של ×”"חזון ××™"ש"? ×”×•× ×¢×¦×ž×• ידע לעשות ×“×‘×¨×™× ×”×¨×‘×” יותר משמעותיי×, ו××£ × ×•×¢×–×™×.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 11 בנובמבר 2009 @ 9:07
הרב ×©×¤×™×¨× ×ž×’×™×‘ בעצמו ובויד×ו:
http://www.youtube.com/watch?v=yp24-s0enDM.
ור××” דיון על הספר ×‘×™× ×™ ובין × ×™×¨ ×ž× ×•×¡×™ בדף הפייסבוק שלי.
התגובה שלך by תומר — 11 בנובמבר 2009 @ 5:22
×”×× ×פשר לקבל קישור לדיון ?
התגובה שלך by ×סף רזון — 11 בנובמבר 2009 @ 8:05
×× ×™ מקווה להעלות ×ת כל הדיון לבלוג שלי, ×בל ×–×” תלוי בהסכמתו של ×ž× ×•×¡×™. ×‘×™× ×ª×™×™× ×תה יכול פשוט להציע לי חברות בפייסבוק: tomer persico
התגובה שלך by תומר — 11 בנובמבר 2009 @ 20:29
×גב, בדיוק ×”×™×•× ×”×ª×¤×¨×¡×ž×” כתבה על רוח של קידמה (יחסית, כמובן) שמגיעה ×“×•×•×§× ×ž×”×•×ª×™×§×Ÿ.
הוותיקן ×©×œ× ×”×›×¨×ª×: 'לבדוק ×—×™×™× ×‘×›×•×›×‘×™× ×חרי×'
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3803440,00.html
התגובה שלך by ×.×”. — 11 בנובמבר 2009 @ 9:49
שוב ×¤×¢× ×ויבי הדמוקרטיה ×¢×•×©×™× ×©×™×ž×•×© חלול ועקר בשיח הדמוקרטי בשביל להצדיק עצמ×. ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×× ×”×¨×‘× ×™× ×”×œ×œ×• היו ×ž×”×œ×œ×™× ×ת "חופש המידע" ×’× ×× ×ימ×× ×ž×•×¡×œ×ž×™ בישר×ל ×”×™×” ×ž×•×¦×™× ×¡×¤×¨ שמפרט ×ת הלכות הריגת ×”×™×”×•×“×™× ×‘×סל××, ×ו שהיו ×©×•×œ×¤×™× ×ת "כל ×זרח במלכות ×©× ×’×“× ×• שמעודד ×ת ×”×œ×•×—×ž×™× ×ו מביע קורת רוח ממעשיה×, × ×—×©×‘ רודף והריגתו מותרת". ×ž×‘×—×™× ×ª×, ×›× ×¨××”, "חופש מידע" פועל רק בכיוון ×חד.
התגובה שלך by ×וטו פוקוס — 11 בנובמבר 2009 @ 9:58
××”, ×–×” × ×ª×•×Ÿ. מדובר ×‘×¨×‘× ×™× ×ורתודוקסי×, ×©×¢×œ×™×”× ×›×‘×¨ ×מר הרסגור ש"×”×•× ×”×™×” ××“× ×™×©×¨, למרות שהיה רב".
התגובה שלך by ygurvitz — 11 בנובמבר 2009 @ 9:59
ויותר מזה – הצ×ר הרוסי הפעיל ×¦× ×–×•×¨×”, ×בל לפחות ×œ× ×“×¨×© ×œ×”×•×¦×™× ×œ×”×•×¨×’ ×ת כותבי ×”×¡×¤×¨×™× ×©×œ× ×ž×¦×ו חן ×‘×¢×™× ×™×•. ×œ×’×¨×¡×ª× ×©×œ חברי הרב שפיר×, ×”×•× ×›× ×¨××” ×”×™×” עדין מדי.
התגובה שלך by ×וטו פוקוס — 11 בנובמבר 2009 @ 10:00
למקרה שמישהו החמיץ:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1127446.html
" שופט בית משפט ×”×©×œ×•× ×œ× ×•×¢×¨ ×‘× ×¦×¨×ª: קיימת ×¢× ×™×©×” סלקטיבית בין ×™×”×•×“×™× ×•×¢×¨×‘×™×
השופט יובל שדמי החליט ×©×œ× ×œ×”×¨×©×™×¢ × ×¢×¨ ערבי שהשליך ×בן על × ×™×™×“×ª משטרה במהלך עופרת יצוקה כיוון ×©× ×¢×¨×™× ×™×”×•×“×™× ×©×¤×•×¢×œ×™× ×¢×œ רקע ×ידי×ולוגי ××™× × × ×¢× ×©×™× "
שימוש ×ž×¨×©×™× ×‘×˜×¢× ×ª "×”×’× ×” מן הצדק".
התגובה שלך by ×.×”. — 11 בנובמבר 2009 @ 13:55
מה שיפה ×•×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×–×” לר×ות ×יך ההלכה × ×›× ×¡×ª ×œ×”×©×§×¤×•×ª×™×”× ×”×¤×•×œ×™×˜×™×•×ª של ×—×™×œ×•× ×™× ×’×ž×•×¨×™× (ושל מה ש××ª× ×ž×›× ×™× ×¤×” ×™×’"×¢×™×).
למשל המשפט ×”×–×” שמצדיק הרג של ילד\×ª×™× ×•×§ במידה ×•×™×©× ×” ווד×ות ×©×”×•× ×™×’×“×œ לפגוע ×‘× ×• – ×–×” משפט שחוזר שוב ושוב ×צל ל××•×ž× ×™× ×¦×™×•× ×™× ×ž×›×œ קצוות הקשת הפוליטית. בבדיחות (×›×©×™×œ×“×™× ×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×ž×ª×™× ×ž×¡×™×‘×•×ª צה"ליות), בחולצות צב×יות, ×•×’× ×›×˜×™×¢×•×Ÿ פוליטי ×¨×¦×™× ×™ – למשל ×›×©×ž×¦×™×™× ×™× ×‘×¤× ×™×”× ×©-50% מ×וכלוסיית ×¢×–×” צעירה מגיל 18 ולכן בווד×ות ×œ× ×‘×—×¨×” בחמ×ס (×× ×ž×©×§×œ×œ×™× ×ת ×”× ×ª×•×Ÿ ×”×–×” ×¢× ×חוזי ההצבעה לחמ×ס ×™×•×¦× ×©×”×¢× ×©× ×• לפחות פי ×©× ×™×™× ×™×•×ª×¨ ×§×˜×™× ×™× ×•×ª×•×ž×›×™ פת"×— מתומכי חמ×ס בעופרת יצוקה).
הסיבה לכך, לדעתי, ×”×™× ×©×œ×™×”×•×“×™× ×ין מקור זמין ×חר לביסוס ×¢×¨×›×™× ×”×•×ž× ×™×¡×˜×™× ×‘×¡×™×¡×™×™× ×›×ž×• "×œ× ×ª×¨×¦×— × ×§×•×“×”" (×× ×™ מוסיף ×ת ×”× ×§×•×“×” ×›×™ ×œ×™×”×•×“×™× ×™×© ×¡×¤×¨×™× ×©×œ×ž×™× ×©×ž×¡×‘×™×¨×™× ×ž×ª×™ כן ×פשר לרצוח יהודי×\גויי×) ×ו "×›×•×œ× (×ו "כל הגברי×") × ×•×œ×“×• שווי×". ××¦×œ× ×• בבתי הספר פשוט ×œ× ×ž×œ×ž×“×™× ×“×‘×¨×™× ×©×§×©×•×¨×™× ×œ×ž×•×¡×¨ ××•× ×™×‘×¨×¡×œ×™ (המהפכה הצרפתית, הכרזת העצמ×ות של ×רה"ב ×•×¡×™×•× ×”×¢×‘×“×•×ª, ×”×פרטהייד בדר×"פ וקורתיו של ×ž× ×“×œ×”), ×פילו ×œ× ×‘×¦×•×¨×” ביקורתית, והסמכות היחידה ×‘×¢× ×™×™× ×™ מוסר שיש לכל צעיר יהודי בישר×ל ×”×™× ×”×ª× "ך ושליחיו הדתיי×.
התגובה שלך by ×§×•×¨× ×¢×•×“ יותר קבוע — 11 בנובמבר 2009 @ 14:04
הזכרת לי סיפור ×ž×œ×¤× ×™ ×רבע ×©× ×™× ×‘×¢×¨×š. העברתי ×¤×¢× ×”×“×¨×›×” על ×“×¨×•× ×פריקה לכיתות ×™"ב. ×›×©×“×™×‘×¨× ×• על × ×œ×¡×•×Ÿ ×ž× ×“×œ×”, ש×לתי ××•×ª× ×ž×” דעת×, מתי הפך ×ž× ×“×œ×” מטרוריסט ×œ×ž× ×”×™×’ ×©×”×¢×•×œ× ×”×ž×¢×¨×‘×™ ברובו מתייחס ×ליו בהערכה. המורה ×©×œ×”× ×”×ª×¢×¨×‘×”: "× ×œ×¡×•×Ÿ ×ž× ×“×œ×” ×œ× ×”×™×” טרוריסט". ×¢× ×™×ª×™ לה ×©×ž× ×“×œ×” ×”×§×™× ×ת "×—× ×™×ª ×”×ומה", הזרוע הצב×ית של ×”×§×•× ×’×¨×¡ הל×ומי ×”××¤×¨×™×§× ×™, שמ-1961 עסקה ×‘×¤×™×’×•×¢×™× ×›× ×’×“ מוסדות שלטון ובלוחמת גרילה, ו××£ עמד בר×שה עד ×©× ×ª×¤×¡ ב-1962. ×”×™× ×¢× ×ª×” משהו ×‘×¡×’× ×•×Ÿ "תסלח לי, ×בל ×× ×™ מורה להיסטוריה ומה ש×תה ×ומר ×”×•× ×©×˜×•×ª גמורה. ×ž× ×“×œ×” × ×סר ×ž×©×•× ×©×”×™×” ×§×•×ž×•× ×™×¡×˜".
צחקתי. ×יך יכולתי ×חרת? "החוק ×œ×ž× ×™×¢×ª ×§×•×ž×•× ×™×–×" הגדיר ×›×ª× ×•×¢×” ×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™×ª כל ×ª× ×•×¢×” ×©×ž× ×¡×” ×œ×”×‘×™× ×œ×©×™× ×•×™ ×‘×ž×“×™× ×™×•×ª דר×"פ. הגדרה רחבה מהמקובל, בכל ×§× ×” מידה. סיפרתי לה ×©×ž× ×“×œ×” × ×ª×¤×¡ ב×מצעות טיפ מה-CIA ×”××ž×¨×™×§× ×™, שעד ×”×™×•× (למעשה, ×”×יסור ×”×–×” בוטל בקיץ 2008, ×בל ×”×™×” ×§×™×™× ×›×©×”×©×™×—×” התקיימה) ×סור לו ×œ×”×›× ×¡ ל×רה"ב בלי ×ישור מיוחד ממזכירת ×”×ž×“×™× ×”, ×©×”×•× × ×©×¤×˜ בתחילה על ×©×’×¨× ×œ×¢×•×‘×“×™× ×œ×©×‘×•×ª לפי "החוק ×œ×ž× ×™×¢×ª ×§×•×ž×•× ×™×–×" – ××•×œ× ×פילו השופט הודה ש×ין מדובר ×‘×§×•×ž×•× ×™×–× ×›×¤×™ ×©×”×•× ×ž×•×‘×Ÿ בעול×, והרשיע ×ת ×ž× ×“×œ×” ×‘×§×•×ž×•× ×™×–× ×¡×˜×˜×•×˜×•×¨×™, ושזה ×œ× ×”×™×” עיקר ×¢×•× ×©×•: ב-1962 × ×©×¤×˜ לחמש ×©× ×•×ª מ×סר, ועיקר ×¢×•× ×©×• ×”×’×™×¢ ב-1965, ××– × ×™×ª×Ÿ גזר ×“×™× ×• על מעורבותו בחבלה למ×סר עול×.
×”×™× ×œ× ×”×›×™×¨×” ××£ ×חת מהעובדות הללו. ×ž× ×’×“, ×”×™× ×˜×¢× ×” ×‘×—×•× ×©×× ×™ ×ž×›× ×™×¡ פוליטיקה לשיעור, ×›×™ ×× ×™ ×ומר ×œ×™×œ×“×™× ×©×˜×¨×•×¨×™×¡×˜×™× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¤×•×š להיות ×ž× ×”×™×’×™× ×œ×’×™×˜×™×ž×™×™×. חלילה, ×¢× ×™×ª×™ לה. יצחק שמיר ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×™×” ×ž× ×”×™×’ לגיטימי ×‘×¢×™× ×™×™.
×¢×¨×›×™× ×ª×ž×™×“ ×©×•×§×¢×™× ×›×›×œ שהבורות עולה.
התגובה שלך by × ×ž×¨×•×“ ×בישר — 11 בנובמבר 2009 @ 17:25
מ×ידך, היית יכול לומר לה שכ×שר ×ž× ×“×œ×” × ×©×ל על ההשר××” ×œ×ž×‘× ×” ×”×רגון שהקי×, ×”×•× ×”×¦×‘×™×¢ על ×”×צ"ל ("×× ×™ מוכן למות", ××™ ש×).
התגובה שלך by סמולן — 12 בנובמבר 2009 @ 0:43
×ופס. צ"ל "בזמן משפט פריס" ×“× ×”×§×ª××¨×™× × ×©×¤×š ×‘×“×¨×•× ×¦×¨×¤×ª.
התגובה שלך by סמולן — 12 בנובמבר 2009 @ 1:36
ליוסף
היית צריך לציין ×©×“× ×”×§×ª××¨×™× ×¢×“×™×™×Ÿ × ×©×¤×š ×‘×“×¨×•× ×¦×¨×¤×ª. לפחות מ×ות ××œ×¤×™× × ×¨×¦×—×• ×©× ×‘×™×“×™ בל×× ×©. ×”××™× ×§×•×•×™×–×™×¦×™×” הוקמה כדי לרדוף ××•×ª× ×¨×¢×™×•× ×™×ª, וכך ×’× ×”×ž×¡×“×¨ ×”×¤×¨× ×¦×™×¡×§× ×™ ×•×”×“×•×ž×™× ×™×§× ×™. ×“×•× ×™×Ÿ ×”×™×” חל××” ×œ× ×§×˜×Ÿ, יושב בפריס × ×’×“ ×”×™×”×•×“×™× ×‘×¢×•×“ חבריו ×˜×•×‘×—×™× ×‘×§×ª×רי×, ומדבר ×‘×©× ×”×פיפיור ×¢× ×”×¢×•×¦×¨×ª (ציר רומ×-פריס ×”×™×” מה ×©×›×•× ×Ÿ ×ת רצח הקת×רי×).
משפט הוגן ×œ× ×”×ª×§×™×™× ×‘×¤×¨×™×¡, ולכן ×’× ×œ× "קירקוס" על ידי ×“×•× ×™×Ÿ, היות ×•×œ× ×”×ª×§×™×™×ž×• ×’× ×—×•×¤×© דעה וביטוי: ×™×¦×•×¨×™× × ××œ×—×™× ×›×ž×• ×“×•× ×™×Ÿ ×ו ××§×•×™× ×¡ (עוד × ×–×™×¨ ×©× ×©×›×¨ לצדק ×ת רציחת הקת×רי×) עסקו בצידוק הרוע. קשה ×œ×§× × ×‘×¨×‘×™ ×™×—×™×ל מפריס. ×בל ×פשר ×œ×”×ª×¨×©× ×©×”×‘×™×¦×•×¢×™× ×©×œ×• היו מזהירי×, בהשוו××” לקת×רי×.
התגובה שלך by סמולן — 12 בנובמבר 2009 @ 1:25
פ××§…
×›×ן ×”×ž×§×•× ×©×‘×• צריכה להיות ההערה על טבח הקת××¨×™× – בזמן משפט פריס.
התגובה שלך by סמולן — 12 בנובמבר 2009 @ 1:37
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=2894&blogcode=11384278
התגובה שלך by משתמש אנונימי (לא מזוהה) — 12 בנובמבר 2009 @ 20:18
"לכל ×ורך ההיסטוריה ×”×¤×’×™× ×• ×”×™×”×•×“×™× ×©× ××” ×¢×–×” כלפי ×”×¢×ž×™× ×©×‘×ª×•×›× ×™×©×‘×•".
××”×. ××™×–×” יחס ×”×¤×’×™× ×• "×”×¢×ž×™× ×©×‘×ª×•×›× ×™×©×‘×•" כלפי היהודי×?
התגובה שלך by דודי — 14 בנובמבר 2009 @ 23:50
"הל×-×™×”×•×“×™× ×œ× ×”×™×• לגמרי מטומטמי×. ×”× ×™×“×¢×• מה ×”×™×”×•×“×™× ×—×•×©×‘×™× ×¢×œ×™×”×, והחזירו ×‘×©× ××” בריבית דריבית. ולהבדיל ×ž×”×™×”×•×“×™× â€“ ×œ×”×•×¦×™× ×™×”×•×“×™× ×”×ª××‘×“×•×ª×™×™× â€“ ×œ×©× ××” ×©×œ×”× ×”×™×” כוח פיזי, ×œ× ×ž×˜×פיזי."
×× ×™ חושב ש"×©× ××” בריבית דריבית" ×”×™× ×’× ×¡×•×’ של ×©× ××”. ×–×” בפסקה ש×חרי זו ש×תה מצטט.
למה הפסקת לקרו×?
התגובה שלך by ×“× ×™×ל ר. — 17 בנובמבר 2009 @ 20:03