החברים של ג'ורג'

יהודים טובים

כמה דקות בשוק התקווה, שלשום.

(צילום: דיוויד שין.)

 

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

60 תגובות על ”יהודים טובים“

  1. אלי הגיב:

    עצוב

  2. איליה הגיב:

    מזעזע ומפחיד. ככה נראת ההתחלה של הסוף.

  3. ויקטור הגיב:

    מעניין – יש שם כמה דמויות שגם היו בהפגנה בנוה שאנן יום קודם. או שהם תושבים מודאגים של שתי שכונות בו-זמנית, או שהם פעילי הפגנות סדרתיים/מקצועיים.

  4. שחר הגיב:

    אוי ואבוי ממש נורא אנשים מפגינים אבל כשזה כל החברים שלך מפגינים העם דורש צדק חברתי ושמים גילוטינה בכיכר העיר אתה באורגזמה של התרגשות

    • יואל הגיב:

      מה לעשות שלא כולם נכנסים ל-"אורגזמה של רגשות" כדבריך מלשמוע אנשים צועקים "שיאנוס אותך כושי" ומחולצות עם כיתוב "מוות לסודאנים". שיא האלימות של המחאה החברתית התבטא בשפיכת מים, זהו פחות או יותר. ולגבי הגיליוטינה — אל תכנס לזה אפילו.

  5. בתרגום על הסרט מופיעה המילה nigger כתרגום למילה כושי.

    כושי זה לא nigger.
    כושי זה כושי. מישהו מכוש. כוש היא סודן העתיקה.
    כושי זו מילה תנ"כית. והיא משמשת להתייחס לאנשים שחורים בכלל. כלומר לכושים.

    למילה כושי יש קונוטציה שלילית רק עבור אלה שחושבים שיש משהו שלילי בלהיות כושי (דוגמאת הגזען שצועק על גלינה שהיא נשואה לכושי). הקונוטציה השלילית נובעת אך ורק מטון הדיבור שלו ומהסיטואציה – ולא מהמילה כושי עצמה. באותה מידה ניתן היה לתרגם את זה כ-"you're married to a black" בלי לאבד דבר מהתרגום. וגם בלי להוסיף לו דבר…

    זה כמו שערבי זו מילת גנאי רק עבור מי שחושב שיש משהו שלילי בלהיות ערבי.

    השפה העברית פשוט לא עובדת ככה.

    • נמרוד הגיב:

      nigger=אדם מניגריה. עובד בדיוק באותה הצורה. המילה "כושים" פחות מוקצית בארץ, אבל הקונוטציה שלה אף פעם לא חיובית.

      • למעשה, nigger זה עיוות של negro, שזה טייק על המילה הלטינית לשחור. כן, הצבע. כך ש-nigger מתרגם לשוורצע-חייע היידאי.
        כשלעצמי, בד"כ אני לא בטוח בתרגום של כושי ל-nigger. כאן המטען הסמנטי זהה.

      • מני זהבי הגיב:

        OMFG! מתי אתה חושב שהמציאו את המילה nigger ואת המילה ניגריה?

      • גיל ב' הגיב:

        זה דוגמא של אימוץ עיוור של אמריקניזם לעברית. בארה"ב המילה NIGGER היא שיבוש של המלה הלגיטימית NEGRO ונחשבת למלת טאבו שאסור להשתמש בה. מתישהו מישהו החליט "לתרגם" את זה למציאות הישראלית והפך את המלה כושי למקבילה של NIGGER. מה לעשות שפה לא היו עבדים שחורים כמו בארה"ב ולא התפתחה שפה של אדונים לבנים כלפי עבדים שחורים. לא NIGGER ולא BOY. באותה מידה היו יכולים להחליט שבבל שבארה"ב יש שמות גנאי להיספנים או לאיטלקים, צריך להפסיק להשתמת במילה "איטלקי" בעברית.

    • אלכס הגיב:

      מסכים.
      היה מי שהחליט, לפני לא הרבה שנים, כי המלה כושי אינה תקינה פוליטית, אך נדמה שעבור רבים כושי עדיין פירושו אדם שחום עור, וזהו. בלי קונוטציות.
      אם גזעני שכונת התקוה היו משתמשים במלה "שחור", אני מנחש שבפיהם זה היה נשמע מכוער יותר מהמלה התנ"כית (ואגב, מה התרגום לאנגלית של "כי אשה כושית לקח"?).

    • אלון לוי הגיב:

      המילה כושי היא הכי תרגום טוב ל-Negro. היא נחשבה לבסדר היסטורית (יש לי ציטוט משנות ה-50 – אני חושב מהספר The Nature of Prejudice – שלא רק מתייחס ל-Negro בתור המילה התקינה, אלא גם טוען ש-black היא כינוי גנאי). אבל היא עברה מה שנקרא בבלשנות pejoration באנגלית בשנות ה-60, כלומר היא נחשבה לפחות בסדר, בעוד שהמילה black עברה את התהליך ההפוך, בגלל שהיא נחשבת ליותר גאה. היום לקרוא לבנאדם Negro או colored זה ממש רע, וזה לא משנה אם זה היה בסדר לפני 60 שנה.

      אני לא יודע כמה היסטוריה יש בישראל של שימוש גזעני במילה כושי, כמו שהשתמשו במילה Negro בארה"ב של שנות ה-50. אבל התרגום נשאר אותו דבר, ולכן בעברית תקינה פוליטית צריך להגיד שחור.

    • יאיר הגיב:

      כושי- בהרבה שפות אפריקאיות פירושו – עבד ונחשבת לעלבון, מבחינה סמנטית אפשר לתרגם כושי לניגר, שתי המילים דומות במשמעותן המעליבה.

    • אולי אני צריך להבהיר קצת את כוונתי.

      המילה nigger שהיתה שגורה בפי מארק טווין בתקופה בה חי – היתה גזורה מהמילה nergro – שחור. אין ספק שהשימוש שלה היה להתייחס לעבד, להתייחס אל הבנאדם עלפי צבע עורו, מוצאו האתני. מילה בעלת קונוטציה של עבד. מילה שנולדה בשימושה באנגלית בארה"ב של תקופת העבדות.

      לאחר סיום העבדות, דרשו הכושים באמריקה, בצדק, לא להתייחס אליהם ע"י צבע עורם ומילת הגנאי שהודבקה להם. הפתרון היה "שכתוב" המילון. המילה הנכונה הפכה להיות negro. מילה שכביכול מכבדת יותר מהמילה Nigger.

      כעבור כמה עשורים גם במילה negro המשיכו להשתמש ככינוי גנאי. בתקופת מרטין לות'ר קינג הכושים האמריקאים כינו עצמם Negroes. אך הלבנים המשיכו להשתמש במילה "המכובסת" כמילת גנאי. הכינוי הפוליטיקלי-קורקט החדש נהיה Black. מילון השיחדש התחדש. אך הגנאי נשאר.

      כיום האמריקאים משתמשים במושג African-American. כאילו שאם נחליף את המילה הגזענות תעלם. אך הגזענות כמובן נשמרת. מה שנשחק זה היכולת של השפה לזהות גזענות כשהיא מופיעה. כאילו שהגזענות אינהרנטית במילה שמשתמשים – ולא בכך שהתייחסות אל בנאדם קודם כל ע"י צבע עורו/מוצאו האתני היא-היא הגזענות.

      העברית שפה פשוטה בהרבה. רוב המילים בשימוש היום עדיין מובנות כפשט. כמשמעותן בלבד. ללא קונוטציות. הניסיון להפוך את המילה כושי למילת גנאי, במקום מילה שמתארת משהו אובייקטיבי – צבע עורו ומוצאו האתני של בנאדם – מגיעה מתרבות הפוליטיקלי-קורקט/שיחדש המערבי.

      המילה כושי הפכה למילת גנאי בשנות ה-80/90 – בערך בתקופה שהתחילו לעלות אתיופים לארץ. עד אז היתה מילה מקובלת ופשוטה שמתארת אדם כושי.

      לי אין שום כוונה להסכים להסתרת הגזענות, כמו שהאמריקאים עושים, ע"י הפיכת מילים ללא פוליטיקלי-קורקט.

      אפשר לראות מגמה דומה אצל המתנחלים – שלקחו מילה תנ"כית עם קונוטציות ברורות, שקיבלה קונוטציות שליליות בגלל ההתנהגות של אותם מתנחלים שכינו עצמם מתנחלים. כיום המתנחלים מנסים להתנער מהקונוטציות השליליות שהם עצמם יצרו למילה 'מתנחל' ע"י דרישה שיקראו להם 'מתיישבים'. כאילו שהבעיה היא במילה – ולא באנשים עצמם.

      Nigger היא מילה שנולדה בתקופת העבדות באמריקה. וככזו הקונוטציה שלה היא של השפלה. המילה כושי היא מילה תנ"כית, עם היסטוריה שונה לחלוטין ועם כבוד. אין סיבה שנסכים לשכתוב שפתנו בגלל גזענים שמנסים להסתיר את גזענותם.

      בנאדם שמדבר על כושים, ומתייחס אל כושים רק בגלל צבע עורם הוא גזען. גם אם הוא ישתמש במילה שחורים או אפריקאים או כושים. אף לא אחת מהמילים האלה היא Nigger.

  6. טליה הגיב:

    חבל שלא העלתם סרטונים מצולמים של מעשי האונס והשוד של המסתננים, ודגימות צואה ושתן מאלו שהם משאירים ברשות הפרט. מעניין אילו תגובות הייתם מקבלים.

    • יש אנסים ושודדים בקרב האפריקנים החיים בישראל. יש גם אנסים ושודדים בקרב יהודים מכל הקשתות. ראיתי לפני שנתיים קבצן בלתי אפריקאי בעליל מחרבן בפינת רחוב, ואתמול ילד שמנת בשנות העשרה נתפס משתין בחצר מתחת לבית.
      אז מה? אז עכשיו מותר לי להתנפל בקללות איומות על מי שאינו סבור שיש לגרש את, למשל, משה קצב האנס המורשע?

      • דרור הגיב:

        נמרוד , מאיפה כל הידע הזה בעולם הפשע? אתה לא גר בגבעתיים בכלל?

        • נו, ואתה בא מעיירת הפיתוח כפר סבא. What's your point? אין אנסים לא אפריקאים? חסרי דיור מכל מוצא שהוא לא עושים צרכים ברחוב? בני נוער שיכורים לא מטילים מימיהם בחצרות הבתים (כן, אפילו בגבעתיים!)?
          האם כל מטרת התגובה שלך הייתה לציין את עובדת מגוריי בגבעתיים (בה, אגב, אני גר כשנתיים. לפני כן גרתי חודשיים ברמת גן, ולפני כן בירושלים)?
          ואם כן, מדוע מקום מגוריי הוא פרטיננטי לדיון בעיניך?

          • גיל ב' הגיב:

            אני מגבעתיים במקור וחי שם (עם מספר שנים בת"א) כל חיי ועלי להודות שלא פעם בתקופת נעורי השתנתי (והשתינו חברי) בחצרות של אנשים אחרי שתיית בירה באמצע הלילה. כעת אני מבין שמעשה זה עלול לעלות לי בגירוש.

    • נירה הגיב:

      ומה עם מעשי האונס והשוד של יהודים? הנתונים האחרונים שפורסמו על שיעור האפריקאים מבין האנסים והשודדים מצביעים על כך שלא הם הבעיה של ישראל מבחינת ביטחון פנים.
      ואני די בטוחה שהאפריקאים לא בוחרים להטיל שתן או צואה ברשות הציבור בגלל שלא בא להם לעשות בבית. איפה את היית מטילה שתן או צואה אם לא היתה לך ברירה?

    • א.ה. הגיב:

      א) אם יש לך סרטונים כאלה, למה שלא תעלי אותם? למיטב ידיעתי, אגב, הסטטיסטיקה לא תומכת בך. בבני-ברק, לדוגמא, יש יותר פשיעה מינית. למה בן-ארי ודני דנון לא מארגנים הפגנת המונים שם?

      ב) אולי יהיה להם יותר קל לא להשתין בחצר (ונגיד שהם עושים את זה) אם המדינה תיתן להם אפשרות להתקיים בכבוד (לדוגמא – לעבוד)?

      מה היו עושים פליטים יהודים שהיו נאלצים לגור ברחוב? מתאפקים?

      • טליה הגיב:

        את הזויה – למה בכלל שנרצה לפתור את הבעיות של כל אומללי העולם? את יודעת כמה שירותים היה אפשר לבנות בדרום סודן בכסף שלך? אולי תמכרי את כל נכסייך ותתרמי אותם לאומללים? אם זה עובד במקרו, הרעיון של התפרקות מכל הנכסים למען אלמונים מסכנים בטח יעבוד נפלא גם בשבילך ובשביל משפחתך!

        • מני זהבי הגיב:

          יש הבדל תהומי בין "אני רוצה לעזור לפלוני אבל לא יכול" לבין "אני לא רוצה לעזור לו". אני מעדיף לחיות בחברת אנשים שרוצים לעזור (גם אם אינם יכולים לעשות זאת בפועל) ולא של אלו שאינם רוצים לעזור. תחשבי איפה את מעדיפה לחיות.

        • נירה הגיב:

          להתפרק מכל הנכסים כדי לעזור לכמה עשרות אלפי (או אפילו מאות אלפי) מבקשי מקלט? מה פתאום? אפשר לשלב אותם בלי בעיה בחברה ובכלכלה הישראלית בלי שאף אחד ייפגע מזה (טוב, אולי חוץ מכמה סוחרי עבדים זרים המקורבים לאלי ישי), להפך.

    • יאיר הגיב:

      הו אלוהים, אם היית נותן לי ליטר בירה על כל ליטר שהשתנתי במקומות ציבוריים…
      מצד שני, זה התחיל מהבירה, אז לא חשוב.

  7. "כדי שיישור יתרחש באמת, קודם לכול יש להעלות איזו רוח רעה, זו רוח היישור, הפשטה מפלצתית, משהו מקיף כל שהוא כלום, תעתוע, והרוח הרעה הזו היא הציבור[…]הציבור הוא אפס מפלצתי".
    שמרו על עצמכם.

  8. ג'יי ג'יי הגיב:

    מה שעצוב לא פחות מתוכן הסרטון זה התגובות שלו ביוטיוב.

  9. yarden הגיב:

    why the english subtitles? was the point of this movie to show the world how racist and violent you'd become? if you look at the anti-semic responses on youtube, it did a hell of a job. i am an american jew and i am held accountable to this stuff even more than you are!

    • ygurvitz הגיב:

      You don't like Israeli reality? Then convince your leadership to renounce Israel, and demand that Israel stop claiming to speak on behalf of all Jews.

    • Are you suggesting that non-Hebrew speakers should not be told what's going on in Israel? If you don't want to be held accountable for what Israel or Israelies do, all you have to do is break the Israeli lie that Israel represents all the world Jewery

      • מני זהבי הגיב:

        This is as difficult to do as to break the lie that a bunch of rapists from Sudan & Eritrea represent the whole community of African asylum seekers in Israel
        Humans tend to think in the terms of collective responsibility. This is not good but that's how it is. Maybe it's an evolutionary thing

    • אלון לוי הגיב:

      Why the English subtitles? Because people in Newton, Scarsdale, and the Upper West Side need to know what they're funding.

  10. נתן הגיב:

    מעולה!
    יש להפיץ לכמה שיותר יהודים חמים בתפוצות שידעו למי הם תורמים את הכסף.

    • דן הגיב:

      אתה חושב שאם הם היו תורמים כספים לשכונת התקווה, היא היתה נראית כמו שהיא נראית?

  11. משה הגיב:

    אני לא יודע מה היה שם לפני השלוש וחצי דקות ואחריהן, אבל מה שהיה שם זה בעיקר ויכוח ישראלי טיפוסי בשוק. כולם צועקים אחד על השני, ופה ושם יש כמה מטומטמים שזורקים הערות. בשלוש וחצי דקות היו שלוש וחצי הערות מיניות, בזמן דומה של פרסומות בטלוויזיה יש כפול מזה. לא התחלה של סוף ולא סוף של התחלה. ושוב, אני מתייחס רק לסרטון, אין לי מושג מה היה לפניו או אחריו.
    חוץ מזה, הכתובית בתחילת הסרטון מצליחה להציג את הדיון בצורה הכי רדודה בעולם, כאילו כל העניין הוא גזענות בלבד. רדידות צרופה. גזענות לא פורצת משום מקום. לאנשים בשכונת התקווה יש לא מעט בעיות שנובעות מהמדיניות הממשלתית המכוונת, ועל זה מוסיפים להם המוני פליטים בלי שום משאבים לקלוט אותם. אני משוכנע שכל אחד היה מתעצבן מזה. אבל הסרט, שהוא מגמתי ורדוד באופן מעליב, מציג את המציאות כאילו יש פה רק ענין של צבע עור. שיערב לכם. מי אני שאהרוס לכם את אשליית ליל הבדולח שמטופחת כל כך יפה ביום וחצי האחרונים?

    • נירה הגיב:

      מה שקרה לפני השלוש וחצי דקות ואחריהן זה שאפריקאים הותקפו ברחובות תל אביב ע"י המון שהוסת בידי פוליטיקאים, ורכוש של אפריקאים נשדד, הושחת והוצת. ההבדל בין הפוליטיקאים של תחילת המאה העשרים בגרמניה לבין אלה של תחילת המאה ה-21 בישראל, כמו גם ההבדל בין התוקפים הישראלים מיום רביעי לבין הרוצח הנורווגי מיולי שעבר, כמו גם ההבדל בין הפוגרום בשכונת התקווה לבין ליל הבדולח – הוא הבדל כמותי, לא איכותי. עכשיו השאלה היחידה שנשארה היא אם התופעות האלו יצטמצמו או יתרחבו, וכרגע המצב לא נראה מבטיח.

    • סרגיי הגיב:

      +1

  12. תושב דרום תל אביב לשעבר הגיב:

    אני מתבייש שדברים כאלה קורים במדינה.

  13. SilverHand הגיב:

    הילדה הזו בגופיה… בת כמה היא?
    אני מדמיינת או שב-00:40 היא מאחלת לגלינה להאנס?

  14. יאיר הגיב:

    הסרטון הרבה פחות קשה מהתאורים שלך ושל אחרים על ליל הבדולח שהיה שם. אני משער שכאשר העניינים החלו להיות קשים יותר אי אפשר היה לצלם וידאו. אם הדיון הכי סוער שהסרט עורר (כאן…) היה על הסמנטיקה אז אולי לא צריך היה להעלות אותו, ולהסתפק בתמונות האיומות של החנויות המנופצות וההמון המוסת.

    בעניין הסמנטי, אז המלה colored היתה מאוד משמעותית בארה"ב בהקשר זה. זה, למשל, מה שהיה כתוב בשלט באוטובוס בו ישבה רוזה פארקס.

    • פססט, הסרטון הזה צולם בהפגנה שהייתה יום לפני הקליינה קריסטלנאכט. עובדות זה כיף.

      • יאיר הגיב:

        האר את עיני נמרוד (כמו שאתה תמיד עושה בפוסטים שלך): האם האירוע המצולם בוידאו אינו אותו אירוע אותו מתאר יוסי בפוסט הקודם ("זעם עיוור")? ואותו אירוע שתאר אילן ליאור בהארץ?
        אם כן, אחזור על הנקודה שלי בתמציתיות – הרשימות חזקות פי כמה ומעבירות את המסר טוב הרבה יותר.
        אם הרשימות אכן מתייחסות לאירוע אחר מזה שבו צולם הסרטון – התנצלויות לכל מי שנפגע מאי הקפדה על העובדות.

  15. שי הגיב:

    מה שמטריד אותי הוא איפה כל העניין הזה משאיר אותנו (בכוונה אני נוקט גוף ראשון רבים כללי ביותר). הייתי במצבים כאלה לא פעם, ואף גרועים מאלה, כשאיומים, קללות ומכות הופנו כלפי וכלפי אחרים בסביבתי. ואני לא אומר שאנשי ימין ותושבי שכונות הן לא הקהל העוין יותר. פעמים רבות הם אלימים יותר וגסים יותר ממפגיני שמאל (שוב, הדגש הוא על פעמים רבות), ובוודאי שבמקרה הזה, הגזענות היא מחרידה. אבל הבעיה בציבור השמאלי המתון, הליברלי על פי הגדרתו העצמית, היא שמול זה הוא יוצר מיד קיטוב בינארי וגזענות משל עצמו. לכן, למשל, הופכת אפילו המחאה החברתית לנושא מקטב, בבחינת "אתם אלה שצעקתם צדק חברתי, לכו מפה". נוצר עימות פוליטי בין מעמד הביניים המצקצק בלשונו, לבין שכבות מצוקה, במקום בו הייתה צריכה להיות סולידריות. ברור שהזעם של תושבי השכונות, שמופנה מול מבקשי מקלט ומהגרי עבודה היה צריך להיות מופנה לעבר ההגמוניה הכלכלית והשלטונית. הם גם צודקים בכך שהם טוענים שזו מציאות היום יום שלהם, ושמבקשי טובתם של הפליטים חיים מציאות אחרת. לפחות ברמה התודעתית. זו בעיה מובהקת של השמאל הליברלי, ובגלל זה הוא לא מצליח למכור את מרכולתו, המחאה החברתית למשל, למי שלכאורה אמורים להיות הקליינטים הטבעיים שלה. חוסר הסולידריות מובנה שם בכל כך הרבה רמות. בספטמבר 2000, כשהמון מוסת הציף את אלנבי/העליה בדרך לשכונת התקווה, ועשה פרעות בפועלים מהשטחים, לא ראיתי התגייסות ליברלית כל כך גורפת. שלא לדבר על 13 מאזרחי המדינה שהוצאו להורג ללא משפט באותו חודש, לקול מחאתם של כמה מאות מפגינים מול משרד הביטחון. אז אין סולידריות עם מיעוטים שהם אזרחי המדינה, תושבי השכונות נמסרים על מגש של כסף לבן ארי וגזענים אחרים דוגמתו ואף אחד לא עושה חשבון נפש? תחשבו איזה כוח אדיר המחאה החברתית הייתה מקבלת אם אותו זעם של תושבי השכונות היה מגויס לטובת המטרות האמיתיות שלהם עצמם.

    • מני זהבי הגיב:

      "ברור שהזעם של תושבי השכונות, שמופנה מול מבקשי מקלט ומהגרי עבודה היה צריך להיות מופנה לעבר ההגמוניה הכלכלית והשלטונית"

      חלק גדול מהאנשים האלה מריירים על החזקים והעשירים (לא רק הם, דרך אגב; גם חלק גדול ממעמד הביניים, עד כמה שזה קיים כאן). כל עוד זה מצב העניינים, אני לא חושב ששינוי משמעותי הוא אפשרי. אולי מה שנחוץ בשביל השינוי הוא משבר כלכלי רציני, כמו ביוון.

  16. אלעד דקר הגיב:

    השחקן שלמה וישינסקי הוא אב שכול לבנו ליאור ז"ל שנהרג ברצועת עזה.
    השחקן שלמה וישינסקי גם תקף באלימות אנשים שבאו למחות נגד הכנס נגד משתמטים שהוא ארגן
    http://news.walla.co.il/?w=//1209616
    .
    העובדה שהשחקן שלמה וישינסקי הוא אב שכול לא משנה את העובדה שהוא פחדן, כי במקום להפנות את הזעם שלו נגד הממשלות שבגללן הבן שלו נהרג ברצועת עזה הוא מוציא אותו נגד הקורבן הכי זמין וחלש ושהכי פופולארי לתקוף.
    העובדה שתושבי שכונת התקווה גרים בשכונה מוזנחת עם מצוקה (שהייתה קיינת עוד לפני שהגיעו הפליטים\מסתננים\עובדים זרים מאפריקה)לא משנה את העובדה שגם תושבי שכונת התקווה הם פחדנים, כי במקום לתקוף את כל הממשלות שאחראיות למצוקות שלהם כולל לזו שנובעת מהרנשים שהגיעו מאפריקה, הם מוציאים את הזעם שלהם על הקורבן הכי זמין וחלש ושהכי פופולארי לתקוף.

    • עדו הגיב:

      זו לא פחדנות. כשאתה זועם אתה מוציא את הזעם על המטרה הכי זמינה. כמו שאדים בקומקום רותח יוצאים דרך הפתח הראשון הזמין.

  17. אלעד דקר הגיב:

    ועוד דבר נוסף לכל המתממים למיניהם:
    כמות הגזענות והשנאה והכוונה הרעה שיש לאנשים האילו כשהם אומרים "כושי" היא בדיוק זהה למה שיש כשהrednecks בארה"ב אומרים "nigger" אז תפסיקו לקשש במוח שה לא התרגום הנכון כי זה בדיוק התרגום הנכון, מה יש, לא נוח לכם שהקלון של החברה בישראל נחשף ברבים אז אתם מתחילים להמציא תירוצים מטומטמים?
    כמו שכתבו מעליי, לפי התירוצים האטימולוגים שלכם גם על המילה nigger אפשר להגיד שהיא בסך הכל ואריאנט של neggro שפרושו שחור בלטינית (וגם בספרדית ששם המלה neggro נחשבת בצדק כלגיטימית), אבל עובדה היא שבארה"ב שתי המילים נחשבות עכשיו כפוגעניות ובצדק כי זה המטען החברתי ששתי המילים האילו נושאות עכשיו.
    כשהגזענות בישראל לא תתקיים ברמה שהיא עכשיו אז תוכלו לטעון את הטענות האילו, ומצד שני יכול להיות שאז גם בארה"ב המילה nigger לא תישא אז את אותו מטען פוגעני והתרגום ימשיך להיות נכון.

    • גיל ב' הגיב:

      מה הקשר להתממות? אף אחד לא הכחיש את הגזענות ובמפורש נכתב שגם המלה "ערבי" משמשת ככינוי גנאי גזעני למרות שאין שופ פסול במלה עצמה. המלה NIGGER מעולם לא שימשה לשום מטרה מלבד כינוי גנאי מזלזל לשחורים. זה לא "עיוות" של המלה NEGRO בדיוק כמו שהמלה "יהודון" היא לא "עיוות" של המלה יהודי.

      לעומת זאת המלה "כושי" היא ניטרלית ולפחות עד לשנים החרונות לא היתה לה קונוטציה גזענית. כמובן שיש גזענות כלפי שחורים אבל היא לא קשורה למלה "כושי" אלא למה שהיא מתארת. בדיוק כמו גזענות נגד ערבים. אין שום משמעות לשינוי המלה למילה אחרת כי זה לא ישפיע לחלוטין על הגזענות ואין כאן אוכלוסיה שמרגישה פגועה מהמלה הזאת.

  18. דור הגיב:

    בהמות בצורת גובלינים. הרע שבסודנים טוב מהם. אני שוקל להזמין שוקר ולהתייצב בהפגנה הבאה לצד הטובים.

  19. סתם אחד/האחד הגיב:

    גורביץ לא כתב על לינץ ?!
    בהסה"כ ויכוח לגיטימי עם מספר הערות לא לגיטמיות.