החברים של ג'ורג'

הסוס הטרויאני של האחים היהודים

המרירות של הח"כים החרדים, עם בעיטתם מהקואליציה, נובעת בין השאר מכך שהם ידעו לאורך השנים שהכסף הגדול לא הלך אליהם – כפי שדימה לחשוב, או שיטה בתומכיו, האיש שדימה אותם לכלבים רטובים – אלא למגזר של האחים היהודים, חובשי הכיפות הסרוגות. ההבדל היה בשיטה: לחרדים לא היה אכפת במיוחד ממה שחושב עליהם שאר הציבור. הם ראו בו ממילא ציבור עוין, ועל כן לא היה אכפת להם במיוחד להשתין מהמקפצה. מבחינת חברי הכנסת שלהם, פרסום שלילי בציבור החילוני היה אפילו סוג של בונוס: הם יכלו לנופף בו מול הרבנים שמינו אותם, כסוג של הוכחה לכך שהם עושים עבודה טובה. כרגיל במצבים כאלה, מה שהועיל לח"כים החרדים דפק את הציבור שלהם והקל על בניית הדימוי שלו כאויב האומה: גם לא משרתים בצבא, גם מעיזים לדרוש תקציבים. ולא משנה שהתקציבים האלה לא היו גדולים במיוחד.

המתנחלים ושאר אנשי הכיפות הסרוגות למדו בשלב מוקדם מאד שלא כדאי לעצבן את הרוב. אין בזה דיווידנדים. הם הקפידו על עריכת ערימה של דילים מסריחים – לעולם לא נדע כמה כסף באמת נקבר בגדה המערבית – אבל הם תמיד עשו זאת בשקט, בלי הצהרות, הרחק מאור הזרקורים.

וכמו שבראש מעייניה של ש"ס עומדת מערכת החינוך שלה, שבראיה צינית – שהח"כים שלה שותפים לה, יש להניח, לפחות חלק מהזמן – מבטיחה מאגר עתידי של מצביעים, כך גם למפז"ל לדורותיה היתה את מערכת החינוך הנפרדת שלה, שגם אותה צריך היה לטפח כי גם היא היתה (בין השאר) מערכת אידיאולוגית מאד שמבטיחה, או על כל פנים מנסה להבטיח, מאגר של מצביעי עתיד.

אם אפשר לעשות השוואה גסה בין האחים היהודים לסניף הפלסטיני של האחים המוסלמים, החמאס, אז 1987 והאינתיפאדה הראשונה היו קו שבר בשני המקרים. אם עד סוף 1987 הדעווה, פעילות הצדקה והתשתית החינוכית, עמדו בראש מעייניה של חמאס, הרי שאם תחילת האינתיפאדה הדגש עבר לפעילות הזרוע הצבאית, שהלכה והתחזקה עד שביצעה בפועל הפיכה נגד ההנהגה האזרחית של הארגון – זו היתה המשמעות של חטיפת גלעד שליט. החל מ-1988, עם ההבנה שאי אפשר יהיה עוד להמשיך במדיניות ההתנחלות השקטה כאשר רוב הציבור היהודי מוכן לשלם במחיר ההתנחלויות תמורת שקט, הלכה המפד"ל והקצינה. ממשלת רבין של 1992 היתה הממשלה הראשונה בהיסטוריה של ישראל שהמפד"ל לא היתה חלק ממנה – ואז החלו להשמע הקריאות הפנימיות שעבור ההתנחלויות, מקריבה התנועה גם את מפעל החינוך שלה, שהצריך שליטה במשרד החינוך, שהמפד"ל התרגלה לקבל.

ועם זאת, אף שמערכת החינוך של האחים היהודים עברה למבער האחורי לעומת המאבק בתחום ההתנחלויות (וכאן המקום להזכיר שמערכת החינוך הזו מספקת חלק ניכר מהמפגינים של המגזר, שמוסעים בהמוניהם מן הישיבות אל ההפגנה ובחזרה), הרי שהאחים המשיכו לשמור גם עליה. מהבחינה הזו, מינויו של חבר האחים שי פירון לשר חינוך בהחלט משרת את מטרותיהם, והוא אחת הסיבות לכך שהברית בין "יש עתיד" והאחים היהודים חזקה כל כך: לאחים יש סוס טרויאני במשרד החינוך.

השבוע קיבלנו לכך שתי דוגמאות. הבולטת שבהן היא זו שפורסמה הבוקר: כמחצית מהתיכונים שהמורים שלהם יקבלו בונוס על "חינוך לערכים" הם ממערכת החינוך הממלכתית דתית. מרכיב מרכזי מבונוס ה"ערכים" נובע ממספר יוצאי התיכון שמתגייסים לצה"ל ו/או לשירות הלאומי. כמובן, המתגייסים חובשי הכיפות הסרוגות הם בחלקם הניכר משתמטים ברשות שמשרתים פחות ממחצית השירות של האזרח החילוני, אבל את הבונוס בתי הספר מקבלים בכל מקרה. זו שיטה מצוינת להעדפה תקציבית תקנית לכאורה של בתי הספר הדתיים על בתי הספר החילוניים – ועל אחת כמה וכמה, כשמדובר בבתי הספר של ערביי ישראל. הכללת ה"שירות הלאומי" צריכה להרגיז במיוחד, משום שמדובר בלאטיפונדיה שנמצאת בשליטה מובהקת של חובשי הכיפות ושמיועדת בעיקרה לצעירות דתיות: כשצעירים ערבים ניסו להתקבל למסגרת הזו, הם נדחו לא פעם בתירוץ של "אין תקציב."

האחריות של פירון למהלך הזה חלקית, כי במקור מדובר בתרגיל של גדעון סער, ומותר לחשוד שפירון – שכנראה למד את השטיק מהבוס שלו – גוזר כאן קופון על מהלך של מישהו אחר. ההחלטה השניה, מצד שני, מגיעה לגמרי מכיוון פירון.

משרד החינוך התייצב השבוע רשמית לצד הדרת הנשים, והודיע שהוא יממן הפרדה במוסדות הממלכתיים דתיים בין ילדים וילדות החל מכיתה ד'. עד כה, הפרדה כזו היתה רווחת למדי – אם כי היא התגברה מאד בשנים האחרונות – אבל מומנה לעתים קרובות מכיסם של ההורים. עכשיו המימון שמיועד להבהיר לנשים שהן ערווה מהלכת שמהווה סכנה לכל גבר יגיע ישירות מקופת משרד החינוך. זה משהו שסער, כשר חינוך חילוני, לא העז וכנראה לא היה מעז לעשות. הדרך המשותפת שלו ושל האחים היהודים נפסקת בהדרת נשים יהודיות.

חשוב לציין שפירון הרג כאן שתי ציפורים באבן אחת: הוא לא רק העניק גושפנקא רשמית לתמיכה של המגזר שלו בהדרת נשים, הוא גם הצליח באמצעות המהלך הזה להקטין את מספר התלמידים בכל כיתה – ובעצם, העביר מימון להקטנת מספר התלמידים בכיתה בבתי הספר של האחים היהודים. המשמעות היא שאם עד כה היה מיעוט של בתי ספר ממלכתיים דתיים שהתנגדו להפרדה כזו, עכשיו הם ימצאו את עצמם בעמדת נחיתות נוספת מול בתי הספר שכבר ביצעו הפרדה: הם לא צריכים עוד לבקש מימון מההורים או מהמועצה המקומית, הם יוכלו לקבל אותו ישירות ממשרד החינוך – ובמאבק הפנימי בין הורים שתומכים בהפרדה ובין המתנגדים יקבלו הראשונים רוח גבית משר החינוך.

אז יש לנו שר חינוך מ"יש עתיד," שמקדם את הדרת הנשים ואת החינוך של בני המגזר שלו על חשבון החינוך של כל השאר. או, בקיצור, שמשמש כסוס טרויאני של האחים היהודים. מצביעי "יש עתיד" שגילו שהם הכניסו מפד"לניק מהזן הישן למשרד החינוך (כן, הוא נאבק במערכת החינוך של ש"ס – זו, כזכור, לקחה את התלמידים שלה ממערכת החינוך של המפד"ל), שיש לו עניין בהדרת נשים, יוכלו להאשים רק את עצמם: פרצופו האמיתי של פירון נחשף בנובמבר 2012, שלושה חודשים לפני הבחירות. מי שלא ידע, העדיף לא לדעת.

אבל זה נכון, כמובן, ל"יש עתיד" כולה, בדגש על מנהיגה.

עוד דבר אחד: חמושי יס"מ הסתערו על בית ביצהר והשתמשו בטייזר כנגד אדם לעיני ילדיו, במצב שאין עוררין שבו הם לא היו בשום סכנה. אחר כך הם איימו לענות אותו באמצעות הטייזר גם כשכבר היה בידיהם, ויש יסוד לסברה שהם גם עשו זאת. הסרטון – זהירות, תמונות קשותכאן. זמן קצר לאחר מכן, ועל זה התקשורת הישראלית כבר לא דיווחה, יצאו מתנחלי יצהר לפוגרום "תג מחיר" הקבוע, כשהם מתפרעים בצומת יצהר ומנסים לתקוף את הכפר ידוע הסבל בורין. חמושי צה"ל הגיעו למקום וכהרגלם, ירו גז מדמיע על הקורבנות. ישנם דיווחים שלא אוששו על ירי חי כנגד הפלסטינים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

38 תגובות על ”הסוס הטרויאני של האחים היהודים“

  1. נועם א"ס הגיב:

    "משטרת ישראל הכניסה לשימוש אקדחי טייזר בשנת 2009 למרות שבמדינות אחרות בעולם כבר נהרגו מאות אזרחים עקב שימוש באקדח נגדם על ידי שוטרים. האקדח הקטלני, אשר פותח בארה"ב, יורה שני חצים שעליהם ווים החודרים לגוף וגורמים להלם חשמלי, כאבים עזים, הפרעה לפעילות הלב ולעיתים גם מוות."
    http://alllies.org/blog/archives/18550

    בדף נמצאות הפניות לדיווחים על שימוש בטייזרים בישראל בכמה מקרים שערורייתיים במיוחד: "במקרה אחד, שוטרים חישמלו באמצעות טייזר אם של משפחה מחוסרת דיור בעת פינוי המשפחה ממחסה זמני שהקימה לעצמה באור יהודה. באירוע השני, שוטרי תנועה ירו בטייזר לעבר אשכיו של אדם – בעודו אזוק בידיו – לאחר שנעצר מכיוון שנהג בניגוד לכיוון התנועה."

    כמו גם אסופת סרטונים המתעדים שימוש בטייזרים בארה"ב ובקנדה, בהם מהגר מפולין שמחושמל למוות בשדה התעופה לעיני אימו (תושבת קנדה) כתוצאה מאי הבנה כיוון שהמהגר לא היה דובר אנגלית; פגיעת טייזר בראשה של נערה בת 14; קשישה בת 72 שמחושמלת בטייזר עקב עבירת תנועה; ו-"סטודנט באוניברסיטת פלורידה שהעיז להציג שאלה מביכה למועמד לשעבר של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, ג'ון קרי, בדיון באוניברסיטה הותקף על ידי שוטרים באמצעות טייזר."

    הכוח משחית. ברוכים הבאים למדינת החוק הטכנוקראטי של הכוח החשמלי.

    • אמת מארץ הגיב:

      אין בכלל ספק שמדובר במכשיר עינויים ובמקל גדול לבריון. חובה להוציאו מידיהם. אין לכך שום הצדקה. התירוץ שזה "במקום" נשק קטלני יותר כ"כ לא מבוסס בעליל

      • נועם א"ס הגיב:

        אל תעשה את המשגה הנפוץ ותייחס את המקל הגדול לבריון המקרי שמחזיק בו – חפש את מי ששם את המקל הזה ביד של הבריון כדי שיהיה לו בריון לשירותו. על שלושה דברים עומדת הטכנוקראטיה האלקטרומגנטית המודרנית: על משטרה עם אקדחים מחשמלים, על המאגר הביומטרי, ועל רובוטים מעופפים באוויר למטרות רצח הידועים בשמם הציוני המכובס מל"טים. הראשון נועד לנטרל את מתנגדי המשטר הסוררים מבית, השני נועד למשטר את נתיני הטכנוקראטיה כולה סוררים ושאינם סוררים, והשלישי נועד לחסל ללא הפרעה את מתנגדי הטכנוקראטיה מחוץ, או כל אפשרות של התנגדות לטכנוקראטיה.

        לא תוציא את המקל הגדול בידיו של הבריון, כי מי ששם את המקל הזה שם צריך שהמקל הזה יישאר שם. שלטונו תלוי בכך, כמו גם פרנסתם (המשופעת למדי, טוענים) של אלו המייצרים למענו את כל המקלות הגדולים הללו – הם, מנוע הצמיחה וכן הלאה. חפש "היי-טק" בלינקדאין – מי יודע מה תמצא. אולי תגלה על תנאי התעסוקה בתעשייה הצבאית, תוצריה של ההצלחה הנדירה של מאבק התאגדות העובדים של עובדי התעשייה הזו דווקא, שהם, דווקא הם, לא עובדי מפעלי ים המלח, לא העובדים הסוציאליים או הרופאים, בצעד חריג לחלוטין זכו לקרן פנסיה פטורה מדמי ניהול.

        • אמת מארץ הגיב:

          אה, ב"בריון" התכוונתי למשטרה כזרוע של השלטון

          • נועם א"ס הגיב:

            אני יודע, ועדיין – אנשי הטכנולוגיה המתקדמת המייצרים את מכשירי הפשע ראויים לתשומת לבך יותר מהבריון המזדמן שמפעיל אותם. הבוננזה זה שם.

            • אמת מארץ הגיב:

              אני חשוב שאני מקווה שיש סיכוי (אם כי קלוש) לצמצם את תפוצת הדברים הללו באמצעות מאבק וליטי\ציבורי.
              את תעשיית הכנסיה החדשה לעומת זאת….

              • אמת מארץ הגיב:

                כלומר יש סיכוי לצמצם את תפוצת הטייזרים אולי

              • נועם א"ס הגיב:

                אבל אז ממה הציונים יעשו כסף?

                אני לא לגמרי בטוח למה כוונתך ב"כנסייה החדשה" שלגבי עלייתה (?) אתה רומז שמדובר באיום גדול יותר מעלייתה של המדינה הטכנוקראטית. אם זאת הכוונה הרי שאני חלוק עליך ומוצא את פרשנותך מסוכנת לא פחות ממפלצות הטכנולוגיה המתקדמת עצמן שאותן בונים מיטב המהנדסים המתוגמלים, בשבילנו ובשביל ילדותנו וילדינו לדיראון עולם.

                והרי גם "הכנסייה הישנה" הייתה דבר אחר לגמרי ממה שאוהבים לדמיין לעצמם מהנדסי ההיי-טק המתוגמלים: את מסע הצלב הראשון הגו, יזמו, תכננו, הפיקו ומימנו הבנקאים של וונציה. מסע הצלב השני, הדתי מכולם, היה כישלון חרוץ. במסע הצלב השלישי ריצ'ארד לב ארי אולי סיפר לעצמו שמטרתו היא ירושלים – בפועל, לאחר כיבוש יפו ועכו ונתיבי המסחר שעליהם חלשו ערי החוף המזרחי, על ירושלים הוא ויתר. במסע הצלב הרביעי לא טרחו אפילו להגיע עד למחוזות בהם פעל הנביא-המושיע, ופשוט נעצרו בקונסטנטינופול העשירה פי כמה וכמה, בזזו אותה וטבחו בתושביה – כי מה לי ולצלב האמיתי, כשבחצי הדרך נמצא מה שאני באמת חפץ בו?

                זה תמיד היה כסף, מההתחלה. לא הדת.

                • אמת מארץ הגיב:

                  "כנסייה חדשה" כי המדינה יוכלו לראות אותך כל העת ולהעניש אותך אותך על כל דבר. כמו אלוהים בימה"ב

                  • נועם א"ס הגיב:

                    אה, אוקיי. זה ביטוי מאוד יפה וגם די הולם. אם כי צריך להצביע על איזו הפרדת רשויות מבטיחה יותר שהתקיימה במודל הימי-ביניימי, בין הרשות השופטת (the all-seeing) והרשות המבצעת (המענישה). ראו אותך כל הזמן ויכלו להעניש אותך כל הזמן, אבל זה שיכל להעניש אותך כל הזמן הוא לא זה שיכל לראות אותך כל הזמן, ולהיפך, וברווח הזה בין השניים הייתה בפועל הרבה מאוד תנועה. מה גם שבשום שלב הכנסייה הקתולית לא החזיקה בריכוז של כוח שיהיה שקול לרבע מזה של, נניח, קרן המטבע הבינלאומי דהיום. רוב הזמן הכנסייה לא היתה יותר מעוד חצר אוליגרכית שנלחמת על הישרדותה.

  2. אורי הגיב:

    אמנם זה קשור ליאיר לפיד
    אבל לא מצאתי מקום אחר לשלוח לך את הלינק.
    נראה לי שתאהב את זה
    http://www.themarker.com/wallstreet/1.2098728

  3. יואב הגיב:

    בתי ספר נפרדים תמיד מקדמים הדרת נשים?

    • אלכס ז. הגיב:

      כן.

    • עדו הגיב:

      וקצת להרחיב אחרי התגובה של אלכס. לא משנה מה מלמדים באותם בתי ספר, עצם העובדה שהם נפרדים כבר כשלעצמה מהווה אמירה.

      • יואב הגיב:

        היא מהווה אמירה, אבל לא בהכרח אמירה של הדרת נשים. יש בעולם בתי ספר נפרדים רבים (בבריטניה, באוסטרליה..) ולא נראה לי (מהכרות איתם) שהם קשורים איכשהו ל"הדרת נשים".

        • אלכס ז. הגיב:

          הם קשורים, אבל זה "לא נראה לך" כי אתה לא חושב על זה.

          גם אם נניח שאותם בתי ספר מלמדים את אותם המקצועות באותה הרמה (הם לא) ושהם נהנים מאותם תקציבים (הם לא), אז עדיין אנחנו נשארים עם בית ספר לבנים שבו נמצאת הקבוצה הדומיננטית – זאת שעתידה לתפוס את מרבית עמדות ההנהגה, עליונות כלכלית וכד' – ובית ספר לבנות עם הקבוצה המדוכאת – זאת שנגדה מופעלת עיקר האלימות, זאת שמרכיבה את מרבית הנזקקים וכד'.
          כשתלמיד מבית ספר לבנים ירצה להתקדם בחיים יעמדו לצידו החברים הזכרים שלו, שסטטיסטית נמצאים בעמדות עדיפות על פני נשים. כשתלמידה מבית ספר לבנות תרצה להתקדם היא תגלה שקבוצת ההתייחסות שלה מודרת מכל עמדת השפעה אפשרית.

          מה שמוביל אותי לבתי ספר בעולם האנגלוסקסי. שם הפרדת המינים היא עוד מהתקופה בה בתי ספר לבנות היו אמורים להוציא אימהות "טובות" שיודעות להכין תא לבעלים שלהן. אם זאת לא הדרה אני לא יודע מה כן.

          אה, כן. לפני שאתה מתחיל לספר לי שהזמנים השתנו, תבדוק כמה מבתי ספר לבנות שורפים תקציבים על שיעורי "כלכלת בית" ושטויות אחרות וכמה בתי ספר לבנים מקבלים שיעורים ברובוטיקה ותגבור מדעים.

          • יואב הגיב:

            אני אהיה עדין… בכל מה שנוגע לעולם האנגלוסקסי אתה מדבר שטויות.

            • עדו הגיב:

              אז בוא נדבר על העולם שאנחנו מכירים.
              עבדה איתי מתכנתת מוכשרת שלמדה בבית ספר חרדי לבנות. המעניין הוא שהיא אכן למדה הרבה דברים מתקדמים שם – אנגלית, מתימטיקה ושאר מקצועות מועילים ומרחיבי אופקים. באותו זמן הבנים למדו גמרא,ש"ס ופוסקים. אם היא הייתה נשארת חרדית היא הייתה מתחתנת עם אחד מאותם בנים וכל הידע העדיף שלה היה עדיין נחשב פחות ממה שלמד בן הזוג. פגשתי גם כאלו שנשארו חרדיות והן פירנסו את הבעל כדי שילמד בכולל ויהיה תלמיד חכם וצדיק גדול וגם כמובן גידלו את הילדים ועשו את עבודות הבית בשבילו.
              במילים אחרות, אין לי מושג מה קורה בבתי ספר אנגלוסקסיים. אבל להגיד – "היי, בדנמרק יש בתי ספר מופרדים ולכן לא צריך לחשוש ממצב כזה אצלנו" – זו שטות מוחלטת. בדנמרק אולי מי שתלמד בבית ספר לבנות תהיה מהנדסת עם בעל עובד שמתחלק איתה במטלות הבית, לא בישראל.

              • יואב הגיב:

                העולם שאני מכיר כולל גם את העולם מחוץ לישראל.

                אני לא אומר "היי, בדנמרק יש בתי ספר מופרדים ולכן לא צריך לחשוש ממצב כזה אצלנו", אני אומר "היי, באנגליה יש בתי ספר מופרדים שממש לא מקדמים הדרת נשים, לכן להסיק אוטומטית שבית ספר נפרד הוא הדרת נשים מעיד על ראיית עולם צרה שלא לומר בורות – אם אתה חושב שבתי הספר האלה יקדמו הדרת נשים חובת ההוכחה היא עליך ועצם זה שהם נפרדים לא מוכיח כלום"

                • Alon Levy הגיב:

                  באנגליה, היסטורית, זה תוצאה של הדרה. בתי הספר היו לבנים בלבד, אז פתחו בת ספר נפרדים לבנים. עם עליית החינוך הדמוקרטי המודרני, הוקמו בתי ספר משותפים, ובתי ספר לבנים התחילו גם לקבל בנות. בניו אינגלנד מאותה סיבה יש קולג'ים לבנות בלבד (הקולג'ים לבנים כולם כבר גם מקבלים בנות). בתי הספר והקולג'ים האלה לא מקדמים הדרה, אבל הם שריד היסטורי של הדרה. עובדה שבמדינות המדירות נשים יותר, המסורת של בתי ספר מופרדים נמשכה: בסינגפור הסקסיסטית ברמה מחליאה, יש הרבה יותר הפרדה בבתי הספר עד כיתה י', כי הערכים שלה הם הערכים של אנגליה של לפני שנות ה-60.

                  אז כשרוצים להפריד בית ספר שאינו מופרד, זה יכול להיות אך ורק מצב של הדרה. זה לא בגלל שום מחקר שתומך בהפרדה. ארגונים פמיניסטיים מתנגדים להפרדה בטענה שאין הבדל בין גברים ונשים, ותומכים במקום זה בתוכניות של נשים במדע וכדומה שייתנו לבנות בגילאי תיכון מודלים לחיקוי.

                  • יואב הגיב:

                    באנגליה של ימינו, ואני מניח שגם באוסטרליה, קנדה וארה"ב של ימינו, זה ממש לא תוצאה של הדרה.

                    • Alon Levy הגיב:

                      בארה"ב זה רק קיים בבתי ספר דתיים שמרניים, ובבריטניה זה שריד של הדרה מסורתית, בדיוק כמו מוסד המלוכה.

                    • גיל ב' הגיב:

                      תסתכל למשל על: http://www.wellesley.edu

                      זה אחד מהקולג'ים הטובים בארה"ב.

                    • Alon Levy הגיב:

                      זה אכן שריד של הדרה. כשהקימו את הקולג', האוניברסיטאות היו לגברים בלבד. באמצע המאה ה-20 אוניברסיטאות השתמשו בקיומם של הקולג'ים לנשים כטיעון נגד קבלת נשים. קולומביה רק נתנה לנשים ללמוד בקולג' שלה ב-1983 כי ממול לקמפוס היה קמפוס של קולג' לנשים. מאז את חלק מהקולג'ים לנשים פתחו גם לגברים (וסר), את חלק סגרו וחיברו עם האוניברסיטאות שהם היו קשורים אליהן (רדקליפ, וכמעט גם ברנרד), ואת חלק השאירו, כולל ולסלי.

          • גיל ב' הגיב:

            יש מחקרים שמראים שדווקא עדיף לנשים ללמוד בלי גברים. למשל, יש נטייה של מורים להתעלם מבנות שמצביעות כדי להשיב במקצועות "גבריים" כמו מתמטיקה. כשכיתה כולה מורכבת מבנות מוסרים חסמים כאלו ודומים.

      • yankel הגיב:

        איני חושד לרגע שטובת הבנות היא המניע להפרדה בממ"ד אבל העובדות הן:

        http://www.theguardian.com/education/2009/mar/18/secondary-schools-girls-gcse-results

        • אלכס ז. הגיב:

          אני מעדיף לראות את המחקר המלא. אבל כמה נקודות:
          1. בתי ספר לבנות הם לרוב בתי ספר דתיים (במקרה הזה state faith schools) שמתוקצבים טוב יותר מבתי ספר ממלכתיים רגילים.
          2. ההורים ששולחים את הילדים שלהם לבתי ספר אלו מבוססים ומקושרים יותר מהורים ששולחים את הילדים שלהם לבתי ספר לא דתיים בעיקר בגלל שיש תדמית איכותית לבתי ספר דתיים ותחרות קשה לגבי מי יצליח לשבץ את הילדים שלהם בבית הספר.

          שתי הנקודות הללו מספיקות כדי להסביר למה יש תוצאות טובות יותר בבתי ספר מופרדים.

          • רועי הגיב:

            ויש מאמרים (כולל עבודות חדשות שטרם התפרסמו וראיתי בכנסים) שלוקחים את זה בחשבון. בפרט, כל העבודות הרציניות מתעלמות מבתי ספר דתיים או שולטות על זה ברגרסיה.

          • רועי הגיב:

            ובגלל שאתה מעדיף לראות מחקרים מלאים, הנה משהו נקי לגמרי:
            http://cbe.anu.edu.au/media/2598772/dp679.pdf
            ויש עוד עבודות מוצלחות של בות' ונולאן על הנושא הזה, בגילאים צעירים יותר.

    • ygurvitz הגיב:

      לא תמיד. בבתי הספר האלה, כן. זו המטרה של ההפרדה בהם. תומכי ההפרדה אומרים זאת במפורש.

  4. סתם אחד/האחד הגיב:

    אז ככה :
    ילדי מצביעי המפד"ל לא לומדים במערכת חינוך הממלכתית דתית , אלא בבתי ספר פרטיים כדוגמת נעם , מי שכן לומד שם זה הציבור ה"מסורתי" .
    אגב , רוב מערכת החינוך הממלכתית דתית גם כך היא נפרדת -לאלה שמעדיפים מערכת חינוך מעורבת ישנם את הבתי ספר הממלכתיים .

  5. קובי הגיב:

    לא מעט אנשים טוענים שהסיפור עם המתנחל מבוים, וכלל לא רואים שמחשמלים אותו, מה עוד שמדובר במנוול שמצפצף על הצבא ומפר צווי הרחקה בנימוק שהוא יושב ביצהר מתוקף שייכותו לעם ישראל

    • עדו הגיב:

      תבדיל בין החלק הראשון בתגובה שלך לשני.
      זה שהאיש מנוול – על זה כשמאלני אין לי וויכוח איתך.
      האם מדובר במשהו מבוים? אם כן זה ממש לא משנה אם מדובר במנוול או לא, זה לא בסדר להעליל על המשטרה גם אם אתה שמאלני צמחוני שמתנדב בצער בעלי חיים. אם זו לא עלילה – זה פשע ולא משנה מי זה שחושמל.

  6. חיליק הגיב:

    מי טוען?

    אם הוא לא חושמל, כל מה שהמשטרה היתה צריכה לעשות הוא למסור בתגובה שהוא לא חושמל. במקום זה היא בחרה לא להגיב. מעבר לזה שיש כאן הודאה שבשתיקה, דוברות המשטרה בטוחה שהיא יכולה לבחור למה להגיב ולמה לא, שזה סיפור בפני עצמו.

    בועז אלברט הוא אכן מנוול, ומבחינתי מדינת ישראל היתה צריכה להשאיר אותו ואת החברים המטורללים שלו (שכולם אגב יושבים שם "מתוקף שייכותם לעם ישראל") להסתדר לבד עם תמונות הראי שלהם בצד השני. אבל צווים מנהליים זה חרא, לא משנה נגד מי הם מוצאים, ובכל מקרה אין שום הצדקה לחשמול בני אדם, בטח לא אלימים.

    • קובי הגיב:

      בחלק מהאתרים זו תגובת המשטרה, הסרטון ערוך, ככה זה היה בוואלה וגם ערוץ 1 בשישי בערב

טראקבקים/פינגבקים

  1. הפרוטוקולים של ציון, גרסה 3,648 | החברים של ג'ורג'