החברים של ג'ורג'

הג'וב החדש של דורון ("קפטן ג'ורג'") זהבי

ב-1994 חטפו חמושי צה"ל את מוסטפה דיראני, בכיר במיליציה השיעית אמל, שעד כמה שידוע הפלג שלו של המיליציה היה האחרון שראה את הנווט הנעדר רון ארד בחיים. החטיפה התבצעה כשבע שנים לאחר שדיראני לכד את ארד, ולאחר זמן לא רב התברר שאין לו מידע מועיל. ישראל, שהצבא שלה הוא כזכור צבא מוסרי אפילו יותר מהחמאס, המשיכה להחזיק בדיראני – ובשורה של עצורים לבנונים אחרים, ביניהם אדם שהיה קטין בן 15 כשנחטף – כמה שהיא כינתה בלשון נקיה "קלפי מיקוח" ושבכל מקום אחר היה נקרא "לקיחת בני ערובה". ישראל שחררה את החטופים הלבנונים שברשותה, ביניהם דיראני, בעסקת טננבאום ב-2004.

קודם לשחרורו, הגיש דיראני תביעה כנגד אחד החוקרים שלו, שכונה אז "קפטן ג'ורג'". על פי כתב התביעה, שלא הגיעה למיצויה, "קפטן ג'ורג'" – איש יחידה 504, יחידת חקירת השבויים של צה"ל – הורה לחייל אחר לאנוס אותו, ובמקרה אחר אנס אותו בעצמו באמצעות אלה. הפרשה עוררה סערה ציבורית קלה, כנראה בגלל הקונוטציות המיניות; אילו הסתפק "ג'ורג'" בדימויי הטבעה (water-boarding), בהקפאה, במניעת שינה, במכות חשמל, במה שמכונה בלשון נקיה "מצבי לחץ" ובלשון נקיה פחות צליבה, סביר להניח ששום דבר לא היה קורה לו. אחרי הכל, הציבור הישראלי מצטיין בתמיכתו בעינויים, ומזמן הפנמנו את אמרתו של אותו חביב מערכת הבטחון, באשיר ג'ומאייל: "כאן לא נורווגיה".

אבל אונס היה קצת יותר מדי, והתוצאה היתה שנפתחה חקירה. חוקרים במתקן 1391 של מערכת הבטחון – מתקן הכליאה הסודי, שמיועד לאסירים שמערכת הבטחון רוצה להעלים ושרשמית נסגר ב-2006 – העידו שאיומים ממשיים למדי באונס מצד ג'ורג' היו שיטת עבודה מקובלת מבחינתו. המדינה הכחישה שהיה אונס, אך הודתה שהיה איום באונס. בסיכומו של דבר, פוטר "ג'ורג'" מעבודתו בצה"ל, הגיש ערעור לבג"צ על הפיטורין – תוך שהוא מציג מכתב תמיכה של כמה עשרות חוקרים, שטענו שהוא לא חרג מהמקובל – אך זה דחה את ערעורו.

"ג'ורג'" המשיך לעבוד בנספחיה של מערכת הבטחון: לפני כמה שנים, מצא אותו אביב לביא כשהוא עובד במנהלת ההגירה. אז כונה ג'ורג' "ד'". המשטרה אמרה אז שמבחינתה, "ד'" הוא גמלאי של צה"ל.

אתמול פרסם "הארץ" כי "ג'ורג'" מונה לפני מספר חודשים לתפקיד היועץ לענייני ערבים של משטרת ירושלים. היע"ע – או, כפי שהלעיג אותו אמיל חביבי, דע"ע (דוברי ערבית עילגת) – הוא שריד ותיק של המשטר הצבאי שחל על הישובים הערביים בישראל עד 1966; תפקידו, יחד עם "הקצינים לתפקידים מיוחדים" של המשטרה ומספר יחידות צבאיות, היה לוודא שהפלסטינים הישראלים יישארו מדוכאים בשורה של אמצעים, שהבולט שבהם היה שליטה על הענקת רשיונות שונים על פי מפתח של כניעות למשטר. בין לבין, החרים המשטר הצבאי את שרידי האדמות שנותרו בידי הפלסטינים אחרי השוד הגדול של 1947-1948. הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון מעדיפה להשכיח את 19 השנים הללו; הפלסטינים הישראלים לא שכחו ולא ישכחו.

מוסד היע"ע עבר, שנה לאחר מכן, אל השטחים הכבושים בעזה ובגדה, ומיסד שם אותן השיטות. כמסתבר שהתפקיד עדיין קיים בירושלים, והוא אומר כל מה שצריך לומר על האופן שבו רואה משטרת ירושלים את מזרח העיר: שטח כבוש. ומסתבר שיש מי שחושב במשטרת כ"ך שאין מתאים יותר מ"ג'ורג'" לתפקיד שרשמית מיועד ל"תיאום" מול האוכלוסיה הערבית.

ומה עושה יע"ע? ובכן, כמסתבר, תפקידו לוודא שהדיכוי נמשך. "ג'ורג'" זימן אליו את ג'ואד סיאם, חבר ועד המרכז לאינפורמציה שנאבק בנסיון הייהוד של שכונת סילוואן. לדברי סיאם, "ג'ורג'" דרש ממנו להפסיק את פעילות הוועד, וכשניסה סיאם לטעון שהוא חי בדמוקרטיה הסתבר של"ג'ורג'" אין חוש הומור: הוא איים להרוס את ביתו של סיאם, טען ש"אנחנו היהודים טיפשים. נותנים לכם יותר מדי" (טענה קלאסית של אנשי יע"ע לדורותיהם), ולאחר שורה של צעקות שילח אותו לדרכה תוך שהוא מקווה ש"תתנהג יותר טוב".

האגודה לזכויות האזרח הגישה תלונה כנגד "ג'ורג'" בשל התנהלותו, והבלוגר ריצ'רד סילברסטין – שהולך ומסתמן כמקבילה הישראלית של וויקיליקס – שם לב שבתלונתה היא חשפה את שמו האמיתי של "קפטן ג'ורג'": המדובר ברב סרן (מיל') דורון זהבי, לשעבר "ד'".

אז אם אתם גרים בשכנות לאחד דורון זהבי, בסביבות אמצע גיל הארבעים, עובד במשטרת ירושלים, דעו שאתם גרים בסמוך למענה מדופלם, שהצליח עד כה לחמוק מעונש. יש להניח שזהבי לא יצא בקרוב לחופשות באירופה – אלא אם זה יהיה בדרכון מזויף.

אפשר להציע את השם ג'ורג'?

הערה מנהלתית #1: הבוקר התקבלה תרומה בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות עליה.

הערה מנהלתית #2: הוספתי, באיחור ניכר, קישור ל"מדרון חלקלק", הבלוג המשובח שמנהל איתמר שאלתיאל כאן תחת המטריה של ההם, ושעוקב אחרי קריסתה של החברה החופשית בישראל.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

41 תגובות על ”הג'וב החדש של דורון ("קפטן ג'ורג'") זהבי“

  1. מני ל הגיב:

    אתר מרכז המידע של סילוואן, אגב, הוא מאוד מעניין ושימושי:
    http://silwanic.net/?page_id=49

    ושימו לב שבדו"ח המדובר של האגודה לזכויות האזרח מוזכר גם סנ"צ אבי כהן, מפקד תחנת שלם במחוז ירושלים, הידוע מהדיכוי האלים והסלקטיבי של ההפגנות בשייח ג'ראח.

  2. סתם אחד הגיב:

    הוא קשור לג'ורג' שמופיע בתמונה שם למעלה?…

  3. נתן הגיב:

    תבורך על הפוסט הזה !!!

    אחרי שחשבתי שגיליתי בעצמי את ההצלבה בין הידיעה בארץ, לבין הפרסום של האגודה – חשבתי לעצמי, למי אוכל לפנות שיפרסם דבר כזה ? הרי כאן כולם רופסים בפני הביטחוניסטים.
    ובחיי שחשבתי לכתוב… לך!!!
    ( אבל אז נפוצו שמועות שהבלוג קרס )
    והנה חולפות השעות, וכל הרשת מצפצפת ממקומות שונים את שמו של האדם שעינה אנשים שלא יכולים להגן על עצמם. בניגוד לכל אמנה בין לאומית, או מוסר בסיסי.

    כוחות האופל לא יוכלו לאלפי צדיקים שירדפו את הנבל. האיש התעלל בשבויים וזכותו היחידה היא לנסות להוכיח את חפותו בבית משפט אמיתי ( כזה בהאג )
    גם אם זה יקח עוד עשרים שנה, בסוף הוא יוסגר.

     

  4. ג'ו הגיב:

    בזכות העינויים שיחררנו את רון ארד

  5. ג'ו הגיב:

    למה לא יכלו הוריו לקרוא לו ירון, זה היה כל כך יותר יפה.

    חבל שלא ציטטת מהעתירה של דיראני, ובמיוחד מעדות הפרוטולוג, חומר לא מומלץ לבעלי לב חלש (בעלי לב בכלל?)

    מה העניין בפרסום שמו? סילברסטיין לא גילה שום דבר, השם פורסם בהודעה של האגודה לזכויות האזרח. למה הארץ ממשיך להסתיר את שמו?

  6. יוסי הגיב:

    קצת משעשע.
    האופן בו אתה רואה את עצמך, סוג של אביר – אדם בשליחות..
    יש לי שאלה אליך, ברשותך.
    באמת שזו אינה שאלה מקניטה, אני רואה שאתה אדם שהמילה אינה זרה לו, אולי ממך תבוא אלי ההארה..

    השאלה:
    כמוך, באמת!, אני חושב שעינויים הם דבר נורא. אני חושב שעבור שלום יש צורך בויתורים ובפשרות.
    אני בהחלט מודע לדברים אותם אני אצטרך לתת על מנת לקבל את פיסת השלווה שלי.
    מה שלי לא ברור זההדבר הבא: מה "הם", בני דודינו (מכל רוחות השמיים, למעט מערב..) אמורים להביא? על מה מותר לי להתעקש? האם מותר לי להאחז באמונה אחת או שתיים כמו שלהם מותר? האם הדת שלי תתקבל בסבלנות במשואה או שלחלופין – בכל משא ומתן בו דתם תכנס למשוואה היא תגונה?
    מה בעצם אני יכול לדרוש?

  7. אילן הגיב:

    תורי: במוסקבה יש את הרכבת התחתית היחידה בעולם!

    שוב תורך.

  8. אוהד הגיב:

    כמה מוזר שכמות האנשים המסתייגים מהפוסטים של גורוביץ עלתה פלאים בפוסט הזה באופן יחסי לפוסטים אחרים.

    או שלא.

  9. ygurvitz הגיב:

    שורה של תגובות טרוליות נמחקו. עקב ההתקפה אמש סף הסובלנות שלי נמוך מהרגיל. לידיעתכם/טיפולכם.

  10. VAJRA הגיב:

    שמחתי לקרוא במספר מקומות את שמו של האיש
    מה שמעיד שעדיין ה"חושך" לא שולט בארצנו-
    פשוט קצת קשה לביחוניסטים להפנים את מושג חופש הביטוי ובכלל זכויות-אדם כערך שחובה להילחם עליו בפומבי.

    מצד שני לא הייתי מעוניין שהאיש יגיע למצב שהוא נשפט בהאג-בשום פנים ואופן לא.
    עד לבוא השלום (המיוחל) אנחנו נאלץ לשלם את המחירים שמגיעים יחד עם המלחמה שלנו ביריבים השונים-רוצה לומר מי שנלחם נאלץ לשלם מחירים כבדים, ואנחנו צריכים לשמוח שיש עדיין כמה מרטירים כאלו.
    אז כפיות טובה גם היא לא באה בחשבון..

  11. ygurvitz הגיב:

    לשרץ האנונימי שתגובותיו נמחקו: רוצה זכות דיבור? תעמוד מאחורי הדברים שלך. זו דרישת הבסיס. אני חותם על דברי. הרשת גדולה. לך תפתח לעצמך בלוג ותכתוב בו מה שאתה רוצה.

  12. שגיא הגיב:

    הבעיה עם יפיי נפש שכמותך אתם שוכחים מה חסיד אומות העולם דיראני עשה (עשרות פיגועים חטיפות רצח ועינויים)
    הבעיה היא שאתה וחבריך לא מבינים שמבחינת דיראני וחבריו אתה ןכל "הביטחוניסטים" הימין ושאר יהודים זה אותו זבל מבחינתו והמחבל המתאבד לא יודע להבדיל בין שמאלני לימני לדתי חרדי חילוני כי הפצצה לא מזהה מבחינתו אתה עוד יהודי שצריך להרוג וכתוב בתורתנו הקדושה הקם להורגך השקם להורגו
    רק משפט אחד לפני חטיפת גלעד שליט והפיגוע שהחמאס "הצדיק" ביצע.
    כח של צהל תפס את קצין המבצעים של אותו ארוע ובגלל שבוטל חוק הטילטולים או צליבה כהגדרתך ארע מה שארע העצוב הוא שאם היו מענים אותו כמו שמענים את גלעד שליט כל הארוע היה נמנע לכן שאתה במצב של מלחמה כמו שיש לנו ואתה וחבריך לא מבינים בטיפשוטם הרבה אנשים כמו גורג צריכים לקבל צ"לש וזו מצווה גדולה לחקור אותם בכל אמצעי שידרש ראה מקרה אמריקה הנאורה כלא גואטנמו הם בלחימה בקושי ששלוש שנים ותראה איך הם מתנהגים

  13. yankel הגיב:

    כל הכבוד, יוסי.

    אם יש מצבים בהם הבלוג מצדיק את קיומו, מעבר לעצם הצורך בדיון פילוסופי, זה ודאי אחד מהם. תודה.

  14. אסף רזון הגיב:

    איזו התקפה?

  15. Quercus הגיב:

    תגיד לי, מתי שמעת בפעם האחרונה על אחד מ"בני דודינו", שמחזיק בישראלי כבן ערובה, ואונס אותו כדי שידבר?

  16. Quercus הגיב:

    זו היתה אמורה להיות תגובה לבחור בשם יוסי…

  17. ygurvitz הגיב:

    הודעה מסודרת תגיע מאוחר יותר.

  18. שלומי הגיב:

    אז לפי YNET:

    החברים של "ג'ורג'" פרצו ל"חברים של ג'ורג'".

    אירוניה הראויה לנירלטהוטפ.

    Valete, inquit Shlomi

  19. חמאסניק הגיב:

    וואלה שגיא, אתה בול מתאים לנו, אותו מנטאליות כמונו. בוא תצטרף אלינו, מה לך עם מדינת ישראל היפי נפש האלו עם כל הבגצ"ים שלהם. עזוב אותך מישראל, בוא תצטרף אלינו, אנחנו יותר מתאימים לך.

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מעניין שמבחינת YNET מדובר בידיעה בענייני מחשבים, בתחום "קשקשת ברשת":
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3927199,00.html

    כשאתרים ישראלים הותקפו על ידי האקרים טורקיים, לדוגמא, זה דווקא פורסם כידיעה חדשותית.

  21. מנו הגיב:

    הנה, יש כבר מי שקורא לטפל ביוסי גורביץ
    http://rotter.net/forum/scoops1/18135.shtml#2

  22. ygurvitz הגיב:

    תודה.

  23. ygurvitz הגיב:

    בדיקה.

  24. מקפיסטו הגיב:

    לפי בדיקת הפרוקטולוג ועדותו שפורסמה אצל רונן ברגמן, הפצעים הרקטליים של דיראני יכלו להיגרם גם מנסיון לחרבן החוצה גוש עצירות בגודל חולדה.

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    דרך אגב – פרט מידע שאני מופתע שגיליתי אותו רק עכשיו: מדינת ישראל החזיקה בעבד אלכרים עובייד 12 שנים לפני שהחליטה לתת לצלב האדום לבקר אותו ובמוסטפא דיראני 7 שנים לפני שהחליטה לתת לצלב האדום לבקר אותו.
    בחדשות לא קשורות בכלל: החמאס מחזיק בגלעד שליט 4 שנים בלי לתת לצלב האדום לבקר אותו.

  26. שי ענבים הגיב:

    אני לא מבין את ההגדרה לחקירות מיוחדות

  27. יוסי הגיב:

    שלום קורקוס, אני מניח שאלי התכוונת. לכן עונה:
    לשאלתך – שמעתי על מקרים בהם שברו את עצמותיו עד שמת( ע"ע אבי לניר, רועי מנחל עוז שניקרו את עיניו).

    אני מכיר מקרים בהם הם כלל לא רצו שידברו, אם תרצה אתן לך גם שמות של ילדים שנרצחו כחלק ממבחן קבלה רשמי לארגונים איתם "אתם" מנסים לדבר.

    הנקודה היא שזה בכלל לא רלוונטי.
    מה שכן רלוונטי זו השאלה היכן המטרה מקדשת את האמצעים ומתי נמתח הגבול.
    בוא נפליג בדמיון – נניח ונתפסה רשת של פדופילים ויתברר שעוד שעה או שתיים, אחד מחברי הרשת, שלא נתפס, מתעתד לאנוס ולרצוח ילד.
    האם תתיר איום באונס או שבירת עצמות על מנת למנוע את הפשע?
    במילים אחרות – האם תפיסת הטוב והרע שלנו היא שמותחת את הקו?
    במידה וכן – אין "לכם" שום בסיס לטענות נגד אותו ג'ורג', הוא פועל כפי אמונתו.
    במידה ולא – הציעו חלופות.
    הבעיה הגדולה והיחידה שיש לי עם חלק מהשמאל בארץ(אני מדגיש: חלק, השאר אינם שמאל אלא פאשיסטים שפשוט בחרו לשנוא מישהו אחר) היא היעדר החלופות.
    עדיין לא מצאתי ולו שמאלני אחד אמיתי שידע לומר לי כיצד הוא מרצה את המוסלמי וגם את היהודי!

    וכדי לחדד את הנקודה – אני לא מדבר על מתנחלים בכלל. אני מדבר על זה שאת ארגון אש"פ הקימו בשנת 1964 ומטרתו אינה גבולות 67, נבואה מן הסתם לא היתה שם.

    אז, בפעם האחרונה: מה החלופות?
    (ואני באמת תוהה מדוע יוסי גורביץ לא עונה לי, אני בטוח שלא "הותרתי אותו ללא מילים")

  28. ygurvitz הגיב:

    כי אין לי כוח לחזור על טיעונים עשרות פעמים. יש כאן קטגוריה שנקראת עינויים. קרא אותה.

  29. TIBERIVS GRACCVS הגיב:

    רק לי השם "דורון זהבי" נשמע כמו שם מומצא?

  30. ע מהמהפכה הגיב:

    תודה!

  31. הביטו באתר המצורף. האם ייתכן שזו תמונתו? (מספר 153).

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention הג’וב החדש של דורון (”קפטן ג’ורג’”) זהבי » החברים של ג’ורג’ -- Topsy.com
  2. Blogs Hacked After Exposing Secret Shabak Agent Identity : Room 404 • Ido Kenan's blog
  3. לא שומעים! » קפטן ג’ורג’ וה-DoS
  4. המקרה המוזר בשעת ערב – לאן נעלמו הבלוגים « כיכר המיואשים
  5. Tikun Olam Suffers DOS Attack After Exposing Former IDF Torturer | Tikun Olam-תקון עולם: Make the World a Better Place
  6. שתי הערות מנהליות » החברים של ג'ורג'
  7. | החברים של ג'ורג'
  8. I blogger rivelano l’identità di un agente segreto. E Israele attacca i loro siti « Falafel cafè
  9. Jack Bauer’s Day In Court | Wish You Orwell