החברים של ג'ורג'

זה נשמע לי כמו אוי אוי אוי

היודו-נאצית ציפי חוטובלי הואכלה בתרופה שלה, וצווחות הימין עלו השמימה

הביצה הימנית כמרקחה: אחת הדוברות היותר מגונות של ישראל, ציפי חוטובלי, רצתה לנאום בהלל בפרינסטון. שורה של יהודים פרוגרסיבים הפעילו לחץ, והלל ביטלו את הנאום של חוטובלי. ליהוויסטית המסכנה לא נותרה ברירה אלא לנאום בפורום של תנועה יודו-נאצית, חב"ד.

המתנגדים לנאום של חוטובלי נימקו את התנגדותם היטב: חוטובלי, ציינו, היא גזענית, שתומכת בשלילת זכויותיהם של הפלסטינים, מתנגדת לזכויותיהם המדיניות, וטוענת שאין להם היסטוריה. כמו כן, הגוף שבו אמורה היתה חוטובלי לנאום, ה-CJL, אוסר “על קידום גזענות או שנאה מכל סוג.” ה-CJL, בתגובה, ביטלו את הנאום של חוטובלי עד שיוכלו לבדוק את העובדות.

הימין והמרכז הישראלי – ככל שיש עדיין הבדל ביניהם – התחרפנו, עלו על הגגות, קרעו את בגדיהם ושמו אפר בראשם. הם טענו שסתמו לחוטובלי את הפה. שזה, במחילה, בולשיט. לחוטובלי יש יותר יכולת ביטוי מלרובנו. היא חברת כנסת. היא יכולה באמצעות חסינותה המהותית לומר דברים שיביאו להשלכת דובר מן השורה לכלא. ובצדק. זו המטרה של חסינות: שחבר כנסת יוכל לומר את הדברים המקוממים ביותר מבלי לשלם על כך מחיר פלילי.

אבל בלי מחיר ציבורי? רבאק. אף אחד לא שלל מחוטובלי את זכות הביטוי שלה. שללו ממנה במה, ואף אחד לא חייב לתת ליודו נאצית במה. יהודים פרוגרסיביים פשוט אמרו שמבחינתם, חוטובלי לא ראויה לבוא בקהל.

האם הם צודקים? חד משמעית כן.

* בפברואר 2011, הזמינה חוטובלי – אז חברת כנסת – את בנצי גופשטיין, איש ארגון הטרור להב”ה, לנאום בוועדה לקידום מעמד האשה של הכנסת. חוטובלי הזמינה את גופשטיין בשל “מאבקו בהתבוללות.” איך קשורה החיה המיתולוגית של התבוללות לוועדה הזו? ובכן, אליבא דחוטובלי, “אחת המטרות החשובות של הוועדה לקידום מעמד האשה היא הזהות היהודית. לצערי, התופעה של נישואי תערובת מתרחשת בעיקר מהצד הנשי, כשיהודיות נישאות למוסלמים.” גזענות ושנאה? צ’ק.

* חוטובלי שוללת את זכויות הפלסטינים למעמד מדיני. על כך מיד.

* חוטובלי נאמה בכנסת ביולי האחרון, האשימה את הפלסטינים בכך שהם “גונבים את ההיסטוריה היהודית”, ונופפה בספר-גימיק של איזה לוזר, שנקרא “ההיסטוריה של העם הפלסטיני” ושדפיו ריקים.

אז הימין נעמד על הרגליים האחוריות. הדובר הרהוט ביותר שלו, כרגיל, היה בן דרור ימיני. הוא כתב שהוא לא מצא שום גזענות אצל חוטובלי. כנראה שהוא לא טרח לעשות חיפוש גוגל בסיסי. אחר כך התעלה ארכיבישוף תעשיית השקרים על עצמו וכתב “חוטובלי, אגב, תומכת בסיפוח שיוביל לאזרוח.” האמנם?

את מה שחוטובלי חושבת בנושא אפשר לקרוא כאן. לדברי חוטובלי, יש להתייחס אל הפלסטינים – רק בגדה המערבית, אלה ברצועה לא בתמונה – כאל “גרי תושב.” כלומר, במקרה הטוב, אזרחים סוג ב’; במקרה הרע, המשמעות היא כפיית “מצוות בני נוח” עליהם. הפתרון של חוטובלי כולל “זכויות כלכליות ומוניציפליות”, אבל תוך שישראל משתלטת על מערכת החינוך הפלסטינית, כי “המחשבה שהם יכולים לחנך להסתה נגד הישות הציונית בתוך מערכת חינוך היא מחשבה שצריך לסלק אותה מסדר היום שלהם, ובעצם יש לשלוט על התכנים של סדר היום החינוכי של בתי הספר הפלסטינים.”

חשוב לציין שהטענה של חוטובלי על הענקת “זכויות כלכליות” לפלסטינים לא כוללת את זכותם לרכוש: חוטובלי הצביעה בעד חוק ההפקעה, שהופך לחוקי את גניבת הקרקעות של פלסטינים עבור יהודים, והיא כמובן לא מוכנה לדבר על הקפאת ההתנחלויות כדי להשאיר לפלסטינים שטח מחיה.

רגע, מה בקשר לאזרוח של הפלסטינים, שעליו דיבר ימיני? ובכן, חוטובלי מבהירה שהיא מדברת על תהליך ארוך טווח, של דור, שבו היא איכשהו תשכנע מיליון יהודים להגיע לישראל, הפלסטינים יפסיקו ללדת, ואז “שייך לדבר על אזרחים שמוכנים להתאזרח באופן מלא ולקבל גם זכויות הצבעה, וזה רק אחרי שמדינת ישראל מעגנת בחקיקת יסוד את זכותו של העם היהודי על ארצו ואת העובדה שמדובר במדינה יהודית שאינה יכולה להיות בשום אופן מדינה דו לאומית.” חשוב לשים לב: חוטובלי לא מדברת על אזרוח כל הפלסטינים כתוצאה מהסיפוח, אלא “שייך לדבר” על אזרוח של חלקם – במדינה שקובעת שאין להם זכויות לאומיות. שזה כל מה שמגיע לאנשים שחוטובלי הצהירה בפומבי שאין להם היסטוריה.

בקיצור, מה שחוטובלי רוצה הוא למשוך את משטר האפרטהייד היהודי בגדה עוד שנות דור, ולעשות רעשים של פתרון עתידי. שזה, בעצם, מה שרוצה בן דרור ימיני.

ועל כל זה צריך לומר: זדיינו. אתם, במיוחד בן דרור, מקדמים חרם על מתנגדים פוליטיים כבר שנים. ימיני מנהל מאבק נגד ארגוני זכויות אדם שנים, ודורש לצמצם את יכולת הפעולה שלהם. חוטובלי יושבת בממשלה שמנסה למנוע משוברים שתיקה או בצלם לערוך אירועים בארץ ובחו”ל. ראש הממשלה הישראלי נמנע השנה מלפגוש את שר החוץ הגרמני, מאחר והאחרון סירב לבטל את פגישתו עם נציגי בצלם ושוברים שתיקה. ממשלתו של נתניהו, בתמיכתה של חוטובלי, העבירה את חוק החרם, שסעיף שלו שנפסל על ידי בג”ץ קבע שעצם הקריאה לחרם על מוצרי ההתנחלויות – זכות ביטוי פר אקסלנס – תוביל לקנס אפריורי ללא הוכחת נזק. עכשיו מנסה הממשלה שחוטובלי היא שרת החוץ סגנית שר החוץ שלה להעביר חוק זהה, עם קנס של 150,000 ש”ח ללא הוכחת נזק לכל מי שקורא להחרים את תוצרת ההתנחלויות.

בקיצור, אחת הדוברות היותר דוחות של ישראל, ויודו-נאצית עם תעודות, הואכלה בתרופה שלה-עצמה: החרימו אותה. וכל מה שהיה לימין לומר הוא אוי אוי אוי.

ועוד דבר אחד: בהמשך לפוסט הקודם, זה נראה יותר ויותר כאילו ראש הממשלה חרירי מוחזק בריאד בניגוד לרצונו. האזינו לתגובתה שומטת הלסתות של דוברת מחלקת המדינה.

הערה מנהלתית: מאז הפוסט האחרון התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

14 תגובות על ”זה נשמע לי כמו אוי אוי אוי“

  1. אישרגיל הגיב:

    אינני מעוניין להתייחס למקרה של חוטובלי, אלא רק להראות לאן השתקה מן הזן הזה מסוגלת להגיע :

    https://www.thejc.com/news/uk-news/miko-peled-zionists-do-not-deserve-a-platform-1.447859

    "Miko Peled: Zionists do not deserve a platform"

    "Mr Peled answered: “Why should we tolerate Zionists? Why do people who believe in and advocate for a racist and violent ideology believe that they get to speak up and have a seat at the table?"

    "“Would we allow any members of the KKK? Would we allow Nazis? No. On that same token, Zionists do not deserve a platform.”

    היום קוראים לחוטובלי נאצית, למחרת קוראים לכל היהודים-ישראלים נאצים. (וכן, כדיי להסיר ספק, רובם המוחץ של היהודים-הישראלים הם ציונים).

    דרך אגב במאמר יש עוד כמה פנינים, כמו הצדקה לפיגועי התאבדות של החמאס. תחי האנטי-ציונות.

    • Three Parentheses הגיב:

      אם ציונות היא גזענות, ורוב הישראלים הם ציונים, אזי רוב הישראלים הם גזענים. מה הבעיה עם זה בדיוק?

      • אישרגיל הגיב:

        הרבה שמאלנים אוחזים בקו המחשבה הזה. "כולם גזענים, חוץ ממני" וכדומה. זה למה השמאל הופך לפחות ופחות פופולרי עם השנים.

    • Y. הגיב:

      במאמר המצוטט פלד סתם זורק כינויים. כנגד, כל המאמר שכאן הוא נימוק מפורט למדוע חוטובלי ראוייה לגינוי.

      • אישרגיל הגיב:

        הדבר המצער הוא שמיקו פלד אומר את המילים הללו מול קהל של 150 אנשים באוניברסיטה מערבית. הנחמה היא אולי ש150 אנשים זה לא כזה הרבה.

        כמובן, שהכינויים הללו הם אינם "סתם", הכל חלק מהרטוריקה של ה BDS כנגד היהודים-הישראלים.

        • בוקי סרוקי הגיב:

          אישרגיל, אם כל מה שאתה יכול לגייס כדי לטעון נגד הדיס-הזמנה של חוטובלי זה טיעון של מדרון חלקלק, כנראה שגם אתה מבין שאין לחוטובלי מקום בשיח הדמוקרטי. למיקו פלד האידיוט (שחלקים רחבים מתנועת הבד״ס הוקיעו, בניגוד מוחלט למה שכתבת) אפשר להקדיש מאמר אחר. כרגע מדברים על חוטובלי המתבכיינת.

          בכל מקרה, אני שואל את עצמי אם תפעיל את אותה הלוגיקה כשמירי רגב וגלעד ארדן רודפים אחרי אנשי שמאל, או שבעיניך היא ראויה רק כשמגינים על יודונאצים.

          • אישרגיל הגיב:

            כאמור אמרתי מראש שאני לא מתייחס לעניין של חוטובלי, אני לא מכיר אותה דיו בכדיי להגן עליה או לתקוף אותה. מה שאני מסיק מן המאמר שהיא מציעה פתרון לא ריאלי לסכסוך והיא כנראה גם יודעת שהיא לא בעמדה ריאלית להציע פתרון. אני מנסה להזכר בכלל מה התפקיד שלה. סגנית שר החוץ, אולי? אבל אין שר חוץ, בעצם? אני לא באמת עוקב אחרי השטויות של ביבי.

            בקשר לשאלה ששאלת, אני לא חושב שיש להשתיק פעילי שמאל.

            בקשר למיקו פלד זה מעודד לדעת שאפילו בקרב תנועת ה BDS הוא נחשב קיצוני. בעיניי הבן אדם טיפה מופרע.

            • בוקי סרוקי הגיב:

              אישרגיל, במקור סירבת להתייחס לנושא המאמר (שהוא חוטובלי), למרות שהמאמר כולל התייחסויות נרחבות להגותה וקורותיה, לרבות קישורים. זה די עצל בעיני. קרא את המאמר, בחן את הקישורים – ואז הגב.

              עכשיו אתה כן מתייחס למאמר, ומפרט את מסקנותיך: ״היא מציע פתרון לא ריאלי לסכסוך והיא כנראה גם יודעת שהיא לא בעמדה ריאלית להציע פתרון״. אלה מסקנות שבינן לבין המאמר אין דבר. גורביץ הזכיר שחוטבולי היא פעילה גזענית, שהזמינה כהניסט לכנסת ומקדמת את מדיניותו. הוא כלל לא כתב על הצעותיה-כביכול ל״פתרון לסכסוך״, אלא פירט את הדברים שהיא עשתה כדי לתרום להעמקת הכיבוש והדיכוי של הפלסטינים. חוטובלי היא הבעיה.

              בקשר למיקו פלד: כתבת שהבד״ס הוא נגד יהודים-ישראלים, ואני עניתי לך שמיקו פלד מנודה ומוקצה ע״י חלקים גדולים מאוד מתנועת הבד״ס. סתם מתוך עניין, האם זה משנה במשהו את הדעות הקדומות שלך כלפי תנועת הבד״ס?

              • אישרגיל הגיב:

                דווקא יש פה התייחסות במאמר להצעות של חוטובלי לפתרון הסכסוך, למשל, מתוך המאמר :

                "בקיצור, מה שחוטובלי רוצה הוא למשוך את משטר האפרטהייד היהודי בגדה עוד שנות דור, ולעשות רעשים של פתרון עתידי. שזה, בעצם, מה שרוצה בן דרור ימיני."

                זה אחרי שהדעות שלה לגבי העניין מפורטות.

                לגבי זה שהיא גזענית, אני יותר חושב שהיא פשוט נגד התבוללות, שזה בסופו של דבר – למרות כל הצעקות וההיסטריה של השמאל – לא גזענות. הרצון לא להתבולל מאפיין בעיקר אנשים דתיים, הן יהודים, הן נוצרים והן מוסלמים. אין פה קשר לגזענות, שהיא נושא אחר.
                אבל בסופו של דבר אני לא בא להגן על חוטובלי ורק כדיי לסבר את האוזן, אני חושב שלמרות כל זאת ארגון להב"ה כן צריך להיות מחוץ לחוק מכיוון שהם חוצים קווים אדומים כמו להגיע לחתונות מעורבות ולעשות בלגן. הבחירה שלא להתבולל צריכה להישאר בסופו של דבר החלטה אישית של בן אדם.

                על ה BDS אין מילה טובה להגיד, מדובר בתנועה שרוצה להביא לחורבן ישראל, על כל המשתמע מכך.

                • Y. הגיב:

                  לא רוצה להתבולל, אל תתבולל. אבל להפוך את זה למדיניות, באמצעות חינוך או מה, זה נקרא “טוהרת הגזע“, ולשם לא רצוי להתקרב. אני לא רוצה לשמוע אף מילה אחת משום ח“כ או מדינאי על עם מי שלדעתם מוטב שאתחתן ו/או אוליד ילדים.

                  • Meni Zehavi הגיב:

                    אתה רגיש כל כך רק בעניין בת או בן הזוג הפוטנציאליים, או גם לעניין של הבאת ילדים? כי אתה יודע, בלא מעט מדינות יש לממשלה עמדה מוצהרת המעודדת אזרחים ללדת יותר או פחות ילדים. דרך אגב, לא יזיק גם לממשלת ישראל לאמץ תוכנית להגבלת ילודה, כי אחרת בעוד דור האנשים שיחיו פה, לא משנה באלו גבולות, יכלו את משאביה המעטים של הארץ וייאלצו לחיות בצפיפות מחרידה, על כל המשתמע מכך.
                    התבוללות, דרך אגב, היא תופעה חברתית. כלומר, אדם בודד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל כל עוד אין קבוצה גדולה של אנשים שמתבוללת, מדובר בקוריוז, לא במשהו שראוי להקדיש לו דיון בכנסת. ואם כבר, היכולת של אוכלוסיית הרוב לבולל אל תוכה מיעוטים היא אחד היתרונות של מדינת לאום. מיליון עולי בריה"מ לשעבר, ביניהם כמה מאות אלפי לא-יהודים-לפי-ההלכה, מתבוללים בכיף אל תוך האוכלוסייה היהודית הוותיקה של ישראל. השאלה היא איך עושים את אותו דבר עם הערבים.

              • Meni Zehavi הגיב:

                הסיפור של מיקו פלד מעניין בעיקר מבחינת השאלה מה קורה לאדם שפועל למען מטרה נעלה, לפחות בעיניו (שלום בין היהודים לערבים הפלסטינים במקרה הזה), ומבין שהמטרה הזאת אינה ניתנת להשגה, לפחות בעתיד הנראה לעין. אפשרות אחת היא להשלים עם המציאות ולנסות להשיג את מה שניתן כדי להתקדם בכיוון הרצוי, תוך הבנה שהדורות הבאים יצטרכו כנראה להשלים את המלאכה. אפשרות אחרת היא להקצין את הדרישות עד כדי איבוד הקשר עם המציאות. זה מה שקרה למיקו פלד, אבל כנראה גם לאנשים רבים בתוך הבד"ס (חוץ מאלה שסתם רוצים לדפוק את היהודים, ויש כנראה לא מעט מהם).

                • אישרגיל הגיב:

                  מיקו פלד הוא אינו מקרה ייחודי. יש מספר ישראלים, או ישראלים-לשעבר, שהפכו את שנאת ישראל לקריירה. אחד מהם הוא גלעד עצמון, אשר עזב את ישראל לבריטניה ב1994. הייתה תקופה שעקבתי אחרי הגיגיו אך מתישהו נאלצתי לחדול עקב הגועל העמוק שחשתי כלפי האיש, אשר מפלרטט ומתלוצץ עם מכחישי שואה בדף הפייסבוק האישי שלו וכותב ומפנטז ללא הרף על היום שבו ישראל תיהרס והיהודים הישראלים ייאלצו לנדוד ברחבי העולם בתור פליטים. כבר אחרי צוק איתן הכריז על סופה של ישראל ובהשראת "מחאת המילקי" של אותה התקופה כתב שהישראלים המיואשים עתה ירדו מישראל בהמוניהם .. לא קרה.

                  • בוקי סרוקי הגיב:

                    שלא לדבר על ישראלים לשעבר ובהווה שהפכו שנאת מוסלמים לקריירה. חלקם בממשלה.

טראקבקים/פינגבקים

  1. מי היה מאמין, היודו-נאצית גם אנטישמית | החברים של ג'ורג'