החברים של ג'ורג'

מפלגת הבית השלישי: מפרקים את הנפתליבאן

אחת ההפתעות של מערכת הבחירות הנוכחית הוא נפתלי בנט, האיש עם כיפת העבריין המוצנעת, כזו שמיועדת לצופה בו לפקפק אם הוא אכן דתי. הסיבה להצלחה המשוערת הזו – כזכור, סקרים הם רק הערכה – היא פשוטה: בנט משתמש באסטרטג השיווק הפוליטי המוביל בישראל, משה קלוגהפט.

אתם עשויים לזכור את קלוגהפט כמי שהקפיץ לתודעה את "אם תרצו." השיטה שלו מאד פשוטה: אם אתה רוצה לקדם את הרעיון של ארץ ישראל השלמה, דבר על הכל חוץ מזה. הציבור אלרגי לרעיון. במקום זה, עטוף את הלקוח שלך במעטה נוצץ, שמושך ככל היותר אנשי מרכז, תוך הצנעת כל מה שעשוי לגרום למצביע או התומך הפוטנציאלי להבין שהוא קונה נחש בשק.

ראו את הפרסומות של "הבית היהודי": הן מתמקדות בדמותו של בנט. כל כך מתמקדות בו, שהפתק של המפלגה נושא את הכיתוב "בראשות נפתלי בנט." שיא כזה של נרקיסיזם שמור בדרך כלל למפלגות הגדולות בלבד, וזו דרכו של בנט לאותת שהוא יביא את מפלגתו למקום השני בגודלה בכנסת. אולי הוא היה יורד מהרעיון אם היה זוכר שהראשון שהשתמש בשטיק הזה היה יצחק רבין, בבחירות 1992. במפלגה של בנט, בית התליין, מעדיפים שלא להזכיר את החבל הזה.

בנט מצולם, כאמור, עם כיפה מוצנעת. ככה לא מפחידים חילונים. הוא מגולח ולא נראה כמו מתנחל. רשימת התפקידים שמילא – קצין בכמה יחידות מיוחדות, מנכ"ל (איך קיבל את הג'וב? לא ברור) בחברת הייטק שהגשימה את החלום הישראלי ומכרה את עצמה – מככבת בכל מקום. רק תפקיד אחד בקריירה של בנט לא מוזכר: מנכ"ל מועצת יש"ע. לגוף הזה, ידע בנט כבר כשהקים את "ישראל שלי", יש מוניטין שלילי כמעט כמו זה של הכת הסיינטולוגית; צריך להחביא אותו. דרכי הרמיה לא מופנות רק כלפי חילונים טיפשים ואנשי מרכז תמימים: באופן חריג, קנס השופט רובינשטיין את הבית היהודי ב-72 אלף ₪ – סכום שיא – משום שזו, כמצוות קלוגהפט יש להניח, ניסתה למסמס את ההוראה של ועדת הבחירות המרכזית להסיר את השלטים שמראים את תמונתו של בנט יחד עם זו של נתניהו.

המטרה של התרגיל הזה פשוטה למדי: להבטיח למצביעי ליכוד שנמאס להם מהמנהיג שדפק אותם, ושלא רואים את עצמם מצביעים לרשימה שמורכבת בחלקה הגדול מאנשי ליברמן (האם עדיין מותר לומר שזו תוצאה של שנאת המהגרים הרוסים הרווחת בקרב יוצאי ארצות האיסלם, זו שאריה דרעי רוכב עליה?), שהם יכולים לסמוך על בנט. הוא עם נתניהו. הוא לא ימכור אותם לשמאל. סביר להניח שאם התרגיל הזה יכניס לבנט עוד מנדט, ה-72 אלף האלה יהיו שווים לו.

הבעיה בקמפיין הצבעוני הזה הוא שהוא כטיח על קברות מתים: גירוד קל מגלה את הגועל והצחנה שהוא מסתיר אך בקושי. לבנט קרתה תקלה: יגאל עמיר, אולי האסטרטג הפוליטי המוצלח ביותר של 20 השנים האחרונות, הביע בו תמיכה. בנט מיהר להתנער ממנו, ייאמר לשבחו – במילייה של הבית היהודי, זה לא מובן מאליו – אבל התמיכה של עמיר בבנט אומרת דרשני. אין ספק שבנט יקדם את הערכים של עמיר בצורה הטובה ביותר, כמובן תוך דיבור בלתי פוסק על דברים אחרים. הציפוי הדק של בנט לא מספיק כדי להסתיר את העובדה שמס' 13 ברשימה שלו, הלל הורוביץ, תומך בשחרור חברי מחתרת בת עין (שכזכור, ניסו לפוצץ בית ספר לבנות), ובהדרת נשים. התגובה של הבית היהודי היתה קלוגהפטית להפליא: הוא שלח את הכתבים לברר מה אמרו פעם חברי כנסת עתידיים של מפלגות אחרות. אוי לבנט אם יתנער מהורוביץ.

המקרה של ג'רמי גימפל מעניין. הלז, שנמצא במקום ה-14 ברשימת הבית היהודי – שנחשב ריאלי על פי חלק מהסקרים – נתפס כשהוא מפנטז בפומבי על פיצוץ המסגדים בחראם א שריף והקמת בית המקדש היהודי במקומו. בנט היה כאן בבעיה. מצד אחד, הוא לא יכול להתנער מגימפל: הפנטזיה שלו מקובלת מאד בחוגי הכיפות הסרוגות, ולא רק שם. רונן שובל, חילוני לכאורה ומועמד לשעבר של הבית היהודי, אמר בעדותו שציטטתי בהרחבה אמש שאהוד ברק הוא "אנטי ציוני במשתמע" משום שהוא "ויתר על הר הבית" (עמ' 23 בפרוטוקול.) איך הר הבית, שהציונות המדינית התנערה ממנו במפגיע וניסתה להעמיד פנים שהוא לא שם, הפך לכזה שבלעדיו אתה "אנטי ציוני"? לשובל הפתרונות. אבל בנט, כמו שובל, לא יכול "לוותר על הר הבית", כלומר על השאיפה לפוצץ את המסגדים ולבנות שם את המקדש השלישי. אי לכך ובהתאם לזאת, הוא הודיע שהוא "גאה בג'רמי גימפל", כדי לכסות את האגף הימני שלו, ואז חזר לטקטיקה הקלוגהפטית, ושלח את הכתבים לברר מה אמרה פעם מירב מיכאלי, כאילו שיש סימטריה בין הריסת המסגדים – ובהתאם, הכרזת מלחמה על כל העולם המוסלמי – ובין קריאה שלא לשלוח את הילדים לצבא. בעולם המוסרי של בנט, שבו אנחנו צריכים כל חתיכת בשר תותחים אפשרית כדי לנהל את המלחמה האמורה מול העולם המוסלמי, כנראה שיש סימטריה.

הבית היהודי, אם כן, גם בהנהגת בנט, תומך – גאה! – במי שרוצה לפוצץ את המסגדים. מה שפעם היה פנטזיה פרועה של כמה הזויים מהמחתרת היהודית, הפך תחת בנט לאידיאולוגיה רשמית. בנט עוד לא נבחר, וכבר הראה לנו שהוא לא יכול להתנער מהפלגים הקיצוניים של המפלגה שלו.

אם אכן התנער מהם אי פעם. הורוביץ הוא חבר באיחוד הלאומי, המפלגה שהיתה קיצונית מדי לממשלת נתניהו וישבה באופוזיציה. בנט איחד בין שתי התנועות. מי שיסתכל על המצע של הבית היהודי וזה של האיחוד הלאומי, יופתע לגלות שהם זהים, כמעט מילה במילה (זה של הבית היהודי מכיל פסקה נוספת, זה של האיחוד הלאומי משמיט פסקה על חובת ציות לכל פקודה בצה"ל.) מה מכיל המצע? המון נופת צופים בסגנון שכבר הורגלנו אליו, אבל כמה סעיפים מזעזעים שבנט ודאי מחזיק אצבעות שאף אחד לא יתקל בהם קודם לבחירות.

למשל, "תקשורת מאוזנת": "אנו נפעל על מנת שהתקשורת הישראלית תהיה מאוזנת יותר, אך לא באמצעות חקיקה אלא באמצעות חשיפת המציאות. כיום מרבית אנשי התקשורת הבכירים במדינה נמצאים בקצה השמאלי של המפה הפוליטית. זהו מצב מעוות שפוגע בחופש הביטוי במדינה." כלומר, בנט – כשיקבל תפקיד מרכזי – יוודא שלא יהיו כלי תקשורת שימתחו ביקורת על המשטר הדתי שלו (על כך מיד). אמנם, בנימין נתניהו כבר עשה את רוב העבודה בקדנציה הנוכחית, אבל תמיד יש מה לשפר. על "דת ומדינה" אומר המצע ש"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. צביונה צריך להקבע בהדברות בין כלל הציבור על בסיס התנ"ך ומוסר הנביאים. יש להמנע מחקיקה דתית ומחקיקה חילונית כופה. יש לשדרג את מעמד המשפט העברי במדינה." ההדגשות שלי. כלומר, מצד אחד המפז"ל רוצה להביא אותנו למדינה שמבוססת על "התנ"ך ומוסר הנביאים" (זה של שמואל, כנראה, במסגרתו בוצע רצח העם בעמלקים, שמשמש את הפנטזיות של חלק מהמצביעים של בנט), ובמקביל "לשדרג את מעמד המשפט העברי במדינה."

מה המשמעות של "שדרוג המשפט העברי"? פירושו, בתור התחלה, החזרת רוב האוכלוסיה – נשים – למעמד של רכוש שמתחיל את חייו כרכוש האב וממשיך אותו כרכוש הבעל. בשלושה דברים האשה נקנית, אחרי הכל. זה מסתדר נהדר עם הדרת הנשים שמקדמים חלק ניכר מהמועמדים של בנט (והאידיוטית המועילה איילת שקד). פירוש הדבר הוצאה להורג של הומוסקסואלים. פירוש הדבר אישור הריגתם של לא יהודים על ידי יהודים ללא ענישה, פירוש הדבר אישור לרצוח חילונים דעתניים על ידי קנאים יהודים, ושלל מעשי תועבה אחרים. איך בנט יעשה את זה? אה, פשוט: הוא יחזק את מעמד הרבנות הראשית, ללא עוררין המוסד השנוא ביותר בישראל, על ידי שדרוג מעמדם של רבנים ציונים-דתיים.

ומה על אלו שאינם, לרוע המזל, מזרע ישראל? בנט מבטיח לוודא שערבים טובים יקבלו בונוס, וערבים רעים – מי שהוא מכנה "גיס חמישי" – יקבלו טיפול ביד קשה. יש רק בעיה אחת: בנט קובע במקביל ש" מדינת ישראל מאבדת את אדמות הגליל והנגב. בנייה בלתי חוקית מסיבית של הבדואים בנגב גורמת לאבדן האדמות, שלטון החוק והריבונות המעשית של המדינה על הארץ. נפעל לאכיפת חוק וסדר בנגב ובגליל, לטיפול יסודי בבנייה בלתי חוקית והשתלטות על אדמות ללא דין, ולחיזוק ההתיישבות היהודית במקום."

נניח עכשיו לדמגוגיה הגסה על הבניה הלא חוקית: היא "לא חוקית" כי ממשלות ישראל לדורותיהן הקפידו שלא לאפשר תכנית מתאר במגזר הערבי, שיאפשר לו לבנות בתים באופן חוקי. מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצא (תודה לגלינה ווקס על ההפניה) ב-2004 שמספר המבנים הבלתי חוקיים במגזר הערבי עומד על כ-30,000 לעומת כ-16,000 במגזר היהודי. הסיבות לכך, לדבריו, היא שהאוכלוסיה הערבית גדלה פי שש מאז קום המדינה, בעוד השטח הפנוי לבניה מצידה נשאר זהה. מעבר לשתי הבעיות האלה, מצא המחקר כי הוועדות המחוזיות לא שילבו פלסטינים ישראלים ובוועדות התכנון והבניה. הוא מצא עוד שרוב הבניה הערבית הבלתי חוקית היא למטרות מגורים; הבניה הבלתי חוקית היהודית היא בעיקר ניצול שטחי ציבור להרחבת מבנים. ממשלת שרון התחייבה להכין תכניות מתאר למגזר הערבי "בהקדם." הן לא נוצרו עד היום, שמונה שנים ויותר מיום עריכת המסמך.

אבל לא, לא זה הנושא. הבעיה היא שאם נפתליבאן רוצה "טיפול יסודי בבניה בלתי חוקית" ו"חיזוק ההתיישבות היהודית במקום" – באופן שבו רואה הגזען שמעון גפסו את תפקידו, למשל, ואין סיבה טובה לחשוב שבנט רואה את התפקיד אחרת – אז ישארו לו מעט מאד ערבים טובים לדבר איתם. בנט, כמו רוב חובשי הכיפה, לא מסוגל להבין את מה שלא הבינו הוונציאנים אצל שיילוק: אם ידקרו ערבי, כלום לא ידמם? אם יורעל, כלום לא ימות? אם יעוולו כנגדו, כלום לא ינקום?

אבל בנט, כמובן, לא רואה את הפלסטינים כבני אדם. במקרה הטוב, הם אנשים שפעם גרו על עצים. במקרה הרע, הם דמונים בדמות אדם, עמלקים שכל סיבת מאבקם בישראל היא שיבוש התכנית האלוהית. מותר לתהות איפה נמצא בנט בין שתי הקצוות הללו; בהתחשב בנכלוליותו הכללית, אני נוטה להאמין שהוא בקצה העמלקי של המשוואה. אחרי הכל, אתה לא מגיע להיות מנכ"ל מועצת יש"ע במקרה, גם אם שנה אחר כך אתה מנסה להסתיר את העובדה הזו.

רק כך, מתוך הסירוב לראות בפלסטינים בני אדם, יכול בנט לכתוב במצע שלו ש"ישראל היא מדינה יהודית, מדינת היהודים, בעלת משטר דמוקרטי. נפעל לחיזוק הצביון היהודי של המדינה, ונלחם נגד כל מי שפועל להפיכת ישראל ל'מדינת כל אזרחיה'. עם זאת, נתמוך בזכויותיהם המלאות של המיעוטים במדינה, ובכללם המיעוט הערבי." "זכויות מלאות" והתנגדות ל'מדינת כל אזרחיה' הם סתירה במונחים. ברור לכל, כשמשווים את הטקסט הזה עם מה שכותב בנט על "חיזוק התיישבות יהודית" ו"אובדן אדמות" כתוצאה מ"בניה בלתי חוקית" שהפסוקית על זכויות המיעוטים נמצאת שם כדי שהמפלגה תצלח את מבחן הגזענות ותמנע מפסילה.

אז זה מה שמציע לנו נער הפלא, ההייטקיסט המורעל עם כיפת עבריין הצעצוע: חיבוק של הפסיכים שרוצים לפוצץ את מסגדי הר הבית, תוך הסגת זכויות האדם – ובעיקר זכויות הנשים – לאחור במסווה של "משפט עברי," הכל תוך דחיקת הציבור הפלסטיני-ישראלי עד למצב שבו לא תהיה לו ברירה אלא להתקומם. כל זה, ועוד לא אמרנו מילה על תכנית הבנטסטאנים שלו, במסגרתה הוא יספח את שטחי C והפלסטינים יצטרכו לחיות עם זה. בנט, כאמור, לא באמת רואה את הפלסטינים כבני אדם: הוא באמת ובתמים חושב שאין לאומיות פלסטינים, ושהוא יהיה מסוגל לגזול מהפלסטינים את רוב אדמותיהם מבלי שהם ינקטו באלימות. אחרי הכל, לשיטתו של בנט, אין פלסטינים: יש רק ערבים שמתוך רצונם לדפוק את התכנית של יהוה מתנכלים ליהודים.

נהוג לומר, בחוגי הימין, שהפלסטינים אחראים לממשלה שהם בחרו – תוך התעלמות מכך שהבחירות הפלסטיניות האחרונות היו לפני שבע שנים. הכלל הזה יהיה נכון גם כלפי מצביעי בנט, אם יהפכו אותו לחלק מרכזי מהממשלה הבאה: הם יהיו אחראים לפיצוץ.

למרבה הצער, כולנו נישא בתוצאות.

ועוד דבר אחד: אם היה עוד ספק בכך שיאיר לפיד הוא הליצן הריקני של הבחירות, הנה תשובת מפלגתו (תודה לעופר רון על ההפניה) בשאלת לימודי האבולוציה: "יש עתיד רואה ערך מובהק במפגש של תלמידי ישראל עם מגוון רחב של דעות ועמדות בתחומי הרוח והמדע ובהתאם לתוכניות הלימודים המתקדמות בעולם." פעם לפיד התוודה על עמדות פסיכופומיות, כשהוא טען שנשמת סבו התגלגלה בציפור; עכשיו הוא מוכר את הציבור החילוני בסוג של כפל לשון שמאמץ גם בריאתנות. ואם הוא ככה לפני הבחירות, אתם לא רוצים לדעת איך הוא ייראה אחריהן.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

33 תגובות על ”מפלגת הבית השלישי: מפרקים את הנפתליבאן“

  1. רן הגיב:

    למה להיטפל למספר 14 אם בתשדירים הרשמיים אורי אריאל #2 אומר שבשבילו הבית היהודי זה בית המקדש (אחרי שהמסגדים יוסרו בפוטושופ כנראה) ואמא בשבילו זה קבר רחל
    ע"פ התשדיר האחרון ברדיו ביום א בבוקר

  2. גורו יאיא הגיב:

    איך קיבל את הג'וב? לא ברור*
    יש כוכבית – אין תוכן לכוכבית.

  3. יוחאי הגיב:

    "– קצין בכמה יחידות מיוחדות, מנכ"ל (איך קיבל את הג'וב? לא ברור* בחברת הייטק שהגשימה את החלום הישראלי ומכרה את עצמה –"

    מכוון שלא מצאתי לאיפה הכוכבית מובילה, אני מניח שהתכוונת לסגור סוגריים.

    תודה על סיכום המידע, זה יעזור.

  4. אברי הגיב:

    אני רחוק מלהסכים עם דעותיו החשוכות והקיצוניות של נפתלי בנט. אבל הוא מנהל מצויין, והקים את סאיוטה מאפס עד למכירה -לא טריוויאלי בכלל. את המנכלות והקבלות על ההצלחה הוא הרוויח ביושר. כדאי (מאד!!) לברר את העובדות לפני זריעת רעל מיותרת. לא חסר מידע על האיש ודעותיו, אין צורך בארס מיותר.

    • דודי הגיב:

      זאת השיטה. קודם ללכלך, אחר-כך, אם יימצא איזה נודניק שיתקן – למתוח קו.

    • יריב הגיב:

      כל הסיפור עם סאיוטה נשמע תמוה מאוד.
      מאוד מוזר בעיניי שסטודנט למשפטים/מנה"ע בן 27 שנסיונו המקצועי הוא עבודה במהלך הלימודים באבטחת תוכנה וקידום מכירות (וגם בגננות) יקים חברת הייטק.
      התובנות שלו בניהול עסקים גם כן לא הרשימו אותי
      http://technation.themarker.com/hitech/1.1758077

  5. גיא הגיב:

    בבקשה תנוח מהקטע הזה של "חגי עמיר מצביע לבנט"… זה בסה"כ אריאל ויסמן (מומלץ בחום) שהטריל את חגי עמיר מספיק כדי להוציא ממנו את התגובה הזאת. התקשורת עלתה על זה והתלהבה, אבל זו רק בדיחה. אני בטוח שיגאל עמיר מצביע אם כבר ל"עוצמה לישראל" או משהו כזה.
    רצ"ב לינק:
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151228797607965&set=a.10150597471382965.382656.572157964&type=1&theater
    וכמובן שצריך לסייג ולומר – אסור להצביע לבנט. לסיים את הפוסט שלך בלי לינק לכל מעללי סטרוק ג'וניור (שאמא שלו יושבת במקום הרבה יותר גבוה משל גימפל ושות') זה כמעט רשלנות מצדך.

  6. עמית הגיב:

    1. הטענה של התקשורת שבנט ניסה להסתיר את הרשימה שלו היא שיקרית. היא נובעת מהסטריאוטיפ על המתנחלים הערמומיים שמנסים "להתנחל בלבבות" תוך הסתרת העובדה שהם בעצם שותים את דמם של ילדים פלסטינים. במציאות, הבית היהודי היא המפלגה היחידה שהציגה את מירב הרשימה שלה בתשדירי הבחירות. עוד בתשדיר הבחירות הראשון הם התגאו אחד אחרי השני עד כמה "קרבי" כל מי שנמצא ברשימה שלהם.

    2. גימפל הוא דתי. דתי מתון. להציג אותו אחרת יהיה כזב. להציג אותו כמי שרוצה להפציץ את מסגד אל אקצה יהיה בולשיט. ככל יהודי דתי מתון אחר, גם הוא שואף ליום שבית המקדש יעמוד בירושלים. באותה מידה שגם נוצרי מתון מצפה ליום שישו יחזור וימיר את כולנו לנצרות וגם מוסלמי מתון מאמין בהכפשות שיש בקוראן הקדוש נגד הלא מאמינים. מה שעושה אותם מתונים זה שהם משאירים את כל החרטה הזאת ליום הדין והם לא חושבים שעכשיו הם צריכים לצאת למלחמה עבור זה, וכך גם גימפל חושב.

    3. להצלחה של נפתלי בנט יש קשר קטן מאוד עם יועץ התקשורת שלו, טוב ככל שיהיה. ההצלחה שלו נובעת מהעובדה שהוא החלום הישראלי. בוגר הסיירות הרהוט שהצליח בהייטק וגאה ביהודיות שלו. אנשים שמצביעים לו הם לא בורים לגבי הרשימה שלו, היא פשוט לא מעניינת אותו. לחבר כנסת מהשורה השלישית אין השפעה בישראל וראש המפלגה ושולייתו הם המלך.

    4. אני לא בטוח אם אתה יודע את זה, אבל כשנפתלי בנט אומר שהוא רוצה מדינה על בסיס מוסר הנביאים הוא מצטט את מגילת העצמאות. גם העובדה שהמשפט הישראלי מבוסס ומושפע מהמשפט העברי היא ממוסדת. כמו שציטטת, בנט גם הוסיף שהוא לא רוצה חוקי כפייה דתיים, אז לא ברור על בסיס מה אתה תוקף אותו על הדרת נשים והפיכתן לרכוש וכו'.

    5. הבנייה הבלתי חוקית של ערביי ישראל נובעת במידה מעטה כתוצאה מאי הקצאת אדמות ובמידה רבה מזה שהחוק הישראלי במשך שנים רבות כאילו לא היה קיים עבורם.

    * הטענה לגבי אי קיומן של תכניות מתאר היא בלוף. על פי מחקר של מכון ערבי ישראלי רק ל25 אחוז מהישובים הערבים אין תכנית מתאר או שאין תכנית מתאר ברמה מספיקה. לשאר יש, וברמה מספיקה על פי הקריטריונים של אותם חוקרים.

    * הטענה לגבי אי הקמת ישובים ערבים חדשים גם היא בלוף. לא היה צורך בהקמת ישובים ערבים חדשים. בשנות ה-50 כמעט ממחצית מהישובים בארץ היו ערבים למרות שהערבים היוו רק 7 אחוז מהאוכלוסייה. היה עודף גדול של ישובים ערבים שרק בשנים האחרונות הוא הולך ומתאזן.

    * הטענה שהכל אשמת הפקעת השטח מהרשויות הערביות גם היא, התרגלנו, בלוף. בעת קום המדינה שטחן המוניציפלי של ערים כמו נצרת וסכנין היו גדולים יותר משטחה המונציפלי של תל אביב של היום על חצי מיליון תושביה, או של כל ישוב אחר בארץ. הוא היה מופרז פי מאות אחוזים. השטח שנלקח מהן החזיר אותן לגודלן הפרופורציונאלי למספר תושביהן.

    • יוניאל הגיב:

      עמית, אתה מעלה טענות מסקרנות, שסותרות את מה שידוע לי. האם תוכל בבקשה להפנות למחקר הערבי -ישראלי שאליו אתה מתכוון?
      בנוסף, לא הבנתי בדיוק למה כוונתך לגבי אי הקמת ישובים ערבים – מה הכוונה ב"עודף גדול של ישובים ערבים" – האם הכוונה שיחס הצפיפות לשטח מתוכנן בישובים הערבים היה ועודנו גדול מאלו בישובים היהודים? אם כך, זה לא נראה לי נכון.
      לגבי החזרת גודלה של נצרת למימדיה הטבעיים – א' האם היה תהליך דומה בישובים יהודים שהיו מפוזרים (נניח, קיבוצים), ו-ב' איך זה מסתדר עם הצפיפות האיומה שיש בעיר?
      תודה

    • עדו הגיב:

      רק לגבי הסעיף הראשון שלך. יש בין תשדירי הבחירות תשדיר שנקרא 'דע למי אתה מצביע' שמוקיע את הקיצוניים של בנט. ממה שהבנתי את התשדיר הזה מפיק הליכוד (מי שיודע אחרת מוסמך לתקן).

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יוניאל – לדעתי הכוונה למחקר של מכון דירסאת.

  8. יוניאל הגיב:

    אנונימי – אני מתקשה להאמין. לא קראתי את הדוח במלואו, אולם הנתון לא עלה לי בחיפוש מהיר. בנוסף, בהקדמה נאמר בפירוש כי:
    "נוכח מכשולים אלה, ניתן
    לטעון ללא היסוס כי בניה ללא היתר בישובים הערביים הינה, במרבית
    המקרים, כורח המציאות, ואינה תוצר של דפוס התנהגות "עברייני"
    לכאורה של האזרח הערבי בישראל. צמצום היקף תופעת הבניה ללא
    היתר בישובים הערביים יתאפשר רק אם יוסרו המכשולים שעומדים
    כיום בפני פיתוח הישובים הערביים. נראה, כי הסרת המכשולים מחייבת
    נקיטה מיידית בשורה של פעולות, שמרביתן באחריות הממשלה. "

  9. ג'וני הגיב:

    אני לא מתומכיו של בנט, הוא אפילו מעורר בי בחילה עזה, אבל הפוסט הזה מלא בדמגוגיה בשקל תשעים…

    א. למי איכפת למי יגאל עמיר מצביע? איזה משמעות יש לזה? יוסי כותב: "התמיכה של עמיר בבנט אומרת דרשני. אין ספק שבנט יקדם את הערכים של עמיר בצורה הטובה ביותר". כן?? למה? אולי יגאל עמיר סתם אידיוט? אם לדוגמא מזכ"ל החזית העממית היה מודיע על תמיכתו בחד"ש, זה אומר משהו על חד"ש? ברור שלא. הכשל הלוגי של "יגאל עמיר תומך בבנט, משמע בנט תומך ביגאל עמיר" הוא כל כך ברור שבטח יש לו אפילו שם, וכל מטרתו ליצור זהות מלאכותית בין בנט לבין האנטיכרייסט יגאל עמיר (לא כל כך שונה מפרסום תמונותיו של פרס עם ערפאת בזמנו).

    ב. בהקשר לכלי התקשורת – לפי הציטוטים שהובאו, בכלל לא ברור מהיכן הכותב מסיק שבנט "יוודא שלא יהיו כלי תקשורת שימתחו ביקורת על המשטר הדתי שלו". אמנם, ניתן לתהות על הרובריקה המטופשת המופיעה אצל בנט, לפיה יפעל לאזן את התקשורת באמצעות "חשיפת המציאות", אבל להגיד שמדובר בהשתקה אלימה של כלי תקשורת (כפי שאכן קורה בימינו) זה השערה של הכותב. השערה שאני מסכים איתה, אבל הצגתה כנובעת מדבריו של בנט עצמו היא דמגוגיה.

    ג. בנט מביע תמיכה ב"שדרוג המשפט העברי". מכאן הכותב מסיק שבנט תומך בהדרת נשים, וברצח המוני של ערבים, הומוסקסואלים, וחילונים. מה..?? נו באמת… "המשפט העברי" זה מין מונח שסתום שכל אחד יכול למלא באיזה בולשיט שהוא רוצה, יש שופטים בבית המשפט העליון בהווה (כגון אליקים רובינשטיין) שאינם תומכים למיטב ידיעתי ברצח עם, והיו מוכנים לחתום על "שדרוג המשפט העברי". להגיד שהכוונה היא להחליף את הדין במדינת ישראל בחלקים החשוכים והרצחניים ביותר בהלכה זה על גבול הדבילי. גם כיום יש למשפט העברי איזה רבע מעמד בחקיקה, וזה עוד לא הוביל לתליית הומוסקסואלים למיטב ידיעתי (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98).
    ושוב – יתכן שזו כוונתו הנסתרת של בנט, ששואף בסתר לבו להשמיד את כולנו. אולי. אבל הכותב מציג את זה כמסקנה הכרחית מתוך העובדות שמובאות על ידו, וזה – כאמור, דמגוגיה.

    ד. אחרון חביב: "'זכויות מלאות' והתנגדות ל'מדינת כל אזרחיה' הם סתירה במונחים" – אולי. זו עמדה שאפשר להתווכח עליה. אבל להגיד שעצם זה שבנט מתנגד ל'מדינת כל אזרחיה' (עמדה שתהיה מקובלת על מרבית מר"צ) משמעה שהוא גזען חשוך, זה… מילת הקסם… דמגוגיה!

    יחסית לטקסט שמלכתחילה הולך להיקרא כמעט אך ורק על ידי שמאלנים הארדקורסיטיים, חבל לבזבז זמן ומאמץ על חצאי אמיתות וכשלים לוגיים. אף אחד פה לא הולך להצביע לבנט ולאורית סטרוק גם ככה.

    • עדו הגיב:

      עוד הפעם?
      אין דבר כזה מדינה שאיננה 'מדינת כל תושביה' כשם שאין יער שאיננו מהווה את סך העצים שבו או אימא שאיננה 'אם כל ילדיה'.
      מה זה אומר עלינו כשאמירת הגדרה מילונית למונח 'מדינה' הופך אותך לאוייב?

      • עדו הגיב:

        סליחה 'מדינת כל אזרחיה'. יכול להיות תושב מדינה שאיננו אזרח.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          חשבת אולי שאנשים לא מסכימים עם ההגדרה שלך ודווקא חושבים שיש דבר כזה?

          • עדו הגיב:

            בהחלט. יש גם כאלו שטוענים שהשטחים הם 'שלנו' אבל אין להם בעיה עם זה שהחוק הישראלי לא חל עליהם. יש כאלו שלא מבינים איך שולחים את הצבא למשימה שהיא בבירור משטרתית כמו פינוי מתנחלים אבל אין להם בעיה עם צבא שמפזר הפגנות של ערבים ומציב להם מחסומים למרות שגם זו פעילות משטרתית בהגדרה. כן, אני רגיל שלא מסכימים איתי, זה לא חדש.

      • עמית הגיב:

        אתה מתמם.
        יש מדינת כל אזרחיה בפרשנות הפוסט\אנטי ציונית – מדינה חסרת צביון יהודי.
        ויש מדינת כל אזרחיה בפרשנות המילולית, שעליה רוב הישראלים יחתמו לך – מדינה שדואגת לכלל אזרחיה ושמקיימת שוויון זכויות אזרחי.

        • עדו הגיב:

          אתה צודק כמובן.
          יש גם שלטון החוק במובן של 'בניה ערבית לא חוקית ולמה לא עושים עם זה כלום' כשהערבים לא מקבלים היתרי בניה מלכתחילה ויש שלטון החוק במובן של 'סמולנים מהפרקליטות שהכריחו את שרון לעשות את ההתנתקות תמורת סגירת התיק'.
          יש 'זכויות אדם' במובן של 'עוול נוראי שנעשה לאנשי גוש קטיף, עמונה וכדים שנעקרו מבתיהם' ויש 'זכויות אדם' במובן של 'חבורת אנטי ציונים שרוצים למלא פה את המדינה בגויים כדי להרוס את הרוב היהודי ולכן הם בעד איחוד משפחות'.
          באמת מספיק עם ההיתממות השמאלנית הצדקנית הזאת.

  10. עדו הגיב:

    לדעתי אתה ממעיט בערכו של בנט ושל הימין הקיצוני בכלל.
    הרשעות של הימין לא נובעת מכך שאינם חושבים שהערבים הם לא בני אדם אלא מכך שהם יודעים היטב שהם כן בני אדם. הם יודעים שהמסלול שבו הם מובילים יגרום בהכרח לחלק מהערבים להתקומם ובונים על זה כדי שיוכלו לגלגל עיניים בבוא הזמן ולהגיד 'נו, עם כאלו אפשר לעשות שלום?' (כבר עשו את זה איזה עשרים שלושים פעם בעבר לא?)
    פעם היה מפגש של אנשי ימין עם ערבים מהשטחים בחסות איזה אירגון שמאלני. היה מדובר כמובן בימניים מתונים וניסו להראות להם את שיגרת חייו של ערבי כדי לקדם הבנה ודיאלוג ושאר הדברים היפים ששמאלנים מאמינים בהם.
    אחד הערבים סיפר על השפלה שעבר במחסום ואיש ימין אחד היה מאד מודאג. 'בן אדם כזה יכול ללכת ולבצע פיגוע וזה מאד מסוכן' הייתה המסקנה שלו.
    כלומר הוא כן הבין שההשפלה עלולה לדחוף את הערבי לבצע פיגוע כי גם הוא היה מרגיש דחף לנקום במקומו של הערבי. הוא רק לא מסיק מזה שצריך להפסיק להתעמר בערבים אלא שצריך עוד יותר להיזהר מהם.

  11. nachum הגיב:

    איך הוא ייראה אחריהן. yair and naftali will find themself in the daily life not so importent. they will sit in the goverment but like dayan in the fifties they will do nothing. dayan went out and i think that this two will do the same.
    just nazer in 67 made dayan importent again

  12. ג'וני הגיב:

    עדו,
    דומני שאתה מתבלבל בין אזרח לתושב, אבל לא זו הנקודה. הנקודה היא שבשימוש המקובל בישראל, 'מדינת כל אזרחיה' מתייחס בדרך כלל לדברים כמו ביטול חוק השבות. עמדה לגיטימית כשלעצמה, אבל התנגדות לה עדיין לא ממקמת אותך בימין הסהרורי..

    • עדו הגיב:

      א. כבר תיקנתי
      ב. על ראש הגנב בוער הכובע. כשאני מדבר על 'זכויות אדם' אני בעד המחבלים. כשאני בעד 'מדינת כל אזרחיה' אני שונא יהודים וכשאמיל גרינצוויג הפגין הוא נרצח. למה? הרי אין יותר מתבקש מיישום מסקנות של וועדה שהוקמה על ידי הממשלה לא?
      עלה בדעתך שזה שאנשים שומעים טענות מאד ברורות ומבינים מהם מה שבא להם אומר משהו על אותם 'מבינים' ולא על הטוען?

      • ג'וני הגיב:

        מה…? תנשום עמוק בן אדם… מישהו אמר שאתה בעד מחבלים או שונא יהודים? אמרתי שעמדה ששוללת את חוק השבות היא לגיטימית (אם כי כרגע אני תוהה אם אתה בכלל יודע מה זה חוק השבות), אבל ניתן גם לתמוך בו ובמקביל, להיות בעד שוויון זכויות מלא לכל אזרחי המדינה. מותר לך להאמין שחוק השבות הוא גזעני ומפלה, אבל מי שחושב אחרת איננו בהכרח גזען נאצי…

        • עדו הגיב:

          אתה זה שמעמיס משמעויות שלא אמרתי על המושג 'מדינת כל אזרחיה' שלמעשה הוא באמת מיותר כי מספיק להגיד 'מדינה' והשאר כבר מובן מהמשך המשפט. זה שמישהו החליט שאני בעד ביטול חוק השבות (אני באמת מהרהר בעניין) זו הבעיה שלו. שיגיד שהוא נגד ביטול חוק השבות ולא נגד 'מדינת כל אזרחיה'.

  13. דותן הגיב:

    חלק גדול מאוד מהציבור אפילו לא טורח לגרד את הטיח הזה ולראות מה יש מתחת. אנשים מצביעים "לפי הלב" או "למי שהם מאמינים לו" או כל שטות אחרת ולא לפי העבר של האנשים ומה שיוצא להם מהפה.
    ולראיה החילונים שמצביעים לבנט וכל מי שמצביע ללפיד.

    התווכחתי עם מישהו שאמרה לי שהיא מצביעה לליכוד. אמרתי, אבל אין להם מצע!
    "אני לא מתעניינת בדברים כמו מצע."

    עכשיו היא מצביעה לבנט.

  14. נתן הגיב:

    נדמה לי שגדעון לוי ניסח בצורה הקולעת ביותר את ההצלחה של בנט – מדובר פשוט ב"ביבי חדש" שמשדר את אותו קסם שהילך בזמנו נתניהו על בוחריו ואשר דהה עם השנים – העובדה שמדובר בחובש כיפה רק מקילה על בוחרי הימין להצביע עבורו.

  15. דודי הגיב:

    לא הבנתי – זה בנט כתב שב"מוסר הנביאים" כוונתו לשמואל הנביא, ולא נניח לישעיהו?

    • עדו הגיב:

      מעשים מדברים יותר חזק ממילים. תקרא את תגובה 16 מתחתיך ותחליט לבד למה הם מתכוונים שם ב'בית היהודי'.

  16. א' הגיב:

    כל מה שהליצנים האלה מהבית היהודי אמרו מתגמד לעומת מה שצבי סטרוק, הבן של אורית סטרוק (לא זוכרת איזה מקום ברשימה), עשה: הוא הכניס מכות לילד ערבי בן 15 בעודו כפות, ובעט למוות בגדי תינוק בנוסף. זה כמובן אקט לגיטימי מאוד, כי זה גדי של ערבים. וכשצבי הורשע אורית אירגנה לו מסיבת פרידה לפני הכניסה לכלא, בהשתתפות בכירי הנהגת המתנחבלים האלה.