החברים של ג'ורג'

מכתב קצר

אמש (ה') אמר משה פייגלין בתוכנית של אודי סגל בערוץ 2 שהפתרון שלו לרצועת עזה הוא לבצע טיהור אתני באוכלוסיה, ושמה שיישאר ממנה יוכל לבקש מעמד פליט באירופה. בהתאם, כתבתי ושלחתי הבוקר (ו') תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה. הוא מופיע למטה.

אני סמוך ובטוח שתלונתי תזכה לאותו היחס הרציני שקיבלה התלונה נגדי בחשד להסתה לטרור, ושחקירה תפתח לאלתר. נקווה שלשם שינוי, היא גם תטופל כיאות על ידי הפרקליטות.

(יוסי גורביץ)

לכבוד

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט

פרקליט המדינה, מר שי ניצן

הנדון: דרישה לחקירה בחשד לעבירה על החוק בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם

אדונים נכבדים,

1. אמש, בתאריך ה-15.11.18, התראיין מר משה פייגלין בתכניתו של מר אודי סגל בערוץ השני, ובמהלך הראיון קרא לביצוע טיהור אתני הגובל ברצח עם בתושבי רצועת עזה. בסוף הראיון, הציע בציניות להפוך את שורדי הטיהור האתני לפליטים שהאיחוד האירופי יהיה מחויב לקבל.

2. מר משה פייגלין הוא בכיר לשעבר במפלגת הליכוד, שאף שימש כסגן יו"ר הכנסת. לדבריו יש במה ותפוצה נרחבת.

3. יצוין כי דבריו של פייגלין בנושא אינם חדשים. במהלך מבצע צוק איתן (ב-15.7.18) קרא פייגלין לטיהור אתני של רצועת עזה, כשבמהלכו הוא דורש מן התושבים הלא חמושים להתפנות לחצי האי הסיני, ומציין כי רצועת עזה המפונה מתושביה תשמש להתיישבות יהודית. דבריו של פייגלין המצוטטים כאמור מופיעים בעמוד הפייסבוק שלו, כאן.

4. הדברים האמורים צוטטו ב-13.8.14 באתר קול חי, כאן.

5. דבריו של פייגלין שצוטטו לעיל מהווים, לכאורה, עבירה על החוק בדבר מניעתו וענישתו של הפשע השמדת עם, תש"י-1950. החוק מגדיר השמדת עם כמעשה "שנעשה בכוונה להשמיד, השמדה גמורה או חלקית [ההדגשה שלי], קיבוץ לאומי, אתני, גזעי או דתי." לענייננו, הסעיף הרלוונטי הסעיף הרלוונטי הוא 3 א' (2): הסתה לבצע השמדת עם. החוק קובע כי העונש על הסתה לביצוע הפשע השמדת עם דינו כדין מבצע הפשע עצמו, קרי עונש מוות.

6. יש להדגיש כי המחוקק ראה חשיבות כה רבה בחוק זה, עד שכאשר ביטל את עונש המוות בישראל היה החוק בדבר מניעתו והשמדתו של הפשע השמדת עם בין החוקים הבודדים שהוחרגו מביטול עונש המוות. בצדק פעל כך המחוקק: הרי אין הדעת תופסת מצב שבו מקרב הקיבוץ שעבר השמדת עם, ששורדיו עדיין חיים בקרבו, יקומו אנשים ויקראו לבצע את הנפשע שבפשעים.

7. על כן, אבקשכם להנחות את הגופים הרלוונטיים במשטרת ישראל לפתוח בחקירה כנגד מר משה פייגלין בחשד לעבירה על סעיף 3 א' (2) לחוק כאמור, כדי שלא יהפוך חוק שמייסדי המדינה ראו כמרכזי וחשוב לאות מתה.

8. למרות האמור לעיל, אציין כי אני מתנגד לעונש מוות, ועל כן, ככל שיוחלט להעמיד את מר פייגלין לדין, אבקש כי התביעה תמנע מלבקש עונש מוות.

לתשובתכם אודה.

בברכה,

יוסף צבי גורביץ

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

14 תגובות על ”מכתב קצר“

  1. Meni Zehavi הגיב:

    מכתב תלונה שאינו מפרט את תוכן העבירה-לכאורה זה רעיון אבסורדי משהו. מה לעזאזל אמר פייגלין, לא ב-2014 אלא עכשיו? בכל מקרה, קשה לדבר בהקשר הזה על הסתה, כיוון שהגוף היחיד המופקד על תקיפת יעדים שונים ברצועת עזה — צה"ל — אינו מקבל הוראות מפייגלין.
    מצד שני, מה זה לכל הרוחות "השמדה חלקית" של קיבוץ לאומי, אתני, גזעי או דתי? בהפצצות יוגוסלביה ע"י נאט"ו ב-1999 — בערך המבצע הצבאי האחרון אותו ניהלה ארה"ב בהצלחה — נהרגו כאלף תושבי יוגוסלביה, רובם כנראה אזרחים (להבדיל מחיילים). האם מדובר ב"השמדה חלקית" של העם היוגוסלבי? האם בכלל היה עם כזה? האם ישנו עם עזתי?

    • שחר כ. הגיב:

      המתווה שלי לפתרון בעזה:

      א. אולטימטום – הודעה מקדימה אחת מפי ראש ממשלת ישראל לאוכלוסיית האויב, לפיה אנו עומדים לתקוף כל מטרה צבאית באזור מגוריהם ומי שאינו מעורב ולא רוצה להיפגע, שיברח ומהר. סיני לא רחוקה ולא נמנע מהם לעזוב. בזה ימוצה הצד ההומניטרי. חמאס יוכל להיכנע ללא תנאי ובכך למנוע את התקיפה.

      ב. תקיפה – תקיפת כל "בנק המטרות" בכל רחבי רצועת עזה בהספק התקיפה המירבי של צה"ל (ולא שבריר ממנו) ובכל האמצעים הקונבנציונליים שיש לו. כל המטרות הצבאיות והתשתיתיות יותקפו בלי שום שיקול של "מגן אנושי" או "פגיעה סביבתית". די בכך שאנו תוקפים במדויק ושהזהרנו מראש.

      ג. מצור – במקביל, הטלת מצור מוחלט על עזה. שום דבר לא ייכנס לעזה, אבל נאפשר לצאת ממנה (אזרחים יוכלו לעבור לסיני, לוחמים יוכלו להיכנע לכוחותינו).

      ד. הגנה – כל מקום שבוצע ממנו ירי לעבר ישראל או לעבר כוחותינו יותקף מיד בכל העוצמה ללא שום שיקול של "מגן אנושי" או "פגיעה סביבתית".

      ה. כיבוש – לאחר שצה"ל ישלים את ריכוך היעד באש-מנגד, חיילינו יכבשו אותו, כולו, תוך שימוש בכל האמצעים כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית בהם, בלי שום שיקול אחר.

      ו. טיהור – שב"כ וצה"ל יטהרו ביסודיות את עזה עד שלא יישאר דבר מכל אויב חמוש באשר הוא. אוכלוסיית האויב החפה מפשע שבידלה עצמה מן החמושים, תטופל בהתאם לחוק הבינלאומי, ותורשה לעזוב, ונסייע בנדיבות לעוזבים.

      ז. ריבונות – עזה היא חלק מארצנו ובה נישאר לתמיד. רק שחרור חלק מארצנו לתמיד מצדיק סיכון חיי חיילינו בכיבושו. לאחר טיהור עזה מטרור, היא תהיה חלק ממדינת ישראל הריבונית, ותאוכלס בישראלים, מה שיקל מאד את מצוקת הדיור בארץ. קו הרכבת לאורך מישור החוף יוארך, מוקדם ככל שניתן, עד קצה רצועת עזה. לתושבי עזה הערבים, החפים מפשע, שעל פי כל הסקרים רובם חפצים ממילא להגר ממנה, יוצע סל הגירה נדיב – כלכלי ובין לאומי. אלו מתושבי עזה שלא יעזבו, יהיו לתושבי קבע בישראל, ובעתיד, אחרי מספר שנים של חיים בישראל והסתגלות אליה, ואחרי חקיקה מתאימה בכנסת, ועל פי שיקול דעתו של שר הפנים, תיפתח בפני אלו מהם שיקבלו עליהם אישית ובאופן מלא ואמתי את קיומה, שלטונה, מהותה ודרך חייה של המדינה היהודית המודרנית שלנו בארצנו, האפשרות להפוך לאזרחי ישראל.

      לידיעת האדון זהבי מני – פירוט העבירה האמורה כפי שפורסמה בפייסוש של פייגלין וצורפה למכתב התלונה של האדון גורביץ יוסי

      • Meni Zehavi הגיב:

        זה הפוסט של פייגלין מ-15 ליולי 2014 (הייחוס ליולי 2018 אצל יוסי הוא טעות, ובכל מקרה, עכשיו לא יולי). שאלתי מה פייגלין אמר עכשיו, ולמה אמירתו אינה מצוטטת בתלונה.
        דרך אגב, שום דבר בפוסט ההוא של פייגלין אינו מדבר על רצח עם. הוא מדבר על הפגזת יעדים צבאיים בלי ליטול על עצמנו מגבלות הנוגעות לשמירת חייהם של אזרחי האויב (קריצה: אם נעשה את זה, אזרחי האויב יימלטו לסיני). אבל שום חוק אינו אוסר לקרוץ.

        • שחר כ. הגיב:

          כן, נכון, לא שמתי לב.
          אבל למה התאריך משנה כל כך? 4 השנים שעברו מאז הם הרבה זמן? הוא מפרט ומנמק, בין השאר הפגזות מסיביות על אוכלוסיה אזרחית ללא הבחן, הרס בתי חולים ותחנות חשמל (תשתיות) וגרוש בפועל. שני האלמנטים הראשונים מאפשרים משהו שלא בלתי דומה לרצח עם, בלי קריצה.

          • אישרגיל הגיב:

            אני בהחלט לא מצדיק את פייגלין, אבל אם אתה קורא את מה שכתב אין פה קריאה לפגוע באזרחים, אלא התקפה רק על מטרות צבאיות עם אזהרה מראש לאזרחים מסביבם.

            עם זאת, אני חייב לציין, שבסבב האחרון צה"ל תקף עשרות מטרות באיזור מאוכלס בצפיפות ולא נהרג אפילו אזרח אחד ונדמה לי שאפילו לא נפצע. זהו דבר יוצא דופן בסטנדרט עולמי.

            מה שכן, כנראה שאי אפשר באמת לנצח ככה.

          • Meni Zehavi הגיב:

            למה התאריך משנה? כי התלונה מתייחסת למשהו שאירע יותר מארבע שנים אחרי אותו תאריך, ואם כבר מגישים תלונה, מן הראוי להבהיר על מה היא לכל הרוחות.
            לגבי הפגזות מסיביות על אוכלוסיה אזרחית — מה שאישרגיל כתב לך. פייגלין משאיר מקום לפנטזיה — אוטופית או דיסטופית, תלוי בנקודת מבט — אבל שום חוק אינו אוסר לפנטז.
            כל העניין הוא, כמובן, עורבא פרח. ישראל אינה יכולה לגרום להרג בקרב אזרחי אויב מעבר לגבולות ברורים למדי וצרים למדי. אנחנו מדינה קטנה בלב אזור עוין, שתלויה לקיומה במעמדה בדעת הקהל העולמית, וזו לא תתן לנו להשתולל יותר מדי. רצח עם? יותר דפיקת ראש בקיר.

            • אישרגיל הגיב:

              באופן אירוני, קיצוניים משני צידי המתרס יסכימו שעזה צריכה להתרוקן מתושביה. הפלסטינים רוצים לרוקן אותה לכיוון רמלה ויפו, אצלנו רוצים לרוקן אותה לכיוון סיני ואירופה.

  2. אישרגיל הגיב:

    בינתיים, במציאות, אט-אט עזה מטהרת-אתנית את ישראל באמצעות טרור ורקטות. אנשים יחשבו הרבה לפני שהם יקנו דירה באשקלון עכשיו, ועל עוטף עזה כבר לא נשאר מה להגיד.

    • Meni Zehavi הגיב:

      רקטות על שדרות נורו מאז 2004, על אשקלון — מאז 2006. מחירי הדיור בערים הללו עלו מאז בהרבה, יחד עם עליית מחירי הדיור בכל הארץ.

      • אישרגיל הגיב:

        אין קשר למחירי הדיור. האויב משכלל את הנשקים שלו, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. בסבב האחרון אשקלון ספגה ארבע פגיעות תוך ערב אחד, מה שהותיר הרוג ומספר פצועים. אני לא חושב שזו סטייה סטטיסטית, הם מצליחים לצמצם את הפער מול כיפת ברזל ומצליחים להסב נזק והרוגים. הוסף זאת לפגיעה המורלית הקשה בעם ואני מסיק שאנשים יחשבו קצת לפני שהם יקנו דירה באיזור עוטף עזה פלוס.

        • Meni Zehavi הגיב:

          אכן, האויב משכלל את הטילים וישראל משכללת את מערכות ההגנה נגדם. גם ב"צוק איתן" אשקלון חטפה מטחי טילים גדולים. מאז, מחירי הדיור באשקלון גדלו בכ-40%, בעוד מחירי הדיור בישראל כולה גדלו בכ-17%. לא רק הפלסטינים התרגלו לחיות בתנאי סיכון בטחוני, והסיכון הנשקף לישראלים קטן הרבה יותר (מבחינתי, כך ראוי שיהיה).
          דרך אגב, אשקלון אינה יוצאת דופן מבחינה זו. בשנות ה-90-70, היישובים הסמוכים לגבול לבנון סבלו ממתקפות טרור, ולאחר מכן — מירי טילים. היישובים האלה לא התרוקנו.

          • אישרגיל הגיב:

            אני מקווה שהצדק עימך. לא הייתי רוצה לראות את חבל הארץ הזה מתרוקן או לחילופין לא צומח עקב פחד לעבור לשם.

            מה שכן, אני די בטוח שאם תבצע סקר בין כלל אזרחי המדינה האם הם יעברו לעוטף עזה רבים יתרצו את המצב הבטחוני בתור הסיבה הראשונית למה לא לעבור לשם.

        • Meni Zehavi הגיב:

          נ.ב. המקור לשיעורי עליית מחירי הדיור באשקלון לעומת ישראל בכללותה — אתר מדל"ן.

  3. Asaf Beeri הגיב:

    הגשת התלונה נגד משה פייגלין היא בדיוק מה שצריך לעשות כדי להילחם בשוללי הדמוקרטיה הישראלית באמצעים משפטיים, ועל כך כל הכבוד.