החברים של ג'ורג'

כשילד הכאפות בועט חזרה

אל תתנו לתעמולה של צה”ל והממשלה לרמות אתכם: ההסלמה האחרונה כולה פרי מהלכי ישראל

כוחותינו האמיצים נמצאים ביום השני של מבצע “צוק איתן” – השם שנבחר כנראה בגלל ש”פאלוס זקוף” היה זוכה להתנגדות מפלגות הימין הדתי בשל היותו יווני, טפו – ועד כה, הם הצליחו להרוג את האנשים הבאים:

סיראח אאל, בת שמונה

בסאם כווערה, בן 10

חוסיין כווערה, בן 13

מוחמד אשור, בן 15

דנה המד, בת 16

מוסא חביב, בן 16

אחמד מג’די, בן 16

כמו כן הרגו חמושינו המעופפים עוד ילד, ילדה ותינוקת ששמם טרם הותר לפרסום. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הרגו חוליות המוות המעופפות של צה”ל 31 פלסטינים ברצועה, ביניהם חמישה אנשים שלטענת הצבא היו מיועדים להתנקשות (”סיכול ממוקד”) בשל חלקם בפעולות התנגדות אלימות פלסטיניות שחלקן היו פעולות טרור. (לרשימה מתעדכנת, ראו כאן.) המספר לא כולל את החמושים הפלסטינים שנהרגו בקרבות עם חמושי צה”ל.

ראש ממשלתנו היקר – הוא ואשתו לא בוחלים בגניבת רהיטים – טען לאחרונה שהחמאס לא הותיר לישראל ברירה. וואלה. הוא, והתקשורת שציטטה אותו ללא הסתייגות, שכחו כנראה את השתלשלות האירועים. ב-15 ביוני, מת מפצעיו עלי עבדל לטיף אל עוור, לאחר שנפצע ארבעה ימים קודם לכן מתקיפה של חיל האוויר הישראלי; בן שבע היה במותו. בתקיפה נהרג גם דודו, מוחמד אל עוור. צה”ל הודה אחר כך בשקט שהוא פספס ואלו לא היו המטרות. אף אחד בישראל לא שם לב. נו, אלה רק עזתים.

בעזה שמו לב.

אחר כך באה חטיפת שלושת הנערים. נתניהו הצהיר בקול גדול, והתקשורת הישראלית החרתה-החזיקה אחריו, שהחמאס אחראי על החטיפה – זאת למרות שנתניהו מעולם לא הציג כל ראיות לכך ולמרות שהחמאס הודיע שהוא לא מכיר את החטיפה הזו. כתוצאה מכך, החל חיל האוויר לתקוף ברצועה. כלומר, לתקוף יותר מבדרך כלל.

כפי שישראל עושה תמיד, במיוחד בימי נתניהו, כשצריך להסיח את הדעת ממשהו: נהרוג כמה עזתים. זה יגרום להם לירות לשטח ישראל, בדרך כלל לשטחים ריקים, ואז יהיה תירוץ לבצע שם הפצצה רצינית, וזה יגרום לצה”ל ולממשלה להיראות כמו גבר-גבר. כמה עזתים – חלקם הניכר לא מעורבים – ימותו, אבל לציבור בישראל לא אכפת, וקצת מתיחות בטחונית תמיד מאפשרת לממשלה לסלק עננות מדאיגות. זוכרים את הרצח של מוחמד אבו ח’דיר, שבוצע רק לפני שבוע? לא? וואלה. זוכרים את השערוריות שבהן היה מעורב המפכ”ל דנינו? לא? איזה פלא.

וזו לא הפעם הראשונה. באמצע המחאה הגדולה של 2011, יצא נתניהו פתאום למבצע גדול ברצועה, אחרי פיגוע שבכלל הגיע מסיני. זה הצליח: התקשורת עטתה מיד חאקי, והכותרות השתנו. כשהסתבר שזה לא מספיק, נתניהו בגד בבוחריו ובהבטחותיו ארוכות השנים, ושחרר 1,027 כלואים עבור גלעד שליט.

זה עובד כמו קסם: מפציצים בעזה, והעזתים לא יכולים להחזיר בצורה אפקטיבית. הם יכולים לירות כמה צינורות מעופפים, אבל לא הרבה מעבר לכך. אלה צינורות מפחידים נורא אם אתה גר בטווח שלהם, אבל לממשלת נתניהו לא באמת אכפת מתושבי שדרות. וכשהמצוקה מגיעה לשיא, כשתרגילי ה-hasbara מתפוצצים לך בפרצוף ופתאום ההסתה שלך חוזרת אליך; כששר החוץ שלך מודיע שהוא פורש מהמפלגה שלך ואחרי תרגיל מסריח במיוחד משאיר אותך עם מפלגה עם 19 מנדטים בלבד – הכה בעזתים והסח את הדעת.

וכל כך התרגלנו לזה. חוליות המוות המעופפות שלנו כל כך טובות בלהרוג אזרחים בלי שיקרה משהו לישראלים, שאף אחד כבר לא שם לב. התקשורת לא מדווחת על האנשים שאנחנו הורגים. ברוב מוחלט של התקשורת הישראלית, אין להם שמות. הם לא בני אדם. הם אפילו לא צל.

ואחרי החטיפה, נתניהו וצה”ל הפציצו את עזה פעם אחר פעם, עד שבסופו של דבר הם גררו גם את החמאס, אחרי שנתיים של הפסקת אש עליה הוא שמר, לפתיחה באש לעבר ישראל. אחרי השקרים המקובלים – הפעם דובר צה”ל נתפס – הכריזו בקול גדול על כך ש”חמאס לא השאיר לנו ברירה” אחרי שהפצצנו את עזה במשך כמעט חודש, והודיעו על “און מתפרץ” או איך שלא קראו לו.

והפעם ילדי הכאפות החזירו חזרה. בניגוד לחמושים שלנו, ולתעמולה של צה”ל, הם לא מי יודע מה טובים בהריגת אזרחים – בעזה, צה”ל מוביל בזה בערך ביחס של 500 לאחד – אבל הם בהחלט יודעים להפחיד. הרקטות חסרות התועלת שלהם אולי עוד לא הרגו אף אחד בסבב הנוכחי, אבל הן מצליחות לשבש את החיים עד קיסריה.

הבהמה הירוקה, כרגיל, נתפסה עם המכנסיים למטה. מבצע צבאי שכולל פלישה קרקעית היא לא מעיזה לעשות – יש סבירות גבוהה שכמה חיילים ייהרגו מאש ידידותית, כמו 50% מההרוגים של צה”ל בעופרת יצוקה, והמטרה העליונה של צה”ל היא המנעות מאובדן חיילים – ועכשיו היא בעיקר מייללת.

קצין אחד אמר – בעילום שם, כדי שאי אפשר יהיה לתפוס את צה”ל בשקר – שהחמאס מחביא את הרקטות שלו בבתי חולים, אחרת וואי, וואי, וואי מה היינו עושים להם. כזכור, בפעם האחרונה שצה”ל האשים את החמאס בכך שהוא מסתתר מאחורי צוותים רפואיים, כשהוא טען שצוותי אמבולנס מסיעים קסאם, הוא נתפס בשקר. גם הפעם אין הוכחות, כי הציבור הישראלי לא צריך כאלה. קצין בכיר בחיל האוויר השתחץ בכך שהרסנו את הבתים של בכירי חמאס, וש”אין להם לאן לחזור,” כמו גם בכך שכוחות המוות המעופפים שלנו השליכו כבר 400 טונות של חומר נפץ על אחד האזורים היותר צפופים על פני כדור הארץ; עם זאת הוא נאלץ להוסיף באומללות ש”קשה להעריך אם הדבר ישפיע על החמאס באופן ישיר.”

במקביל, הגביר הצבא את המצור על אוכלוסיית הרצועה. כעת, הוא מונע כניסה של חפצים מסוכנים כמו נעליים, נייר או בגדים (!) לרצועה. כן, זה שיפור ביחס לתקופה שבה עמוס גלעד העתיק מהנאצים ואסר על הכנסת שוקולד או צעצועים לרצועה, אבל זה מעיד על אובדן העשתונות. את מי אתם מענישים?

אגב, כפי שציין יפה ניתאי פרץ, המצור של ישראל לא מי יודע מה הועיל: “וואו, לפי זה שחמאס השיגו רקטות שמגיעות עד חיפה וטילים נגד מטוסים, אפשר לראות שהסגר על עזה היה ממש אפקטיבי. מזל שלא נתנו להם לייצא תותים.” כפי שהיו הישראלים אדישים – אלה מהם שלא היו נלהבים – למצור על אוכלוסיה של מיליון וחצי איש, כך הם אדישים או נלהבים למותם.

אבל לא המצור ולא ההרג ישנו עובדות בסיסיות. הישראלים לא רוצים לחשוב על עזה, אבל עזה שם. היא לא הולכת לשום מקום, היא לא “תטבע בים” כפי שייחל פושע המלחמה שעם רציחתו התאלה וישב לימין האל, והחמאס גם הוא לא הולך להתאדות. הוא מייצג תנועה עממית שורשית, שקיימת בגלגולים שונים בעזה יותר משבעים שנה. כוחה, כמובן, עולה ויורד – אבל היא שם. מי שחושב שאפשר להשמיד אותה באמצעות עריפה של בכירים, או באמצעות רצח בני משפחתם, משלה את עצמו – ורק מוודא שהסכסוך יהיה ארוך יותר ומדמם יותר.

ועוד דבר אחד: אראל סג”ל קרא היום ב”מידה”, העאלק-מגזין של העאלק-ימין-אינטלקטואלי, לפלסטינים מעזה “חבורת עכברושי בר… כנופיה עלובה של מוטציות גנטיות… נולדתם בביוב ותמותו בביוב.” אני שמח לראות ש”מידה” וסג”ל כבר לא מתביישים בעצמם ואימצו בגאון את הניאו-נאצי הפנימי שלהם, זה שתמיד היה שם.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

65 תגובות על ”כשילד הכאפות בועט חזרה“

  1. יפתח הגיב:

    ”מידה” וסג”ל כבר לא מתביישים בעצמם ואימצו בגאון את הניאו-נאצי הפנימי שלהם, זה שתמיד היה שם."
    למה ניאו–נאצי? ה"ניאו" מיותר, לדעתי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מה שיפה במאמר של סג"ל הוא שהוא לא באמת קורא לעשות משהו דראסטי, להכנס בהם או לנתק את החשמל או משהו בסגנון. הוא פשוט עומד על הגדר ועושה להם "נה נה בננה" וקורא להם בשמות. הוא אפילו לא מתיימר לטעון שיש למחנה שלו פתרון.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      הוא נובח כי על זה משלמים לו משכורת.
      למה אתה חושב הוא פתאום ב"ערב חדש" כמו קוף בחליפה ולא עדיין מספר בדיחות פלוצים וסיפורי מובינג במקומון?‏

    • נתן הגיב:

      המאמר של סג"ל מעניין.

      בד"כ כלל הנהנתנות הישראלית שידועה גם בשם "הנהנתנות התלאביבית" היא נושא ללעג וקלס מצג הימין ומוצג כהוכחה לרפיסותו ולחולשתו של השמאל לעומת הימין הדתי-מתנחל אשר מלא בערכים בסגנון עםשראלבארצשרלעלפיתורתשראל , ובמאמר הזה סג"ל פתאום מגלה שהנהנתנות הזאת היא מקור כוחנו האמיתי לעומת עליבות החשיבה החמאסית של "היצמדות לקרקע בציפורניים מדממות" .

      מה שסג"ל לא שם לב(אולי בגלל שהוא היה שיכור) שלמעשה הוא מתאר בצורה מדוייקת את ההבדל בין האידואולגיה הימנית-דתית-מתנחלת של אדמה דם ודת לעומת האידאולוגיה החילונית- שמאלנית שבוחרת בחיים.

      כשהוא כותב בסוף שהאידאולגיה חפצת החיים של הישראלים תנצח את אידואולגיית המוות של החמאס הוא חוזה בעצם את מפלתו של המחנה שלו עצמו.

      אני מקווה שהוא צודק.

  3. יוני הגיב:

    ישראל היא לא שה תמים, ולצערי הממשלה בחרה, בצורה לא אחראית, להוביל מהלכים שיתסיסו את הגורמים הקיצוניים בעזה – וכנראה בלי הצדקה בטחונית אמיתית.

    עדיין, החמאס אחראי על הפעולות שלו בסוף. כל מה שהוא היה צריך זה להפסיק לירות כשנתנו לו את האפשרות (ואפילו ביבי נתן לו עד תחילת השבוע אולטימטום, בניגוד לדעת חלק משריו).
    לישראל יש את הזכות להגיב על ירי לשטחה. אם חמאס היה זועק על המהלכים הישראליים, או נוקט במאבק לא אלים כנגדם – אולי הם היו צודקים. אבל כל מה שהחמאס צריך לעשות, אפילו כרגע, זה להפסיק. כל עוד הוא לא מפסיק, הוא במו ידיו אחראי על מה שקורה ברצועה.

  4. עמיר הגיב:

    יעזור לי בוויכוח קטן בעבודה שבו טענתי שכנראה גם הפעם אנחנו "התחלנו"?

  5. עוד אנונימי הגיב:

    שמת לב שלפחות לפי וואלה, הדרישה היחידה של החמאס להפסקת אש היא שישוחררו כל אלו שנעצרו לאחר החטיפה.
    זה הופיע באתר יומיים לפני המתקפה האיתנה ושוב אתמול
    נתניהו או מחרחר מלחמה או ככ שיכור מכוח שהוא הכניס את ישראל לסבב הנוכחי רק בגלל שהוא עדיין לא משלים עם שחרורי העצורים שהוא עשה.
    היה יכול בקלות לסגור עניין אחרי שנמצאו הגופות.
    נראה שעכשיו נגלה מה קורה כשציבור שלם מאבד כל תקווה
    כשהחמאס – גוף אלים ביותר, דתי קיצוני, כוחני ואולטרא שמרן גורם לממשלה שלך להראות רע, המצב פאקקט.

  6. עדו הגיב:

    קיבלת תרומות? נו אתה כמו צה"ל. יש הסלמה והתקציב שלך עולה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      זה לא טריביאלי. יש היום אתר אינטרנט שקשור לשמאל הישראלי שלא מסובסד בכבדות על ידי איזה עמותה או קרן? חייבים להעריך את גורביץ על כמה שהוא שומר על עצמאות גם אם במחיר תפרנות-יחסית.

      • עדו הגיב:

        מי? אני רוצה לדעת מיהם המיליונרים המיסתוריים שממנים אותנו

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          למשל:
          http://972mag.com/about/
          יש למטה רשימה. רוקפלר, היינריך בל, כאלה.

          אני לא אומר שיש עם זה בעיה, אבל זאת עובדה. רוב האינטרנט השמאלי נתמך על ידי קרנות מהסוג הזה. גורביץ הוא היוצא מהכלל, ומגיע לו ריספקט על זה.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            ומאיפה מידה,‏ או ליתר דיוק עמותת "אל הפרט" שכוללת ליצנים קבועים כמו ארז תחמוש,‏ רותם "קפיטליסט בלי עבודה אמיתית" סלע וכו' מושכת כסף?‏

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              מקרן "התקווה", מוסד אמריקאי שכולל אנשים כמו אירווינג קריסטול ומייקל וולצר (וגם ישראלים כמו עוזי ארד וסלי מרידור ועוד כמה). הם תומכים בהמון דברים, ממרכז שלם ועד "מידה", וגם נותנים מלגות נדיבות מאוד לסטודנטים שכותבים על נושאים שמתאימים לאג'נדה שלהם, כולל טיסות לכנסים בניו יורק. יש להם כמות לא סבירה של כסף.
              http://tikvahfund.org/

          • אלכס ז. הגיב:

            ראיתי את הרשימה והיא מדכאת מוות.
            972 מקבלים פחות כסף מ"אם תרצו" והאחרונים בקושי פעילים.

  7. אמנון הגיב:

    יוסי – אני מבקש לבדוק את הנתון לגבי "הרקטות חסרות התועלת שלהם אולי עוד לא הרגו אף אחד". באתר השבכ מופיעה סטטיסטיקה של 18 הרוגים מירי רקטות, ואם זכרוני אינו מטעני היה לפחות הרוג אחד מקסאם בנתיב העשרה. דווקא מול השקרים הכרוניים של ראש הממשלה ואנשיו הדיוק בנושאים כאלה הוא קריטי.
    בנוסף, אני חושש שהלשון הכועסת שמלווה את כתיבתך ככל שעובר הזמן פוגעת ביכולת של הטקסט להיקרא ע"י אוכלוסיה ישראלית "רגילה" – וכך אתה נשאר preaching to the choir והמסר החשוב שלך לא חודר מעבר לקהל מצומצם.
    מעבר לזה המסר שלך חשוב ואני מודה לך על כך.

    • ygurvitz הגיב:

      ניסוח לא מדויק. אני מתקן.

    • טל הגיב:

      אין לי מושג אם זה ישנה במשהו את הכתיבה של יוסי גורביץ, שאחריה אני עוקב בדריכות מזה כמה שנים, אבל אמנון צודק לעניות דעתי במאה אחוז. רבים הם הפוסטים בהם דיווחים מעניינים, אסוציאציות חשובות ופרספקטיבה רעננה יורים לעצמם ברגל בגלל הגזמות, קללות או סתם הטלת רפש. מול קונספציה גזענית ועיוורון מובנה מספיק איזמל, לא צריך גם נבוט. אחרת אין סיכוי שהמקהלה עליה כתב אמנון תגדל ולו באיש אחד, ואם אין סיכוי, למה לכתוב?

  8. שחר הגיב:

    רק תיקון קטנטן –

    שמות וגילאי הנרצחים הפלסטינים מאז תחילת המבצע:

    1. מוחמד שעבאן, בן 24.
    2. אמג'ד שבן, בן 30.
    3. חאדר אל בשאייליקי (אבו ג'בל), בן 45.
    4. ראעד יאסין, בן 27.
    5. מוחמד איימן עשור, בן 15.
    6. ריאד מוחמד קאוורע, בן 50.
    7. בכר מוחמד ג'ודה, בן 22.
    8. עמאר מוחמד ג'ודה, בן 26.
    9. חוסיין יוסף קאוורע, בן 13.
    10. מוחמד איבראהים קאוורע, בן 50.
    11. מוחמד חביב, בן 22.
    12. מוסא חביב, בן 16.
    13. סאקר אל עייש עג'ורי, בת 22.
    14. אחמד נעל מהדי, בן 16.
    15. באסם סאלם קאוורע, בן 10.
    16. חפיז מוחמד חמאד, בן 30.
    17. איבראהים מוחמד חמאד, בן 26.
    18. מהדי מוחמד חמאד, בן 46.
    19. פאוזיה ח'ליל חמאד, בת 62.
    20. דניא ההדים חמאד, בת 16.
    21. סוהא חמאד, בת 25.
    22. סולימן סלמן אבו סוואווין, בן 22.
    23. סיראג' איאד עבד אל אל, בת 8.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יוסי גורביץ, אתה מחליט לשכוח עובדות פעם נוספת להלן עובדות ממאי השנה על קאסמים. לפי הבנתי מאי היה לפני יוני.
    עכשיו תגיד,כמובן, הירי קרה בגלל דבריפ שביצענו לפני וכו' וכו' אפשר להגיע כך עד לימים הרחוקים של 48 שבהם קמו עלינו כל מדינות ערב על מנת להעלים אותנו,עכברושי בר שכמותנו, מעל האדמה.
    הוכחת בפוסט זה שרווי בשנאה כלפי כל מה שחזק ולאו דווקא רע או טועה כי כל תכליתך להביא לאנרכיה בין אם זאת כוונתך ובין אם לאו
    מן הסתם אתה תעלים את תגובה זאת בדיוק כמו כל התגובות האחרות שלי אז שיהיה לך בהצלחה בהמשך דרכך. אני מיציתי את השקפת עולמך המיוחדת

  10. עמית הגיב:

    גורביץ משקר. בעניין השתלשלות האירועים הוא מסתיר את מה שלא נוח לו: הוא פותח את ההשתלשלות משום מה בחיסול הממוקד של מוחמד אלעוור ב-11 ביוני, ורק משכיח שזו הייתה תגובה ישירה לרקטה לילה קודם לכן. מוחמד אלעוור היה פעיל חמאס שישראל ידעה לייחס לו את ירי הרקטות בחג השני של פסח (21 באפריל 2014). בין 11-14 ביוני ישראל לא פעלה בעזה. ב-14 ביוני התרחשה חטיפת הנערים. באותו יום שוב נורו רקטות מעזה – לפני כל פעולה ישראלית שם – ובתגובה להם ישראל ערכה תקיפות שונות. בימים לאחר מכן ישראל מיקדה את פעילותה בגדה המערבית ובעזה פעלה רק באופן ריקציוני בתגובה אחת אחר השנייה לטפטוף רקטות מתמשך. בניגוד לפעמים קודמות החמאס לא עצר את עצמו, המשיך את הירי והגביר את הקצב שלו ככל שעברו הימים, וכך הסלמנו למצב הנוכחי.

    אני מניח שלפני הרקטות ב-10 ביוני אפשר לחזור עוד אחורה ולמצוא משהו שישראל עשתה, ולמצוא לפני זה את מה שהחמאס עשה וישראל הגיבה לו, עד שבסוף נגיע ל1881 ואז לכיבוש הערבי של ארץ ישראל. אם ברצינות רוצים להצביע על הנקודה שבה ההסלמה הנוכחית התחילה – מדובר בחטיפת שלושת הנערים ובירי הרקטות שליווה אותה.

    שקר הרבה יותר מגוחך ופתטי בפוסט הוא הדברים שגורביץ מייחס לאריאל סג"ל. זה שקר מגוחך כי אפשר להבחין בכך שזה שקר בלחיצת קליק אחד: סג"ל כותב את דבריו ל"פונדמנדליסטים המופרעים" ברצועת עזה, אלה שקוראים בגאווה שהם רוצים להיות שהידים. גורביץ לוקח את דבריו ומציג אותם כאילו הם נאמרו כלפי כל תושבי עזה, ואז קורא לו נאצי. האמת? פתטי.

    • ygurvitz הגיב:

      "וכל מה שרציתי זה לעמוד עם מגפון מול הרצועה ולכרוז (ותרשו לי לצטט את עצמי עם ויסקי ובלי צנזורה)." מול הרצועה. לא מול החמאס. לא מול ארגון פונדמנטליסטי. מול *הרצועה.* כל אחד יכול לראות מי משקר. למקרה שסג"ל ייבהל מעצמו, שמרתי צילום מסך.

      • עמית הגיב:

        לקחת פסקה ממאמר ולהוציא אותה מהקשרה זה הכי קל. בפסקה הקודמת לזו שציטטת סג"ל מתאר בטון השיכור הקבוע שלו שהוא הלך לפאב ובין כוסות הוויסקי "התגבשה לו תשובה למופרעים הפונדמנדליסטים מעזה". אותם אלה שאומרים שהם רוצים להיות שהידים וקוראים שהם אוהבים את המוות. וכל מה שהיה רוצה זה ללכת לעמוד מול הרצועה ולצעוק את ה"תשובה" שלו במגפון. דבריו מכוונים אליהם, לא לכל תושבי עזה.

      • מני זהבי הגיב:

        ואללה. פובליציסט ש"מצטט את עצמו עם ויסקי ובלי צנזורה" בכלי תקשורת הוא חמור גרם, לא פובליציסט.
        מר סגל, תדחף את הרגלי השתייה שלך למקום שבו גב' ריקי כהן מחדרה צריכה לדחוף את הרגלי הנופש שלה, ואל תניח שזה מעניין מישהו, כי זה לא.
        אם שתית יותר מדי ואתה רוצה לכרוז משהו (כשהייתי צעיר קראו לזה אחרת, אבל ניחא), לך לאחד אביגדור ליברמן. זה יעשה לו נוסטלגיה מקצועית.

    • עמית הגיב:

      תיקון: החטיפה התבצעה בליל ה-12 ביוני. שאר התאריכים מדויקים – הפעולות הראשונות בעזה ומולה רק לאחר ירי הרקטות ב-14 ביוני.

  11. קורא ותיק הגיב:

    אני רק אניח את זה כאן:
    מאמר של הכותב מתחילת 2008, לפני יותר משש שנים וכשנה לפני עופרת יצוקה:
    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=118

    • ygurvitz הגיב:

      אכן. מאז קרה משהו קטן שנקרא עופרת יצוקה. תמכתי בו בהתחלה. למדתי את הלקח, וגם את זה כתבתי בשעתו.

      • קורא ותיק ושקט בדרכלל הגיב:

        אכן הקדמת את הקריאה למבצע בשנה בערך,
        אבל במה זה משנה את יתר/מרבית הטיעונים שהעלת אז?
        כמו הקריאה שלך והנימוקים למצור ולניתוק חשמל,
        והתפכחות ממספר אשליות נוספות (נסיגה מעמדות אוסלו, "סופה של פלסטין").
        נימוקים נוספים העלת בתגובות נגד מסירת שטחים לידי הפלסטינים בטווח הנראה לעין. ונסיגה שניה מעזה רק לאחר הקמתה של מערכת הגנה מטילים (שאכן הוקמה מאז ומשמשת להגנת האזרחים ולא רק לצבא בלבד כמו שחששת במאמר אחר)

        • קו 451 הגיב:

          גורביץ הוא תקציר למסעו של השמאל הישראלי(מה שנשאר ממנו)
          בהתחלה הוא אפילו תומך במדינת ישראל אח"כ הוא עובר ללאומנית ערבית אבל עדיין תומך בליברליות(הפוסט על ההפגנות במזרח י-ם) אח"כ הוא מסכים גם לקודים התרבותיים הערביים, ולבסוף הוא מתייחס בזלזול לשואה ומשווה אותה לאסון אחד מיני רבים.

          • קו 300 הגיב:

            אוי ואבוי מה יקרה אם נחשוב על השואה כאסון אחד מיני רבים, אולי נצא מהתחת הנרקיסיסטי של עצמנו סוף סוף.

            • פרענסיס הגיב:

              השבוע הבבא-סאטמר סיפר לצאן שכוחם של היהודים תמיד היה בכך שהם הנרצחים ולא הרוצחים, זו באמת גרסה מאד מיוחדת של נרקיסיזם שואתי, אני יפה כי אני מומת באופן תעשייתי בלי להפריע לשלאף שטונדה. אלא שהוא אנטי-ציוני כמוך. גם הוא לא מאמין בלאומיות יהודית, כמוך, גם הוא חושב שאנחנו עושים מהשואה יותר מדי עניין, כמוך. גם הוא האשים את ההורים של הנרצחים במותם, כנראה כמוך. גם הוא הזדעזע הרבה יותר מהרצח של נער ערבי בידי יהודים מאשר מרצח של יהודים בידי ערבים, כמוך.

              ציונים לעומת זאת רואים בשואה אירוע משפיל, עמנו הושמד ואנחנו חסרי אונים, ילדים נרצחו לעיני אמותיהם הנאנסות ואבותיהם הסאטמרים המתחבאים בארונות התורה, לא ממש מקור לגאווה, או אהבה עצמית.

        • מני זהבי הגיב:

          לבני אדם יש צורך מסוים לראות את עצמם כבני אור הנלחמים נגד בני חושך.
          כאשר מישהו נתפס לרעיון הזה פעם אחת, אפשר להבין את זה. כאשר אותו אדם נתפס לרעיון הזה פעם נוספת, אחרי שראה את תוצאות המקרה הקודם (שבד"כ אינן משמחות), זה כבר נקראה רע.
          כאשר אוכלוסייה שלמה נתפסת לרעיון הזה למרות שראתה פעם אחר פעם שהוא אינו מוביל לשום מקום במקרה הטוב ומוליד מעשי זוועה במקרה הגרוע… נו, יש סיבות לכך שאני מיזנטרופ.

          • פרענסיס הגיב:

            ואיך לך אין את הצורך הזה? האם אתה לא בן אדם? מה יש בך מר זהבי שמונע ממך לפול למלכודות הללו שבני תמותה רגילים ובני מינם נופלים אליהם כלמינגים מצוקי התבונה הטהורה. משהו גנטי? האם אתה גם חסין לכולרה? היתכן שאתה חזק מנטלית כהודיני? או שאתה מוטנט כוולברין? ספר לנו מר זהבי איך?

            כי אחרת עלולים לחשוב בני התמותה שאתה לא באמת מיזנטרופ, אלא סתם מתנשא, וזה הרבה פחות סקסי.

  12. דביר הגיב:

    במאמר במידה זה נשמע כאילו הוא התייחס לחמאס ולא לכלל הפלסטינים, לא שזה הרבה יותר טוב אבל עדיין צריך לדייק.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      עדיף שיברר באיזה שירות רפואי סוציאליסטי חברו הקפיטלסט לאתר הוציא פטור מגיוס קרבי כדי לסדר לעצמו קל"ב.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אתה חוזר די הרבה על "רגשי נחיתות"‏…
    אין לאף אחד שם מקצוע מועיל או עבודה.‏ הם פשוט קבצנים שכרגע מקבלים קצת יותר נדבות.
    אבל אם נניח שלדון לפריקון "יעשה אלביס" וימצא מת על אסלת אחד ממלונות הקזינו שלו עם המבורגר בפה,‏ האם מי מאבירי השוק החופשי האלה אשכרה מחזיק בקורות חיים שיאפשרו לו להתפרנס.

    תראה למשל מה דרור אידר עשה לפני שהוא התחיל לקבל דמי כיס מביבי-‏ רמז,‏ זה כלל הרבה השפלה עצמית מול סטודנטים לאומנות וחלטורות מאוד לא נעימות.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    כאמור, רן ברץ מקושש תרומות, אלון מזרחי כותב סלוגנים ו"פובליציסט" וכבר לא מפרסם שם בכלל. רוב חבורת מידה מורכבת מאנשים מהברנז'ה, זה לא סוד. אם אתה מליונר אמריקאי שרוצה להשפיע על הלך הרוח בארץ הקודש אתה לא תיקח מורים או מהנדסים שחוטאים בכתיבה אלא אנשים שיודעים את העבודה, מקצוענים. מה שאומר שהם גם מגיעים מהביצה המקומית. זה נע בין עיתונאים ואקדמאים פרופר לבין אנשים שהדרך הכי טובה להגדיר אותם זה שהם יחצ"נים של עצמם, כמו אראל סג"ל. מה אפשר להגיד על סג"ל חוץ מזה שהוא איש ימין ודתי? שיש לו כשרון מיוחד? שהוא מציע ניתוחים מקוריים? כלום. הוא דוס להשכרה. הוא טוקינג הד. נראה לי שאפילו הוא יודה בזה.

    על גורביץ אפשר להגיד הרבה דברים, אבל הוא מעולם לא ישר פינות כדי למצוא חן ומעולם לא התאמץ להכנס לאיזשהו שטנץ מכל טעם שהוא. יש לו עולם ידע, רוחב אופקים ויכולת אנליטית גבוהה מהממוצע (שלא לדבר על המצרך הנדיר ביותר בישראל: זכרון היסטורי של יותר משבוע). ויש לו גם ביוגרפיה מעניינת. בכל סצנה אחרת הוא היה יכול להפוך לאריאנה הפינגטון הישראלי, אבל עדיין הוא מריץ בלוג בפלטפורמה מחורבנת (נו אופנס), וחי על תרומות של 50 שקל וטור על מחשבים בנענע.
    אז לא מעניין אותי למי יש יותר הילה אינטלקטואלית, אבל אני יודע בוודאות למי יש יותר אינטגריטי, וזה לגורביץ. גם אם הוא מוחק תגובות לפעמים :/

  15. An Cat Dubh הגיב:

    "פאלוס זקור" יוני מדי? המ. חבל שלא הלכו עם "מילה זו מילה".

  16. גלעד ב. הגיב:

    רק להזכיר, כי משום מה זה נשכח שוב ושוב – כשאתה יורה רקטות מתוך אוכלוסייה אזרחית והואכלוסייה האזרחית נפגעת מזה אחר כך, זה פשע מלחמה של היורה, והדם של הנפגעים הללו על ידי זה שהשתמש בהם כמגן אנושי, לא על ידי זה שפגע בהם.

    יכול להיות שלא כל האזרחים שנפגעו שמשו כמגן אנושי. אפילו סביר. אבל אתה מתעלם לחלוטין מפשעי המלחמה של החמאס שגורמים להרג עזתים, ומטיל את האחריות כולה על ישראל באופן עקבי ושגוי.

  17. סער הגיב:

    לגבי הסחת הדעת,
    אתמול בוטלה עסקת מכירת סונול אחרי ששני הטייקונים המעורבים נפטרו באותו היום.
    כמה מיליארדים היו נוספים למדינה אם חוק הירושה לא היה נקבר ?

  18. מיקי הגיב:

    הרצח והחטיפה של הנערים התרחש ב-12 ליוני, נא לדייק

  19. אמיר הגיב:

    לדעתי סילפת את הדברים של אראל סגל, בכוונה או שלא בכוונה, אין לי מושג.
    כתבת שהציטוט שלו מתייחס לפלשתינאים, ואני הבנתי מזה שהוא אמר את זה על כל העם הפלשתיני, וזו אכן אמירה גזענית. אבל נכנסתי לכתבה בלינק שהבאת, ומצאתי שהוא התייחס במפורש לפלשתינאים שיורים טילים על אוכלוסייה אזרחית. לקרוא לאלה עכברושי ביוב זה לא גזענות.

  20. פרענסיס הגיב:

    פוסט מדכא למדי. גורביץ כדרכו בקודש קודם מסמן את המטרה על קיר האסם ואחר כך יורה את ראשי החץ הגרעיניים לעיר בה האסם נמצא.

    מזה שבועיים שנתניהו עושה ״שרון״ לחמאס, כלומר מבליג עד שהוא מקבל לגיטימציה בינלאומית לעשות מה שהוא רוצה. שרון שילם בחייהם של מאות ישראלים עד שהייתה לו בנק לגיטימציה מספיק ל״חומת מגן״ לנתניהו זה עלה בכמה עשרות טילים לעבר ישראל. היו זמנים שלגורביץ היה איכפת מטילים על ילדים ישראלים, אבל הוא הפסיק להגיע לשדרות ושכח, לא נורא, הטילים באו לשדרות רוטשילד, אולי הוא יזכר בילדים פוחדים והורים מבועתים, לא בטוח.

    כל מה שיש לצה״ל אגב הם ״צינורות מעופפים״ ו״חביות מתכת בולובוסיות מעופפות״ וגם ״חתיכות עופרת קטנות מעופפות״ ביג דיל, לעומת זאת החמאס כבר הטילו עשרות טונות של חומר נפץ מרסק על ערי ישראל במאות מטחי טילי מוות חסרי אבחנה. איזה כיף להיות גורביץ, המציאות כעניין של ניסוח מסוגנן, יותר או פחות.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      פרענסיס כדוגמא לימין הפוסט מודרניסטי. אין אמת, אין עובדות, אין אלא נראטיבים. מה זה חשוב אם אנחנו הורגים להם פי 10 מאשר הם לנו, מה זה חשוב אם נהרגים ילדים בני שש, מה שיש זה טקסט ופרשנות. אין טעם לחפש מי התחיל, הוא מספר לנו בתגובה אחרת, וכאן הוא מסכם "המציאות כעניין של ניסוח מסוגנן" כשהוא משווה מזל"טים אמריקאים לחתיכות מתכת שמתעופפות באקראי. בניגוד למגיבים האחרים שתוקפים את גורביץ הוא אפילו לא טורח להתעניין בעובדות, תאריכים, שמות וכל זה (אולי כי בפעם אחרונה שהוא ניסה לעשות את זה תפסו אותו עם המכנסיים למטה) ומסתפק בהתפייטות על אסמים וצינורות. אבל לימין הפוסט מודרניסטי יש ערכים – אל תחשבו שלא – ואפשר לסכם אותם בפראזות הבאות: שקט הוא רפש, צדק הוא בזיון, הרג ילד בן שבע ומצור על אוכלוסיה אזרחית הם הבלגה.

      • פרענסיס הגיב:

        ניסיתי להגיב בפוסט הקודם על המכנסיים, המנוע של הבלוג טען שהגבתי יותר מדי… לוורדפרס פתרונים.

        אבל ל״עובדות״ שלך.
        מה זה חשוב באמת מי הורג יותר? הפכת לסוסו? אם יש מספיק הרוגים לצבא אסאד אז זה לא חשוב שמתים עשרות אלפי אזרחים. אם הפלסטינים היו הורגים יותר ישראלים אז זה היה בסדר לכבוש את הגדה? מה אתה אומר בעצם? שצריך רק מחשבון כדי לדעת מי צודק?

        שקט היה בתל אביב, בשדרות אין שקט, אבל מה אכפת לך מהם, גם אתה לא נוסע יותר. הבלגה היא שיורים עליך טילים ואתה לא מפציץ בחזרה, אני מבין שמבחינתך הבלגה זה רק שנותנים את הלחי השניה, בהצלחה עם זה.

        ולסיום, טילים אקראיים הם הרבה יותר גרועים מוסרית וחוקית מטילים מדוייקים, רק אצל אנשים מיוחדים מאד טיל עם עשרות קילוגרמים של חומר נפץ וטווח של עשרות קילומטרים הוא ״צינור מעופף״ בגלל שאין לו מערכת הנחיה שתמנע הרג חסר אבחנה. ערכים גם הפסקתי לחפש אצל שמאלנים, אבל כשלים לוגיים של בני שש, זה יש בערימות.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          בוודאי שמספרים הם חשובים. אתה צוחק? רק מוסר כוונות טהור, מהסוג שבאמת מאפיין ילדים בני שש שמחלקים את העולם לגוד גאיז ובאד גאיז, מתעלם מנתונים כאלה.

          הבלגה: מסבירים לך שלא היה מצב שבו ישראל "לא הגיבה" ואתה מתעלם מזה. חבל. אולי כי לגשת לעובדות ולא לנראטיבים מופשטים דורש יותר מדי עבודת גוגל?

          טילים אקראיים "גרועים יותר"? למה? מה התזה המוסרית או התחשובת התועלתנית שעומד בבסיס טיעון כזה?

          • פרענסיס הגיב:

            אז אתה מסכים עם סוסו? העובדה שיחס ההרוגים במלחמתו של הצבא הסורי באזרחיו הוא לא קיצוני לטובת הצבא הסורי הופכת את הלחימה שלו ליותר מוסרית מצה״ל? האם הפצצה של בניין ממנו משגרים רקטות על ישראל, הפצצה שתהרוג עשרים איש בוודאות היא מוסרית פחות משיגור הטיל מאותו בניין שרוב הסיכויים לא יהרוג איש בישראל? תנסה את הלוגיקה שלך על זה.

            ישראל לא הגיבה לשיגור טילים לעבר עריה, הממשלה התנהגה בזהירות מופלגת ומתינות יתרה, כאמור אם הבלגה בשבילך היא לשבת על הידיים אז יופי לך, לך שב עליהם.

            טילים אקראיים גרועים יותר משום שלמשגר אין שום מטרה קונקרטית שהוא מכוון אליה, הוא יורה ובמה שיפגע יפגע, גן ילדים? מצויין, בית חולים, עד יותר טוב, מה שיותר מתים יותר טוב. טיל מדוייק הולך למטרתו, כשהוא מסכן פחות לא מעורבים. אני ממש הסברתי את זה עכשיו, למישהו שכתב תועלתנית. וואו.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              הנושא הוא לא המצב בסוריה. תשווה תפוזים לתפוחים ולא לבטטות.

              "הבלגה" לדידך הוא כשלא עולה שום דבר חריג לכותרות העיתונים. זאת בגלל שאתה פוסט מודניסט שמתעלם מעובדות קונקרטיות וקונה רק טקסט. האם המשך המצור על עזה הוא תגובה? האם הוא הבלגה? תלוי בנראטיב. האם ההרג של עלי עבדל לטיף אל עוור הוא הבלגה? הוא לא היה בעיתון אז כנראה שכן.

              אין שום יסוד להנחה הזאת שלך, על ירי אקראי ומכוון. אפילו ההסברה הישראלית לא משתמשת בה (ישראל לרוב טוענת שהטיווח כן מכוון). אם אתה מכוון לגמרי באקראי הסיכוי שתפגע בגן ילדים נמוך בהרבה מהסיכוי שתפגע בלא-גן ילדים. סטטיסטית הסיכוי הגבוה ביותר הוא שתפגע בחתיכת אדמה או בים, וזה ידוע. לעומת זאת אם אתה מכוון באופן מדויק על מטרה בעזה בידיעה שהיא מוקפת באזרחים, זה כבר סיפור אחר לחלוטין.
              וכאמור, גם תוצאות חשובות, לא רק כוונות. אני יודע שביקום פוסט מודרני שבו קיים רק טקסט אין אלא סמל והיגד, אבל בעולם הממשי ההשלכות חשובות לא פחות ואף יותר. אין דין מישהו שאומר "אני רוצה לרצוח אותך" כמישהו שבאמת קם ורוצח אותך, ואת השכנים, ומנתק לכל השכונה את המים.

              • פרענסיס הגיב:

                נושא אחד הוא, האם יחס נפגעים הוא מדד למוסריותם של הצדדים הנלחמים, כפי שטענת בעקיפין. נותנים לך דוגמאות קונקרטיות ואתה מתחמק, אז סבבה.

                כלכך הרבה שגיאות, איפה נתחיל.
                ראשית אין מצור ישראלי על עזה, לעזה יש גבול יבשתי עם מצריים, המצור המצרי על עזה הוא לא ענייני ולא מצדיק ירי טילים על ישראל. אל-עוור נהרג לפני שהחמאס החל בהרעשה הנוכחית, כך שזו בוודאי לא ״תגובה ישראלית״ להרעשה החמאסית אלא אם הגענו סוף סוף ל1.21 גיגה וואט ולביבי יש דלוריאן.

                הלוגיקה שלך על הטילים היא מופת, העתקתי ושמרתי, תודה. העובדות (החביבות עליך כלכך) הן שהעזתים יורים טילים שדיוקם נמדד במאות מטרים על ערים ששטחן קילומטרים רבועים, המטרה תפגע בעיר כמעט בוודאות, ותהרוג את מי שהיא תיפול עליו, לא אכפת להם על מי.

                אבל תבנית מתגלה לנו, ראשית מה שהיה חשוב לך זה יחס ההרוגים, כאמור מחשבון דם מהלך. עכשיו מסתבר שאיכות הנשק ורמת דיוקו הם הם העניין הרלוונטי ולא יעדים, מטרות, כוונות, דרכי פעולה לגיטימיות, כל אלו הן חלק מהקשקוש ה״פוסט מודרני״ מה שחשוב באמת זה כח העיבוד של יחידת הניווט.

                אהה, הבנתי, איך פספסתי קודם.
                לא הצלחת מכונה. נכשלת במבחן טורינג, אתה מחשב, או מחשבון.

                • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                  המצב בסוריה לא דומה משום בחינה למצב בישראל-פלסטין. נראה לי די ברור מאליו. אגב לא לי ולא לך יש מספיק מדיע בשביל לדון במתרחש שם לפרטי פרטים.

                  התקיפה בעזה ב-15 ביוני באה בעקבות חטיפת הנערים. אם אתה רוצה לטעון שהיא לא באה בתגובה על משהו קונקרטי שחמאס לקח עליו אחריות, אז אדרבא. אני מוכן לקבל את זה שישראל יזמה את האלימות.

                  רוב הרקטות (לא טילים) לא נוחתות בשטח עירוני. הן נוחתות בשדות פתוחים, וכשהן מכוונות למרכז הן נוחתות לעתים בים. רקטה אחת נחתה ליד כביש 232 מה שעשה פקק תנועה. לא נעים. אבל הרוב לא עושות נזק ממשי מעבר לפאניקה סביבתית (כבודה במקומה מונח). זאת גם אחת הסיבות שיחס הירוט של כיפת ברזל יחסית נמוך, את רוב הרקטות אין צורך ליירט.
                  הדיוק של צה"ל גבוה בהרבה מזה של חמאס, כמו שאתה מציין, ועדיין נהרגים הרבה, הרבה יותר בלתי-מעורבים בצד השני. מה זה אומר? אפילו מבחינת מוסר הכוונות הטהור שלך יש כאן בעיה.

                  התוכחה הנרגשת שלך בשורה האחרונה אכן מוכיחה שאתה פוסט-מודרניסט שדוחה את עקרונות התבונה.

                  • פרענסיס הגיב:

                    פעם ראשונה שאני מואשם בפוסט מודרניזם, אבל יחסית למכונה אני כנראה אכן כזה.

                    הבנתי, רק בסכסוך הישראלי פלסטיני, יחס הרוגים הוא אינדיקטיבי למוסריות הצדדים, למה כל הכאב ראש גבר?
                    תגיד ישר, ישראל חרה ונחסוך לנו את הקשקוש הזה.

                    ההבלגה הישראלית שאני מתייחס אליה היא זו שביבי נקט בה בתגובה להרעשת הערים בטילים, מה הוביל להרעשת ערי ישראל בטילים? תגובה על מה זה? מה מתרץ ירי טילים על ערים בעולם המכניסטי שלך? שלוש הרוגים, אחד בניין שבור ו3 קילו אורז שנשרף. ירדנו מעזה הנצורה אני מניח.

                    אני אנסה להסביר שוב, הפעם בפסודו-קוד.

                    ״עדיין נהרגים הרבה, הרבה יותר בלתי-מעורבים בצד השני״

                    צה״ל יורה טילים מדוייקים למטרות מדוייקות, הוא יורה הרבה יותר, הרבה יותר מדוייק ולהרבה יותר מטרות. כתוצאה מהירי נהרגים לוחמי חמאס וגם לא מעורבים ביחס כלשהו, כנראה שחצי חצי, אולי פחות, לא בכוונות, במציאות.

                    שהחמאס יורה את המטחים שלו לעבר ערים הם הורגים ״רק״ לא מעורבים 100 אחוז בערך לא בכוונות, במציאות. כלומר, צה״ל הורג הרבה פחות לא מעורבים או בקיצור, אתה מדבר שטויות.

                    ״לא נעים״
                    העובדה שמערכות ההגנה הישראליות (ממקלטים ועד כיפת ברזל) מונעות הרוגים אזרחים לא מורידה מאומה מחומרתם של נסיונות הרצח ההמוני החוזרים ונשנים של החמאס. ההתיחסות שלך לנסיונות הללו כאל ״לא נעים״ היא פשוט עלבון לבני מינך, המק שלי מוחה נמרצות.

                    ״עקרונות התבונה״
                    ידידי, לא יודע בקשר לעקרונות, אולי יש לך.
                    תבונה לעומת זאת, אל תחמיא לעצמך.

  21. גיל ב' הגיב:

    בלי קשר לתוכן הדברים של סג"ל ולמה שאני חושב עליו, זה ברור לחלוטין שהוא לא מדבר על כל הפלסטינים כי הוא אומר שם במפורש " רווחת בני עמכם מעניינת לכם את הביצה השמאלית". מכאן ברור שהכוונה לא לכל הפלסטינים אלא רק לחמאס.

  22. שימי הגיב:

    אין שום הצדקה לירי על אזרחים, ברגע שהאש הופנתה לאזרחי ישראל, מצידי שתשפך גופרית רותחת מן השמיים עליהם, ואם אזרחים חפים מפשע יהרגו מהצד השני זבש"ם.

  23. גבריאל הגיב:

    אני לא מצליח להבין למה אתה קורא לחיילי צה"ל "חמושים" זהו מינוח שמשתמשים בו בדרך כלל כשמדברים על טרוריסטים מסוגים שונים, בדרך כלל בעירק או אפגניסטן, כאשר לא ממש בטוחים לאיזה אירגון הם משתייכים ומה טיב האירגון הזה בדיוק. לעומת זאת חיילי צה"ל שייכים לאירגון מסודר (פחות או יותר) ומוכר, ובדרך כלל אינם פועלים על דעת עצמם אלא בהתאם להוראות שעברו בשרשת הפיקוד ושהן, לפחות במקרה של " צוק איתן", מימוש של משימות שניתנו לו מידי ממשלת ישראל. מה שלעתי הופך את הפצצות המטרות האזרחיות בעזה לפשע עם משמעויות הרבה יותר נירחבות מאשר פעולה פרטיזנית של אירגון קיצוני עלום שם.