החברים של ג'ורג'

20 במרץ 2011

מה עומד מאחורי התמיכה בקצב

ניסים זאב, מי שמחזיק ללא עוררין בתואר של הח"כ החשוך ביותר בכנסת, יצא היום (א') להגנתו של משה קצב, מי שהיה נשיא המדינה ושהורשע בשורה של מעשי אונס ומעשים מגונים. אליבא דזאב, אסור לקצב לשבת בכלא.

מה מביא את המוהל הכושל למסקנה הזו? קודם כל, הוא אומר, "מאסר של נשיא הוא כתם לאומי ופגיעה במוסד הנשיאות". לא נכון: הכתם על הציבור הוא עצם הפיכתו של העסקן דרגה ג' משה קצב לנשיא. הפגיעה במוסד הנשיאות לא תיגרם על ידי כליאתו של קצב; הפגיעה בו היתה בעצם כך שאפס ריקני כמו קצב הצליח להגיע למשכן הנשיאות, שם ניצל את מעמדו כדי לפגוע בנשים שהיו כפופות לו. לניסים זאב, כח"כ של ש"ס, יש חלק בהטלת הקלון הזו בציבור הישראלי: עד כמה שש"ס תרצה שנשכח את זה, מינויו של משה קצב – יהודי מזרחי ודתי – לנשיא היה פרויקט שלה.

הלאה. זאב אומר עוד ש"קצב קיבל עונש כבד, כאשר במשך חמש שנים הוא גורש מנשיאותו והתבזה בכל העולם". קצב לא "גורש מנשיאותו", ועדיין לא חלפו חמש שנים. הוא התפטר כחצי שנה לפני שכהונתו היתה אמורה לפוג. מצב שבו נשיא חשוד באונס הוא מצב שלמרות ניסים זאב אנחנו עדיין לא מוכנים לקבל. אי שהות במשרה איננה עונש, ואשר לביזוי בכל העולם – ובכן, לזה אחראי קצב עצמו. אם לא היה אונס, לא היה מתבזה. זאב קורא לבית המשפט לבחון חלופות למאסר. ובכן, אם זה יקרה – אם בית המשפט יקח אדם שהוא עצמו הרשיע בשורה של מעשים שמעטים חמורים מהם, ובשל רום מעמדו לשעבר יקבע שהוא יכול להסתפק במאסר בית, המהלומה לשמו הטוב ולאמון שהציבור נותן בו תהיה חמורה מכל מה שראינו עד כה, וכל האשראי שהרוויח בית המשפט בצדק, כאשר נהג בקצב כאילו היה אחד האזרחים, יאבד תוך דקות. יש לקוות שהשופטים לא יושפעו מניסים זאב ומבקשות תמוהות נוספות בכיוון זה, כמו זו שהגיעה בשעתו מיוסי ביילין (אני מודה שכאשר קראתי בשעתו את דבריו של ביילין, המחשבה הראשונה שלי היתה "איזה דיל הוא הספיק לסגור עם ש"ס?").

רגע, אבל האם קצב אשם בכלל? זאב לא בטוח. מצד אחד, הוא אומר שהוא "לא בא להתווכח עם פסיקת בית המשפט", אבל, מצד שני, "אם הדברים אכן נעשו, ודאי שהם פסולים". ההדגשה שלי. שימו לב: "פסולים". כשניסים זאב רוצה לגנות משהו, הוא יודע היטב לעשות זאת. כשהוא בא להגן על גבר מזרחי ומאמין, פתאום מעשי אונס הם משהו "פסול", כמו לקיחת ציוד משרדי מהעבודה הביתה.

ה"אם הדברים אכן נעשו" של זאב מתכתב עם מכתב הרבנים של שלמה אבינר ושאר רבני הר המור, הממלכתיים לכאורה, שכתבו לקצב שהם מאמינים לו ושלדעתם לא בוצעה עבירה, משום שהיא לא הוכחה הלכתית. זאב נאחז גם בקש הזה: "הדבר בעייתי לפי ההלכה. התורה אומרת 'צעקה הנערה המאורסה ואין מושיע לה'".

כאן ניסים סומך על בורותו של הכתב החילוני, וזורה מלח בעיניו. הבה נפנה למקור של זאב: דברים 22:27, "כי בשדה מצאה, צעקה הנער [צ"ל הנערה – יצ"ג] המארשה ואין מושיע לה". כלומר, זאב מחזיק כאן בעמדה ההלכתית שגורסת שלא יכול להיות אונס בעיר, אלא מקסימום בשדה: אם הקורבן לא זועקת, היא מסכימה. זו עמדה ותיקה של זאב: הוא החזיק בה עוד בתקופה שקצב היה נשיא. לא נראה שהרשעתו של קצב שינתה במשהו את עמדתו.

על הפרימיטיביות של העמדה הזו, כמו גם על זו של המחזיקים בה, מיותר להכביר מילים. אבל אם ×–×” כל מה שזאב ×”×™×” אומר, לא ×”×™×” בזה שום דבר מפתיע. אבל, מה לעשות, זאב משקר. פסוק שמופיע מעט קודם לכן, 22, אומר במפורש "×›×™ יימצא איש שוכב עם אשה בעולת-בעל, ומתו גם שניהם: האיש השוכב עם האשה, והאשה. וביערת הרע מישראל". קו ×”×”×’× ×” של משה קצב ×”×™×”, בשלב מסוים, שבינו ובין א' ממשרד התיירות – אשה נשואה – התנהל רומן. זאב מנסה לקעקע את אמינותה של א' משום שלדבריו היא לא ×–×¢×§×”, אבל מאחר וקצב ×”×™×” מוכן להודות שהוא ניהל רומן עם א', זאב צריך ×”×™×” – אם אכן האמין ברפש שציטט – לדרוש את הוצאתו להורג. ×–×”, כמובן, לא קרה.

כי אצל ניסים זאב, כמו אצל רוב תומכיו של קצב, זכויות הפאלוס המתנופף של קצב חשובות מכל זכויות הנשים באשר הם שם. לשם ההגנה על הזכויות הללו, הם מוכנים לסגת לחשוכות שבעמדות – טוב, מבחינת זאב זה לא קורבן גדול, זה המצב הטבעי שלו – אבל להתעלם מהעמדות הללו כאשר הן שוללות את מה שהם יצאו להגן עליו. הרי, בסופו של דבר, אם היינו דוחקים את זאב לפינה, הוא היה אומר לנו שנשים דעתן קלה, ושהן לא כשירות לעדות. המשמעות של התפיסה הזו היא שאין שום מצב שבעולם שבו אפשר להרשיע גבר באונס. כמה טוב שלפחות בינתיים, האידיאולוגיה של זאב וחבר מרעיו עדיין לא שולטת בחוק הישראלי.

(הפוסט נכתב בהשראת הפוסט הזה ב"מדרון חלקלק".)

ועוד דבר אחד: ישראל הודתה הערב, בעקבות עתירה של האגודה לזכויות האזרח, שהיא מחזיקה במהנדס דיראר אבו סיסי, שנחטף לפני כחודש מאוקראינה. כמקובל בשנה האחרונה, על צו האיסור בפרשה הוטל צו איסור נוסף, שאסר לדבר על כך שיש בכלל צו איסור פרסום. פעם אחר פעם, משמש בית המשפט – במיוחד זה שבפתח תקווה – ככלי שרת בידיהם של מנגנוני החושך, ומאפשר יצירה של אסירים נעלמים, שאין מידע ציבורי על החזקתם. מאחר ואי אפשר לשכנע את השושואיסטים לפרסם את העובדה שהם עצרו מישהו משום שכך ראוי, אולי שווה לומר להם שהאפלה הזו משמשת קרקע פוריה לכל תיאוריית קונספירציה, ושהם יוצאים מטומטמים פעם אחר פעם, כאשר בלוגרים שאינם כפופים לצווי איסור הפרסום חושפים אותם.

(יוסי גורביץ)

43 Comments

  1. בשביל הצחוקים:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3576433,00.html

    התגובה שלך by נועם — 20 במרץ 2011 @ 20:47

  2. ועל ×–×” נאמר שגם ×—"כים שעובדים עד שעה מאוחרת יכולים להגיע למצב כפית…

    התגובה שלך by אבנר — 20 במרץ 2011 @ 21:26

  3. שמע יוסי, אני לא תמיד מסכים עם צורת הכתיבה שלך, אבל כשאתה טוב אתה מצויין.

    ובקשר לדבר הנוסף, אני לא יודע איזה שילוב של ביצים, אגו ואידאולוגיה מניע אותך אבל אני לא יכול לחשוב על הרבה אנשים שהיו רוצים להתעסק דווקא בנושאים האלה. גורם לי לחשוב על העיתונאים בסרטי בלשים של פעם.

    התגובה שלך by סלבה — 20 במרץ 2011 @ 20:55

  4. אוף טופיק.

    בהמשך לנבואות פורים השחורות שהופיעו בבלוג, הנה סרטון יו-טיוב מבחיל במיוחד שעלה היום, המתעד תקיפת פוגרומצ'יקים בירושלים. משהו קטן, כמעט חסר משמעות , אבל יותר מהרבה דברים אחרים מזכיר לי סיפורים של סבא שלי ממזרח אירופה:

    http://www.youtube.com/watch?v=kgfXkHsdMak

    (יוסי – חמקרה שהסרטון ימחק מיו-טיוב דאגתי לשמור אותו כקובץ אצלי. פנה אלי באי-מייל אם תרצה אותו)

    התגובה שלך by אוטו פוקוס — 20 במרץ 2011 @ 21:27

  5. אני באמת צריך יעוץ בנושא הזה.
    ללחוץ על לייק או על דיסלייק בסרטון הבא?

    http://www.youtube.com/watch?v=GX98BjnKrxE

    זה פחות מזכיר את מזרח אירופה, יותר בכיוון של דרום אפריקה.

    התגובה שלך by מאבטח אתרים — 20 במרץ 2011 @ 22:56

  6. הסרטונים האלה אמיתיים?

    התגובה שלך by hilanoga — 20 במרץ 2011 @ 23:28

  7. לא הם בצחוק. זה ערבים בצחוק ומתנחלים בצחוק. סתם דאחקות לשעת צהריים.

    התגובה שלך by מאבטח אתרים — 21 במרץ 2011 @ 0:02

  8. ג'יזס פאקינג קרייסט!

    התגובה שלך by ygurvitz — 21 במרץ 2011 @ 7:37

  9. יוסי, אתה מגיש על ×–×” תלונה במשטרה? אתה כבר מיומן בדברים האלה…

    התגובה שלך by אזרח — 21 במרץ 2011 @ 8:17

  10. יש לי רק בעיה לגבי הטענה ל'רפש' ההלכתי. החוק ×”×–×” כשנכתב בזמנולא ×”×™×” רפש אלא חוק נאור מאד. המצב הוא ×›×–×” – אישה וגבר שנואפים צריך להרוג, אבל אם הניאוף התבצע בשדה – כלומר במקום שבו האישה נמצאת לבדה ולא ×™×”×™×” מי שישמע אותה – מניחים אוטומטית שזה ×”×™×” אונס, גם אם מצאו אותה מדגמנת תנוחה מהקמה סוטרה. לאותם ימים ×–×” ×”×™×” דבר מתקדם מאד, לתת לאישה את חזקת החפות ולהניח מיד שהיא נאנסה ולכן לא אשמה בכלום.

    התגובה שלך by עדו — 20 במרץ 2011 @ 21:36

  11. אף אחד לא מנסה לטעון שאלו לא חוקים שהיו רלוונטיים לפני 2,400 שנים, כשעזרא ונחמיה חתמו את התנ"ך. מבחינה היסטורית, ייתכן שאכן היו מתקדמים מאוד לזמנם. הרפש נוצר רק בגלל שמנסים לכפות אותם בעידן מעט מתקדם יותר, בטענה הפונדמנטליסטית שאלו דברי קודש שאין לערער עליהם וחובה לפעול לפיהם כלשונם.

    התגובה שלך by אוטו פוקוס — 20 במרץ 2011 @ 21:49

  12. זה נכון, אבל הזלזול של יוסי בכל מה שמריח הלכה/תורה הוא לא במקום. אם אכן מדובר כאן בחוק שהיה נאור ומתקדם לזמנו (או לאיראן של היום, לחלופין), אז לכנות אותו רפש זה בערך כמו שתכנה את המחשב הראשון המצאה עלובה בגלל שהיום יש פנטיום 4.

    התגובה שלך by עומר — 21 במרץ 2011 @ 9:27

  13. מה לעשות שהרף שלנו עלה קצת מאז אותם ימים.

    התגובה שלך by hilanoga — 20 במרץ 2011 @ 21:49

  14. שלנו אבל לא שלהם. והרף לא עלה רק בגלל שהמן עבר הוא עלה בגלל התפיסה החילונית הגורסת כי כל בני האדם שווים בפני החוק, תפיסה המנוגדת לתפיסה הדתית בה מחזיקים אותם רבנים.

    התגובה שלך by ×’'ו — 21 במרץ 2011 @ 12:14

  15. כולם שווים בפני החוק, אבל יש כאלה ששווים יותר. כמו אנשי שמאל , למשל.

    התגובה שלך by YahooShafat — 21 במרץ 2011 @ 13:21

  16. משעשע.

    התגובה שלך by אסףר — 21 במרץ 2011 @ 14:20

  17. בזמנו משה דיין עשה בערך את אותם דברים שעליהם הורשע יצחק מרדכי וכולם אמרו שהוא 'גבר' בזכות זה. הזמנים השתנו, חלק מהשינוי הוא שמזרחי וימני יכול להיות שר ביטחון וחלק מהשינוי הוא בזה שכבר אי אפשר להתייחס לאישה כאל חפץ. אירוני הא?

    התגובה שלך by עדו — 21 במרץ 2011 @ 15:22

  18. כפי שהופיע היום במוניטין עיתון למסרים מידיים. http://www.monitin.org.il גאון
    מטבע הדברים עם הספר מוציא מתוכו גאונים. אחד המבריקים שבהם הוא ח"כ ניסים זאב מש"ס. זאב ממליץ לשופטים לא לשלוח את קצב למאסר מאחר שקיבל כבר את עונשו ע"י התקשורת. המאסר לדעת זאב יפגע במוסד הנשיאות. לזאב היו בעבר רעיונות לטובת העם והעולם. בעקבות כניסת בניזרי לכלא תמך זאב ביחסים בינלאומיים. הוא רצה את חסות ארצות ערב על הספרדים בארץ, להגנה מפני האשכנזים. לזאב יש גם פתרונות בתחומים אחרים. הוא הציע לטפל בהומואים ובלסביות כמו בשפעת העופות, כלומר להשמיד אותם. במשוואה הקיומית זאב הוא לא ליצן החצר אנחנו הבדיחה.

    התגובה שלך by עמירם ברוטמן — 20 במרץ 2011 @ 21:52

  19. פרזידנט חוסיין אובמה יוצא למלחמה אימפריאליסטית שלישית באפריקה תוך העתקה חסרת בושה של נאום הפתיחה של ג'ורג' דבליו מ-2003 , ומה שמעסיק אותך זה לטרחן משהו על איזה ח"כ הזוי מש"ס.
    סדר עדיפויות מענין.

    התגובה שלך by YahooShafat — 20 במרץ 2011 @ 22:50

  20. אנחנו חיים כאן בשלולית שלנו ומה שניסים זאב יעשה או יגיד יכול להשפיע עליך הרבה יותר מאשר מה שיקרה באפריקה. גם אני הייתי רוצה לחשוב שאני ×—×™ באמריקה אבל …לא.

    התגובה שלך by עדו — 20 במרץ 2011 @ 23:03

  21. נו, מסתבר שגם בשמאל ההזוי יש כמה יג"עים בעלי ליקוי בסיסי בהבנת הנקרא

    התגובה שלך by YahooShafat — 21 במרץ 2011 @ 0:23

  22. אני מרכין את ראשי בבושה, אם עוד לא הגעתי לדרגת הנאורות הנדרשת כדי להגיד לבעל בלוג על מה עליו לכתוב אז באמת הייתי צריך לתת לו לענות בעצמו.

    התגובה שלך by עדו — 21 במרץ 2011 @ 12:48

  23. נו שוין. כדי שלא אואשם בטרוליות יתר, אקווה שבעל הבלוג אומנם יכתוב משהו על המהפך הניאו-קונסרבטיבי שהגורו שלו עובר בימים אלה, ובזה נסיים את הפינג-פונג הטוקבקיסטי הנוכחי.

    התגובה שלך by YahooShafat — 21 במרץ 2011 @ 13:18

  24. מוזר, ממש לא זכור לי שאובאמה היה איזשהו גורו בבלוג הזה.

    התגובה שלך by אסףר — 21 במרץ 2011 @ 14:21

  25. במהלך החודש הנוכחי, כפי שהסברתי, אני כותב אך ורק על אייטמים שמופיעים ב"מדרון חלקלק".

    התגובה שלך by ygurvitz — 21 במרץ 2011 @ 7:39

  26. יש, אפעס, כמה הבדלים בין מלחמת עיראק 2003 למלחמת לוב 2011:

    http://edition.cnn.com/2011/WORLD/africa/03/19/libya.explainer/index.html

    אה, ו"חוסיין אובמה" זה משהו כמו וילסון רייגן וג'פרסון קלינטון, אני מניח.

    התגובה שלך by מני זהבי — 21 במרץ 2011 @ 8:20

  27. או מרטין כהנא.

    אגב, את ההבדלים, אפעס, לא תמצא באתר תעמולה ששייך ליחצ"ני הבית של באראכ חוסיין אובמה.

    התגובה שלך by YahooShafat — 21 במרץ 2011 @ 12:37

  28. אני תוהה לאיזה אתר תעמולה התכוונת.

    כמו-כן ההשוואה שלך אינה נכונה.
    השם המלא הוא מאיר/מרטין דוד/דייויד כהנא . במקומות שבהם נכתב "מרטין כהנא" השתמשו בשמו הלועזי (שעמו כנראה גדל) ולא בשמו העברי.

    התגובה שלך by אסףר — 21 במרץ 2011 @ 12:58

  29. לאתר שזהבי הפנה אליו.

    תאור קצת יותר רציני של המצב יש כאן:

    http://www.personalliberty.com/conservative-politics/the-new-battle-cry-attack-libya/?eiid=&rmid=2011_03_21_PLA_%5BP11370507%5D&rrid=307074681

    התגובה שלך by YahooShafat — 21 במרץ 2011 @ 14:56

  30. נו באמת… לתת לינק לכתבה שמוסרת מידע בלתי-נכון, עובדתית, כבר במשפט השני, ולהגיד שזה תיאור רציני?
    הנה המשפט המדובר. אני בטוח שעם קצת מחשבה, תוכל לגלות מדוע הוא אינו נכון ואלו שני הבדלים קיימים, מן ההיבט הרלוונטי, בין ההתערבות הצבאית הזרה בלוב 2011 להתערבות הצבאית הזרה בעיראק 2003:

    The United Nations has given Obama, Great Britain, France and others a blank check to make war on Libya.

    התגובה שלך by מני זהבי — 21 במרץ 2011 @ 17:12

  31. איפה נרשמים לאגודת הידידות קדאפי-ישראל? תמיד השתוקקתי.

    התגובה שלך by דורצח — 21 במרץ 2011 @ 13:51

  32. פוסט מצויין. יש לי רק תיקון אחד: כתבת "הפגיעה בו היתה בעצם כך שאפס ריקני כמו קצב הצליח להגיע למשכן הנשיאות, שם ניצל את מעמדו כדי לפגוע בנשים שהיו כפופות לו", אבל במשפט חסרה המילה "גם". שכן, בין המעשים שבהם הורשע קצב היה גם אונס בתקופת כהונתו כשר התיירות.

    התגובה שלך by MuyaMan — 20 במרץ 2011 @ 23:18

  33. אה כן, זה לא רק יוסי ביילין שרצה לתת חנינה לקצב. בזמנו כשקצב היה אמור לחתום על עסקת הטיעון כתב איתן הבר מאמר שבו הסביר שאסור שנשיא מדינת ישראל יורשע באונס כי זה יגחך את המדינה בעיני כל העולם. אז אולי ניסים זאב הוא החשוך בכל חברי הכנסת אבל מה לעזאזל הסיפור של אלו שאמורים להיות נאורים?

    התגובה שלך by עדו — 20 במרץ 2011 @ 23:29

  34. זה שהם "אמורים" להיות נאורים. היעדר כיפה וזקן לא עושה אותך נאור בפעם האחרונה שבדקתי.

    התגובה שלך by ש.ב — 21 במרץ 2011 @ 6:48

  35. אני עוד זוכר עד כמה הייתי נבוך, כמזרחי, כשניסים זאב הציע להקל בעונשם של גברים מזרחיים מכים ×›×™ כך מקובל בתרבות שהם באו ממנה… אבוי לבושה.

    ואי אפשר לשכוח את זה
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3008566,00.html

    התגובה שלך by צ'ארלס ארתור ×’'יימס — 21 במרץ 2011 @ 1:36

  36. נדמה לי שהיציאה של יוסי ביילין באה יומיים אחרי שהתפרסם שגורמים בכירים במפלגת העבודה ידעו והסתירו. התעצלתי למצוא את המקור…

    התגובה שלך by פטריוט — 21 במרץ 2011 @ 9:08

  37. לדעתי אתה כבר יכול להתחיל לכתוב את הפוסט שתפרסם אחרי החנינה שפרס יתן לקצב. פרס לא יחמיץ הזמנות להשפיל עצמו בפי החרדים.

    התגובה שלך by ×’'ו — 21 במרץ 2011 @ 12:16

  38. למיטב הבנתי, פרס יתקל בקשיים בעניין, ×›×™ לא ניתן לחון מישהו שלא מודה ומביע חרטה על מעשיו – ובינתיים קצב מתעקש שהוא בכלל לא אשם בכל ×–×”.

    התגובה שלך by MuyaMan — 21 במרץ 2011 @ 18:42

  39. הצעת ייעול בלתי קשורה: הדבר הזה בצד, עם שלוש תגובות אחרונות? אולי כדאי לארגן שיהיו, נגיד, עשרים. יותר נוח. יש לך מספיק מגיבים בשביל ששלוש לא באמת יועיל למעקב.

    התגובה שלך by שקט אבל — 21 במרץ 2011 @ 13:01

  40. מסכים.

    התגובה שלך by אסףר — 21 במרץ 2011 @ 14:19

  41. וואוו איזה מחשבה מייאשתץ בן אדם כל כך חשוך עם כל כך הרבה תומכים. בכלל נושא התמיכה העיוורת בקצב מופלא בעיני. מאמר מעניין http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4007499,00.html

    התגובה שלך by מילהאוס — 21 במרץ 2011 @ 13:19

  42. אני חייב להתייחס לקטע הבא:
    "כי אצל ניסים זאב, כמו אצל רוב תומכיו של קצב, זכויות הפאלוס המתנופף של קצב חשובות מכל זכויות הנשים באשר הם שם. לשם ההגנה על הזכויות הללו, הם מוכנים לסגת לחשוכות שבעמדות – טוב, מבחינת זאב זה לא קורבן גדול, זה המצב הטבעי שלו – אבל להתעלם מהעמדות הללו כאשר הן שוללות את מה שהם יצאו להגן עליו."
    זו נקודה שגם אני חשבתי עליה לגבי ניסים זאב והיא שהשוביניזם שלו הוא בעצם משהו שנמצא בנוסף לכל הדעות החשוכות האחרות שלו ובעצם לא כל כך נובע מהחרדיות שלו. יש לי התרשמות חזקה שגם עם ניסים זאב היה הופך לכופר בעיקר, מחלל שבת, אוכל חזיר ובועל נידות הוא עדיין היה ממשיך להיות שוביניסט נוראי בדיוק באותה מידה.
    ההתרשמות הזאת החלה אצלי בעקבות האובססיה של זאב לגבי גברים מוכים ודרישתו הבלתי מתפשרת לסטטיסטיקה לגביהם שתאזן את הסטטיסטיקה לגבי הנשים המוכות.

    התגובה שלך by אלעד דקר — 21 במרץ 2011 @ 22:05

  43. מעניין אותי מה היה לפסיכולוג לגלות לנו אם היית לו הזדמנות לטפל ברב הזה במשך כמה חודשים. מעניין גם אם אפשר לשנות אנשים כאלה ולגרום להם להבין את הצד השני.

    וכן, אני מסכים איתך שהבן אדם כנראה באמת מנוון מוסרית, אבל חלק גדול מהאשמה מוטלת על הסביבה שהוא גדל בה, שהיא העולם החרדי שמסביבו, ושבתאכלס תומכת בו ובמה שיוצא לו מהפה. אז אולי כן יש מקום לזרוק מילה על העולם החרדי שזאב משתייך אליו (ומנהיג).

    התגובה שלך by סלבה — 22 במרץ 2011 @ 0:38

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress