השרלטן הפוליטי המוביל בישר×ל, ×¨×•× ×Ÿ שובל, ×”×יש שבמשך שלוש ×©× ×™× × ×™×¡×” ×œ×©×›× ×¢ ××•×ª× ×• ×©×”×•× ×ž× ×”×™×’ "×ª× ×•×¢×ª מרכז ×¦×™×•× ×™×ª", חשף בסוף השבוע עוד טפח מפרצופו, ×›×©×¤×¨×¡× ×ž×מר ב"מקור ר×שון" (צילומו ×ž×•×‘× ×œ×ž×˜×”), ובו ×§×¨× ×œ×‘× ×™×™×ª×• של ×œ× ×¤×—×•×ª מ×שר בית המקדש השלישי. הר הבית, קובע שובל, "×”×•× ×”×œ×‘ ×”×¤×•×¢× ×©×œ ×¢× ×™×©×¨×ל ×ž×‘×—×™× ×” ×¨×•×—× ×™×ª, ×•×œ×›×©×™×§×•× ×”×‘×™×ª השלישי ×”×•× ×™×”×™×” ×’× ×”×œ×‘ ×”×¤×•×¢× ×©×œ ×¢× ×™×©×¨×ל ×ž×‘×—×™× ×” פיזית." עוד כותב שובל ×©×‘× ×™×™×ª בית המקדש ×”×™× ×”×ž×©×™×ž×” הגדולה של ×“×•×¨× ×•, וש"×ין ×× ×• ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¡×ª×¤×§ רק בשריד ×ž×§×“×©× ×• [הכותל – יצ"×’]. ×¢×œ×™× ×• לשוב ולעלות להר, ושוב לשוב לעלות ×ליו."
די ×‘×“×‘×¨×™× ×”×לה כדי לסגור ×ת התיק בש×לת ×”×× ×¨×•× ×Ÿ שובל ×•×”×ª× ×•×¢×” שלו ×”× ×¤×שיסטיי×. כמובן שכן. שובל קובע שיש ×¢× ×™×”×•×“×™ מיסטי, שיש לו ×ž×§×•× ×©×ž×”×•×•×” "לב פוע×," ושהלב ×”×–×”, ×חרי ×©× ×¡×™×™× ×œ×¢×‘×•×“ עליו כמובן, ×’× ×™×”×™×” "לב ×¤×•×¢× ×¤×™×–×™×ª", ×œ× ×¨×§ ×¨×•×—× ×™×ª.
שובל, חשוב לציין, ×”×•× ×œ× ×—×•×©×‘ הלכתי. ההלכה ×œ× ×›×œ כך ×ž×¢× ×™×™× ×ª ×ותו. ×”×•× ×¨×•×¦×” להחזיר ×ת מטען ×”× ×¤×¥ ×”×§×“×•× ×‘×™×•×ª×¨ של היהדות, ×•×”×•× ×ž×ª×¢×œ× ×œ×©× ×›×š מההלכות ש×וסרות על עליה להר (×ותן ×”×•× ×ž×›× ×” "× ×•×™×¨×•×–×•×ª גלותיות ×©× ×›× ×¡×• לתוך ההלכה"; מישהו צריך לעדכן ×ת שובל ×©×‘× ×™×’×•×“ למיתוס ×”×¦×™×•× ×™, 99% ×ž×”×›×ª×‘×™× ×”×™×”×•×“×™×™× ×•×”×”×œ×›×ª×™×™× × ×›×ª×‘×• ב"גלות.") מטבע הדברי×, שובל ×œ× ×ž×ª×™×™×—×¡ לש×לה המעיקה כיצד ×™×¤× ×• ×ת הר הבית ×ž×”×ž×‘× ×” ×©× ×ž×¦× ×¢×œ×™×• כרגע, ×•×©× ×ž×¦× ×©× ×›×‘×¨ ×›-1,400 ×©× ×” – יותר מפי ×©× ×™×™× ×ž×ž×©×š קיומו של המקדש ×”×©× ×™, למשל. שובל ×”×•× ×¤×שיסט יהודי; קיומה של כיפת הסלע ×”×™× ×¢×•×‘×“×” ×–× ×™×—×” וחולפת, המקדש היהודי ×”×•× × ×¦×—×™. × ×—×–×•×¨ ×œ× ×§×•×“×” הזו.
×”×מירות ×”×לה של שובל ×œ× ×¦×¨×™×›×•×ª להפתיע ××•×ª× ×• יותר מדי. שובל ×מר, במהלך משפט הדיבה שהגישה ×ª× ×•×¢×ª×• ×›× ×’×“ קבוצה של ×× ×©×™× ×©×מרו עליה ×ת ×”×מת – קרי ×©×”×™× ×§×‘×•×¦×” פ×שיסטית – ×©×”×•× ×”×’×“×™×¨ ×ת ×הוד ברק כל×-×¦×™×•× ×™ ×ž×©×•× ×©×”×•× "ויתר על הר הבית." יתר על כן, ל×ורך ×”×©× ×™× ×”×‘×™×¢×” "×× ×ª×¨×¦×•" שוב ושוב תמיכה ב××‘×¨×”× â€œ×™×יר†שטרן, ×”×יש שיצר ×ת ×ª× ×•×¢×ª הלח"×™ ×•×©×œ×¢×¨×›×™× ×”×¤×•×œ×§×™×¡×˜×™×™× ×©×œ×• התייחסתי ×›×ן. ר×וי לציין שדמויות ×¦×™×•× ×™×•×ª טיפה יותר מרכזיות, כמו למשל יצחק רבין, ×œ× ×ž×•×¤×™×¢×” ברשימת דמויות המופת של "×× ×ª×¨×¦×•." ×”×™× ×”×¤×™×¦×”, בין הש×ר, חולצה של שטרן.
×”"עיקר" הסוגר ברשימת "עיקרי התחיה" של שטרן – ×פשר ×œ×ž×¦×•× ××•×ª× ×›×ן – ×”×•× "הבית": "×‘× ×™×™×Ÿ הבית השלישי כסמל לתור ×”×’×ולה השלמה." שטרן ×”×•× ×”×“×ž×•×ª הבולטת ביותר ×‘×¦×™×•× ×•×ª ×”×™×ž× ×™×ª שדיברה על סוג של בית מקדש ×œ× ×›×ž×•×§×“ דתי ××œ× ×›×ž×•×§×“ ל×ומי, ×בל, כפי שהר××” ד"ר ברוך פלח בשיחה ×¢× ×ª×•×ž×¨ פרסיקו, התפיסה הזו קודמת לשטרן, ×•×”×™× ×ž×œ×•×•×” תמיד בתיעוב כלפי הדמוקרטיה הישר×לית. ×”×™× ×ž×ª×—×™×œ×” ב×ב"× ×חימ×יר ו"ברית ×”×‘×¨×™×•× ×™×" שלו, עבור ב×צ"×’ ו×חר כך ישר×ל ×לדד. הוגה חשוב ×‘×ª×—×•× ×”×•× ×©×‘×ª××™ בן דוד, ×יש לח"×™ לשעבר ומי ×©×”×¨×¢×™×•× ×•×ª שלו שימשו ×חר כך ×ת המחתרת היהודית של ×©× ×•×ª ×”×©×ž×•× ×™×, ש×כן × ×™×¡×ª×” לפוצץ ×ת ×”×ž×¡×’×“×™× ×¢×œ הר הבית. סממן ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×פשר ×œ×ž×¦×•× ×¤×” ביחס של שובל לחוק הישר×לי: ×”×•× ×¤×•×˜×¨ ×ותו בבוז ×›"ערבוב מביך של ×—×•×§×™× ×¢×•×ª'מ×× ×™×™× ×•×‘×¨×™×˜×™×™×." החוק הישר×לי, ×ž×‘×—×™× ×ª×•, כלל ×œ× ×™×©×¨×לי; שובל מתגעגע ל"משפט העברי, [ש]מוטל בצד ×œ×œ× ×“×•×¨×©." המשפט העברי, שבו כזכור ×ין כל זכר ×œ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×ž×¢×™×§×™× ×›×ž×• שוויון ×ו זכויות ××“× ×•×זרח; המשפט העברי, שיהפוך רשמית ×ת ×”×ª×•×©×‘×™× ×”×œ× ×™×”×•×“×™× ×©×œ מה שהיתה ×¤×¢× ×¤×œ×¡×˜×™× ×” ×”×ž× ×“×˜×•×¨×™×ª ×œ×ª×•×©×‘×™× ×¡×•×’ ב'.
×¨×•× ×Ÿ שובל ×”×•× ×¦××¦× ×¨×•×—× ×™, ×›× ×¨××” מודע מ×ד – ל×יש יש ת××¨×™× ×ž×ª×§×“×ž×™× – של המסורת המשיחית-×¦×™×•× ×™×ª הזו. קשה לה×מין ×©×”×•× ×œ× ×™×•×“×¢ שהמשיחיות × ×•×¡×— הלח"×™ היתה תמיד ×ª× ×•×¢×ª ×©×•×œ×™×™× ×‘×¦×™×•× ×•×ª – ×›×” שולית עד שכמעט ×œ× ×”×ª×™×™×—×¡×• ×ליה, ובצדק. ×פילו בקרב יוצ××™ הלח"×™, ×ª× ×•×¢×” ×§×˜× ×” ×©×‘×§×˜× ×•×ª, רק ×ž×¢×˜×™× ×‘×™×—×¡ ×ימצו ×ת המיסטיקה של הר הבית ובית המקדש ש×לדד ×הב כל כך. ××£ על פי כן, במשך שלוש ×©× ×™× ×•×™×•×ª×¨ ×ž× ×¡×” שובל ×œ×©×›× ×¢ ××•×ª× ×• שהו×-×”×•× ×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×”×¦×™×•× ×™, ×›×©×”×•× ×¦×¨×™×š לדעת ×©×”×•× ×”×›×œ חוץ ×ž×ž× ×•. ×ª× ×•×¢×ª המרכז של ×”×¦×™×•× ×•×ª, ×ž×”×—×•×’×™× ×©×ž×©×ž×ל למפלגת העבודה ועד ×œ×ª× ×•×¢×ª החירות, ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×¨×ו ×ת ×‘× ×™×™×ª המקדש כמש×ת לב; במקרה הטוב, העדיפו להדחיק ×ותו ובמקרה הרע היתה ×ל כל הרעיון ×¢×•×™× ×•×ª מובהקת. שובל ×”×•× ×œ× ×”×ž×¨×›×–, ×”×•× ×”×•× ×”×©×•×œ×™×™× ×”×ž×©×™×—×™×™× ×©×¢×›×©×™×• ×ž× ×¡×™× ×œ×”×©×ª×œ×˜ על המרכז. ×”×•× ×”×˜×¤×™×œ ×©×ž× ×¡×” לתפוס ×ת מקומו של המ×רח. עכשיו ×פשר ×’× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×ת יחסו ×פילו ×ל השמ×ל ×”×¦×™×•× ×™: מדובר, ×חרי הכל, ב×× ×©×™× ×©×œ× ×ª×•×¤×¡×™× ×ת המקדש כמרכז ×”×§×™×•× ×”×¦×™×•× ×™ ושעבור ×”×¡×›× ×©×œ×•× ×™×”×™×• ×ž×•×›× ×™× ×œ×•×•×ª×¨ על שליטה בהר הבית. ×× ×©×™× ×›×לה, לדעת שובל, ×”× ×‘×¡×•×¤×• של דבר ×‘×•×’×“×™× ×‘×™×¢×•×“ הל×ומי. חבל ×©×”×•× ×œ× ×מר ×œ× ×• ×ת ×–×” קוד×, ×–×” ×”×™×” מ×פשר ×œ× ×• ×œ×”×›× ×™×¡ ×ותו לפרופורציה.
וזה ×ž×‘×™× ××•×ª× ×• לש×לת הפרה ×”×דומה: ×× ×¨×•× ×Ÿ שובל חושב ש×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×‘× ×•×ª ×ת בית המקדש, ×”×•× ×§×•×“× ×›×œ צריך ×œ×¢× ×•×ª על הש×לה מה יש לעשות ×‘×ž×‘× ×” ×©× ×ž×¦× ×©× ×›×¨×’×¢. ×”×× ×”×§×ž×ª בית המקדש השלישי מצריכה, לדעת שובל, ×ת הריסת כיפת הסלע, מה שצפוי ×œ×”×•×¦×™× ×ת ישר×ל למלחמת גוג ומגוג? זו הש×לה ×©×¢×™×ª×•× ××™ צריך לש×ול ×ת שובל, ×‘×¤×¢× ×”×‘××” שהלז ×ž× ×¡×” ללהג שוב על "מרכז ×¦×™×•× ×™." שובל ×”×•× ×œ× ×יש מרכז – ×”×•× ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×™×”, ×–×” ×œ× ×—×“×© – ×בל צריך להבין שהמ×מר ×”×חרון שלו, ×•× ×¨××” ×©×”×•× ×—×•×©×‘ כך כבר ×©× ×™× ×•×ž×¡×ª×™×¨ ×–×ת מן הציבור, מציב ×ותו ×‘×©×•×œ×™×™× ×”×ž×˜×•×¨×¤×™× ×©×œ ×”×¦×™×•× ×•×ª הדתית.
(יוסי גורביץ)