החברים של ג'ורג'

היהדות של ישי הורגת אותנו, ושיטת נתניהו: עוד שתי הערות קצרות על השריפה

דמי אחיך זועקים: החדשה החשובה של היממה האחרונה היא שאלי ישי סירב לקבל כבאיות שנתרמו על ידי ארגון ידידות נוצרי-יהודי. בתקופה שבה כיהן מאיר שטרית כשר הפנים, העביר ארגון International Fellowship of Christians and Jews שמונה כבאיות לישראל, בעקבות מלחמת לבנון השניה.

עם כניסתו של ישי לתפקידו, אומר דובר הארגון, הרב יחיאל אקשטיין – דוברו של ישי מסרב להכחיש או לאשר את הטענה – הפסיק משרד הפנים לקבל את התרומות. ישי אפילו סירב להכיר בתרומות שקדמו לתקופתו, סירב להגיע לטקס בנושא, סרב לפגישת צילום. אז הארגון העביר את התרומות שלו לגוף קצת יותר ידידותי. התנהגותו של ישי, כמובן, נבעה מהעובדה שהתורמים הם בחלקם הגדול נוצרים.

עד עכשיו חשבנו שאלי ישי הרג אותנו בפאסיביות, כלומר על ידי המנעות מיציאה למאבק על מה שהיה חובתו המיניסטריאלית. עכשיו מסתבר שההרג היה אקטיבי למדי: מסיבותיו הדתיות, הוא מנע ציוד חיוני להצלת חיים בישראל. במונחים הלכתיים, קשה לענות בשלילה על השאלה האם בעת קבלת ההחלטה חל על אלי ישי דין רודף כלפי כל הציבור בישראל.

אם הסיפור הזה לא יביא לפיטורי ישי, או לפחות להתפטרותו, אפשר להפסיק להעמיד פנים שאפשר לשנות את המשטר בישראל.

השיטה: בנימין נתניהו מזיע. איך אנחנו יודעים? הבוקר קידם הביביתון, המכונה גם "ישראל היום", את הטענה שמי שאחראי לשריפה היא… ציפי לבני. כן, כן – זה ב-2002, ככל הנראה כשהיתה שרה בלי תיק (בדצמבר, אחרי שמצנע ניצח בפריימריז של העבודה ופואד בן אליעזר התפטר מהממשלה, היא הפכה לשרת החקלאות ופיתוח הכפר). יחד איתה, בשאלה להפסיק את הכיבוי של מסוקי חיל האוויר – דן חלוץ, אז מפקד חיל האוויר, ציין שהחשיפה למים דופקת את המנועים שלהם – הצביעה כל הממשלה פרט לש"ס.

אז הבה נזכיר לנתניהו משהו. לפני שנה, כמעט בדיוק, התנהלה ישיבה בוועדת הפנים והגנת הסביבה, שדנה בתחום הכיבוי. כל הפרוטוקול שווה קריאה, אבל צריך לשים לב במיוחד לדבריהם של שלי יחימוביץ', אריה ביבי, ויואב גדסי.

יחימוביץ' הסבירה את שיטת נתניהו: קודם כל מייבשים. לא מעבירים תקציבים. (אריה ביבי: "יש פה כדרור, תאמין לי שמרדונה לא מכדרר ככה. הממשלה אומרת: אני נותנת את ה-50 אחוז. הבעיה עם ה-50 אחוז השניים, שצריכים לבוא מהמועצות. הרשויות, אין להן כסף גם ככה לחיות, ואז המועצה אומרת: אני לא נותנת, וככה זה נגרר, ואין כבאים"). אחר כך ממתינים בסבלנות עד שארגון יפסיק לתפקד – ואיך יתפקד, בלי תקציב נאות? – ומתחילים להתלונן בקול על כך שהוא לא מתפקד. לוחצים עליו לעבור "רפורמה" כדי שיקבל תקציבים. איך נראית הרפורמה?

יואב גדסי, יו"ר ארגון הכבאים הארצי: "הבאתי תוכנית – לא טוב. מה טוב? רק מה שהם רוצים; בלי זכות התארגנות, בלי כלום. מה רוצים, להפריט? רוצים עובדים זרים? בכבאות עוד מעט יביאו גם עובדים זרים. רצו להפשיט אותנו לגמרי, בלי זכות התארגנות, בלי כלום. עובדים חיילים. אז שיגייסו אותנו לצה"ל או למשטרה. אם הייתי רוצה להיות שוטר, הייתי מתגייס למשטרה. לא התגייסתי, כי אני שירות אזרחי. לא משטרה ולא צה"ל. ופה התפוצץ…. רוצים להביא אותנו לקריסה, שנתחנן לרפורמה. אנחנו לא מתכוונים לעשות את זה…".

ככה זה עובד. בדרך כלל, בלי טרגדיות פומביות ובלי יותר מדי רעש. הפעם זה התפוצץ לנתניהו ולאוצר בפרצוף. נציג האוצר, אגב, הוא סגן שר האוצר, יצחק כהן. איש ש"ס. איכשהו, נראה לי שאם שירותי הכבאות היו חשובים מספיק לאלי ישי, הוא היה מגיע איתו להסדר. ואולי הגיע הזמן להפסיק עם האנונימיות הזו של "נערי האוצר": לפרסם את השמות שלהם. שכל מי שירצה לדעת יוכל לברר מי היה בוגר החוג לכלכלה שהחליט שהוא מבין מספיק בכבאות כדי לקבוע מה צריכה תחנה. אחרי הכל, האחריות היא במידה רבה שלהם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

56 תגובות על ”היהדות של ישי הורגת אותנו, ושיטת נתניהו: עוד שתי הערות קצרות על השריפה“

  1. סתם אחד/האחד הגיב:

    ראשון ,ראשון,ראשון!
    יוסי,אם גם אתה מסכים ששלי היא שמאל אמיתי, יש סיכוי שתצביע לה באם היא תעמוד בראשות מפלגת העבודה?

  2. עוז הגיב:

    תרשה לי לענות בשמך יוסי,

    אם ביצת הזהב שלי יחימוביץ תעמוד בראש הכנסיה הקתולית זה יהפוך אותה ליהודית יותר ?

    שלי יחימופיץ צריכה להסתלק מהגוויה החרוכה ששמה "עבודה"… ואז אולי יהיה שווה לשקול להצביע לה

    • רונה הגיב:

      ברצינות? זו הבעיה היחידה שלך?

      לי ממש קשה לבחור בין התחברותה לכל מיני גורמים שגם הסוציאל וגם הדמוקרטיה רחוקים מהם כמו צפון-מזרח מדרום-מערב (מי אמר חולדאי ולא קיבל ז*ג?), או כל מיני דברים שאמרה בשעתו על ההמנון הלאומי וראשות העיר: שלא היתה מצביעה למי שלא עומד ושר את התקווה.

      וואו, איזו דילמה, האם להצביע למפלגה שבראשה עומדת אישה שחברה לנציג עשירי העיר תל אביב ומודה שהיא מפלה ערבים באופן גורף למועמדות למשרות ציבוריות?

      אין אופציות פחות מפא"יניקית? איפה בגין שכצריך אותו לכל הרוחות?

      • סתם אחד/האחד הגיב:

        ראשית בנוגע לאפלית ערבים ,במפלגת העבודה היה את השר הערבי הראשון וחכי"ת ערביה-לא בדיוק אפליה ,את מוזמנת לשאול את ראלב מגדלה מה נעשה. בתקופתו למען ערביי ישראל
        שנית מן הסתם שהיא תתמוך באיש מפלגתה ולא באדם שמתנגד לכל מה שהיא מאמינה
        לגבי הטוענים את הטענה המגוחכת ,ששלי הולכת יחד עם אנשים הזרים לאידאולוגיה הסוציאל דמוקרטית ,צריך להבין ששינויים באים רק דרך מפלגות גדולות ,אין שום בעיה לחוקק חוקים בלי לקחת בחשבון את העלות התקציבית בנוסף לכך שחכי"ם מצפים שתמיכה בחוק אחד תביא לכך שח"כ יתמוך בחקיקה שהם מקדמים.
        פוליטיקה היא אומנות הפשרה.
        לסיכום:כולנו דב חנין(אנשים טובים עם רצון טוב),אבל כמה באמת מאיתנו מסוגלים להיות שלי יחימוביץ(להעביר החלטות ולקבוע סדרי עדיפויות)?

        • רונה הגיב:

          אז לא ענית לי: תושבי יפו הערבים לא ראויים להיות ראשי עיריית תל אביב?

          בוא נתחיל מזה שלח"כים הערבים בעבודה לא היה שום קשר לשלי יחימוביץ'. נמשיך בזה שדב חנין לא ממש מתנגד לכל מה שהיא מאמינה בו, מה לעשות? יש הרבה פחות קשר בינה לבין חולדאי מאשר בינה לבין חנין. נכון, בפוליטיקה יש פשרות, אז אולי תגלה לנו סוף סוף מה היא קיבלה תמורת התמיכה חסרת הסייגים בחולדאי וההשתלחות בחנין? אנחנו פשוט מתים לדעת מה הבטיחו לה בדיוק.

          בפוליטיקה יש פשרות ושלי יחימוביץ' התפשרה על הקול שלי ואני מקווה שמספיק אנשים (39% מצביעי דב חנין בתל אביב) יזכירו לה שהיא התפשרה גם על הקול שלהם. למעשה בכל פעם שאני כמעט נדרסת בתל אביב אני נזכרת בשבחים שהיא חילקה לחולדאי על שבילי האופניים האבסורדיים שלו. אתה יודע מה? אני מאמינה שגם היא מרגישה את הפשרה מדי פעם כשהיא מסתובבת בעיר כי גם היא רוכבת. אז שתמשיך להתפשר על חשבון הקול שלך.

          • סתם אחד/האחד הגיב:

            החכי"ם הערבים הם "בקבוצת פרץ" שבו נמצאת גם שלי יחימוביץ,לא ראיתי בשום מקום שהיא יוצאת כנגד תושבי יפו,יש לך לינק לעיניין?
            ואני חוזר: כל אחד מאיתנו יכול להיות דב חנין -לשבת באופוזיציה ולהגיד כמה כולם גרועים,ולהגיש הצעות חוק שסיכוי קטן מאד שהם יעברו,לעומת הגוש החברתי בעבודה שמשנה ועושה.
            אין לי כלום נגד דב חנין ,אני פשוט חושב שמה שהוא עושה זאת לא חוכמה. 

            • רונה הגיב:

              אני לא צריכה לינק וגם אתה לא צריך, צריך רק לקרוא את מה שכתבתי: מי שאומר בריש גלי שהוא לא יתמוך או יצביע למעומד שלא שר את התקווה (כפי שאמרה או שיקרה לגבי חנין) יוצא נגד פלח גדול מאד באוכלוסיה שאין בליבו "נפש יהודי הומיה" ושעינו אינה צופה לציון (או שהוא סתם לא מזדהה עם השורות האלה). אני רק תוהה מה החברים הערבים הרבים של יחימוביץ' חושבים על העניין הזה.

              יחימוביץ' לא הצטרפה לפרץ בגלל הנציגים הערבים של העבודה, וככל הידוע לי היא כבר לא במחנה הזה מזמן (פרץ היה מעלה את שכר המינימום שלא התעדכן כבר ארבע שנים), אבל קשה לעקוב כי היא משנה מחנה כל שנתיים (לפי הטרנד הפופוליסטי, כפי שהראה יפה תומר רזניק – קישורים בתגובה של אלכס ז.).

              למרות זאת, אכן, יחימוביץ' פרלמנטרית לא רעה, שוב, היא התפשרה על הקול שלי בשביל אלוהים יודע מה שהיא קיבלה מחולדאי שהורס את העיר בה אני גרה כאילו היא היתה של אבא שלו, דוחה בניה של דירות מגודל בינוני (הכל מגדלי יוקרה) ומייצר מצוקת דיור מלאכותית שמעלה את מחירי השכירות ולא מאפשרת אפילו למעמד ביניים להתגורר בה, שלא לדבר על שכבות חלשות (ואיפה שלי יחימוביץ'? נלחמת לפחות על שכר המינימום בדיווידנדים שקיבלה עבור התמיכה בחולדאי? מה פתאום!). וכמובן שעל הדרך גם שכונות מיוחדות כמו שלי (כרם התימנים) נהרסות והכל מבלי שמישהו יוכל להתנגד.

              רביעית, המאבק הוא לא בין שלי לדב חנין (חנין עלה פה רק בגלל שהיא השתלחה בו בבחירות לתל אביב) המאבק הוא בין שלי לבין כל סוציאל דמוקרט שיש לו עמוד שדרה ואינטגריטי.

              • עומר הגיב:

                מה גם, אגב, שזה היה שקר מוחלט, ודב חנין אמר בראיון שהוא דווקא כן מכבד את ההמנון הלאומי באופן אקטיבי.

          • חנן הגיב:

            גם אותי הדברים האלה הטרידו, וצריך להוסיף לזה גם את החיבוק המשונה שהיא החליטה לתת למרכז האוניברסיטאי באריאל. ושבכל המקרים האלה היא צצה משום מקום ותקעה את עצמה באמצע לכאורה בלי סיבה. מצד שני היא כן ח"כית פעלתנית שמקדמת הרבה נושאים חשובים.

            אבל מפה ועד להאשים ש"הבטיחו לה"… זה קצת מרחיק לכת, והיא עדיין לא עשתה משהו שגורם לי לחשוד בה בעסקנות. הניחוש שלי דווקא היה שהיא מנסה למצב את עצמה כמנהיגה שתוכל לפנות בבוא היום לקהל רחב, למרות שהיא מהשמאל. אז היא מבדלת את עצמה מה"סמול" של חנין ולא מתביישת לחבק מתנחלים ולהזמין מצלמות לראות. ימים יגידו מה ייצא לה מזה, בינתים נראה שהמפלגה הגדולה שהיא תכננה להשתלט עליה התאדתה לה בין הידיים…

  3. אוטו פוקוס הגיב:

    חבל שאתה מצטרף להתקפות הפופוליסטיות על "נערי האוצר". מי שמצביע על תקציב המדינה היא הכנסת. מי שמצביע שנה-שנה עבור חוק ההסדרים המביש היא שוב, הכנסת. "נערי האוצר" אולי פוגעים בהתנהלות התקינה של המשק, אבל זה רק בגלל שחברי הכנסת נטשו את משמרתם, ומאפשרים להם לעשות זאת. למעשה, נוצרה תרבות שלטונית בה הכנסת מחוקקת חוקים שברור שלא ניתן ליישמם מבחינה תקציבים, רק כי היא סומכת על האוצר שיבטלם באמצעות חוק ההסדרים. נכתב על הנושא לא מעט, אבל מה שברור הוא שלמטבע הזה יש שני צדדים: אוצר אגרסיבי מחד, וכנסת שמאפשרת לו לפעול כרצונו מנגד. וזה עוד בכלל בלי לדבר על שר האוצר, שאמור להיות אחראי על האופן בו פועלים פקידיו.

    • אלכס ז. הגיב:

      בהתחשב בכך שהיו מספר מקרים בהם אנשי אוצר שיקרו לועדת הכלכלה, קשה להאשים את הכנסת בהתנהגותם. ברור שהכנסת, וכלל הציבור, אחראים על התנהלות האוצר כי בכוחם לעצור אותו, אבל רוב האשמה נופלת על האוצר ואחד ביבי נתניהו.
      חוץ מזה, מדיניות האוצר היא לא סתם אגרסיבית, אלא חתרנית ממש. כשעובדי ציבור משתמשים במשרה שלהם כדי לרמות ח"כים או כמקפצה אל חיים נוחים בשוק הפרטי עולה חשש לעבירות פליליות ושחיתות ממוסדת.

    • א.ה. הגיב:

      כל זמן שחברי הכנסת לא נבחרים על ידי הציבור (קרי – בחירות אזוריות), אל תתפלא שהם לא עושים יותר מלהצביע לפי הקו המפלגתי.

      בסופו של יום מי שיכריע אם הם יהיו חברי כנסת או לא הוא ראש המפלגה (ברשימת המומלצים שלו לפריימריז) ולא אתה.

  4. רונה הגיב:

    רק דבר אחד, לא נראה לך קצת מוגזם עניין הדין רודף? לפי מיטב ידיעתי אלה לא היו ש"סניקים עם הפסיקה הזו והפולסא דנורא וכל החרטה. זה לא ממש מגיע להם. המזרחים עוסקים בקבלה בכלל? וכן, אני יודעת שיגאל עמיר היה מזרחי ממעוז ש"ס נווה עמל אבל האם הוא קיבל את זה בבית?

    • שונרא הגיב:

      רונה, אין שום קשר בין "דין רודף" וקבלה.

      "דין רודף" מוגדר לדעתי בתלמוד, והוא פשוט מתאר החלטה (פסק דין הלכתי) שאומרת שאדם מסוים – דמו הותר ומצווה להרוג אותו.
      אדם יכול להיות מוגדר "רודף" על ידי כל רב – וההתגוננות מפני אותו "רודף" היא סוג של הגנה עצמית, כי הוא רודף אותך.

      הויקיפדיה כוללת תיאור די מוצלח של דין רודף, כאן.

      • ש.ב הגיב:

        נכון. אנשים מתבלבלים כי בזמן דיני הרודף נגד רבין איזה כהניסט פסיכי במיוחד ארגן טקס פולסא דנורא שאמור להיות קבלי, אם כי אני לא בטוח באיזה צד של הגבול המטושטש בין קבלה ופולקלור הטקס הזה נמצא.

      • ידידיה הגיב:

        לדייק – לא "פסק דין", ולא צריך רב.

    • ygurvitz הגיב:

      אין קשר בין פולסא דנורא ודין רודף. פולסא דנורא זה בולשיט של אנשי העדה החרדית, בן 50 שנה בערך, שמיועד ללחימת תעמולה נגד הציבור החילוני וככזה הוא עובד היטב. דין רודף הוא דין הלכתי מוגדר ומוכר.

  5. בוודאי שהמזרחים עוסקים בקבלה. את חושבת שרבני צפת (לוריא, ויטאל, קארו, אבולעפיה) היו אשכנזים? לא היתה קהילה יהודית שבה היה העיסוק בקבלה נפוץ כמו יהדות תימן. ודין רודף לא שייך לקבלה. זה דין הלכתי לכל דבר.

    • רונה הגיב:

      מה? אני לא מדברת לאורך הדורות – אני מדברת על היום (ולאחר חיפוש קצר בגוגל אכן גיליתי שמרדכי אליהו היה עיראקי מה שפוסל את טענותיי לגבי מזרחים וקבלה). ולא, לא ערבבתי בין שני הנושאים, העליתי שתי טענות שונות במשפט אחד (זה מותר, ככל הידוע לי). אכן, אני לא בדיוק שולטת בתחום, אבל אלה היו החרד"לים עם הדין רודף (ככל שהעיתונים אהבו/ידעו לספר לפחות) ובנוסף גם הפולחן האלילי כפי שיוסי אוהב לרמוז. ואם לא, אז תגיד אחרת ונחכים. בכל מקרה, הטענה המרכזית שלי היא: מה עשה אלי ישי שיוסי כותב בציניות שצריך לשקול להוציא עליו דין רודף? – בהנחה כמובן שהוא לא היה כותב את זה סתם על כל אחד שהביא במחדל או רשלנות למותם של אנשים אלא שהוא מתייחס לעצם חרדיותו של האיש.

      • גם כדורי לא אשכנזי, ולמעשה רוב אלה שמוכרים כ"מקובלים" הם מזרחים. אצל האשכנזים, לפחות באופן פומבי, מחצית הציבור (זו הליטאית) מתנגדת לעיסוק בקבלה.

        ולגבי מה עשה – בכוונה תחילה דחה קבלת מכשיר שיש בו להציל חיים, ובכך גרם למוות.

        לא שאני מעניין אותי דין רודף. על אלי ישי צריך להוציא דין רדוף – רדוף שדים יהוה-נאציים הפוסלים אותו מכהונה ציבורית ומחברת בני תרבות.

        • ש.ב הגיב:

          אליהו ועובדיה הגיעו מאותו המקום, ישיבת פורת יוסף בירושלים. זאת ישיבה ספרדית אבל של הישוב הישן, שאימצה מודל דמוי-ליטאי עוד לפני קום המדינה, אבל בקבלה הם מתעסקים גם מתעסקים.

          אשכנזים חרדים מתעסקים בזה פחות, לפחות על פני השטח אבל בשביל דתיים לאומיים הקבלה נוכחת מאוד, כל תורת הרב קוק יושבת עליה.

          אצל האשכנזים, גם חב"ד עמוק בעניין הקבלה, כיאה לחסידות.

          כשדתיים לאומיים, חב"דניקים ויוצאי פורת יוסף נפגשים, מקבלים חרד"לים שמכורים במיוחד לקבלה.

  6. רני הגיב:

    שלום
    לאוטו פוקוס
    ראשית מילים: כמו ש"התיעלות" זה פיטורי עובדים, שבירת הארגון והעברת הון למנהלים כך "פופוליזם" הפך לקללה. לדידי "פופוליזם" עדיף על "אליטיזם". טוב להזדהות עם העם ודאגותיו מאשר עם 20 המשפחות.

    ק-ד-י-מ-ה ה-פ-ו-פ-ו-ל-י-ז-ם !!

    הייתי מקבל את טענת אוטו פוקוס על נערי האוצר כמומחים אוביקטיביים אם בכירי האוצר היו נשארים שם עד גיל פרישה ואח"כ, בגיל 66 מתנדבים למלכרי"ם. היות וזה לא כך ולמשל בכר שגזל במחדליו מאות מיליוני ש"ח מהגימלאים, כלומר העביר אותם למוסדות הכספיים במשק, מצוי היום בהנהלת בנק. גאון אחר, שמנע התפלה היום בעסקי מים. מי שהיה אחראי על השכר מיבא פועלים זרים, ועוד ועוד.
    העובדות בשטח מראות שרבים מפקידי האוצר רואים את עבודתם שם כחניכה ומבחן לקראת כניסה לשירות 20 המשפחות ומתנהגים בהתאם. כל תהליך בניית התקציב משובש, אם אכן הם מקצוענים הם צריכים לדרוש עבודה צמודה עם הח"כים ולא הנחתת תקציב כאשר אין זמן לדון בו ובין השורות גזרות משונות.

  7. מני זהבי הגיב:

    תראה, אין לי חיבה גדולה לאלי ישי, אבל עם יד על הלב, אני לא חושב ששמונה הכבאיות האלה היו מצילות את חייו של מי מנפגעי השריפה הנוכחית. זה סדר גודל אחר לגמרי של שריפה, כזו שנגדה צריך כלי טיס. כבאיות יכלו לעזור, מן הסתם, אבל קשה לי להניח שמדובר בגורם קריטי.
    ישי, כמובן, נושא באחריות המיניסטריאלית למה שהתרחש. אם עובדיה יוסף שמר עדיין על חושיו הפוליטיים (הטובים מאוד, יש לומר), הוא מן הסתם יפעל מאחורי הקלעים כדי לסלק את ישי, ויש כמה גורמים בש"ס שיכולים לסייע לו (אריאל אטיאס, למשל). אבל בכל זאת: אילו השריפה הגדולה הייתה מתרחשת בסתיו 2007, כאשר לשר הפנים קראו מאיר שטרית, האם אתה חושב שהתוצאה הייתה שונה?

    • חומי החום הגיב:

      אני חושב ששאלה היפוטתית (לדעתי רטורית) רלוונטית יותר היא האם לדעתך אלי ישי היה פועל אחרת אילו אותו ארגון היה מעוניין לתרום מטוס כיבוי אחד.

    • א.ה. הגיב:

      מה הקשר? האם מקובל עליך ששר בישראל דוחה תרומה של ציוד כבאות רק בגלל שהיא מגיעה מארגון נוצרי?

      • מני זהבי הגיב:

        תיאורטית ייתכנו כל מיני מצבים. לא כל תרומה כדאי לקבל (תשאלו את "אם תרצו"), ויש לי ספק רב שהארגון המדובר היה יכול להרים תרומה של מטוס כיבוי.
        אני לא אוהב את אלי ישי, אבל אני בעד לשפוט אותו, כמו כל אדם אחר, על מה שהוא עשה ולא על מה הוא היה רוצה או היה יכול לעשות.

        • א.ה. הגיב:

          אין כאן שום דבר תיאורטי. אתה לוקח את הדיון למקומות דמיוניים, ואילו אנחנו מדברים על דוגמא ספציפית.

          ארגון נוצרי שתרם בעבר, ותרומותיו התקבלו בשמחה, עד לכניסתו של שר הפנים המהולל מש"ס. ראוי או לא?

        • שירלי הגיב:

          כן, נכון, לא מכל אחד כדאי לקבל תרומה, מתורכיה למשל
          היית מקבל תרומה ? אה, כן, בטח קיבלנו עם הזנב בין הרגליים קיבלנו , אבל מאירגון נוצרי אוהד ישראל,זה זה לא , זה מתחת לכבוד השר לעניני קהילתו בלבד.

          • מני זהבי הגיב:

            טוב, אם זה לא היה ברור ממה שאמרתי עד עכשיו: אני חושב שדחיית התרומה המדוברת ע"י ישי הייתה לא ראויה. יחד עם זאת, להציג את הדחייה הזאת כאיזה מעשה זדוני במיוחד שגרם להתמודדות המחורבנת של מדינת ישראל עם השריפה בכרמל זו דמגוגיה בגרוש.

    • ש.ב הגיב:

      גם אתה קנית את דוקטרינת "ההכרעה באוויר" שהמציאו יועצי התדמית של ביבי? (תרגום: לא צריך לסדר את הכבאים, הם לא שווים כלום וצריך להפריט אותם ומטוסים זה הדבר הבא כי אנחנו הישראלים כבר רגילים לשמוע שאת כל המלחמות מכריעים בחורינו המצויינים עם המשקפי שמש).

      השריפה הפכה לגדולה כ"כ, כנראה, מפני שמערכת הכבאות דפוקה. כמה כבאיות לא היו משנות זאת, אבל זה מראה משהו על כמה חשוב הנושא הזה לישי.

    • מימי הגיב:

      אם היתה תחנת מכבי אש בעוספיה ושלוש מכוניות כיבוי – אולי ניתן היה לכבות את האש כבר בהתחלה.
      השאלה האמיתית למה אין תחנת כיבוי אש בעוספיה?
      ד.א. בנשר – לא רחוק בכלל, יש תחנה חדשה של מכבי אש – אבל –
      היא עומדת ריקה.

      • מני זהבי הגיב:

        שלום (בהנחה שדיברת אלי),
        אני לא חושב שלא צריך כבאיות. אבל בשריפה הזאת, הן לא היו עוזרות במיוחד. לגבי הסיכוי לעצור את האש כשהיא הייתה קטנה, בתקשורת דובר על כך שלשירותי הכיבוי לקח שעתיים ממועד הדיווח על השריפה כדי לשלוח כלי כלשהו למקום. ככל הזכור לי, הסיבה לא הייתה מחסור בכלים אלא פרטצ'יות ישראלית רגילה.
        גם אלי ישי, מלבד היותו חרדי, ימני, וכו', הוא דוגמא מהלכת של פקט'ציות — כמו רוב הפוליטיקאים בישראל. במקרה המדובר, הוא בחר לצפצף על נושא הכבאות מהמקפצה הדתית; אילו השריפה התרחשה בזמן כהונתו של מאיר שטרית, היינו כנראה מגלים שגם הוא תירגל את אומנות הציפצוף, אבל ממקפצה אחרת.

        מימי,
        לפי ויקיפדיה, יש שתי תחנות כיבוי לא רחוק מעוספיה: פארק הכרמל ואוניברסיטת חיפה. לא בטוח שתוספת של תחנה בעוספיה (או במה שנקרא היום עיר הכרמל) תשפר את המצב בהרבה.

        • זיגי הגיב:

          מני, שרותי הכבאות מסודרים ומאורגנים על בסיס מוניציפלי, ולכן שריפה בעוספיה מענינת התחנה שם (שלא קיימת), ופחות את התחנה בנשר, למשל (שכאמור ממילא עומדת ריקה).
          גם זה חלק מהרפורמה שצריך לערוך בשרותי הכבאות. מי אחראי לכך, לדעתך?

          • מני זהבי הגיב:

            מה זאת אומרת על בסיס מוניציפלי? הרי אי-אפשר, ואין שום הגיון, להקים תחנת כיבוי אש בכל יישוב. יש מסגרת של איגוד ערים באזור חיפה, המקיימת יחידה מנהלית נפרדת של שירותי כיבוי. איך לחלק את התחנות בשטח ואת הסמכויות בתוך היחידה, זו כבר שאלה אחרת.
            בכל מקרה, אם אתה טוען שאלי ישי לא עשה מספיק (או לא עשה כלום) כדי לפתור את הבעיות הכרוכות בתפקודם של שירותי הכבאות בישראל, אין לי אלא להסכים. כל מה שאני אומר הוא שחוסר התפקוד הנ"ל של ישי אינו קשור במיוחד להיותו איש ש"ס, או ליחסו הבעייתי לתרומץ האירגון הנוצרי המדובר.

  8. אילן הגיב:

    הכתבה הזו וחלק מהמגיבים הם מגוחכים ודי בורים כמו חלק מאנשי התקשורת שמברברים עצמם לדעת בכל הנושא. כבר לפני 10 או 15 שנה ועזות המליצו לעבור למבנה של שירות כבאות ארצי ללא זכות שביתה (כנהוג לגבי ארגוני מצילי חיים) ועד היום אף ממשלה לא הצליחה לבצע את השינוי המבני המתחייב הזה. מישהו מבין למה? אולי קיימים "פלנגות" של ועדים דור א,דור ב,ג,ד וועד הועדים שמבין שהסינוף שלו לרשות המקומית האזרחית נותן לו כוח מולה ומאפשר לו את זכות השביתה. יותר מזה, בעיר שלי ,ר"ג המבוססת, כבאי יכול להרוויח 40,000 ש"ח בחודש ובעיריה ענייה יותר כבאי עם אותו ותק מרוויח 6,000 ש"ח. עכשיו תשאלו את עצמכם האם הכבאי "העשיר" מוכן להצטרץ לאותה רשות לאומית לכב"א ובאופן מתבקש לוותר על חלק משכרו לטובת הכבאי ה"עני"?. לשמוע את הח"כית הפופוליסטית יחימוביץ בי זה מעורר פלצות, אתם כנראה פתיים קנויים שמאמינים לה.

    • עדו הגיב:

      אה, מצאנו את האשמים במצבה הגרוע של הכבאות בארץ – הכבאים. אם ככה – שישרפו כולם!

    • אזרח הגיב:

      סוף סוף מישהו מדבר לעניין. למרות שלדעתי לא מצטרפים יותר כבאים בהסכמים כאלה. כדאי לבדוק גם מי הוא הכבאי שמרוויח 40,000 שקל, כמה קרובי משפחה שלו הם גם עובדי עירייה, והאם הוא חבר מרכז מפלגה. את כל השחיתויות האלה בשירות הציבורי פתאום שוכחים כשמתחילים לרדת על "נערי האוצר". הם קו ההגנה האחרון בפני השחיתויות ברשויות המקומיות ומשרדי הממשלה.

      • ג'ו הגיב:

        ונניח שיש שחיתות, מה הקשר? איך אי רכישת מטוסים קשורה לשחיתות? באיזו זכות משרד האוצר מתנה העברת תקציבים בביטול זכות ההתאגדות? האם הכיבוי הוא העסק הפרטי של הכבאים?

        ומעניין המושג 'קו ההגנה האחרון בפני השחיתות', רק חבל שאין קווי הגנה נגד שריפות.

        • ש.ב הגיב:

          ברור, זאת השחיתות הגדולה. הרי לא יכול להיות שכבאי וותיק ומנוסה ירוויח 40 אלף, סכומים כאלה נועדו לאיזה סגן מנהל צ'וקומוקו בבנק. כבאי, מסתבר, צריך לקפוץ לאש בשביל פחות מהשכר ההמוצע, אחרת יקראו לו מושחת. ועכשיו אני הולך למצוא דלי להקיא בו.

        • אזרח הגיב:

          האם ייצור והולכת חשמל הוא העסק הפרטי של עובדי חברת החשמל? בעקרון לא, אבל ככה הם מתנהגים. כנ"ל עובדי הרכבת, הנמלים, ועוד כמה מונופולים ממשלתיים. כבאים צריכים לקבל משכורת סבירה, אבל אני ממש לא מעוניין למממן משכורת אסטרונומית של מנהל מוזיאון תחנת הכיבוי בהרצליה שלא קיים בכלל. והם שובתים בגלל דברים כאלה. רק לפני בערך שנתיים הושבתה על הרכבת בגלל כמה עובדים שהחליטו לשבות על דעת עצמם, ולא עשו להם כמעט כלום. עדיף שישרף יער כי לא תיקצבו, מאשר שישרף היער בגלל שביתה אחרי שתיקצבו.

    • יריב הגיב:

      ברור שהמליצו לקחת מהם את זכות השביתה, אבל "כנהוג לגבי ארגוני מצילי חיים"? לרופאים יש זכות שביתה, אתה יודע. זכות השביתה בוטלה אצל חיילים ושוטרים, לא אצל "ארגוני מצילי חיים", שעליהם יש רק הגבלות שביתה (עובדים חיוניים).

      לגבי פערי השכר, שאל את עצמך האם הכבאים בערים ינסו (והאם יצליחו) להאבק בהשוואת שכר במסגרת הזו (ובתנאי שתהיה עליה משמעותית בשכר הכבאים בפריפריה, כבאי צריך לקבל הרבה יותר מ 6,000 בחודש). כרגע הם לא צריכים, כי כל הכבאים יתנגדו לביטול הזכות להתאגדות (או לשביתה).

  9. אסף הגיב:

    מצב הכבאות, לא רק גרוע בנוגע לשריפת יערות, הוא גם גרוע בכל הקשור לשריפות במגדלים.
    אין שר וכנראה גם לא כבאי שיגיד
    שיש צןרך בכבאית כזו שיכולה לדחוס מים מחיבור הסנקה ברחוב עד לקומה עליונה של בניין בן יותר משמונה -עשרה קומות. רצוי יותר מאחת ורצוי גם לשלוח כבאים ללמוד קצת על ציוד כיבוי קיים, יכולותיו, אופן תפעולו, תקנים להתקנתו. זה חשוב מאוד היכן שבונים מגדלים בלי סוף, בעיקר כשמדובר במגדלי מגורים.
    אני יכול להביא פה הסבר מקצועי מאוד לגבי למה זה דרוש, אלא שהוא ארוך.
    כפי שמדבר השר ישי, ניתן להבין שאין לו מושג במה מדובר, לא כל שכן לשמעון רומח הלחשן שלו(הוא אמר, הוא אמר)
    ובטח לא למינוי הפוליטי עליו חשב כאשר יפרוש שמעון. האיש צולם בשידור של אשרת קוטלר בערוץ 10, כמסומן ע"י ישי להיות ראש הארגון
    ואין לו מושג בכבאות, הוא ימונה כדי גם להגיד: הוא אמר, הוא אמר .
    בנושאי כבאות מוטב היה לו למדנו מהנוצרים של ארה"ב ואם לא מטוס במקום 8 כבאיות, טוב היה לו היו ממירים לאחת מאלו שמסוגלות להסניק מגדל.

  10. אלדד הגיב:

    הכל קונספירציה ראו אתרים
    אמת אחרת וקונספיל

  11. יונתן הגיב:

    אבל אם לדייק בעובדות, הכתבה בג'רוזלם פוסט מציינת ששמונה הכבאיות נתרמו ונמצאות בשימוש בימינו אנו, ומעלה את ההשערה לפיה אילו השר ישי לא היה מחרים את פעילות הארגון ומבקש עוד כבאיות, היינו עשויים לקבל עוד כמה. ברור שסרבנות תרומות על רקע דתי היא דבילית במקרה הטוב, אבל הקביעה לפיה היינו מקבלים כבאיות נוספות היא ספקולציה פראית.

    אני לא מחסידי (תרתי משמע) השר, וכמובן שהייתי שמח לראות אותו הולך הביתה, אבל הוא לא אחראי לשריפה יותר מקודמיו בתפקיד בעשור-עשור וחצי האחרונים.

  12. זיגי הגיב:

    יש סיבה אחת עיקרית לשליחת ישי הביתה – והיא גוברת על כל שיקול אחר. בדומה לצבא (עד דרגת אלוף, לא כולל), הכלל צריך להיות – אם משהו חמור קורה במשמרת שלך, ואתה השר הממונה – אתה הולך הביתה.
    אם זה יהיה הכלל הנוהג, שרים יתחילו להזיע על מנת לכסות את עכוזם – אבל זהו כיסוי "טוב". האהבה לכסא תעשה מה שכללי המינהל התקין ורגש האחריות הציבורית (הקהים במקצת אצל שרינו) לא עושים.

  13. דורון הגיב:

    ההתנהגות של ביבי היא מחשידה יוצר מאלי ישי. נכון שביבי פעל היטב כאשר התקשר למנהיגים לקבלת סיוע, אבל יש כמה דברים שמחשידים שגם לו יש אחריות גדולה:
    1. הוא מתנגד בכח לוועדת חקירה. הסיבה הרשמית היא שיש צורך ביישום במקום בעוד במסקנות.
    2. מעולם ביבי לא היה נראה מעורב בארוע כמו באירוע הזה. הוא לא הפסיק להצטלם ואף קיבל באופן ממלכתי את הסופרטנקר.
    3. ישראל היום שפועלת למען ביבי האשימה את לבני במחדל ב2002 כאשר הייתה שרה בלי תיק.

  14. אור הגיב:

    אז אולי תקח גם כבאיות של אל קעידא וארגונים ניאו נאצים למיניהם, הרי זה למען מטרה טובה

    • גיל ב' הגיב:

      כבר היום ארגונים ימניים רבים מקבלים תרומות מארגונים נוצריים פונדמנטליסטים בארה"ב שהם אנטישמיים במוצהר. הם תומכים בישראל כח לפי אמונתם כל היהודים צריכים לחזור לישראל כדי שהמשיח יוכל לבוא (ואז להרוג את כל אותם יהודים או לנצר אותם). זו אידאולוגיה שעקרונית יותר גרועה מזו של אל-קעידה.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention היהדות של ישי הורגת אותנו, ושיטת נתניהו: עוד שתי הערות קצרות על השריפה | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com
  2. עובדים נלחמים נגד עצמם | חנוך גיסר – קדימה הפועל.
  3. מחיר הכשלון | בלוגיקה