החברים של ג'ורג'

מצנע צריך ללכת

לעמרם מצנע, בחור טוב במובן הרע של המילה, קרתה תקלה מביכה: כחלק ממאבקו על הנהגת מפלגת העבודה, הוא הצליח להקלע לאמירות שנראות דומות מאד לאמירות גזעניות. מצנע, שיצא נגד "מפקד הארגזים" שכביכול מארגן עמיר פרץ, הוא אמר (על פי גרסה אחת) ש"אני, שלי ובוז'י רבים על אותו הקול. אלה אנשים מפלנטה אחת. לעמיר יש את הקולות שלו, כי הוא פקד הרבה. אלה אנשים מפלנטה אחרת." על פי גרסה אחרת, מחמירה יותר, מצנע אמר ש"הוא [פרץ] בא מארץ אחרת […] עמיר פרץ מביא אנשים שבכלל לא שייכים למפלגת העבודה. הוא מביא את החמולות." מצנע ניסה לסגת מהאמירה הזו, שנאמרה בגבעתיים, כלומר פחות או יותר במקום הלבן ביותר בארץ, וטען שהוא התכוון לומר שפרץ בא מ"תרבות" אחרת. וואלה.

שגיאה של טירון או שריקה לכלבים? עמרם מצנע, פברואר 2011

מצנע התלונן על "מפקד ארגזים" כביכול שעורך פרץ. זה משונה, כי בפעם האחרונה ששמעתי על מפקד ארגזים, גם אז הוא לכאורה נערך על ידי פרץ. אבל ארגזים, כפי שכתב היטב היום גדעון לוי, תמיד היו: זו היתה שיטת הפטרונות הקבועה של העבודה. כך היא השיגה מתפקדים ערבים ודרוזים: מישהו – שיעול, פואד בן אליעזר, שיעול – היה מבטיח לראשי חמולות גזר כלשהו, למשל חיבור של השכונה שלהם לחשמל, והם היו מתפקדים ומצייתים לו. כל זמן שפואד "מלך השטח" פעל עבור ראיס אשכנזי כזה או אחר, בדרך כלל אהוד ברק או שמעון פרס, אף אחד לא אמר מילה על "מפקדי ארגזים". עכשיו דווקא כן.

ההאשמה כנגד פרץ חצופה במיוחד, כי פרץ היה היחיד שהביא בשלושת העשורים האחרונים מצביעים חדשים למפלגת העבודה. מה מצנע ידע לעשות, כבר ראינו; אני בספק אם שלי יחימוביץ' תהיה טובה יותר, גם אם היא תתחנף עוד יותר לימין; ואשר לבוז'י הרצוג, אל תצחיקו אותי, טוב? אבל פרץ הביא ב-2006, אחרי שהאשכנזים הקשישים ערקו עם פרס לקדימה, 19 מנדטים. שישה מנדטים מהם, אמרו בשעתו הסוקרים, היו חדשים, של אנשים שלא הצביעו קודם לעבודה. האמירה ש"פרץ מביא אנשים שלא שייכים למפלגת העבודה" היא פשוט לא נכונה עובדתית.

האמירה של מצנע, במקום שבו היא נאמרה, היא אחד משניים: או רשלנות כושלת של מועמד שנכשל בדבריו, או נסיון בוטה ועלוב להוציא את השד העדתי של מפלגת העבודה – שד לבן וקשיש – באמצעות שריקות. אם זו רשלנות, היא מצטרפת לזו של הפעם הקודמת, ב-2003, והיא צריכה להוציא את מצנע מהמגרש. אם אלה אכן "שריקות כלבים" – ואני מתקשה להאמין שזה לא המצב, במיוחד לאור האמירה של מצנע שתושבי ירוחם "לא בשלים לדמוקרטיה" – אז ודאי שמצנע לא ראוי לקולות הציבור הישראלי.

לא שמפלגת העבודה, שהיא זומבי פוליטי חולני שראוי שמישהו יגאל אותו מיסוריו, ראויה לקולות האלה. אבל ודאי לא מצנע. יש גבול.

ועוד דבר אחד: האגודה לזכויות האדם ומועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב הופתעה לשמוע שאחד הגופים שינהל מטעם לשכת ראש הממשלה את הטיפול בכפרים הבלתי מוכרים תהיה המועצה לבטחון לאומי, בהנהלת האלוף יעקב "כדור בראש" עמידרור. מה למל"ל ולכפרים הבלתי מוכרים? מסתבר שגם זה "בטחון לאומי". או, במילותיה של האגודה, "מעורבות המועצה לביטחון לאומי בטיפול בנושא הכפרים הבלתי מוכרים מראה, כי הממשלה מתנהלת כמו בימי הממשל הצבאי, ומתעקשת לראות בבדווים איום ביטחוני. בכך, היא רק מחריפה את מצוקתם של הבדווים ומרחיקה אותנו מכל פיתרון אפשרי". ההדגשה שלי. בישראל פינו כבר כמה דיירים מבתיהם. זו פעם ראשונה, למיטב ידיעתי, שהמועצה לבטחון לאומי מתערבת בנושא.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

53 תגובות על ”מצנע צריך ללכת“

  1. אור ב הגיב:

    הייתי מבועת בראותי את פרצופו המזוקן של חמיצנע שוב, כשרק הכריז על חזרה לפוליטיקה הארצית.
    לכן הפוסט הזה והידיעות שבתוכו משמחות אותי: אני מודה ומתוודה שאני די אוהב את זה שפוליטיקאים מוציאים עצמם מחוץ למשחק באמירות אומללות או מהלכים אומללים עוד יותר(מקרה ברק) – מגיע להם סוג של darwin award על זה, ובונבוניירת פרישה קומפלמנטרית.

    • עדו הגיב:

      ברק לא הגיב כשתיקי דיין דיברה על 'אנשים מהשוק'ובכל זאת זכה בבחירות והדיח את ביבי. צריך לקחת את כוחן של פאשלות בערבון מוגבל,90% מאנשי הימין אמרו בשעתם דברים שהיו צריכים להעיף אותם לכל הרוחות ולא קרה להם כלום.

  2. ג'וני הפרד הגיב:

    למה אחד משניים? הוא לא יכול להיות גם אידיוט וגם גזען עלוב נפש?

  3. תיכוניסט מאוכזב הגיב:

    אז עבודה לא, הם מושחתים וחסרי שיניים. ומרץ לא, כבר ראינו למה הם מסוגלים. וחדש בטוח לא, הם מפלגה לאומית לכל דבר ועיניין. בתור מי שאמור לקבל זכות הצבעה בבחירות הבאות (או אלו שאחריהן, בכל זאת ישראל) אני מתחיל לקבל תחושה שהיחידים שיש סיכוי שיהיה כדאי לצאת מהבית בשבילם יהיו עלה ירוק.

  4. תוהה הגיב:

    למה מרץ מסוגלים?

  5. ראובן הגיב:

    הפעם אתה טועה.
    זה שבעבר השתמשו בשיטות הארגזים לא הופך אותן לטובות.
    זה שפרץ מזרחי לא הופך אותו לפחות בעייתי.
    עמיר פרץ הוא פוליטיקאי ציני, חסר אידיאולוגיה אמיתית וחסר כיוון. להבדיל משלי למשל.
    בהסתדרות (ע"ע חיפה כימיקלים דרום) הוא לא עשה דבר למען העובדים. כשנכנס לראשות העבודה התכחש לכל הבטחותיו וזנח את ה"אג'נדה" החברתית שלו, שגם ככה מסתכמת בעיקר בחוקים דמגוגיים ואמירות לא פחות דמגוגיות.
    פוליטיקאי במובן הרע של המילה. אופורטוניסט שימכור את נפשו לכל מי שחפץ ויקנה קולות ממי שמוכן למכור.

    • "עמיר פרץ הוא פוליטיקאי ציני, חסר אידיאולוגיה אמיתית וחסר כיוון. להבדיל משלי למשל."

      אתה רציני? שלי שדפקה לעו"סים סכין בגב ברגע שעופר עיני הצביע לאן הרוח נושבת?

      הבעיה של פרץ היא לא שהוא חסר אידיאולוגיה או כיוון. הבעיה היא שהוא הוכיח עצמו ככישלון בהנהגת המפלגה. הוא הצליח להיבחר, אבל לא ידע מה לעשות עם זה.

  6. אזרח הגיב:

    מצנע צודק! לתפוס אותו בתור גזען בגלל שברי משפטים שהוא אמר זו סתם התנכלות. אתה שוכח שמצנע שיקם עיירה שנפלה (כמו רבות אחרות) בגלל אותה תרבות של חמולות, ג'ובים למקורבים, חוזים לגיסים וכו'. פרץ בהחלט בא מהעולם של החמולות (אחותו היא ראש מועצת מצפה רמון), שהרס את השלטון המקומי בישראל – בעיקר ביישובים הקטנים (שלא לדבר בכלל על הרשויות הערביות). עם כל הכבוד שנשאר לי לעמיר פרץ, הוא מהפוליטיקה הישנה והמושחתת. הוא היה יו"ר ההסתדרות, זה אומר הכל מבחינתי.

    מה עם פוסט על התוכניות למשיית האלטלנה?

    • סקופ היסטרי הגיב:

      רוצה סקופ היסטרי? לך תברר לאיזה תפקיד בוז'י מינה את סבא שלו.
      תאמין לי, מפקדי הארגזים האלה זה משהו.

      • מיקי הגיב:

        חיפשתי ולא מצאתי. כנראה שלא התכוונת ליצחק אייזיק הלוי הרצוג, שנפטר שנה לפני שבוז'י נולד. ואת שם אביה של אורה הרצוג לא מצאתי. אז אולי פשוט תספר לנו?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    פעם כבר מועמד מצויין (אורי אור) חוסל פוליטית ע"י עיתונאי אזיאטי (דניאל בן סימון, שנהיה ח"כ כלומניק בעבודה בעצמו) כי העז להביע דעה על המקוקו ממרוקו ועל האנס מערבות הפרא של כורדיסטן.

    אם מצנע יקח על שכמו את נטל האדם הלבן ויצילנו מהלילה המצרי (הפרחים לקיפלינג) האח הידד.

  8. אלברט הגיב:

    אילו והפולנים וראשם שמעון פרס היו מצביעים למפלגת העבודה , עמיר פרץ היה עם הסיעה הגדולה עם סיכוי להיות ראש ממשלה , אך הגזענות שברה כל מסגרת ומסורת פוליטית והם ברחו לקדימה

  9. אפון הגיב:

    הבעיה עם פרץ היא שהדבר היחידי שאפשר להגיד לזכותו זה שהתנגדות אליו יכולה להתפרש כגזענות.

    הבעיה עם מצנע היא שהדבר היחידי שאפשר להגיד לזכותו זה שיש לו זקן.

    • אור הגיב:

      לול, נזכרתי בפוטג' העתיק הזה מ"רק בישראל" שבו צילמו כפיל של מצנע (שוב, הדמיון מסתכם בזק) נכנס לאיזה שוק, כאשר כל בעלי הבסטות צועקים את הקשקושים הרגילים של "הו הא מי זה בא, ראש הממשלה הבא".

  10. א הגיב:

    יש בכלל פוליטיקאים בארץ שלא אמרו אי פעם דברים מטומטמים או גזעניים?

  11. כפי שפורסם היום במוניטין עיתון למסרים מידיים http://www.monitin.org.il

    מצנע
    האם עמרם מצנע התכוון להתבטאות גזענית נגד עמיר פרץ כאשר אמר כי פרץ בא מארץ אחרת ומביא איתו חמולות, וקבע כי לשני האשכנזים האחרים, בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ יש ערך מוסף ענק לעומת פרץ, או פשוט ניסה להסביר את הכישלון שלו במפקד המצביעים לעבודה, וניסה לבנות בלוק חוסם, בכלל לא חשוב. בשלב בו ההתמודדות לא תהיה לראשות העבודה אלא בבחירות האמיתיות, חלקים גדולים מהציבור המזרחי והאשכנזי המתנגדים לגזענות לא יצביעו עבור מפלגה שבין ראשיה מי שנחשד בגזענות. לאלה שרוצים מפלגה גזענית לא חסרות כתובות. עם זקני מפא"י מגבעתיים לא עוברים את אחוז החסימה.

    • פטריוט הגיב:

      הערה לא קשורה: כשאתה מתחיל את התגובה ב"כפי שפורסם היום במוניטין עיתון למסרים מידיים …" זה גורם לאנשים לתייג את התגובה שלך כספאם ולדלג עליה.אם יש לך משהו ענייני להגיד פשוט תגיד אותו ומי שימצא אותו מעניין מספיק יכנס לבלוג שלך (שלא נכנסתי אליו כי דילגתי על התגובה שלך ולכן לא הגעתי למצב שבו אני עשוי למצוא אותה מעניינת מספיק), ומי שלא לא יוטרד ממה שעשוי להתפרש כשיווק ויראלי.

  12. תוהה הגיב:

    ומי מחייכת בקשט מכל החבטות פרץ/מצנע האלה? ש. יחימוביץ'

    צדיקים – מלאכתם נעשית בידי אחרים.

  13. אור שחר הגיב:

    אני חושב שהייתי חותם על המשפט הנהדר:
    "מפלגת העבודה, שהיא זומבי פוליטי חולני שראוי שמישהו יגאל אותו מיסוריו", ללא הצורך לעסוק במצנע.

    גילוי נאות: הצבעתי לפרץ. אני סבור שהוא ויולי תמיר היו הגורמים היחידים בגועל נפש הגדול הזה שעוד ייצגו דבר מה. אך פרץ בנבלותו ויתר על האוצר, ורקד על המקל של אולמרט במשרד הביטחון. אני עדיין חושב שמדובר היה יותר בתמימות וחוסר ניסיון פוליטי, אך איש אינו מבטיח שלא יעשה זאת שוב.

    לגבי טרויקת הגווארדיה הלבנה, אין צורך להוסיף הרבה. המפלגה הזו צריכה להיזרק לפח הזבל של ההיסטוריה ויפה שעה אחת קודם.

  14. סמולן הגיב:

    תגיד, כמה שנים בירוחם צריך כדי שיובן שהמילה הזו, "גזענות", היא לא במקום ?

    יש המון אנשים בארץ, מזרחים עד קצה שורשי שערותיהם, שמדברים בדיוק כך וגרוע יותר. אני משער שמה שמצנע מבטא, הוא דיבור מזרחי קלאסי שנלמד בירוחם. לכל הפחות, זה יכול להיות המצב.

    בעיקר, אם מצנע יקפיד שלא להתנצל, יש מצב שההתבטאות תשחק לטובתו. גבר אמיתי (אם נעבור לקובי אוז), לא מתנצל, וגאה במי שהוא, בלי קשר לתוכן של הדבר הזה. משהו כזה. זה לא יותר ולא פחות מרגע שאסור למצמץ בו. תשאלו את פרץ, האיש שעמד מאחורי ההרג המסיבי בפתיחת מלחמת לבנון השניה, ובמבצע בעזה דקה וחצי לפניה, והיום אשכרה זוכה לרוח גבית של ה"שמאל". הסיבה העקרית, היא שהוא לא מצמץ, לא התנצל, לא התבייש. נכון, הוא הרג ים של חפים מפשע (זה אמור להיות חמור יותר מ"התבטאות גזענית"). אז מה: גבר אמיתי, וגו'

  15. Mr. Kate הגיב:

    דרך אגב, בקשר לפרץ והקולות. אני זוכר שבבחירות ב2006 שדרות הייתה עיר של העבודה, ב2009 הליכוד שלט שם ללא רחמים. ואני בטוח שאותו דבר קרה בהרבה מקומות בארץ.

  16. סתם האחד/האחד הגיב:

    די כבר עם "הגזענות" הזאת אין דבר כזה.
    אגב,הבעיה עם מצנע שהוא גנרל ולא חסר לנו כאלה אני
    מעדיף את שלי או עמיר.

  17. הלל לוריא-כהן הגיב:

    שום גזענות ושום נעליים. מצנע סך הכול הצביע (אולי לדעתך בעילגות) על זה שהוא פוקד באופן הגון, ושעמיר פרץ פוקד בתעלוליו – אלה שהפכו אותו ליו"ר הסתדרות חזק. העובדה הזו בכלל נתונה לוויכוח? הטעות היחידה שמצנע אולי עשה היא שגם בוז'י חטא באותם תעלולים. העניין הוא שבוז'י פשוט לא עשה את זה באותה מידה של כישרון.
    חוץ מזה, יוסי, מצנע התמודד מול אריק שרון בניגוד לפרץ שהתמודד מול אולמרט. להשוות בין כמות המנדטים שהם הביאו בעבר זה אבסורד. הנתון היחידי שרלוונטי הוא שלפי סקרים מצנע שווה לעבודה הכי הרבה מנדטים *היום*. כפרגמטיסט, הייתי מצפה שזה יהיה מה שחשוב לך. אבל כ"כ מתאים לשמאלנים לירות לעצמם ברגל על פליטת פה דו-משמעית במקרה הטוב.

    • הלל לוריא-כהן הגיב:

      שלא לדבר על הפופוליזם העצום בפרשנות שלך לדברי מצנע על ירוחם. בחוק מותר לשר הפנים (בתנאים מסוימים) למנות ראש מועצה בישוב לא מתפקד (ובכך לפגוע בזכותם של אנשי הישוב לבחור אותו). אגב, ירוחם היא דוגמה מצויינת למקום שבו זה עבד יופי. אם יש לך בעיה עם החוק, דבר. להוציא את מצנע גזען על זה שהוא התעסק בסוגיה מוניציפלית תחת אחריותו נע על הגבול בין דיבה לטמטום. הדבר היחיד שהוא אולי אשם בו זה שהוא אמר את הדברים כמו שהם במקום להשתמש בשפה המכובסת שאתה כ"כ שונא.
      ואגב, שים לב שמי שיחד עם מצנע הלכו (בין השאר) זהבה גלאון ואופיר פינס, מול (בין השאר) מרינה סולודקין ומשה גפני. זה אמור לרמוז לך מי היה הצד הצודק ומי היה הצד החרא.
      בחייאת שמה שכתבת מתסכל אותי. אתה לא חייב להסכים עם הבן-אדם על הכול, אבל הנה גנרל לשעבר שלאורך כל שירותו שמר על ערכים במקום שבו אתה יודע ששמירה על ערכים היא קרובה לבלתי-אפשרית. הוא כזה סמל ליושר אישי, אף אחד לא מעיז אפילו לטעון נגדו שהוא מושחת (על מי עוד אפשר לומר את זה?). ומעל לכל – כשהוא נפלט מהמערכת הפוליטית הוא לא הלך לעשות לביתו, אלא נסע לקיבינימט ירוחם (שהיא באמת חור) כדי לשקם ישוב הרוס בפריפריה. אגב, אני נתקלתי בו כשהייתי כתב פנים בגל"צ – והוא עמד לצידו של הכפר הבדואי השכן שביקש להקים גן ילדים.
      אתה אמור לקדם אנשים כאלה. הוא לא רק יוצא דופן בשמאל אלא בפוליטיקה בכלל. במקום זה, אבל, אתה צולב אותו על הערה וחצי שהוצאו מהקשרן. באמת כל הכבוד.

    • יוסף השלישי הגיב:

      "עמיר פרץ פוקד בתעלוליו – אלה שהפכו אותו ליו"ר הסתדרות חזק. העובדה הזו בכלל נתונה לוויכוח?"
      כמובן שכן. אין שום עדות – חוזר, שום עדות – למפקד לא הגון של פרץ.
      כל סיפור 'מפקד הארגזים' הרי התפוצץ לברק בפרצוף, כשבסופו של דבר התברר שהמפקד שלו היה מושחת, ולא של פרץ.
      אבל מה זה משנה, ברור הרי שפרץ משחד אנשים להצביע עבורו. גם אם היום אין לו במה לשחד אותם.

  18. אור הגיב:

    מה קורה כאשר נותנים דמוקרטיה למי שלא מוכן לה? ראה סביבך, מרפובליקת ווימאר ועד מזרח אירופה לאחר המלחמות, מרוסיה של היום ועד מובארק. ציבור שאינו מוכן לדמוקרטיה מייצר דיקטטורה, שחיתות ודיכוי. זו עובדה קיימת. אבל מבחינתך אמירה כזו – גם אם היא נכונה עובדתית ועל זה אינך אפילו טורח להתווכח – היא דגל אדום. כלומר, אתה בעד דמוקרטיה בכל מחיר גם היא תמוטט את קהילת הבוחרים. העיקר שעקרונות השמאל הנעלים יקוימו, ולעזאזל האנשים.

    • אפון הגיב:

      טמטום אינו אחד מעקרונות השמאל. (למרות שלפעמים נדמה שכן.)

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      השאלה היא מי מחליט למי מתאימה דמוקרטיה ולמי לא. אני לא חושב שיש מישהו שיכול להחליט דבר כזה. לא שיש לכך איזשהו קשר למצנע — אחרי הכל, הוא לא הציע שירוחם תנוהל ע"י ועדה קרואה עד להחלטה חדשה.

  19. אבי הגיב:

    מצנע הקפיטליסט הניאו-ליברל לא צריך בכלל להיות במפלגת העבודה. פרץ אשכרה מייצג את מה ששמה של המפלגה מרמז, כלומר עובדים. למרות זאת, שלי צריכה לזכות, כי אין מי שפועל בנחישות ובהתמדה כמוה למען זכויות העובדים, להפחתת הפערים ולהקטנת העוני.

    • דוד הגיב:

      אין מי שפועל כמוה למען אם תרצו לחיסול הפוסט-ציונות והתבוסתניות. למצנע יש התבטאות אומללה אחת? לשלי יש מאה אלף. לא שכחנו את הקמפיין המטופש שלה נגד דב חנין בתל אביב.

  20. עמית ו הגיב:

    רגע, מה לא בסדר באמירה של מצנע? שהוא השתמש במילה פלנטה? מה שמצוטט כאן מפיו (גרסה ראשונה, אותה גם שמעתי ברדיו) נשמע לי כמו תיאור הגיוני של המצב – מצנע ויחימוביץ' והרצוג מגיעים עם אג'נדה פלוס מינוס דומה, ונלחמים על אותו קהל. לעמיר פרץ יש את מאגר הקולות שלו.
    מה רע באמירה הזו?
    גם הגרסה השנייה לא נראית לי מאוד נוראית. היא בהחלט פחות נחמדה, אבל נשמעת כמו משהו סביר ונכון – על פניו. אף אחד לא אוהב שקוראים לו "חמולה", אבל לפעמים זה תיאור מדוייק.

    • להגיד על מישהו שהוא בא מפלנטה אחרת פירושו שאין לך שום מכנה משותף איתו, שום שיג ושיח, שהוא הנוכרי האולטימטיבי – וזה בלי לציין שלבעלי זיכרון ארוך המונח "פלנטה אחרת" מזכיר את עדותו של בן ציון דינור על אושוויץ.

      אז אם נעזוב את ק. צטניק ונישאר עם הנוכרי האולטימטיבי – כן, זה לא בסדר. לא מדובר במישהו שאתמול הגיע לעבודה. זה לא איזה פייגלין שבא מבחוץ להשתלט על מפלגה כדי לקחת אותה למקומות שהיא מעולם לא דגלה בהם. אין שום סיבה לראות את עמיר פרץ באור הזה – לא הקרדנציות שלו במפלגה ולא דעותיו – למעט מוצאו.

  21. א.ה. הגיב:

    ביחס לננסים האחרים שמתמודדים על הנהגת העבודה, הוא היחיד שעוד שווה משהו. האם באמת מצנע הוא-הוא הסכנה למדינת ישראל?

    האם לא ראוי להתמקד, נניח, בבית שהצמיח את התפלצון הגזעני נתניהו גונייר?
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1232299.html

    • ygurvitz הגיב:

      מי אמר שהוא סכנה למדינת ישראל? זהו, אם אתה אושיית שמאל (בערך), אתה חסין מביקורת?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      הקטע על נתניהו ג'וניור מרגיז הרבה יותר מהתבטאות כזאת או אחרת של מצנע, ואפילו יותר מחשדות בשחיתות כלפי כל מיני שרים ומקורבים. אם אלו הן דעותיו של בן רה"מ, בגיל של סוף התיכון וקצת מעבר לו, ואם לא הוא ולא אף אחד מיועצי הסתרים של אביו אינו חושש להציג את הדעות האלה בפומבי, מצבנו חמור. ומה שחמור עוד יותר הוא שהפרסום הנ"ל לא יפגע, ככל הנראה, בפופולריות של רה"מ.

      • מני זהבי הגיב:

        זה הייתי אני.

      • ygurvitz הגיב:

        שום ויכוח, ואם המידע היה בידי הייתי משתמש בו. אבל הוא לא היה בידי, ואני לא רואה סיבה איך ביקורת על מצנע קשורה לביקורת על נתניהו ג'וניור.

        • מני זהבי הגיב:

          לא נראה לי שמישהו האשים אותך ברשלנות עיתונאית…
          איך הביקורת קשורה? עניין של סדר גודל. במקום שבו דעותיו של נתניהו ג'וניור נחשבות, פחות או יותר, לנורמטיביות, אין טעם להלין על גזענות בדברי מצנע (שגם ספק אם הייתה שם מלכתחילה).

      • מיקי הגיב:

        יתכן גם שהם עוד לא התפדחו מדף הפייסבוק של בנו של ראש הממשלה, ועוד לא למדו (עד עכשיו) שגם את זה צריך לצנזר.

        Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

  22. "האמירה ש"פרץ מביא אנשים שלא שייכים למפלגת העבודה" היא פשוט לא נכונה עובדתית."

    היא דווקא נכונה עובדתית, ועמדת על כך בעצמך. מצנע הדביל לא מבין שזה בדיוק מה שצריך.

    • א.ה. הגיב:

      נו באמת. אנשים שלא שייכים למפלגת העבודה – הכוונה לאנשים שלא יצביעו למפלגה בבחירות, ונמצאים שם רק בשביל לקדם מועמד זה או אחר בפריימריז (קרי – מפקד ארגזים).

      זה באמת מה שצריך?

      • מני זהבי הגיב:

        לא יודע מי יצביע למי. עובדה היא שהעבודה בראשות פרץ קיבלה הרבה קולות במקומות שהיא לא קיבלה קודם. זה לכשעצמו טוב. מצד שני, אחרי שהוא קיבל את הקולות האלה, פרץ עשה כל טעות פוליטית אפשרית, וזה הרבה פחות טוב. מה שצריך הוא שפרץ, מצנע ויחימוביץ' יצרו צוות של הנהגה שיפעל כצוות ויצטייר בציבור ככזה, בלי קשר לזהותו של היו"ר הפורמלי של המפלגה. זה מה שפרץ היה צריך לעשות עם עמי איילון ב-2006-7.

  23. עזרא הגיב:

    כשאין מה לומר
    מוציאים את השד מהבקבוק
    זה תמיד עוזר
    היה או לא היה,על כך צריך לענות!

  24. דוד הגיב:

    אני בטח לא היחיד שחושב שהפריימריס היא הגרועה מכל השיטות האפשריות להתנהלות פנים-מפלגתית. כל רשימה מצליחה לכנסת בשני העשורים האחרונים היתה כזו שלא בוחרת את חבריה באמצעות פריימריס, בין אם ש"ס, קדימה או ישראל ביתנו. הליכוד שהתחיל להנהיג שיטת פריימריס ב-2006 התרסק מאז בבחירות, והתחיל לצמוח רק כשביבי נתניהו הצליח לעשות שם איזשהו סדר. עד היום הליכוד לא התאושש מהטעות הזאת לדעתי, כמו שאפשר לראות בגוש האולטרה-ימני שמחשק כל הזמן את נתניהו גם בקואליציה.