החברים של ג'ורג'

לחסל אותה אחת ולתמיד

או: טיל לוגי לג’נוסייד וחזרה

יובל שטייניץ נוהג לכנות את עצמו פילוסוף, ויש לו תארים מתקדמים בפילוסופיה וספרים רבי מכר לגיבוי הטענה הזו. אבל נראה שהוא פספס כמה שיעורים באתיקה. אתמול (ג’), כשנרשמה הסלמה ברצועת עזה, עלה שטייניץ לשידור אצל רינו צרור בגל”ץ ואמר כהאי לישנא: “אני לא מוציא מכלל אפשרות לכבוש את עזה ולחסל אותה פעם אחת ולתמיד.”

שטייניץ לא היה היחיד שהביע רצון לכבוש את רצועת עזה: שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה דברים דומים. בצלאל סמוטריץ’ הציע לכבוש את הרצועה ולהקים מחדש את גוש קטיף. אבל אפילו סמוטריץ’, שכבר הביע תמיכה ברצח עם בעבר ושצריך לשלם את המחיר החוקי על כך, לא העז לדבר על “לחסל את רצועת עזה.”

ברצועת עזה חיים בין 1.8 מיליוני בני אדם לשני מיליונים. הגיל החציוני ברצועה הוא 18, מה שאומר שרוב תושבי הרצועה הם קטינים. רובם הגדול מובטלים. 96% מהמים של הרצועה מזוהמים מכדי שיהיו ראויים לשתיה, ל-47% מהאוכלוסיה אין די מזון, והחשמל זמין כמה שעות ביום בלבד. 80% מהאוכלוסיה נשענת על סעד למחייתה. בשנת 2020, אמר האו”ם, רצועת עזה לא תהיה ראויה למגורי אדם.

ישראל, ששולטת שליטה מוחלטת בחייהפ ומתייחסת אליהם כאל אסירים, מקפידה שלא יהיה להם עתיד. אתמול, למשל, עצרה ישראל ספינה שיצאה מעזה ועליה פצועים, חולים ומפגינים, שכלל לא ניסתה להגיע לכיוון החוף הישראלי אלא הפליגה לכיוון קפריסין. אמנם, היא עשתה זאת במטרה מוצהרת כדי להביא את תשומת לב הציבור לכלא הפתוח הגדול ביותר בעולם, אבל אף אחד לא ניסה לטעון שהיא מהווה סיכון כלשהו לישראל. אף על פי כן, חיל הים יירט אותה ועצר את הנוסעים שעליה. התירוץ הרשמי הוא שהספינה “חרגה מגבולות הדיג.” עוד נסיון של האסירים שנידונו למאסר עולם בשל מוצאם לברוח מהכלא הישראלי נכשל.

הבעיה היא שההתעקשות של האסירים להזכיר את קיומם מוציאה את המדינה היהודית מדעתה. שם, אחרי הכל, קבור הכלב: שם יושבים צאצאי האנשים שישראל הוקמה על הריסות בתיהם. כמה מטחים של רקטות לא יעילות, שהגיעו אחרי שישראל הרגה שלושה עזתים בשלושה ימים – אבל מי סופר – גרמו למחורפנים בישראל לטפס על הקירות. ואז הגיעה הקריאה של שטייניץ “לחסל אותה פעם אחת ולתמיד.”

כי באיזשהו שלב, אחרי הכל, הגטו או השמורה או הבנטוסטאן לא מספיקים יותר. הפראים שבים ומזכירים את קיומם, ממשיכים להתנגד לאומה המתורבתת והעליונה טכנולוגית למרות שאין בכך טעם; הם מסרבים לקבל את גזר הדין של ההיסטוריה, שאותו כותבת האומה המתורבתת ברגעים אלה ממש, הקובע שתפקידם ההיסטורי הסתיים – אם אי פעם היה להם כזה. ועל כן יש צורך, בצער רב וביגון קודר, מאחר ואינם מבינים את הרמז, לתת להיסטוריה יד ולחסל אותם אחת ולתמיד.

להכרזה הזו של שטייניץ קדמו, כמובן, שלבים רבים. האחרון שבהם הוא ההסכנה האדישה של הציבור הישראלי עם הרג של למעלה ממאה בני אדם ופציעתם של אלפים שלא היוו סיכון לאיש. בית המשפט העליון הישראלי אפילו קיבל את העקרון שאפשר לירות ב”מסית ראשי” גם אם הוא לא מסכן אף אחד.

השעון מתקתק לאחור ל-2020. זה באמת לא עוד הרבה מאד זמן. ומאחר וישראל לא מוכנה לפתוח את שערי הכלא, ומאחר והאסירים לא מוכנים, בחלקם הגדול, להתאבד – וההסתערות של רבים מהם על הגדר היתה בדיוק זה, התאבדות מחאה בידי התליינים מרצון של צה”ל – לא נשארו באמת הרבה אופציות.

וכך זה מחליק בקלילות על לשונו של השר הפילוסוף: לחסל אותה פעם אחת ולתמיד. לחסל, כי מה שאנחנו עושים הוא חיסול. לא השמדה, חלילה. זה מונח בעייתי עם קונוטציות היסטוריות לא פשוטות. וכמובן, לא המילה המפורשת, רצח עם – זו פשוט הפללה עצמית. בואו נדבר על “לחסל אותה.” אותה. כי כשאתה מדבר על “חיסולו” של חבל ארץ, אתה לא צריך לפרוט את זה ברחל ביתך הקטנה: ערימות הגופות של הילדים והנשים, הבתים ההרוסים, החיילים שמסתובבים עם מסיכות גז כנגד סכנת המגפות מכל הגוויות. בואו לא נדבר על זה ישירות, בואו נקרא לזה “חיסול.” אתם יודעים, כמו של מחבלים. כי אוכלוסיה של שני מיליונים מורכבת כולה ממחבלים.

ב-28 במאי 2018 דיבר שר בממשלת ישראל בפתיחת על הצורך להשמיד אוכלוסיה, וציפור לא צייץ, עוף לא פרח, שור לא געה, אופנים לא עפו, שרפים לא אמרו ‘קדוש’, הים לא נזדעזע, הבריות לא דיברו, אלא העולם שותק ומחריש.

ומה רבותא בכך? לא בבני אדם מדובר אלא בעזתים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

19 תגובות על ”לחסל אותה אחת ולתמיד“

  1. אישרגיל הגיב:

    אני לא חושב שהכוונה פה לחיסול האוכלוסיה, אלא לחיסול האיום, קרי, המנהרות והרקטות.

    דרך אגב

    "כמה מטחים של רקטות לא יעילות, שהגיעו אחרי שישראל הרגה שלושה עזתים בשלושה ימים – אבל מי סופר"

    שלושה חמושים של הג'יהאד האיסלאמי, חשוב לציין.

    • Y. הגיב:

      “אני לא חושב שהכוונה פה לחיסול האוכלוסיה, אלא לחיסול האיום, קרי, המנהרות והרקטות.“

      אולי הוא התכוון בכלל לחיסול הרעב והעצבות?

      כמו שבמקרא, להבדיל, הכתיב הוא “חיריונים“ אך הפירוש לקרי הוא “דביונים“.

      וגם כשנאסר אמר לזרוק אותנו לים, הוא התכוון לקחת את כולנו לחופשה בריביירה.

      • אישרגיל הגיב:

        רק שטייניץ עצמו יכול להגיד למה הוא באמת התכוון.
        אבל לאיש אין היסטוריה של הערות זדוניות כלפי עזה, כמו כן, זכורה לו ההערה הזו מלפני זמן קצר :

        http://www.maariv.co.il/news/military/Article-629340

        ""תהלוכת השיבה": שטייניץ קרא להצניח מזון ותרופות ברצועה"

        לא נשמע זדוני במיוחד.

        לכן אני לא חושב שהוא התכוון פה לטבח-עם, אלא להסרת איום הטרור של החמאס.

      • abebird הגיב:

        אין רעב. אבל גם אין שום הגבלה להכנסת מזון לעזה. ישראל לא נותנת את המזון לעזה אלא העזתים קונים והמזון מגיע אליהם במשאיות דרך מעבר הגבול [שגם אותו שרפו העזתים].

        עצבות? על מה הם עצובים? על שהם לא מצליחים להרוג אף יהודי? [בינתיים, טפו, טפו,טפו שגם לא יהרגו]. הרי ישראל לא אילצה את העזתים לשגר עליה רקטות, אלא הם עשו זאת מבחירה האישית ומתפיסת עולם שלהם. אם לא היו יורים, לא חופרים ולא מטיארים, הרי שהגבול היה פתוח לכניסה חופשית לישראל, כמו שהיה בפרה-היסטוריה בטרם הטרור החמאסי השתלט על עזה והרס אותה.

  2. אישרגיל הגיב:

    מתוך הטוויטר של חמינאי, שליט איראן. עלה עכשיו :

    https://twitter.com/khamenei_ir/status/1003332853525110784

    "Our stance against Israel is the same stance we have always taken. #Israel is a malignant cancerous tumor in the West Asian region that has to be removed and eradicated: it is possible and it will happen. 7/31/91
    #GreatReturnMarch"

    האם העולם יפצה את פיו?

    • abebird הגיב:

      לא צריך את העולם.

      צריך שביבי יורה לצבא לתקוף את תשתיות הגרעין האיראני, דבר שיניע קרוב לודאי התקוממות עממית בתוך איראן והפלת המשטר שם. ואז האיראנים יהיו חופשיים סוף סוף ויחדשו את קשריהם עם ישראל, ואני אוכל ליסוע לשם ולקנות פיסטוקים אוריגינל.

      • אישרגיל הגיב:

        אתה מאוד אופטימי.

        לתקיפת מתקני הגרעין באיראן יש מחיר. ככל הנראה בדמות מלחמה עם חיזבאללה ואולי גם מלחמה ישירה מול איראן. זהו מחיר מאוד כבד שיגרום להרבה אבידות, הן בחזית והן בעורף, אולי אפילו יותר בעורף מאשר בחזית.

        אבל ייתכן שבסופו של דבר לא תהייה ברירה אלא לבצע את התקיפה הזו.

        • abebird הגיב:

          המחיר הוא מכיר הדלק והפצצות. כמו שאחרי תקיפת הגרעין העיראקי והסורי ישראל לא שילמה מחיר. איראן חלשה משמעותו שגם חזבאללה חלשה. כי איראן היא הפרה החולבת של חזבאללה [ולאחרונה גם של הג'יהאד האסלאמי והחמאס בעזה].

          אין כזה דבר מלחמה ישירה עם איראן כי היא מרוחקת 2000 ק"מ מישראל. אין צבא, בטח לא חלש ומוזנח כמו הצבא הפרסי, שיכול לנוע 2000 ק"מ ולהיכנס למלחמה, אפילו עם צבא חלש ממנו. לכן ישראל פועלת לנקות את סוריה מ'משמרות המהפיכה' שבה, אפילו שמדובר במספרים זניחים, כדי לא לייצר בסיס שיקלוט אט אט עוד עוד כוחות צבא איראני בסוריה. מי שטוען כאילו יש סכנה למלחמה עם איראן או שלא מבין את סדר הכוחות העומדים ממול או שסתם מנסה לצייר תמונת מצב שיקרית לשירות האידיאולוגיה שלו. הדבר היחידי שהאיראנים יכולים לעשות זה עוד כמה פיגועים במוסדות ישראליים ויהודים בחו"ל. אך גם כאן אני מקווה ששירותי הביטחון הישראליים ינטרו ויגדעו את יד הטרור האיראני בזמן. והכי חשוב, לתקוף את אתרי הגרעין האיראני וליצור סחף ביציבות הפנימית באיראן עד להפלת משטר הרשע הזה ולשחרר את העם האיראני ממאסר ארוך שנים.

          • אישרגיל הגיב:

            אכן, איראן מרוחקת 2000 מישראל, אך בשביל זה יש טילים. המערכות הישראלית של חץ-2 וחץ-3 אמורות לדעת להתמודד עם הטילים הללו, אבל השאלה היא כמה טילים האיראנים יירו. לפי דעתי הם יירו עד כמה שאפשר. כמו כן יש את חיזבאללה, להם יש כ – 130,000 רקטות וטילים. אם חיזבאללה ואיראן יתחילו להמטיר את הטילים הללו על ישראל אין לי ספק שזה יגרום להרוגים רבים בעורף. כמו כן יהיו הרוגים בחזית במלחמה ישירה מול חיזבאללה ואולי נגד עוד מיליציות בחסות איראן, כנראה על אדמת לבנון וסוריה.
            וכמובן אין לשכוח את החמאס והג'יהאד האיסלאמי שעלולים גם לירות את הרקטות שלהם.

            בקיצור, זה מחיר לא פשוט.

    • Y. הגיב:

      כשחמנאי קורא לחסל את ישראל הוא מתכוון לזה, אבל כששטייניץ אומר לחסל את עזה הוא לא מתכוון לזה?

      בלי הצדקות. אצבע משולשת לשניהם.

      • אישרגיל הגיב:

        "כשחמנאי קורא לחסל את ישראל הוא מתכוון לזה, אבל כששטייניץ אומר לחסל את עזה הוא לא מתכוון לזה?"

        זה בהחלט אפשרי, חמינאי ושטייניץ לא בהכרח מסונכרנים טלפטית וייתכן שאחד יאמר משהו ויתכוון למשהו אחד והשני יאמר משהו ויתכוון למשהו אחר.

        בקשר לשטייניץ, הראתי לך למעלה שרק לפני זמן קצר הציע להצניח מזון לעזתים. כמו כן אין לו אף היסטוריה של אמרות זדוניות כלפי עזה. על סמך זאת אני חושב שהאמירה שלו בהחלט לא מכוונת לטבח-עם ומדובר פשוט בבחירה לא נכונה של מילים.

        בקשר לחמינאי, הוא די עקבותי באמרותיו ומדבר ללא הרף על השמדת ישראל. כמו כן, הוא גם העלה בטוויטר שלו בעבר את התוכנית שלו להשמדת ישראל, שם כתוב אפילו שהישראלים יגורשו במידה והפלסטינים ירצו בכך (סעיף 4 בתוכנית).

        להלן :

        https://twitter.com/khamenei_ir/status/493008303384199168

        כמו כן כדאי לשים לב לסעיף 5 שמכיר בכך שהישראלים לא יסכימו לעזוב את הארץ מרצונם ופה נכנס התפקיד של "ממשלות, מדינות וארגוני התנגדות", משמע, קריאה למלחמה פיזית נגד ישראל (שככל הנראה גם תוביל להשמדה).

  3. abebird הגיב:

    אתה מתבלבל. להשמיד את עזה זה לא להשמיד את העזתים, אלא את הפונקציה השלטונית, ממשלת עזה. הוא לא התייחס לעזתים האזרחים.
    בברכה.

    • Y. הגיב:

      אם מישהו היה אומר “אני לא מוציא מכלל אפשרות לכבוש את ישראל ולחסל אותה פעם אחת ולתמיד,” לא הייתי מנחם את עצמי ואומר שהם בסך הכל נגד הליכוד.

      • abebird הגיב:

        נכון. אם זו היתה אמירה חד פעמית.
        אלא שהאמירה "השמדת ישראל" מכילה בתוכה הסברים מפורטים מזה עשרות שנים שכוללים בתוכם טקסטים מפורטים, תיאורים גרפיים, סרטוני אימון וכו' איך לשחוט יהודי ואיך לזרוק אותם לים.

        מעבר לכך – ישראל היא מדינה מוכרת ע"י האו"ם, היא מדינת היהודים, והשמדתה מעידה על כוונות אומרה.

        עזה איננה מדינה, לא ישות ולא בטיח. אלא סתם תיאור אורבאני-גיאוגרפי שלא מבטא ישות מדינית-היסטורית -לאומית, אלא סתם בינוי עירוני שחלקו כבר הרוס בגלל 4 פישעי עזה.

      • אישרגיל הגיב:

        התפלא, אך אני שומע זאת הרבה. אנשים הטוענים שכאשר איראן אומרת שיש להשמיד את היישות הציונית היא מתכוונת רק למשטר הציוני, משמע, שתהייה פה מדינת כל-אזרחיה שכולם יחיו בה כשווים.

        ויש אנשים שמאמינים לזה !

        • Y. הגיב:

          אז מה ההבדל בינו ובין שטייניץ?

          תשמע, אם מישהו מדבר על השמדה או חיסול של מיליונים, הם שקץ נתעב, נקודה, בין אם זה כפשוטו או בשין–קוף–ריש.

          • אישרגיל הגיב:

            אנא קרא את אשר כתבתי למעלה. אין סיבה לא להאמין ששטייניץ פשוט ברר את מילותיו באופן שגוי.

            חמינאי, מנגד, מאוד עקבי בקריאותיו לחסלנו, וכמו שהראתי מעלה, יש לו תוכנית סדורה לשים את זכות קיומנו כאן במשאל-עם.

            מה שבאמת מפחיד שה"פרוגרסיבים" במערב עוד עלולים לקבל את הרושם שבאמת יש משהו הגיוני וצודק ברעיון הזה.

            • Y. הגיב:

              חמינאי הוא דמגוג. כמובן שהוא שונא את ישראל, אבל הוא יודע שאין לא שום סיכוי לגעת בנו. ארבעים שנה אחרי המהפכה, איראן לא עשתה כלום לישראל.
              “ תוך כדיי להט הדיבור“ לא מעניין אותי. שיסביר את זה לשופט.

              • אישרגיל הגיב:

                איראן עשתה הרבה לישראל. חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי לא היו מגיעים לעוצמתם הצבאית ללא עזרתה של איראן. איראן הרי מנהלת את מלחמותיה דרך פרוקסי. להגיד שאיראן לא עשתה כלום לישראל זה מעט מנותק מן המציאות.

                על איזה שופט מדובר? לשפוט את שטייניץ על האמירה הזו? באופן ברור הכוונה פה זה לחיסול האיום, לא האוכלוסיה.