החברים של ג'ורג'

שירת העשבים

נו, בשעה טובה ומוצלחת הוסר צו האיסור שכולנו ידענו מה עומד מאחוריו – קשבית הבלוג, נילי אורן, טרחה לעדכן את הח"מ בנושא שעה ששוטט בסמטאות פירנצה – וכמו פטריות אחרי הגשם, חזרה מקהלת העשבים השוטים ע"ש המחתרת הראשונה להופעת אורח.

הפליאה לעשות ההתנחבלות שבות רחל, מקום מגוריו של המחבל היהודי שאף אחד כבר לא טורח להצמיד לו מספר: היא מיהרה להוציא הודעת גינוי לרוצח – לכאורה, לכאורה – ואף הביעה "הלם ותדהמה", שנמשכו 0.37 שניות, כי הודעת הגינוי שלה נגמרת ב… גינוי לשמאל: "היישוב גם מבקש להדגיש כי הניסיונות מצד גורמי השמאל לנצל המצב להסתה כנגד כלל המתנחלים, הינם מכוערים ועלובים".

מה שיפה בכל זה, כפי שמעידה כתבת "העין השביעית", הוא שההודעה הוכנה ככל הנראה מראש, לפני איזה שבועיים. כלומר, לפני שמישהו מהשמאל הספיק בכלל לקרוא את הטיקר שמציין במה בעצם מואשם יעקב טייטל, הוא כבר מצא את עצמו מגונה רטרואקטיבית על ידי החברים הטובים של הרוצח (לכאורה, לכאורה). שזה מרשים אפילו למגלגלי עיניים מיומנים כמו אחינו בני עדות הדובון והעוזי.

אלישיב רייכנר נזעק להודיע שטייטל והוא לא שייכים לאותו מחנה, למרות הכיפה והזקן של טייטל. היה כנראה עורך אירוני מאד בנרג, או לחילופין היה להם מחסור בכותבים, כי המאמר של רייכנר הוא הימני בשלישיית המאמרים שלהם; השמאלי הוא של חביב הבלוג, החומץ בן החומצה שמואל אליהו, שנזעק להודיע לאליאור חן ש"אתה לא דתי ולא רב, אז תוריד את הכיפה, אתה פוגע בכולנו". הגברת מוחה מעט יותר מדי, חושבני. (על אליאור חן, שוב, בימים הקרובים – אם יאפשר הזמן).

רייכנר כל כך לחוץ, שהוא נזקק לטיעונים משונים למדי. למשל, "כמו שהמשת"פית טלי פחימה לא מייצגת את כל השמאל, וכמו שהרוצח אסף גולדרינג לא מייצג את כל החילוניים, כך גם אתה לא מייצג לא את הימין, לא את המתנחלים, ולא את הציונות הדתית."

אהמ. כמה הבדלים, ברשותך. טלי פחימה לא שייכת לשום גוף של השמאל, ומעולם לא התיימרה לייצג את השמאל. למעשה, אני חושב שאפשר לומר בבטחה שהשמאל הישראלי מגעיל אותה (לא שאני מאשים אותה). יתר על כן, פחימה היא אינדיווידואליסטית מובהקת, ובניגוד לטייטל היא לא התגוררה בישוב בן 120 משפחות, שיש צורך לעבור ועדה מסדרת כדי להגיע אליו, ושהוא כל כך הדוק שיש לו דובר.

הטענה לגבי אסף גולדרינג משונה עוד יותר. אף אחד לא טוען – או, ליתר דיוק, הטוקבקים טענו את זה כבר חודשים והתועמלנים הנואשים של חובשי הכיפות החלו גם הם הערב להשתמש בטיעון – שגולדרינג רצח את בתו מתוך אידיאולוגיה כלשהי. גולדרינג הוא עשב שוטה של ממש, חיית טרף מהסוג שכל חברה ממהרת לנכש. כפי שכתב יפה נמרוד לפני שבועיים, טייטל ודומיו אינם עשבים שוטים בערוגת חובשי הכיפות; הם הפרי המובחר.

מה שמעניין באמת בהתייחסותו של רייכנר לגולדרינג, הוא שגולדרינג מוזכר במפורש כאמצעי תעמולה בהנחיות לתקשורת של "מטות ערים", גוף מתנחבלי מוכר. צריך לזכור גם את זה, כשהאנשים שכל הזמן אומרים לנו שהם קהילה אחת ומכאן היופי שבקיומם טוענים פתאום שהם כולם אינדיווידואלים; שורת המקהלה שלהם, שירת העשבים, נראית אחידה באופן מחשיד.

אבל הבה נקבל את הטענה הוותיקה יותר, היינו ששבות רחל היא קהילה. תועמלני י"ש ינסו לעמעם את העובדה שמשבות רחל, התנחבלות בת 120 משפחות בלבד, כבר יצא מחבל אידיאולוגי: אשר ויזגן, שרצח ארבעה פלסטינים בנסיון למנוע את ההתנתקות. בכמה ישובים "חילוניים" יש יחס של רוצחים לאוכלוסיה של 1:60?

יתר על כן, על פי החשדות טייטל פעל במשך 12 שנים. הוא השיג נשק. הוא הקים סליק, ואולי יותר מאחד, בהתנחלות. הוא עשה שימוש בחומרי נפץ. ואתם רוצים לומר לי שבקהילה הדוקה, כזו מהסוג שאיחור שלך לתפילה הופך לחדשה בכל הישוב תוך שעות, כל זה עבר בלי שמישהו ישים לב? בבקשה. אל תעליבו את התבונה שלי.

לסיום, ראוי לציין שטייטל לא חשוד בטבח בברנוער (אם כי באורח תמוה הוא הודה בו), אבל רצוי גם להזכיר שכאשר אירע הטבח, תועמלני הימין הדתי מיהרו לטעון שהוא בוצע על ידי "הומו מדוכא". אחד המעשים המיוחסים לטייטל הוא דקירה של צעיר ערבי ב-1997, משום שחשד שהלה מנסה להציע לו מגע מיני. המפגש ביניהם התרחש בגן העצמאות. יתר על כן, חלק ניכר מפעילותו של טייטל הופנתה כנגד ייצוגים של הומוסקסואליות, כגון מצעדי הגאווה, ומיוחס לו תכנון טבח בבית הקהילה הגאה בירושלים, שלא יצא אל הפועל. בהתחשב בתקרית של טייטל בגן העצמאות, הטענה על "הומו מדוכא" נראית אירונית למדי. כמסתבר, כדי להיות הומו מדוכא ורצחני, אתה צריך להיטען באידיאולוגיות מסוימות.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

83 תגובות על ”שירת העשבים“

  1. יובל הגיב:

    שמו של הרוצח הוא אשר וייזגן ולא זייגן.

    מלבד זאת פוסט מצוין ומדויק, לצערי.

  2. שמע, קשה להאמין לשום דבר כולל שום דבר ממה שהשב"כ טוען שהוא אמר, לא אמר, עשה או לא עשה. עם זאת, אני מאמין ש"משהו" הוא עשה.

  3. Shai The Grapes הגיב:

    אני רק הערה של פוץ:
    בישוב יש 120 משפחות לא 120 אנשים לכן היחס הוא לא 1:60
    הוא יותר קרוב ל1:600 [המספר הגבוהה לוקח בחשבון את קצב ההתרבות המטורף שלהם]

  4. עמיר הגיב:

    משעשע לראות את הימין, בעקבות השמאל הציוני, נהנה להתבשם בעובדה ש"הוא לא משלנו". באמת תודה לאל שהוא לא משלנו.

  5. דניאל הגיב:

    נו, כבר אפשר לגרש את הילדים והילדות שלהם מהבית,
    או שעוד לא הצלחנו לעורר מספיק שנה כלפיהם עדיין?

    • נועם הגיב:

      האם אתה מתייחס לערבים, לשמאלנים, ליהודים משיחיים או להומואים?

    • ygurvitz הגיב:

      את הילדים של טייטל? איך לומר, הוא חי בשטחים הכבושים ואנחנו נוהגים לומר שהריסת בתים מדכאת טרור. אבל לא נראה שיהרסו את הבית שלו. זה אף פעם לא קורה למחבלים יהודים. כנראה שרק הערבים מבינים כוח.

      את כל המתנחלים? כולם, עד אחד, פושעי מלחמה. כן, צריך לפנות את כולם.

  6. לשימוש כל מי שאי פעם נתקל בדיבורים על "עשבים שוטים":

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A8_%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99_%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C

    זוהי רשימה מפורטת של למעלה מ-20 רוצחים בפועל ורוצחים בפוטנציה, שכולם, למעשה, יצאו מהמחנה הדתי-לאומי בישראל ופעלו באלימות למטרות פוליטיות. אני לא סטטיסטיקאי, אבל הייתי אומר שדי ברור שיש כאן קשר מובהק בין הטרור היהודי לבין המחנה הדתי-לאומי (אך יש להדגיש שלא להיפך). לאור זאת, אולי הגיע סוף-סוף הזמן לחשבון נפש.

    • ג'ו הגיב:

      לאלו יש להוסיף את הרוצחים ואת הכמעט רוצחים הרבים שהמשטרה משום מה לא מצליחה לתפוס, אחת לשבוע מדווח על עוד פלסטיני שהוכה קשות על ידי מתנחל אלמוני

  7. רועי הגיב:

    עניין שלא שמעתי התייחסויות רבות מידי אליו – בקשר לגולדרינג, הרצח נבע גם מהפרידה מאשתו שאותה אהב, אחרי שהיא התקרבה לדת. נושא כואב וכו', אבל קשה להתעלם מזה.

    • אור ברקת הגיב:

      מה מקור הידע שהרצח קשור להתקרבות האשה לדת?

    • ג'ו הגיב:

      על פניו נשמע כמו סיפור ברסלבי טיפוסי.

      האשה רצתה לחזור בתשובה ואז השמאלני הרשע אח של הומו מוצהר רצח אותה כדי למנוע ממנה ומילדתם לראות את דרך האמת.

  8. סמולן הגיב:

    וחוץ מזה, טייטל הוא גם ממש לא כל מה שניבאת אתה. כלומר, הוא לא נער גבעות, דור שני לפשע הזוועתי של הכיבוש, וכן הלאה, הלאה והלאה. באמת שיש מקום לתהות על מידת הדיוק של התחזיות שמובאות כאן כל פעם מחדש.

    • ygurvitz הגיב:

      מעולם לא טענתי שהרוצח יהיה נער גבעות או "דור שני לכיבוש". כתבתי ש"הוא לא דומה לפיגועים חרדיים קודמים שהכרנו", ושיש לו מטרה: "המטרה, בשני הפיגועים, היא הטלת טרור: שמתנגדי התנחלויות יפסיקו לדבר על זה בפומבי, שהומוסקסואלים יידחקו חזרה לארון. לחובשי הכיפות, בעיקר הסרוגות והמסונפות לסרוגות, יש היסטוריה ארוכה ורוויית דמים של טרור פנימי," הבלוג הזה גם היה זה שהזכיר כמה פעמים את הפיגוע שכולם העדיפו לשכוח, כנגד המשפחה היהודית-משיחית. אני די מרוצה מרמת הדיוק.

      • ג'ו הגיב:

        ומלבד זאת המבצע בבר נוער כנראה עוד לא נתפס.

        יש לגבי טייטל (רק לי זה מזכיר את דה-נירו בתור ה'טרוריסט' מ"בראזיל") עניין תמוה להחריד, מצד אחד הוא יובש שבועיים בשבכ עד להוצאת העדויות (מה שמחשיד כמובן את תקפותן) ומצד שני במה שהוא כן הודה (הברנוער) המשטרה לא מקבלת, שזה אירוע די חריג עבור משטרה שרק רוצה לסגור תיקים.

    • ג'ו הגיב:

      נכון אמנם. מצד שני כחודשיים לפני הרצח בברנוער הועלתה פה התחזית לרצח הומואים.

  9. דניאל, את האנשים האלה יש לעקור מבתיהם לא משום שנאה ולא משום נקמה, אלא משום שבתיהם בנויים על אדמה גזולה, ומשום שבמאה ה-21, בין המלה של יהוה למלה של הקונצנזוס הבינלאומי – הקונצנזוס הבינלאומי לוקח. כל פעם.

  10. אליאב הגיב:

    מדויק מאד ומצער.

  11. עדו הגיב:

    הכי חשוב : איך פירנצה בתקופה הזאת?

  12. מני זהבי הגיב:

    מילא המתנחלים, מהם אין לי הרבה ציפיות. מה שמעניין אותי (מלבד משםפטו של טייטל, שהשד יודע מתי ייפתח) הוא כמה אנשי "שמאל" יתנגדו לתנאי מעצרו של טייטל, כולל מניעת פגישה עם עו"ד במשך כמה שבועות, והטלת אימה מיותרת לחלוטין על משפחתו, כולל השכמת ילדיו באמצע הלילה.
    ונסיים בפזמון: זה לא שב"כ, זה SAVAK

    • ygurvitz הגיב:

      עם כל ההתנגדות שלי למעצרים מנהליים, ומה שהלך כאן היה קרוב מאד למעצר מנהלי, צריך לומר שיש גם משהו מאד צבוע ביללות על הפגיעה בזכויותיו של טייטל. הוא גר בגדה המערבית. לא צריכות להיות לו זכויות יתר על אלה של שכניו הפלסטיניים. מי שטוען אחרת, בדרך כלל גם תומך באפרטהייד או טרנספר.

      • מני זהבי הגיב:

        עם כל ההתנגדות שלי למעצרים מנהליים (ולמניעת פגישה של עצור עם עורך דינו), אני מתנגד להם ללא תנאי, כמו גם להפעלת כוח שהיא באופן מובהק מעבר למה שנדרש ע"מ לבצע מעצר או חקירה. זה ההבדל, בעיני, בין שמאל ל"שמאל".

        • ygurvitz הגיב:

          באיזו הפעלת כוח מדובר?

          והתנגדות ללא תנאי היא עמדה אידיאולוגית ראויה להערכה. בפועל, היא מנציחה את הפער בין יהודים ופלסטינים. מאחר ולא נראה שהמעצרים המנהליים יבוטלו בעתיד הנראה לעין, הרע במיעוטו הוא החלת החוק הצבאי על *כל* מי שמתגורר בשטחים.

          • מני זהבי הגיב:

            "כך, בעודו מובל לחדר החקירות, ב-8 באוקטובר לפנות בוקר, פרצו אנשי השב"כ לארבע דירות שונות, בהן נצפה טייטל מבקר במהלך המעקב שבוצע אחריו לאחרונה. חוליה אחרת התמקמה אותה עת, מול הכניסה לביתו בהתנחלות שבות רחל: השוטרים שברו את דלת הבית, פרצו פנימה עם אקדחים שלופים ולדברי מקורבי המשפחה, העירו את ארבעת ילדי המשפחה שלנו באותה שעה בחדרים הסמוכים"
            (זה היה בכתבה של "הארץ" על מעצרו של טייטל, אבל הלינק נאלם לי הרגע).

            גיבורים גדולים, אין מה לומר.

            • ygurvitz הגיב:

              ועדיין לא הבנתי איפה השימוש המוגזם בכוח. נשמע לי הולם לחלוטין לחקירה של טרוריסט מבוקש. אחרי הכל, צריך היה לצאת מנקודת הנחה שיש לו שותפים, ושהם חמושים. אף אחד לא ירה גז מדמיע על הילדים או משהו.

              • מני זהבי הגיב:

                אתה מניח שלא נערכו תצפיות על הבית, ושאי-אפשר היה להעריך במידה רבה של סבירות מי נמצא ומי לא נמצא בו?

              • ש.ב הגיב:

                מה נשאר להגיד. אינשאללה ככה ייראה "שימוש בכוח מוגזם" במדינה הזאת תמיד. טפו טפו טפו.

              • אור ברקת הגיב:

                מזכיר לי את הציטוט של אלון בן דוד, אם אני לא טועה, שהסביר על קושי החקירה במקרה הזה כי בניגוד לחקירת פלסטינים היה צריך להיזהר במידת הכוח המושקע בחקירה.

              • ygurvitz הגיב:

                אני לא יודע עד כמה השב"כ מסוגל לבצע תצפיות רצופות על ארבע נקודות שונות ברחבי התנחלות. אני לא חושב שהוא יכול. גם אם כן, אתה אף פעם לא יודע מה יש שם, רק מה ראית. אם יש שם אדם חמוש, יכול להיות שיהיו לך נפגעים. אז אם אתה יוצא לתפוס חשוד ברצח וטרור – זה בסדר לא לדפוק בנימוס על הדלת ולהראות צו. כל זמן שאף אחד לא הותקף, אני לא רואה מה הבעיה.

            • מני,

              מעניין שבחרת להשמיט מהציטוט את פרט שולי, על כך שטייטל נתפס כשעל גופו אקדח עם כדור בקנה, ושבביתו התגלה ארסנל רובים וחומרי נפץ מאולתרים שלא היה מבייש גם תא טרור שלם. בחקירתו, אגב, הוא גם הודה בהצמדת מטעני נפץ למכוניות משטרה (סליחה, "משטרת הגירוש").

              אני מבין שהיית מעדיף שישלחו לשם צמד שוטרי תנועה מנומסים, בתפילה שהבחור ייבחר שלא לירות בהם?

              • מני זהבי הגיב:

                יוסי: "אני לא יודע עד כמה השב"כ מסוגל לבצע תצפיות רצופות על ארבע נקודות שונות ברחבי התנחלות. אני לא חושב שהוא יכול"

                ואללה. שירות חשאי שאינו יכול לבצע תצפית רצופה על ארבע נקודות ביישוב בן 60 משפחות. חשבתי שיכולות השירותים החשאיים בישראל התקדמו מאז ימי החסמב"ה.

                אוטו פוקוס: "מעניין שבחרת להשמיט מהציטוט את פרט שולי, על כך שטייטל נתפס כשעל גופו אקדח עם כדור בקנה, ושבביתו התגלה ארסנל רובים וחומרי נפץ"

                אתה בחרת להתעלם מפרט "שולי": בשעה שבחורינט המצוינים פרצו לבית בו התבצרה אישה עם 4 ילדים, טייטל כבר היה עצור, ולפי כל מה שפורסם עד עתה, לא היה שום יסוד להניח שנמצא בבית עוד מישהו שיודע להפעיל נשק (אא"כ אתה מייחס את היכולת הזאת לאשתו ולילדיו).

                אוטו פוקוס: "אני מבין שהיית מעדיף שישלחו לשם צמד שוטרי תנועה מנומסים"

                אני לא יודע מה הייתי מעדיף. אני כן יודע שהטלת אימה על בני משפחתו של חשוד, גם חשוד בטרור, היא מעשה פסול.

                זה לא שב"כ, זה SAVAK

              • ygurvitz הגיב:

                אתה יודע, העקרון בתצפית הוא שלא יגלו אותה. בדרך כלל זה מצריך שכירת דירה או משהו דומה. אז אני מניח שהשב"כ יכול לבצע תצפיות בתל אביב או כל עיר בגודל סביר, אבל בהתנחלות, שהיא ישוב קהילתי, זה הרבה יותר קשה.

                ושוב, אתה זה שהיה חותם על המכתב לאשה/לאמא/לאח אחרי שאיזה פסיכי שלא ידעת על קיומו החליט לירות באחד האנשים שלך? אגב, למה ההנחה שאשתו יודעת להפעיל נשק היא מופרכת? אתה באמת חושב שהאיש הפעיל מעבדת נפץ בבית והיא לא ידעה על זה? מעניין שהיא שמרה על זכות השתיקה.

              • ygurvitz הגיב:

                אגב, אם השב"כ אכן היה הסוואק, היו לו שיטות יותר יעילות להטלת אימה על עצירים.

              • מני זהבי הגיב:

                אתה יודע שמדובר בהתנחלות, נכון? אתה יודע שחיילים מסתובבים בכל מיני מקומות בהתנחלויות, ולפעמים יחידות שונות מקימות חדרי מצב וכאלה? היה קשה לשב"כ לשחק את אותו משחק בשבות רחל תוך התחפשות ליחידה צבאית? וזו רק האפשרות הקלה ביותר, שאינה מפעילה את סוכני השב"כ בקרב המתנחלים (וצריך להיות טמבל כדי להניח שאין לו).
                לגבי האישה, אני מניח שהיא ידעה על מחסן הנשק בבית, אבל קשה לי להאמין שהיא יודעת להשתמש בו. איכשהו, בציבור הדתי שימוש בנשק אינו עיסוק מקובל לנשים. כמו"כ, התנגדות אלימה למעצר מצדה הייתה עשויה להפוך את ילדיה ליתומים, ואני מניח שהיא הבינה את זה. בתנאים האלה, האפשרות שהיא תירה בשוטרים היא בלתי-סבירה בעליל. בערך כמו האפשרות שעבריין תנועה, שמשטרת תנועה מנסה לעצור אותו, ינסה לדרוס את השוטרים.
                לגבי ההשוואה ל- SAVAK, ובכן, השיטות קיימות ומופעלות, בינתיים רק על פלסטינים. אתה חושב שכל עוד הן אינן מופעלות נגד יהודים זה בסדר, או שאתה רוצה שיופעלו גם נגד יהודים? וכמובן, ההשוואה שלי ל-SAVAK מגיעה ממקום אחר לחלוטין. אני מניח שאתה מבין מהו.

              • ygurvitz הגיב:

                הסוואק עינה והעלים את קרובי משפחתם של חשודים והעלים לעיתים קרובות את החשודים עצמם. אתה בטוח שזו האנלוגיה הנכונה שלך?

                אשר לתצפיות, יש X חיילים בהתנחלות. בדרך כלל המיקום שלהם קבוע ונמצא מחוץ להתנחלות עצמה. אם המספר שלהם מוכפל, ומפזרים אותם בארבע מקומות שונים, זה ימשוך תשומת לב. נסיונותיה של המחלקה היהודית להפעיל סוכנים בקרב המתנחלים בדרך כלל גוררים גיחוך (אם כי הם מעלים משמעותית את רמת הפרנויה של הפסיכים, וגם זה משהו).

                בתנאים האלה, האפשרות שהיא תירה בשוטרים היא בלתי-סבירה בעליל. בערך כמו האפשרות שעבריין תנועה, שמשטרת תנועה מנסה לעצור אותו, ינסה לדרוס את השוטרים.

                אתה מודע לכך שזה קרה כמה פעמים בשנים האחרונות, כן? ושוב, מי שלא רוצה שיבהילו את הילדים שלו, שלא יבנה סליק בבית ושלא יעסוק בפיגועים. אם אני צריך לבחור בין סכנה לחייו של איש שב"כ ובין זה שכמה ילדים ייבהלו לזמן קצר – ונזכיר שוב שאף אחד לא הצמיד להם אקדח לרקה, בסך הכל נכנסו להם אנשים חמושים הביתה, מה שקרה פחות או יותר לכל משפחה פלסטינית – הברירה פשוטה מאד.

              • ygurvitz הגיב:

                אה, ומסתבר שלאשתו של טייטל יש רשיון לאקדח, כך שמעבר לעבודה שזה חריג ומשונה, סוג אחד לפחות של נשק היא יודעת להפעיל.

                http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/961/530.html?hp=1&loc=33&tmp=3937

              • מני זהבי הגיב:

                יוסי: "אשר לתצפיות, יש X חיילים בהתנחלות. בדרך כלל המיקום שלהם קבוע ונמצא מחוץ להתנחלות עצמה"

                לא יודע. תיגבור כוחות (נניח, לאור התראה על פעילות חבלנית פלסטינית באזור) והצבת חיילים במבנים מסוימים לצורך תצפיות על שטח סמוך להתנחלות (בהתאם לטופוגרפיה) הם דברים שקורים לעתים קרובות. למעשה, ככל הידוע, תצפיות על ביתו של טייטל אכן בוצעו, ואני לא מוציא מכלל אפשרות שמי שביצעו אותן נקטו בכיסוי הזה.

                יוסי: "נסיונותיה של המחלקה היהודית להפעיל סוכנים בקרב המתנחלים בדרך כלל גוררים גיחוך"

                אולי זה בגלל שרק ניסיונות כושלים מגיעים לתקשורת, בעוד מספר הניסיונות המוצלחים יתגלה אולי בעוד 60 שנה או משהו?

                יוסי: "אתה מודע לכך שזה קרה כמה פעמים בשנים האחרונות, כן?"

                ועדיין, נוהלי טיפול משטרתיים בעברייני תנועה אינם כוללים שליפת נשק לשם יצירת הרתעה.

                יוסי: "מי שלא רוצה שיבהילו את הילדים שלו, שלא יבנה סליק בבית ושלא יעסוק בפיגועים"

                הטיעון בעייתי משהו. אני מוכן לקבל, כאפשרות, שהפלישה לבית המשפחה באקדחים שלופים באישון ליל נבעה מצרכים מבצעיים (אם כי נראה לי סביר יותר שזה סתם "רמבואיזם" בגרוש). אבל הצגת העניין הזה כסוג של ענישה כלפי טייטל היא בלתי-קבילה לחלוטין. וכן, סבלה של משפחת טייטל בעניין הזה קטן הרבה יותר מסבלה של משפחה פלסטינית ממוצעת. העובדה הזאת אינה הופכת גרימת סבל כזה למשפחה כלשהי, פלסטינית או יהודית, ללגיטימי.

              • אבי הגיב:

                כך הגלגל התהפך, ומאשמים ברצח, הימין מציג את עצמו כקורבן למדינה ולשמאל המרושע (הם לא הגנו על זכויות המעצר שלנו). הימין אף פעם לא אשם, כל אירוע תמיד יהפוך לכתב אשמה נגד המדינה והשמאל הישראלי.

              • מני זהבי הגיב:

                זהו, שלהאשים ברצח את "הימין" זו שטות. גם אם היו לטייטל כמה שותפים (ואני חושב שהיו לו, אם כי לא כולם ידעו בהכרח מה בדיוק הוא עושה), זהו פרומיל של פרומיל מכלל הציבור במדינה הזאת שניתן להכליל אותו בקטיגוריה של "הימין". מצד שני, התנהגות השב"כ כלפי טייטל — וחשוב יותר, כלפי סביבתו — הציתה כנראה התמרמרות מסוימת אצל חלק מאותו "הימין", ואם אפשר לנצל את המומנטום הזה כדי ליצור בציבור הכללי רתיעה מסוימת כלפי מערכת הבטחון והשיטות שהיא נוקטת כלפי בני אדם העומדים, מסיבה כלשהי, בדרכה, מה טוב. בפעם האחרונה כשהיה סיכוי כזה, בעקבות פינוי עמונה, הוא בוזבז לקול מצהלות "השמאל" (שוב הכללה גסה, אני יודע) על כך שגם המתנחלים סבלו מנחת זרועה של המערכת. יופי, טמבלים.

              • אבי הגיב:

                טייטל היה ימני שרצח על רקע אידיאולוגיה ימנית, מדוע לא להאשים את הימין ברצח זה? נניח וזה היה הפוך, והרצח היה ע"י שמאלני ונבע ממניעים שמאלנים, האם לא היית מאשים את השמאל באחריות ואפילו זעירה לכך?
                בכלל אם אתה נגד הכללות, אז מדוע אתה מאשים את "השמאל" בכללותו?

              • מני זהבי הגיב:

                אני לא יודע לגבי רצח, אבל אודי אדיב, למשל, היה איש שמאל שפעל מתוך (סוג מסוים של) אידיאולוגיה שמאלית. ועדיין, אני חושב שזה בלתי-מוצדק לחלוטין להאשים את השמאל, או אפילו את החוגים הרעיוניים שמהם בא אדיב, בבגידתו.
                מדוע אני מאשים את "השמאל" בתגובה אינפנטילית לפינוי עמונה? מפני שהתגובה הזאת הייתה מקובלת על חלק גדול מדובריו של השמאל בפוליטיקה ובתקשורת (אילו מספר דומה של דוברי הימין היו משבחים את מעשיו של טייטל או טרוריסטים ימניים למיניהם, הייתי מוכן להטיל את האשמה, באופן חלקי, על "הימין" באשר הוא). לעזאזל, פינוי עמונה אפילו יצר איזושהי הילה "שמאלית" לאולמרט, מה שהיה אחד הגורמים לקטסטרופה הפוליטית שהייתה התנהגות מפלגת העבודה אחרי בחירות 2006, וזה עוד בלי להביא בחשבון את עצם הפיספוס של ההזדמנות לרסן קצת את הכוחנות האטומה של מערכת הבטחון.

        • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

          זה מין עמדה "פצפיסטית" בלתי מתפשרת. בעולם האמיתי יש מקרים שמצדיקים התעלמות זמנית מכל מני זכויות שיכולות להפריע לחקירה.

      • אבנר לנגוט הגיב:

        רק שאלה:
        איך מה שקרה פה קרוב למעצר מנהלי? מעצרו של החשוד הוערך בפני שופט על בסיס הראיות לעברות שהוא ביצע. כמו כל עצור אחר. ההבדל היחידי בין המקרה הזה לכל מעצר רגיל הוא שכאן נמנעה מהחשוד הזכות לעורך דין (מניעה שנעשתה באישור היועץ המשפטי לממשלה).
        כן, אין ספק שלא מדובר במצב טוב, אבל בין זה ובין מעצר מנהלי, מצב בו אדם נעצר ללא הגבלת זמן על בסיס צו אלוף על דברים שהוא אפילו לא עשה, ההבדל הוא עצום.

        • ygurvitz הגיב:

          הוא נעצר במשך 18 יום ללא יכולת לראות עורך דין. גם מעצר מנהלי מתבצע בפיקוח שופט, גם שם הכל מתבצע מבלי שיש לנאשם יכולת להגן על עצמו אל להסביר את עצמו.

    • יובל הגיב:

      באמת? חפש באתר של האגודה לזכויות האזרח התיחסויות להתנהגות כוחות הבטחון והממשלה בזמן ההתנתקות. אני חושב שמרבית אנשי השמאל שהנושא הזה בנפשם הם בעלי אינטגריטי כדי שתנאי המעצר של טייטל יפריעו להם. הנה אחד שכבר הספיק לכתוב על זה: http://smiley.blogli.co.il/archives/52

  13. מני זהבי הגיב:

    יובל, אני לא מצפה שכלל יהיו אנשי שמאל שינקטו את העמדה שציינת. אני מצפה שהם יהיו מעטים, ובתקשורת הממסדית קולם (כמעט) לא יישמע.
    זה לא שב"כ, זה SAVAK, אמרנו?

  14. מני זהבי הגיב:

    שכלל *לא* יהיו, כמובן

  15. רועי הגיב:

    כל הסיפור מקורו בהתקרבות לדת.

    בעל ואשה מאוהבים האחד בשניה בטירוף. מביאים ילדה לעולם. הם מאושרים. האשה קצת לוקה בשכלה, ומחב"ת ממוצע מראה לה את האור. אחרי זמן מה של התקרבות, החברה באולפנה מסבירים לה שאסור לה להיות בקשר רומנטי עם מתכנת שמאלן, מסבירים לה שבשביל גאולה היא חייבת להתגרש ולמצוא לה בחור מלומד. אני צריך להמשיך?

    • עדו הגיב:

      לא , גם מה שכתבת היה מיותר. אני מניח שהתכוונת לאסף גולדרינג שזה לא ממש נושא הפוסט הזה:
      לצערי התופעה של הורים שרוצחים את ילדיהם איננה חדשה ולא מספיק שולית בישראל. זה קרה מכל מיני סיבות ואף אחת מהן לא יוצאת דופן. יש הרבה אימהות שנמאס להן להכין סנדוויצ'ים ,רובן הגדול לא ממש מטביעות את הילדות שלהם באמבטיה ומתמודדות איכשהו.
      יש מספיק בעלים שמגלים שלאשת חיקם (האשכנזית) יש חיים שניים באינטרנט והם לא רוצחים את כל המשפחה.
      שום דבר, אבל שום דבר לא מצדיק את מה שעשה אסף גולדרינג וכן, יש לי כאיש שמאל בעיה עם זה כי ממי שחרד לזכויות ילדים פלשתינאים הייתי מצפה איכשהו שלא ירצח ילדה יהודיה ועוד את שלו.

      • רועי הגיב:

        התגובה היתה אמורה להיות משורשרת לתגובה הקודמת שלי. אני אדחה את ההסבר לכשאשוב הביתה.

  16. קע"יק הגיב:

    הבדל קטן בין טייטל לטלי פחימה או ילד פלסטיני למשל הוא שלטייטל היה ארסנל נשקים בבית שהתגלה מיד לאחר שנעצר. רשימת הפשעים שהוא הודה בהם ארוכה כמו הגלות ומורכבת ביותר, צריך להיות מפגר לחשוב שזה אדם בודד, ומן הסתם השב"כ לא יתן לו לראות עורך דין שיעזור לשותפיו של טייטל להתחבא במחילות שלהם לשנתיים שלוש.

    אז מותר מצד אחד להתנגד למעצר מינהלי ממושך על רקע פוליטי כמו עם טלי פחימה ועוד אלפים רבים של מקרים שקרו עם פלסטינים ומצד שני להסכים עם שבועיים במרתף עבור אדם שיש לו עשרות רובי ציד, רובי צלפים ומחסניות בסליק בביתו שתלה פרוספקטים בעד רצח הומוסקסואלים.

    • ג'ו הגיב:

      אם מצאו אצלו את הסליק למה המעצר צריך להיות מנהלי?

      • קע"יק הגיב:

        כי צריך לתפוס את כל התא שלו, את האנשים שאמורים להשתמש בסליק הזה כשתגיע הגאולה או בשביל איזה פוגרומצ'יק בכפר הפלסטיני הסמוך או בשביל להתבצר בישוב שלהם ולבצע התאבדות קולקטיבית.

  17. מהגג הגיב:

    אם לסכם את טענתך:
    טייטל גר ביישוב קהילתי עם ועדת קבלה ולכן כל פשע שהוא עשה (בסתר) נעשה בשמם???

    דווקא הטור שלך מחזק את טענת דובר הישוב, השנאה למתנחלים מפעפעת מכל שורה בפוסט הזה. הפעם, בעצם, אפילו לא טרחת לכתוב משהו אחר מלבד זה.

    האמת היא שטייטל, פעל לבד. דעותיו ומעשיו רחוקים מלהיות מקובלים על 99.99 מהציבור הדתי, הימני או המתנחלים. עדיין לא הבנתי מה הקטע הזה שלך ושל נמרוד אבישר (http://nimrodavissar.com/blogica/archives/721) לעשות סטטיסטיקת מחבלים מגזרית ולהראות שהתוצאה היא 9-4, מה זה אומר? מה זה מראה???

    האם עובדת היותי דתי הופכת אותי לאחראי על פשעים שדתיים עושים ושאני שולל מכל וכל?

    • הירנוט הגיב:

      "טייטל גר ביישוב קהילתי עם ועדת קבלה ולכן כל פשע שהוא עשה (בסתר) נעשה בשמם???"

      לא. הטענה היא ששני מקרים של רוצחים פוליטים בישוב שבו יש 120 משפחות, עם ועדת קבלה, זו כנראה לא מקרה. גורביץ לא מאשים את *כל הדתיים* – אם כבר – הוא מאשים את התושבים.

      אותי מעניין מי נמצא בוועדת הקבלה, כנראה הם לא עושים מי יודע מה עבודה טובה, בהתחשב במה שחלק מהמתקבלים, עשו בשעות הפנאי

      או שאולי כן? מעניין מה הקריטריונים של ועדת הקבלה הזו. 

    • ygurvitz הגיב:

      האמת היא שטייטל, פעל לבד.

      תעשה לי טובה. זה שלא תפסו את השותפים שלו לא אמר שהוא פעל לבד. מי כתב את הכרוזים שלו? האיש לא מדבר עברית.

      דעותיו ומעשיו רחוקים מלהיות מקובלים על 99.99 מהציבור הדתי, הימני או המתנחלים.

      זכותך לחיות ביקום מקביל, אבל מה אתה רוצה מאיתנו?

      טייטל גר ביישוב קהילתי עם ועדת קבלה ולכן כל פשע שהוא עשה (בסתר) נעשה בשמם???

      לא, אבל הייתי רוצה לדעת מה היו הקריטריונים של ועדת הקבלה, ואיך קרה שמאותה התנחבלות של 120 משפחות יצאו שני רוצחים פוליטיים.

  18. מהגג הגיב:

    יוסי, כמה מתנחלים אתה מכיר באופן אישי ובלתי אמצעי?
    מה יש בפוסט הזה מעבר ל: "אני שונא מתנחלים"?

    חבל שכותב, בעל יושר אינטלקטואלי בדרך כלל, מרשה לעצמו לכתוב בצורה כל כך מכלילה, כל כך מלאת שנאה, כל כך עיוורת צבעים ולעגנית.

    אני בדרך כלל אוהב את הכתיבה שלך. למרות כמה הכללות ובחירת עובדות סלקטיבית פה ושם, אין ספק שאתה כותב מעניין, מתסיס ומחכים. אולי בגלל זה אני מוכן לסבול ממך פה ושם כמה פספוסים בדרך. הפוסט הזה בהחלט (מבחינתי) לא הדובדבן שבקצפת אצלך, לא נורא, תכניס עוד היסטוריה פה ושם (בעיקר בכלכליסט), ונסלח לך על הכל…

  19. ygurvitz הגיב:

    יוסי, כמה מתנחלים אתה מכיר באופן אישי ובלתי אמצעי?

    כיום? מעט מאד. מצד שני, הם היוו אחוז נכבד מהקבוצה שאיתה גדלתי.

    מה יש בפוסט הזה מעבר ל: "אני שונא מתנחלים"?

    בעיקר קריאה להפסיק להאמין לדוברי המתנחלים כשהם מדברים על עשבים שוטים. הערוגה כולה מורעלת.

  20. מהגג הגיב:

    לדוברים, לאף דוברים, אל תאמין.

    מצד שני, הערוגה מורעלת רק בחלקה. האמירה שלך (כמו גם ההתעקשות שלך על הביטוי מתנחבלים) היא הכללה גסה מאוד שלא עולה בקנה אחד עם שאר הכתיבה שלך.

    גם אם שני אנשים מאותו ישוב, אתה יודע מה, אפילו אם 30 אחוז מהמתנחלים היו מעורבים ישירות ברצח – עדיין אין שום הצדקה לטפטף ארס מהמקלדת על אנשים שאתה לא מכיר בצורה כל כך מכלילה ומזלזלת.

    בכל אופן, היות ואני באמת מחבב אותך, אני עוזב את הנושא.

    • ygurvitz הגיב:

      טרוריסטים אף פעם לא מהווים חלק גדול מהאוכלוסיה. השאלה היא איזה חלק מהאוכלוסיה תומך בהם, והאם הם יכולים לומר לעצמם שהם נהנים מתמיכה ציבורית. התשובה במקרה של הטרור המתנחל היא חד משמעית כן, מהמחתרת היהודית ועד ימינו. מה שהם אומרים לתקשורת הוא דבר אחד, מה שהם אומרים בינם לבין עצמם דבר אחר לגמרי.

      אתה יודע מה? בוא נערוך התערבות. אני מוכן לשים כסף שבעוד שנתיים, תהיה כבר תנועה שתקרא להעניק חנינה לטייטל. והיא תכלול את הרבנים שסירבו השבוע לגנות את הרצח.

    • מימי הגיב:

      כמה עזתים ירו קטיושות על שדרות?

  21. עדו הגיב:

    נדמה לי שיוסי מנסה לגרום למתנחלים להפסיק לברוח מאחריות , כדאי אם כך לזכור שהשמאל הוא שברח מאחריות ברגע הקריטי.
    יש סיפור על ישראל גלילי שישב והזיל דמעות של כאב אמיתי כששמע על איזו התעללות של חיילי מג"ב בפלשתינאים
    אני מאמין לגלילי ולדמעותיו, מה לעשות שהאיש היה משרי מפלגת העבודה בתקופה שבה המערך שלט במדינה והיה יכול לגדוע את ההתנחלויות בעודן באיבן. גלילי היה 'סיפוחיסט' מהסוג שרצה מדינה סוציאליסטית אבל גדולה כמה שאפשר. הוא ויגאל אלון פעלו די בניגוד למדיניות הממשלה שבה הם ישבו (ממשלת רבין הראשונה) ובתקופתם (וכנראה שבזכותם) היתה סבסטיה והוקמה קרית ארבע.
    רוצה לומר – גם אם רוב המתנחלים הם אנשים אנושיים מאד וציוניים, עצם ההתנחלויות הוא אנטי ציוני ואנטי אנושי . ההתעללות שגלילי הזיל דמעות בגללה קרתה בגלל אנשים כמו גלילי ופועלו, דברים שנשמעים נפלא במשרד השר כמו 'היסטוריה' ו'מורשת' מתורגמים בסופו של דבר לבעיטה בערבי על ידי חייל משועמם במחסום

    • מהגג הגיב:

      עדו, אני שמח על התגובה שלך מכיוון שהיא עוזרת לשים את הקלפים על השולחן.

      יש ויכוח אם התנחלוית הן מוסרית/ציוניות או לא. הויכוח חייב להישאר במישור הזה.
      ההעברה של הדיון אל מחוזות ההכללה של "כל המתנחלים רוצחים", "כל הערוגה מורעלת" וכו' היא זיוף. כדי לומר שמעשה ההתנחלות איננו מוסרי אתה לא צריך להגיד שכל המתנחלים הם טיייטל. אלה שתי טענות שחשוב לא לגלוש מאחת לשניה.

      בעיטה בערבי של חייל משועמם היא אולי תוצאה עקיפה של המחסום ושל ההתנחלות, אבל הרבה יותר מכך תוצאה ישירה של חינוך עקום של החייל ואמות המידה המוסריות של צה"ל.

      את הביקורת על ההתנחלות חשוב להשאיר בתוך מגבלות הדיוק והאמת בלי לעבור לשנאה עיוורת ולהכללות. אלה רק מחלישות את הטיעון…

  22. עדו הגיב:

    הטענה שלי היא שהגלישה היא בלתי נמנעת.
    תחשוב על בעל עבדים במטעים של לואיזיאנה מסביר לך שלא צריך להכליל ורוב בעלי המטעים לא מצליפים בכושים סתם מתוך סאדיזם אלא רק כשזה הכרחי לגמרי והוא באופן אישי לא שוכב עם השפחות השחורות שלו גם כשלרעייתו יש מחזור.
    ברגע שאתה מקבל את העקרון שאדם אחד יכול להיות רכושו של אדם אחר אתה משאיר לבעל העבדים את הבחירה אם להיות סאדיסט מנוול או אנושי . ברגע שאתה קובע שזכותך כיהודי להחזיק מאות אלפי אנשים תחת שלטון צבאי בלי זכויות אזרח אתה משאיר לחייל שמקיים את השלטון בפועל את ההחלטה אם להתעמר באנשים האלו או לא. אז יש חייל שהוא משועמם, אלים וגם שונא ערבים האם הוא הסיבה למכות שהערבי חוטף או עצם העובדה שיש לו בכלל סמכות על אותו ערבי?

  23. מהגג הגיב:

    אם היה כתוב בפוסט שלחיילים יש סמכות מוגזמת על פלסיטנאים – הייתי הראשון להסכים. לא זה מה שכתוב. כתוב שם שכל המתנחלים/ימין/דתיים הם יעקב טייטל. לא כתוב שכתוצאה מההתנחלויות יש מצב שבו חיילים (לא מתנחלים, חיילים) מתעללים בפלסיטנאים, רק שנאה עיוורת ומכלילה לאחר.

    הבעייתיות שיש בכך שלאנשים יש בעלות על אנשים אחרים ברורה. יש כאלה שינצלו אותה ויש כאלה שלא. הדרך להילחם בעבדות לא עוברת דרך לומר שכל האדונים סאדיסטים אלא לומר שהמצב מאפשר למיעוט לעשות מעשים שלא יעשו ולכן כל הקונצפט של עבדות צריך להיאסר. ההכללה רק מדרדרת את רמת הדיון בלי לתקוף את לב הבעיה.

  24. עדו הגיב:

    מצטער על הטרחנות אבל לא שכנעת אותי.
    אם נחזור לדוגמה של בעלי עבדים , לא הייתי משתכנע מבעל עבדים שמסביר לי שאלו שמצליפים בכושים עד מוות הם מיעוט שבמיעוט, מי שתומך בעבדות אשם בכל עוול שקרה לכל כושי אם אנחנו מניחים שהעבדות עצמה היא בלתי חוקית.
    גורביץ' לא דיבר על החיילים, אני הבאתי את הדוגמה של גלילי ולכן הם נכנסו לדיון. מה שגורביץ' אומר הוא שמי שהחליט ביודעין לקיים משטר של דיכוי על עם אחר לא יכול לגלגל עיניים כש'חריגים' מתוכו לוקחים את הדיכוי הזה עוד צעד אחד הלאה. מה שאני טוען הוא שאם השמאל התחיל את האסון הזה שלא יגלגל עיניים גם הוא , טייטל ודומיו הם תוצאה ישירה של החלטת רבין לא לפנות את סבסטיה.

  25. מהגג הגיב:

    מצטער גם על הטרחנות, אבל גם אני לא השתכנעתי…

    קיצוני מדי לטעמי:
    מי שתומך בהיתר מכירת אלכוהול אשם בכל מה שכל אלכוהוליסט עושה כשהוא שתוי? לא נראה לי. כל אחד אחראי על מעשיו הישירים, לא על פירוש מעוות של כוונתו.

    ועדיין, הטענה של גורביץ (בלי צ'ופצ'יק) היא אפילו עוד יותר קיצונית, הוא לא אומר שהמתנחלים אשמים בעקיפין במעשים שאחרים עושים למענם – הוא אומר שהם כולם עשבים שוטים שמבצעים בעצמם את המעשים הללו.

    ושוב אני אומר, הכללות עיוורות מלאות שנאת הזולת לא מחזקות את הטענה שלך.

    • אור ברקת הגיב:

      מתי טען יוסי שכל המתנחלים/ימנים/דתיים רוצחים?

      הטענה היא שהרוצחים האידיאולוגים מגיעים רובם ככולם ממחנה הימין/דתיים/ מתנחלים. הטענה היא גם שזה אומר משהו על המחנה.

      זה לא אותו דבר.

      • מהגג הגיב:

        כשהוא אמר שהערוגה כולה מורעלת…
        הכותרת של הפוסט מרמזת על התנגדותו למונח עשבים שוטים, כל הפוסט זרוע ביטויים כמו מתנחבלים.
        והתמה העיקרית של הפוסט היא שהם כן מייצגים את כולם.

  26. מהגג הגיב:

    כמובן שהניסיון לעשות עיצובים יצא מכוער.
    המשפט שלך שניסיתי להגיב עליו הוא:
    "מי שתומך בעבדות אשם בכל עוול שקרה לכל כושי אם אנחנו מניחים שהעבדות עצמה היא בלתי חוקית."

  27. אביאבי הגיב:

    בקשר ל"עשבים שוטים" – הרב יצחק גינזבורג שכתב את החוברת "ברוך הגבר" משמש כראש הישיבות "עוד יוסף חי" ו"דורשי יחודך" ביצהר. בספרו "צו השעה-טיפול שורש" האשים את השמאל באחריות לרצח יהודים. מעניין מה הוא מלמד בישיבה שלו?
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7_%D7%92%D7%99%D7%A0%D7%96%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%92

  28. מהגג הגיב:

    בערך 1:200 אם סופרים גם נשים וילדים, אבל מה הסטטיסטיקה הזו מלמדת?

    האם מישהו אחר משבות רחל ידע על הפעולות שלהם/שיתף איתם פעולה??? אם לא – אני לא מבין מה הנתון הזה מוסיף.

    לא יותר מחכים מאשר הפריט "בקרב שודדי הבנקים אחוז בעלי הפלטפוס שאינם שמאליים עולה על 40"?

    • עדו הגיב:

      בוא נראה, אם היתה מתפרסמת סטטיסטיקה שברמת אביב ג' יש רוצח אחד ל60 משפחות היית יכול לשמוע את אנחת שביעות הרצון של הימין הדתי מהדהדת בכל הארץ (אגב, מישהו בדק את אחוזי ההצבעה לשמאל בצפון ת"א, זה באמת מעוז החילונות השמאלית או שמדובר במיתוס?) . כמובן שאנשי הימין לא מקבלים את ההשוואה כי טייטל פעל על רקע איזאולוגי ולא רצח בגלל מקום חניה או ריב על בחורה. הם לא ישוו את אסירי המחתרת היהודית שפוצצו מכוניות לעבריין שהמטען שלו התפוצץ לאחרונה במוסך בבת ים, כי כאן מדובר בעבריין ופה באידאליסט.
      לכן צודק יוסי ש'הערוגה מורעלת' , אין בצפון תל אביב ולא בשכונות העוני של דרום תל אביב אידאולוגיה שאפשר לפרש אותה כהיתר לרציחת אנשים לעומת זאת האידאולוגיה של הימין יכולה די בקלות 'להימתח' לכיוון הזה.

    • ygurvitz הגיב:

      סביר שכן. תגיד לי, ברצינות – אתה חושב שאפשר להחביא סליק בהתנחלות בלי שמישהו ישים לב? אתה חושב שאפשר להפעיל בישוב קטן מעבדת נפץ, ואף אחד לא ישמע? שאף אחד לא שם לב לכרוזים שמופצים משם? די כבר.

  29. מהגג הגיב:

    יוסי, אני באמת לא יודע כמה אנשים ידעו או לא ידעו על מעשיו של הטייטל הזה. למיטב הכרתי, בהתנחלויות כולן אחוז האנשים שתומכים ברצח שוטרים הוא ממש זניח, ואחוז התומכים ברצח הומוסקסואלים לסביות ושמאלנים הוא הרבה מתחת ל1%. לגבי רצח ערבים, הייתי מסתכן ואומר שאחוז התמיכה לא עולה על 5%.
    לא שיש לי או למישהו (כולל לך) מידע מוסמך, אבל לי, כנראה בניגוד לרוב הכותבים תגובות פה, יש לפחות כמות מכרים מתנחלים/דתיים/ימניים שמאפשרת לי לומר משהו שמתבסס על היכרות אישית ולא על המצאות מאוד לא מושכלות.

    הערוגה האמורפית הזה שאתה מדבר עליה, רחוקה מאוד מלהיות גוש מונוליטי, יש בה המון גוונים, זרמים, עמדות ומנהיגים שמיוצגים ע"י לפחות שלוש מפלגות. אני שוב אומר, באמירה שלך "הערוגה כולה מורעלת" אתה מרשה לעצמך לדבר עליהם בצורה מכלילה ומלאת שנאה על אנשים שאתה לא מכיר באופן שלא היית מרשה לעצמך עך אף קבוצה אחרת. חבל.

    • hilanoga הגיב:

      אבל מהגג, יוסי כתב לך שמתנחלים היוו אחוז נכבד מהקבוצה שאיתה הוא גדל. הטיעון של היכרות אישית לא מחזיק מים…
      דפדף נא לקישור רק על עצמי בתיבה מימין.

      (פשוט קשה לי לקרוא את הטיעון הזה שוב ושוב כשהוא ענה עליו כבר)

      • מהגג הגיב:

        הילה, הקישור "רק על עצמי" מוכר לי, ואני לא חדש בבלוג הזה, קראתי לא מעט דברים שלו.
        יוסי הוא כותב מעולה ובעל יושר אינטלקטואלי בדרך כלל, הפעם הוא בחר לכתוב על תחום שאין לו בו מושג (אולי יש לו מושג מעודכן ללפני 20 שנה).

        הייתי מצפה שהיכרות עם המתנחלים תהיה חלק מדרישות הקדם לכתיבה על מי הם. הנה אחד (שלא חשוד בעיני בסימפטיה לטייטל או בניסיון התייפיפות) שמכיר לא רע את החברה הישראלית והדתית וכותב דברים דומים לשלי:
        http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1125768.html