×”×רץ רעשה קלות, ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ בלי צדק, כשהתברר ש××ž× ×•×Ÿ יצחק, מחשוכי ×”×ž×˜×™×¤×™× ×”×›×¨×™×–×ž×˜×™×™× ×‘×™×©×¨×ל, גזר על זמר כלשהו, ×רז ×™×—×™×ל, 39 מלקות ("××¨×‘×¢×™× ×—×¡×¨ ×חת", בלשון התלמוד). ×™×—×™×ל קיבל על עצמו ×‘×”×›× ×¢×” ×ת גזר הדין, בין הש×ר ×ž×©×•× ×©×¤×¨× ×¡×ª×• ×”×™× ×¢×œ זמרה לציבור החסידי; ×¢×•×•× ×• ×”×™×” ×©×”×•× ×”×•×¤×™×¢ ×‘×¤× ×™ קהל מעורב, ו×× ×”×™×” מסרב לקבל ×ת גזר הדין, ×”×™×” צריך ×›× ×¨××” לבחור בקריירה ×חרת ×ו לרעוב. ל×חר שכפף עצמו ×™×—×™×ל לבית ×“×™× ×• של ××ž× ×•×Ÿ יצחק, התירו ×”×¨×‘× ×™× ×‘×¨×•×‘ ×—×¡×“× ×œ×©×•×‘ ולשמוע ×ת המוזיקה שלו, כלומר התירו לו ×œ×”×ª×¤×¨× ×¡.
רעש × ×•×¡×£ × ×¨×©× ×›×שר התברר שרב העיר חולון, ××‘×¨×”× ×™×•×¡×£ – בן של – פסק ש×סור ל×פשר לעובדי מערכת המשפט הישר×לית להשתתף ×‘×ž× ×™×™×Ÿ, ×פילו ×× ×”× ×“×ª×™×™× ×•×©×•×ž×¨×™ מצוות. ××ž× ×, יחסית ל×ביו התבט×ויותיו של ××‘×¨×”× ×™×•×¡×£ ×ž×ª×•× ×•×ª משהו – ×”×•× ×œ× ×§×¨× ×œ×¡×§×•×œ ×ת עורכי הדין, ×œ× ×”×©×•×•×” ××™×ª× ×œ×¢×™×–×™× ×¢×™×•×•×¨×•×ª, ×œ× ×˜×¢×Ÿ ×©×”× × ×—×©×™× â€“ ×בל ×”×מירה הזו משמעה × ×™×“×•×™, ועורכי דין ×“×ª×™×™× ×—×¡×•×“×™× (×‘×™× ×™×”× ×—"×› דוד רות×, ×©×ž×§×“× ×©×‘×¢ תועבות ×œ×¤× ×™ ×רוחת הבוקר) × ×–×¢×§×•.
×× ×™ מודה שמצ×תי ×ת הזעקות ×¦×“×§× ×™×•×ª משהו. × ×ª×—×™×œ מהמקרה הפשוט יותר של פסק ההלכה של יוסף. הלז ×”×•× ×¨×‘. ×”×•× ×œ× ×¡×ª× ×¨×‘, ×”×•× ×¨×‘ ×‘×ª×©×œ×•× ×•×ž×©×›×•×¨×ª ×ž×˜×¢× ×ž×“×™× ×ª ישר×ל. ×ž×©×œ×ž×™× ×œ×• כדי שיפסוק הלכות על פי מיטב שיקול דעתו, ×”×‘× ×ª×• וידיעתו. ×”×•× ×¢× ×” על ש×לה של מ×מין – ××ž× ×, ×פשר שזו היתה ש×לה ×ž×•×–×ž× ×ª מר×ש – ו×ין ×œ× ×•, ×‘×™× ×ª×™×™×, יסוד ×œ×”× ×™×— ×©×”×•× ×¢×©×” שקר ×‘× ×¤×©×•, כלומר פסק ביודעין הלכה ×©×”×•× ×™×•×“×¢ ש×ין לה בסיס.
יתר על כן, יש יסוד לסברה שפסק הדין של יוסף עומד על קרקע מוצקה. ליהדות ×”×¨×‘× ×™×ª, ל×ורך ההיסטוריה, ×œ× ×”×™×ª×” שליטה בזרוע המבצעת, ×”×ž×’×¢×™× ×©×œ×” ×¢× ×”×–×¨×•×¢ המחוקקת של תקופת היווצרות – ×”×¡× ×”×“×¨×™×Ÿ – היו טר××•×ž×˜×™×™× ×‘×ª×§×•×¤×” שלזרוע הזו היו סמכויות, וכל מה ×©× ×©×ר לה היתה הזרוע השיפוטית. על זו ×”×™× ×œ× ×”×™×ª×” ×ž×•×›× ×” לוותר ×‘×©×•× ×¤× ×™×. העקרון של משפט הלכתי, על ידי ×¨×‘× ×™×, ×”×•× ×“×‘×¨ ×©×”×¨×‘× ×™× ×œ× ×•×™×ª×¨×• עליו מעול×, ושמי שערער עליו – למשל, על ידי הטלת ספק בדברי כותבי התלמוד – בעט ×ת עצמו החוצה מהיהדות.
ל×ורך כל הדורות, ×סרה ההלכה על ×™×”×•×“×™× ×œ×”×©×ª×ž×© ב"ערכ×ות" – בתי דין ×–×¨×™× â€“ ××œ× ×× ×ולצו לכך על ידי כוח זר, ויהודי ×©×¤× ×” לערכ×ות × ×—×©×‘ למוסר, שדמו מותר. המצב שבו ×™×”×•×“×™× ×¢×¦×ž× ×©×™×ž×©×• כשופטי ×ו ב××™ כוח של ערכ×ות (××œ× ×× ×”×™×• מומרי×, ומכ×ן זרי×) ×œ× ×”×™×” מוכר עד להקמת ×ž×“×™× ×ª ישר×ל. הרעיון ×©×“×•×•×§× ×™×”×•×“×™× ×”× ×לו שירימו יד×, ×ž×¨×¦×•× × ×•×œ×œ× ×›×¤×™×”, בקודשי ישר×ל ×”×•× ×¨×¢×™×•×Ÿ מזעזע ×ž×‘×—×™× ×” הלכתית. ×ביו של יוסף, עובדיה, התייחס במשך ×©× ×™× ×רוכות למערכת המשפט הישר×לית ×›×ל "ערכ×ות", ×•×”×•× ××£ קבע ש×סור לעורכי דין ×“×ª×™×™× ×œ×”×©×ª×ž×© במערכת המשפט הישר×לית ××œ× ×× ×”× ×ž×™×™×¦×’×™× ××“× ×©× ×ª×‘×¢, כלומר מי ×©× ×›×¤×” על ידי כוח זר ו×ין לו ברירה ויש להושיט לו ×ת מירב הסיוע ×”×פשרי. ×ž×”×‘×—×™× ×” הזו, הפסיקה של יוסף ×’'×•× ×™×•×¨ ×œ× ×¦×¨×™×›×” להפתיע ××£ ×חד.
××•×ž×¨×™× ×©××‘×¨×”× ×™×•×¡×£ עושה שקר ×‘× ×¤×©×• ×›×©×”×•× ×ž×§×‘×œ משכורת ×ž×”×ž×“×™× ×” ובו ×–×ž× ×™×ª תוקף ×ת מוסדותיה. סביר ×©×”×•× ×œ× ×¨×•××” ×–×ת כך: ×”×•× ×ž×©×ž×© כרב, ×•×¨×‘× ×™× ×ª×ž×™×“ × ×¡×ž×›×• על תמיכת הציבור. יתר על כן, ×‘×¢×•×œ× ×”×¢×•×ª'×•×ž× ×™ – ×©×ž×ž× ×” ב××” משפחת יוסף – ×œ×¨×‘× ×™× ×”×™×” מעמד מוכר על ידי ×”×©×œ×˜×•× ×•×ª. הציפיה שיוסף יעשה שקר ×‘× ×¤×©×• ויפסוק הלכות ×›×¨×¦×•× ×” של הרשות ×”×™× ×“×¨×™×©×” בלתי קבילה שיוותר על חופש הדת שלו. הבעיה ×”×™× ×œ× ×‘×™×•×¡×£, ×ו בפסיקות שלו: לעקרב ×ין ברירה ××œ× ×œ×”×™×•×ª עקרב. הבעיה ×”×™× ×‘×›×š שקיימת ×¨×‘× ×•×ª ×ורתודוקסית רשמית בישר×ל. מי ×©×ž×¡×›×™× ×¢× ×§×™×•×ž×• של מוסד ×”×¨×‘× ×•×ª, ×œ× ×™×›×•×œ ×œ×”×ª×œ×•× ×Ÿ ×חר כך ×©×”×¨×‘× ×™× ×¤×•×¡×§×™× ×¢×œ פי ההלכה, שמטבעה ×ž× ×•×’×“×ª למוסר ×”×× ×•×©×™. מי ×©×”×¢× ×™×§ ×œ×”× ×¡×ž×›×•×ª, ×œ× ×™×›×•×œ ×œ×”×ª×œ×•× ×Ÿ על כך ×©×”× ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×”. ×™×©× ×” ש×לה × ×•×¡×¤×ª, של × ×¤×•×˜×™×–× â€“ קרוביו של עובדיה יוסף ממל××™× ×ž×¡×¤×¨ גדול ב×ופן חשוד של משרות ×¨×‘× ×™×•×ª – ×בל ×”×™× ×œ× ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª כרגע, ×•×”×”×ª× ×’×“×•×ª ×œ× ×¤×•×˜×™×–× ×”×™× ×ž×ž×™×œ× ×ª×¤×™×¡×” מערבית במובהק, ×©×¨×‘× ×™× ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×œ×§×• בה.
× ×¢×‘×•×¨ ×œ× ×•×©× ×”×¡×‘×•×š יותר, ×–×” של ××ž× ×•×Ÿ יצחק. הצד המטריד ×‘× ×•×©× ×”×•× ×¢×¦× ×—×–×¨×ª×Ÿ של המלקות ×œ×—×™×™× ×•. היהדות מל××” ×‘×¢×•× ×©×™ גוף ×ž×‘×¢×™×ª×™× â€“ בין הש×ר, ×”×™× ×“× ×” ×× ×©×™× ×œ×ž×•×•×ª ב×מצעות שפיכת מתכת מותכת לתוך ×’×¨×•× × – והצד החיובי של דיכויה על ידי ×–×¨×™× ×œ×ורך ×”×©× ×™× ×”×™×” חוסר יכולתה להפעיל ×ות×, כמו ×’× ×—×•×¡×¨ יכולת ×œ×‘×˜× ×‘×¤×•×¢×œ ×ת ×©× ×ת המין ×”×× ×•×©×™ שלה. העובדה שכותבי התלמוד הקפי×ו ×ת היהדות, כשהפכו ×ת ×¢×¦×ž× ×œ×‘× ×™ ××œ×™× ×©×¢×œ ×¤×¡×™×§×ª× ×ין עוררין, והתפיסה הממ×רת והמטמטמת של "שקיעת הדורות", הפכו ×©×™× ×•×™ של ממש – ביטול הלכות שעבר ×–×ž× ×Ÿ – לבלתי ×פשרי. התוצ××” היתה, בין הש×ר, ×©×¨×™×“×ª× ×©×œ ×”×¢×•× ×©×™× ×”×‘×¨×‘×¨×™×™× ×©×‘×™×”×“×•×ª, ×©×œ×™×“×ª× ×‘×ž×ž×œ×›×•×ª ×”×”×œ× ×™×¡×˜×™×•×ª המזרחיות.
עכשיו, משחזרה ההלכה וקיבלה מעמד חיובי בקרב הישר××œ×™× â€“ ×¢× ×©×§×™×¢×ª×” של הישר×ליות ועלייתה של היהדות – ×”× ×—×•×–×¨×™×. יצוין שיהודי ×מסטרד×, במ××” ×”-17, הלקו ×ת ×ורי×ל × ×§×•×¡×˜×” 39 מלקות; ××ž× ×•×Ÿ יצחק ×œ× ×”×ž×¦×™× ×©×•× ×“×‘×¨ חדש. ×‘×™× ×ª×™×™×, מדובר רק מלקות, ×•×‘×™× ×ª×™×™× ×¨×§ מרצון ×•×œ× ×ž×›×¤×™×”; ×בל ×פשר לחשוב על מצב שבו רב בבית דין ×¨×‘× ×™ ידרוש ×œ×”×•×¦×™× ×œ×”×•×¨×’ ×שה × ×•×פת, מתוך ידיעה שמערכת המשפט הישר×לית ×ª×ž× ×¢ ×ת ביצוע ×”×¢×•× ×© ×בל ×”×•× ×™×™×¦× ×ª×•×ª×— בקרב קהל מעריציו. ו×חרי שדרישה עולה ×¤×¢× ×חר פע×, ×”×™× ×’× ×ž×§×‘×œ×ª לגיטימיות. (×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×’× ×œ×¨×ות, ×חרי כמה עשרות ×©× ×™× ×©×‘×”×Ÿ × ×™×¡×• לומר ×œ× ×• ×©×”×¨×‘× ×•×ª ×”"ספרדית" ×”×™× ×ž×ª×•× ×” יותר מה××©×›× ×–×™×ª, לר×ות ×יך ×¢×•× ×©×™ מלקות ×—×•×–×¨×™× ×“×•×•×§× ×¢×œ ידי מטיף ×× ×˜×™-××©×›× ×–×™ במובהק).
×בל, ×‘× ×™×’×•×“ לבית ×“×™× ×• של ××‘×¨×”× ×™×•×¡×£, לבית ×“×™× ×• של ××ž× ×•×Ÿ יצחק ×ין כל תוקף חוקי בישר×ל. מי שמכפיף ×ת עצמו ×ליו, עושה ×–×ת ×ž×¨×¦×•× ×•. ×ולי ×œ× ×ž×¨×¦×•× ×• הטוב; ×ין ספק שיחי×ל ×”×™×” מעדיף לוותר על ההשפלה הפומבית. ×בל ×”×•× ×ž×•×›×¨ מוצר לקהילה החרדית, ולקהילה הזו יש דרישות כשרות ×§×¤×“× ×™×•×ª. ×חת מהן – חדשה יחסית, ××ž× ×, ×בל רוב החומרות החרדיות הן חדשות יחסית – ×”×™× ×ž× ×™×¢×ª היווצרותו של קהל מעורב. על ×”× ×–×§×™× ×©×‘×ª×¤×™×¡×ª ×”"×¦× ×™×¢×•×ª" כבר דיברתי ×œ× ×ž×¢×˜, ו××£ ×חד ×œ× ×¦×¨×™×š להיות מופתע מכך ×©×“×•×•×§× ×‘×’×œ×œ ×”× ×•×©× ×”×–×” שבות המלקות ×œ×ž×“×™× ×ª ישר×ל – ×בל ×™×—×™×ל יכול לה××©×™× ×¨×§ ×ת עצמו. ×× ×”×•× ×¨×•×¦×” לשווק ×ž×•×¦×¨×™× ×œ×§×”×œ החרדי, ×”×•× ×¦×¨×™×š לעמוד בדרישות שלו. ×× ×”×•× ×œ× ×ž×•×›×Ÿ לעמוד בדרישות הללו, ×©×™×¤× ×” לקהל ×חר. לחילופין, שיגלה עמוד שדרה ×•×™×™×¦× ×œ×ž×בק ציבורי × ×’×“ ×”×¨×‘× ×™×. עלו קרי×ות לפעולה ×›× ×’×“ ××ž× ×•×Ÿ יצחק; ב×יזו ×שמה? הפעלת מועדון ס×דו-מ×זו ×œ×œ× ×¨×©×™×•×Ÿ הול×? (ויש לציין ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×ת התפיסה של דיין בית הדין של ××ž× ×•×Ÿ יצחק, על פיה המלקות, יש בהן "×’× ×¡×•×“×•×ª, כל ×ž×™× ×™ ×“×‘×¨×™× ×¢×ž×•×§×™× ×ž×וד", וכי מי שעובר ×ותן "זוכה ל×ורות ×’×“×•×œ×™× ×•×ž×§×‘×œ × ×©×ž×” חדשה". המרקיז דה ס×ד וד××™ ×”×™×” ×ž×”× ×”×Ÿ).
×× ×™×© בעיה בסיפור של ×™×—×™×ל ויצחק, הבעיה ×”×™× ×‘×™×—×™×ל: בכך שכפף ×ת עצמו לדין ברברי, ×”×•× ×”×©×™×‘ ×ותו ×œ×—×™×™× ×•, ומה שהתחיל ככפיה למחצה בהחלט יכול להתגלגל לכפיה מל××”. ×בל ×”×שמה ×œ× ×ª×”×™×” ביצחק; ××™ ×פשר, ×›×מור, לצפות מעקרב ×©×œ× ×™×”×™×” עקרב. הבעיה ×”×™× ×‘×œ×’×™×˜×™×ž×™×–×¦×™×” הרחבה שזוכה לה ההלכה היהודית. ×•× ×’×“ ×–×”, כמעט ש×יש ××™× × ×• מדבר.
(יוסי גורביץ)
עדיין ×תה ×ž×•×¦×™× ×ת הרב יוסף (×”××‘× ×ו הבן, תבחר לבד) בזול מדי. בסופו של דבר מדובר ב×× ×©×™× ×©×ž×§×‘×œ×™× ×ž×©×›×•×¨×ª ×ž×”×ž×“×™× ×”, ×ותה ×ž×“×™× ×” שיש לה בתי משפט '×—×™×œ×•× ×™×™×' ×©×¤×•×¡×§×™× ×›×“×¨×š הגויי×. ×× ×™×© לך ביקורת על השופטי×, על הפסיקות ×©×œ×”× ×ו על הלבוש ×”×—×•×©×¤× ×™ של ×”×§×œ×“× ×™×•×ª ×–×” דבר ×חד, ×בל ×× ×תה טוען שהמוסד כולו פסול מעיקרו כיצד ×תה ממשיך לקבל משכורת ×ž×”×ž×“×™× ×” שזהו המוסד שלה?
התגובה שלך by עדו — 30 באוגוסט 2010 @ 9:51
ב×ותה צורה שבה שופט יכול ×œ×”×ª×‘×˜× × ×’×“ מוסד ×”×¨×‘× ×•×ª. העובדה ×©×”×•× ×ž×§×‘×œ כסף ×ž×”×ž×“×™× ×” ×œ× ×ומר ×©×”×•× ×—×™×™×‘ לתמוך ×וטומטית בכל דבר ×©×”×™× ×¢×•×ž×“×ª מ×חוריו.
התגובה שלך by ×רז הוכמן — 30 באוגוסט 2010 @ 17:55
ל×, ×–×” ×œ× ×ותו דבר ×בל ×”×מת ×”×™× ×©×‘×©×‘×™×œ להבין ×ת ×–×” צריך לרדת לשורשי הבעיה ו×× ×™ ממחזר פה תגובה שכתבתי בבלוג השכן:
" הבעיה ×”×™× ×©×× × ×”×™×” ×™×©×¨×™× ×¢× ×¢×¦×ž× ×• כל ×”×“×ª×™×™× ×—×™×™× ×‘×”×›×—×©×”. ×ž×‘×—×™× ×ª חוקי הדת היהודית יש להרוג כל יהודי שמחלל שבת, ביבי × ×ª× ×™×”×• ×©× ××£ ×¢× ×שת ×יש ×“×™× ×• סקילה ובווד××™ שכל הומוסקסו×ל חייב מיתה, כל ×–×” כתוב במפורש ×•×œ× ×‘××™×–×” פירוש הילכתי × ×©×›×— של רב זעלמן מעיירה × ×™×“×—×ª ליד וורשה ××œ× ×‘×¡×¤×¨ שמות.
×”×“×ª×™×™× ×¢×•×©×™× ×©×ž×™× ×™×•×ª ב×וויר מוצי××™× ×¤×™×¨×•×©×™× ×”×œ×›×ª×™×™× ×ž×ª×—×ª ל×דמה וכל ×ž×™× ×™ ×˜×¨×™×§×™× ×›×ž×• 'הלכה ו×ין מורין כן' ×בל כל ×–×” ×œ× ×ž×©× ×”, ×× ×תה מקבל ×ת התורה כספר ×”×—×•×§×™× ×©×œ×š הרי ×©×œ× ×¨×§ ×’×•×™×™× ×™×© להרוג (×ª×§×“×™× ×™×”×•×©×¢ בן × ×•×Ÿ מר××” שהרב ×©×¤×™×¨× ×¢×•×“ עדין יחסית) ××œ× ×’× ×™×”×•×“×™× ×›×ž×•× ×™."
×‘×ž×™×œ×™× ×חרות – הדת פשוט ×œ× ×ž×¡×ª×“×¨×ª ×¢× ×”×ž×“×™× ×” (הדמוקרטית) × ×§×•×“×”. ×× ×™×•×¨×“×™× ×œ×©×•×¨×© ×”×¢× ×™×™×Ÿ ××– לפי הדת ×”×ž×“×™× ×” ×”×–×ת × ×•×”×’×ª בכפירה ו×ין לה זכות קיו×.
טוב, ר××™× ×• כבר מה קרה ×‘×ž×“×™× ×•×ª ×©× ×”×’×• לפי הדת.
התגובה שלך by עדו — 31 באוגוסט 2010 @ 9:34
ויד×ו של ההלק××”:
http://beta1.shofar-tv.com/player.php?id=421
×”×קשן מתחיל מדקה 19 וחצי בערך. ×œ×¤× ×™ ×–×” יש הרבה קשקושי ×¨×‘× ×™×.
×ת ההלק××” עצמה ×œ× ×¨×•××™× ×ž×ž×©, רק בהשתקפות של הספריה ושומעי×, סך הכל × ×¨××” ×©×”× ×“×™ ×¢×“×™× ×™× ×¢× ×”×יש.
העמדה שלי ×‘× ×•×©× ×ž×¢×•×¨×‘×ª.
מצד ×חד, מ××– שקר×תי ×ת "לוחמי החלל" של ×”×™×™× ×œ×™×Ÿ ×× ×™ בעד קצת הלק×ות ×‘×ž×§×•× ×ž×סר ×‘×ž×§×¨×™× ×‘×”× ×œ× × ×“×¨×©×ª הרחקה מהחברה (הרבה יותר זול, ולדעתי ×’× ×פקטיבי יותר), ×בל כשה"פשע" ×”×•× ×©×™×¨×” לקהל מעורב, והמולקה × ×לץ לעשות כך ×œ×©× ×©×ž×™×¨×” על ×”×¤×¨× ×¡×”, ××– × ×•, כל העסק ×œ× ×ž×©×”×•.
התגובה שלך by גלעד ב. — 30 באוגוסט 2010 @ 9:51
טוב, ערכתי בירור קצר בקשר לטיב המלקות ×”× ×ž×•×š ×©× ×¦×¤×” בויד×ו, ומסתבר ×©×‘×“×™× ×™ מלקות כתוב שהמלקה צריך להכות "בכל כוחו".
××– הוסבר לי שהworkaround ×”×ž×•×“×¨× ×™ ×”×•× ×©×œ×•×§×—×™× ××™×–×” זקן ×ו × ×¢×¨ (כמו ×©× ×¨××” בויד×ו ×”×–×”) שכל כוחו ×–×” ×œ× ×ž×™ יודע כמה, ומכ×ן ×”×¢×“×™× ×•×ª ×”× ×¦×¤×™×ª.
×× ×™ במקומו הייתי כבר קובע לשישי ×”×‘× ××™×–×” הופעה בברבי, ×•×¢× ×”×¨×‘× ×™× ×œ×¢×•×“ ×©×‘×•×¢×™×™× ×œ×”×œ×§××” חוזרת.
בכלל, כל הקטע ×”×–×” ×©×¢×•× ×© ×‘×¢×•×œ× ×”×–×” חוסך ×¢×•× ×© ×‘×¢×•×œ× ×”×‘× (כפי ש×מרו ×”×¨×‘× ×™× ×‘×•×™×“×ו) מ×ד מזכיר לי ×ת המחילות שמכרו ×”×›×ž×¨×™× ×”× ×•×¦×¨×™×™× ×©×œ ימי ×”×‘×™× ×™×™×.
"××ž× × ×—×˜×ת ומגיע לך 200 ×©× ×” בפרגטוריו×, ×בל ×‘×•× ×ª×Ÿ ×œ× ×• כמה מטבעות זהב ×•× ×¨××” כבר ×יך לסדר לך הפחתה של שליש"
למעשה ×× ×™ שוקל לקפוץ לקבל כמה מלקות ×›×לה ×¢× ×”×™×¦×™××” ×œ×¤× ×¡×™×”. שיהיה.
×× ×™ חשוב ×’× ×©×œ×™×ª×¨ ביטחון ×× ×™ ×תוודה על ערש דווי ×‘×¤× ×™ כומר, ו×× ×™ כבר רץ לברר ×צל ×”×”×™× ×“×™× ×יך לכפר על הרג של כמה וכמה פרות ש×× ×™ ×חר××™ לו.
התגובה שלך by גלעד ב. — 30 באוגוסט 2010 @ 10:43
×פשר לר×ות ×ת הבחור הצעיר מקבל ×ת המחבט ו××– ×ת המלקות עצמן משתקפות בזגוגית ×רון ×”×¡×¤×¨×™× ×©×ž×חורי העקרבי×. המלקות הן ××™× ×Ÿ ×‘×ž×œ×•× ×›×•×—×• של המלקה, × ×™×›×¨ שהן סמליות בלבד.
×פילו ×œ× ×§×¨×•×‘ לתי×ור של ×”×™×™× ×œ×™×Ÿ…
התגובה שלך by ×ריק — 30 באוגוסט 2010 @ 11:54
×פשר לר×ות ×ת המלקות ×›×¢×•× ×© על טימטו×. ×›×›×” ×–×” × ×©×ž×¢ ×”×’×™×•× ×™. ו×× ×™ מוכן לעבוד בתור המלקה הרשמי של ××ž× ×•×Ÿ יצחק. שיבי×ו לי ×ž×˜×•×ž×˜×ž×™× ×•×× ×™ ×לקה ×ות×. מישהו יודע ל×ן ×©×•×œ×—×™× ×§×•"×—?
התגובה שלך by ש.ב — 30 באוגוסט 2010 @ 20:02
×× ×™ ×œ× ×¡×’×•×¨ לגבי "מי שמכפיף ×ת עצמו ×ליו [××ž× ×•×Ÿ יצחק], עושה ×–×ת ×ž×¨×¦×•× ×•."
×יימו ×›×ן על ×¤×¨× ×¡×ª×• של ×ד×, ×ל×,×› ×™×¡×›×™× ×œ 39 מלקות. × ×©×ž×¢ בעייתי עד מ×ד, ×•×œ× × ×©×ž×¢ שמתקיימת "הסכמה מרצון" בדיוק. הש×לה – כמו בכל סחיטה – ×”×™× ×ž×™ ×™×ª×œ×•× ×Ÿ ×œ× ×”×ž×•×›×”, שרוצהלשמור על ×¨×¤× ×¡×ª×•, ×•×œ× ×”×ž×›×” כמובן.
התגובה שלך by ×™.× — 30 באוגוסט 2010 @ 10:40
× ×¨××” לי מהויד×ו ×•×ž×”×“×™×•×•×—×™× ×©×œ× ×ž×“×•×‘×¨ בהלק×ות ×ו ×‘×¢×•× ×© כלל, ××œ× ×‘×”×¦×’×” שכזו – ×”× ××©× ×ž×ª×•×•×“×” על חט×יו, בית הדין גוזר מלקות ש××™× ×Ÿ מלקות כלל, ×”× ××©× ×¢×•×‘×¨ "היטהרות" ×¢"×™ מלקות ×¢×“×™× ×•×ª בגב, ×•×›×•×œ× ×”×•×œ×›×™× ×”×‘×™×ª×” מרוצי×. כיוון שלבית הדין ×ין סמכות של ממש, הכל מבוסס על ×¨×¦×•× ×• הטוב של ×”× ×ש×.
×–×” ×œ× ×”×•×¤×š ×ת כל העסק לפחות בעייתי – ×בל צריך ×œ×©×™× ×ת × ×•×©× ×”×ž×œ×§×•×ª בפרופורציה (×”× ×‘×”×—×œ×˜ ×œ× ×ª×—×œ×™×£ למ×סר כמו ×©× ×מר מעלי).
התגובה שלך by × ×ž×¨×•×“ — 30 באוגוסט 2010 @ 10:46
המלקות הדרדלה ×”×לה ×–×” בטח ×œ× ×ª×—×œ×™×£ לכלו×, ×בל מלקות ×מיתיות, כמו ×‘×¡×™× ×’×¤×•×¨ לדוגמ×, למה ל×?
הרי לגוף יש ×ž× ×’× ×•×Ÿ בילט ×ין ללימוד ×ž×¢×©×™× ××¡×•×¨×™× – ×”×›×ב. למה ×œ× ×œ× ×¦×œ ×ותו?
×‘×•× × ×™×§×— ×“×•×’×ž× ×§×•× ×§×¨×˜×™×ª. × ×מר, עברת ×•× ×“×œ×™×–× ×©×œ בוגר צעיר (בין התיכון לצב×, מעל 18).
×תה חושב שעדיף ×œ×›×œ×•× ×ותו, מה ×©×’× ×™×¢×œ×” ×œ× ×• כסף ×•×’× ×™×—×©×•×£ ×ת העבריין ×–×•×˜× ×œ×¤×•×©×¢×™× ××ž×™×ª×™×™× ×©×›×‘×¨ ילמדו ×ותו תורה, ×ו להלקות ×ותו כמה ×¤×¢×ž×™× ×‘×¤×™×§×•×— רפו××™ ולשחרר הביתה?
המטרה ×”×™× ×”×¨×™ ×œ×—× ×š ולד×וג ×©×œ× ×™×—×–×•×¨ על מעשיו, וכ×ב ×ž×‘×™× ×™× ×ž×¦×•×™×™×Ÿ.
התגובה שלך by גלעד ב. — 30 באוגוסט 2010 @ 11:36
זכות בסיסית של ××“× ×”×™× ×œ×©×œ×ž×•×ª גופו ×•× ×¤×©×•. ×¢× ×™×©×” פיזית (בייסורי×) × ×•×’×“×ª ×ת החלק הר×שון והציפייה ×œ×¢× ×™×©×” כזו × ×•×’×“×ª ×ת החלק ×”×©× ×™.
ולבלבל ×¢×•×œ× ×‘×™×“×™×•× ×™ ×¢× ×”×¢×•×œ× ×”×מיתי ×–×” מסוכן, במיוחד ×›×שר כותב הבידיון ×”×•× ×¡×•×¤×¨ × ×”×“×¨ כמו ×”×™×™× ×œ×™×™×Ÿ, שמרוב × ×•×¢× ×”×§×¨×™××” ×× ×©×™× ×¢×œ×•×œ×™× ×œ×—×©×•×‘ ×©×”×•× ×›×•×ª×‘ ×”× ×—×™×•×ª הפעלה ×œ×¢×•×œ× ×”×מיתי ×•×œ× ×ž×¡×“×™×¨ ×ת המקריות ×‘×¢×•×œ× ×©×”×•× ×ž×“×ž×™×™×Ÿ.
×ו, ×‘×ž×œ×™× ×חרות: ×”×™×™× ×œ×™×™×Ÿ ×”×•× ×”×ª×—×œ×” טובה, ×בל לך ×§×¨× ×× ×©×™× ×©×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×”×¢×•×œ× ×”×מיתי.
התגובה שלך by ×©×•× ×¨× — 30 באוגוסט 2010 @ 15:18
×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×©×œ×™×œ×” קצרת טווח של הזכות ×œ×—×™×™× × ×˜×•×œ×™ סבל חמורה יותר ×ו פחות משלילה לטווח ×‘×™× ×•× ×™ של הזכות לחופש וחרות, ו×× ×™ ×œ× ×ž×ž×© בטוח ×יך לגשת לש×לה כזו בכלל.
למרות ש×× ×™ חייב להודות שהעמדה הזו בעד הלק××” כתחליף מ×סר ×‘× ×¡×™×‘×•×ª מסויימות התגבשה ×‘×©× ×•×ª העשרה שלי ו×כן בהשפעת × ×•×¢× ×›×ª×™×‘×ª×• של ×”× "ל, ומ××– ×œ× ×‘×—× ×ª×™ ×ותן לעומק, על ×¤× ×™×• ×× ×™ חושב שהש×לה העיקרית ×›×ן ×”×™× ×©×לת ×”×פקטיביות יותר מ×שר הש×לה המוסרית.
הקול הקטן בתוכי שלוחש לי "×–×” ברברי!" ×œ× ×ž×¦×œ×™×— ×‘×™× ×ª×™×™× ×œ×ª×ª × ×™×ž×•×§×™× ×˜×•×‘×™× ×ž×¢×‘×¨ לזה.
התגובה שלך by גלעד ב. — 30 באוגוסט 2010 @ 17:58
ש×לת ×ª× – ×”×× ×‘×™×ª ×›×œ× ×”×•× ×ž×§×•× × ×•×—? ×”×× ×”×ž×¦×ות בבית ×›×œ× ××™× ×” גוררת ×™×™×¡×•×¨×™× ×¤×™×–×™×™×? ×”×× ×”×ž×¦×ות בבית ×›×œ× ××™× ×” פוגעת בשלמות גופו ×•× ×¤×©×• של ×ד×?
התגובה שלך by גדי ××œ×›×¡× ×“×¨×•×‘×™×¥' — 30 באוגוסט 2010 @ 19:48
"ו×× ×”×™×” מסרב לקבל ×ת גזר הדין, ×”×™×” צריך ×›× ×¨××” לבחור בקריירה ×חרת ×ו לרעוב" – יש ×’× ×ופציה שלישית, כמובן: ×”×•× ×™×›×•×œ לעזוב ×ת ×”×¢×•×œ× ×”×—×¨×“×™, לבחור ×‘×—×™×œ×•× ×™×•×ª (×ו ×‘×–×¨× ×“×ª×™ מעט פחות ×¤× ×טי) ו××– לשיר ×•×œ× ×’×Ÿ ×œ×¤× ×™ כל מי שירצה בכך. ××œ×ž× ×˜×¨×™, ל×?
התגובה שלך by ×ופיר זמר — 30 באוגוסט 2010 @ 10:56
×”×מת, ×”×¢×•×œ× ×”×—×¨×“×™ ×”×•× ×חד המקומות ×”×‘×•×“×“×™× ×‘×רץ ש×פשר ×œ×”×ª×¤×¨× ×¡ ×‘×”× ×ž×ž×•×–×™×§×”.
התגובה שלך by ש.ב — 30 באוגוסט 2010 @ 20:05
× ×›×•×Ÿ, ×בל ×ין זכות מולדת ×œ×”×ª×¤×¨× ×¡ ממוסיקה. יוסי צודק — ×× ×”×יש בחר ×œ×”×ª×¤×¨× ×¡ ממוסיקה לחרדי×, ×™×כל ×ת ×”×“×’×™× ×”×¡×¨×•×—×™× ×©×‘×”× ×ž××›×™×œ×™× ×ותו. ×× ××™× ×• רוצה, יתכבד ×•×™×ž×¦× ×ª×¢×¡×•×§×” ×חרת, ×’× ×× ×¤×™×¨×•×© הדבר ל×רוז עופות ×ו ל×בטח ×§× ×™×•×Ÿ.
התגובה שלך by ×"ב — 31 באוגוסט 2010 @ 18:48
מסכי×.
התגובה שלך by ש.ב — 1 בספטמבר 2010 @ 11:53
×¡×ª× ×ž×©×”×• ×©× ×–×›×¨×ª×™ בו ×•× ×¨××” לי קשור ×œ×¢× ×™×™×Ÿ המלקות..
http://www.daatemet.org.il/questions/index.cfm?MESSAGEID=1983
התגובה שלך by עדו — 30 באוגוסט 2010 @ 11:01
טוב, יש ×˜×™×¢×•× ×™× ×”×¨×‘×” יותר ××™× ×˜×œ×™×’× ×˜×™×™× × ×’×“ חזרה בתשובה של חרשת, של×ו ×“×•×•×§× ×§×©×•×¨×™× ×œ×ž×¦×‘×” הרפו××™. הגישה ×œ×—×¨×©×™× ×‘×—×‘×¨×” הדתית ×”×©×ª× ×ª×” מ×וד ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª, והסתמכות על פסק דין מ- 1966 (×©×œ× ×‘×¨×•×¨ בכלל ×× ×‘×•×¦×¢ בפועל!) ×œ× ×ž×•×¡×™×£ הרבה כבוד ל×רגון ×”×–×”.
התגובה שלך by ×זרח — 30 באוגוסט 2010 @ 12:31
×œ× ×”×‘× ×ª? ×œ× ×ž×“×•×‘×¨ על החזרה בתשובה, כפי שזמר ×ž×¡×•×™×™× × ×לץ לספוג מלקות כדי להמשיך בקריירה שלו, כך ×ישה חרשת צריכה לעבור ××•× ×¡ על ידי הגיס ×× ×”×™× ×¨×•×¦×” להתחתן שוב, ×–×” מה שקורה כשההלכה × ×›× ×¡×ª ×œ×—×™×™× ×”×ž×•×“×¨× ×™×™× ×‘×ž×§×•× ×œ×”×™×©×ר במוזי×ון.
התגובה שלך by עדו — 30 באוגוסט 2010 @ 12:42
×”× "ל ×”×–×“×™×™× ×• בי"ט ב×דר ×', התשכ"ו.
יתכן שרק דיווחו שכן ×•×œ× ×©×›×‘×• בפועל, ×בל עדיין, ×œ× ×¤×¡×§ דין משהו.
התגובה שלך by גלעד ב. — 30 באוגוסט 2010 @ 12:43
×”×‘× ×ª×™ יפה מ×וד. ו×× ×™ שב ו×ומר שהיחס ×œ×—×¨×©×™× ×‘×—×‘×¨×” הדתית ×”×©×ª× ×” מ×וד ל×ור ההתקדמות הרפו×ית והטיפולית שמ×פשרת ×ת ×©×™×œ×•×‘× ×‘×—×‘×¨×”. פסק הדין מחריד! ועדיין, להפחיד מישהי בפסד דין, שספק ×× ×ž×•×ž×© למעשה, ×ž×œ×¤× ×™ 45 ×©× ×™×, × ×©×ž×¢ לי די מפוקפק. ×× ×™ ×פילו חושב שהש×לה ×”×™× ×¤×™×§×˜×™×‘×™×ª, ועורכי ×”×תר העלו ×ותה רק כדי ×œ×”×‘×™× ×œ×™×“×™×¢×ª הציבור ×ת ×”×¤×™×§× ×˜×¨×™×” ×ž×©× ×•×ª ×”- 60.
התגובה שלך by ×זרח — 30 באוגוסט 2010 @ 14:50
מי הומת על ידי מתכת מותכת ×©× ×©×¤×›×” ×œ×’×¨×•× ×• לפי ההלכה?
מצ×תי ב××™× ×˜×¨× ×˜ רק רומ××™× ×•×ž×•× ×’×•×œ×™× ×©× ×”×’×• כך.
— ×ריק
התגובה שלך by ×ריק — 30 באוגוסט 2010 @ 11:49
×רבע מיתות בית דין:
1. סקילה (הטלה מגג גבוה והשלמת ×”"עבודה" ב××‘× ×™×).
2. חרב (עריפה).
3. תלייה (×—× ×™×§×” ליתר דיוק, ×¢"×™ חבל ×©× ×›×¨×š על הצוו×ר ומושכין ×‘×©× ×™ קצותיו).
4. ×ש (שפיכת מתכת מותכת לתוך הגרון).
יש לציין ולהוסיף שרק ×”×¡× ×”×“×¨×™×Ÿ יכלה לגזור דין מוות ורק על סמך ×©× ×™ עדי ר××™×™×” ×ž×”×™×ž× ×™×
התגובה שלך by ×רי×ל ×©×•× ×ž×™ — 30 באוגוסט 2010 @ 12:06
חברו של ×’'ורג' שכח ×ž×©×•× ×ž×” לציין ×ת ×”×¤×¢×œ×•×œ×™× ×•×”×”×ª×—×›×ž×•×™×•×ª שמפעילה ההלכה עצמה, כדי ×œ×”×™×ž× ×¢ ×ž×¢× ×™×©×” חמורה. כך למשל כדי לעקור מתוכן ×ת הציווי ×”×ª× ×›×™ לסקול בן סורר ומורה, ×ž×¢×ž×™×“×™× ×ª× ××™× ×¢×œ גבי ×ª× ××™× ×›×“×™ שבן ייחשב ב×מת "בן סורר ומורה", עד ש×ין ×©×•× ×¡×™×›×•×™ ש××“× ×ž×ž×©×™ יעמוד בה×.
× ×מר בתלמוד ש×פילו ×¡× ×”×“×¨×™×Ÿ שהורגת ××“× ×¤×¢× ×‘×©×‘×¢ ×©× ×™× ×¨×וייה ×œ×’× ××™.
התגובה שלך by דודי — 30 באוגוסט 2010 @ 12:09
כלומר? יש חוק ×©×”×•× ×¨×¢ ×ו למצער ×œ× ×ž×ª××™× ×œ×™×ž×™× ×•, מה עושי×? ×‘×ž×§×•× ×œ×”×’×™×“ שהחוק מבוטל ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×ª×—×›× ×”×ª×—×›×ž×•×™×•×ª על גבי התחכמויות עד ×©×”×•× ×ž×בד מתוקפו. ×›×›×” ×–×” ×›×©×œ× ×¨×•×¦×™× ×œ×”×•×“×•×ª ×©×”×—×•×§×™× ×œ×ž×¢×©×” ×œ× × ×™×ª× ×• על ידי ×”×‘×•×¨× ×‘×›×‘×•×“×• ובעצמו ××œ× ×¢×œ ידי ×× ×©×™× ×›×ž×•× ×™ וכמוך ש×ין ×‘×¢×¦× ×ª×•×§×£ ×œ×“×‘×¨×™×”× ×™×•×ª×¨ מ×שר לדברי ולדבריך. הרי ×× ×”×¤×¡×§ של 'בן סורר ומורה' × ×™×ª×Ÿ על ידי ××œ×•×”×™× ×‘×›×‘×•×“×• ובעצמו ××– בווד××™ שיש מין בן שכזה ויש ×ž×§×¨×™× ×©×‘×”× ×¦×¨×™×š להפעיל ×ת ×¢×•× ×© המוות, רגע – ×תה רוצה להגיד לי ש××œ×•×”×™× ×¡×ª× ×›×•×ª×‘ ×§×™×©×§×•×©×™× ×œ×—×™× ×?
התגובה שלך by עדו — 30 באוגוסט 2010 @ 12:46
××œ×•×”×™× ×”×•× ×ž×•×©×’ ×מורפי כל כך ש×ין בעיה לה×מין ×©×”×•× ×›×•×ª×‘ ×§×©×§×•×©×™× ×œ×—×™× ×, ×ו ×©×”×•× ×‘×•×—×Ÿ ×ת ×‘× ×™ ישר×ל ורו××” ×”×× ×”× ×™×–×”×• ×ת ×”×—×•×§×™× ×”"שגוי×" ויצליחו לעקוף ×ות×, וכדומה. כל ×–×” ×œ× ×ž×©× ×” – ×ž×©× ×” רק ×©×”×¤×•×¡×§×™× ×כן ×¤×•×¢×œ×™× ×›×“×™ לעקר ×ת ×”×—×•×§×™× ×”×œ×œ×• מתוכן, וזה ר×וי להערכה כלשהי. הבעיה ×”×™× ×¢× ×”×—×•×§×™× ×©×›×Ÿ מוצי××™× ×œ×¤×•×¢×œ, ×œ× ×¢× ×לו של×.
התגובה שלך by גדי ××œ×›×¡× ×“×¨×•×‘×™×¥' — 30 באוגוסט 2010 @ 19:55
×× ×™ ×“×•×•×§× ×›×Ÿ חושב שזה ×ž×©× ×” שיש קבוצה מ×וד גדולה של ×× ×©×™× ×©×›×œ המערכת ההיסקית שלה מבוססת על ×”×קסיומה ×©×”×ª× "ך × ×›×ª×‘ ×¢"×™ ××œ×•×”×™× ×•×¦×¨×™×š לקחת ×ת כל מה שכתוב ×©× ×‘×¨×¦×™× ×•×ª תהומית. ×–×” ×©×œ×¤×¢×ž×™× ×”× ×ž×•×¦××™× ×“×¨×›×™× ×œ×”×ª×—×ž×§ מזה (×©×’× ×”×Ÿ ×œ× ×ž×ž×© ×§×•× ×¡×™×¡×˜× ×˜×™×•×ª) ×œ× ×¢×•×–×¨ כל-כך לפתרון הבעיה השורשית לצערי.
התגובה שלך by Quercus — 31 באוגוסט 2010 @ 19:48
×× ×™ ×œ× ×ž×מין ש××œ×•×”×™× ×§×™×™× ×‘×›×œ×œ.
×”×˜×¨×™×§×™× ×•×”×©×˜×™×§×™× ×”× ×—×œ×§ חשוב בהלכה, וכדי להציג ×ותה ב×ופן הוגן, יש ×œ×”×‘×™× ×‘×—×©×‘×•×Ÿ ×’× ×ת ההתפתלויות ×”×¤×¨×©× ×™×•×ª, ×•×’× ×ת ×”×¢×¨×›×™× ×•×”×ž×’×ž×•×ª שמ×חוריהן. ×חרת זו הטעייה מגמתית.
×›×ן מדובר על ×¢× ×™×©×” לסוגיה, ור×וי לציין שבתלמוד יש מ×מץ עקבי למתן, בשלל דרכי×, ×ת חומרת הדין ×”×ª× "×›×™.
דוגמה × ×•×¡×¤×ª, "עין תחת עין" ×–×” די חד-משמעי במקר×, ×בל בתלמוד הצליחו לפרש ×›×ילו ×”×›×•×•× ×” לפיצוי כספי.
התגובה שלך by דודי — 31 באוגוסט 2010 @ 16:33
למעשה ×× ×™ ×”×‘× ×ª×™ ש"עין תחת עין" ×”×•× ×ž×וד חד-משמעי, רק בכיוון ההפוך. ×©×”×›×•×•× ×” היתה ש×סור ×œ×”×¢× ×™×© *יותר* ממה שמגיע לפושע, כלומר מדובר במידת החמלה ×•×œ× ×‘×ž×™×“×ª ×”"דין".
התגובה שלך by Quercus — 31 באוגוסט 2010 @ 19:49
החוק המקר××™ ×”×•× ×“×™ פשוט:
"וְ×ִיש×, ×›Ö´Ö¼×™-יִתֵּן ×ž×•Ö¼× ×‘Ö·Ö¼×¢Ö²×žÖ´×™×ª×•Ö¹, ×›Ö·Ö¼×ֲשֶ×ר עָשָׂה כֵּן יֵעָשֶׂה לּוֹ. שֶ×בֶר תַּחַת שֶ×בֶר, עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵ×ן תַּחַת שֵ×ן, ×›Ö·Ö¼×ֲשֶ×ר יִתֵּן ×ž×•Ö¼× ×‘Ö¸Ö¼×ָדָ×, כֵּן ×™Ö´× Ö¸Ö¼×ªÖ¶×Ÿ בּוֹ" ×•×™×§×¨× ×›"ד.
×× ×™ מבין מזה, בפשטות, ש×× ×ž×™×©×”×• ×”×•×¦×™× ×œ×—×‘×¨×• עין – יוצי×ו לו ×ת העין. ×–×” ×’× ×”×—×•×§ המקובל במזרח הקדו×. × ×“×¨×© פלפול תלמודי כדי לטעון שלמעשה ×”×›×•×•× ×” לפיצוי כספי.
התגובה שלך by דודי — 1 בספטמבר 2010 @ 9:19
ממה ש×× ×™ מכיר הפלפול ×œ× ×˜×•×¢×Ÿ ש××œ×•×”×™× ×œ× ×”×ª×›×•×•×Ÿ שיוצי×ו עין, ××œ× ×©×œ× ×”×ª×›×•×•×Ÿ שיהיו עוד ישר×ל פגומי×, ולכן × ×•×ª× ×™× ×©×•×•×” ערך.
×× ×’×•×™ ×ž×•×¦×™× ×œ×™×”×•×“×™ עין ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש פלפול ש×ומר ×©×œ× ××ž×•×¨×™× ×œ×”×•×¦×™× ×œ×• ×ת העין בחזרה (מלבד כמובן "מפ×ת דרכי שלו×" ו"×“×™× × ×“×ž×œ×›×•×ª×", ×©×”× ×¤×—×•×ª ×ו יותר ×”×ª×¨×•×¦×™× ×”×§×‘×•×¢×™× ×œ×ž×” ×”× ×œ× ×ž×ª× ×”×’×™× ×›×ž×• ×¤×¡×™×›×™× ×˜×•×˜××œ×™× ×›×œ הזמן)
התגובה שלך by גלעד ב. — 1 בספטמבר 2010 @ 10:51
דרכי ×©×œ×•× ×–×” עיקרון הלכתי יסודי ביותר, ×œ× "תירוץ".
לגבי עין תחת עין, ר××” ×›×ן
http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=1645
הפלפול מסתמך על ×ž×©×—×§×™× ×œ×©×•× ×™×™×; על ×× ×œ×•×’×™×•×ª לכ×ורה ×œ×—×•×§×™× ×חרי×, ועל ×©×™×§×•×œ×™× ×ž×¢×©×™×™× ×•×¢×§×¨×•× ×™×™×. מכל ×לה יוצ×, ×©×”×›×•×•× ×” ×”×מיתית ×‘×¤×¡×•×§×™× ×”×™× ×¤×™×¦×•×™ כספי. ×–×” ×œ× ×ž×©×”×• חריג במיוחד.
התגובה שלך by דודי — 2 בספטמבר 2010 @ 14:44
פוסט מוצלח כרגיל (××£ שהערתו של ×™.× × ×›×•× ×”), ×•×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לשלוח ×ותו לכמה ×× ×©×™×, ל×ו ×“×•×•×§× ×ת××™×¡×˜×™× – ×בל ××– ×”×‘×—× ×ª×™ ב×חד מהט××’×™× ×©×”×›× ×¡×ª ×ת הפוסט ×”×–×” ×ליה×.
×× ×™ יודע שכבר היו ×“×™×•× ×™× ×‘× ×•×©×, ×בל ×× ×™ ב×מת חושב שבדרך ×”×–×ת ×תה יורה לעצמך ברגל ומעקר ×ת ×”×פשרות שהביקורת שלך על ההלכה ×•× ×•×›×—×•×ª×” בחיי הכלל תגיע לקהל רחב יותר, ו×פילו מ×מין.
התגובה שלך by דורצח — 30 באוגוסט 2010 @ 12:36
מתון מהרגלך, ולכן, ×ž×¨×¢× ×Ÿ ומחכי×.
תודה על הפוסט.
לגבי ×”× ×•×©× – ×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×— ×œ×©×›× ×¢ ×ת חבריי ×•×‘× ×™ משפחתי ×”"מסורתיי×" (×”×©× ×”×›×™ מתון שהצלחתי ×œ×ž×¦×•× ×©×¢×“×™×™×Ÿ מעביר ×ת הרעיון של ×× ×©×™× ×©×ž×ª×¢×§×©×™× ×œ×›× ×•×ª ×¢×¦×ž× ×™×”×•×“×™× ××£ ×›×™ ×œ× ×ž××ž×™× ×™× ×‘××£ ×חד מעיקרי היהדות, וכל × ×’×™×¢×ª× ×œ×“×ª ×”×•× ×§×™×•× ××™×¨×•×¢×™× ×ž×©×¤×—×ª×™×™× ×›×™×™×¤×™×™× ×ž×וד במועדי ישר×ל) ש×× ×—× ×• × ×ž×¦××™× ×‘×ž×”×œ×›×” של ×יסלימזציה של ×ž×“×™× ×ª ישר×ל; הציבור הדתי הולך ומחמיר ×ת מ×בקו ×‘×ž×“×™× ×” ×”×¨×™×‘×•× ×™×ª, מקווי מהדרין דרך סירוב פקודה וכלה ב×לימות ברחוב, ויוק, ×œ× × ×©×ž×¢ קול ×‘×©×•× ×ž×§×•×. ×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×— להבין למה…
התגובה שלך by גרייף — 30 באוגוסט 2010 @ 13:51
לדעתי ×–×” ×›×™ ×× ×©×™× ×¤×©×•×˜ ×œ× ×ž×•×“×¢×™× ×•×œ× ×©×ž×™× ×œ×‘ לתהליך. ×ž×‘×—×™× ×ª× ×–×” רק ×וסף של ××¨×•×¢×™× × ×§×•×“×ª×™×™×.
התגובה שלך by Quercus — 31 באוגוסט 2010 @ 19:50
ממש ×ž×¢×¦×‘× ×™×! ×יך ×”× ×ž×ª×¢×§×©×™× ×œ×›× ×•×ª ×ת ×¢×¦×ž× "יהודי×"? חוצפה. שמישהו יסביר ×œ×”× ×›×‘×¨ שזה ×œ× × ×›×•×Ÿ!
התגובה שלך by דודי — 2 בספטמבר 2010 @ 14:45
×ולי תזמין ×ת ספי רכלבסקי לכתוב ×›×ן מדי פע×? × ×“×ž×” ש×ין מת××™× ×ž×ž× ×• לתת עומק לגבי × ×•×©××™× ×©×›×לה.
התגובה שלך by פרגולי — 30 באוגוסט 2010 @ 15:22
בהמשך לתגובה הר××©×•× ×” של עדו:
×ו מהכיוון ×”×חר לפי דעה שפורסמה בynet:
×× ×©×•×¤×˜×™× ×“×ª×™×™× ×œ× × ×—×©×‘×™× ×œ×¦×•×¨×š ×ž× ×™×™×Ÿ לפי הפסיקה של הרב יוסף ××– ×’× ×”×•× ×‘×¢×¦×ž×• שמשמש ×›"רב מטע×" (×•×’× ×”××‘× ×©×œ×• "מכשף הדבר" כשהיה רב ר×שי) ×œ× ×¦×¨×™×š להחשב לצורך ×ž× ×™×™×Ÿ, רק ש×ת ×–×” ×”×•× ××£ ×¤×¢× ×œ× ×™×¤×¡×•×§.
התגובה שלך by ×לעד דקר — 30 באוגוסט 2010 @ 17:13
×× ×™ מהמר שעוד עשור ×ו ×©× ×™×™× ×”×ž×œ×§×•×ª כבר ×œ× ×™×”×™×• ×›"×› קלות.
התגובה שלך by ×§×•×¨× ×›×œ×©×”×• — 30 באוגוסט 2010 @ 18:24
×–×” ×œ× ×ž×•×‘×Ÿ מ×ליו. בהחלט ×פשר ×œ×ž× ×•×¢ בחוק "ס×דו מ×זו" לסוגיו, דתי ×ו ×—×™×œ×•× ×™.
על הפעלת חדר ×¢× ×ž×›×•× ×•×ª ×”×™×ž×•×¨×™× ×פשר לשבת בכל×, ××– על הקמת חדר למכות וחופשי ל×?
התגובה שלך by יובל — 30 באוגוסט 2010 @ 18:52
פוסט מצויין שמדגיש ×ת השתלטות ×”×ורתודוכסיה ×”×§×™×¦×•× ×™×ª על היהדות.
הדבר היחיד שהפריע לי בפוסט ×–×” כמו ×‘×¤×•×¡×˜×™× ×§×•×“×ž×™× ×”×•× ×”×¢×ž×“×ª היהדות ככלל כדת שכולה רוע ×•×©× ×ת ××“× ×›×©×œ× ×›×š הו×.
ההצגה החד צדדית של × ×§×•×“×•×ª השפל שביהדות ×œ×œ× ×”×ª×™×™×—×¡×•×ª ×œ×¦×“×“×™× ×”×× ×•×©×™×™× (הרבי×) שבה עושה עוול ליהדות ולפוסט ורק מרחיקה ×× ×©×™× ×©×”×™×• ×ž×¡×›×™×ž×™× ×יתך לחלוטין וה×מירות ×”× "ל ×™×טמו ×ת ××–× ×™×”×.
התגובה שלך by ×לון מ — 30 באוגוסט 2010 @ 21:44
×× ×™ חושב ×©×”×¦×“×“×™× ×”×× ×•×©×™×™× ×¤×©×•×˜ × ×•×‘×¢×™× ×ž×”×™×•×ª× ×× ×©×™×, ×•×”×¦×“×“×™× ×”×ž×¨×•×©×¢×™× × ×•×‘×¢×™× ×ž×”×™×•×ª× ×™×”×•×“×™×. ×פשר כמובן להתווכח על ×–×”.
התגובה שלך by Quercus — 31 באוגוסט 2010 @ 19:53
למה בעצ×?
התגובה שלך by דודי — 2 בספטמבר 2010 @ 14:49
יש לי בטן מל××” על הטיעון ×”×–×”, כל ×¤×¢× ×©×ž×¦×™×’×™× ×חד ×”×¦×“×“×™× ×”×œ× × ×¢×™×ž×™× ×‘×™×”×“×•×ª ב×ור ×”×–×¨×§×•×¨×™× ×ž×™×“ ×§×•×¤×¦×™× ×›×œ ×ž×’×™× ×™ הדת ו××•×ž×¨×™× 'הצגה חלקית', '×”×•×¦× ×ž×”×§×©×¨×•' ×•×”× ×›×ž×•×‘×Ÿ ×¦×•×“×§×™× ×œ×’×ž×¨×™.
הבעיה ×”×™× ×©×–×” ×œ× ×§×•×¨×” לכיוון ההפוך, ×›×©×ž×¦×™×’×™× ×ת היהדות כדת שכולה ×¡×•×‘×œ× ×•×ª, חכמה וחסד ××£ ×חד ×œ× ×§× ×œ×”×’×™×“ ×©×’× ×–×• הצגה חלקית של ×”×“×‘×¨×™× (חוץ מגורביץ ועוכרי ישר×ל שכמותו). ×ž×¢× ×™×™×Ÿ למה ×ž×—×–×™×¨×™× ×‘×ª×©×•×‘×” ×ž×¡×¤×§×™× ×œ× ×• כל ×ž×™× ×™ הוכחות על ×“×‘×¨×™× ×©×›×ª×•×‘×™× ×‘×ž×§×¨× ×©×”× ×‘×מת ×—×›×ž×™× ×•×ž×¢×ž×™×§×™× ×•×œ× ×ž×‘×™××™× ×ת השטויות המגוחכות ×©×’× ×›×Ÿ כתובות ש×? ירון ידען מ'דעת ×מת' סיפר שרק ×חרי ×©× ×™× ×©×œ ×—×™×™× ×‘×¢×•×ž×§ הדת גילה שהתלמוד טוען ×©×§× ×” ×”× ×©×™×ž×” של פרה מתפצל לכבד וללב, ×ת השטות ×”×–×ת ××£ ×חד ×œ× ×¡×™×¤×¨ לו בהתחלה ×חרת ×œ× ×”×™×” חוזר בתשובה. כך ×’× ×œ×’×‘×™ ×“×‘×¨×™× ×¢×¨×›×™×™×, ×ž×¡×¤×¨×™× ×œ×›×•×œ× ×¢×œ ××‘×¨×”× ××‘×™× ×• שהתווכח ×¢× ××œ×•×”×™× ×œ×’×‘×™ ×¡×“×•× ×•×§×¦×ª ×©×•×›×—×™× ×©×”×•× ×’× ×¢×©×” מסחר ב×ישתו ×•×™×¦× ×‘×¨×›×•×© גדול ×ו שמשה ×¨×‘× ×• ציווה להרוג ×ת כל ×”×ž×“×™×™× ×™× ×”×©×‘×•×™×™× ×•×œ×§×—×ª ×ת ×”× ×©×™× ×”×‘×ª×•×œ×•×ª וש×ר ×“×‘×¨×™× ×œ× × ×—×ž×“×™× ×©×™×© בדת.
××– כששליחי ×”×ל עלי ×דמות יפסיקו לשקר ולסלף ולהציג רק צד ×חד של היהדות ×’× ×’×•×¨×‘×™×¥ ×œ× ×™×¦×˜×¨×š להציג ×ת הצד ×”×©× ×™ כל הזמן.
התגובה שלך by עדו — 31 באוגוסט 2010 @ 22:21
×× ×™×¨×™×‘×š ×”×יד×ולוגי משקר ×ו מטעה, ×–×” מצדיק ×©×§×¨×™× ×•×”×˜×¢×™×•×ª ×צלך?
למה ×œ× ×œ×”×’×™×“ ×ת ×”×מת? רעיון ×ž×¢× ×™×™×Ÿ. ×–×” יכול לעבוד.
התגובה שלך by דודי — 2 בספטמבר 2010 @ 14:48
×ין ×©×•× ×¦×•×¨×š להציג ×ת ×”×¦×“×“×™× ×”×—×™×•×‘×™×™× ×‘×™×”×“×•×ª כיוון ×©×”× ××™× × ×ž×¢× ×™×™× ×™× ×œ×¦×•×¨×š הדיון. ×ין ×©×•× "קיזוז" של הטוב מול הרע.
חשוב, ×× ×“×ª ×›×œ×©×”×™× ×ª×”×™×” מל××” ב 99% ×“×‘×¨×™× ×—×™×•×‘×™×™× ×•××“×™×¨×™× ×בל בד בבד תטיף לשחיטת ×× ×©×™× ×©×©×ž× ×ž×ª×—×™×œ ב×' ××–×™ מדובר בדת × ×•×¨×ית ומטורפת בלי קשר לחיוב שבה. (גילוי × ×ות: ×©× ×”×›×•×ª×‘ מתחיל ב×')
התגובה שלך by ×רז הוכמן — 1 בספטמבר 2010 @ 18:03
יש להציג ×“×‘×¨×™× ×›×¤×™ שה×.
התגובה שלך by דודי — 2 בספטמבר 2010 @ 16:42
הורמפף.
ויש ×’× ×•×™×“×ו:
http://www.youtube.com/watch?v=43gksyW6L8Y
התגובה שלך by תומר — 31 באוגוסט 2010 @ 4:15
הדרך להפוך ×ת הקערה ×”×™× ×‘×”×•×¦×ת הגירושין מידי ×”×¨×‘× ×•×ª, ופתיחת מסלול × ×™×©×‚×•×ין וגירושין ×זרחיי×. מכ×ן יקרוס ×›×ן ×”×ž×‘× ×” מ×ליו.
התגובה שלך by ד"ר ×וֹרי ×מיתי — 31 באוגוסט 2010 @ 10:56