החברים של ג'ורג'

מגל וריקלין סוטים, לא שוטים

לשני דוברים בולטים של המחנה הציוני-דתי חשוב לאשש את הלגיטימיות של אלימות מינית

שמעון “אם ברק יפנה ישובים – הוא יירצח” ריקלין וינון “בבוקר מישוש, בערב קידוש” מגל, שני דוברים בולטים של התנועה הציונית הדתית, הפגינו את הבעייתיות של המגזר בכל מה שקשור לנושא ההסכמה בקיום יחסי מין.

המקרה של מגל פשוט יותר. מאז שנחשפה פרשת הכדורגלנים, מגל טוען שוב ושוב שקיום יחסי מין עם קטינות הוא סביר ונורמטיבי. הוא הגיע לשיא השבוע, כשאמר בשידור ש”לאורך ההיסטוריה נערות התחתנו בגיל 12.”

כמובן, הטיעון “לאורך ההיסטוריה…” מעיד על בורות הדובר. אי אפשר לדבר על “לאורך ההיסטוריה” באופן כולל. ההיסטוריה של צרפת איננה ההיסטוריה של אוסטרליה. יתר על כן, הטענה ש”לאורך ההיסטוריה” נערות התחתנו בגיל 12 היא בורות כל כך עמוקה, שצריך לתהות האם מגל משקר לעצמו או משקר לציבור. כמובן, לאורך ההיסטוריה שלו מגל (”קודם יהודי, אחרי כך ישראלי, אחר כך עיתונאי”) לא בחל בקידום שקרים.

יתר על כן, מגל – שהתכוון להגן על הכדורגלנים החשודים – העלה את עצמו על מוקש. ילדה איננה יכולה לתת הסכמה מודעת ליחסי מין בגיל 12, כי היא לא בשלה לתת את ההסכמה הזו. יחסי מין ללא הסכמה הם, ובכן, אונס. אם נסדר מחדש את המשפט של מגל, ונאמר ש”לאורך ההיסטוריה נערות נאנסו, לעתים קרובות בהסכמה ורצון של משפחותיהן, בסביבות גיל 12”, המשפט יהיה מדויק הרבה יותר. אבל, כמובן, לא מה שמגל התכוון אליו.

השאלה מדוע מגל מרותק כל כך ממיניות של קטינות – הוא נתפס לפני כמה שנים כשהוא מצלם נערות בתל אביב ומתלונן על הבגדים החשופים, לטעמו, שלהן – היתה צריכה להשאר בינו ובין המטפל שלו, אלמלא התעקש להעלות אותה שוב ושוב בפומבי. בחודש האחרון הוא הגן בעקשנות כה עזה על זכותם של כדורגלנים לשכב עם קטינות, שהקורא הסביר יתהה מדוע הנושא כל כך חשוב לו.

האם מגל מנסה להגן על הפנטזיה שפעם, גם הוא יוכל לקיים יחסי מין עם בת 15 בלי להסתבך בשאלות של הסכמה ומבלי לעמוד על כך לדין? האם הוא חושש שהממזרים משנים עכשיו את הכללים? אחרי הכל, הנטיה שלו לכפות את עצמו על אחרות כבר סיבכה אותו בעבר עם המשטרה. המשטרה סגרה את התיק – באחד המקרים ב”חוסר עניין לציבור”, כלומר שאין הצדקה ציבורית להוצאות והבלגאן של משפט – אבל מגל נמנע מלרוץ שוב לכנסת. אחרי הכל, אחרי ששורה של נשים העידו שהוא נגע בהן בניגוד לרצונן, אפילו הבית היהודי לא יהיה מוכן לגעת בו במקל, ולו מהחשש שיש עוד נפגעות שטרם העידו.

לצידו של מגל בהגנה על הכדורגלנים ניצב גם שמעון ריקלין. השבוע הוא כתב ש”לבחורה בת 15 וחצי אסור לשכב עם כדורגלן. אבל טרנסג’נדרית בת 9 מככבת על הבמה במצעד הגאווה וכולם מריעים לה. אתם חבורת מופרעים מגעילה.” ריקלין העלה את סכום ההימור כשראיין שלשום (ג’) את החשוד הסדרתי בקידום טרור יהודי, בנצי גופשטיין, והתריס ש” אני רואה מה קורה בשמאל ואומר לעצמי, 'אסור לראיין את בנצי גופשטיין?' הם רוקדים סביב ילד בן תשע ששינה את מינו, חבורת הפדופילים הסוטים המטורפת הזאת, ולי אסור לדבר עם יהודי כמו בנצי גופשטיין? זה לא נורמלי.”

עכשיו, אף אחד לא צריך להיות מופתע כשריקלין מארח את גופשטיין. אחרי הכל, ריקלין התחיל את הקריירה שלו בקריאה לרצוח את ראש הממשלה אהוד ברק אם זה יפנה התנחלויות. ריקלין מאד רוצה שנשכח את זה, אבל מה לעשות: עד כמה שהדבר נדיר בציבור הישראלי, לחלק מאיתנו יש עדיין זכרון מתפקד. אז מי שקרא לרצח ראש ממשלה חיבק – מילולית, מילולית! הסוטים האלה מזועזעים יותר מאהבה הומוסקסואלית מאשר מאלימות – את השחוד בתמיכה בטרור היהודי המוכר ביותר בארץ. אין מה לראות פה.

אבל לדברים עצמם צריך להתייחס, כי לרוע המזל הם מייצגים זרם שמרני חזק. נעשה את זה בנקודות.

* לנערות בנות 15 מותר לקיים יחסי מין עם כדורגלנים מבוגרים. לא חכם במיוחד, אבל מותר.

* לכדורגלנים מבוגרים אסור לקיים יחסי מין עם קטינות בנות 15.

* טרנסג’נדרים קיימים. הם היו קיימים משחר ההיסטוריה. תמיד היו בני אדם שחשו שהם כלואים בגוף הלא נכון. אם לריקלין יש בעיה בנושא, הוא מוזמן לפנות לאומן שעשהם ולומר ‘כמה מכוער כלי זה שעשית.’

* היחיד שייחס מיניות – לא מגדר, אלא מיניות – לילדה בת תשע הוא ריקלין. אם יש לו טענות על פדופיליות, שיפנה אותן לעצמו ולא יקרין אותן על ציבור אחר.

קו ההסכמה – הקו שאומר שאנשים יקיימו יחסי מין כאשר הם רוצים בכך, מרצונם החופשי וללא כפיה או לחץ; ושכפיה אסורה – הוא קו שהציבור הדתי-לאומי מתקשה בו. אחרי הכל, אחרי ששמעתי את הדברים של מגל על ילדות בנות 12 ויחסי מין, חששתי שעוד שניה הוא יזכיר לנו שעל פי התלמוד, אפשר לקיים יחסי מין עם ילדות בנות שלוש שנים ויום. כל זמן, כמובן, שיש הסכמה.

של אביהן. לא שלהן-עצמן. מה חשבתם לעצמכם?

הוויכוח על קו ההסכמה, העובדה שהנושא לא מובן מאליו, צריכה להזכיר לנו עד כמה התפיסה שנשים הן בנות אדם לכל דבר ועניין חדשה בהיסטוריה – ועד כמה היא עומדת בניגוד ליהדות האורתודוקסית, הזרם היהודי השלט בישראל. עצם המילה “נקבה” אומרת לנו מה חשבו יוצרי השפה העברית על נשים. כותבי התלמוד פסלו נשים לעדות ולרוב הצורות של החזקת רכוש. דעתן, כידוע, קלה – ועל כן אין צורך לשאול אותן האם הן רוצות לקיים יחסי מין. לכל היותר צריך לשאול את הגבר שאחראי עליהן. בטקס הקידושין, נזכיר, הגבר קונה את האשה מאביה (או מהגבר האחר שאחראי עליה). אחת הדרכים לקניית אישה היא קיום יחסי מין (ביאה). הסכמה? באותה מידה אפשר לבקש הסכמה מהכבשה שאתה קונה.

(וכן, לגמרי לא במקרה קניית כבשים מופיעה באותו פרק במשנה שבו מתואר כיצד קונים אשה. ככה עבד המוח של כותבי התלמוד.)

וכן, הסכמה היא גם ההנחה שאדם מכיר את עצמו, שהוא מכיר את גופו, ושאם הוא מחליט שעליו לשנות את מינו – זה עניינו, ורק עניינו. המגלים והריקלינים מתבקשים לתחוב את לשונותיהם וזרגיהם חזרה למקומם.

כל הנושא היה חשוב פחות, וכאוב פחות, אלמלא שיעור ההתאבדות החריג מאד בקרב טרנסג’נדרים. כשסוטים כמו מגל וריקלין פוערים את לועם, הם מגבירים את הסכנה להתנכלות לטרנסג’נדרים ובהתאם את הסכנה שהם ישלחו יד בנפשם. בכל פעם שהם תומכים בכדורגלנים שבחרו לנצל קטינות, הם מגבירים את הסיכוי שעוד גבר-גבר יעשה את זה. ריקלין ומגל אולי סוטים, אבל לא שוטים: הם יודעים בדיוק שזה מה שהם עושים. זה סדר העולם שהם רוצים שישאר. וזה העולם שאנחנו צריכים להפוך.

ואת המלאכה מתחילים בכך שאת ריקלין ומגל, והציבור הגדול התומך בהם בשתיקה, מוציאים אל מחוץ למחנה.

הערה מנהלתית: מאז הפוסט האחרון התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

13 תגובות על ”מגל וריקלין סוטים, לא שוטים“

  1. Shahar Mosek הגיב:

    הקישור הראשון לא עובד, וגופשטיין חשוד ולא שחוד. אבל הפוסט עצמו מאוד נכון ואף גילה לי דברים שלא ידעתי, אבל גם לא הפתיעו אותי.

  2. G. הגיב:

    יש להיות אטום, מיושן, לא רגיש, אבל למה לעזאזל שריקלין ינסח ככה את הציוץ שלו אם הוא לא מפלצת? למה בכלל לנסות להגן על שני כדורגלנים ששכבו עם ילדות? מה קרה ללהיות שמרן?
    אני מסרב להאמין שהם באמת מעוניינים ביחסי אישות עם ילדות, לדעתי פשוט יש פה רמה גבוהה במיוחד של ילדותיות, דווקאיות או רצון למשוך תשומת לב. זה מאד טרנדי עכשיו בימין.

    • Kobi Marom הגיב:

      יש אנשים שהם ממש לא ריקלין או מגל ואפילו בסה"כ תומכים בקהילה הלהט"בית שכן יסכימו בגדול עם המשפט שהוא כתב, אבל לא מתוך תמיכה במין עם בנות 15…
      אבל כן, זה באמת מרגיש שזה מגיע ממקום ש"הם תומכים בנערות אז אנחנו צריכים להיות בצד השני"

  3. רועי הגיב:

    גיל ההסכמה לא חקוק בסלע, הנושא מורכב ושונה במדינות שונות בעולם (אפשר לקרוא על זה בויקיפדיה).
    לגיטימי להביע דעה שגיל ההסכמה בישראל צריך להיות שונה.

    • Nico S Roach הגיב:

      עד כמה שונה ?

    • ygurvitz הגיב:

      גיל ההסכמה חקוק בסלע. מכאן המילה "חוק."

      אני לא חושב שזה לגיטימי שגבר מבוגר יביע דעה שצריך להוריד את גיל ההסכמה עבור גברים מבוגרים. לגיטימי להביע דעה? סבבה. לגיטימי להגיד שאתה סוטה.

      • רועי הגיב:

        חוק לא חקוק בסלע, חוק אפשר לשנות, ומשנים כל הזמן. זה שלאדם יש אינטרס לשנות חוק לא הופך את הדעה שלו שצריך לשנות חוק ללא לגיטימית.
        זה שיחסי מין בין 2 אנשים שהגיעו לבגרות מינית דוחה אותך ומרגיש לך כמו סטיה זה לגיטימי, אבל לאו דווקא אומר שהחוק צריך להתנהל בהתאם (יש הרבה אנשים שחושבים עד היום שמין הומוסקסאולי הוא דוחה/סוטה אבל בכל זאת זה הפך לחוקי).

        אם מסתכלים על מדינות שונות, רואים שגיל ההסכמה האבסולוטי נע בין 14 (למשל בברזיל, פרגוואי) ל21 (בוושינגטון סטייט).
        לנו נראה מוזר שלאישה בת 20 אסור להחליט לשכב עם בן 25, ולברזילאי יראה מוזר שלנערה בת 16 אסור להחליט לשכב איתו.
        שלא במקרה סביבות גיל 14-15 הוא הגיל בו מגיעה נערה לבגרות מינית.

        במבחן האבולוציה נערות בנות 15 היו מספיק בוגרת כדי להביא ילדים לעולם ולקחת אחריות על לגדל אותם.

        אז למרות שהטיעון שהן לא בוגרות מספיק כדי לבחור עם מי לשכב הוא לגיטימי, הוא גם בעייתי בעיני.

        • G. הגיב:

          זה לא העיקר לדעתי.
          העיקר הוא הנקודות הבאות:

          1. ההתקפה המוזרה של ריקלין ומגל על ה״הצביעות״, כאילו שעדיף היה שאם כבר יש החפצה של נשים צעירות איפשהו בישראל אז עדיף שכבר יהיה מותר לשכב עם קטינות וזהו.
          2. הזניחה של כל הערכים בשמרניים בעולם כשצריך להגן על שני ספורטאים שעברו על החוק כדי לתקוף את ״האליטה״. לא הייתה קואליציה טובה יותר שבשבילה שווה לזנוח ערכים שמרניים?
          3. ההקבלה של אונס להשתתפות של בת 9 במצעד הגאווה, מכל הדברים
          4. הרטוריקה הקרינג׳ית (במקרה הטוב) – שבנות 12 נישאו בעבר וכו׳.
          5. מכל הדברים בעולם, מה דחוף להם להוריד את גיל ההסכמה, כאילו יש פה פגיעה אנושה בחירות הפרט במינימום כמו המלחמה בסמים האמריקאית. למה לא מפריע לריקלין שאסור לנוצרי להתחתן עם יהודיה בישראל למשל? אוקי, לא דחוף לו אישית להתחתן עם נוצריה, אולי יותר דחוף לו יחסי אישות עם קטינה.

          בשבילי, העיקר פה זה פשוט הביזאר והגועל שבהחלצות לשכב על רימון דווקא בשביל המטרה הזאת ושימוש בילדה קטנה בתור נשק.

          • רועי הגיב:

            ריקלין או מגל לא חשובים או מעניינים אותי מספיק כדי להיות העיקר, אני לא קורא/שומע אותם ואם לא הייתי קורא עליהם פה לא היה לי מושג מה התחדש אצלם לאחרונה.
            הבלוג של יוסי כן מענין אותי ומה שהוא אומר על גיל ההסכמה ועל הזכות של גברים לדבר עליו יותר חשוב לי מזה שריקלין זונח את הערכים השמרניים שלו ו/או עושה משהו מגעיל.

            • G. הגיב:

              הזכות של גברים לדבר על גיל ההסכמה לא מרגיש לי כמו חזית המאבק הפרוגרסיבי, אפשר לחשוב על דבר או שניים יותר דחופים.

              לריקלין יש הרבה reach בעם. אם היה אומר שעכשיו חורף אולי לא היית יודע את זה, אבל היית שם לב שאנשים פתאום מסתובבים עם מטריות.

  4. גיל ב' הגיב:

    לא נראה לי שיש פה התמודדות עם הטיעון האמיתי של ריקלין. אם נשים בצד את הגועל משאר הדברים שאמר, יש טיעון שאומר שאם נערה בת 15 היא לא בשלה כדי להחליט אם לשכב עם מישהו, איך זה שילד בן 9 מספיק בשל להחליט על מעשה לא הפיך כשינוי מין? אם ילד בן 9 יילך לעשות קעקוע, אני מניח שהוא יישלח הביתה. כך שהשאלה בדבר שינוי מין היא לגיטימית. אני לא מכיר את הנושא כדי לגבש דיעה מוצקה. אני מניח ששינוי המין נעשה רק אחרי תהליך ארוך שרצונו של הילד הוא רק ההתחלה שלו. אבל השאלה הזו לגיטימית. במקרה של ריקלין אני מניח שהוא ייתנגד באותה מידה לגבר בן 30 שישנה את מינו, אבל השאלה העקרונית תקפה. אפשר לתמוך בזכותם של אנשים לשנות את מינם ועדיין לחשוב שצריך להיות גיל מינימום לניתוח כזה, הרבה מעל גיל 9.

    • G. הגיב:

      טוב ויפה, אבל היא לא עשתה ניתוח וריקלין יודע את זה.
      או שהוא בור שחושב שמצעד הגאווה בירושלים הוא אירוע מיני, ואם כן זאת בושה שזאת רמת ההיכרות של עיתונאי, או שהוא רשע.

    • עדו סוקולובסקי הגיב:

      כמו שהסביר G לא נעשה פה שום ניתוח לשינוי מין. שום רופא לא יסכים לעשות ניתוח כזה לקטין. עכשיו נשאלת השאלה מה עושים עם ילד שמרגיש שהוא ילדה ורוצה שיפנו אליו כילדה.
      אני בהחלט יכול להבין את מי שיגיד שזה שלב בהתפתחות ואסור להסכים עם זה (כי ילד גם יכול לחשוב שהוא דמות ממשחק מחשב) וזה ויכוח לגיטימי. אין שום קשר בין זה לבין יחסי מין אלא במוחו הסוטה של ריקלין