החברים של ג'ורג'

מדינת כל גזעניה

מדינת ישראל הודיעה לאחרונה במפתיע שהיא מסרבת לאפשר להעניק לילדים של מבקשי מקלט או סתם זרים תעודת לידה. אלה יצטרכו מעתה להסתפק ב"הודעה על לידת חי." ההבדל פשוט למדי: תעודת לידה היא תעודה שיש לה מעמד מוכר ברחבי העולם. "הודעה על לידת חי" היא פתק בכתב יד שמציין את שם הילד ומעניק לו את שם המשפחה של אמו. המשמעות: הילד שאיתרע מזלו להיוולד במדינת ישראל כשהוא יוצא בחוצפתו מרחמה של אשה לא יהודיה ימצא את עצמו, בעתיד, מתקשה להסדיר את מעמדו. הוא יתקשה להתקבל ללימודים, להגר, או להנשא.

למותר לציין, כמובן, שאילו נולד הילד ההיפותטי הזה לאם יהודיה כשרה למהדרין, כל זה לא היה קורה לו – גם אם האם היהודיה איננה אזרחית או תושבת ישראל. המהלך של שלילת תעודת לידה, שעליו הכריז משרד הפנים מחשש שמא הילדים הללו ידרשו זכויות חס וחלילה, יופעל רק על לא יהודים. אגב, אם מישהו מופתע מהמהלך הזה, צריך להזכיר לו ששר הפנים הנוכחי הוא גדעון סער, אחד מראשי הנחש של הגזענות הישראלית הרשמית, גזען לא פחות מאלי ישי, אבל עם תדמית הרבה יותר מוצלחת. הוא מתקלט או משהו, ומסתבר שדי בזה כדי למחוק חלק ניכר מהעבודה שאתה גזען נאלח.

מקרה נוסף בעל עניין נרשם בשבוע שעבר, כשפועל פלסטיני בשם עדנאן בסילה הותקף בירושלים באבן כבדה, תקיפה שהפכה אותו לנכה, התקפה שכמעט ולא הופיעה בתקשורת. החשודים העיקריים בתקיפה הם תלמידי ישיבת התפוצות בהר ציון. המשטרה עצרה שלושה מהם; שניים מהם נתונים במעצר, השלישי הורחק ל-15 ימים מירושלים. אני תוהה אם המשטרה היתה מסתפקת, במקרה של שלושה פלסטינים שחשודים בהתקפה קטלנית כמעט על ישראלי, בהרחקתו של אחד מהם מירושלים ל-15 ימים. אני בספק.

ההתקפה על בסילה, בישראל של 2013, היא ידיעת כלב נשך אדם: תלמידי ישיבה שתוקפים פלסטינים הם לא חדשות, אלא אם הם מגזימים וזה נגמר במוות. גם אז, הפרקליטות תקפיד להאשים אותם בהריגה ולא ברצח. המעניין בידיעה על ההתקפה על בסילה היא שהיא מתייחסת לתחביב אחר של תלמידי ישיבת התפוצות: התקפות על כמרים, נזירים וסתם כנסיות. מי ששוחח עם כמרים בירושלים יודע שאלימות כלפיהם והתנכלויות למקומות הקדושים שלהם – בחורי הישיבות אוהבים ביחוד לעשות את צרכיהם בכנסיות – הן מעשה של יומיום.

אנשי ה-hasbara מוחים בשצף קצף על תיאורה של החברה היהודית-ישראלית כחברה גזענית. כן, הם מודים, יש שנאת מוסלמים ופלסטינים בחברה הישראלית, אבל זו תוצאה של הסכסוך. זו מגוחך בערך כמו הטענה שפיגורן של מדינות ערב הוא תוצאה של המאבק בישראל. לא הפליטים ולא נוצרים מסכנים את ישראל. העובדה שהם סופגים גזענות איומה, שבחלקה הניכר נהנה מתמיכה של מוסדות הממשלה, אומרת שני דברים: יש גזענות עמוקה בציבור היהודי, שזוכה לתמיכה רשמית; ואין לזה קשר עם הסכסוך עם הפלסטינים. לא הנוצרים ולא מבקשי המקלט מסכנים את ישראל, למרות שהמסיתים נגד מבקשי המקלט מנסים לתאר אותם כאיום עתידי מצד ארגוני הטרור. הם שנואים משום שהם אינם יהודים.

אם מישהו רוצה הוכחה נוספת לשנאה הממוסדת ללא יהודים, הוא צריך רק להתבונן על נושא הגיור. מדינת ישראל מוכנה להכיר רק בגיורים אורתודוקסיים, ולא בגיורים קונסרבטיביים או רפורמיים, משום שרק האחרון מבטיח לה גיור קשיח במיוחד, או, במילים אחרות, מונע את הסכנה שיהודי כשר יתחתן עם לא יהודי. גם חוקי האישות של ישראל – ועל כך העירה כבר חנה ארנהדט במהלך משפט אייכמן, כשהשוותה אותם לחוקי נירנברג – מיועדים למנוע את המצב הזה. הם לא מאפשרים ליהודי להתחתן עם לא יהודיה. מי שרוצה לעשות את זה, יצטרך לצאת אל מחוץ לגבולות ישראל. אז תכיר המדינה בחירוק שיניים בנישואיו. פעם, לפני כמה עשרות שנים, ניתן היה להתחתן בקונסוליות הזרות בישראל; המדינה איננה מכירה עוד בנישואים האלה. זה היה פתרון קל מדי למי שהחליט לחלל את הדם שלו, ומדינת שנאת המין האנושי לא תעשה לו הנחות. רוצה להוציא את עצמך מהעם היהודי? כנראה שאנחנו לא יכולים, בינתיים, לעצור בעדך – אבל תצטרך לעבוד קשה ולהוציא לא מעט כסף.

חשוב לזכור ששנאת המין האנושי של היהדות האורתודוקסית היא אחד המסרים העיקריים של הדת הזו, ושהיא התקיימה מאות ואלפי שנים לפני שבא לעולם הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לאורך השנים הארוכות בהן לא החזיקה היהדות בכוח פוליטי, היא היתה צריכה להוריד את שנאת האדם שלה למחתרת. במקרים המעטים שבהם שהיא קיבלה כוח, עם זאת, השנאה הזו התפרצה מיד. החשמונאים השמידו את המקדשים הפגאניים שבסביבתם וגיירו את האדומים והיטורים בכוח החרב, תקדים שלימים ישחק לידי האינקוויזיציה הספרדית. כשקמה לכמה שנים ממלכה יהודית בחימר שבחצי האי ערב, במאה השישית, היא התפרסמה בעיקר בכך שכתוצאה מהסתה של "כהנים מטבריה" – כך כרוניקלים נוצרים – היא רדפה וטבחה בנוצרים במקום. זה לא היה מהלך חכם כל כך בימי הקיסר יוסטיניאנוס, והביזנטים הביאו לקץ מהיר שלה. כשהיסטוריונים יהודים מדברים על חימר, הם מעדיפים שלא לדבר על החלק הזה בהיסטוריה שלה.

וכמובן, ישנה מדינת ישראל, שיותר ויותר מתושביה רואים אותה כמסע נקמה נגד ההיסטוריה. התועמלנים שלהם מנסים להסוות את שנאת המין האנושי שלה – והם מצליחים בכך פחות ופחות. המרכיב המרכזי של הזהות היהודית-אורתודוקסית, שמטבע הדברים הוא בולט יותר ככל שאדם מרגיש יותר יהודי-אורתודוקסי וחשוב לו להדגיש יותר את זהותו זו, מתפרץ פעם אחר פעם מתוך המרתפים.

למזלם של אנשי ה-hasbara, מאד בעייתי לדבר על זה. אתה מואשם מיד באנטישמיות. אין בעיה לדבר על שנאת יהודים בקרב נוצרים, אבל לדבר על שנאת נוצרים בקרב היהודים? אמא'לה. הרי לא יכול להיות שהקורבנות הם מקרבנים בעצמם; על אחת כמה וכמה לא יכול להיות שאנשים שחשים את עצמם כקורבנות משום שכך אמרו להם שהם, אף על פי שהם תמיד היו בני עם האדונים, מקרבנים אחרים. זו עמדה מורכבת מדי. אלא ככל שאנשי ה-hasbara שוחקים את המונח "אנטישמיות" – היום, כדי להיות אנטישמי, מספיק להתנגד לכך שישראל תגרור את העולם למלחמה באיראן – כך הם מקרבים את הרגע שבו ההאשמה הזו תפסיק להפחיד; את הרגע שבו כל אדם הגון יקבל בשלוות נפש את הכינוי "אנטישמי" כשהוא מגיע מכיוונה של ישראל ותומכיה, ומבט חד וחסר רחמים יופנה אל המדינה היהודית היחידה במזרח התיכון, ומאליה תעלה התהיה האם נפתלי בנט והרבנים של "תקומה" מסוכנים יותר או פחות מאשר האייטולות, בכל מה שקשור להשגחה על הדק גרעיני.

אז, כמובן, תצעק המקהלה "אנטישמיות." אבל אף אחד לא יקשיב יותר.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

90 תגובות על ”מדינת כל גזעניה“

  1. בטטה הגיב:

    אוהו הבן של קורא את הבלוג הזה ? הללויה .

    כדאי להזכיר לבנשל שעל כבוד הצאר סר הטעם מרחפת עננה כבדה מאוד של חשדות לכאורה למעשים שמיוחסים לכאורה לאייל גולן עוד מהימים שהיה סר החינוך וקודם לכן כחכ אופוזיציה משועמם . החשדות האלו לא נחקרו כמו שצריך וטויחו על ידי הקונסוליירי והדוגמן .

  2. אחד העם 15 הגיב:

    אין שום הפתעה באשר לסימביוזה של קורבניות ועם הסגולה. גם האתוס הגרמני בנוי על אותו פטנט נאלח ואוילי הארים הנשגבים שמעולם לא הצליחו להקים אימפריה רצינית ונפלו קורבן לרדיפות של שבטים נחותים. הצירוף הזה הוא הקטלני ביותר. משטרים פשיסטיים כמו באיטליה וספרד היו רצחניים פחות כי ברקורד שלהם יש כבר אליפות אימפריאלית.

    • בורמכתש נוברכינים הגיב:

      זה כולל גם את הפלסטינים.
      הם רואים עצמם קורבן נצחי, בעידוד הכוהנים של השמאל. כמו כן הם בין העמים הרצחניים ביותר שמהלכים על פני האדמה.

      אבו-מאזן דרש לשחרר מן הכלא הישראלי כמה אסירים ערבים-ישראליים.
      את מי ביקש לשחרר? את אלו שרצחו יהודים.
      מדוע לא ביקש לשחרר מן הכלא גם עברייני נהיגה ? גברים שהכו את נשותיהם ? מוהלי כספים ? או אולי סתם כאלו שרצחו ישראלים ערבים אחרים ?

      בלקסיקון הפלסטיני רציחה של יהודי היא אינה פשע..

      • שמעון הגיב:

        איזה בורות שטופת מוח, ישמור האלוהים. ישראל פשוט מ-ש-ח-ר-ר-ת את רוצחי הפלסטינים שלה, וזה במקרה הטוב שהיא כולאת אותם. לרוב זה לא מגיע לידי זה. לבריונים הישראלים יש רישיון להרוג (מדים, תת מקלע, הכרה ציבורית שזה בסדר מאנשים כמוך). הרבה יותר פלסטינים נהרגו על ידי ישראלים מאשר להפך, וזאת יודע כל דרדק חוץ ממך. בשבילך זה הכל כתם עיוור, כי אתה, כאמור, שטוף מוח. קראת פעם ספר היסטוריה על האזור הזה? משהו שהוא לא מאמר של דן מרגלית ב"ישראל היום"?

        • בורמכתש נוברכינים הגיב:

          אני לא מכחיש שנהרגו יותר פלסטינים מישראלים בסכסוך ואני לא מכחיש שיש גם פשעים נוראיים שמבוצעים ע"י ישראלים כנגד פלסטינים, גם בידי חיילי הצבא, אבל גם הפלסטינים לא פטורים מדין.
          יש נטייה בקרב אנשי השמאל להקל ראש כאשר פשעים מתבצעים בידי פלסטינים כנגד ישראלים בדיוק כמו שאנשי ימין מקלים ראש כאשר פשעים מתבצעים בידי ישראלים כנגד פלסטינים.

          בלקסיקון הפלסטיני רציחת יהודי היא אינה פשע. ישראל שיחררה אסירים ערבים-ישראלים לפי בקשת הפלסטינים, זה מכיוון שלפי מערכת האמונות הפלסטינית אנשים שהלכו ופוצצו אנשים בתוך אוטובוסים או סתם הלכו ודקרו ישראלים, הם אינם פושעים.

          אני כמובן פוסח פה על הדיון של האם מותר לתקוף חיילים, גם רצח אזרחים ישראלים הוא אינו פשע לפי אבן-שושן הפלסטיני.
          אנשים המקבלים לעמי פופר ועדן נתן-זאדה בצד הפלסטיני נחשבים לגיבורים, כיכרות נקראים על שמם והם מקבלים כספים מן הממשלה הפלסטינית לאחר שחרורם.

          • עדו הגיב:

            בעיני הפלשתינאים אותו ערבי שרצח יהודי הוא שותף למאבק. אתה חושב שזה רע? אני מסכים איתך לגמרי. הרוצחים מכפר קאסם שוחררו כולם תוך זמן קצר וקיבלו משרות בשירות המדינה. גם כאן ניתן לשאול : האם סתם רוצח שהיה נכלא היה משתחרר כל כך מהר ומקבל את משרת אחראי האבטחה בכור שבדימונה אם היה רוצח בעל מכולת בזמן שוד ?

            • בורמכתש נוברכינים הגיב:

              המקרה שאתה מתאר בקשר לכפר קאסם הוא אכן פסול. לא כל מה שישראל עושה הוא קדוש, ויש הרבה רע.
              אבל אני זוכר למשל זוכר באופן אישי איך למדתי בבית ספר תיכון על מקרה כפר קאסם, שם נאמר שמדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל.
              במילים אחרות, מערכת החינוך הציונית הרגישה הצורך להראות לי בתור נער שמקרה כפר קאסם הוא פסול.

              האם הפלסטינים מקבלים ממערכת החינוך שלהם את אותו המסר בקשר למה שקרה במלון פארק או במסעדת סבארו ?
              האם ראית פעם תצלום של מהלך שיעור בבתי הספר של אונר"א ? איך שהם מעמידים את הילדים בשורות וגורמים להם לצעוק על כך שירושלים שלהם ושכל הארץ שלהם ?
              ואני בכלל לא מדבר פה על מערכת החינוך של החמאס, הלא היא הממשלה הפלסטינית הנבחרת, שהופכת ילדים לחיילים עוד מגיל 4.

              יש אנשי שמאל שאוהבים לעשות הקבלה בין הישראלים לפלסטינים בנושאים הללו. למשל אמהות ששולחות את בניהם לצבא מושוות לאמהות פלסטינים שרוצות שילדיהם יהיו שאהידים.

              כמובן שאין מקום להשוואה.
              אין אמא ישראלית שרוצה שהבן שלה יתפוצץ בתוך אוטובוס פלסטיני ויגיע עקב זאת לגן עדן, זה משהו שקיים רק בציליוויזציה שהתגבשה אצל הפלסטינים, או אצל הערבים, יותר נכון.
              שכן אנו רואים את הטירוף הזה גם במצרים, עיראק וסוריה.

              • עורלה גויים הגיב:

                האם ראית פעם תצלום של מהלך שיעור בבתי הספר של ה"ציונות" הדתית ? איך שהם מעמידים את הילדים בשורות וגורמים להם לצעוק על כך שירושלים שלהם ושכל הארץ שלהם ?

                • בורמכתש נוברכינים הגיב:

                  אל תעשה קונצים.
                  בלקסיקון הפלסטיני שאהיד היא מילה בעלת משמעות לוחמנית.
                  כשפלסטינים נהרגים בידי ישראלים הם מדברים עליהם בתור שאהידים, זו המילה המושרשת אצלהם המתארת איש או אישה שנפלו במאבק נגד ישראל.

                  אבל זו לא הבעיה, הבעיה היא ששימוש באמצעים כמו פיצוץ מסעדות, זריקת אוטובוסים לתהומות, דריסה באמצעות טרקטורים או סתם רציחות בדקירות סכין הוא לגיטימי ביניהם, כאשר כל זה מתבצע כנגד חיילים ואזרחים כאחד.

                  • עדו הגיב:

                    אז עם כל חוסר התלהבותי מהשכנים שלנו אני לא יכול שלא להיזכר שגם אצלנו, כשנלחמנו על עצמאותנו, לא בדיוק בררנו באמצעים. יוסף לישנסקי למשל, נתלה על ידי הבריטים כהשליך רימון יד על אוטובוס ערבי. יש אנדרטה לזכרו בדרך לצפת.

                    • בורמכתש נוברכינים הגיב:

                      אתה צודק אכן גם בהיסטוריה שלנו היו טרוריסטים, או לפחות אנשים שלקחו חלק בכמה פעילויות טרור, אבל אני חושב שסך הכל רוב החברה הישראלית מודעת לעניין ולא רואה את מעשי הטרור הללו בעין יפה.
                      ייתכן מאוד שיהיה ראוי להפסיק להנציח את האנשים הללו, או לפחות חלק מהם.
                      כמו כן אין תמיכה ציבורית במעשי טרור של ימינו שנעשים בידי יהודים כמו למשל המקרה של עמי פופר, ברוך גולדשטיין, יעקב טייטל, והבנדיטים הונדליסטים של תג-מחיר.

                      יש לפלסטינים תפיסה שאומרת שכל האסירים הבטחוניים היושבים בבתי הכלא הישראליים צריכים להשתחרר, לא משנה כלל על מה נשפטו או על מה הואשמו. יש תחושה שגם מקרי רצח של יהודים נתפסים אצל הפלסטינים כדבר שלא רק שהוא אינו פשע, אלא שהוא דבר הראוי לשבחים, הרי אחרי שהרוצחים הללו משוחררים במסגרת עסקאות שבויים הם חוזרים הביתה כגיבורים ומקבלים כספים מן הממשלה שלהם.

                    • An Cat Dubh הגיב:

                      יוסף לישנסקי נתלה ע"י העות'מאנים. אתה מדבר על שלמה בן יוסף:
                      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94_%D7%91%D7%9F_%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%A3

                    • עדו הגיב:

                      אופס

                  • An Cat Dubh הגיב:

                    בתור מישהו שהיה במגמת ערבית אני יכול לומר בבטחון מלא: בולשיט.

                    • בורמכתש נוברכינים הגיב:

                      אני מודה שאני לא דובר ערבית.
                      אם כך, אז למה מתכוונת האמא הפלסטינית שמייחלת לכך שבנה יהיה שאהיד?
                      למה מתכוונים הפלסטינים כשהם מדברים על השאהידים שיצעדו בבוא היום לירושלים?

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      שהיד זה רק מי שמעיד על אמונתו באללה.

                      דגל קונפדרציה זה בסה"כ סמל לזכויות הפדרליות של מדינות הדרום.

                      וצלב קרס זה סתם סמל בודהיסטי של מזל טוב

                    • An Cat Dubh הגיב:

                      אנונימי: במלים אחרות, הכונה היא למה שהמשתמש בסמל\מושג מתכון. לדברי המורה שלי לערבית, הכונה היא לא למחבל מתאבד אלא למי שמת תוך קיום מצוה.
                      אגב, אם אתה באמת רוצה לראות כמה דפוק עולם המושגים של היהודי הישראלי הממוצע: קרא על המשמעות האמתית של המושג "skinhead".

      • An Cat Dubh הגיב:

        מוהלי כספים? מוזר, מעולם לא שמעתי שעושים לכסף ברית מילה.

      • סמדר הגיב:

        מה זה, למען השם, מוהלי כספים? כאלה שמערבבים אותם בפולים? כאלה שחותכים פינה משולשת מכל שטר?!

  3. אילן הגיב:

    כדאי להזכיר בהקשר הזה שחנה ארנדט, אחת הפובליציסטיות היצירתיות והחשובות
    ביותר בעולם היהודי, שילמה את המחיר – עד היום לא קראו על שמה גם ככר קטנה. כנראה שהגותה היתה נכונה מדי.

  4. דניאל הגיב:

    מה אתם יודעים, בייבי נתניהו חשב על ויש לו פתרון: התקשורת שמאלנית.

  5. סמולן הגיב:

    אני די מתנגד לטענות שישראל היא גזענית בטירוף. למעשה, אני מתנגד גם לשימוש במילה "גזענות" לדברים שהם לא בסופו של דבר עמדה מדעית מאד מסוימת, כלומר תורת הגזע הקלסית. החלק השני הוא מין מלחמה פרטית בתחנות רוח, נא לא להגיב אליו (בעיקר נטליה).

    אממה, שעניין הנפקת תעודות הלידה הוא סוג של אווילות נאיבית מצד הימין. בטח לא גזענות, ובוודאי שלא אוסף הניחושים הלא מבוססים שנכתב למעלה על המוטיבציות. סביר יותר שהמדינה כנה לגמרי בתארה את המהלך כצעד מגמתי שבא לצמצם את נהירת הזרים הנה, ושהעיסוק של המדינה בצמצום נהירת הזרים כרוך בסופו של דבר, איכשהו, בכך שהמדינה חושבת שהיא מתפקדת כמעין מקלט ליהודים, שמורת-אינדיאנים ליהודים, מעון לנשים מוכות ליהודים, וככזו היא צריכה לשמור על קיומה הזה ככזה. כמו שהנהלה של מעון לנשים מוכות סביר שתפעל כנגד נסיון השתלטות על המעון (או מה שנתפס ככזה) ולא תעסוק רק בניהול המעון. אנא, לא להתווכח איתי על השאלה אם ישראל היא באמת-באמת מדינה שבאה לעזור לעם היהודי, או אם יש עם יהודי, או כל אחת מההתחכמויות החביבות האלו שבדרך כלל אני מאד אוהב לקשקש עליהן. אנחנו בדיני נפשות של ילדים.

    ובכן, אני מאמין שהמוטיבציות של השרים זכות כבדולח. לגמרי. הרעיון הוא לוודא שמשהו טוב שקיים כיום – ישראל – יתקיים גם מחר. סבבה. הבעיה היא שמשום מה, תעודת הלידה נתפסת כמעין מסמך שתקפותו פורמלית בלבד. באמא שלי, ימנים יקרים: עזבו את מה שעורכי הדין אמרו לכם וקראו את הכותרת שעל המסמך הזה. אם כתוב שם "תעודת לידה", המשמעות היא שהאדם המדובר נולד בתאריך כזה וכזה, במקום כזה וכזה. מחובת המדינה שבה נולד האדם לתעד את זה, ולספק אישור כזה על הלידה. למה ? כי כך הוא יוכל להשיג אישורים אחרים. זה האישור הראשון שאדם מקבל לקיומו. וכן, המדינה חתומה עליו.

    עכשיו, יכול להיות שמישהו שכנע אתכם, ימנים חמודים מאד, שאם יופק מסמך אחר עם כותרת אחרת ומהות זהה, אפשר יהיה לאיין את הצורך במסמך הקודם. זו טעות. השמאלנים הם נקניקים לא קטנים – ראו את תגובותיו של נתניהו למעלה – והם יקראו את המהלך החלקלק הזה עוד מראשיתו. הם ישפכו את דמו של כל נודניק הקשור בו. בלי היסוס.

    יתר על כן. בגלל המבנה המיוחד של השטות הספציפית הזו, יהיו לה לא פחות מאשר שני תוצרי בומרנג. כלומר, אולי יהיו יותר, אבל אני ספרתי שניים.

    הראשון נוגע לאנטישמיות. נא קראו למעלה כמה עיסוק באנטישמיות וחרדה מאנטישמיות חשובים בחשיבה היהודית בכלל והימנית בפרט. כעת, איון קיומם הפורמלי של ילדים של נוצרים לשם קיומה המתמיד של מדינת ישראל הוא כנראה הכי קרוב שניתן להגיע לרצח פולחני של תינוקות נוצרים לפסח. השמאלנים יעלו על זה מתישהו, והברית בין השמאל והאנטישמיות תשגה ותפרח עוד יותר. למה לכם ?

    שנית, כשאני כותב "שמאלנים" במקרה הזה יש פה טעות, כמעט הטעיה. מדובר בסוג של ראיית עולם – מה שפעם קראו בחירה קיומית – שכל אדם מסוגל לו. במאמר מוסגר, אחת הבעיות היא שהימין מציג תפיסות עולם ששמאלנים לא מסוגלים להם. לכן הם בזים להן ומתנשאים על מי שהם מזהים כאוחז בהן, רודפים אותו כמיטב יכולתם – מחוץ לאקדמיה מדובר ביכולת היפוטתית לגמרי, בתוכה זה כמו עדר רעב של תנינים – ומדברים עליו דברים פויה. אבל ימנים מסוגלים להבין שמאלנים ולהזדהות איתם, ולכן השמאל הוא אפשרות של כל ימני, על אף שההפך לא קיים, או כמעט ולא קיים. יש המון ימנים בעולם, ובמקרה הזה כולם שמאל. לפגוע בקיום הפורמלי של תינוק בן יומו? לא הגזמתם (יאמרו הימנים-שמאלנים הללו, כלומר כולם) ?? הימין יספק את המוטיבציות הבסיסיות (חמלה על תינוקות) והשמאל יספק את הארגומנטציה: אתם אידיוטים, סער ושות'.

    אני מציע, סער ושות', לסגת מכל העניין. הכי טוב יהיה פשוט להכחיש אותו. תאמר שזה לא קרה מעולם, ומדובר בסתם שמועות מוזרות בתקשורת. בהקשר הזה אני מציע שלא לעשות שימוש בדימוי בסגנון "שופכים את דמי", כדי לא להעיר אף דוב עלילת-דם-סימבולית-ובעצם-נכונה מרבצו. אם אותי עצבנתם, לא תאמין מה יהיה לכם עם האחרים.

    • עדו הגיב:

      הימין מציג תפישות עולם ששמאלנים לא מסוגלים להם.
      הממ. אני בהחלט מסוגל, רק לא רוצה, זה מה שהופך אותי לשמאל. אני בהחלט יכול להבין איש ימין, אני רק צריך לחזור קצת לילדות שלי.
      לא יודע איך זה בעולם. בארץ, להיות ימני זאת לא תפישת עולם ולא השקפת עולם אלא מצב נפשי (שלא לומר בעיה נפשית). זה מי שרוצה שהערבים יעלמו מפה אבל שמישהו אחר ילכלך את הידיים בבניין. זה מי שמדבר על ארץ ישראל שלנו מהתורה ואז הולך לאצטדיון כדורגל בשבת. זה מי שזוכר היטב את עוולות מפא"י בשנות החמישים אבל שהערבים בישראל יגידו תודה. זה מי שלא מבין שיש מחיר לכל אידאולוגיה ולכל השקפת עולם ולא מוכן לשלם אותו.

        • סמולן הגיב:

          זה הרבה יותר פשוט: בשביל השמאל, ימין הוא אוסף פשיסטים. פגם אומלל שבסופו של דבר צריך להעלים מן העולם. אם אפשר, בדרכי נועם. בשביל הימין, שמאל הוא תרומה בעלת ערך כאשר היא קטנה, מוגבלת וממוחמדת. היא בעייתית רק כאשר היא גדולה, ולכשלעצמה אין בה בה בעיה.

          • עדו הגיב:

            אה, זאת המשמעות של 'הומו מזדיין עם ערבים חבל שהיטלר לא גמר את העבודה עם ההורים שלך?'

  6. אוהד הגיב:

    הבלוג הזה הולך ומתדרדר, עם תגובות נוטפות אלימות ורוע, שלא היו מביישות את הצהובים שבאתרים. תת רמה.

  7. Alon Levy הגיב:

    יוסי, אתה שוכח שני פרטים חשובים:

    1. המהגרים שלא קיבלו תעודת לידה לילד שלהם הם בעלי מעמד חוקי ואשרת עבודה. אפילו גזעני ארה"ב רק מנסים למנוע תעודות לידה מילדים של מהגרים לא חוקיים (להם יש אוטומטית מעמד של אזרח ארה"ב לפי החוקה האמריקאית, בניגוד לבישראל – הרעיון הוא שהם לא יוכלו להוכיח שהם אזרחים).

    2. המדינה גם רק מציינת את שם האם בתעודת הלידה, ודורשת ממהגרים שיעשו בדיקת DNA באלפיים דולר מכיסם הפרטי על מנת לציין את שם האב.

    ראה כתבה בגרדיאן*:

    http://www.theguardian.com/world/2013/nov/20/israel-birth-certificates-foreigners

    *איך כותבים Grauniad בעברית? גרוניאד? גראניד?

  8. מיכאל קמינר הגיב:

    מת לדעת מה שרה חושבת על זה שהבן שלה מתנהל כאן כאחרון הטוקבקיסטים מלאי הקלישאות של הימין…
    בנים גידלתי ורוממתי…

  9. עורלה גויים הגיב:

    גם קשקשן וגם טיפש. הדה-לגיטימציה בעולם (פחות כלפי ה"עם היהודי", יותר כלפי ה"עם הישראלי" – מי שדוחף בכוח לזיהוי הזה הוא דווקא הימין הישראלי -) נובעת בחלקה מאנטישמיות קלאסית ובחלקה מפעולותיה של מדינת ישראל. מה ש"אנשים כמו יוסי גורביץ" כותבים על זה, גם באנגלית, פשוט לא רלבנטי וחסר כל השפעה ממשית בזירה הבינלאומית.
    אשכרה המקרה הקלאסי של לריב עם הראי.
    אם זאת האמת, חשוב להגיד אותה, גם אם היא לא נוחה לביבי ולמתנחלים, ואם זאת לא האמת – תנסה להתווכח איתה.

  10. אוקסימורוני גורביץ הגיב:

    אני שונא יהודים כי הם גזענים.
    מגיע ליהודים לחיות כמיעוט מדוכא במדינות של אחרים, כי הם מדכאים מיעוטים.

    זה נשמע לכם מוזר, אבל זה…לא.

  11. yossi הגיב:

    האלימות הגואה נגד הפלסטינית, ועצימת העיניים המערכתית היא תופעה מזעזעת שאני מאמין שרבים מאיתנו "זכו" לפגוש באופן אישי (לפחות ירושלמים). עם זאת, חשוב לזכור שקיימת גם עצימת עיניים כלפי אלימות מהצד השני, לדוגמא סביב האירועים בהר הצופים לאחרונה.
    אני יכול להבין את המשטרה שמעדיפה לא להלהיט את האווירה ברחובות ולטפל בעיניים בחדרי חדרים.

    בכל אופן, לא הייתי מגדיר את ההתנהגות האלימה כלפי המהגרים כשנאה הנובעת מגזענות, בעיקר מדובר מדברים שנובעים מפחד. השלטון והאוכלוסיה לא פעלו נגד המסכנים האלה לפני שהתחילו לפחד מהם.

  12. דרור הגיב:

    מתאים לחברה חסרת מוסר שמתעללת בבעלי חיים כדי להפכם ל״בשר״
    גם להם יש רישום בעת הלידה. מדינה חשוכה , צבועה, חסרת מוסר וערכים. השואה לא לימדה לקח

  13. ד"ר טוקבק הגיב:

    יאיר נתניהו היקר, מה אתה מבזבז את זמנך באתרי קיצון כאלה.
    אין עם מי לדבר- זה פה.

  14. וינסטון צ'רציל הגיב:

    אני שונא את נתניהו ובניו,טפו על כול משפחת נתניהו!!

  15. נעמה שמואלי הגיב:

    יאיר נתניהו חזק ואמץ

  16. תני גולדשטיין הגיב:

    הרבה גוזמאות.
    אתה מותח קו ישר בין גזענות מבחילה בישראל 2013 ובין שנאת גויים במקורות היהודיים ומדלג בדרך בקלילות על אלפי שנים של היסטוריה יהודית שחלקה הייתה מאוד גזענית וחלקה בכלל לא. כמה דוגמאות: התורה, יחד עם ציווי השמדת העם (דווקא שכחת את הכנענים) גם מצווה "ואהבת את הגר" בהדגשה, כשגר זה פשוט מהגר; האימפריה הכוזרית – הממלכה היהודית הכי גדולה בהיסטוריה – הייתה מאוד סובלנית, יותר מרוב המדינות בתקופתה, וחוקקה חוקים שנתנו לכל הדתות, כולל עובדי אלילים, מעמד כמעט שווה בפני החוק; יהודים במאה ה-19 וה-20 היו מהמובילים של תנועות נגד גזענות, גם כשהן עסקו בעיקר בזכויות של כושים (כמו התנועה לזכויות האזרח בארה"ב) או באחווה כלל-אנושית (כמו הקומוניזם); "שומרי משפט" זה ארגון ישראלי של רבנים שפועלים נגד גזענות והם מהארגונים הכי שמאלניים שהכי מרגיזים את הימין. ויש עוד המון דוגמאות. כמו שאמרת בעצמך, היהדות היא לא סלקטיבית, והיא משרשרת מדור לדור סלט של ערכים, חלקם סותרים אלה את אלה, חלקם מאוד גזעניים וחלקם לא. כך שלמעשה אין ממש דבר כזה "ערכי היהדות" אלא "ערכים של היהודים". "היהדות" כ"תורה ערכית" היא חחליל שכל אחד יכול להטות ולנופף בו איך שהוא רוצה. וזה די דומה למצב לגבי "ערכי הנצרות", "ערכי האיסלאם", "ערכים אמריקאים", "ערכים אירופיים", "ערכים הודיים", וכו' וכו'. ההכללות כמעט אף פעם אינן נכונות והשימוש בהם מוביל למקומות הלא-טובים שנגדם אתה יוצא.
    נ.ב
    אהבתי את נוכחותו של מר נתניהו כאן בדיון, גם אם באופן לא מפתיע לא הסכמתי עם חלק גדול מדבריו. פחות אהבתי את ההערות הגועליות שהוא חטף. דחיל רבאק, חבר'ה, הוא לא אשם בשום דבר באופן אישי ובטח שלא בשם שלו, תפסיקו לטנף עליו

טראקבקים/פינגבקים

  1. עלילת הדם החדשה של חיים נבון | החברים של ג'ורג'