החברים של ג'ורג'

מחול התרנגולות הערופות

איווט ליברמן, שבפרפרזה על אולמרט הוא הגרוטסקה של שר חוץ שלנו, צווח היום שהמשט לעבר עזה הוא "תעמולה אלימה כנגד ישראל", שישראל "לא תאפשר פגיעה בריבונותה", וטען ש"ישראל מאפשרת הכנסת אלפי טונות של מוצרים וציוד בכל יום". מעריב, שהביא את הדברים, נתן לליברמן אש חיפוי כשכתב ש"משט פעילי השלום הפרו-פלסטינים" צפוי להגיע "למים הטריטוריאליים של ישראל". זו טעות גסה: חופיה של עזה אינם בשום צורה מים טריטוריאליים ישראליים, אבל כשהגרוטסקה טוענת שהמשט הוא "פגיעה בריבונותה" של ישראל, מי יכול להאשים עיתונאי מסכן ולחוץ בערב שבת? "תעמולה אלימה"? זה כנראה ההמשך להגדרת החרם הפלסטיני על סחורות מההתנחבלויות "פעולת איבה".

אבל ליברמן אפילו לא טרח לשקר כמו שצריך. שלשום טען בכיר בצה"ל, אל"מ משה לוי, שישראל העבירה לרצועה מתחילת השנה 24,302 טונות של פירות וירקות, 14,879 טונות של קמח ו-600 טונות של בשר. בחישוב זריז, מדובר (בהנחה שחלפו 150 ימים מתחילת השנה ושיש כמיליון וחצי תושבים ברצועה) במעט פחות מ-100 גר' ירקות ופירות, כ-66 גרמים של קמח, וכשני גרמים של בשר לאדם ליום. לא בדיוק הישג הומניטרי מזהיר. אגב, חישוב מהיר מעלה שהכמות הזו מסתכמת בממוצע ב-265.2 טונות ליום. הרבה, הרבה פחות מ"אלפי הטונות מדי יום" של ליברמן, שסותר את התעמולה הרשמית של ישראל.

המשט לעבר עזה מוציא את המשטר הצבאי מדעתו. מצד אחד, התעמולה הרשמית – מערכת ה-Hasbara עובדת שעות נוספות – מתארת את היחס המיועד לפעילי השלום עם התקרבותם למים הטריטוריאליים של עזה כפיקניק עם ספא: אוהלים ממוזגים, משקאות חמים ועוד. מצד שני, צה"ל מתכוון להטיל מיסוך אלקטרוני מלא על ההתנגשות בין חיל הים והמשט, כדי שאף אחד לא יוכל לראות בזמן אמת מה יקרה שם. זו טיפשות עיתונאית חריגה: בזמן ההתנגשות כל הרשת תתפוצץ משמועות, שכמעט תמיד יהיו גרועות יותר מהאמת – וכמה ימים אחר כך, כשהפעילים יחזרו הביתה, התמונות והסרטונים הרי יצאו החוצה. כלומר, במקום יום היסטרי אחד של דיווח, יהיו לנו שניים. העולם בקושי יתאושש מהראשון, וכבר יגיע השני. אגב, המתקן שבו יוחזקו העצירים יהיה חסום לתקשורת, אולי מאותה הסיבה שחקירות השב"כ אינן מוקלטות – כלומר, כדי לוודא שאף אחד לא יוכל לתת תיאור אמיתי של קייטנת חיל הים. מצד שלישי, קצינים בכירים כבר החלו לדבר על כך שיכול להיות שתהיה סכנת חיים לכוחות ואז "נאלץ להשתמש באש חיה במוצא אחרון". באיזו מהירות מדברים פה על המוצא האחרון, באיזו השתוקקות. יש, למעשה, אפשרות אחרת – לא להתעמת עם הספינות – אבל בצה"ל אפילו לא שוקלים אותה.

ולמה שישקלו? שום דבר אחר לא נשקל. מצד אחד, ישראל טוענת מזה שנים שהיא איננה מטילה מצור על רצועת עזה ושאין לה שום אחריות על מה שקורה שם. מצד שני, היא מאשימה את המשט שהוא מפר את המצור הימי על עזה. מצד שלישי, אנשי ה-Hasbara מייבבים שהמטרה של המשט איננה להקל על המצב בעזה אלא לעשות מעשה פוליטי ולשבור את המצור על הרצועה. רגע, בלבלתם אותי: יש מצור או אין מצור? ומה, לעזאזל, פסול במעשה פוליטי?

במשך שנים דיברו הפלסטינים, ולא כל כך הצליחו לבצע – עד בילעין – על מחאה בלתי אלימה. מסתבר שהיא הכלי היעיל ביותר כנגד הבריונות הישראלית. היא מוציאה את המשטר הצבאי מדעתו. הוא יכול, ורוצה, להפעיל רק כוח; אבל אם יפעיל כוח כלפי מפגינים שלווים, ערוות בריונותו תיחשף לעין כל; לכן הוא חייב שהם יפעילו כוח. מכאן הקשקושים האלה על מחבלים ומטעני חבלה שנמצאים על הספינות; ואיש לא צריך להתפלא אם יתברר לאחר מעשה שחיילים ישראלים ישתלו בספינות, משישתלטו עליהן, כמה מטעני חבלה. מחלקת הטריקים המלוכלכים של צה"ל, אחרי הכל, כבר שתלה מסתערבים בקרב מפגינים לא אלימים – והללו החלו באלימות, כדי לתת לצה"ל תירוץ לעשות את מה שהוא יודע לעשות.

אבל זה כבר לא כל כך הולך. השקרים שקופים מדי. ההיסטריה גלויה מדי. וחשוב מכל: המשחק הוא כבר לא מול הציבור הישראלי, לפחות לא כצופה עיקרי. הפלסטינים, בחוכמה, מפנים את מאמציהם אל העולם. עכשיו צריך להגיע אל השלב הבא: מצעד של עשרות אלפי פלסטינים בלתי חמושים, שעולים על ההתנחלויות. אי-אלימות, חשיפת הכוח העירום של צה"ל, הביאה לפלסטינים הרבה יותר תועלת מכל אלימות כלשהי.

ולכן היא מפחידה כל כך את מנהיגינו. במשך שנים הם נהגו להשען על הוודאות שהפלסטינים תמיד יצליחו לפוצץ את רכבת ההזדמנות. אם ההנהגה הפלסטינית תהפוך לחכמה יותר מזו הישראלית – וכמה מאמץ נדרש כדי להיות חכם יותר מליברמן וברק? – עוד יקרו פה דברים טובים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

54 תגובות על ”מחול התרנגולות הערופות“

  1. איתי הגיב:

    "לא אלימה" בתחת שלי. הסגר על עזה נועד למנוע חדירה של עוד רקטות ואמל"ח לשם, מעבר למה שהם מצליחים כבר להעביר במנהרות. עם כל הכבוד, מנהיגי עזה הראו שאין להם שום עכבה מוסרית בשיגור אלפי רקטות על אזרחים ישראלים. מטרת המשט היא הפסקת הסגר, לא העברה של יותר סיוע לתושבי עזה (אחרת הם פשוט היו מעבירים אותו דרך ישראל). והפסקת הסגר – משמעותה אחת: אספקת רקטות יותר גדולות למשטר שמאמין שאני צריך לחזור לחיות במזרח אירופה, וכבר הראה נכונות לעשות כל מה שביכולתו כדי למרר את חיי היהודים בישראל (ומתנגדיו בעזה). טרגדיה? אין ספק. יש ברירה מלבד בקרה על מה שנכנס לעזה? אני בספק.

    כמו תמיד, פלשתינאים יוצאים תקדים עולמי. סוכנות או"ם מיוחדת לטיפול ב"פליטים" דור שלישי ורביעי? יש. ועכשיו – "התנגדות לא אלימה" בשירות תיאוקרטיה רודנית ורצחנית כלפי חוץ ופנים. מרטין לותר קינג ומהטמה גנדי מתהפכים בקברם.

    • עופר הגיב:

      קשקשו בלבוש מבית היוצר של איתי.

      אמל"ח נכנס דרך המנהרות. המצור מקשה דווקא על חולים, על אנשים שצריכים לצאת לחו"ל וזקוקים לאישור של הרשויות (במנהרות לא מחתימים דרכונים).

      ולמה אנחנו לא מטילים מצור על סוריה ולבנון? לשם מגיע אמל"ח בכמויות גדולות יותר.

    • אמיתי ס הגיב:

      אלא שישראל לא מתירה להעביר לרצועה יותר ממה שמפקחים עלומים במשרד הבטחון מחליטים שמותר להעביר – בדרך כלל לפי לחץ מושחת של סוחרים ישראלים.

  2. ירדן הגיב:

    לאחרונה הפלסטינים מקבלים שכל. מחליפים את שיטת המטבק בה הם פוגעים בצורה לא מוצדקת ומזעזעת באזרחים חפים מפשע, בשיטות לא אלימות כמו חרם והשייט הזה.
    הלואי שמעכשיו זו תהיה צורת המאבק שלהם.

  3. שי הגיב:

    מעניין, הכתבה מציינת שמי שיסרב להיות מגורש מהארץ ימצא את עצמו בכלא באר שבע. מעניין איזה סלטות חוקיות יהיה צריך לעשות כדי לגרום לזה לקרות.

  4. "מטרת המשט היא הפסקת הסגר, לא העברה של יותר סיוע לתושבי עזה (אחרת הם פשוט היו מעבירים אותו דרך ישראל)."

    אותה ישראל שמסרבת להכניס את הדברים האלה עד שמאיימים עליה במשט? או שאתה יוצא מנקודת הנחה שהם חייבים להקנות לגיטימציה לסגר הזה, אותו הם – מה לעשות – לא רואים כלגיטימי?

    מתי תלמדו, ישראליקואים יקרים, שאתם לא יכולים לשבת על מישהו לנצח רק מהפחד שכשתעזבו אותו הוא יתקוף? יתקוף, ניתן לו בראש שוב. אתם מבינים שהסגר אינו מונע את יכולת ההתחמשות בצינורות מעופפים? שההרתעה ולא הסגר הם שעצרו את הקסאמים? יפה. אם הסגר היה קשור לקסאמים הוא לא היה כולל מניעת העברה של גוסברה, קינמון וצעצועים לילדים.

    • איתי הגיב:

      "יתקוף, ניתן לו בראש שוב"? מעניין, אלה שבעד הסרת המצור בדרך כלל לא בעד לתת בראש, גם כשיורים עלינו. אתה אישית איבדת כרגע את זכות הדיבור אם יהיה עוד מבצע בעזה, ובעצם גם לגבי המבצע שכבר היה (כולל הפוסט "גולדסטון צדק" שלך – אתה מתבקש למחוק אותו). "ההרתעה היא מה שעצר את הקסאמים"? אפילו במערכת הביטחון לא מעיזים לומר את זה. לא חשבתי לשמוע את זה ממך, אבל מסתבר שהכושי אכן הופך את עורו כשהאג'נדה המיידית דורשת.

      הסגר כן מונע יכולת התחמשות. אין צינורות ביוב – יש פחות גופים לרקטות. אין דשן – אין דלק מוצק לרקטות. מצידי הם יכולים לבנות שירותי קומפוסט ולפתור את שתי הבעיות. הסגר גם מונע התחמשות בטילים יותר משוכללים, שבעימות הבא יגיעו גם למרכז הארץ.

      אני גם בעד שתקום מדינה פלשתינאית עצמאית, ושעזה תהפוך לסוג של סינגפור. הבעייה היא שצריך להיות גם חכם, לא רק צודק, וצריך לזכור עם מי אנחנו מתמודדים. להסרת הסגר יש תוצאה מיידית סבירה אחת – התחמשות רצינית של חמאס, המשך והתגברות ירי טילים על ישראל, זליגת פעילי ארגונים קיצוניים דוגמת אל קעידה (כבר יש נציגות בעזה) וכניסה של גורמים איראניים מתסיסים שיעשו מה שאפשר כדי לטרפד כל הסכם אפשרי עם אבו מאזן (למשל, הצתת הגיזרה שתגרור פעולה ישראלית כואבת, שתמנע מאבו מאזן לחתום על הסכם הם "האוייב" שמפציץ את עזה). יש מקום לבדוק ולבקר את מדיניות העברת מוצרים שונים, עניין הכוסברה באמת מוזר. אבל הסרת הסגר? לא במצב הנוכחי.

      • א הגיב:

        אם ככה, אז אני גם בעד סגר על ישראל, כדי לעצור את ההתחמשות של צה"ל. עובדה היא שצה"ל הרג הרבה יותר אזרחים חפים מפשע מאשר הצינורות המעופפים של חמאס, ולכן ישראל היא הטרוריסט האמיתי. אני בעד שצבא ארה"ב יפלוש לישראל, ויקים סביבה גדר אחת גדולה כדי שלא יכנסו אליה אמצעי טרור, בנוסף סגר ימי על חופי ישראל, וסגר אווירי כאשר מטוסים אמריקאיים מפטרלים כל העת, ואם צריך מבצעים חיסולים ממוקדים בכל חייל צה"ל שנתפס חמוש. אם כבר עוצרים את הטרור, אז עד הסוף.

      • עדו הגיב:

        אבל זהו איתי שיצאנו לעופרת יצוקה בגלל שהם ירו גראדים על אשקלון, אם תהיה ריאליסט להבדיל משמאלנים מרחפים אז צריך להבין שדווקא אמל"ח כן נכנס לעזה וגם , כפי שציינת , פעילים של אל קעידה.
        אז נכון, הסגר מקשה עליהם אבל לא מונע את הפעולות המסוכנות לישראל, עכשיו הדילמה : האם 'מקשה' זו סיבה מספיק טובה לגרום סבל לכל עזה ויחסי ציבור גרועים לישראל (להבדיל מ'מונע' שזה כבר נימוק חזק הרבה יותר).
        עם הרובאי 02 שלי אני לא מוסמך לתת סקירה בטחונית אבל אותי לימדו שצה"ל לא בנוי למלחמות ממושכות אלא רק להתקפות מהירות שמכריעות את המערכה רצוי בעומק שטח האויב. 43 שנים של כיבוש בשטחים ו18 שנים בלבנון די מוכיחות שזה נכון, במלחמה ממושכת היתרון שלנו הולך לאיבוד (אותו הדבר קורה לאמריקנים בעיראק עכשיו ולהם יש משאבים אדירים שלנו אין) , בקיצור אני חושש שהמצור הזה יהיה שוב סוג של התשה שרק תזיק לנו.

      • מני זהבי הגיב:

        איתי,

        על הצדדים המהותיים שתגובותיך כבר כתבו כאן אחרים די והותר. לי נותר רק להשתעשע בזוטות:
        1) הצגת קיומו של אונר"א כאיזו מזימה של איגרונים פרו-פלסטיניים היא קישקוש. באותה מידת היגיון אפשר לומר שעובדת קיומן של שלוש מדינות בעלות אוכלוסייה גרמנית בעיקר (הרפובליקה הפדרלית, אוסטריה וליכטנשטיין), כל אחת עם מושב באו"ם, ושתיים הראשונות עם מושב באיחוד האירופי, היא מזימה של אירגונים פרו-גרמניים. האמת היא שהייתה כאן התפתחות היסטורית-מנהלית מסוימת, שאינה באה לכשעצמה לשפר או לפגוע במצבו של צד כלשהו בסיכסוך אלא לענות על הצרכים הקיימים בצורה הטובה ביותר האפשרית בתנאים נתונים. לפעמים, ניתן לטעון שהתנאים השתנו, אבל המצב הקודם ממשיך להתקיים מכוחה של אינרציה מסוימת. אבל כדי לטעון אפילו טענה כזאת לגבי אונר"א, צריך להביא נימוקים כלשהם — והיכן אלה?
        2) הרצון "שעזה תהיה סוג של סינגפור" הוא לא רק מרושע-משהו (כי סינגפור היא חרא של מדינה. באמת), אלא בעיקר בלתי-חכם. ולא רק בגלל הייטק. תסתכל על המפה ותבין.

    • אף פעם לא הבנתי את ה"יתקוף, ניתן לו בראש שוב". בדרך כלל מה שקורה כשישראל מנסה לתת בראש למישהו הוא שאחר כך כל העולם ואחותו צועקים על כך שבמהלך הנתינה בראש ישראל חיסלה אזרחים פלסטינים על ימין ועל שמאל והעזה לא לא לסכן את החיילים שלה יותר מדי.

      נראה לי שצריך להבהיר אחת ולתמיד מה *מותר* לישראל לעשות במהלך אותה "נתינה בראש" מובטחת, ואיך הנתינה בראש באמת יעילה יותר במניעת טרור וטילים מאשר מצור. אחרת כל טיעון ה"ניתן להם בראש" לא באמת אומר משהו.

  5. נדב פרץ הגיב:

    'ש, למעשה, אפשרות אחרת – לא להתעמת עם הספינות – אבל בצה"ל אפילו לא שוקלים אותה'?
    אין אפשרות כזו, אם ישראל רוצה לשמר את השליטה שלה על גבולות עזה.
    אם נותנים לספינות לעבור, הממשל הישראלי יתקל באותה בעיה בדיוק כשיבוא המשט הבא, או זה שאחריו, או זה שאחר כך.
    או שאתה עוצר את הראשונים, או שכולם עוברים.

    זה מה שגאוני במשט הזה – ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לתת לו לעבור, וחייבת לעצור אותו ולייצר לעצמה יחסי ציבור רעים.

  6. MuyaMan הגיב:

    עוד לא סיימתי לקרוא, אבל משהו במספרים שלך מאוד מאוד שגוי, אתה קופץ שם מטונות לגרמים…

  7. MuyaMan הגיב:

    ובפעם השלישית, הבנתי שזה לאדם. my bad.

  8. ג'ו הגיב:

    מחול תרנגולות, אכן.אבל את הדברים המצחיקים באמת במחול לא הזכרת: את העצורים יפגשו חיילות בלבן! שיראו את הפנים היפות של צהל, כך ע"פ הצעת איתן הבר, לשכת העיתונות הממשלתית שלחה לכתבים הזרים פרסומת למסעדת פאר בעזה כהוכחה לכך שאין משבר הומניטרי.

  9. ג'ו הגיב:

    לגבי החרם הפלסטיני, אני חייב לציין שסלים פיאד, שנראה עד עכשיו כמשתפ אמריקאי-ישראלי, הפתיע לטובה באחרונה במאבק נגד רכש מההתנחלויות, בשטחים לצד מאבק האירגונים הפלסטינים באירופה. במיוחד שימו לב להחלטה של שתי רשתות שיווק איטלקיות לדרוש מאגרסקו הפרדה בין תוצרת ישראל לתוצרת הגדה. החלטה שאם תמשוך רשתות אירופאיות דומות תסכן את קיום החקלאות הישראלית, או תחייב את אגרסקו לבצע את ההפרדה, נראה איך הממשלה תגיב לאיום כזה.

    מכאן ברורה תגובת הפאניקה של בישראל מהחרם הפלסטיני על תוצרת ההתנחלויות, לא בגלל שלמישהו משנה אם הפלסטינים לא יקנו כמה מוצרים, הם גם ככה לא מהווים שוק רציני, אבל קיום החרם בשטחים מקל מאוד על מי שמקדם את החרם באירופה.

  10. ""יתקוף, ניתן לו בראש שוב"? מעניין, אלה שבעד הסרת המצור בדרך כלל לא בעד לתת בראש, גם כשיורים עלינו. אתה אישית איבדת כרגע את זכות הדיבור אם יהיה עוד מבצע בעזה, ובעצם גם לגבי המבצע שכבר היה (כולל הפוסט "גולדסטון צדק" שלך – אתה מתבקש למחוק אותו). "

    ממש לא. אני מצטער שמוחך אינו מסוגל להכיל דקויות, אבל יש הבדל בין לתת בראש באופן לגיטימי ובין להפגיז אוכלוסיה שאינה מעורבת, בין השאר בנשק אסור. גולדסטון לא אמר שלישראל אסור להגיב על ירי לשטחה. הוא דיבר על – וצדק לגבי – ההפרזות. ההפרזות היו מיותרות. זה טבען של הפרזות. ההפרזות בוצעו כדי להבטיח שתוכן חביתה מבלי לשבור ביצים, וזה אסור.

    "להסרת הסגר יש תוצאה מיידית סבירה אחת – התחמשות רצינית של חמאס, המשך והתגברות ירי טילים על ישראל, זליגת פעילי ארגונים קיצוניים דוגמת אל קעידה (כבר יש נציגות בעזה) וכניסה של גורמים איראניים מתסיסים שיעשו מה שאפשר כדי לטרפד כל הסכם אפשרי עם אבו מאזן"

    ואתה סבור שהסגר שלך פוגע בג'לג'לאת (הארגונים דמויי האל-קאעדה)? נהפוך הוא. הרי כל הרעיון של הסגר הוא למוטט את החמאס, נכון? אם תמוטט את החמאס לא הפתח ישתלט, הג'לג'לאת ישתלט. הסגר שלך לא מונע התחמשות לטווח הארוך מהסיבה הפשוטה שאתה לא תוכל לקיים אותו לעד. אתה לא יכול, כמו שנדב פרץ חושב, לשלוט בגבולות עזה לנצח. או שאתה כוח כובש בעזה ואז הסגר הוא פשע נגד אוכלוסיה כבושה, הוא שאתה לא ואז הסגר הוא מעשה איבה מתמשך.

    מעניין איך דרום לבנון נשלטת בידי ארגון טרור מפחיד בהרבה מהחמאס, בו מסתובבים איראנים ללא הפרעה, ובכל זאת אנחנו חיים בלי להטיל שם סגר.

    • איתי הגיב:

      הסרת מגבלות המעבר מעזה ואליה צריכה להתבצע רק תוך משא ומתן, עדיף משא ומתן כולל שייצור מדינה פלשתינאית. הסרת הסגר בלי הסכם היא חזרה על הטעות שנעשתה בהתנתקות. צריך לנסות להגיע להדברות עם החמאס. לא שממשלת ביביליברמן כל כך להוטה לעשות את זה, אבל צריך גם לזכור שבפעם האחרונה שהיה ניסיון להגיע להבנות עם חמאס, זה נגמר במטח של עשרות קסאמים על עוטף עזה כשציפי לבני יושבת עם נציגי החמאס בקהיר. ככה התחיל עופרת יצוקה. גם החמאס רוצה להכין חביתה בלי לשבור את הביצים: הם רוצים גם את הסרת הסגר, וגם לא להתחייב שלא לפגוע בישראלים כשבא להם. הם רוצים גם להיות ממשלה, וגם להמשיך להיות ארגון גרילה (ולכן הם מאפשרים פעילות של ג'לג'לאת). משום מה, אבסורדים קולינריים כאלה מעניינים אותך רק כשהטבח הוא ישראלי.

      • אלכס ז. הגיב:

        ואם יהיה הסכם מה ימנע מחמאס להפר אותו?
        הסכמים מתקיימים רק אם יש אינטרס (משני הצדדים) לשמור עליהם. למעשה ביצוע כל פעולה דורש אינטרס וזה שהחמאס הפסיק (לרוב) לירות רקטות מראה שכבר יש לו אינטרס (אינטרס שלא היה מקודם) לשמור על שקט יחסי (אדרבה, כבר יש הסכם ביננו, גם אם מדובר בהבנות שהן ברובן בשתיקה).
        תמיד עדיף לחתום על הסכם משותף וסופי, אבל, מה לעשות, היו לנו 40 שנה לזה. עכשיו המצב בעזה כ"כ קשה שכל מה שנשאר לנו זה לנסות לבנות אוכלוסיה שנציגיה מסוגלים לדבר בהיגיון ולהשען על כח ההרתעה שלנו כאמצעי עיקרי לשמירה על השקט.
        עד שלתושבי עזה לא יהיה מה לאבד, לא יהיה סיכוי לקבל הסכם וסגר לא מקרב את היום הזה, אלא מרחיק אותו.

      • נכון, מעניין אותי רק כשהטבח הוא ישראלי כי אני אחראי רק לישראלי. אני לא מודד את עצמי לפי אמות המידה של החמאס המתועב. וההתעקשות שלך שהחמאס "מאפשר" את הפעילות של הג'לג'לאת מצחיקה. החמאס הוא לא כל-יכול, והג'לג'לאת מפחיד אותו לפחות כמו שאותך.

  11. gil הגיב:

    שתי נקודות:
    (1) יש בעיה עם טיעון כמויות המזון הנכנסות –
    הוא לא מתייחס למציאות כולה.
    בעזה גם יש חקלאות. לא מועטה כלל.
    בעזה גם יש מנהרות. לא מועטות כלל.

    (2) שני צדדים אחראים לסגר הנוכחי.
    כל מה שחמאס היה צריך לעשות – אם הוא באמת מחוייב לשלום תושבי חבל עזה – הוא לשחרר את גלעד שליט.
    וגם אם לא לשחררו, הוא בוודאי יכול היה לקנות הקלות על ידי ביקורי צלב אדום אצל גלעד שליט, והעברת מידע שוטפת עליו.
    אבל חמאס חושב שהוא חיזבאללה, וכמו חיזבאללה לגבי תושבי דרום לבנון, מפקיר את תושבי עזה לחסדיה של ממשלת ישראל, במסגרת מדיניות מחושבת של ארגון טרור שמחזיק כבני ערובה את כל תושבי עזה יחד עם גלעד שליט.
    אף אחד לא יכול לטעון שהמדיניות של ממשלת ישראל עוברת מבחן מוסר טהור. אבל לישראל יש מחוייבויות
    מתנגשות כאן – מצד אחד שלום אזרחיה השוכנים בסמוך לרצועת עזה (כשידוע שמעבר חופשי של סחורות הביא לתקיפות רבות מאוד בעבר) ושלומו של חייל חטוף שלה, ומצד שני – רווחתם ושלומם של תושבי רצועת עזה.
    ויותר מכל דבר אחר – ממשלת ישראל מופקדת על שרידתה של מדינת ישראל נוכח האיומים עליה, ומותר לה לחשוב אחרת מהכותבים כאן באשר למדיניות שמבטיחה את השרידות הזו.
    אבל מה עם עמדתה של ממשלת החמאס ?
    ומה עם אחריותה שלה ?

    • ג'ו הגיב:

      מטרת המצור היא להבטיח שיהיו מנהרות הברחה?

    • שונרא הגיב:

      תודה, אוספת את דבריך לפרוייקט "הרשע הישראלי- סיבות לגיטימיות לפירוק השלטון בישראל."

      הטקסט הזה הוא אחד המשכנעים ביותר ובוודאי יעזור לי לשכנע כמה מהאנשים שתומכים בהמשך קיומה של התפלצת שלכם בגלל "כמה שהיהודים סבלו".

      להרעיב מיליון וחצי אנשים… …תודה, גיל. הקלת את דרכי.

    • הרעיון ששרידתה של מדינת ישראל נתונה בסכנה מצד החמאס הוא מגוחך להפליא, ודוגמא מובהקת להיסטריה של אנשים שלמרות רוממות הריבונות בפיהם, מסרבים בתוקף לעשות את המעבר מז'יד לישראלי.

  12. רוקי הגיב:

    עולה מדבריך שממשלת ישראל מכחישה שיש מצור אך לא הבאת לכך סימוכין. הכצעקתה?
    (עד כמה שידוע לי הממשלה קוראת לזה סגר, זה לא אומר שהם מכחישים שיש מצור, הם פשוט לא אוהבים להשתמש במינוח המדוייק, כי זה מה לעשות לא נעים להם)

  13. אגב, מספיק עם השקר המטונף (שקר מטונף שיש החוזרים עליו כתוכים בבלי דעת שהוא שקר) שהמצור על עזה הוא בגלל גלעד שליט. המצור החל שנה תמימה לאחר חטיפת שליט. המצור קשור לשליטה של החמאס ברצועה, לא להחזקתו בשליט.

    http://en.wikipedia.org/wiki/2007%E2%80%932010_blockade_of_the_Gaza_Strip

  14. א הגיב:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3896406,00.html 3 הרוגים ופצועים בעימות עם צה"ל

    • ygurvitz הגיב:

      ראיתי. אני כל כך רותח שלא כדאי שאגיב בקרוב. לגוגל יש זכרון ארוך.

      • ג'ו הגיב:

        לפני שאתה מגיב תחכה לתגובת ישראל, אני מבטיח שהם יטענו כי היה שימוש בנשק חם על ידי הפעילים. מה שיהיה מעניין זה אם הם ישתילו לבנות חבלה בתוך הממתקים.

        עוד לא הבנתי מה הייתה שעת התקיפה, צהל כנראה החל את התקיפה בלילה, כאשר המשט עוד היה במים בינלאומיים, בשביל להבטיח שהאירוע יהיה בחושך (למעשה היממ סירב להצטרף לתקיפה, משום שזו הייתה הכוונה מלכתחילה).

        • שונרא הגיב:

          צפיתי בפיד מהאנייה הטורקית כל הלילה. בערך בארבע (זמן ישראל) נשמעה הקריאה לתפילה ואז פתאום הפיד השתתק.

          בפעם הבאה שראינו משהו, ראינו פצועים וקריאות לעזרה בנוסח של "אנחנו אזרחים, יש כאן פצועים, אנחנו צריכים עזרה".

          הנאצים, יימח שמם מעל כדור הארץ, פשוט נכנסו וריססו.

          במהלך הבוקר בטוויטר גדי שמשון שם לב לכך שבהעדרו של נתניהו, משה יעלון ממלא את מקומו. אז הצוות שהקריס את מדינתכם היה יעלון-ברק-ליברמן. וזה, ככל הנראה, מי שנתן את הפקודה.

          מי שמילא את הפקודה ולכד אניות במיים בינלאומיים ואף ירה בפעילים הומניטריים? שיישפט. אני מוכנה ומזומנה למתורגמנות בהאג.

          • אסף רזון הגיב:

            לפי הדיווחים כרגע, משום מה כמות הפצועים מבין ה"נאצים" לא שונה בהרבה מכמות הפצועים מבין קבוצת "שוחרי שלום בלתי-חמושים". הייתי נזהר מטענות חותכות מוקדם מדי.

            • מני זהבי הגיב:

              לא יודע מתי כתבת את התגובה שלך. אני קראתי, סמוך לשעה המצוינת לצד התגובה שלך (31 למאי, 13:38 שעון ישראל), על 10-20 הרוגים וכ-60 פצועים בקרב הפעילים שעעל-גבי הספינות, ו-7 פצועים מקרב חיילי צה"ל. איזה "לא שונה בהרבה"?

              • אסף רזון הגיב:

                אני שמעתי על 10 הרוגים אבל פחות פצועים, וכ-15 פצועים, מהם אחד קשה , מבין החיילים.

                לנאצים היה יחס הרבה יותר טוב.

              • מני זהבי הגיב:

                איפה שמעת על 15 חיילים פצועים?
                בכל מקרה, זה לא באמת משנה. אתה יודע מה? נסה לדמיין את המצב הבא: בשכונה שלך מתעוררת מריבה על מקום חניה, על סירובו של בעל הקיוסק השכונתי למכור משקאות חריפים לקבוצת נערים, או השד יודע על מה עוד. המריבה גולשת לאלימות, שוטרי סיור מגיעים כדי להרגיע את המצב, וכשהם מנסים לעצור מישהו, החשוד מתנפל עליהם בסיוע בני משפחתו וחוטף ממנו אקדח. יכול להיות שהוא גם גורם לו כמה חבלות.
                אני לא יודע מה אתך, אבל אני בטוח שאם מצב כזה היה מגיע אפילו לכמה הרוגים בודדים מירי של שוטרים, האחראים על העניין היו עפים מהמשטרה הישר לספסל הנאשמים. אני רוצה שאותו דבר יקרה לכל מי שאחראי על מבצע ההשתלטות המדובר.

          • ברנש הגיב:

            "הנאצים, יימח שמם מעל כדור הארץ, פשוט נכנסו וריססו."

            בעיוות האמת והחיפוש המטופש אחר ניסוח סנסציוני את מביישת את עצמך.

            וזה מזכיר לי את הסיפור ההוא על מהפכן כורסא שצעק כל הזמן נאצי-נאצי. בסוף אכל אותו הזאב ואף אחד לא שם לב.

          • שירבה הגיב:

            מעניין מדוע הנאצים בחרו פשוט להיכנס ולרסס את הפעילים ההומניטריים רק באחת הספינות ולא בכולן.

  15. א הגיב:

    לפי ערוץ 10 עשרה הרוגים ,האמת אני די בהלם לא חשבתי שזה יתדרדר למצב הזה

  16. עדו הגיב:

    שונרא, את יודעת שהיה שידור, את יודעת שהוא הופסק ואת יודעת מה שקרה אחר כך, להסיק מכאן שבאמצע נכנסו נאצים וריססו לכל עבר ? נו , זה כבר מוגזם.
    אני יודע שהשם 'רון בן ישי' הוא סמרטוט אדום בכמה מקומות (אולי הבלוג הזה הוא אחד מהם) אבל הוא טוען שהיה שם אישית:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3896733,00.html

    • אילן הגיב:

      הרובה שנראה ואז נעלם נשמע חשוד, אבל לגבי כל השאר זה נשמע כמו תרחיש סביר. נראה מה יהיה.

      שונרא, באמת תגובה מתלהמת ומנותקת.

      • ג'ו הגיב:

        גם הסיפור המוקדם (באזור השעה 10) היה על אקדחים שנמצאו בספינות, עכשיו הטיעון השתנה לאקדח (אחד?) שנחטף מחייל, מצד שני עד עכשיו לא טענו שהיו חיילים עם פציעות ירי.

        מעניין זה שלמרות שרון בן ישי היה שם וראה במו עיניו אין תמונות של העניין.

        אבל תחכו להגעת הספינות לנמל, עוד ימצאו שם לבנות חבלה בין הממתקים.

    • מני זהבי הגיב:

      קראתי. התרשמתי. חתיכת תו"ל יש להם: להנחית חיילים ממסוק, אחד-אחד, על גג של ספינה שברור שיש עליה מאות אנשים ולאף אחד אין מושג מה הם באמת מתכוונים לעשות. אני לא יודע מיהו הגאון שתיכנן את הדבר הזה, אבל הסיסמא על צבא קטן וחכם, אותה הגה בזמנו אחד א. ברק, מעוררת בנסיבות האלה רק אנחת צער (וזה בלי שאמרנו מילה על עצם הרעיון להשתלט על הספינות).

      • מימי הגיב:

        אלא אם זה היה מתוכנן –
        זה נשמע כל כך מטומטם שזה צריך להיות מתוכנן –
        ראה הציטוט של דברי אותו קצין בכיר על סכנת חיים לכוחותינו שתאלץ את הכוח לפתוח באש-
        לי זה מריח כמו עוד תכנון גאוני של ברק.

  17. אילן הגיב:

    שכחתי לציין, שמלכתחילה אין לישראל זכות לחדור לספינות במים טריטוריאליים בינלאומיים, אבל זה סיפור אחר.

  18. אייל הגיב:

    היה שם סכינים ואלות
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/114/294.html?hp=1&loc=2&tmp=4602
    ואולי בכלל בו נחכה עד שנקבל את התמונה הברורה והמלאה על מה שהלך ונפסיק לנסות להיות אובר-חוכמים .

  19. מני זהבי הגיב:

    ואללה, סכינים ואלות (גם זה, יש לציין, לפי דיווחי צה"ל שטרם התאמתו)…
    אם הקומנדו הימי, או מי שזה לא היה, אינו יכול להתמודד עם מצב כזה בלי להותיר אחריו 10-20 הרוגים, נראה שבטחון ישראל אינו מופקד בידי האנשים המתאימים ביותר לכך.

    • אייל הגיב:

      שטויות . רק אחרי ניסיונות הלינץ הם החלו להשיב אש חיה . המפגינים השביו גם הם אש חיה . אבל תמשיך לנסות להיות אובר-חוכם….

      • מני זהבי הגיב:

        אתה מקבל את הודעות דובר צה"ל כתורה מסיני. שיהיה. הבעיה אפילו אינה טמונה בשאלת אמינותן של ההודעות הנ"ל, גם לא באמירות נוסח "המפגינים השיבו גם הם אש חיה" (אם הם השיבו אש, מישהו ירה עליהם קודם, לא?)
        ככל שהדברים נראים עכשיו, לכל היותר, אדם חד חטף אקדח מחייל וירה ממנו, ויש גם מי שראה (או נדמה לו שראה) קנה של רובה בגרם מדרגות כלשהו. שזה חמור, בהחלט, אבל אינו מצדיק 10-20 הרוגים מאש של החיילים. וכמו שכתבתי למעלה, מי שהחליט להשתלט על הספינות באמצעות מסוקים הוא אידיוט, בלי קשר לשאלת ההצדקה העקרונית של ההשתלטות.

        • צרי הגיב:

          מה שמזכיר לי – אני זוכר בזמנו, כשהיה את המבצע החביב הזה על הספינה המפורסמת, קארין A, איך כל העיתונים הראו את כל התו"ל של ההשתלטות.. ואיך זה נעשה.. פרופסיונאלי משהו..

          א. לא יכלו לשחזר משהו דומה?
          ב. למה המסוק למה?
          ג. מה האינטרס של תורכיה לנתק איתנו קשרים וללכת איתנו גם מכות כמו ילדים? האם זה בגלל התיירים הנוראיים שלנו? דווקא עכשיו כשיש שוב פרסומות לחזור לטייל שם למרות כל הקאטלות..

          גוועלד! עד מתי?

  20. צרי הגיב:

    באמת אני לא מצליח להבין למה לעזאזל "אויבינו הנתעבים" עוד לא נופלים סופית לטקטיקה סטייל גנדי-ג'י.
    למה, לעזאזל, הם היו צריכים לקחת סכינים ואלות? שהיו לא מתנגדים למעצר, נעצרים מקס', סובלים בערך כמו שהם יסבלו בתור שהאידים נטו – וידפקו נזק קשה מדי מכדי שאידיוטים סטייל ליברמן ידעו לטפל בו.
    אעי.

    • עופר הגיב:

      למעשה, אם הם לא היו מתנגדים לא היה קורה יותר מדי- האזרחים היו נעצרים, נשלחים חזרה למדינותיהם השונות(או נשארים בארץ, במקרה של הישראלים) וזה היה סוף הסיפור.לא מצטלם הכי טוב, אבל לא ממש זוועה כמו מה שקרה שם. אני חושב שזוועה כזו היא בדיוק מה שחלק, סביר להניח קטן ופנאטי, מהפעילים רצה. והחכמים הגדולים מהמטכ"ל שיחקו להם ישר לידיים(שיהיה ברור- את החיילים אני לא מאשים, רק את מי שתכנן את הפעולה).

      • צרי הגיב:

        זה הקונספירטור ההזוי שבתוכי שאוכל כרגע הזיית מסקלין קשה, אבל אין מצב שהמטכ"ל והרה"מ שלנו וכל החבר'ה, עד כדי כך מטומטמים לעשות פעילות כזו מכוונת.
        אני נשבע לכם, כלשהי בתוך ההנהגה שלנו מכוונת את התנפצות המוניטין שלנו ברמה שתפתיע אותנו מחדש.

        בעצם רגע, אני חושב שזה כל הקטע.

        הכל פשוט בדיחה גאונית לגמרי שמנסים להמשיך.

        ומה שאנחנו, בתור.. אזרחים, בני אנוש צריכים לעשות, זה פשוט לשבת עם פופקורן ולהקרע מצחוק.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention מחול התרנגולות הערופות » החברים של ג’ורג’ -- Topsy.com